Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

unde vezi bai ca iese din viraj, face slide-ul la iesire din viraj?? E exact pe viraj..

post-7046-0-78198400-1319897377_thumb.jpg

 

A nu face diferenta dintre a frana spatele si power slide e ca si cum n-ai intelege diferenta dintre periuta de dinti si peria de curatat buda. Multumesc pentru intelegere :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

te hazardezi sa zici ca are piciorul pe frana.

Ti-am spus eu si ti-au spus si altii. La curse se franeaza spatele ca sa se aseze motocicleta pe viraj. La curse nu se merge pe Transalp :D

Uite ca se merge cu transalp la curse:

Aia pe sportive sunt cezarei si cipriani reisaroi-wanabe. :grinbandit: :rolleyes:

 

 

 

Cesare, ia fa o subtitrare la clipu' asta. :rolleyes:

Da, da, la mintea lui Ciprian ala face power slide la intrarea in viraj.. :grinbandit:

 

A nu face diferenta dintre a frana spatele si power slide e ca si cum n-ai intelege diferenta dintre periuta de dinti si peria de curatat buda. Multumesc pentru intelegere :D

A nu face diferenta intre 2+0 si 2+1 e craz cronic de spitalul 9. Eu daca as fi in locul tau mi-as da foc la diploma de bac, sau as cere sa-mi fie retrasa.

 

Cand esti pe pista si vezi ca se apropie virajul bagi mana in gaz cat poti pana faci power slide si astfel te asezi mai bine pe trasa. Mai ales daca ploua..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lamuriti-ma si pe mine cam cat timp franati cu spatele in timp ce franati si cu fata? Ca la mine in mai putin de o secunda se incarca fata si in secunda urmatoare daca continui sa franez cu spatele se blocheaza. Am experimentat si eu franarea cu ambele ca asa zicea lumea ca e optim. N-am reusit sa franez cu ambele pe toata perioada franarii. In 8 din 10 cazuri o blocam, moment in care lasam frana fata putin s-o redresez, rezultatul fiind o distanta mult mai mare de franare. In celelalte cazuri ma concentram prea tare sa nu blochez spatele si tot prost iesea. Clar nu o sa fac asa daca imi iese ceva in fata. Doar cu fata reusesc sa franez mai consistent si predictibil. Poate e doar lipsa mea de indemanare.

Am incercat si sa franez cu ambele initial dupa care sa continui cu fata. Chiar am mers asa vreo doua luni, ca am zis ca pana la urma daca imi intra in reflex o sa-mi iasa bine. Toate bune si frumoase, dar nu mi se pare ca face vreo diferenta frana spate timp de o secunda la inceputul franarii.

Deci? Incerc sa invat ca inca mai am multe de invatat. Nu ma contrazic cu nimeni ca nu sunt in masura sa emit teorii despre franare. Vorbesc din ce am constatat eu personal.

 

Exact asa am ajuns si eu la parerile pe care le am acum, experimentand ca si tine. Si eu am blocat spatele sa vad unde e limita lui de aderenta, apoi am incercat sa pun spatele si apoi fata progresiv. Am mers asa mult timp, aproape convins ca e bine si ca teoria perfectiunii functioneaza.

Doar ca nu suntem toti piloti profesionisti, asa ca odata o masina in fata mea a franat pentru ca i-a sarit un caine in fata, eu am vazut faza dar masina deja a calcat frana grav, avand stereotipul format am calcat frana spate-apoi fata, spatele a pierdut aderenta si m-am chinuit sa nu-l pierd, am pierdut metri pretiosi, era sa ma infig in portbagajul aluia.

Nu zic, sa pierzi fata e la fel de periculos daca nu o dozezi, am facut si asta, daca nu incarci frana progresiv esti pe jos instant, mai ales pe suprafete alunecoase.

 

@All

 

Atat am teoretizat, am citit iar articolul de la pagina 1, pus de Dan Nastase, aproape toate subiectele de polemica pe care le-am dezbatut noi zilele astea au fost acoperite si in primul articol.

 

Bineinteles, s-a dat o secventa generala de franare care implica si frana spate. Dar si in articlul ala scrie ca la motociclete sport aportul ei tinde spre zero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lamuriti-ma si pe mine cam cat timp franati cu spatele in timp ce franati si cu fata? Ca la mine in mai putin de o secunda se incarca fata si in secunda urmatoare daca continui sa franez cu spatele se blocheaza. Am experimentat si eu franarea cu ambele ca asa zicea lumea ca e optim. N-am reusit sa franez cu ambele pe toata perioada franarii. In 8 din 10 cazuri o blocam, moment in care lasam frana fata putin s-o redresez, rezultatul fiind o distanta mult mai mare de franare. In celelalte cazuri ma concentram prea tare sa nu blochez spatele si tot prost iesea. Clar nu o sa fac asa daca imi iese ceva in fata. Doar cu fata reusesc sa franez mai consistent si predictibil. Poate e doar lipsa mea de indemanare.

Am incercat si sa franez cu ambele initial dupa care sa continui cu fata. Chiar am mers asa vreo doua luni, ca am zis ca pana la urma daca imi intra in reflex o sa-mi iasa bine. Toate bune si frumoase, dar nu mi se pare ca face vreo diferenta frana spate timp de o secunda la inceputul franarii.

Deci? Incerc sa invat ca inca mai am multe de invatat. Nu ma contrazic cu nimeni ca nu sunt in masura sa emit teorii despre franare. Vorbesc din ce am constatat eu personal.

Eu am avut comuniste care franau numai cu spatele, deci piciorul meu are reflexul format. Franez tot timpul franarii cu spatele dar dozez incat sa nu-mi fuga spatele, fata o apas constant. E drept ca nu as avea curaj sa-mi duc VFR-ul macar pana la garaj numai cu frana spate. Pur si simplu nu se opreste numai cu spatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am lamurit:

Un anumit domn se duce si se filmeaza punand frana incet, cu o oarecare motocicleta. Speriat de faptul ca nu stie sa franeze mai tare, mai eficient si mai rapid, decreteaza ca asa cum franeaza el, adica prost, este cel mai bine - click pe semnatura portocalie. In plus "fraierii"din motoGP care controleaza un slide pun frana cu spatele, crede el, adica exact cum pune el spatele, pentru ca ii e frica sa apese maneta de frana mai tare. (Deja ma doare capul :D ) Isi argumenteaza pozitia prin bete asezate pe asfalt pe care nu poate nici sa le ocoleasca nici sa franeze inaintea lor. Ii recomand ca pe viitor sa puna in loc de bete, cate o bordura, care cu siguranta il va ajuta sa inteleaga pericolul real al lipsei totale a tehnicii si riscul la care se supune.

poate cineva sa ma ajute sa il consiliem pe acest baiat capos? :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut comuniste care franau numai cu spatele, deci piciorul meu are reflexul format. Franez tot timpul franarii cu spatele dar dozez incat sa nu-mi fuga spatele, fata o apas constant. E drept ca nu as avea curaj sa-mi duc VFR-ul macar pana la garaj numai cu frana spate. Pur si simplu nu se opreste numai cu spatele.

:wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand esti pe pista si vezi ca se apropie virajul bagi mana in gaz cat poti pana faci power slide si astfel te asezi mai bine pe trasa. Mai ales daca ploua..

 

He he... asa crezi tu ca se iau virajele? :D vaaai.... :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu' o sa spuna ca ieste frana de motor, nu este frana spate si mai facem inca 24 de pagini la topic. :bounce:

 

Motocicletele de la WSBK au un sistem la care frana de motor este aproape insesizabila si toate au slippery clutch.

De ce nu te duci sa joci sah cu pensionarii in parc? :D

Lasa baietii sa vorbeasca despre curse si pe belbody sa ne arate cum pune frana moale :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicletele de la WSBK au un sistem la care frana de motor este aproape insesizabila si toate au slippery clutch.

Aham...si unde gasesc si eu slippery flutch ? Ie scump ?

 

De ce nu te duci sa joci sah cu pensionarii in parc? :D

Lasa baietii sa vorbeasca despre curse si pe belbody sa ne arate cum pune frana moale :ok:

 

O partida de sah ? :unsure: Ce poate fi mai interesant si haios decat o dupa amiaza pe motosicli.ro ? Mai ales cand vezi atatia piloti talentati. :crack:

 

Macar el a pus ceva, tu nu ai aratat niciun floc..slippery... :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Pe circuitele de viteza cu aderenta foarte buna, cu asfalt de calitate superioara,

transferul de greutate are o valoare mare, putand ajunge la un raport extrem de 100% fata si 0% spate,

lucru care se poate observa la concurentii categoriei MotoGP cand franeaza numai cu fata.

In acest caz, roata din spate se ridica literalmente la cativa centimetri in aer !

...Si astfel ramane destula masa spate netransferata...

In aceste conditii, contributia franarii rotii spate la franarea vehiculului respectiv este nula sau,

in cazuri mai putin extreme, neglijabila.

 

 

 

 

In concluzie, efectul decelerarii franei spate este secundara pe drumuri cu aderenta optima,

dar devine foarte important in conditii de drum alunecos.

 

 

Pentru ca toate cele mentionate mai sus sunt adevarate, observam la “meseriasi”

actionarea franei spate in curbele de mare viteza - motiv pentru care, la un moment dat Mick Doohan

avea montat pe ghidon o a doua maneta de frana actionata cu degetul mare

atunci cand concura cu piciorul drept in ghips.

 

 

Revenind la treburile noastre. Tip:

Frana spate se foloseste... ca frana...

dar preponderent cu alt scop decat decelerarea...

Unul dintre aceste cazuri se intalneste in faza de intrare in viraj - sau in virajele lungi de mare viteza -,

care necesita o inclinare constanta si de durata indelungata a motocicletei.

In aceste conditii, frana spate are un efect stabilizator.

 

 

 

 

 

 

Actionare foarte fina, pentru ca la majoritatea motocicletelor, la franarea in curba apare in roti

un moment ce tinde sa ridice motocicleta din pozitia inclinata.

De aceea, bruscarea franei spate pana la inducerea derapajului violent

si eliberarea ei brusca ca urmare a panicii „conduce” la „efectul de catapulta”

si la un foarte urat „highside”...

 

La curse, efectul de ridicare este folosit de „meseriasi” in beneficiul pilotului

(mai corect exprimat pentru a stoarce si ultimele zecimi de secunda pe tur de pista).

 

 

Frana spate este ca alcoolul: benefic, doar consumat cu masura, dozat in cantitati mici.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macar el a pus ceva, tu nu ai aratat niciun floc..slippery... :burnout:

 

Da saracu, si-a pus un bat in cale si a intrat in el ca nu stie sa puna frana :D (1.27)

 

Uite una in care sunt drept :D

post-14189-0-67205700-1319900052_thumb.jpg

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah, haideti totusi sa incheiem sa ne mai dam cu parerea despre slide-urile facute de pilotii MotoGp. Cine o sa ne dea dreptate daca folosesc sau nu frana fata, daca sunt power slide-uri, sau daca din prea multa frana fata si inclinare iese spatele de pe traiectorie?

 

O sa intre Stoner pe aici sa ne spuna? Cine din Romania stie sa faca asa ceva si sa intre aici sa ne lumineze pe noi?

 

Eu n-am vazut pe nimeni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa, ca ne intalnim la Brno si-mi arati cum franezi tu.

 

Ah, haideti totusi sa incheiem sa ne mai dam cu parerea despre slide-urile facute de pilotii MotoGp. Cine o sa ne dea dreptate daca folosesc sau nu frana fata, daca sunt power slide-uri, sau daca din prea multa frana fata si inclinare iese spatele de pe traiectorie?

 

O sa intre Stoner pe aici sa ne spuna? Cine din Romania stie sa faca asa ceva si sa intre aici sa ne lumineze pe noi?

 

Eu n-am vazut pe nimeni...

Tu crezi ca ala pe UD pune tare frana fata de-i derapeaza spatele? Sau trage de gaz la intrare in viraj???

 

Eu n-am vazut pe nimeni...

Nici nu o sa vezi, daca toti ganditi asa.. :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa, ca ne intalnim la Brno si-mi arati cum franezi tu.

 

 

Tu crezi ca ala pe UD pune tare frana fata de-i derapeaza spatele? Sau trage de gaz la intrare in viraj???

 

Evident ca ne vedem la start, ce crezi, ca scapi? :D

 

Ma.... sa stii ca pe unele circuite se poate merge foarte foarte tare pe ud. Evident cu gume de ploaie. In special pe circuitele abrazive. Eu am experienta unei singure zile de circuit pe ploaie. Cei care merg insa tare pe ploaie, alti piloti pe care ii cunosc adica, merg la fel ca pe uscat - frana tare cu fata, mai usor cu inclinarea si cu acceleratia, slidere de genunchi ceva mai inalte si... forja moderata :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cezarel. cu clipul la semnatura doar imi faci rating pe youtube :D

 

Sa vezi ce-ti fac daca iti dau comments si le dau clipul si la altii... sa vezi cate castane iei :D

Chiar ma bucur sa iti cresc in felul asta ratingul :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

"Pentru ca toate cele mentionate mai sus sunt adevarate, observam la “meseriasi”

actionarea franei spate in curbele de mare viteza - motiv pentru care, la un moment dat Mick Doohan

avea montat pe ghidon o a doua maneta de frana actionata cu degetul mare

atunci cand concura cu piciorul drept in ghips."

 

....din postul citat de tine...aka dl. Nastase...etc...bla...bla...bla....

 

Deci ie buna frana spate sau nu ?

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci am avut viteza prea mare initiala, eram cu ochii pe (cuvant urat) de con si am accelerat mai mult decat trebuie, ce voiai, sa sar peste ele? :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...