Sari la conținut

Capra - Honda FMX 650


steph
 Share

Postări Recomandate

Visam la o motocicleta inca de la 18 ani de cand am B-ul. Discutiile interminabile cu familia nu mi-au permis insa sa fac pasul asta. Uneori m-am gandit sa le bag motoreta in garaj fara sa le spun nimic dar sigur o dadeau de pomana primului om care trecea oe strada. :D

 

Totul pana intr-o sambata de octombrie cand minunea s-a produs. Nu prea inteleg eu bine nici acum ce i-a facut sa imi tolereze lucru asta dar minunea s-a produs. Ei zic ca au asteptat sa vada daca am capul pe umeri si capat experienta cu volanul in mana. Ar fi putut sa nu astepte totusi 6 ani si 200k km. In fine cert e ca mai mai sa se apuce si taicamiu de scoala dar i-am temperat ideile astea. :D Momentan se uita lung la mine cand plec cu motorul si sper ca asa vor ramane lucrurile.

 

Ca sa fiu sigur ca nu se razgandesc la prima ora luni eram inscris la scoala si in prima saptmana dadusem testul de legislatie premergator orelor de poligon, analize, cazier, test psihologic etc.

 

Acum ma tot gandeam ce motocicleta vreau. Initial ma gandeam la Transalp si F650 GS. Imi facea cu ochiul un naked gen Hornet dar parca as fi vrut si ceva care sa stie si altceva in afara de asfalt. Pe de alta parte nici nu vroiam sa ii supar pe ai mei cu ceva prea puternic etc. Intr-un final cum jobul ma cam tine in oras si in weekend m-am gandit la un supermoto. Anti gropi, manevrabil, fun ... Si am inceput sa caut. Imi facea cu ochiul Yamaha xt660 dar la vremea respectiva nu era nici unul la vanzare in .ro si rabdarea mea era pe terminate.

 

Un prieten mi-a gasit fmx-ul la Bardak. Fiind prima chestie pe roti second si total afon in ceea ce priveste motocicletele m-a incantat garantia de un an si revizia facuta. Nascuta in 2005 si 14k km la bord. Inclin sa cred ca sunt reali pentru ca pe fata avea guma originala cu dot 2005. Din cate am inteles de la o persoana care vroia sa o cumpere sta la ei de prin 2009 si pretul initial era de 3500. Eu am luat-o cu 2800.

 

Cei 37 de cai nu prea au fost pe placul meu. Viteza maxima oricum nu ma interesa si nu ma intereseaza nici acum. 0-100 6.x secunde varza pentru o motocicleta dar m-am gandit scurt ca in primul an sau doi e ok. Conduc o masina de 133 de cai care face suta in 9.3s deci e suficienta mobra asta.

 

Am fost la bardaci, m-am uitat la motoreta... Fugeam de Transalp ca e inalt si m-am procopsit cu capra asta cu inaltime la sa de 875mm. Am zis ca daca o ducem la Honda la o verificare si iese ok o iau. Zis si facut. Au fost depistate mici probleme care si-au gasit rezolvarea zilele urmatoare.

 

Asa se face ca in noiembrie mi-am vazut visul de a bea cafeaua dimineata langa motocicleta. Cum pe 1 decembrie s-a inchis poligonul am avut timp pana in martie sa ma ocup de restul lucrurilor. Echipament, mici accesorii, anvelope noi, casco, inmatriculare, alarma etc.

 

La jumatea lui martie am reluat scoala pe repede inainte si am prins primul examen pe Ilfov. 15 aprilie.

 

De atunci am mai mers cu masina doar cand era strict necesar. In 2 saptamani am facut cam 1200 de km. Trafic de toate feluri, zi noapte, ploaie ceata. Dupa ce am tras o raceala crunta am lasat-o mai moale in ultimele zile si nu am mai facut pe zmeul prin ploaie.

 

Daca se dovedeste fiabila o sa ramana multa vreme la mine strict pentru oras. Si pentru ca imi e draga fiind prima si pentru ca e un model destul de greu de vandut.

 

Acum ma gandesc la un V-strom pentru drumuri lungi si bagaje. Pe de alta parte nici ideea unui naked mai aratos gen Hornet 2007 sau Kawa er-6n nu imi displace. Dar poate asa a fost sa fie si masina urata si moto fara prententii la miss. Cel putin farul de pe fmx imi lasa impresia ca e ciordit de pe un autobuz vechi :D

post-64638-0-53871400-1305156338_thumb.jpg

post-64638-0-45259100-1305156347_thumb.jpg

post-64638-0-45736700-1305156357_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una din cele mai aratoase mobre,si eu am avut-o mult timp in calcule,dar am ales KTM din pricina puterii mai mari.Sa o stapanesti sanatos si sa aveti grija unul de celalalt :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci baieti.

 

Nu schimb tobele. Ma gandeam la treaba asta dar nu stiu daca as vrea sa stau cu ele sub fund tot timpu. Poate ceva cu silencer dar nu in viitorul apropiat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista ceva aftermarket. Am gasit pe ebay la preturi decente dar le-am vazut pe strada montate pe diverse motociclete si sunt niste chinezisme nasoale. Plus ca la mine nu s-ar pupa cu aripa nici cum deci am renuntat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul e de XR 650 L, sau de Dominator dacă vrei. Îl poți duce-n 50 de cai lejer. ÂŞi ai mei erau foarte înverÂşunați la prima mobră Âşi acum le dau dreptate. Doar vârsta te temperează...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare,

frumoasa motoreta si buna de oras. Parerea mea ca mai bine 37 de cai pe care sa-i folosesti decat 150 cu care sa-ti fie frica sa tragi de gaz :) E o alegere buna mai ales ca esti incepator si asa poate s-au mai linistit si ai tai

Sa o stapanesti sanatos :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e clar daca o aveam acum ceva ani era cam trist. Si acum mai fac tampenii dar mai calculate.

 

In oras isi face treaba onorabil. Se fac vreo 5 saptamani de cand am permisul si ma apropi de 2000km iar in weekend o sa ies la primul drum lung. Cam 400km.

 

Ieri mi s-a intamplat o faza funny. Ajung acasa si vad ca nu mai am numar pe spate. S-au desfacut toate cele 3 suruburi din cauza vibratiilor. Am plecat cu masina pe traseul pe care am mers si l-am gasit la vreo 8 km de casa.

 

In rest am cam inceput sa fac lucrurile pe care am spus ca cel putin anul asta nu o sa le fac.

 

Mi-am propus sa nu iau pasager si am luat. Am zis ca nu plec cu motorul cand sunt in intarziere si totusi am plecat. Am zis ca merg tot timpul echipat si intr-o seara am plecat fara genunchiere :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am propus sa nu iau pasager si am luat. Am zis ca nu plec cu motorul cand sunt in intarziere si totusi am plecat. Am zis ca merg tot timpul echipat si intr-o seara am plecat fara genunchiere :|

Intr-o zi era sa plec fara genunchere. Mi-era lene. Cand am deschis usa sa ies din casa m-am uitat la ele. M-am intors gandindu-ma ca genunchii mei valoreaza mai mult decat cele 2 minute irosite cu pusul lor. In ziua respectiva a dat un bou peste mine si in cadere m-am infipt cu genunchiul drept in asfalt. Nu am simtit nimic. Ma gandeam doar ce inspiratie am avut.

 

Fast forward cam 9 luni. Intr-o seara nu mi-am mai pus genuncherele ca mergeam in club. A dat un jeep peste mine si am stat un an cu suruburi in picior (ca sa nu mai zic de 2 operatii si spitalizare, recuperare etc). 90% daca aveam genunchere scapam cu o atela 2 saptamani si ceva dureri inca doua.

 

Asta ca fapt divers :)

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da, e clar daca o aveam acum ceva ani era cam trist. Si acum mai fac tampenii dar mai calculate.

 

 

Nu conteaza neaparat ce putere ai sub tine. Conteaza CUM si CAND o folosesti+adaptarea ei la conditiile de trafic.

Eu unul am zburat peste o masina la 18 ani si am luat o LECTIE in adevaratul sens al cuvantului. Aveam un 125 si mergeam legal cu 50km/h moment in care brusc un Cielo a traversat "ca la carte" tot bulevardul. Era sa mor cu legea in mana. Si nu aveam motor de 1000 sau + 1000cmc. Deci chestia cu motor puternic sau slab de inceput e relativa. Nu conteaza atat de mult moto cat ratiunea si atentia celui care o conduce.

Eu merg in oras acum cu ochii in 14.

In opinia mea dupa ce iei o cazatura care te marcheaza atunci iti dai seama cu adevarat care sunt regulile jocului, indiferent daca erai legal sau nu si indiferent de motocicleta de sub tine.

Cat despre motocicleta ta,e foarte frumoasa( pe rosu nu imi place cum arata) si banuiesc foarte manevrabila, pacat de 37 cai dar iti faci treaba si mai ales ca incepator te aproprii de cei 25kw legali. Sfatul meu e sa iti pui tobe(chiar daca unii sunt mai sensibili) dar esti mult sesizabil in trafic asa. La drum lung iti pui silencer-urile si nu iti face capul calendar.

Am vazut ca ai fost cu scoala motolouis in weekend:D . Si eu am facut scoala acolo A1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si am revenit. Iesirea cu cei de la Louis a fost foarte tare si cei 500 de km adunati in weekend se simt. Acum la o luna jumatate de permis am aproape 3000 km si o sa ajung in curand sa schimb uleiul.

 

Am facut si 2 drumuri Cheia - Brasov si mai tare si mai incet, am strans din fund in unele curbe, am vazut si cam ce poate in depasiri si per total motoreta ma multumeste. A fost o adunare pestrita si am avut ocazia sa ma sui pe mai multe motociclete. Clar pozitia de pe SS nu e de mine, m-am convins. M-am indragostit in schimb de un Ktm 640 Adventure.

 

Daca anul asta adun macar 15k km sezonul urmatoru ma bate un gand sa o schimb. Daca nu o sa mai stau un sezon cu ea. Fiind o motocicleta putin cautata daca tot pierd bani la revanzare macar sa o folosesc de banii aia :D Mai ales ca am mai bagat bani in gume, alarma, casco mici accesorii etc.

 

Sunt si sanse mari sa o pastrez si daca nu, nu o vand pana nu o achizitionez pe urmatoarea. Imi plac prea mult caprele de gen dar as incerca si ceva naked. Momentan mi-au cazut cu tronc Hornetul 2007 sau gsr-ul.

 

Legat de putere stiu ca pentru unii poate pare penibil dar cei 37 de cai ajutati de cuplul mare isi fac treaba onorabil in intervalul in care ma invart eu. 0 - 120. Mai ales ca 95% din timp il petrec in oras.

 

Racirea pe aer isi face treaba bine. De cand m-am obisnuit cu mersul pe 2 roti si nu mai stau blocat decat rar uleiul nu trece de 115 grade. Si tinand cont ca atinge aceeasi temperatura si la drum lung si in roas cred ca e ok.

 

Ma gandeam si eu la tobe dar de 700 de euro ma plimb de uit de mine. Momentan aliatii mei sunt atentia si claxonul.

 

Si doua poze de la munte :)

post-64638-0-62269800-1307013673_thumb.jpg

post-64638-0-17203200-1307013680_thumb.jpg

Editat de steph
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam si eu la tobe dar de 700 de euro ma plimb de uit de mine. Momentan aliatii mei sunt atentia si claxonul.

 

Si doua poze de la munte :)

Desi nu sunt certificate, poti incerca sa apelezi la d-l Victor de la Vick Exhaust - la 100e bucata face niste tobite tare faine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi nu sunt certificate, poti incerca sa apelezi la d-l Victor de la Vick Exhaust - la 100e bucata face niste tobite tare faine.

 

 

man, nu ai de dat o oglinda de la domi-urile alea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Intre timp am ajuns la 4300 de km si 3 luni. Lipsa timpului m-a tinut in Bucuresti. In august o sa am timp pentru niste plimbari mai lungi si sper inca sa adun si eu in sezonul asta 10k km.

 

Intre timp am facut revizia de 3000 km si am achizitionat o pereche de tobe Leo Vince. Cu db-killere montate se aude foarte putin mai tare decat cu tobele originale. Poate ceva mai gros. Cu ele scoase se aude tare, da niste rateuri senzationale daaaaar am rezistat cateva zile fara ele. Ajunsesem sa merg subturat, sa imi fie jena la semafor, sau sa opresc motorul cand intram pe strada acasa si sa las motoreta sa curga pana in fata casei :D Plus ca mi se infunda urechea dreapta de cum porneam. Cand le-am montat la loc eram incantat, acum dupa 2 zile iar imi vine sa le dau jos. Cred ca o sa incerc cu unul singur montat :))

 

Tot la revizie am montat si maneta de ambreiaj rupta in a doua zi de mers cu motocicleta. Dupa ce a stat 2 luni la magazin pentru ca nu am avut timps a ajung sa o iau la o saptamana dupa schimb adica acum cateva zile am reusit sa scap iar motorul de pe loc asa ca m-am intors la maneta veche care are doar varful rupt. Mi se pare fantastic cum maneta after-market s-a rupt de la baza in conditiile in care nu pot spune ca am trantit mobra, mai degraba am culcat-o usor pe picior.

 

Altfel toate bune. Cablul de ambreiaj mai trebuie schimbat maine si cam atat. Cand sunt nevoit sa merg cu masina ma simt ca dracu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Steph, poti incerca sa tai putin cate putin (sa scurtezi) teava interioara a db-killerelor. In felul asta vei ajunge la un punct in care sa sune suficient de tare dar nu atat ca sa ti se infunde urechile. Eu le'as lasa asa, sincer. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e dezavantaju tobelor goale :D Trebe o anumita ...doza ca sa le poti folosi zi de zi.

 

Eu unul inca mai injur motociclisti cu tobe prea urlatoare. Si nu ca as avea ceva cu X sau Y, dar pur si simplu ma deranjaza profund.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...