Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 486
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu sunt pro ABS. M-a ajutat deja intr-o situatie limita: oras, drum drept, doua benzi pe sens, drum liber, asfalt uscat, 25 grade, zi, viteza 100km/h in accelerare. Ma apropii de o trecere de pietoni si apuc sa vad intentia a doua persoane de a traversa. Ezit (incep sa ma intreb daca se baga sau nu), accelerez iar si exact atunci se avanta pe trecere. Instinctiv regret ca nu am incetinit din timp, si actionez tot ce inseamna frana. Nu stiu cat am strans fata, nu stiu cat am calcat pedala, cert e ca am franat de mama focului, haotic. Rezultatul? S-a oprit fix langa trecere. Pietonii mi-au multumit, eu I-AM multumit. Comportamentul motocicletei? Impecabil. A stat dreapta, a stat pe pozitie, a pastrat directia. Sunt convins ca ABS-ul m-a scos dintr-o situatie ce putea fi nasoala rau.

Deci da, eu sunt pentru ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt pro ABS. M-a ajutat deja intr-o situatie limita: oras, drum drept, doua benzi pe sens, drum liber, asfalt uscat, 25 grade, zi, viteza 100km/h in accelerare. Ma apropii de o trecere de pietoni si apuc sa vad intentia a doua persoane de a traversa. Ezit (incep sa ma intreb daca se baga sau nu), accelerez iar si exact atunci se avanta pe trecere. Instinctiv regret ca nu am incetinit din timp, si actionez tot ce inseamna frana. Nu stiu cat am strans fata, nu stiu cat am calcat pedala, cert e ca am franat de mama focului, haotic. Rezultatul? S-a oprit fix langa trecere. Pietonii mi-au multumit, eu I-AM multumit. Comportamentul motocicletei? Impecabil. A stat dreapta, a stat pe pozitie, a pastrat directia. Sunt convins ca ABS-ul m-a scos dintr-o situatie ce putea fi nasoala rau.

Deci da, eu sunt pentru ABS.

E unul dintre cele mai ilustrative exemple de pe topic. De asta e bun ABS-ul, sa te ajute cand esti in situatii limita si franezi de urgenta. La o franare normala, evident ca toata lumea are timp sa o faca dupa tot tipicul si totul merge bine. Situatia insa se schimba dramatic daca iti apare pe neasteptate ceva mare si urat in fata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nu am avut ABS nici pe ER5, nu am nici pe Vstrom. Da, îi simt lipsa. Da, consider că e foarte bun acest sistem pe motoare. Se poate și fără, însă aș merge ceva mai relaxat știind că în caz de forță majoră pot opri în siguranță. Da, am blocat spatele de câteva ori cu ambele motoare. Da, aveam un puls foarte mare. Regret că nu am ABS pe vacă, poate la următoarea voi avea acest sistem.

 

E util ABS?! DA, foarte util.

Se poate merge și fără? Da, însă cu emoții în unele cazuri.

Merită banii acest sistem pe mobra? Da, categoric. Îmi place să merg mult pe doo roți, cu limitele de viteză nu prea mă împac, dar nici nu rup stilul. Lipsa ABS se poate suplini (nu și înlocui) cu niște anvelope bune, cu frâne puse la punct și un pic de experiență. În 12k km nu am multă, dar am fost în câteva situații maro din care am scăpat ca prin minune. Nu am blocat fața decât de două ori cu ER5, odată pe asfalt rece și cam lucios (în municipiul Roman), altă dată intr-o intersecție unde pe jos era nisip (fix pe trasa mea) și un bou cu duba a făcut manevre aiurea. Nakedul s-a manevrat superb și nu am picat, dar ceva sperietură tot am tras, deși nu aveam viteză.

 

În concluzie, cine are ABS e fericit, cine nu are, sa se descurce, cum fac și eu. Respectarea regulilor de circulație și condusul preventiv ajută mult.

 

Vă salut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS mi-a salvat astazi (iar) c*rul.

Constanta, 08:45 a.m. (aprox), 0-1grade, distanta parcursa de acasa aprox 1 km, accelerat undeva la 90km/h sa prind semaforul, o conserva franeaza dupa care se razgandeste si accelereaza sa treaca pe galben, eu strang zdravan frana de mana, simt roata spate facand hopa in denivelarile asfaltului si un usor tremurat pe fata, bicla reduce suficient sa sincronizez viteza cu conserva si trec prin intersectie inainte de a se face rosu.

Concluzia: cu cauciucurile reci (banuiesc ca si asfaltul la fel), mers prea repede si frana sanatoasa, fara ABS cred ca as fi maturat intersectia si poate as fi avut un contact involuntar cu fundul masinii.

Mobra-i cea din semnatura cu ABS si CBS (frana combinata), suspensia fata tunata cu Race Tech Gold Valve de catre Cesar ( /index.php?/user/14189-cesar/ ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

 

Ma apropii de o trecere de pietoni si apuc sa vad intentia a doua persoane de a traversa. Ezit (incep sa ma intreb daca se baga sau nu), accelerez iar si exact atunci se avanta pe trecere

Inseamna ca nu ai tobe destul de zgomotoase. Dupa ce am schimbat pe marauder toba,nu m-am mai lovit de problema pietonilor neatenti.

Editat de akybo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...