Sari la conținut

Despre lichidul de racire


Ravenitza
 Share

Postări Recomandate

Nu ai inteles ce am vrut sa spun.

In trafic CBR-ul e f ok, se incalzeste asa cum fac toate CBR-urile, ii porneste ventilatorul la timp, se opreste la fel. Nu asta e problema. Eu doar incercam sa gasesc o solutie, sa il ajut cumva sa se raceasca mai repede.

pai atunci nu are nici o problema!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 109
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Motoarele au eficientza in jur de 70grd. La 100grade deja ai pierdut si 5 cai. Nu e o gluma. Bagati mii de euro in tuningeala sa cresteti 5-10 cai si nu constientizati ca aruncati cu banii in caldura. Motovul pt care termostatele se deschid atit de tirziu e ca daca s-ar deschide mai devreme nu se mai indeplinesc normele de depoluare. Motoarele nu polueaza cind merg fierbintzi. La 60-70 grd polueaza.

Punerea unui radiator aditional(200-300euro) e o solutie destul de scumpa aparent. Ginditi-va ca mai bine dati banii pe un radiator decit pe toba filtru powercommander. Repet, pt cei ce merg vara in orash si se ard la pantaloni da-ti drumul la ventilator, curentul de aer cald la 85grd e suportabil, toti stiti cum e cind are 105grd, e shoc psihic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Motoarele au eficientza in jur de 70grd. La 100grade deja ai pierdut si 5 cai. Nu e o gluma. Bagati mii de euro in tuningeala sa cresteti 5-10 cai si nu constientizati ca aruncati cu banii in caldura. Motovul pt care termostatele se deschid atit de tirziu e ca daca s-ar deschide mai devreme nu se mai indeplinesc normele de depoluare. Motoarele nu polueaza cind merg fierbintzi. La 60-70 grd polueaza.

Punerea unui radiator aditional(200-300euro) e o solutie destul de scumpa aparent. Ginditi-va ca mai bine dati banii pe un radiator decit pe toba filtru powercommander. Repet, pt cei ce merg vara in orash si se ard la pantaloni da-ti drumul la ventilator, curentul de aer cald la 85grd e suportabil, toti stiti cum e cind are 105grd, e shoc psihic.

 

nu toate motoarele-s la fel, ce ai spus tu cu 70 de grade nu e o regula universal valabila. de fapt e relativ perimata. intram in fineturi daca vrei :)

 

stai linistit ca proiectantii nu sunt atat de prosti , ma rog, nu ma refer la FirstBike

 

n-a spus nimeni ca-s prosti, doar ca ei trebuie sa faca destule compromisuri legate de costul de productie si de fiabilitate. desi fiabilitatea nu e pe primul loc dintre aceste doua lucruri, dimpotriva, pe al doilea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu toate motoarele-s la fel, ce ai spus tu cu 70 de grade nu e o regula universal valabila....

Nu, nu este o regula pentru nici un motor. Nu e cazul sa "intram in fineturi"...

Temperatura in camera de ardere este esentiala pentru vaporizarea benzinei si omogenizarea amestecului. In mod cert timpul de injectie este mai mare la 70 de grade, fata de 90(teste facute pe diverse motoare, la care se pot citii parametrii computerizat - facute pe toate tipurile de combustibil). Chiar si uleiul este mult mai fluid la cald. Uzura partilor active este cu mult mai mica. Avantajul racirii cu apa in comparatie cu aerul, este mentinerea mai precisa a regimului termic la o temperatura optima, indiferent de temperatura ambianta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Antigelul previne inghetul, impiedica coroziunea si depunerea se saruri si creste temperatura de fierbere a lichidului de racire. Nu are rol de ungere.

Se foloseste 50% antigel concentrat 50% apa distilata sau doar antigel deja preparat.

Cel verde, albastru, galben sau alta culoare e antigelul clasic cu silicati care ar trebui schimbat cam la 2 ani.

Cel roz-portocaliu e antigel cu aditivi organici care rezista 5 ani.

Ambele tipuri sunt bune pentru radiatoare de aluminiu, cel roz e mai nou si mai rezistent. Toate masinile moderne vin cu antigel de tipul asta. Din motivul asta eu am pus am folosit si la CBR, marca GM (General motors) dupa ce am spalat foarte bine circuitul de racire de vechiul antigel verde.

Daca se amesteca cele doua tipuri se formeaza depuneri.

Cu cat concentratia de antigel e mai mare cu atat racirea e mai proasta. Apa distilata raceste cel mai bine, dar nu e recomandat sa se foloseasca doar apa.

Racerii mai folosesc produse gen water wetter care racesc mai bine, si mai ales nu lasa pete alunecoase pe circuit.

CBR-ul meu mi se pare ca are un circuit de racire destul de bine dimensionat. La peste 60km/h sta temperatura sub 90 de grade. In aglomeratie urca pana pe la 108 grade unde porneste ventilatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau facut masuratori de putere la diferite temperaturi. Puterea e mai mare la temperaturi mai mici. Evident ca benzina vaporizeaza mai bine la temp inalte, evident ca si polueaza mai putin.

70 grade pe bord nu inseamna 70grd in masa cilindrilor, acolo temperatura e mult mai mare, poate si cu 20grd in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termostatul regleaza temperatura minima la care sta lichidul de racire. Termocupla regleaza temperatura maxima a lichidului de racire.

Temperatura afisata pe bord se masoara de obicei in chiulasa, cea mai calda piesa a motorului, termostatul e montat la iesirea lichidului din motor si intrarea in radiator, iar termocupla la iesirea din radiator si intrarea in motor.

In functie de tipul lichidului de racire exista diferente intre temperatura in chiulasa, cea la intrarea in radiator si cea la iesirea din radiator.

Motorul poate avea putere mai mare la temperatura mai mica sau nu. In principiu la temperaturi mici se poate merge cu avans mai mare fara sa apara detonatii. Daca ECU stie sa regleze avansul corect poate produce mai multa putere, dar injectiile de la motociclete sunt cam rudimentare si nu au senzori de detonatii. Electronica de pe motociclete e cu vreo 20 de ani in urma celei de pe masini.

La temperaturi mari randamentul motorului creste. Cu cat temperatura motorului e mai mare cu atat se transfera mai putina caldura catre piesele motorului.

Multe masini de generatie noua au termostatul controlat de ECU, la sarcini mici tin temperatura ridicata, in momentul in care se accelereaza mai puteric termostatul de deschide si motorul se raceste in cateva secunde cu cateva rade. De exemplu la masina mea, vara in oras sta intre 100 si 108 grade temperatura. In momentul in care demarez in forta in cateva secund scade la 90-95 de grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Termostatul regleaza temperatura minima la care sta lichidul de racire. Termocupla regleaza temperatura maxima a lichidului de racire.

Temperatura afisata pe bord se masoara de obicei in chiulasa, cea mai calda piesa a motorului, termostatul e montat la iesirea lichidului din motor si intrarea in radiator, iar termocupla la iesirea din radiator si intrarea in motor.

In functie de tipul lichidului de racire exista diferente intre temperatura in chiulasa, cea la intrarea in radiator si cea la iesirea din radiator.

Motorul poate avea putere mai mare la temperatura mai mica sau nu. In principiu la temperaturi mici se poate merge cu avans mai mare fara sa apara detonatii. Daca ECU stie sa regleze avansul corect poate produce mai multa putere, dar injectiile de la motociclete sunt cam rudimentare si nu au senzori de detonatii. Electronica de pe motociclete e cu vreo 20 de ani in urma celei de pe masini.

La temperaturi mari randamentul motorului creste. Cu cat temperatura motorului e mai mare cu atat se transfera mai putina caldura catre piesele motorului.

Multe masini de generatie noua au termostatul controlat de ECU, la sarcini mici tin temperatura ridicata, in momentul in care se accelereaza mai puteric termostatul de deschide si motorul se raceste in cateva secunde cu cateva rade. De exemplu la masina mea, vara in oras sta intre 100 si 108 grade temperatura. In momentul in care demarez in forta in cateva secund scade la 90-95 de grade.

 

Poti sa-mi dai exemplu de masina care are termostat controlat de ECU?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau facut masuratori de putere la diferite temperaturi. Puterea e mai mare la temperaturi mai mici. Evident ca benzina vaporizeaza mai bine la temp inalte, evident ca si polueaza mai putin.

70 grade pe bord nu inseamna 70grd in masa cilindrilor, acolo temperatura e mult mai mare, poate si cu 20grd in plus.

Să vedem 'măsurătorile'. ÂŞi fraza îngroÂşată de unde ai scos-o, nu te supăra ? Se pare că nu pot sa-mi fierb un ou pe ''masa cilindrilor''.

Editat de almostcyborg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CBR-ul abia l-am luat, nu stiu ce are in el...daca are antigel sau nu, ce fel de antigel.

Un densimetru e 12 lei, cu el poți vedea punctul de îngheț.

Să vezi nivelul de aciditate ca să poți determina sau sa previ un eventual proces de coroziune din instalație, foloseÂşte un aparat de măsură.

Am mai scris metoda în alt post, în acest topic.

Astea două metode elimină toate suspiciunile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-am spalat cu apa de la robinet. Mai intai am desfacut furtunul din stanga de la radiator si surubul din blocul motor si am scurs antigelul vechi. Apoi am umplut de vreo 5-6 ori circuitul cu apa de la robinet si i-am dat drumul sa curga. Ultima data am pornit si motorul putin. In final am culcat-o pe ambele parti sa scurg cat mai multa apa din ea. Ultima apa a curs incolora, fara nicio urma de antigel verde.

Am pus mai intai 2l de antigel concentrat si apoi am completat cu apa distilata. Din cat a intrat se pare ca desi am culcat-o pe ambele parti tot a mai ramas jumatate de litru de apa in ea, deci nu poti scoate tot antigelul vechi fara sa demontezi mult. Daca se schimba tipul antigelului e neaparata o spalare temeinica asa cum am facut eu. Daca nu, doar se scurge cat iese si se completeaza cu antigel proaspat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa faca cineva un bilant energetic la 70-80 de grade si apoi la 100-110 grade. Ignorati timpii de injectie si vascozitateaa uleiurilor, consderatile egale. :)

Cred ca ajungeti la rezultatul lui Jagi.

 

Si nu mai amenintati cu fineturile, intrati in ele. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai hai sa vedem la ce ajuta si unde incurca temperatura mare:

 

Facts...

 

Hotter heads promote detonation.

Hotter heads rob less heat energy from engine combustion, increasing combustion efficiency.

Hotter heads give higher cylinder pressures.

Hotter intake reduces density of intake air, reducing VE.

Hotter blocks reduce oil contamination.

Hotter/thinner oil reduces friction losses.

Piston/wall clearances are optimal at a certain temperature.

Engineers care more about emissions effects than we do.

 

Fa tu un bilant energetic pentru un motor generic, fara alte date si spune cum e mai bine. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa faca cineva un bilant energetic la 70-80 de grade si apoi la 100-110 grade. Ignorati timpii de injectie si vascozitateaa uleiurilor, consderatile egale. :)

Cred ca ajungeti la rezultatul lui Jagi.

 

Si nu mai amenintati cu fineturile, intrati in ele. :)

Oare ce inseamna pentru voi EFICIENTA? Nu putem "ingnora" si nu facem "abstractii", vorbim de eficienta unui motor cu ardere interna cu aprindere prin scanteie, in functiune, la temperaturi diferite, nu teoretic pe hartie. Apoi cand faci afirmatii(chiar eronate), vi si cu argumente. Altfel purtam discutii inutile.

Tu poti compara performanta a doua masini, ce parcurg distanta dintre doua localitati aflate pe un munte, una sus si alta jos facand abstractie de faptul ca una urca si alta coboara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 70grd se obtine pe Dyno o putere. La 100 , pe acelasi Dyno, scade . Exemplu mai simplu de atit nu exista. Insusi ideea de tuning la motor trebuie sa ne duca automat cu gindul la racirea cit mai buna, orice crestere de putere are loc concomitent cu o crestere de temperatura in blocului motor. Oricum, discutia a degenerat, cind principala preocupare a majoritatii de pe motociclism.ro e sa puna "Rizome", de adevaratul tuning la motor pt cresterea performantzelor propulsorului(asta duce si la mai multa poluare a aerului) i-l fac o mina de oameni din RO.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E forte posibil ca unele motoare sa produca mai putina putere la 100 de grade decat la 70, dar nu e regula generala. Daca ar fi o regula generala ca temperatura mai mica sa insemne mai multa putere ar merge motoarele la 40 de grade.

Tine de tipul motorului si de materialele din care e fabricat daca la 70 sau 100 de grade tolerantele dintre piese sunt mai mari sau mai mici.

La fel, tine de tipul motorului daca temperatura lui influenteaza mult sau putin temperatura aerului care intra in motor. Galeriile de admisie de plastic transfera destul de putina caldura aerului care intra in motor.

La temperaturi mari se pot scoate puteri mai mari din motoare, pentru ca se pierde mai putina caldura, dar asta presupune un management mai destept al motorului. Temperatura ridicata are ca imediat efect riscul de detonatii care scad puterea si distrug motorul.

Cand managementul motorlui nu e in stare sa-l tina la limita se ia o marja mai mare de siguranta si se tine motorul mai rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...