mos bear Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 Nu inteleg de ce se vorbeste despre franarea in viraj ! Mai ales cand se alearga . Franarea cea mai eficienta se realizeaza prin combinarea franei de motor cu ambele frane , atat de mana cat si de picior . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 OK, dar cu franarea cum ramane...!? Nu folosesc nimanui jignirile, pana la urma fiecare franeaza cum stie sau cum apuca... » Post actualizat in 26 Apr 2015 18:21Nu inteleg de ce se vorbeste despre franarea in viraj ! Mai ales cand se alearga . Franarea cea mai eficienta se realizeaza prin combinarea franei de motor cu ambele frane , atat de mana cat si de picior . Pentru ca uneori te pomenesti furat de viteza la intrarea intr-un viraj...si ce faci ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 Pentru ca uneori te pomenesti furat de viteza la intrarea intr-un viraj...si ce faci ? O iei pe aratura . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 Furat se intampla sa fii atunci cand ataci virajul in viteza mult prea mare . Am zis ....franezi ( reduci) inaintea virajului . Cand esti ,,furat" in viraj ,daca mai si franezi ....o furi destul de grav. Si in super bike ....inaintea virajului se reduce (franeaza) , se trece intr-o treapta mai mica , iar in viraj practic se accelereaza . Acceleratia te redreseaza la iesirea din viraj si te mentine in echilibru in timpul sau . In viraj trebuie sa simti schimbarea centrului de greutate si tractiunea , sa uiti de frane pe cat posibil . (Zic si eu asa....) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 (editat) Furat se intampla sa fii atunci cand ataci virajul in viteza mult prea mare . Am zis ....franezi ( reduci) inaintea virajului . Cand esti ,,furat" in viraj ,daca mai si franezi ....o furi destul de grav. Si in super bike ....inaintea virajului se reduce (franeaza) , se trece intr-o treapta mai mica , iar in viraj practic se accelereaza . Acceleratia te redreseaza la iesirea din viraj si te mentine in echilibru in timpul sau . In viraj trebuie sa simti schimbarea centrului de greutate si tractiunea , sa uiti de frane pe cat posibil . (Zic si eu asa....) Corecta expunere. Intrarea in viraj cu viteza prea mare inseamna iesirea in decor, orice ai face, daca treaba asta nu se intampla, inseamna ca viteza nu a fost chiar asa mare. Editat Aprilie 26, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 (editat) Furat se intampla sa fii atunci cand ataci virajul in viteza mult prea mare . Am zis ....franezi ( reduci) inaintea virajului . Cand esti ,,furat" in viraj ,daca mai si franezi ....o furi destul de grav. Si in super bike ....inaintea virajului se reduce (franeaza) , se trece intr-o treapta mai mica , iar in viraj practic se accelereaza . Acceleratia te redreseaza la iesirea din viraj si te mentine in echilibru in timpul sau . In viraj trebuie sa simti schimbarea centrului de greutate si tractiunea , sa uiti de frane pe cat posibil . (Zic si eu asa....) stii ca oricat de expert in superbike ai fi, pe drumurile patriei o sa intalnesti o gramada de viraje compuse din doua arce de cerc, unu cu raza mare si unul cu raza mica, si ghici ce se intampla cand intrii din partea cu arcul de cerc cu raza mare? iti zic eu, anticipezi virajul, intrii cu o viteza iar cand te trezesti pe arcul de cerc cu raza mica, o sa vezi ca ai viteza prea mare. in cazul ala ce mai faci? pe un circuit, sau daca te invarti numai in cerc, e simplu ce ai de facut, dar ce te faci cand iesi din sat si dai de drumuri necunoscute? Editat Aprilie 26, 2015 de stRADu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 27, 2015 Share Postat Aprilie 27, 2015 Sa le luam pe rand... "Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience!" Invers e mai greu! Dane, sau daca preferi... domnule Dan Nastase, Cu ultima remarca m-ai prins, insa te-ai intrebat oare cumva daca motivul pentru care nu mi-am respectat "motto-ul" este ca... poate nu te consider un idiot? In fine, schimbul asta de "amabilitati" nu face cinste nici unuia dintre noi asa ca, eu unul cel putin, o sa ma retrag. O ultima remarca, "te-am citit" pe la inceputul anilor '90 si pentru gustul meu esti prea mult poet si prea putin motociclist. Atat! » Post actualizat in 27 Apr 2015 03:34Nu inteleg de ce se vorbeste despre franarea in viraj ! Mai ales cand se alearga . Franarea cea mai eficienta se realizeaza prin combinarea franei de motor cu ambele frane , atat de mana cat si de picior . In ultima discutie era vorba despre utilizarea franei spate pe post de stabilizator de directie pe viraje... si inca alte cateva mici detalii pe care daca nu le intelegi ar fi bine macar sa incerci, inainte de a incepe deja sa dai sfaturi. » Post actualizat in 27 Apr 2015 03:42Furat se intampla sa fii atunci cand ataci virajul in viteza mult prea mare . Am zis ....franezi ( reduci) inaintea virajului . Cand esti ,,furat" in viraj ,daca mai si franezi ....o furi destul de grav. Si in super bike ....inaintea virajului se reduce (franeaza) , se trece intr-o treapta mai mica , iar in viraj practic se accelereaza . Acceleratia te redreseaza la iesirea din viraj si te mentine in echilibru in timpul sau . In viraj trebuie sa simti schimbarea centrului de greutate si tractiunea , sa uiti de frane pe cat posibil . (Zic si eu asa....) Gresesti fundamental, cauta pe google "trail-brake" si o sa afli cum se abordeaza virajele pe pista. In rest, e valabil ce ti-am spus anterior » Post actualizat in 27 Apr 2015 03:44O iei pe aratura . De obicei o iau pe aratura incepatorii... cei experimetati cad din cauza inclinarii prea mari » Post actualizat in 27 Apr 2015 03:45Corecta expunere. Intrarea in viraj cu viteza prea mare inseamna iesirea in decor, orice ai face, daca treaba asta nu se intampla, inseamna ca viteza nu a fost chiar asa mare. Confirmarea de mai sus... » Post actualizat in 27 Apr 2015 03:58 stii ca oricat de expert in superbike ai fi, pe drumurile patriei o sa intalnesti o gramada de viraje compuse din doua arce de cerc, unu cu raza mare si unul cu raza mica, si ghici ce se intampla cand intrii din partea cu arcul de cerc cu raza mare? iti zic eu, anticipezi virajul, intrii cu o viteza iar cand te trezesti pe arcul de cerc cu raza mica, o sa vezi ca ai viteza prea mare. in cazul ala ce mai faci? pe un circuit, sau daca te invarti numai in cerc, e simplu ce ai de facut, dar ce te faci cand iesi din sat si dai de drumuri necunoscute? Exact despre asta e vorba, un exemplu elocvent! Ce faci cand, dupa ce ai inceput sa deschizi gazul crezand ca ai depasit deja "varful" unui viraj si abia atunci observi ca de fapt virajul se inchide brusc? Instinctul si intuitia iti spun sa incetinesti, ceea ce nu e deloc gresit pana la urma... problema e cum o faci. Ideal este sa te apleci mai mult si sa franezi spatele FARA sa inchizi gazul, in special daca virajul este "in vale"... Fondul este acelasi ca si recomandarea initiala a "campionului" - foloseste frana spate pe post de stabilizator de directie - diferenta este cand, cum si cat sa o faci. Ca o comparatie, e ca si cum un bucatar ti-ar spune "pune sare in mancare, va fi mai gustoasa"... fara sa te invete insa cat, cand si mai ales cum sa o faci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Aprilie 27, 2015 Share Postat Aprilie 27, 2015 Dovada ca sunteti oameni inteligenti este faptul ca ati terminat cu intepaturile...si ati revenit la subiect. Daca ati mai avea si alte filme, imagini explicative, nu ar strica nimanui...cu totii am avea numai de castigat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 27, 2015 Share Postat Aprilie 27, 2015 ,,In ultima discutie era vorba despre utilizarea franei spate pe post de stabilizator de directie pe viraje... si inca alte cateva mici detalii pe care daca nu le intelegi ar fi bine macar sa incerci, inainte de a incepe deja sa dai sfaturi. " Franeaza tu cand esti pe viraj cu frana spate si daca se poate la 150 Km/ora , sa mai fie si drumul de cacao , sa-mi spui si mie cum te stabilizezi . Despre sfaturi ....nu dau ! Doar imi exprim parerea!.........,,Gresesti fundamental, cauta pe google "trail-brake" si o sa afli cum se abordeaza virajele pe pista. In rest, e valabil ce ti-am spus anterior" ....traiesti cu impresia ca pe google o sa intelegi cum se schimba centrul de greutate si se controleaza tractiunea ? Lasa-ma cu chestii de genul ,,uite pe you tube " sau mai stiu eu ce ineptii! Am vazut o gramada de ,,specialisti" facuti tandari pe sosele in 35 de ani de conducere ! Astea sunt prostii cu frana pe post de stabilizator in viraj.....mai ales pe udatura sau alte situatii cand pierzi efectiv aderenta si mai ales la viteza . Ca idee ....du-te pe circuit si vezi manevrele de abordare a unui viraj ....totdeauna pregatesti virajul inainte de abordarea lui in sine ....reduci, schimbi , inclini centrul de greutate si accelerezi . Cati piloti ai vazut intrand in viraj cu viteza mare sau nereducand inaintea virajului , ca apoi sa aiba sprint? Tot ca parere personala ....singura manevra care te scoate din belele in viraje si mai ales la rambleuri este acceleratia progresiva . De frana trebuie sa uiti! Parerea mea ....( si nu te ratoi la mine) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Aprilie 27, 2015 Share Postat Aprilie 27, 2015 Singura treaba care va salveaza pielea este experienta. Si mersul pe strada la maxim 70-80% din cat crezi tu ca ai putea sa mergi in situatiile respective. Te duci frumos la un circuit si incerci sa duci limitele inclinarii si franarii mai departe. Constati ca tu mergeai nici la 50% din ce se putea inclina sau frana in acele viraje. Apoi daca ai minte te intorci pe strada si mergi din nou cu 70%, dar acum acel 70% e mult mai sus si mai ai si marja de eroare 30% pentru franari sau inclinari surpriza. END OF STORY. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 27, 2015 Share Postat Aprilie 27, 2015 ,,In ultima discutie era vorba despre utilizarea franei spate pe post de stabilizator de directie pe viraje... si inca alte cateva mici detalii pe care daca nu le intelegi ar fi bine macar sa incerci, inainte de a incepe deja sa dai sfaturi. " Franeaza tu cand esti pe viraj cu frana spate si daca se poate la 150 Km/ora , sa mai fie si drumul de cacao , sa-mi spui si mie cum te stabilizezi . Despre sfaturi ....nu dau ! Doar imi exprim parerea!.........,,Gresesti fundamental, cauta pe google "trail-brake" si o sa afli cum se abordeaza virajele pe pista. In rest, e valabil ce ti-am spus anterior" ....traiesti cu impresia ca pe google o sa intelegi cum se schimba centrul de greutate si se controleaza tractiunea ? Lasa-ma cu chestii de genul ,,uite pe you tube " sau mai stiu eu ce ineptii! Am vazut o gramada de ,,specialisti" facuti tandari pe sosele in 35 de ani de conducere ! Astea sunt prostii cu frana pe post de stabilizator in viraj.....mai ales pe udatura sau alte situatii cand pierzi efectiv aderenta si mai ales la viteza . Ca idee ....du-te pe circuit si vezi manevrele de abordare a unui viraj ....totdeauna pregatesti virajul inainte de abordarea lui in sine ....reduci, schimbi , inclini centrul de greutate si accelerezi . Cati piloti ai vazut intrand in viraj cu viteza mare sau nereducand inaintea virajului , ca apoi sa aiba sprint? Tot ca parere personala ....singura manevra care te scoate din belele in viraje si mai ales la rambleuri este acceleratia progresiva . De frana trebuie sa uiti! Parerea mea ....( si nu te ratoi la mine) Sincer, de cat timp mergi pe motocicleta? Fara sa ma "ratoiesc" la tine... dar uneori ma intreb de ce ma mai chinui sa impartasesc mici "secrete" cu greu aflate de pe la adevaratii motociclisti, cand se pare ca nimeni nu mai are nevoie de nici un sfat. Fa-mi o favoare, practica putin ceea ce am spus eu initial, chiar si intr-o parcare si chiar si cu chopper... si apoi revino cu impresii, intrebari sau chiar obiectii. Fara "parerea mea"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Aprilie 27, 2015 Autor Share Postat Aprilie 27, 2015 Un mic "truc" aflat demult de la cei care se mai apleaca pe curbe si pe care am tot uitat sa-l mentionez... daca intr-un viraj ai viteza prea mare DUPA ce ai apucat deja sa deschizi gazul, aplica frana spate FARA SA INCHIZI GAZUL. Procedeul este contra-intuitiv si necesita exersare indelungata pentru a intra in reflex. DIN SECRETELE FRANARII Folosirea gresita a franelor, constituie deseori cauza accidentelor ! Franarea motocicletelor, o manevra vitala, poate fi caracterizata cu o singura fraza: “Intai invata sa franezi, dupa aceea da-i bice”... Tip: Frana spate se foloseste... ca frana... dar preponderent cu alt scop decat decelerarea... Unul dintre aceste cazuri se intalneste in faza de intrare in viraj - sau in virajele lungi de mare viteza -, care necesita o inclinare constanta si de durata indelungata a motocicletei. In aceste conditii, frana spate are un efect stabilizator. 10075_3m.jpg Ineresant ! Franarea rotii spate are un efect stabilizator pe directia miscarii. Astfel, la intrarile in curbe sau in viraje lungi folosirea fina a franei spate are un efect de stabilizare asupra directiei, deci nu contribuie semnificativ la decelerare, ci la pastrarea directiei alese ! Acest efect de forta stabilizatoare se poate folosi si ca o solutie “de urgenta” la aprecierea gresita a vitezei cu care se intra intr-o curba. Daca se exagereaza super-tare la viteza, cu mult peste limita permisa de curba, nu mai exista cale de scapare, singura preocupare fiind de a incerca reducerea avariilor care urmeaza (si aici nu ma gandesc numai la materialul tehnic)... In schimb, daca viteza se dovedeste a fi numai un pic prea mare, exista o cale subtila de scapare... Inchiderea acceleratiei face mai mult rau decat bine, dar o mica temperare si o strangere a trasei se pot efectua prin actionarea usoara a franei spate ! Actionare foarte fina, pentru ca la majoritatea motocicletelor, la franarea in curba apare in roti un moment ce tinde sa ridice motocicleta din pozitia inclinata. De aceea, bruscarea franei spate pana la inducerea derapajului violent si eliberarea ei brusca ca urmare a panicii „conduce” la „efectul de catapulta” si la un foarte urat „highside”... Deci, mare atentie! Frana spate este ca alcoolul: benefic doar consumat cu masura, dozat in cantitati mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 27, 2015 Share Postat Aprilie 27, 2015 Sincer?...Cam de pe la 14ani cand furam ,,ogarul'' lu tata. Cu patalama de la 18 ani, iar ca sofer (profesionost), de circa 33 anisori din care 24 pe TIR ,timp in care oi fi facut si eu cativa Km si oi fi vazut si eu cate ceva. Acum nu te supara pe mine ....parere mea. » Post actualizat in 27 Apr 2015 11:20 Iar acum.....fara parerea mea .....frana in curba ,mai ales pe o strada uda,cu nisip,piatra cubica, ori alte ,,figuri''urîte , te da cu tîrtita de asfalt . E bine sa ataci curba cat mai cuminte pe intrare accelerînd progresiv. Cu cat actionezi mai mult impotriva fortelor naturale ce te pastreza in echiliru , cu atît mai mult risti sa cazi. Din propipria-mi experienta! » Post actualizat in 27 Apr 2015 11:23 Decat sa franez in curba , mai bine fac un derapaj controlat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Aprilie 27, 2015 Share Postat Aprilie 27, 2015 (editat) Io nu-nteleg care este legatura dintre experienta de sofer (fie el si de TIR), privitul motoGP la TV, mersul cu un vehicul cu doua roti in viata reala, pe strada si comentariile pe forum. to be ... or not to be. Editat Aprilie 27, 2015 de stokerel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 27, 2015 Share Postat Aprilie 27, 2015 eu vorbeam despre mersul pe motocicleta , in viata de zi cu zi si sunt de parere ca a frana in curba .......este gresit! Si punct. Fiecare cade cum stie el mai bine. Nu fac polemici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Aprilie 27, 2015 Share Postat Aprilie 27, 2015 (editat) eu vorbeam despre mersul pe motocicleta , in viata de zi cu zi si sunt de parere ca a frana in curba .......este gresit! Si punct. Fiecare cade cum stie el mai bine. Nu fac polemici. A frana in curba o fi...gresit, dar uneori gresim... intram mai tare in curbe, nu mai ne putem inscrie pe cea mai buna trasa si trebuie sa stim pasii corecti spre a frana corect. Posibil sa gresesc, dar am inteles ca frana fata te tine aplecat pe curba, iar frana spate te ridica si iti mareste trasa. Inainte de curba e binevenita o coborare in trepte printr-o frana de motor o reducere a vitezei. Franarea in general... dupa ce tai acceleratia, se incepe cu spatele dozat usor iar apoi se continua cu fata si spatele dozate cat de cat in mod egal mergandu-se pana la blocare in final in caz de nevoie. Nu am experienta de circuit, doar de strada. Pe mine m-a tinut inca in viata acest mod de abordare a franarii. Editat Aprilie 27, 2015 de fast_arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 28, 2015 Share Postat Aprilie 28, 2015 A frana in curba o fi...gresit, dar uneori gresim... intram mai tare in curbe, nu mai ne putem inscrie pe cea mai buna trasa si trebuie sa stim pasii corecti spre a frana corect. Posibil sa gresesc, dar am inteles ca frana fata te tine aplecat pe curba, iar frana spate te ridica si iti mareste trasa. Inainte de curba e binevenita o coborare in trepte printr-o frana de motor o reducere a vitezei. Franarea in general... dupa ce tai acceleratia, se incepe cu spatele dozat usor iar apoi se continua cu fata si spatele dozate cat de cat in mod egal mergandu-se pana la blocare in final in caz de nevoie. Nu am experienta de circuit, doar de strada. Pe mine m-a tinut inca in viata acest mod de abordare a franarii. Ai inceput sa zici bine ...frana de motor ! Dozat spatele usor , fata si spatele dozate .... in cazul in care trebuie sa te opresti ( ma rog ) Asta e valabi cand ai un mers normal , cuminte , nu cand alergi in disperare sa nu inchida la non stop . Atunci cand ataci virajul in viteza ...frana (mai ales brutala) te da de pamant , mai ales cand aderenta este precara . Cat despre abordarea virajului atunci cand ai adrenalina de exportat in cantitati uriase ....in viraj , nu se franeaza ! Reduci inainte de a ataca , schimbi intr-o treapta inferioara , apoi Dumnezeu cu mila .....acceleratie la greu .....in acele conditii e bine sa fi uitat ca ai frane , iar daca iti aduci aminte ca le ai , e bine sa te stapanesti ! In caz de forta majora ...Frana de motor face 80% din treaba ( pentru cei ce stiu sa o faca cu adevarat). Cand esti in viraj si ai deja 150Km/h cate clipe ( nanosecunde) poti gresi ? Cred ca numai una! - 0 0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Aprilie 28, 2015 Share Postat Aprilie 28, 2015 Aberati foarte mult pe topic si sunt totusi si invataturi utile in el. Uite cazatura de la prea multa frana fata - trail braking- care nu te ridica in viraj, pe la minutul 2:06, subsemnatul: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 28, 2015 Share Postat Aprilie 28, 2015 , dar am inteles ca frana fata te tine aplecat pe curba, iar frana spate te ridica si iti mareste trasa. cum hristosu si grijania .... cum ai inteles tu asa ceva? de unde ai inteles asta? asta e rezultatul miilor de posturi aberante ..... esti de atata amar de timp pe forumul asta si presupun ca ai si motocicleta sau ai avut macar.... gizas.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 Posibil sa gresesc, dar am inteles ca frana fata te tine aplecat pe curba, iar frana spate te ridica si iti mareste trasa. Inainte de curba e binevenita o coborare in trepte printr-o frana de motor o reducere a vitezei. vorba lui superbec - unde ai inteles tu asta? e fix invers. de fapt amandoua te ridica, dar ca spatele mai putin. la franarea cu fata mai tare - presupunand ca nu cazi - in principiu te ridica imediat. acum vad ca se povesteste de franat cu spatele in curba si cu ceva gaz. trebuie sa recunosc ca fara sa fi citit fac asta oarecum intuitiv. acum constat ca se pare ca asa cam si trebuie. eu am o alta problema....cred ca mai degraba la cap. ma apropii de curba, viteza mare, franez, dar nu imi dau seama cand ajung la viteza la care e ok sa incep sa ma incln si sa deschid incet gazul. raman setat pe franare. evident ca unde spatiul imi permite, constat ca dupa aia intru cu viteza mult maimica decat puteam in curba, iar unde nu permite spatiul constat ca deja deccelerasem destul si nu avea sens sa ma panichez. cu siguranta e la bibilica problema si trebuie sa o lucrez cumva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 cum hristosu si grijania .... cum ai inteles tu asa ceva? de unde ai inteles asta? asta e rezultatul miilor de posturi aberante ..... esti de atata amar de timp pe forumul asta si presupun ca ai si motocicleta sau ai avut macar.... gizas.... e adevarat ce a inteles. frana fata te tine aplecat de tot, aderenta maxima cu carenele pe asfalt :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 cum hristosu si grijania .... cum ai inteles tu asa ceva? de unde ai inteles asta? asta e rezultatul miilor de posturi aberante ..... esti de atata amar de timp pe forumul asta si presupun ca ai si motocicleta sau ai avut macar.... gizas.... La mine functioneaza... si inca bine ! Poate e si un pic de talent...nativ, poate si ceva finete in miscari... zau ca nu stiu !? Cert e ca intotdeauna ma intorc cu bine acasa, dupa drumuri de sute de km. Cum iti explici asta teoreticianule cu motocicleta si posturi ,,putine si pe subiect'' !? Cred ca era suficient sa iti spui parerea fara a jigni, sau te mananca curisorul iar, ZEU al motociclismului !? Multi bolnavi pe lumea asta...! Multi destepti si multi burici ai pamantului...oi fi si tu vreun campion... ? » Post actualizat in 29 Apr 2015 19:08 e adevarat ce a inteles. frana fata te tine aplecat de tot, aderenta maxima cu carenele pe asfalt ) Raducu, daca o blochezi, da! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aship Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 (editat) Pai eu stiu ca nu franezi cand esti inclinat... Faza asta cu te ridica franarea, mi se pare absurda. Motorul se ridica din ghidon, nu din frana. Chiar si in curba, ridici motorul si dupa aia franezi. Iti mai controlezi viteza in curbe cu frana spate si cat esti inclinat, dar trebuie sa actionezi cu grija si sa fii finut. Frana spate te stabilizeaza in curbe, nu te ridica. In rest de acord, acceleratia nu se reduce cat esti in curba. » Post actualizat in 29 Apr 2015 19:35Edit: Acum am citit postul lui @Dan Nastase, de acord cu ce a scris el. Cititi acolo, ca e bine scris. Editat Aprilie 29, 2015 de aship Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 Se franeaza si in curba, de ce nu ? Se accelereaza si se reduce acceleratia, iar motorul se inclina sau se ridica din ghidon, de ce nu? Dar toate astea se fac cu finete si nu se intra oricum in curba... ca ghiolbanul . Dar de, ce stiu eu, aberatii ...Dau cuvantul baietilor priceputi de mai sus ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aship Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 Abia acum am citit, si merita un quote. De acord cu ce zice el aici. DIN SECRETELE FRANARIIFolosirea gresita a franelor, constituie deseori cauza accidentelor !Franarea motocicletelor, o manevra vitala, poate fi caracterizata cu o singura fraza:“Intai invata sa franezi, dupa aceea da-i bice”...Tip:Frana spate se foloseste... ca frana...dar preponderent cu alt scop decat decelerarea...Unul dintre aceste cazuri se intalneste in faza de intrare in viraj - sau in virajele lungi de mare viteza -,care necesita o inclinare constanta si de durata indelungata a motocicletei.In aceste conditii, frana spate are un efect stabilizator.10075_3m.jpgIneresant ! Franarea rotii spate are un efect stabilizator pe directia miscarii.Astfel, la intrarile in curbe sau in viraje lungifolosirea fina a franei spate are un efect de stabilizare asupra directiei,deci nu contribuie semnificativ la decelerare,ci la pastrarea directiei alese !Acest efect de forta stabilizatoare se poate folosi si ca o solutie “de urgenta”la aprecierea gresita a vitezei cu care se intra intr-o curba.Daca se exagereaza super-tare la viteza, cu mult peste limita permisa de curba,nu mai exista cale de scapare, singura preocupare fiind de a incerca reducerea avariilor care urmeaza(si aici nu ma gandesc numai la materialul tehnic)...In schimb, daca viteza se dovedeste a fi numai un pic prea mare, exista o cale subtila de scapare...Inchiderea acceleratiei face mai mult rau decat bine, dar o mica temperare si o strangere a traseise pot efectua prin actionarea usoara a franei spate !Actionare foarte fina, pentru ca la majoritatea motocicletelor, la franarea in curba apare in rotiun moment ce tinde sa ridice motocicleta din pozitia inclinata.De aceea, bruscarea franei spate pana la inducerea derapajului violentsi eliberarea ei brusca ca urmare a panicii „conduce” la „efectul de catapulta” si la un foarte urat „highside”...Deci, mare atentie!Frana spate este ca alcoolul: benefic doar consumat cu masura, dozat in cantitati mici. » Post actualizat in 29 Apr 2015 19:48Pentru ca daca reduci acceleratia, iti destabilizezi motorul. Are ceva legatura cu transferul greutatii de pe fata pe spate. Incearca si vezi. Dupa ce ai actionat acceleratia ori o mentii, ori o cresti, dar nu o reduci decat cand ai iesit din curba. Asta daca vrei sa treci lin prin curba. Bineinteles ca nu se intra in curba ca ghiolbanul. Asta ca sa fii sigur ca si iesi din ea, si sa fii in banda ta pe partea cealalta. Dar regulile de mai sus sunt valabile la orice viteza, mai mica sau mai mare. Se franeaza si in curba, de ce nu ? Se accelereaza si se reduce acceleratia, iar motorul se inclina sau se ridica din ghidon, de ce nu? Dar toate astea se fac cu finete si nu se intra oricum in curba... ca ghiolbanul . Dar de, ce stiu eu, aberatii ...Dau cuvantul baietilor priceputi de mai sus ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.