Vizitator corleone Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) E racita cu ulei . Eu doar am pus o intrebare si mai tarziu am scris si ce vroiam sa aflu cu acea intrebare. Poate pentru voi care va demontati motocicleta prin teava de esapament e o intrebare stupida, dar eu vreau sa aflu, cel putin pe hartie, in functie de treapta, unde e subturata si unde e supraturata. Daca nu esti in stare sa simti cand e subturata hartia cu valorile respective nu te va ajuta cu nimic. E ca si cum ai incerca sa fwti citind instructiuni. Editat August 27, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat August 27, 2010 Autor Share Postat August 27, 2010 Lasa ca o sa imi iau ceva cu consum instantaneu si nu va mai ocup spatiu pe server... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Cum functioneaza treaba asta cu consumu instantaneu? Dupa ce se ia? TPS si treapta sau ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) Consumul are treaba cu fluxul de amestec in unitatea de timp, nicidecum nu e functie de cuplu si alte balarii. Cu cat viteza e mai mare si turatia mai mica, cu atat consumul e mai mic. Ca nu se fac arderile cum trebuie si eficienta motorului e mai scazuta, e alta mancare de peste... D-aia s-au inventat mai multe trepte in cutie, altfel am fi ramas la infinit la 4 trepte. Un motor e subturat cand piesele mecanice interne ale motorului incep sa nu mai aiba o miscare "lina", nu sub turatia de cuplu maxim, care la motociclete e undeva sus. Editat August 27, 2010 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Man, o fi corleone mai ... dintr-o bucata asa dar le zice bine. Degeaba stii 100 de formule daca atunci cand esti pe moto sau respectiv la volan.. nu simti (macar) ca motocicleta sau masina merge subturata. Cum am mai zis, turatia optima de mers si de schimbat treapta este apropiata (poate fi inainte sau dupa in functie de incarcare) de turatia la care motorul are cuplul maxim. Ai dat cateva pagini mai devreme un link al unui nene care povesteste foarte frumos despre relatia dintre cuplu si acceleratie si importanta cuplului in general. Daca ai inteles ce zice nenea acolo se presupune ca intelegi si chestii mai banale pe care le spunem noi aici. Notiunea de subturat are doua "fete" sa le zicem si astea sunt in functie de felul in care se invarte motorul fata de motocicleta, mai exact daca "trage" sau "este tras". Cand mergi la deal sau accelerezi atunci motorul "trage" motocicleta, motorul invarte rotile. Cand mergi la vale si nu mai accelerezi atunci motocicleta "trage" motorul, rotile invart motorul - regim de frana de motor. Ei, mersul subturat nu este benefic in prima faza, atunci cand ai nevoie de cuplu si treapta de viteza nu te ajuta. Atunci motorul consuma o groaza si nici macar nu produce nimic, cuplul la turatia respectiva nu este suficient sa traga motocicleta la deal. Motorul abia se screme. De exemplu a urca un deal cu treapta a 5-a - la 3000 rpm. Dar, daca esti in aceeasi treapta la aceeasi RPM si cobori dealul, situatia se schimba.. acceleratia o ai inchisa, motorul nu consuma, merge doar in frana de motor. Ca idee, cum simti ca mergi subturat, chiar si fara turometru/vitezometru. Cand vrei sa accelerezi si vezi ca motorul se tureaza greu..accelereaza lent, chiar incepe sa tremure.. atunci clar esti subturat.. Iar alt fenomen, cand mergi subturat o sa vezi ca nu ai frana de motor.. iei mana din gaz si vezi ca nu se intampla nimic. Cand mergi la o turatie normala trebuie sa simti motocicleta sprintena, orice acceleratie sa se faca cu usurinta .. si sa ai frana de motor, cand iei mana din gaz sa simti efectiv cum incetineste.. Stilul asta de mers, intre subturat si supraturat este si cel mai economic dpdv al consumului contrar credintei populare care zice ca mersul subturat aduce un consum mic. Mesaj completat Consumul are treaba cu fluxul de amestec in unitatea de timp, nicidecum nu e functie de cuplu si alte balarii. Asa este - dar cand mergi subturat apesi mai tare pedala de acceleratie / tragi mai tare de maneta de acceleratie ca sa compensezi lipsa de putere! O faci si inconstient. Poti sa probezi in treapta a V-a la 2000 de ture, o sa vezi ca deschizi acceleratia la maxim si motorul nu face nimic. Ei, chiar daca e carb vacuumatic sau cu injectie, clapeta principala TU o controlezi si cand o deschizi la maxim chiar daca nu e ridicat acul de dozaj.. prin tubul venturi se creeaza suficienta depresiune sa suga benzina la greu! La fel si la injectie... o sa deschizi clapeta de aer la greu iar TPS va informa ECU ca e la maxim iar ECU va comanda injectoarele sa bage benzina la greu .. sa compenseze lipsa de cuplu si sa corespunda cu deschiderea clapetei de aer. Voi faceti confuzie - intr-adevar consumul economic este atunci cand se merge constant si pentru asta sunt treptele finale, 5 si 6.. cand mergi constant pe un drum drept in treptele astea. .da vei avea consum minim... dar din moment ce incepi sa deschizi gazul ca sa accelerezi in treapta 5/6.. deja consumul creste exponential. Mesaj completat In a 6'a pe la 80 am vazut si 32km/l. Do the math. Am un coleg cu Renault Megane coupe nou, cu motor de 1,4.. consumul instantaneu ii arata undeva intre 5% si 10%.. iar cand calculeaza babeste ii iese 12% (la mers in afara!!! ) (iar in carte e dat consumul mediu 8,5%) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Nu chiar exponential, dar sunt de acord ca el creste si oricum, cineva invatat cu stilul "taxi driving" n-ar face asa ceva, pt ca la un mers constant cu 2000 rpm, accelerand brusc, devine instant un mers subturat si motorul incepe sa "balbaie". D-aia totul depinde de mult mai multi factori. Daca vrei sa accelerezi puternic, daca esti la deal sau la vale, daca ai pasager si bagaje sau esti singur pe mobra, daca bate vantul, daca deja ai viteza mare... etc. etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 hop si eu cu o intrebare de profan: turatia motorului este numarul de invartiri ale arborelui cotit/minut? sau ce anume masoara? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 hop si eu cu o intrebare de profan: turatia motorului este numarul de invartiri ale arborelui cotit/minut? Da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) Iar te chinuie intrebarea asta si imi dovedeste ca ai progresat foarte putin la mersul pe motocicleta de cand ai cumparat-o de la mine. Iarasi vrei sa-ti iei motocicleta cu afisaj de consum instantaneu ca sa faci calcule contabile nu sa mergi si sa te simti bine. Plus celelalte tampenii in care ai bagat bani. Stii tu care. Ia-ti un profesor/mentor. Ai numarul meu de telefon. Editat August 27, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Graficul asta zice tot: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 dar nu arata si vitezele, lucru care-l intereseaza pe omu' nostru Mesaj completat treptele de viteza, vreau sa zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Pai nu are importanta.. acolo consumul e functie de RPM.. Cand mergi cu motocicleta tii motorul pornit si el consuma cu atat mai mult cu cat e pornit mai mult timp, deci ca sa consumi optim trebuie sa te deplasezi din punctul A in B cat mai repede, nu? Pentru asta ai cutie de viteze, ca sa te deplasezi mai repede la aceeasi turatie.. Deci consumul minim al motocicletei pe un anumit drum va fi la turatia de cuplu maxim in cea mai mare treapta de viteza. Daca tu hotarasti si mergi cu treapta a doua de la Bucuresti la Brasov si consumi 30L/100km e numai optiunea ta. E logic ca daca reusesti sa tii motocicleta in ultima treapta in zona de cuplu maxim vei consuma cel mai putin - daca insa viteza este prea mare.. in zonele de mers constant (drum drept) poti mentine treapta maxima si motorul sub turatia de cuplu .. dar daca de exemplu ai nevoie sa accelerezi (urci un deal) e muult mai bine sa retrogradezi 1 treapta chiar doua si sa incerci sa mergi in sarcina cu turatia de cuplu, sau apropiat de ea.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Mai intervine si forta aerodinamica, ea creste odata cu viteza. O sa ai un consum mai mic la 100 la ora in treapta 6, decat la 200, chiar daca ai acolo turatia de cuplu maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Mai intervine si forta aerodinamica, ea creste odata cu viteza. O sa ai un consum mai mic la 100 la ora in treapta 6, decat la 200, chiar daca ai acolo turatia de cuplu maxim. Recomand ca inainte sa dai Add reply sa iti citesti posturile pe viitor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 De ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Mai intervine si forta aerodinamica, ea creste odata cu viteza. O sa ai un consum mai mic la 100 la ora in treapta 6, decat la 200, chiar daca ai acolo turatia de cuplu maxim. De ce? Pai normal ca ai consum mai mic la 100 la ora decat la 200 la ora, ca la 100 la ora in a 6-a ai 4000 rpm sa zicem in timp ce la 200 la ora intr-a sasea, ai 7500 rpm sa zicem. deci la 200 la ora, in cazul in care mergi constant, o sa consumi cu exact cu 53.3% mai mult gaz pentru cazu de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Unele motociclete au cuplul maxim si la 7500 rpm, nu toata lumea are mobra cu motor de masina, in speta BMW boxer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Am dat un exemplu doar, unde rosu incepe la 7500 RPM. Se poate transpune exemplu ala la orice motor. Ideea e ca in a 6-a la 100 la ora, pistoanele fac mai putine curse / minut deci mai putin gaz consumat decat in a 6-a la 200 la ora, unde vor face mai multe curse, deci mai multa benzina. Si nu are a face cu cuplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Pai nici tu nu ma contrazici nici eu nu te contrazic... dar dupa graficul lui Belbody, asa ar parea... Cica nu conteaza treapta sau viteza, doar sa mergi la turatia de cuplu maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Daca tu hotarasti si mergi cu treapta a doua de la Bucuresti la Brasov si consumi 30L/100km e numai optiunea ta. Pai nici tu nu ma contrazici nici eu nu te contrazic... dar dupa graficul lui Belbody, asa ar parea... Cica nu conteaza treapta sau viteza, doar sa mergi la turatia de cuplu maxim. I rest my case. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Pai normal ca ai consum mai mic la 100 la ora decat la 200 la ora, ca la 100 la ora in a 6-a ai 4000 rpm sa zicem in timp ce la 200 la ora intr-a sasea, ai 7500 rpm sa zicem. deci la 200 la ora, in cazul in care mergi constant, o sa consumi cu exact cu 53.3% mai mult gaz pentru cazu de mai sus. Fara suparare..dar ce formula ai folosit de ti-a dat exact 53,3%..? Nici daca era motor electric..eu nu as fi avut curajul unei estimari atat de precise... Fara suparare... Mesaj completat Graficul asta zice tot: Ma mananca limba dar nu ma pot abtine...daca grafiul acesta zice tot ...atunci ai descoperit piatra filozofala.... E valabil si la Jawa mea...?...adica e universal valabil la toate motoarele cu ardere interna..(la toate motoarele pe benzina,sau macar la toate motoarele in 4 timpi de motocicleta...? Nu de alta ,dar am pe masina montat un dispozitiv analogic care masoara consumul de benzina...(trebuie sa recunosti ca un astfel de dispozitiv ,e ceva mai instantaneu (iertata-mi fie formularea..) decat unul digital..atat de instantaneu ,ca nu masoara consumul la x metri..(sau km..),ci consumul orar...(cu sigurnta intelegi ce vreau sa spun..) Nu prea coincide consumul economic cu turatia de cuplu maxim..(la masina ma refer..e pe injectie..) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 e stricata masina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Pentru voi ar trebui sa se faca mobre care sa va spuna in ce treapta trebuie sa mergeti si cat sa accelerati. Motociclistii cwrului! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Fara suparare..dar ce formula ai folosit de ti-a dat exact 53,3%..?Nici daca era motor electric..eu nu as fi avut curajul unei estimari atat de precise... Fara suparare... Ziceam acolo de cazu ideal cand nu accelerezi sau franezi, mergi doar constant in a 6-a la 100 si apoi la 200 la ora. Daca mergi constant, inseamna ca ai acelasi consum tot timpul... Ina 6-a poti merge connstant la 100 la ora sau la 200 la ora, da? Consumul e direct proportional cu turatia. Deci daca mergi constant si la 200 la ora ai 7500 rpm, la 4000 rpm vei avea 106,(6) km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 e stricata masina! ..Dezvolta ideea ! (accept orice afirmatie..sustinuta de argumente...). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.