Sari la conținut

Rateuri cand tai gazul.. De ce?


claudiu-r
 Share

Postări Recomandate

Am o Yamaha SZR 660.

Am calat motorul la un semafor, am repornit-o si am remarcat ca s-a schimbat ceva.. Adica: cand accelerez fuge bine dar cand tai gazul da rateuri, pocneste si nu mai tine la ralenti.. Am dus-o la mecanic si astept un verdict.

La ce sa ma astept?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am o Yamaha SZR 660.

Am calat motorul la un semafor, am repornit-o si am remarcat ca s-a schimbat ceva.. Adica: cand accelerez fuge bine dar cand tai gazul da rateuri, pocneste si nu mai tine la ralenti.. Am dus-o la mecanic si astept un verdict.

La ce sa ma astept?

 

Ai calat motorul? Adica motorul nu se mai invarte?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o Yamaha SZR 660.

Am calat motorul la un semafor, am repornit-o si am remarcat ca s-a schimbat ceva.. Adica: cand accelerez fuge bine dar cand tai gazul da rateuri, pocneste si nu mai tine la ralenti.. Am dus-o la mecanic si astept un verdict.

La ce sa ma astept?

Cum naiba calat la semafor un motor 4T, racire lichid? functionare fara ulei? sau redline?

Eu zic sa astepti verdictul de la mecanic. Oricum nu ne-ai dat destule date sa intelegem ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiu, cam toate mobrele dau ceva bulbuci cand mergi in frana de motor (daca atsa ai vrut sa zici prin a taia gazul), cat despre motor calat si nu tine relantiul... hammm... ma abtin deocamdata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai reusit sa calezi motorul de SZR 660 (desi nu cred ca la asta te-ai referit) sunt EXTREM de curios cum ai reusit. Deci motorul ala are o racire supradimensionata, asemanatoare cu aia a Yamahai XTZ 660 din care se trage. Ori ai mers fara ulei, apa in ea, ori... nu inteleg si nici n-am cum sa inteleg.

In alta ordine de idei, majoritatea monocilindrelor (si nu numai) dau rateuri usoare pe evacuare cand inchizi gazul mai ales daca e amestecul usor bogat. Aia cu relantiul nu prea o inteleg in schimb...

Da si tu mai multe detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai probleme cu membrana asta, de pe circuitul de imbogatire a amestecului la mersul in frana de motor. Am avut fix aceeasi problema la un XTZ, care are motorul si carburatoarele identice cu SZR-ul.

 

Membrana aia "da benzina" cand inchizi acceleratia si in cazul tau, iti da prea multa sau prea putina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu fac toate bulbuci. După ce am studiat problema la motocicleta mea, de vină ar fi amestecul de ralanti.

Acei bulbuci sunt de fapt un timbru sonor generat de amestec sărac la decelerare. Când se închide clapeta de accelerație

motocicleta revinde la amestecul de ralanti, dar turația motorului în momentul acela are nevoie de mult mai mult amestec decât ii este furnizat de circuitul de ralanti.

La mine bulbuci încep a răsuna la câteva secunde după ce motorul a intrat în decelerare, fapt ce mă duce la gândul că bolborositul acela sunt de fapt gaze care se acumulează în camera de ardere, dar nu destule pentru a arde, gaze care după ce se acumulează sunt 'arse' pe timpul de evacuare.

La motocicleta mea aceste fenomen îl face și cu toba stock dar și cu toba sport. O evacuare finală free-flow accentuează aceste fenomen și mai mult.

O să încerc când bag motoru' la vatră să ii reglez amestecul de ralanti din șuruburile de ralanti (+ 1/2 tură).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai reusit sa calezi motorul de SZR 660 (desi nu cred ca la asta te-ai referit) sunt EXTREM de curios cum ai reusit. Deci motorul ala are o racire supradimensionata, asemanatoare cu aia a Yamahai XTZ 660 din care se trage. Ori ai mers fara ulei, apa in ea, ori... nu inteleg si nici n-am cum sa inteleg.

In alta ordine de idei, majoritatea monocilindrelor (si nu numai) dau rateuri usoare pe evacuare cand inchizi gazul mai ales daca e amestecul usor bogat. Aia cu relantiul nu prea o inteleg in schimb...

Da si tu mai multe detalii.

 

Cititi ma oameni tot topicul. Nu initiatorul a declarat ca a calat motorul ci altcineva strain total de mecanica...

Editat de Jorj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cititi ma oameni tot topicul. Nu initiatorul a declarat ca a calat motorul ci altcineva strain total de mecanica...

usurel ca transpiri!post-10187-1286265427_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu fac toate bulbuci. După ce am studiat problema la motocicleta mea, de vină ar fi amestecul de ralanti.

Acei bulbuci sunt de fapt un timbru sonor generat de amestec sărac la decelerare. Când se închide clapeta de accelerație

motocicleta revinde la amestecul de ralanti, dar turația motorului în momentul acela are nevoie de mult mai mult amestec decât ii este furnizat de circuitul de ralanti.

La mine bulbuci încep a răsuna la câteva secunde după ce motorul a intrat în decelerare, fapt ce mă duce la gândul că bolborositul acela sunt de fapt gaze care se acumulează în camera de ardere, dar nu destule pentru a arde, gaze care după ce se acumulează sunt 'arse' pe timpul de evacuare.

La motocicleta mea aceste fenomen îl face și cu toba stock dar și cu toba sport. O evacuare finală free-flow accentuează aceste fenomen și mai mult.

O să încerc când bag motoru' la vatră să ii reglez amestecul de ralanti din șuruburile de ralanti (+ 1/2 tură).

nu stiu daca carbul de pe VFR are, dar daca nu exista un circuit de imbogatire la frina de motor nu cred sa ajute. eu la Bandit (carburi Keihin CVK32) tot am piriiala pe frina de motor chiar si cu suruburile pilot la 2-1/2 ture (din fabrica pt. Europa vin setate la 1 3/4). carburile astea nu au circuit de imbogatire din cite stiu. doar ca mie-mi place cum face poc-poc ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu.

"murit motorul" e murit motorul.

calat e cand se blocheaza pistonul in cilindru de la dilatatie excesiva, dar la racire se misca din nou

gripat = cazul de mai sus dar in care ramane lipit.

 

Eu zic sa intre initiatorul sa spuna ce a vrut sa spuna, ce i-a spus mecanicul - altfel vorbim singuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am mono. Cand merg cu motorul turat pe la 5-6.000 si inchid gazul brusc se aud cateva rateuri (spectaculare ;)), deci e normal. Nu mi s-a intamplat decat odata sa imi moara motorul pentru ca nu i-am dat destul gaz din plecare, si aia pe la inceputuri ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu.

"murit motorul" e murit motorul.

calat e cand se blocheaza pistonul in cilindru de la dilatatie excesiva, dar la racire se misca din nou

gripat = cazul de mai sus dar in care ramane lipit.

 

Eu zic sa intre initiatorul sa spuna ce a vrut sa spuna, ce i-a spus mecanicul - altfel vorbim singuri.

 

(Buna precizarea insa eu stiu despre ce este vorba ;))

O combinatie de factori si confuzie de la DEX cumparat din benzinarie. A calat un shtoi, n-a calat nimic... i-a murit motoru de fapt dar na... el voia sa para ca vorbeste despre meteorit prins cu mana. Intelegi tu.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand aveam un lifan dala de 125cmc monocilindru 4T....dadea asa o paraiala cand o lasam din gaz si franam usor........avea 2 tobe....stock. Dar daca se cala eu zic ca nu mai pornea deloc acel motor nu???Si plus de asta e greu sa se caleze un motor in 4T daca are tot ce ai trebuie.......BAFTA!!!

Editat de SpEeD_DaEmOn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai probabil omu s a ncurcat in termeni. Daca se cala (foarte putin probabil sa faci asta in relanti, la semafor), nu o mai pornea.

EXACT.....Dar noi ne batem capu pe aici cu pareri si altele....cel mai bn asteptam sa se duca omu la mecanic si sa ne lamureasca...(parerea mea) ;) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai pentru asta trebuie sa stii cum e facut si cum functioneaza un carburator.

cind inchizi gazul se inchide clapeta de acceleratie dar ramine circuitul de ralanti, ca altfel ti s-ar opri motorul de tot. unele carburatoare (de exemplu CVK32 nu stiu sa aiba) au un circuit suplimentar de imbogatire a amestecului cind lasi in frina de motor, pentru ca atunci circuitul de ralanti nu poate furniza destula benzina pentru turatia respectiva si astfel merge sarac.

eu abia am inceput sa invat ce e intr-un carb asa ca e posibil sa si gresesc dar exista destule site-uri.

exact de ce pacane de la amestec sarac nu stiu exact, chiar as vrea sa stiu si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pocane pe decelerare pentru ca este amestecul SARAC pe relanti!

 

Nu intotdeauna. Si daca ai amestec prea bogat poti avea parte de pacanituri. In functie de temperatura galeriilor si tobei, mixtura se poate aprinde cand intra in contact cu aerul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu intotdeauna. Si daca ai amestec prea bogat poti avea parte de pacanituri. In functie de temperatura galeriilor si tobei, mixtura se poate aprinde cand intra in contact cu aerul.

totusi de ce pacane si la amestec prea sarac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...