Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Ne bucuram ca primul tau post a fost pe topicul Secretele Franarii cu motocicleta, desi nu ai nici permis,nici motocicleta. Nu e de datoria nimanui sa te invete, e pielea ta, citesti, filtrezi informatia, apoi iti cumperi motocicleta si aplici. Numai din citit n-o sa inveti nimic in sportul asta, din pacate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

M-am smecherit si nu de acum...inainte de viraj: frana de motor, reduc franand fata si spate cu finete, imediat inainte aleg trasa, apoi franez cat tine curba doar fatza, atat doar fatza cu delicatete, adaptez viteza, reduc acceleratia iar la iesirea din curba accelerez.... E... ? Nu am pretentii de pilot de curse, dar nu uitati, Fast se intoarce mereu acasa intreg, multumit si nevatamat !

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-as recomanda ca pe viitor sa nu mai atingi frana fata pe viraj. Pe strada, ca regula generala, sa ai totul gata inainte de a te inscrie in curba: franarea efectuata pana la viteza de abordare, treapta potrivita in cutie deja selectata, pozitia corpului adecvata, dupa care contravirezi. Pe curba deschizi usor de tot gazul (cat sa mentii viteza si ca sa distribui greutatea cat mai egal pe ambele roti) privesti prin curba nu in fata motocicletei si, daca vrei sa mai ajustezi trasa, lucreaza cu spatele si cu acceleratia (ambele cu finete, asa cum ai zis). Cand vezi iesirea, incepi sa deschizi progresiv gazul.

Asta daca vorbim de abordarea virajelor, franarea aia de dinainte de viraj este o etapa separata de studiat si de practicat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

M-am smecherit si nu de acum...inainte de viraj: frana de motor, reduc franand fata si spate cu finete, imediat inainte aleg trasa, apoi franez cat tine curba doar fatza, atat doar fatza cu delicatete, adaptez viteza, reduc acceleratia iar la iesirea din curba accelerez.... E... ? Nu am pretentii de pilot de curse, dar nu uitati, Fast se intoarce mereu acasa intreg, multumit si nevatamat !

Tu vorbești serios?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar e valabil doar pentru CB 500...pocnitoare... la altele mai rasate...dupa vechime.

 

Ti-as recomanda ca pe viitor sa nu mai atingi frana fata pe viraj. Pe strada, ca regula generala, sa ai totul gata inainte de a te inscrie in curba: franarea efectuata pana la viteza de abordare, treapta potrivita in cutie deja selectata, pozitia corpului adecvata, dupa care contravirezi. Pe curba deschizi usor de tot gazul (cat sa mentii viteza si ca sa distribui greutatea cat mai egal pe ambele roti) privesti prin curba nu in fata motocicletei si, daca vrei sa mai ajustezi trasa, lucreaza cu spatele si cu acceleratia (ambele cu finete, asa cum ai zis). Cand vezi iesirea, incepi sa deschizi progresiv gazul.

Asta daca vorbim de abordarea virajelor, franarea aia de dinainte de viraj este o etapa separata de studiat si de practicat.

Cu rosu nu sunt de acord, eu o ating cu blandete fara a o bloca daca am intrat prea tare si contravirare, picoarele stranse pe rezervor,aplecat inainte pe rezervor si pozitia corpului inclinata spre interiorul curbei( asa o controlez mai bine) ochii la iesirea din viraj, cu piciorul opus virajului imping in scarita...Cateodata imi permit aroganta si mai si salut cu mana stanga, caci nu prea imi foloseste in curbe stanga . Ambreiajul nu se atinge in curbe, la ce !?. E bine dom profesor...?

Cu albastru de acord !

Cu verde e corect !

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa intram intr-o polemica pe tema asta, dar suntem la sectiunea incepatori. Motociclismul in sine este deja o activitate periculoasa, daca ne mai si formam deprinderi gresite in tehnica de pilotaj nu facem decat sa inrautatim lucrurile. Cei care cauta sa se informeze pe sectiunea asta, trebuie sa obtina sfaturi corecte care sa-i ajute sa mearga in siguranta si dupa ce capata suficienta incredere sa mareasca ritmul, pe orice tip de motocicleta. Intr-un moment de panica in curba, daca un incepator s-a obisnuit de la inceput sa incetineasca pe viraj cu frana fata, stii ce o sa faca nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa intram intr-o polemica pe tema asta, dar suntem la sectiunea incepatori. Motociclismul in sine este deja o activitate periculoasa, daca ne mai si formam deprinderi gresite in tehnica de pilotaj nu facem decat sa inrautatim lucrurile. Cei care cauta sa se informeze pe sectiunea asta, trebuie sa obtina sfaturi corecte care sa-i ajute sa mearga in siguranta si dupa ce capata suficienta incredere sa mareasca ritmul, pe orice tip de motocicleta. Intr-un moment de panica in curba, daca un incepator s-a obisnuit de la inceput sa incetineasca pe viraj cu frana fata, stii ce o s

 

Nu vreau sa intram intr-o polemica pe tema asta, dar suntem la sectiunea incepatori. Motociclismul in sine este deja o activitate periculoasa, daca ne mai si formam deprinderi gresite in tehnica de pilotaj nu facem decat sa inrautatim lucrurile. Cei care cauta sa se informeze pe sectiunea asta, trebuie sa obtina sfaturi corecte care sa-i ajute sa mearga in siguranta si dupa ce capata suficienta incredere sa mareasca ritmul, pe orice tip de motocicleta. Intr-un moment de panica in curba, daca un incepator s-a obisnuit de la inceput sa incetineasca pe viraj cu frana fata, stii ce o sa faca nu?

Pai... cine ii obliga sa se ia dupa mine... ? Sunt destui profesori pe forum, din aia vechi si cu motoare mai focoase...eu impartasesc din umila experienta...pe pocnitoarea mea, cine ma crede bine ...cine nu, sanatate!

Fiecare sa experimenteze pe pielea lui, intr-un loc in siguranta, sa vada cum functioneza... Apoi iese pe strada cu incredere ca tehnica lui e buna. Dar atentie, strada nu e circuit iar circuitul nu e strada. Eu nu fortez pe curba, nu vreau sa dau cu scarita de asfalt, vreau sa simt minima placere si abordarea virajelor in siguranta. Piesele costa, oasele se vindeca greu iar dusmanii deabia asteapta...ca hienele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce esti ipocrit cu "...cine ii obliga sa se ia dupa mine...?".

Dupa cat tambalau faci pe la accidente, nu se prea potriveste replica.

In momentul asta sunt doar scarbit...tambalau fac altii ca raspuns la analizele mele...Sa fim corecti ! Nu eu am comentat semmnaturile altora, nu eu fac misto de motorul unora, nu eu m-am dat zeul motoarelor, nu eu stiu cine si cat, daca f--ute... nu eu pun etichete privind varsta si experienta colegilor de pe forum! Nu eu am creat discutiile de acolo de la accidente, vanatorii de posturi le-au creat. Am si eu dreptul sa imi exprim o parere buna sau rea, nu am jignit pe nimeni fara sa fiu provocat sau jignit ! Te rog sa nu incepem si aici ! Aveam o parere buna despre tine, inca o am! Fiecare rumega informatia primita si opreste doar ceea ce i se potriveste. Eu asa procedez...si inteleg ca vorbesc cu adulti nu cu copii. Esti de acord sau nu, ar fi doar o alta parere... Afla ca nu sunt remunerat pentru sfaturile mele, deci... Esti liber sa o exprimi, te ascult, tu cum franezi, care sunt pasii... care e procedura... !? Sa ramanem pe subiect, impartaseste-ne din experienta ta !

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu consider ca fac nimic deosebit, in conditii de asfalt aderent si viteza mare folosesc aproape exclusiv frana fata, incarcand progresiv furca.

In viraje se intampla des sa controlez trasa folosind frana spate iar in conditii de aderenta dubioasa (iarba, nisip, pietris, macadam, asfalt ud etc.) sau la viteza mica creste ponderea folosirii franei spate.

De mentionat un aspect important, decelat in urma experientei: la franarile de urgenta (dar cu adevarat de urgenta, situatii nasoale) frana spate mai mult te incurca decat te ajuta, pentru ca vorbim despre viteze relativ mari (banuiesc ca la 30 km/h nu prea are rost sa discutam de franare de urgenta), fiind extrem de greu de dozat cu piciorul in situatia unei explozii de adrenalina si provocand derapaje urate, care lungesc distanta efectiva de oprire.

Valabil pentru motociclete fara ABS si/sau sisteme de franare combinate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu consider ca fac nimic deosebit, in conditii de asfalt aderent si viteza mare folosesc aproape exclusiv frana fata, incarcand progresiv furca.

In viraje se intampla des sa controlez trasa folosind frana spate iar in conditii de aderenta dubioasa (iarba, nisip, pietris, macadam, asfalt ud etc.) sau la viteza mica creste ponderea folosirii franei spate.

De mentionat un aspect important, decelat in urma experientei: la franarile de urgenta (dar cu adevarat de urgenta, situatii nasoale) frana spate mai mult te incurca decat te ajuta, pentru ca vorbim despre viteze relativ mari (banuiesc ca la 30 km/h nu prea are rost sa discutam de franare de urgenta), fiind extrem de greu de dozat cu piciorul in situatia unei explozii de adrenalina si provocand derapaje urate, care lungesc distanta efectiva de oprire.

Valabil pentru motociclete fara ABS si/sau sisteme de franare combinate.

Kevinn foarte bun postul tau ! Da, e perfect cum procedezi ! Eu mai am de lucrat la partea cu controlatul trasei pe viraj din frana spate dozata fin... (am subliniat)

Ca si concluzie : experienta obtinuta prin testari repetate, in locuri safe si o stare buna a pneurilor si a intregului sistem de franare e vitala...

Exercitiul e mama invataturii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...franez cat tine curba doar fatza...

 

Adica accelerezi tinand si frana fata in acelasi timp?

» Post actualizat in 28 Jun 2015 11:28

Eu mai am de lucrat la partea cu controlatul trasei pe viraj din frana spate dozata fin...

 

Adica accelerezi franand in acelasi timp cu spatele?

 

Pe cuvant daca inteleg ceva. Incearca sa ne explici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica accelerezi tinand si frana fata in acelasi timp?

» Post actualizat in 28 Jun 2015 11:28

 

Adica accelerezi franand in acelasi timp cu spatele?

 

Pe cuvant daca inteleg ceva. Incearca sa ne explici...

Pe curbe folosesc cu finete frana fata sau - si acceleratia, functie de viteza cu care intru in curba, de trasa initiala, de declivitatea soselei sau - si de raza curbei...bineinteles cu anume doza de contravirare. Nu pot explica mai bine in cuvinte, totul se intampla atat de natural...

Daca mai sunt intrebari... rog adresati-le expertilor sunt destui pe aici, Pe mine nu ma mai intereseaza subiectul...si subiectii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe curbe folosesc cu finete frana fata sau - si acceleratia,

OPRESTE-TE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vrei sa ucizi un incepator care-ti citeste aberatiile ????????????

 

Pe mine nu ma mai intereseaza subiectul...si subiectii...

nu mai abera , tine-ti descoperirile stiintifice de scuterist pentru tine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kevinn foarte bun postul tau ! Da, e perfect cum procedezi ! Eu mai am de lucrat la partea cu controlatul trasei pe viraj din frana spate dozata fin... (am subliniat)

Ca si concluzie : experienta obtinuta prin testari repetate, in locuri safe si o stare buna a pneurilor si a intregului sistem de franare e vitala...

Exercitiul e mama invataturii !

Scuza-ma daca ma bag in seama si iarta-mi curajul pe care il afisez....dar singura persoana pe care a vazut-o facand ceea ce scrii tu cu rosu...este Gabor Talmacsi..care ..daca nu stii iti spun eu..este campion mondial MOTOGP clasa 125..dar se poate ca tu sa fi luat lectii de la el iar in acest caz imi cer scuze pt postul meu.....si imi permit o alta intrebare...ce inseamna experienta obtinuta prin testari repetate?!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Dati degeaba cu pietre, trecand peste aroganta caracteristica, "sageata" e singurul care iese din tiparul clasic al "sfaturilor batranesti". Nu trebuie sa fii campion motoGP ca sa folosesti franele, combinate sau independent, in acelasi timp cu acceleratia. Cu putina practica manevra nu numai ca nu este periculoasa dar chiar ajuta la formarea unui stil de abordare al virajelor curat si cursiv. Intarzierea franarii cu fata pana spre mijlocul virajului, dupa preferinte combinata sau nu cu spatele, reduce trail-ul si tine fata incarcata. Un trail mai mic presupune o trasa mai stransa iar o furca incarcata cu greutate inseamna o aderenta sporita a rotii fata, pregatita pentru o franare mai eficace in caz de nevoie. Pentru evitarea socurilor la tranzitarea centrului de greutate de pe fata pe spate la iesirea din viraj, sau mai bine zis la inceperea iesirii din viraj, se poate deschide gazul un pic inaintea lasarii franei sau franelor, daca se prefera stilul combinat. Daca la iesirea din viraj, dupa ce am lasat franele si am apucat sa deschidem gazul am apreciat gresit si viteza este inca prea mare sau virajul se inchide in stilul "melc", este recomandata franarea cu spatele FARA inchiderea gazului. Un fel de reducere a acceleratiei mai degraba decat o franare propriu-zisa.

 

Acum, zicea cineva ca aici e topic de incepatori si nu e bine sa-i invatam la "prostii". Depinde! Pe de o parte, evident, asa e dar pe de alta, daca nu stii cum si daca toata viata alegi doar calea usoara si "extra" sigura... in caz de forta majora de unde iei reflexele necesare? Eu sunt de parere ca asa-zisele manevre "de pista" trebuie explicate, intelese si apoi exersate in viata de zi cu zi. Bineinteles, fara a forta si fara a exagera, lasand timp reflexelor sa se formeze progresiv. Si mai presus de orice stand departe de limite, atat ale motoarelor cat mai ales ale noastre, ale pilotilor. O sa inchei reamintind regula primordiala a motociclismului de strada si anume adaptarea vitezei la campul vizual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dati degeaba cu pietre, trecand peste aroganta caracteristica, "sageata" e singurul care iese din tiparul clasic al "sfaturilor batranesti". Nu trebuie sa fii campion motoGP ca sa folosesti franele, combinate sau independent, in acelasi timp cu acceleratia. Cu putina practica manevra nu numai ca nu este periculoasa dar chiar ajuta la formarea unui stil de abordare al virajelor curat si cursiv. Intarzierea franarii cu fata pana spre mijlocul virajului, dupa preferinte combinata sau nu cu spatele, reduce trail-ul si tine fata incarcata. Un trail mai mic presupune o trasa mai stransa iar o furca incarcata cu greutate inseamna o aderenta sporita a rotii fata, pregatita pentru o franare mai eficace in caz de nevoie. Pentru evitarea socurilor la tranzitarea centrului de greutate de pe fata pe spate la iesirea din viraj, sau mai bine zis la inceperea iesirii din viraj, se poate deschide gazul un pic inaintea lasarii franei sau franelor, daca se prefera stilul combinat. Daca la iesirea din viraj, dupa ce am lasat franele si am apucat sa deschidem gazul am apreciat gresit si viteza este inca prea mare sau virajul se inchide in stilul "melc", este recomandata franarea cu spatele FARA inchiderea gazului. Un fel de reducere a acceleratiei mai degraba decat o franare propriu-zisa.

 

Acum, zicea cineva ca aici e topic de incepatori si nu e bine sa-i invatam la "prostii". Depinde! Pe de o parte, evident, asa e dar pe de alta, daca nu stii cum si daca toata viata alegi doar calea usoara si "extra" sigura... in caz de forta majora de unde iei reflexele necesare? Eu sunt de parere ca asa-zisele manevre "de pista" trebuie explicate, intelese si apoi exersate in viata de zi cu zi. Bineinteles, fara a forta si fara a exagera, lasand timp reflexelor sa se formeze progresiv. Si mai presus de orice stand departe de limite, atat ale motoarelor cat mai ales ale noastre, ale pilotilor. O sa inchei reamintind regula primordiala a motociclismului de strada si anume adaptarea vitezei la campul vizual.

Doamne ce frumos le zici...! Ai explicat excelent ceea ce eu nu reuseam sa zic in putinele mele cuvinte...Esti un inger...!?

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestiile care se discuta aici sunt absolut normale si nu inteleg de ce unii simt nevoia sa arunce cu noroi doar pt ca sunt depasiti de nivelul conversatiei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, stai linistit, te poti ridica din genunchi in prezenta mea si daca vrei... mai poti chiar si atinge!

Eu am fost elegant...am vrut sa zic ca ai explicat foarte bine cum e cu franarea, desi esti prea tehnic chiar si pentru mine. Nu eram critic la adresa ta, dar daca tu ma vezi in genunchi in prezenta ta... ar fi nasol pentru tine...! Aveam ceva consideratie pentru tine...ca motociclist desigur.

 

chestiile care se discuta aici sunt absolut normale si nu inteleg de ce unii simt nevoia sa arunce cu noroi doar pt ca sunt depasiti de nivelul conversatiei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am fost elegant...am vrut sa zic ca...

 

Nu, ai fost doar arogant, ca de obicei!

 

Pacat, chiar ai baze "sanatoase" si cu putin efort ai fi chiar un bun partener de dialog. Sunt prea batran pentru caterinca ieftina, mai ales pe sectiunea "incepatori", asa ca o sa-mi permit sa-ti cer permisiunea sa ma retrag din aceasta "polemica". Poate ca nu ai observat dar eu de fapt iti sustineam punctul de vedere in ceea ce priveste abordarea virajelor in stil mai "neordotox"...

 

Sa fii iubit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...