Sari la conținut

Intrebare Despre Ulei Si Ambreiaj


Baiazid
 Share

Postări Recomandate

I-am zis cuiva ca as vrea sa imi schimb uleiul si sa pun Motul 10w40 dual ester, full syn.

 

Mi-a zis ca e posibil sa imi patineze ambreiajul daca pun full syn ca e prea alunecos. Nu e genul de om sa vorbeasca la misto, dar nu imi vine sa cred totusi asa ceva.

 

Intrebarea mea este: ati mai auzit cazuri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-am zis cuiva ca as vrea sa imi schimb uleiul si sa pun Motul 10w40 dual ester, full syn.

 

Mi-a zis ca e posibil sa imi patineze ambreiajul daca pun full syn ca e prea alunecos. Nu e genul de om sa vorbeasca la misto, dar nu imi vine sa cred totusi asa ceva.

 

Intrebarea mea este: ati mai auzit cazuri?

 

 

da..am mai auzit cazuri si am si patit personal

eu tocmai am schimbat uleiul din acest considerent. Numai ca mie nu imi patina ambreiajul ci "imi agata" cand se incalzea.

Deocamdata vad ca se comporta bine.Tot motul am pus si eu, dar parerea mea este ca nu e cel mai reusit ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da..am mai auzit cazuri si am si patit personal

eu tocmai am schimbat uleiul din acest considerent. Numai ca mie nu imi patina ambreiajul ci "imi agata" cand se incalzea.

Deocamdata vad ca se comporta bine.Tot motul am pus si eu, dar parerea mea este ca nu e cel mai reusit ulei.

 

Ce ulei sa pun la primavara atunci?

Motorex?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde pe cine intrebi.

Unii zic ca motul full sintetic aluneca ambreiajul, altii ca agata, altii ca motorex e mai bun decat motul , altii ca castrol rules, altii ca castrol sucks.

 

Am avut si eu Motorex full 10w40 si nu ma plang decat ca si-a pierdut culoarea aia albastra in primii 100 km. Dupa aia va trebui sa raspunzi intrebarilor de genu 'nu e cam negru uleiul tau ?' si sa dai explicatii specialistilor ca asa e Motorexu, da l-am schimbat abia de 500 km .

 

Am avut si Motul 10w40 full sintetic (nu mai tin minte daca simplu, dublu sau triplu ester :angry: ), si nu am avut nimic sa-i reprosez inafara de pretul premium.

 

Ai incercat Motul semisintetic ?

E ceva mai usor la bani decat motorex full sintetic.

 

E drept ca sv-ul de 650 are alte nevoi decat Fireblade, asa ca raspunsul meu nu valoreaza mare lucru.

 

Alege 1 guru, intreaba-l ce-ti recomanda si dupa aia nu mai cere alta parere pentru ca nu o sa coincida.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ulei sa pun la primavara atunci?

Motorex?

 

 

cum spunea si mihaip, depinde pe cine intrebi si depinde si de motor.

Eu am folosit initial putoline full sintetic, ulei care il foloseam si la kawa si nu avusesem nici un fel de probleme.La suzuka nu merge..cum ti-am spus agata.Am pus acum motul, facut 2 drumuri pana pe cheia si se comporta ok. Bine, acum e si mai frig.

 

Ai putea sa incerci la primavara sa ii pui ceva 10/50 sau 15/50 si vezi cum se comporta.Vezi si ce compozitie au uleiurile, sa fie fara aditivi pentru ca nu sunt prea buni pt ambreiaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am incercat mai multe marci renumite speciale pt motociclete-nu pt auto-(Motul Castrol,Putoline,Repsol),si pot sa zic din proprie experienta,ca daca motorul e bun mecanic si pui uleiul cu viscozitatea si calitatea recomandata de fabrica de moto,si adaptat stilului tau de condus(dar totusi alege o marca cunoscuta in domeniu),n-o sa ai probleme.totusi sunt unele ambreiaje dinainte de 2000,care sunt sensibile la ulei full sintetic(ex Yamaha Thundercat) atuci se recomanda folosirea uleiului semisynt.sau mineral.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am incercat mai multe marci renumite speciale pt motociclete-nu pt auto-(Motul Castrol,Putoline,Repsol),si pot sa zic din proprie experienta,ca daca motorul e bun mecanic si pui uleiul cu viscozitatea si calitatea recomandata de fabrica de moto,si adaptat stilului tau de condus(dar totusi alege o marca cunoscuta in domeniu),n-o sa ai probleme.totusi sunt unele ambreiaje dinainte de 2000,care sunt sensibile la ulei full sintetic(ex Yamaha Thundercat) atuci se recomanda folosirea uleiului semisynt.sau mineral.

 

I AGREE!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite o sinteza de pe un forum american:

 

1

POST:

My mechanic who rides a Hyabus and is in our club swears that Synthetic oil breaks down to fast in our bikes because of the high RPM's that wer run. He insists on using 10-W40 any brand but Castrol because they use recycled oil and it breaks down faster. Maybe the oil is your problem. I don't know, I am not a mechanic but I have had really good performence with my 01 929 RR with Valvoline 10W40. GOOD LUCK.....

 

REPLY:

That is exactly what I have been thinking, the oil did it, but I have not been able to gather any factual info on the subject. I have even talked to a few racing clutch manufacturers who indicate sythetic is ok. However my thought process was more along the line of too much windage drag, which in turn tends to "lock" up the clutch plates. Either way it would be easy enough to try a conventional oil.

 

2

 

POST:

I've talked with multiple Synthetic oil manufacturers and they've all admitted that there's no reason to do this. Heck; Porsche and the Vette are factory filled with Synthetic.

 

REPLY:

THis is from Honda UK:

 

Thank you for your enquiry to Honda UK. The Oil should be 10 W 30 or 10 W 40 semi-synthetic.

 

Fully synthetic oil should not be used on any modern bike (not just

Honda) until it has covered 5000 to 10,000 miles. If you want to know the

technical reason, look at the August 2004 T.W.O magazine, page 73. This

information is from the Castrol Technology Centre who, apparently, are the

highest authority on this type of thing.

 

3

The whole synthetic v. non-synthetic and car oil v. moto oil debate is based on clutch slippage and viscosity breakdown.

 

Clutch slippage was due to a friction reducing additive found in "fully" synthetic car oils. This is great for a car but since your clutch is sitting in oil and needs plenty of friction, it's bad for a 'blade. Because of this, the bike manufactures have been claiming that non-motorcycle specific "fully" synthetics are going to kill your clutch. (Also to note, there are only a few full synthetics. The oils you see that say FULL SYNTHETIC, are lying to you.)

 

The truth is that car oils a better than most motorcycle oils. (minus the high dollar ones) Synthetics are better than non-synthetics. And, unless you want to spend $40+ every oil change, you won't lose much at all from not buying the best oil. (rules of thumb)

 

I run mobile 1 "full" synthetic. It's cheap-ish, works great, and easy to get.

 

4

The only reason you were told not to use full synthetic is because many are made with molybdenum disulfide as a friction reducer which can make the clutch slip.

 

There are a handful of excellent full synthetic oils specifically made without friction reducers that work extremely well in your Blade or any other motorcycle with a wet clutch.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baiazidu, poti sa bagi un ulei full sintetic fara probleme, chiar e recomandat, atata timp cat este pentru motociclete. Au fost scrise mai multe teme si articole despre subiectul asta (uite unul aici la tutoriale). Un ulei sintetic este mai bun din mai multe motive, cu conditia ca daca il folosesti la o motocicleta sa fie facut pentru asta, altfel s-ar putea sa ai probleme cu ambreiajul si sa te trezesti ca-ti patineaza. Cu alte cuvinte, nu pune de auto :angry:

Si un ulei mineral poate rezista dar se distrug aditivii din el mai repede. Asta se traduce intr-o uzura mai rapida a componentelor din motor. Conteaza si plecarile la rece dupa ce motorul n-a fost pornit o perioada, un ulei sintetic va pastra inca o pelicula protectoare.

Eu am bagat sintetic 10W50, atat Motorex cat si Castrol si s-a simtit excelent motorul cu ambele. Nu consuma, nu da fum, doar toarce :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai e o chestiune cu uleiul de masina si cel de moto.Motorul unei masini nu functioneaza la peste 10 000 rpm.La aceste turatii am inteles ca ulei face spume( sa nu radeti).Deci daca se face spuma nu mai isi face treaba.Un ulei de moto are substante care impiedica sa se intample acest lucru.Corectati-ma daca gresesc.Aceste informatii le-am citi parca pe un site al unui producator de ulei. :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Scuze, Baiazid, ca ma bag peste topiciu tau :crack: ...insa tot legat de ulei vroiam un sfat...de data asta pentru un Suzuki RM 250 in 2 timpi din 2004...ce fel de ulei ar fi recomandat??

Toti producatorii mari fac ulei special pt motoare in 2 timpi, la Valvoline am vazut sigur si cu astia nu prea ai cum sa gresesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut man.cred ca ma m-ai tii minte. iti recomand sa pui in motor uleiul de care spune-ai mai devreme dar tine cont de gradul de uzura al motorului pentru ca acel 10w40 s-ar putea sa nu mai mearga la tine si tine cont ca gradul de vascozitate al uleiului e dat de constructorul japonez unde bine stim cu totii ca in japonia clima este mai umeda si temperaturile sunt mult mai scazute ca in europa,asa ca daca asi fi pus in situatia ta asi alege 15w40 . in legatura cu uleiul sintetic si cel mineral sau spus diferite povesti,eu personal am ales intotdeauna pe cel mineral deoarece il schimb mereu la 5000km. si nu am avut niciodata probleme.cel sintetic este un ulei pe baza de fibre sintetice si se poate refolosi (ceea ce se si intampla)cel mineral este de unica folosinta. faci cum vrei,este motorul tau. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut man.cred ca ma m-ai tii minte. iti recomand sa pui in motor uleiul de care spune-ai mai devreme dar tine cont de gradul de uzura al motorului pentru ca acel 10w40 s-ar putea sa nu mai mearga la tine si tine cont ca gradul de vascozitate al uleiului e dat de constructorul japonez unde bine stim cu totii ca in japonia clima este mai umeda si temperaturile sunt mult mai scazute ca in europa,asa ca daca asi fi pus in situatia ta asi alege 15w40 . in legatura cu uleiul sintetic si cel mineral sau spus diferite povesti,eu personal am ales intotdeauna pe cel mineral deoarece il schimb mereu la 5000km. si nu am avut niciodata probleme.cel sintetic este un ulei pe baza de fibre sintetice si se poate refolosi (ceea ce se si intampla)cel mineral este de unica folosinta. faci cum vrei,este motorul tau. :crack:

 

Salut, m-am gandit la un 15w40. O sa vad. Mai citesc. Mai am 2 saptamani sa ma decid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut man.cred ca ma m-ai tii minte. iti recomand sa pui in motor uleiul de care spune-ai mai devreme dar tine cont de gradul de uzura al motorului pentru ca acel 10w40 s-ar putea sa nu mai mearga la tine si tine cont ca gradul de vascozitate al uleiului e dat de constructorul japonez unde bine stim cu totii ca in japonia clima este mai umeda si temperaturile sunt mult mai scazute ca in europa,asa ca daca asi fi pus in situatia ta asi alege 15w40 . in legatura cu uleiul sintetic si cel mineral sau spus diferite povesti,eu personal am ales intotdeauna pe cel mineral deoarece il schimb mereu la 5000km. si nu am avut niciodata probleme.cel sintetic este un ulei pe baza de fibre sintetice si se poate refolosi (ceea ce se si intampla)cel mineral este de unica folosinta. faci cum vrei,este motorul tau. :crack:

 

eu nu stiu cum intelegeti voi uzura asta la motoarele honda sau la alte japoneze.. de multe ori tind sa cred ca le confundati cu niprele.

credeti ca uzura e la fel peste tot? ce se va intampla cu uleiul mai gros acolo unde nu este uzura? isi va mai mentine pelicula? un ulei mai subtire nu face pelicula unde este uzura mai mare?

eu zic sa bagi uleiul indicat de constructor pentru temperauta de afara. un ulei mai gros poate duce la fortarea pompei de ulei, datorita presiunilor mari rezultate in urma circulatieie necorespunzatoare a uleiului mai gros. plus riscul ca uleiul sa-si piarda pelicula si sa rezulte o uzura mult mai mare acolo unde nu era deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am aceeasi dilema... 10w sau 15w :lol: ?

 

sfaturile de la prieteni sunt cam egale pentru ambele tipuri...

 

pentru 10w ca e cel recomandat de producator, ca fortezi pompa de ulei si garniturile (asta se poate dar, dupa parerea mea, se intampla doar un timp, la pornirea de la rece si daca tragi ca apucatu de motor. dupa care se ajunge la temperatura de lucru si atunci cred ca se normalizeaza totul)

 

15w: cica dupa un timp uzura motorului se simte (in cazul meu am un bandit din 97 cu 38500km) iar un ulei un pic mai "gros" ar compensa aceasta uzura... (hmmmmmmm stiu si eu.. cred ca producatorul ar fi spus in manual ca dupa un anumit numar de km se trece la un ulei cu densitate mai mare..)

 

in concluzie trebuie sa schimb uleiul si inca ma scarpin in cap in fata raftului: motorex 10w40, 15w40 sau 15w50? :crack:

 

va salut si vreme frumoasa cat mai repede!

Editat de medevac106
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...