Sari la conținut

PROBLEME PORNIRE


TM89PTM
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 100
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok, tot vazand chestia asta am zis sa pornesc si eu motorul :cheers: Si ca sa vezi, nu a pornit. Cateva rateuri pe toba, un vrum vrum scurt si atat am reusit sa obtin de la el. Am scos bujiile, cam negre, nu erau ude. Le-am curatat un pic si nimic, tot nu a pornit. Le-am scos cu o tubulara lunga de 16 (nu stiu ce relevanta are, am alt tip de moto) cu un prelungitor si o cheie cricket (face minuni la scosul bujiilor). Cumparam bujii (un site ceva se recomanda?) sa tina de urat uleiului si altor tampenii luate si la primavara schimbam tot. (dar daca nu porneste nici atunci? ii dau foc si ii dau drumul la vale? Deh... moto vechi cu 'doar 37 k km' dupa 20 de ani :D - cel putin vechitura mea - )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, tot vazand chestia asta am zis sa pornesc si eu motorul :cheers: Si ca sa vezi, nu a pornit. Cateva rateuri pe toba, un vrum vrum scurt si atat am reusit sa obtin de la el. Am scos bujiile, cam negre, nu erau ude. Le-am curatat un pic si nimic, tot nu a pornit. Le-am scos cu o tubulara lunga de 16 (nu stiu ce relevanta are, am alt tip de moto) cu un prelungitor si o cheie cricket (face minuni la scosul bujiilor). Cumparam bujii (un site ceva se recomanda?) sa tina de urat uleiului si altor tampenii luate si la primavara schimbam tot. (dar daca nu porneste nici atunci? ii dau foc si ii dau drumul la vale? Deh... moto vechi cu 'doar 37 k km' dupa 20 de ani :D - cel putin vechitura mea - )

Pai ori n-a pornit, ori ai scos un vrum-vrum scurt de la ea?

Bujii pe Louis.

Daca nu porneste nici la primavara o vinzi bucati si-ti iei o barca cu vasle. Cu aia n-o sa ai niciodata probleme cu pornirea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e drept ma gandeam la o barca, dar cu motor, si asa sunt aici la malu marii.

 

Vrum-vum ca si cand ar incepe sa porneasca, dar nu a reusit. A cam scazut voltajul si la baterie la <12. Dupa ce le-am curatat nu a mai facut nici vrum-vrum ci a tras un rateu de erau sa-mi sara portile de la garaj :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e drept ma gandeam la o barca, dar cu motor, si asa sunt aici la malu marii.

 

Vrum-vum ca si cand ar incepe sa porneasca, dar nu a reusit. A cam scazut voltajul si la baterie la <12. Dupa ce le-am curatat nu a mai facut nici vrum-vrum ci a tras un rateu de erau sa-mi sara portile de la garaj :D

Ai bateria descarcata. Ia-o in casa, bag-o pe un redresor si la primavara o sa-ti porneasca.

Apropos, ce mobra e?

Editat de speedy.k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cand am pus-o pe moto (stau cu ea in casa) avea cam 12.60 si inainte pornea destul de lejer la pragul asta. Dupa ce am terminat cu 'manevra' avea cam 11.98 si dadea semne ca ar creste usor usor. Fisele erau ok (rezistenta in jur de 5kohm), benzil este (aditivat chiar), bujiile in schimb pareau cam obosite (sunt d-alea cu 2 electrozi, distanta la una nu prea parea egala stanga cu dreapta). Caut si bujii poate gasesc prin localitate, pun si bateria pe redresor vineri si mai incerc in weekend daca se incalzeste :D mobra o vechitura la majorat un zxr400, luat cu "37k" km, cu totii stim ca nu e adevarat :cheers: Oricum primavara vine cu o vizita calumea la service si vreau sa o duc pe rotile ei, ca nu prea am apucat sa ma plimb cu ea de cand am luat-o (vremea asta :lol:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E destul de sigur bateria, combinata cu bujiile vechi cam asa se intampla cand e frig. Se simte diferenta la pragul ala de voltaj cand e temperatura mica. Am patit-o iarna trecut cu bujiile ca eu am mai mers si pe frig de ingheata frunzele, pusa cu cabluri pe masina ca si bateria era pe duca n-a vrut sa porneasca deloc in vreo 2 zile, toamna asta, pe un frig asemanator, cu baterie si bujii schimbate invartea de 2 ori si pe aici ti-e drumul, acuma nu stiu cat se aplica ca si comparatie intre mobre ca eu aveam si ceva compresie lipsa de la supape, dar oricum, diferenta a fost mare zic eu de la canch pe masina la pornit singura. Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu un compresor v2 cu ulei si cu furtun.

Face bum tum tum.

Mai da si cu fum

Sa fie de la tutun???

 

Morala:

 

Nu porni pe timp de iarna motocicleta daca nu ai nevoie urgenta sa mergi cu ea.

 

In primavara poti sa o pornesti si de regula daca nu raspunde in max 10 sec la prima pornire atunci conecteaz-o la o baterie auto cu motorul pornit!!! Altfel nu va mai porni decat in varianta impinsa sau trasa... Dupa posibilitati...

 

Garajele moto ce au hotel sunt incalzite si verifica bateriile din 2 saptamani sa fie peste 12v si o temperatura de minim 10 grade.

 

Stiu ca va e dor rau de ele si ca vremea nu termite in momentul de fata decat un bum tum poc tzoc...

 

Lasati-le sa doarma daca inainte porneau in max 3 secunde sau ducetile la compresmetru daca oricum nu porneau cum trebuie inainte.

 

La mine in service deja acum dupa revelion au inceput sa vina cu ele sa le pregateasca ptr la primavara... Cu banuti mai putintei ca na asa e viatza pe la noi dar au inceput sa le dea atentie fara sa incerce sa invetze pe motoare complicate cat e ceasul...

 

Am intalnit foarte multe motoare dealungul timpului cu mari probleme pe diverse zone mecanice in urma reparatiilor incorecte.Am stricat la randul meu intre 1988-1997 multe motorete sau le-am tziganit pana am fost luat de o case moto si invatzat pe sectoare ce si cum e cu mechanica asta moto la cele mai sofisticate si turate motoare 4t.

 

Deci sfatul meu catre toti motociclistii, ca si motociclist batran, nu ca proprietar casa moto e urmatorul:

 

Nu va apucati sa reparati motorul dupa sfaturile din forumuri ci doar cautati pe forumuri raspunsul ptr al transmite mecanicului Dvs.

 

Nu intrati in lumea mecanica moto de capul vostru fara sa fiti macar ucenic intr-o casa moto cu cat mai putini clienti nemultumiti.

 

Cat despre timp de iarna macar umpleti rezervorul la moto ochi ptr a exclude condensul si rugina, nu lasati moto in ploaie si ninsoare, nu o lasati murdara si luati bateria in casa incarcata la minim 10 ore sau maxim 13,40v.

 

Daca faceti asa va va costa cel mai putin si veti fi cel mai aproape de un moto intretinut corect.

 

P.S. Sunt multi care se grabesc sa zica o rezolvare a problemei ce defapt poate duce la stricarea si distrugerea unei moto. Graba strica capra!!! Rabdare si direct cu servicele Dvs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca au si ceva probleme cu compresia, am avut un zx7 care din cauza uzurii motorului, cand era f frig nu pornea deloc nici cu bujiile incalzite, nici cu socul tras, nimic, simptomele erau aceleasi, dadea sa porneasca dar nu pornea, cum faceam cald in garaj si o lasam cam o ora, pornea imediat. In rest la celelalte motociclete, toate porneau instant si fara folosirea socului, la orice temperatura inclusiv la -18 grade(am facut un test sa vad daca porneste pe frigul ala).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cauza acumulatorului nu merita pornit motorul se poate foarte bine incarca. Personal sunt ferm convins ca merita pornit maxim de 2 ori pr luna. Am patit de mai multe ori motor nepornit toata iarna pornit fara probleme insa cateva zeci de Km nu tragea bine nu stiu ce se intampla dar fara sa repar reglez nimic isi revenea singur. Pornit trebuie lasat sa se incalzeasca bine altfel la cateva porniri se afuma bujiile si normal nu mai porneste

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun sa revint dupa demontarea bujilor surbpriza bujile inca aveau culoare lor galbuie ca si noi

Am pus bujile inapoi find curate si neafumate.

Am incercat din nou sal pornesc dar nam reusit.

AM pus cablurile de curet de pe masina pe motor si a pornit din prima ;) :banana:

Bateria mea de invartit a invartit motorul dar sa fie gata viata ei??? si din cauza asta

 

 

Asfalt Uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca nu ti-au crapat bujiile. ;)

Cat despe baterie, o Yuasa fara intretinere cred ca ar fi o alegere buna, daca iti convine pretul.

Mesaj completat

PS: Incearca totusi sa pui bateria actuala la incarcat si vezi cum se comporta. Si n-o mai tine in frig, daca tot nu iesi cu mobra.

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile sunt sparte.

schimba-le si va porni la sfert

Din cauza detonatiilor se fisureaza elementul ceramic al bujiei.

Ori cineva a adormit langa motocicleta cu socul tras ,ori nu a fost tras suficient.

Detonatiile apar si pe admisie(amestec sarac) si pe evacuare(amestec bogat).

In ambele situatii bujia se sparge.

La mine nu s-a spart bujia (lucru destul de greu de facut), dar in schimb mi s-a spart o pipa de la bujia din dreapta.

Motoru' avea momente cand mergea intr-un singur cilindru.

Am probleme si cu incarcarea, se pare ca se consuma mai mult curent decat poate alternatorul sa "produca", si mai raman fara baterie.

Am masurat rezistenta pipelor: cea sparta - 4.01 Kohm, iar cea buna - 5.38 Kohm.

Cred ca a aparut un consum suplimentar de energie prin pipa sparta care dadea la masa, si nu in bujie, ca sa am scanteia mai buna.

Sper ca una dintre problemele cu consumu' de curent suplimentar sa se fi rezolvat odata cu schimbarea pipelor...

 

post-48785-1295555747_thumb.jpg post-48785-1295555761_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

la tine s-a spart de veche ce era, probabil de o varsta cu motorul, in nici un caz de la detonatiile vietii de care vorbea exemplarul de mai sus! ;)

 

da, dadea la masa. dar nu are treaba cu incarcarea. ori facea bujia scanteie ori dadea la masa tot aia e :D verifica sistemul de incarcare si bateria :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria e noua, acum am mai bagat-o la incarcat sa nu-mi faca maine probleme, bujii noi, de vreo 200km, alternatorul ok, nu am scurt pe nicaieri... Am verificat cam tot ce-i de verificat...

 

Cand eram mica, am invatat la scoala legea lui Ohm, care parca zicea ca daca rezistenta e mica, atunci curentul este mare. Deci daca pipa are rezistenta 4 Kohm (in loc de 5, cat ar trebui), atunci curentul absorbit de bujie este mai mare decat in mod normal si de aici apare un consum suplimentar de curent, nu? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Bateria e noua, acum am mai bagat-o la incarcat sa nu-mi faca maine probleme, bujii noi, de vreo 200km, alternatorul ok, nu am scurt pe nicaieri... Am verificat cam tot ce-i de verificat...

 

 

Ai masurat si tensiunea la bornele bateriei,cu motorul pornit?

Si daca da,ce tensiune ai gasit?

Cu siguranta nu pipa e vinovata de bateria descarcata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La moto, pipele sunt de minim 5 Kohm. Azi cand am fost sa-mi iau pipe, cam toate aveau 5 Kohm.

Mesaj completat

Ai masurat si tensiunea la bornele bateriei,cu motorul pornit?

Si daca da,ce tensiune ai gasit?

Cu siguranta nu pipa e vinovata de bateria descarcata...

Pornita, cu toti consumatorii cuplati: 14.5 V, la relanti 13 si ceva... Nivelul in baterie e bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La moto, pipele sunt de minim 5 Kohm. Azi cand am fost sa-mi iau pipe, cam toate aveau 5 Kohm.

Mesaj completat

 

Pornita, cu toti consumatorii cuplati: 14.5 V, la relanti 13 si ceva... Nivelul in baterie e bun.

 

Incarcarea este in regula...bateria zici ca e noua,poate nu a fost suficient incarcata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Bateria e noua, acum am mai bagat-o la incarcat sa nu-mi faca maine probleme, bujii noi, de vreo 200km, alternatorul ok, nu am scurt pe nicaieri... Am verificat cam tot ce-i de verificat...

 

Cand eram mica, am invatat la scoala legea lui Ohm, care parca zicea ca daca rezistenta e mica, atunci curentul este mare. Deci daca pipa are rezistenta 4 Kohm (in loc de 5, cat ar trebui), atunci curentul absorbit de bujie este mai mare decat in mod normal si de aici apare un consum suplimentar de curent, nu?

 

corect ce spui tu acolo cu ohm. dar bobina da in fisa aceeasi energie tot timpul. ca se "opreste" o parte in rezistenta e alta treaba. rezistenta aia este pentru interferente, sa nu bruiezi televizoarele vechi si alte rahaturi din jurul tau. eu am renuntat la rezistentele din fise, oricum au si bujiile la randul lor o rezistenta de 5kohm. ba chiar atunci cand e posibil (cam rar, ce-i drept si in general la motoarele vechi) iau bujii fara rezistenta. asa ai scanteia mai puternica. nu ma intereseaza de telenovelele babelor. fie vorba intre noi e cam exagerata chestia, la mai mult de 3 metri nu bruiezi tu nici un televizor sau statie radio...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...