claudiu-r Postat Octombrie 4, 2010 Share Postat Octombrie 4, 2010 Am o Yamaha SZR 660. Am calat motorul la un semafor, am repornit-o si am remarcat ca s-a schimbat ceva.. Adica: cand accelerez fuge bine dar cand tai gazul da rateuri, pocneste si nu mai tine la ralenti.. Am dus-o la mecanic si astept un verdict. La ce sa ma astept? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Am o Yamaha SZR 660.Am calat motorul la un semafor, am repornit-o si am remarcat ca s-a schimbat ceva.. Adica: cand accelerez fuge bine dar cand tai gazul da rateuri, pocneste si nu mai tine la ralenti.. Am dus-o la mecanic si astept un verdict. La ce sa ma astept? Ai calat motorul? Adica motorul nu se mai invarte? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Am o Yamaha SZR 660.Am calat motorul la un semafor, am repornit-o si am remarcat ca s-a schimbat ceva.. Adica: cand accelerez fuge bine dar cand tai gazul da rateuri, pocneste si nu mai tine la ralenti.. Am dus-o la mecanic si astept un verdict. La ce sa ma astept? Cum naiba calat la semafor un motor 4T, racire lichid? functionare fara ulei? sau redline? Eu zic sa astepti verdictul de la mecanic. Oricum nu ne-ai dat destule date sa intelegem ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 probabil se refera la acelasi lucru precum comentatorii de la curse :cand se opreste motorul la pornire de pe linia de start, nicidecum sa se blocheze pistonul in cilindru prin dilatare excesiva.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 din cate stiu, cam toate mobrele dau ceva bulbuci cand mergi in frana de motor (daca atsa ai vrut sa zici prin a taia gazul), cat despre motor calat si nu tine relantiul... hammm... ma abtin deocamdata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Daca ai reusit sa calezi motorul de SZR 660 (desi nu cred ca la asta te-ai referit) sunt EXTREM de curios cum ai reusit. Deci motorul ala are o racire supradimensionata, asemanatoare cu aia a Yamahai XTZ 660 din care se trage. Ori ai mers fara ulei, apa in ea, ori... nu inteleg si nici n-am cum sa inteleg. In alta ordine de idei, majoritatea monocilindrelor (si nu numai) dau rateuri usoare pe evacuare cand inchizi gazul mai ales daca e amestecul usor bogat. Aia cu relantiul nu prea o inteleg in schimb... Da si tu mai multe detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Ai probleme cu membrana asta, de pe circuitul de imbogatire a amestecului la mersul in frana de motor. Am avut fix aceeasi problema la un XTZ, care are motorul si carburatoarele identice cu SZR-ul. Membrana aia "da benzina" cand inchizi acceleratia si in cazul tau, iti da prea multa sau prea putina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
almostcyborg Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Nu fac toate bulbuci. După ce am studiat problema la motocicleta mea, de vină ar fi amestecul de ralanti. Acei bulbuci sunt de fapt un timbru sonor generat de amestec sărac la decelerare. Când se închide clapeta de accelerație motocicleta revinde la amestecul de ralanti, dar turația motorului în momentul acela are nevoie de mult mai mult amestec decât ii este furnizat de circuitul de ralanti. La mine bulbuci încep a răsuna la câteva secunde după ce motorul a intrat în decelerare, fapt ce mă duce la gândul că bolborositul acela sunt de fapt gaze care se acumulează în camera de ardere, dar nu destule pentru a arde, gaze care după ce se acumulează sunt 'arse' pe timpul de evacuare. La motocicleta mea aceste fenomen îl face și cu toba stock dar și cu toba sport. O evacuare finală free-flow accentuează aceste fenomen și mai mult. O să încerc când bag motoru' la vatră să ii reglez amestecul de ralanti din șuruburile de ralanti (+ 1/2 tură). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 (editat) Daca ai reusit sa calezi motorul de SZR 660 (desi nu cred ca la asta te-ai referit) sunt EXTREM de curios cum ai reusit. Deci motorul ala are o racire supradimensionata, asemanatoare cu aia a Yamahai XTZ 660 din care se trage. Ori ai mers fara ulei, apa in ea, ori... nu inteleg si nici n-am cum sa inteleg.In alta ordine de idei, majoritatea monocilindrelor (si nu numai) dau rateuri usoare pe evacuare cand inchizi gazul mai ales daca e amestecul usor bogat. Aia cu relantiul nu prea o inteleg in schimb... Da si tu mai multe detalii. Cititi ma oameni tot topicul. Nu initiatorul a declarat ca a calat motorul ci altcineva strain total de mecanica... Editat Octombrie 5, 2010 de Jorj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Cititi ma oameni tot topicul. Nu initiatorul a declarat ca a calat motorul ci altcineva strain total de mecanica... usurel ca transpiri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Nu fac toate bulbuci. După ce am studiat problema la motocicleta mea, de vină ar fi amestecul de ralanti. Acei bulbuci sunt de fapt un timbru sonor generat de amestec sărac la decelerare. Când se închide clapeta de accelerație motocicleta revinde la amestecul de ralanti, dar turația motorului în momentul acela are nevoie de mult mai mult amestec decât ii este furnizat de circuitul de ralanti. La mine bulbuci încep a răsuna la câteva secunde după ce motorul a intrat în decelerare, fapt ce mă duce la gândul că bolborositul acela sunt de fapt gaze care se acumulează în camera de ardere, dar nu destule pentru a arde, gaze care după ce se acumulează sunt 'arse' pe timpul de evacuare. La motocicleta mea aceste fenomen îl face și cu toba stock dar și cu toba sport. O evacuare finală free-flow accentuează aceste fenomen și mai mult. O să încerc când bag motoru' la vatră să ii reglez amestecul de ralanti din șuruburile de ralanti (+ 1/2 tură). nu stiu daca carbul de pe VFR are, dar daca nu exista un circuit de imbogatire la frina de motor nu cred sa ajute. eu la Bandit (carburi Keihin CVK32) tot am piriiala pe frina de motor chiar si cu suruburile pilot la 2-1/2 ture (din fabrica pt. Europa vin setate la 1 3/4). carburile astea nu au circuit de imbogatire din cite stiu. doar ca mie-mi place cum face poc-poc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Calat, nu gripat. Adica a dat drumu la ambreiaj prea repede si i-a murit motorul. Dar a vrut sa para ca a facut ceva interesant Totusi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 pai nu. "murit motorul" e murit motorul. calat e cand se blocheaza pistonul in cilindru de la dilatatie excesiva, dar la racire se misca din nou gripat = cazul de mai sus dar in care ramane lipit. Eu zic sa intre initiatorul sa spuna ce a vrut sa spuna, ce i-a spus mecanicul - altfel vorbim singuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Si eu am mono. Cand merg cu motorul turat pe la 5-6.000 si inchid gazul brusc se aud cateva rateuri (spectaculare ), deci e normal. Nu mi s-a intamplat decat odata sa imi moara motorul pentru ca nu i-am dat destul gaz din plecare, si aia pe la inceputuri ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Si eu am mono. Pai ai cam acelasi motor (propulsor) ca al lui (90 - 95%) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 motorul ala cu toba standard nu da rateuri decat daca nu functioneaza "coasting enricher" sau daca bateria este ff descarcata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 motorul ala cu toba standard nu da rateuri decat daca nu functioneaza "coasting enricher" sau daca bateria este ff descarcata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 (editat) pai nu."murit motorul" e murit motorul. calat e cand se blocheaza pistonul in cilindru de la dilatatie excesiva, dar la racire se misca din nou gripat = cazul de mai sus dar in care ramane lipit. Eu zic sa intre initiatorul sa spuna ce a vrut sa spuna, ce i-a spus mecanicul - altfel vorbim singuri. (Buna precizarea insa eu stiu despre ce este vorba ) O combinatie de factori si confuzie de la DEX cumparat din benzinarie. A calat un shtoi, n-a calat nimic... i-a murit motoru de fapt dar na... el voia sa para ca vorbeste despre meteorit prins cu mana. Intelegi tu. Editat Octombrie 5, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpEeD_DaEmOn Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 (editat) Eu cand aveam un lifan dala de 125cmc monocilindru 4T....dadea asa o paraiala cand o lasam din gaz si franam usor........avea 2 tobe....stock. Dar daca se cala eu zic ca nu mai pornea deloc acel motor nu???Si plus de asta e greu sa se caleze un motor in 4T daca are tot ce ai trebuie.......BAFTA!!! Editat Octombrie 5, 2010 de SpEeD_DaEmOn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Cel mai probabil omu s a ncurcat in termeni. Daca se cala (foarte putin probabil sa faci asta in relanti, la semafor), nu o mai pornea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpEeD_DaEmOn Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Cel mai probabil omu s a ncurcat in termeni. Daca se cala (foarte putin probabil sa faci asta in relanti, la semafor), nu o mai pornea. EXACT.....Dar noi ne batem capu pe aici cu pareri si altele....cel mai bn asteptam sa se duca omu la mecanic si sa ne lamureasca...(parerea mea) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Pocane pe decelerare pentru ca este amestecul SARAC pe relanti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 6, 2010 Share Postat Octombrie 6, 2010 pai pentru asta trebuie sa stii cum e facut si cum functioneaza un carburator. cind inchizi gazul se inchide clapeta de acceleratie dar ramine circuitul de ralanti, ca altfel ti s-ar opri motorul de tot. unele carburatoare (de exemplu CVK32 nu stiu sa aiba) au un circuit suplimentar de imbogatire a amestecului cind lasi in frina de motor, pentru ca atunci circuitul de ralanti nu poate furniza destula benzina pentru turatia respectiva si astfel merge sarac. eu abia am inceput sa invat ce e intr-un carb asa ca e posibil sa si gresesc dar exista destule site-uri. exact de ce pacane de la amestec sarac nu stiu exact, chiar as vrea sa stiu si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Octombrie 6, 2010 Share Postat Octombrie 6, 2010 Pocane pe decelerare pentru ca este amestecul SARAC pe relanti! Nu intotdeauna. Si daca ai amestec prea bogat poti avea parte de pacanituri. In functie de temperatura galeriilor si tobei, mixtura se poate aprinde cand intra in contact cu aerul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 6, 2010 Share Postat Octombrie 6, 2010 Nu intotdeauna. Si daca ai amestec prea bogat poti avea parte de pacanituri. In functie de temperatura galeriilor si tobei, mixtura se poate aprinde cand intra in contact cu aerul. totusi de ce pacane si la amestec prea sarac? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.