Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Si daca tot vorbim despre circuite am observat ca pilotii se imping in ghidon cand franeaza tare. E clar ca schimba centrul de greutate dar eu cred ca luand vantul in piept reduc din viteza.

Da,se imping in ghidon si apasa in jos pe el pt a pune cat mai multa forta si apasare pe furca fata si astfel mai reduc putin riscul de a li se bloca fata pe franarea puternica.Normal,la ce suspensii dure au ei pe fata,efectul este destul de minor,dar ajuta.

Frana aerodinamica,vantul luat in piept eu zic ca e neglijabil,mult mai mult conteaza felul cum franeaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Am folosit o singura data DOT5. Am inlocuit DOT4 pus intr-o instalatie de Harley unde trebuia pus DOT5. Se facuse o eroare. Daca zici ca si DOT5 absoarbe apa... ce sa zic, eu stiam ca nu. Daca stii mai multe si poti sa imi dai si niste referinte, iti raman recunoscator.

Tu la ce folosesti DOT5? Cata apa absoarbe lichidul asta comparat cu DOT4?

 

 

 

 

la ambreiajul apriliei. este facut sa mearga cu dot4 dar eu folosesc de 2 ani dot 5, merge mai usor ambreiajul si nici nu se mai murdareste. n-am inventat eu roata, la fel, chestie citita de pe un forum dedicat rsv-urilor. de absorbit absoarbe mai putin cu ~50% (ochiometric), am pus in 2 recipiente o cantitate egala de dot 4 si 5. n-am masurat cu vreun instrument, dupa o luna era diferenta sesizabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la ambreiajul apriliei. este facut sa mearga cu dot4 dar eu folosesc de 2 ani dot 5, merge mai usor ambreiajul si nici nu se mai murdareste. n-am inventat eu roata, la fel, chestie citita de pe un forum dedicat rsv-urilor. de absorbit absoarbe mai putin cu ~50% (ochiometric), am pus in 2 recipiente o cantitate egala de dot 4 si 5. n-am masurat cu vreun instrument, dupa o luna era diferenta sesizabila.

 

Interesant ce zici. Este într-adevăr enervant lichidul de frână jegos. Mai Âştii Âşi alte circuite unde DOT5 nu dizolvă garnituri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ bec :

Da,am trecut si eu de 100 kmh cu r1 ala.

Nu am zis niciodata ca as fi racer si nici nu vreau sa fiu.A fi racer si a cunoaste fenomenul curselor moto si auto sunt 2 lucruri diferite.

Eram sigur ca multi care "au trecut si ei de 150 kmh" si s-au ridicat de sub parbriz si era sa-i sara vantul de pe sa s-au gandit "vaai,cata frana am pus eu acuma cu peptul".Dar efectul e neglijabil (pt pilotii de MotoGp) pt ca tu daca te-ai uitat de la ametitoarea viteza de 150kmh iti taie vreo 20-25 kmh rapid si dupa aia scade usor cu cate 5-7 km.

Conteaza,conteaza si asta,dar conteaza,ca sa fac o aroganta,cam cat frana spate :bounce: .Nu,glumeam,frana spate se observa ceva cand o pui,totusi.

Mult mai mult conteaza felul cum se infig ei in franele alea de carbon si mai ales cum se echilibreaza si se pozitioneaza pt a se culca pe urmatoarea curba.

 

de pe la 150km/h in sus cand iei mana din gaz si faci air brake franezi aproape la fel de tare ca unele masini cu frane slabe.

Prostie mai mare nici n-am auzit vreodata.A,sau prin masini poate intelegi Trabant?Ca altfel daca are discuri pe fata te-a ars...

Incearca sa faci o franare comparativa,nu de la 150 kmh cum te lauzi tu,ci de la 100kmh cu orice masina normala (ex. un Logan care nu sunt stralucite pe frane) si crede-ma,vei avea o mare surpriza.

Orice motocicleta franeaza mult mai slab decat o masina actuala.

De ex un Vw Golf IV sau un Ford Focus Mark 1 franeaza de la 100-0 in 30-29 de m.O motocicleta performanta (Fireblade,R1,etc) face acelasi lucru in peste 45 de m.

Chestia asta se intampla nu atat datorita sistemului de franare al motocicletelor care au devenit foarte performante cat din cauza ca nu exista greutate si deci apasare pe roata.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Efectul ridicarii corpului e intradevar neglijabil. Ce simt baietii este ca odata cu ridicarea corpului lasa si gazul. Cele doua efecte combinate reduc asa de la un 180 la un 140 instant, apoi se descreste mai usor.

 

Faceti un test, stati aplecati, apoi ridicati-va drept in sa la un 180 cu gaz constant. Veti vedea ca efectul e foarte mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte interesant intr-un slow motion pe DIGI Sport 2, acum la un viraj de stanga, se vede cum Stoner nu apasa deloc pedala. Ma asteptam sa o foloseasca cand a culcat-o ... Se vede si cum topaie spatele in aer. La astfel de franare, roata spate nu aduce nici un aport la incetinire dar aici important e controlul la intrarea in viraj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai da noi chiar nu putem vorbi civilizat. Nici nu conteaza daca Bec are dreptate ori Niko ori altul.

Faptul ca vin cu idei noi e de ajuns incat sa ma faca sa imi pun intrebari. Oare nu cumva au dreptate? Apoi daca constat ca au dreptate ori tac ori le spun parerea mea. Din cauza ca am avut pareri diferite pe alte topicuri cu unii membrii nu inseamna ca trebuie sa imi fac o datorie din a fi contra lor peste tot.

 

Revenind la frane. Propun sa facem o diferentiere intre franare si oprire, intre circuit si strada si intre diferite tipuri de motociclete. Aici e deja haos. Unii vorbesc despre franare si se refera la oprire, altii vorbesc despre franarea pe circuit in paralel cu franarea pe strada.

 

Daca aprofundam ideea de franare din cate stiu eu la masina franarea pe spate este mai slaba fiindca asa se pastreaza drirectia. daca rotile din spate ar fi blocate masina ar derapa in lateral.

 

Ma gandesc eu in mintea mea, oare majoritatea motociclistilor nu cumva sunt speriati de aceasta perspectiva? Adica sa le derapeze spatele? Si atunci prefera sa uite ca au frana spate in loc sa invete sa o foloseasca. retinem ideea ca pe circuit pilotii nu trebuie sa opreasca. Ei doar incetinesc si atunci e normal sa nu le pese de frana spate.

 

Cand am inceput eu motociclismul aveam un MZ de 2 jumate care avea o frana foarte slaba pe roata fata. Asa ca frana principala era pe roata spate. Deci trebuia sa fiu foarte atent sa nu blochez spatele. Asa am invatat sa opresc in conditii de siguranta numai cu frana spate pe saboti.

Cand am avut si eu prima motocicleta cu frane mi-a fost foarte usor sa invat sa franez destul de eficient cu ambele roti simultan.

As recomanda tuturor sa faca exerciitii. Sa isi propuna in anumite zile sa franeze cumai cu spatele. Astfel vor observa ca se poate frana multumitor doar cu spatele. Si daca se poate frana multumitor cu spatele cum putem spune ca frana pe spate este fara importanta in porocesul de franare?

Mai ales ca in ziua de azi franele pe disc sunt superioare franelor din '63.

 

DIn punctul meu de vedere motocicleta nici nu trebuie orpita in caz de nasoale in trafic. Asa ca ideile tuturor de aici se combina bine. Nu toti ne permitem ore pe circuit dar ar fi niste ore folosite bine. Pe circuit inveti sa incetinesti in conditii de siguranta.

Si daca tot ne balacarim pe sectiunea incepatorilor incercati macar sa veniti cu sfaturi bune.

 

Cand imi pica cate un incepator pe cap il duc la patinuar cu conditia sa nu stie sa patineze.

Acolo pe gheaza invata doua lucruri vitale. Invata sa incetineasca folosin orice mijloace e capabil dat fiiind ca nu stie sa opreasca si invata sa evite obstacolul cum poate el mai bine. Este un exercitiu de trafic perfect.

Spunea cineva ca motocicleta nu poate frana ca o masina fiindca nu are masa necesara. Perfect de acord dar este un vehicul foarte ingust si usor de strecurat. Asa ca incetineste fiecare cat poate si apoi evita. Tot e mai bine decat desteptii care spun ca au stiut ca nu pot sa opreasca si au culcat-o.

Editat de ozzy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu la ce a zis Niko,bec cand tu zici ca franezi mai tare decat o masina poti sa te duci sa te culci linistit,esti @ nici o treaba.

Ti-am mai zis ca eu nu vreau sa fiu racer,nu am nici skill-ul nici banii nici nu mai am varsta adecvata pt asa ceva,oricate scoli de pilotaj as face.Dar asta nu inseamna ca nu ma intereseaza si ca nu am anumite cunostinte.

 

Asa ca incetineste fiecare cat poate si apoi evita. Tot e mai bine decat desteptii care spun ca au stiut ca nu pot sa opreasca si au culcat-o.

Corect,corect dpdv teoretic.

Nasol insa cu practica :grinbandit:

Problema e ca e si mai greu de virat decat o masina,mai ales pe franare.

Insa e adevarat,e mult mai micutza si de aceste dimensiuni reduse trebuie sa ne folosim la maxim.

Si nici eu n-am inteles de ce sa culci o motocicleta,oare va frana sau va vira mai bine pe carene? :unsure:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu mi se pare ca am fost necivilizati. Chiar am admis ca acest nou aspect adus in discutie, si anume incetinirea datorata ridicarii corpului, exista. Doar ca ne pacalim daca credem ca efectul pe care il simtim cand ne ridicam si lasam si gazul, este doar datorat ridicarii corpului. Sunt cele doua efecte cumulate.

Si doar am propus sa se testeze, eu am testat, mie efectul aerului pentru franare iar mi se pare neglijabil. Desi il folosesc cu succes. Intotdeauna ma ridic pe franare.

 

Efectul aerodinamic se simte clar pe accelerare. De aia un pilot cu date antropometrice similare, design al carenelor similar, va accelera mai usor decat unul care taie aerul mai greu. Din nou, efectul exista.

 

Faptul ca se discuta si s-a extrapolat la toate aspectele franarii pe motocicleta eu zic ca e de bine. Nu cred ca ar trebui sters ceea ce era irelevant pentru franarea de urgenta cu oprire, de exemplu.

Fiecare isi trage concluziile lui in functie de nivelul la care a ajuns (am acceptat inca de la primul post ca parerile in timp se mai pot schimba), in functie de tipul de motor condus, s.a.m.d.

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorita acestei abureli la nivel de topic,propun sa zica fiecare cati km face pe an cu motocicleta(nu cu RATB-ul),ca sa stim cu cine vorbim. Degeaba stau unii pe eurosport si se uita la Rossi si zic mdaa domne deci asa trebuie franat,nuuu ca vecinu sau ca altul etc. E o abureala maxima.

Nu are rost sa discutam de franare RACING,cine e interesat sa intre la sectiunea curse interne si moto gp. Aici e vorba de viata reala,pe strada.

 

Propun sa dezvaluie fiecare numarul de km parcursi intr-un an ca sa vedem excercitiul pe care il are.

Sa vedem si noi cu cine stam de vorba,daca este credibil sau nu.

Degeaba dam de unu sau una care are 200.000km dar la care ultima plimbare moto a fost in 1900.

 

Din cate citesc pe acest topic,in opinia mea multi 80% sunt motociclisti de weekend in lunile iulie,august si septembrie sau gameri care se joaca MOTO GP RACER.

 

AIR BRAKING :) ce......dilema pe un forum/topic de incepatori.

 

Referitor la propunerea mea,dau primul cu subsemnatul 20.000km/an in medie (anul asta 24.000km)

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei care spun ca efectul air-brake e neglijabil vorbesc numai prostii, le sugerez sa mearga la curse LIVE si sa vada de pe marginea pistei ce fac pilotii cand franeaza. Toti, de la A la Z in orice competitie.

Niko, tu nu gandesti, sau te faci ca gandesti? Pai normal ca efectul e zero daca nu iei mana din gaz, poti sa iei inca unu in spate, poti sa-ti pui si panze in plm si motocicleta NU o sa incetineasca daca nu iei mana din gaz, forta motorului este destul de mare sa traga cam orice. Ce tampenii zici acolo.. omg.

 

Cesar, eu ieri m-am uitat la cursa de GP si am vazut 3-4 cazuri cand stoner apasa pedala clar, apoi pe pedrosa, pe spies si pe capirosi - ca pe ala au insistat cu camerele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate citesc pe acest topic,in opinia mea multi 80% sunt motociclisti de weekend in lunile iulie,august si septembrie sau gameri care se joaca MOTO GP RACER.

 

Cunosc motociclisti care se dau de putina vreme si sunt foarte foarte buni. Pe circuit imi dau secunde bune si nu au un numar impresionant de km. Unii nici nu aveau carnet pana anul asta. Am fost putin ranit in orgoliu cand am constatat aceasta situatie dar am invatat un lucru: nu conteaza cati km faci. Asta e parerea mea, nu am sa incerc sa o bag pe gat nimanui.

Motivul pentru care am sustinut cu argumente de la curse franarea eficienta este urmatorul: un motociclist stradal nu trebuie sa fie performant nici pe curbe, nici pe linie dreapta, nici la terasa. Dar trebuie sa fie foarte foarte bun pe frane. trebuie sa se antreneze constant sa puna frana tare, sa incetineasca, sa opreasca si sa evite pericole (nu neaparat in aceasta ordine a importantei). Orice deprindere ne-exersata se pierde partial sau chiar de tot. Asa ca, desi mersul pe strada nu inseamna sport, orice motorist stradal ar trebui sa isi perfectioneze constant tehnica franarii.

Este doar o parere, cum am mai zis, nu pretind ca am suta la suta dreptate.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei care spun ca efectul air-brake e neglijabil vorbesc numai prostii, le sugerez sa mearga la curse LIVE si sa vada de pe marginea pistei ce fac pilotii cand franeaza. Toti, de la A la Z in orice competitie.

Niko, tu nu gandesti, sau te faci ca gandesti? Pai normal ca efectul e zero daca nu iei mana din gaz, poti sa iei inca unu in spate, poti sa-ti pui si panze in plm si motocicleta NU o sa incetineasca daca nu iei mana din gaz, forta motorului este destul de mare sa traga cam orice. Ce tampenii zici acolo.. omg.

 

 

Ce prostii vorbesc mah?Tu poti sa citesti ce ai scris aici mai sus? Poti sa citesti ce am scris eu mai devreme pe tema air brake asta fantastica?

Unde-i contradictia, tu nu vezi ca zici acelasi lucru? Iar pui paie pe foc ca sa mearga topicul?

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, eu ieri m-am uitat la cursa de GP si am vazut 3-4 cazuri cand stoner apasa pedala clar, apoi pe pedrosa, pe spies si pe capirosi - ca pe ala au insistat cu camerele.

 

Si cand a pus-o? Inainte sa apese fata? Sau pe curba cand inca ii topaia spatele sau dupa ce spatele era "cuminte" pe asfalt si trebuia impins spre exteriorul virajului. Esential este sa intelegem "de ce". Dupa cum am scris, m-am mirat putin sa vad ca nu o apasa ca sa isi stranga trasa. Era o singura reluare dintr-un singur viraj, nu e relevant pentru intreg circuitul.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorita acestei abureli la nivel de topic,propun sa zica fiecare cati km face pe an cu motocicleta(nu cu RATB-ul),ca sa stim cu cine vorbim. Degeaba stau unii pe eurosport si se uita la Rossi si zic mdaa domne deci asa trebuie franat,nuuu ca vecinu sau ca altul etc. E o abureala maxima.

Nu are rost sa discutam de franare RACING,cine e interesat sa intre la sectiunea curse interne si moto gp. Aici e vorba de viata reala,pe strada.

 

Propun sa dezvaluie fiecare numarul de km parcursi intr-un an ca sa vedem excercitiul pe care il are.

Sa vedem si noi cu cine stam de vorba,daca este credibil sau nu.

Degeaba dam de unu sau una care are 200.000km dar la care ultima plimbare moto a fost in 1900.

 

Din cate citesc pe acest topic,in opinia mea multi 80% sunt motociclisti de weekend in lunile iulie,august si septembrie sau gameri care se joaca MOTO GP RACER.

 

AIR BRAKING :) ce......dilema pe un forum/topic de incepatori.

 

Referitor la propunerea mea,dau primul cu subsemnatul 20.000km/an in medie (anul asta 24.000km)

Iar, a mia oara masurarea putzelor, acum prin numarul de km. Ai ABS pe BMW-ul ala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...