Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

Mi se pare cam aiurea modul in care gandesc unii dupa ce au acumulat ceva experienta pe doua roti. Vorbind strict de sosea - touring - oras, chiar nu pot sa vad un viitor in care orice vehicul sa nu fie echipat cu ABS cand iese pe poarta fabricii. Daca nu gresesc, la masini este deja lege de cativa ani (repet, nu stiu sigur). Ori avand in vedere ca una e sa rupi aderenta pe 4 roti si una e pa 2 roti... nu stiu ce ar mai fi de zis.

 

Nu sunt fan BMW, nu sunt nici fan ABS in mod deosebit... imi pare rau uneori ca nu mai pot face derapaje controlate cu spatele sau ca in multe situatii nu mai pot frana cu o maxima eficienta (pe alte mobre o fi altfel), dar ABS-ul (pe motocicleta) m-a salvat cel putin in vreo doua situatii in care as fi ajuns oricum. De asemenea, controlul tractiunii m-ar fi ajutat sa nu pierd spatele pe ploaie cand am bagat mana in gaz cam tare si am luat o tranta la 120 km/h. Desigur, nu contest ca aceste situatii pot fi preintampinate de cele mai multe ori printr-o conduita preventiva, dar nu de fiecare data si nu de catre toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 490
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:D

 

deci in concluzie depinde doar de tine !Te ajuta si abs-ul,dar tot de bou de la volan sau coarne depinde !

 

Evident! Orice masina/motocicleta dotata sau nu cu sisteme de siguranta, nu este altceva decat o unealta. Pe volanul/ghidonul ei se afla mainile noastre, iar in spatele lor, creierul nostru, care ia deciziile. Nenorocirea este ca o parte din cei care detin masini/moto cu asemenea sisteme, se cred zeii soselelor, se simt infailibili... iar cand o comit, nu ii mai poate salva nimic. Chestia este ca de multe ori ii trag in mormant si pe altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca se cred uni zmei e un lucru cert,astia si cu si fara ABS la fel o patesc.Aici era vorba daca acest sistem e util sau nu pe motocicleta,nu ca unul sau altul ii place cu sau fara ABS.

Pe mine ma ingrijoreaza incapatinarea unora de a nu recunoaste meritele ABS-lui,care au fost dovedite in teste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare cam aiurea modul in care gandesc unii dupa ce au acumulat ceva experienta pe doua roti. Vorbind strict de sosea - touring - oras, chiar nu pot sa vad un viitor in care orice vehicul sa nu fie echipat cu ABS cand iese pe poarta fabricii. Daca nu gresesc, la masini este deja lege de cativa ani (repet, nu stiu sigur). Ori avand in vedere ca una e sa rupi aderenta pe 4 roti si una e pa 2 roti... nu stiu ce ar mai fi de zis.

 

Nu sunt fan BMW, nu sunt nici fan ABS in mod deosebit... imi pare rau uneori ca nu mai pot face derapaje controlate cu spatele sau ca in multe situatii nu mai pot frana cu o maxima eficienta (pe alte mobre o fi altfel), dar ABS-ul (pe motocicleta) m-a salvat cel putin in vreo doua situatii in care as fi ajuns oricum. De asemenea, controlul tractiunii m-ar fi ajutat sa nu pierd spatele pe ploaie cand am bagat mana in gaz cam tare si am luat o tranta la 120 km/h. Desigur, nu contest ca aceste situatii pot fi preintampinate de cele mai multe ori printr-o conduita preventiva, dar nu de fiecare data si nu de catre toata lumea.

 

Deci repet pentru a mia oara : ABS nu este necesar. Insa e bine sa ai asa ceva.De preferat doar pe rotile spate :D

Haidam sa ne amintim cum a aparut ABS-ul. ABS-ul a aparut in momentul schimbarii “revolutionare” FWD. FWD asta a fost si el la randul lui (ca si ABS) un maaare beneficiu adus automobilelor cand de fapt tot ceea ce a facut a fost sa poata monta transversal motoare mai mari in masini mici pentru a creste spatiul interior. Sa trecem la ABS,totusi pentru ca iarna asta m-am distrat. A fost gheata la greu dimineata pe sosea si am sa revin la treaba asta mai incolo. Deci, cand s-a impamantenit FWD (tot asa cu mare marketing) inevitabil franele spate (din cauza schimbarii radicale a distributiei greutatii) faceau franarea extrem de instabila. Greutatea pe spate fiind dintr-o data mult prea mica rotile spate se blocau extrem de usor facand masina sa salte cwrul la fiecare touchdown al rotilor spate pe carosabil Departamentul marketing a gasit imediat portita cu ABS. Dom’le cu ABS nu mai blocam rotile,iata solutia (la o problema care de fapt nu exista).

Si ca sa revin acum la iarna asta. Nu ai trait niciodata ABS-ul pana cand nu franezi la 30 kmph pe un asfalt sticla iar din cauza ABS-ului PE TOATE CELE 4 ROTI masina sa nu alunece inainte insa sa se roteasca ajungand cu fata in directia opusa de mers. Calcand frana iarasi inrautateste situatia deoarece nu mai exista aderenta iar aia care exista inainte a disparut ca urmare a incercarii disperate de a debloca rotile.

BMW nu este deloc pionier in ABS. Pe mobre,da. Insa ca system in general sunt trimisi in coltul lor de orice firma americana sau japoneza. Mie imi plac (mai bine zis imi placeau) mult reclamele cu ABS din anii 90. Cum luai si curba in timp ce franai violent. Sa spune ca pe masina ai incerca faza insa as vrea sa-l vad p-ala pe mobra care franeaza violent in timp ce ia o curba cu genunchiul jos pentru a evita obstacolul.

Si ca raspuns : ABS nu este obligatoriu nicaieri. Probabil ca pe camioane (cap tractor) ar putea fi,nu stiu exact de un text de lege in sensul asta. Majoritatea reglementarilor au o fraza de genul : vehiculul trebuie sa aiba mecanisme de franare care sa functioneze correct si care pot opri vehiculul functie de necesitati. Insa, din cauza pretului redus de azi ABS a devenit simple commodity. E standard pe (cred) toate masinile fabricate azi. Motocicletele nu cred ca vor urma acelasi trend. Oricum,nu atat de rapid.

Ca o concluzie (a mea,evident), ABS s-a dovedit a fi in toti anii astia a fi la fel de bun ca si persoana care il foloseste. In principiu face acelasi lucru ca o persoana care pisca frana repetat pentru a nu bloca rotile (ceea ce oricum fac cu sau fara ABS). Nu intamplator persoanele care conduc cele mai sofisticate masini sunt cei mai retarzi soferi. Isi asuma mult mai multe riscuri crezand ca masinaria cu care se dau ii va scoate din rahan. Daca esti cu adevarat ingrijorat de siguranta ta scade viteza,lasa dracu telefonul sau invata sa fii defensiv. Deci nu,ABS nu va inlocui niciodata atentia si/sau bunul simt. Ultimul,cel putin, este tot mai absent pe drumuri in ultima vreme. Daca iti vei lua masina sau mobra cu care sa te dai cu 180 kmph n-ai nevoie de ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci repet pentru a mia oara : ABS nu este necesar. Insa e bine sa ai asa ceva.De preferat doar pe rotile spate :D

Partial adecvarat. De ce numa pe rotile din spate? Mie mi se pare ca e musai sa ai pe fata. Daca blochezi spatele, o mai scoti, daca blochezi fata, sansele sa o dai de pamant si pe tine dupa mobra is foarte mari.

 

ABS la masini face ceva, abs la mobre face tot acel ceva + faptu ca nu cazi. Ai zis corect, si mi-a placut. Cu abs la masina, iti asiguri doar traiectoria initiala de dinainte de a frana, masina nu se duce unde vrea ea ci unde vrei tu. Dar la fel e si daca nu ai abs pe masina si franele iti functioneaza corect, a se citi ca ambii etrieri franeaza la fel de mult.

 

La mobra, in curba, nu chiar cu genunchiu pe jos ca nu cred ca is multi care se dau asa, vorbim de realitate totusi, daca te urci pe frane ca vezi ca dai sa iesi in decor, ce se intampla? Hi sau low side. Agree? LOWSIDE - blochezi spatele pana ce motoru se culca pe partea care e curba si il scapi pe jos. Dar stai, ca cu abs, nu blochezi spatele.... HIGHSIDE - o dai inspre lowside si mobra e aproape de-a latu drumului, dar re-capeti aderenta si normal ca din inertie motorul te arunca peste el, si apoi vine el peste/catre tine. Da ca sa ajungi in highside, tre sa faci lowside, si lowside nu poti face, ca ai ABS :D

 

Bine-am zis? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partial adecvarat. De ce numa pe rotile din spate? Mie mi se pare ca e musai sa ai pe fata. Daca blochezi spatele, o mai scoti, daca blochezi fata, sansele sa o dai de pamant si pe tine dupa mobra is foarte mari.

 

ABS la masini face ceva, abs la mobre face tot acel ceva + faptu ca nu cazi. Ai zis corect, si mi-a placut. Cu abs la masina, iti asiguri doar traiectoria initiala de dinainte de a frana, masina nu se duce unde vrea ea ci unde vrei tu. Dar la fel e si daca nu ai abs pe masina si franele iti functioneaza corect, a se citi ca ambii etrieri franeaza la fel de mult.

 

La mobra, in curba, nu chiar cu genunchiu pe jos ca nu cred ca is multi care se dau asa, vorbim de realitate totusi, daca te urci pe frane ca vezi ca dai sa iesi in decor, ce se intampla? Hi sau low side. Agree? LOWSIDE - blochezi spatele pana ce motoru se culca pe partea care e curba si il scapi pe jos. Dar stai, ca cu abs, nu blochezi spatele.... HIGHSIDE - o dai inspre lowside si mobra e aproape de-a latu drumului, dar re-capeti aderenta si normal ca din inertie motorul te arunca peste el, si apoi vine el peste/catre tine. Da ca sa ajungi in highside, tre sa faci lowside, si lowside nu poti face, ca ai ABS :D

 

Bine-am zis? ;)

 

:D o parere argumentata

discutii strict tehnice,exemple de situatii neprevazute,cazuri concrete de evitare a unor obstacole sau in functie de starea asfaltului,ce poate face o motoreta cu ABS si ce face una fara ABS....nu povesti de cit de bun e un pilot si ce poate face el (asta depinde de la un pilot la altul).

scuze, nu toata lumea are experienta,dar consider ca siguranta pilotului si a pasagerului e pe primul loc ,asa in cunostinta de cauza fiecare poate alege ce doreste ,,cu sau fara ,, plus ca a merge in romania cu motocicleta e un risc asumat ,(ma rog, cei care inteleg lucrul asta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haidam sa ne amintim cum a aparut ABS-ul. ABS-ul a aparut in momentul schimbarii “revolutionare” FWD. FWD asta a fost si el la randul lui (ca si ABS) un maaare beneficiu adus automobilelor cand de fapt tot ceea ce a facut a fost sa poata monta transversal motoare mai mari in masini mici pentru a creste spatiul interior. Sa trecem la ABS,totusi pentru ca iarna asta m-am distrat. A fost gheata la greu dimineata pe sosea si am sa revin la treaba asta mai incolo. Deci, cand s-a impamantenit FWD (tot asa cu mare marketing) inevitabil franele spate (din cauza schimbarii radicale a distributiei greutatii) faceau franarea extrem de instabila. Greutatea pe spate fiind dintr-o data mult prea mica rotile spate se blocau extrem de usor facand masina sa salte cwrul la fiecare touchdown al rotilor spate pe carosabil Departamentul marketing a gasit imediat portita cu ABS. Dom’le cu ABS nu mai blocam rotile,iata solutia (la o problema care de fapt nu exista).

Si ca sa revin acum la iarna asta. Nu ai trait niciodata ABS-ul pana cand nu franezi la 30 kmph pe un asfalt sticla iar din cauza ABS-ului PE TOATE CELE 4 ROTI masina sa nu alunece inainte insa sa se roteasca ajungand cu fata in directia opusa de mers. Calcand frana iarasi inrautateste situatia deoarece nu mai exista aderenta iar aia care exista inainte a disparut ca urmare a incercarii disperate de a debloca rotile

Domnule, nici ca am citit vreodata ceva mai departe de adevar decit ce insiri matale aici. Le incurci grav.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Prima masina de serie FWD a fost Citroen Traction Avant, deceniul 3 sec.XX. Ratiunile pentru care s-a adoptat aceasta arhitectura a grupului moto-propulsor au fost de eficientizare a raportului cost de productie / performanta sasiului / spatiu interior (nu mai aveam tunelul median, centru de greutate coborit, greutate mai mica prin lipsa cardanului si a carcasei diferentialului si trompelor aferente, compactare dimensionala, etc.) Motorul era montat longitudinal si asa a ramas la FWD-uri pina tirziu, nu am idee cind s-a montat prima data motorul amplasat transversal dar solutia s-a generalizat in deceniul 9, din ratiuni de siguranta si obtinere a unui vehicol mai compact cu spatiu interior mai mare. Experienta a demonstrat ca pentru un sofer obisnuit e mult mai usor sa stapineasca fenomenul de subvirare (specific FWD) decit cel de supravirare (specific RWD, in arhitectura clasica sau "totul in spate". Una peste alta, la masini de toata mina FWD e cel mai bun compromis. RWD joaca in alta liga de performante.

2. Dotarea puntii fata cu frine s-a desoperit din intimplare ca stabilizeaza traiectoria masinii pe frinare (a montat un Dorel rapoartele in cutie invers si masina a mers cu spatele mai taricel - avea frine doar pe spate) si solutia s-a generalizat de la inceputul sec.XX. Indiferent de solutia constructiva a transmisiei a aparut necesitatea de a descarca frinele spate la frinari puternice, pentru a nu destabiliza traiectoria masinii in viraje si asta s-a realizat prin montarea repartitorului de frinare pe puntea spate, la inceput un banal sistem mecanic acum un gadget electromecanic cu diverse denumiri comerciale.

3. ABS-ul are scopul primar de a permite soferului sa controleze traiectoria masinii la frinare de urgenta, lucru imposibil in situatia cind blochezi rotile - si asta o fac 95% din soferii obisnuiti cind trintesc frina; in subsidiar, odata cu perfectionarea sistemelor informatice si electromecanice sistemul ABS a redus distanta de frinare in special pe suprafete dificile (sau chiar cald/uscat) obtinuta de soferul obisnuit, ala care blocheaza rotile. Inca sint soferi (impropriu spus, mai degraba piloti) care bat sistemul ABS la distanta de frinare, dar aia sint foarte putini si oricum nu prea fac accidente fiindca stiu cu ce se maninca covrigul. Primele sisteme ABS (parca Mercedes-Benz, anii '60) au fost hidraulice, dar costau si cintareau enorm, asa ca treaba a devenit rentabila odata cu generalizarea electronicii pe masini. Oricum, Wiki stie celmai bine, daca intereseaza (sau howstuffworks).

 

Deci frinarea pe puntea fata si repartitorul, tractiunea fata, motorul transversal si ABS-ul sint spatiate binisor in timp, in nici un caz nu fac parte dintr-un mare plan de marketing conceput cu scopul de a face masini proaste si scumpite aiurea; Andre Citroen habar n-avea ce e ala marketing, el doar a facut o masina mica pe afara si mare pe dinauntru, care se misca foarte bine si usor de condus si care i-a bagat si marunt bun in buzunare.

 

Pe forumurile auto circula o vorba ca acela caruia ii intra ABS-ul (sau ESP-ul) mai des de 2-3 ori pe luna e un sofer care trebuie sa se caute la agresivitate si sa mai treaca pe la scoala de conducere, fiindca nu e normal. Aici iti dau totala dreptate, ABS e un sistem recomandabil, dar nu strict necesar daca ai mansarda bine mobilata. Citi o au?

Da, si eu frinez mai scurt masina fara ABS pe zapada batatorita si aproape la fel de scurt pe gheata, la viteze decente. Peste ... bine ca am ABS.

 

PS: regret ca simt nevoia sa scriu atit de mult despre lucruri banale si in afara tematicii forumului, dar cred ca informarea mai aproape de adevar nu dauneaza nimanui. Observ ca ignoranta soferilor despre ce face si cum se conduce o motocicleta are corespondenta pe acest forum in ceea ce priveste automobilele si ce vrea ele; probabil ca e normal. Dar sigur nu e bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Nu vorbim despre prima masina cu FWD aici. Vorbim (daca vrei) cum a ajuns FWD ca main stream (imi pare rau de timpul tau petrecut pe net in mod inutil). Iar FWD nu este deloc un avantaj fata de RWD. Ambele au avantajele lor insa e notabil faptul ca FWD are ca avantaje usurinta de fabricare respective reducerea costului. Adica ii ajuta pe fabricanti. In plus, ofera spatiu interior mare, e un layout mai usor (deci si consum mai mic). Dezavantajele fata de RWD sunt multe : raza bracare, transfer de greutate la acceleratie pe spate de unde rezulta ca rotile fata au mai putina tractiune ca cele spate, din cauza ca motorul e montat transversal inseamna ca nu poti pune orice motor ai dori pe masina, ceea ce se cheama torque steer (masina trage intr-o parte cand accelerezi) samd. FWD NU ESTE CEL MAI BUN COMPROMIS decat dpdv al fabricantilor,ca deh sunt mai ieftin de produs. Si inca o chestie care ai uitat-o, tu vorbesti de masini cu motorul in fata si cu tractiune pe fata. Masina ideala are motorul in mijloc, cutia in spate si tractiunea pe spate. Treaba cu motorul montat transversal din motive de siguranta e o tampenie pentru ca in felul asta micsorezi masa de metal ce se afla in fata ta. Si da, dpmdv , RWD e mai bun. Asta e o opinie personala

2.Nu inteleg alegoria inutila cu Dorel. Nici macar nu ai dat un caz concret ci doar iti dai cu presupusul. Iar concluzia ta este amuzanta cand spui ca “dotarea puntii fata cu frane s-a descoperit din intamplare ca stabilizeaza traiectoria”. Nu numai ca e incorecta din punct de vedere grammatical insa dpdv logic te ia cu durere de par. Iarasi , exemple tale se aplica doar la FWD. Nu toti conducem FWD, iar unora chiar le pute conceptul.

3.Nu am spus contrariul la ceea ce spui tu (vezi fragmentul cu reclamele ABS din postul meu). Ti-am dat un exemplu trait de mine cu ABS pe toate cele 4 roti in care nici nu am miscat volanul.Oricum nu cred ca ar fi avut niciun efect. Nu sunt un sofer d-ala de care zici tu, ci doar unul obisnuit care blocheaza franele cand e luat prin surprindere. Parca sistemul ala, conform logicii tale, era adresat oamenilor ca mine. Inca o data, nu generalizez. Un caz ca asta se intampla poate o data in viata, acum am lectia invatata si probabil as reactiona altfel. Asta nu face insa din ABS un erou. Este un sistem binevenit pe care l-as pune pe orice vehicul (in caza ca nu e dĂŠjà pus) mai ales ca nu mai costa mult in ziua de azi.

Eu nu regret ca ai scris atat de mult, adevarul nu este in ceea ce ai scris tu (sau in ceea ce am scris eu). S-a trezit orgoliul de dealer Citroen in tine si te-ai gandit ca, cateva citate traduse din wiki mi-ar da cateva palme peste cwr. Daca tu ai A+B luate la Pitesti nu e de mirare ca tu conduci motocicleta la fel cum conduci si masina. Ca doar se dau la bulk. Dar de unde sa stiu eu, ca ignorant, treburile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....

 

ref la invarteala, nu e vina ABS-ului, ai un etrier blocat sau lucreaza mai greu decat celelalte.

 

abs-ul ,iar ,nu are legatura cu repartizarea fortei de franare, si nici cu pozitia motorului sau a puntii motoare.

 

pe masini scumpe sunt sisteme abs mult mai inteligente, practic intra numai cind chiar e nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta???? Am vazut acu' cateva luni in urma un accident monstruos pe E 85, in care a fost implicat un biimviu. Ultima generatie, plin de ABS-uri, ESP-uri, asistenta la franarea de urgenta, controlul tractiunii, etc, etc... Masina tandari, morti, sange.. pacat ca nu am avut aparatul foto... iti spun eu, mai bine merg cuminte si ma bazez pe ce stiu eu. Asa ca nu m-ai convins. Si apoi unde mai ramane placerea condusului sau a motociclitului, daca totul este facut de computer??? Mai ramane sa ni se bage pe gat si un sistem de pilot automat. Ca, deh.. ar fi un argument solid pentru siguranta!!!!

Pe de alta parte ai dreptate si tu, lumea este plina de neprevazut. Nu imi este frica de ce fac eu la volan sau pe moto, imi este frica de ceilalti. Sunt multi care daca au masina sau motocicleta echipata cu tot felul de gadgeturi electronice de genul asta, se cred Schumacher sau Rossi.

 

Da, sunt adeptul pneurilor de iarna. Nu imi place , insa, felul in care le-au legiferat.

Tot respectul

 

cand ma dadeam cu xt nu visam la abs

insa nu uita vitezele de deplasare si masa motocicletei....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta???? Am vazut acu' cateva luni in urma un accident monstruos pe E 85, in care a fost implicat un biimviu. Ultima generatie, plin de ABS-uri, ESP-uri, asistenta la franarea de urgenta, controlul tractiunii, etc, etc... Masina tandari, morti, sange.. pacat ca nu am avut aparatul foto... iti spun eu, mai bine merg cuminte si ma bazez pe ce stiu eu. Asa ca nu m-ai convins. Si apoi unde mai ramane placerea condusului sau a motociclitului, daca totul este facut de computer??? Mai ramane sa ni se bage pe gat si un sistem de pilot automat. Ca, deh.. ar fi un argument solid pentru siguranta!!!!

Pe de alta parte ai dreptate si tu, lumea este plina de neprevazut. Nu imi este frica de ce fac eu la volan sau pe moto, imi este frica de ceilalti. Sunt multi care daca au masina sau motocicleta echipata cu tot felul de gadgeturi electronice de genul asta, se cred Schumacher sau Rossi.

 

Da, sunt adeptul pneurilor de iarna. Nu imi place , insa, felul in care le-au legiferat.

Tot respectul

 

cand ma dadeam cu xt nu visam la abs

insa nu uita vitezele de deplasare si masa motocicletei....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Nu vorbim despre prima masina cu FWD aici.(...)

2.Nu inteleg alegoria inutila cu Dorel. Nici macar nu ai dat un caz concret ci doar iti dai cu presupusul.(...)

3.(...) Ti-am dat un exemplu trait de mine cu ABS pe toate cele 4 roti in care nici nu am miscat volanul.(...)

Eu nu regret ca ai scris atat de mult, adevarul nu este in ceea ce ai scris tu (sau in ceea ce am scris eu). S-a trezit orgoliul de dealer Citroen in tine si te-ai gandit ca, cateva citate traduse din wiki mi-ar da cateva palme peste cwr. Daca tu ai A+B luate la Pitesti nu e de mirare ca tu conduci motocicleta la fel cum conduci si masina. Ca doar se dau la bulk. Dar de unde sa stiu eu, ca ignorant, treburile astea.

 

1. Si mie imi place mai mult RWD

2. Citita aici http://www.carteadecitit.ro/carte/bolizii-de-foc/134087/ , e treaba ta daca nu crezi. Imi pare rau ca nu am cautat exact in carte pentru anul, locatia si protagonistii intimplarii; scuze pentru topica aiurea.

3. Ceasu' rau pisica treispe'

Supozitiile tale sint departe de adevar (chiar, de unde si de ce atita agresivitate? - consider ca nu ti-am dat ocazia sa ma tratezi in felul asta, de ce o faci?). Trimiterile la wiki sau howstuffworks erau doar pentru usurinta gasirii referintelor. Motocicleta am condus doar in poligon, intimplari diverse m-au impiedicat sa iau carnetul.

Sa fii sanatos.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Supozitiile tale sint departe de adevar (chiar, de unde si de ce atita agresivitate? - consider ca nu ti-am dat ocazia sa ma tratezi in felul asta, de ce o faci?). Trimiterile la wiki sau howstuffworks erau doar pentru usurinta gasirii referintelor. Motocicleta am condus doar in poligon, intimplari diverse m-au impiedicat sa iau carnetul.

Sa fii sanatos.

 

Supozitii? Pai n-ai spus tu ca wiki si howstuffworks conteaza ca surse sigure? De acolo sunt exemplele mele plus un exemplu trait. Insa daca tie ti se pare mai interesant sa te dai destept,by all means! Be my guest. Am podu' plin de d-astia.

Sa fii iubit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a trezit orgoliul de dealer Citroen in tine si te-ai gandit ca, cateva citate traduse din wiki mi-ar da cateva palme peste cwr. Daca tu ai A+B luate la Pitesti nu e de mirare ca tu conduci motocicleta la fel cum conduci si masina. Ca doar se dau la bulk. Dar de unde sa stiu eu, ca ignorant, treburile astea.

 

La aceste supozitii ma refeream.

 

Oricum, argumentele tale ca ce am spus eu e eronat sint de neclintit, ma recunosc invins.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MA apuc sa strang bani sa-mi cumpar ABS, apoi vad daca imi mai raman si de moto... oricum, am inteles, ABS is za best, fara el esti un nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zic eu ca trebuia supus la vot asta.....parerea mea e ca e mai bine fara....sistemul pe langa ca ingreuneaza cu minim 5kg dar si complica motocicleta, plus iti inhiba simturile, si daca te sui pe urma pe una fara, garantat cazi daca incerci unele "sportivitati" ......la fel si cu ESP(cum am vazut ca are Z1000 asta nou).

Inca hai ca la roata fata ar mai avea un rost, da la cea spate chiar deloc....unde mia e fun-ul daca nu mai da din codita motorul uneori? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar daca comparam o motocicleta fara abs de acum 8 ani spre exemplu, cu una noua cu abs, o sa vezi ca e mai usoara cea noua, desi are abs. Deci as putea spune ca greutatea abs-ului e cam neglijabila (asta nu si in competitii). Ca sa nu mai vorbim de greutatea motociclistilor, care difera de la un individ la altul. Asa cum mai spunea cineva, abs-ul iti intra in situatii limita. Daca reusesti sa mergi cu motocicleta fara sa iti intre abs-ul prea des, te descurci de minune pe orice motocicleta, nu inseamna ca nu poti merge cu una fara abs. In schimb daca la fiecare tura ai nevoie de abs, e clar ca nu prea le ai cu franarea si nu te vei descurca fara el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nea "nicu" a lansat bomba si nici dupa 16 pagini nu a mai venit sa vada rezultatele.Pentru cineva la 54 de ani, nea nicu mi se pare un as in calculatoare.

 

Si uite asa se umplu paginile de pareri.

On topic : am avut ocazia sa testez cateva motociclete cu ABS si sincer ma lasa rece. Nu-i contest calitatile, dar eu merg relaxat si fara. Si inca de multi ani. Acum o sa sara cu gura "specialistii"..."pilotii"..ca sa si pe dincolo, ca e bun, ca nu mai putem fara el...etc.

Repet : ma lasa rece.

 

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Partial adecvarat. De ce numa pe rotile din spate? Mie mi se pare ca e musai sa ai pe fata. Daca blochezi spatele, o mai scoti, daca blochezi fata, sansele sa o dai de pamant si pe tine dupa mobra is foarte mari.

 

ABS la masini face ceva, abs la mobre face tot acel ceva + faptu ca nu cazi. Ai zis corect, si mi-a placut. Cu abs la masina, iti asiguri doar traiectoria initiala de dinainte de a frana, masina nu se duce unde vrea ea ci unde vrei tu. Dar la fel e si daca nu ai abs pe masina si franele iti functioneaza corect, a se citi ca ambii etrieri franeaza la fel de mult.

 

La mobra, in curba, nu chiar cu genunchiu pe jos ca nu cred ca is multi care se dau asa, vorbim de realitate totusi, daca te urci pe frane ca vezi ca dai sa iesi in decor, ce se intampla? Hi sau low side. Agree? LOWSIDE - blochezi spatele pana ce motoru se culca pe partea care e curba si il scapi pe jos. Dar stai, ca cu abs, nu blochezi spatele.... HIGHSIDE - o dai inspre lowside si mobra e aproape de-a latu drumului, dar re-capeti aderenta si normal ca din inertie motorul te arunca peste el, si apoi vine el peste/catre tine. Da ca sa ajungi in highside, tre sa faci lowside, si lowside nu poti face, ca ai ABS :)

 

Bine-am zis? :D

 

 

bine dar high si low poti face si din cauza gazului :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...