Sari la conținut

Accident trecere de pietoni


nchivu
 Share

Postări Recomandate

Sursa realitatea: Motociclistul a lovit 2 femei si un copil pe trecerea de pietoni. Semaforul era verde atunci pietonii s-au angajat in traversarea strazii, insa cand au ajuns la jumatatea strazii s-a facut rosu.

Accidentul a avut loc in cluj.

 

http://www.realitatea.net/accident-grav-la-cluj-doua-femei-si-un-copil-loviti-pe-trecerea-de-pietoni-de-un-motociclist_851650.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e un fenomen in tara! nu stiu oamenii sa treaca corect pe strada,pe trecerea de pietoni!Unii trec fara sa se asigure,cu capul in pamant,merg de parca ar fi pe trotuar.Fara sa le pese,de exemplu,ca vine un tir de 30tone si nu poate oprii pentru un prostanac de 50 kg. Unii merita sa fie calcati!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Martori imbecili.Ar trebuii ca politia sa ia declaratii de la martori care au carnet sau cel putin habar de regulile de circulatie, nu de la toti pensionarii gura-casca.

:cheers: :bigstar:

 

 

 

asta e un fenomen in tara! nu stiu oamenii sa treaca corect pe strada,pe trecerea de pietoni!Unii trec fara sa se asigure,cu capul in pamant,merg de parca ar fi pe trotuar.Fara sa le pese,de exemplu,ca vine un tir de 30tone si nu poate oprii pentru un prostanac de 50 kg. Unii merita sa fie calcati!

 

 

cei care trec strada NEREGULAMENTAR se asigura de n X inainte sa treaca ..... tre sa ai mai multa grija cand ajungi pe langa trecerile de pieton .... pietontii sunt pe principiu Mi-a luat mama trecere de pietoni .... :finger:

Editat de R6 lover
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De trecut sunt care trec si neregulamentar, insa principala problema care o are cel putin bucurestiul este ca semafoarele sunt FOARTE PROST sincronizate atat pentru pietoni cat si pentru vehicole.

Stiu un semafor unde atunci cand este rosu pentru masini se face rosu si pentru pietoni si viceversa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cluj la semaforul cu pricina estista vreo 5 secunde in care atat pietonii cat si masinile au rosu si cam asa e la toate semafoarele in cluj se face rosu la masini dar in acelasi timp cateva secunde la pietoni este tot rosu abia apoi se face verde la pietoni. La fel stau lucrurile si invers rosu la pietoni rosu la masini -> galbel-> verde. Eu ma gandesc ca era verde intermitent sigur cand femeia si copii au inceput traversarea cred ca au fortat semaforul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decretul nr. 328/1966 privind circulatia pe drumurile publice

(Republicarea în temeiul art. III din Decretul nr. 214 din iunie 1984, dându-se articolelor o nouã numerotare.

Decretul nr. 328/1966 a fost publicat în Buletinul Oficial, Partea I nr. 46-47 din 15 mai 1970.)

 

 

 

Pietonii nu trebuie sa se angajeze în traversarea partii carosabile decat dupa ce s-au asigurat ca acest lucru se poate face în siguranta. Pietonul surprins în timpul traversarii de semnalul de culoare rosie va continua deplasarea numai dupa ce s-a asigurat ca o poate face fara pericol, iar daca drumul este prevazut cu refugiu sau cu spatiu interzis circulatiei vehiculelor, va astepta pe acesta aparitia semnalului de culoare verde.

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e genul de accident unde din punct de vedere tehnic motociclistul sta beton (semaforul era deja rosu pentru pietoni, sa treci prin dreapta trolebuzului pe banda de mers numai la dreapta ca sa mergi inainte nu e depasire prin dreapta ci incadrare gresita pe banda) dar daca s-ar introduce notiunea de autor moral si/sau drepturi mai extinse pentru procurori si judecatori sa coreleze toate cauzele si comportamentul celor implicati in accident motociclistul ar trebui sa intre la bulau sau macar sa ramana definitiv pieton. Nu se face sa crosetezi ca racheta prin dreapta unui vehicul masiv care-ti obtureaza vizibilitatea pe o trecere de pietoni doar pentru ca s-a pus de mai putin de o secunda verde, ca ala din troleu nu e handicapat mintal si stie el de ce nu pleaca de pe loc chiar daca e verde... In fond si daca ai verde nu trebuie sa joci popice cu pietonii surprinsi de semafor pe rosu chiar daca legea natanga de la noi iti da voie.

Tin minte ca acum 2-3 ani cand veneam destul de tare cu scuterul urmat de un card de masini pe Dorobanti pe banda I-a la trecerea de la televiziune un adevarat profesionist cu duba care a ezitat sa plece cand s-a miscat coloana din fata lui a pus avariile si a tras doua claxoane lungi ca nu cumva sa fac eu prostii ca astea descrise aici, chit ca eu aveam de gand oricum sa opresc. Si ce sa vezi, de dupa duba scoate capul si ulterior traverseaza un pici de circa 10 ani cu ghiozdan in spate. Iar din astia care trec sau sunt surprinsi pe rosu am prins cateva zeci pana acum, am prins si duba care franeaza cam fara motiv prin Titan fara nici o trecere ca de fapt trecea prin loc nepermis un mos. Bine, si daca ei trec aiurea trebuie sa-i pleznim ca e voie? Sunt pe strada anumite "semne" ca trebuie sa opresti sau sa incetinesti, eu am reflex si ori de cate ori o masina cu care merg aproximativ in paralel incetineste franez sa vad de ce incetineste, poate de exemplu traverseaza strada neregulamentar un caine care a lipsit de la lectiile de educatie rutiera...

Pe scurt asta e genul de accident din care motociclistul scapa de pedeapsa desi nu merita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..ca intotdeauna la noi, soferul sau motociclistul sunt de vina!!!nu pietonul...ORICE stire data de (...cenzurat de mine insumi..) va incepe cu ce se da acum pe posturi: un/o moto/masina a lovit pe trecerea de pietoni pe... ca era roshu pentru pieton..ca era la 10 m inainte/dupa trecere..ca era DESFIINTATA (cum au facut la mine la bloc si erau sa-l bata pe sofer ciorile, ca : ce orbule, n'ai vazut ca era pe trecere??? si soferul se uita langa el la placa unde scria DESFIINTATA...).. DECI: nu conteaza...martorii, daca's pedestri, d'aia care n'au niciun vehicul...tac sau iau partea pietonului: ,,saracu' de el...". Si se lupta apoi mecanizatu' sa scoata camasa pe unde poate...

...sunt patit: inainte de o curba, pe linia de tw era un mos...am claxonat...EXACT cand am ajuns aproape de el ce credeti ca face??? TRAVERSEAZA!!!!am tras de volan, frana, claxonam (noroc ca m'a dus capul, combinatia frana scrasnita si claxon luuuuung a facut lumea sa se uite...am avut io martori..)..oricum, vine garcea...masoara...ala tot zicea ca am dat peste el fara sa franez...ca eram ,,obligat'' sa-i dau prioritate ca era curba(in mintea lui, la 80 de ani...) un an pe dovada..dar pe loc, aia ma ,,dadeau'' vinovat, dupa spusele ,,aluia''...

Editat de SUZIE-GSX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e genul de accident unde din punct de vedere tehnic motociclistul sta beton (semaforul era deja rosu pentru pietoni, sa treci prin dreapta trolebuzului pe banda de mers numai la dreapta ca sa mergi inainte nu e depasire prin dreapta ci incadrare gresita pe banda) dar daca s-ar introduce notiunea de autor moral si/sau drepturi mai extinse pentru procurori si judecatori sa coreleze toate cauzele si comportamentul celor implicati in accident motociclistul ar trebui sa intre la bulau sau macar sa ramana definitiv pieton. Nu se face sa crosetezi ca racheta prin dreapta unui vehicul masiv care-ti obtureaza vizibilitatea pe o trecere de pietoni doar pentru ca s-a pus de mai putin de o secunda verde, ca ala din troleu nu e handicapat mintal si stie el de ce nu pleaca de pe loc chiar daca e verde... In fond si daca ai verde nu trebuie sa joci popice cu pietonii surprinsi de semafor pe rosu chiar daca legea natanga de la noi iti da voie.

Tin minte ca acum 2-3 ani cand veneam destul de tare cu scuterul urmat de un card de masini pe Dorobanti pe banda I-a la trecerea de la televiziune un adevarat profesionist cu duba care a ezitat sa plece cand s-a miscat coloana din fata lui a pus avariile si a tras doua claxoane lungi ca nu cumva sa fac eu prostii ca astea descrise aici, chit ca eu aveam de gand oricum sa opresc. Si ce sa vezi, de dupa duba scoate capul si ulterior traverseaza un pici de circa 10 ani cu ghiozdan in spate. Iar din astia care trec sau sunt surprinsi pe rosu am prins cateva zeci pana acum, am prins si duba care franeaza cam fara motiv prin Titan fara nici o trecere ca de fapt trecea prin loc nepermis un mos. Bine, si daca ei trec aiurea trebuie sa-i pleznim ca e voie? Sunt pe strada anumite "semne" ca trebuie sa opresti sau sa incetinesti, eu am reflex si ori de cate ori o masina cu care merg aproximativ in paralel incetineste franez sa vad de ce incetineste, poate de exemplu traverseaza strada neregulamentar un caine care a lipsit de la lectiile de educatie rutiera...

Pe scurt asta e genul de accident din care motociclistul scapa de pedeapsa desi nu merita.

 

Notiunea de autor moral exista si se aplica.

Asta in sensul: eu ii tai fata lui masini, soferul se sperie, pierde controlul iese de pe carosabil. Eu sunt vinovatul moral si legea ma va pedepsi pe mine.

Se stie ca prin fata autobuzului nu ai voie sa tranversezi sau daca o faci sa o faci cu ochii in 4(eu cel putin asa am invatat la scoala:D) pentru ca nu te poti asigura, exista 2 posibilitati ori ca in cazul de fata ori soferul opreste brusc, tu nu vezi ce este in spatele autobuzului care a oprit, un idiot il loveste in spate, autobuzul te loveste pe tine.

Editat de nchivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Se stie ca prin fata autobuzului nu ai voie sa tranversezi sau daca o faci sa o faci cu ochii in 4(eu cel putin asa am invatat la scoala:D) pentru ca nu te poti asigura, exista 2 posibilitati ori ca in cazul de fata ori soferul opreste brusc, tu nu vezi ce este in spatele autobuzului care a oprit, un idiot il loveste in spate, autobuzul te loveste pe tine.

 

Sti tu ceva de la scoala dar ... Nu ai voi sa traversezi prin fata,din statie,dupa ce ai coborat, dar si atunci ptr tine ca participant in trafic ,intra in vigoare capitolul cu "reducerea vitezei". Trecerea de pietoni este INTOTDEAUNA in fata vehiculelor. Deci?!

 

Cea mai buna incadrare in cazul de fata este "culpa comuna"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La noi este plin de pietoni batuti in cap care se lanseaza in traversare doar pentru ca una dintre benzi este oprita conform semaforului, chiar daca pentru pietoni este rosu (pentru ca celalate benzi de circulatie au verde pentru deplasari la stanga, inainte sau la dreapta, dupa caz).

Omul, prost din fire, daca vede ca o masina sta, ignora cu desavarsire culoarea semaforului pentru pietoni. Iar asta se intampla in Bucuresti intr-o veselie (Bd. Unirii, Stefan cel Mare etc).

Ce nu inteleg este cum au ajuns ei la concluzia ca motocilistul vroia sa se deplaseze inainte si nu sa faca dreapta, conform benzii pe care se incadrase, pentru ca indiferent in ce parte vroia sa mearga tot trebuia sa treaca peste trecerea de pietoni, loc unde a facut poc, deci nu si-a mai continuat drumul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..ar fi cooolmea ca mobristu' sa fie copil de procuror, politzai, etc-etc., chestii d'astea :lol:

..saaaau sa fi vazut aia inregistrarile de care zic ei acolo... :pow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Notiunea de autor moral exista si se aplica.

Asta in sensul: eu ii tai fata lui masini, soferul se sperie, pierde controlul iese de pe carosabil. Eu sunt vinovatul moral si legea ma va pedepsi pe mine.

Se stie ca prin fata autobuzului nu ai voie sa tranversezi sau daca o faci sa o faci cu ochii in 4(eu cel putin asa am invatat la scoala:D) pentru ca nu te poti asigura, exista 2 posibilitati ori ca in cazul de fata ori soferul opreste brusc, tu nu vezi ce este in spatele autobuzului care a oprit, un idiot il loveste in spate, autobuzul te loveste pe tine.

Eu ma refer aici nu neaparat la autor moral ci in principal la dreptul procurorilor si al judecatorilor de a aprecia in ansamblu aspectele unui accident si sa le coreleze intre ele asa cum e in diverse state din vest, nu sa le taxeze pe fiecare individual ca la noi. Adica de exemplu la noi daca X merge cu 140km/h si lucrul asta e probat cu un radar omologat sau in urma masuratorilor de la locul accidentului si daca Y iese de pe o straduta cu un rablament fara sa apuce sa-l vada pe X inainte de manevra inchipuindu-si ca are timp X ia amenda si puncte ca mergea prea tare in timp ce Y ramane fara permis ca nu a acordat prioritate chiar daca vehiculul lui prin constructie pe portiunea aia de drum nu-i permite sa acorde prioritate rachetelor ce se deplaseaza cu 140km/h, pentru ca oricat s-ar stradui din momentul cand se uita pana unde vede si pana cand ajunge racheta la el utilajul nu se urneste pentru ca nu poate. Am avut un coleg de servici cu Dacie din aia veche care a patit asta, s-a uitat stanga, s-a uitat dreapta, iar s-a uitat stanga si dreapta si a intrat pe drumul national si l-a facut unul cu BMW titirez dupa care asta a stat la pat aproape 2 luni (noroc ca nu l-a nimerit in usa ca il omora), a vandut Dacia la REMAT ca ajunsese un morman de fiare, a ramas fara permis 3 luni, etc, iar cocalarul cu BMW care venea probabil cu peste 150km/h a luat amenda si 3 puncte ca mergea tare (politia nu avea probe clare ca a mers cu mai mult de 140km/h, ca a contat doar urma lui de frana si puterea impactului) si a primit si RCA-ul colegului meu. In majoritatea statelor vestice (UE si USA) intr-un asemenea caz de vina e doar vitezomanul si el trebuie sa-ti dea RCA-ul, in momentul in care ai depasit viteza legala celalalt e exonerat de vina pentru ca nu a avut timp sa faca manevra pentru ca vitezomanul mergea prea tare...

 

Aici e si mai cu dus-intors, asta desi dupa toate probabilitatile era clujean cu vechime poate sa vina si sa spuna ca nu stia intersectia ca a trecut pentru prima data in viata lui pe acolo si a gresit banda dar s-a corectat in ultimul moment asa ca pentru asta ia cel mult amenda. Si regulamentul zice sa mergi preventiv dar nu prevede sanctiuni pentru mersul turbo, legea zice sa incetinesti la 30km/h la trecere de pietoni dar nu cand e semafor acolo si semaforul e verde si nu zice ce se intampla daca semaforul s-a facut verde de circa o jumatate de secunda si tu mergi cu macar 50km/h pe acolo pe o banda gresita prin dreapta unui troleu care nu pleaca pe verde pentru ca nu vrea sa calce oameni, etc... E o situatie incalcita in care eu sunt sigur ca motociclistul scapa cu permisul in mana dar care ar fi fost mult mai frumos sa se finalizeze cu un mers preventiv si o frana pusa fix acolo unde trebuie si fara oameni plimbati pe la spital.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate pare subiectivism ca iau apararea motociclisului, insa mie personal mi-a sarit in fata alergand pe trecere o femeie. Eram la foarte putin dar aveam 50 la ora. Am franat atat de brusc ca m-am ridicat pe roata din fata, m-am dezechilibrat putin dar am reusit sa imi pastrez echilbru. Nu mi se pare normal ca un pieton sa trateze trecerea de pietoni in felul asta. Un vehicul nu poate opri brusc intotdeauna. Si eu merg foarte des pe jos si CASC BINE OCHII inainte sa trec prin orice loc, chiar si in cazul in care am un semafor care imi da prioritate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu merg foarte des pe jos si CASC BINE OCHII inainte sa trec prin orice loc, chiar si in cazul in care am un semafor care imi da prioritate.

 

Pai da, asa face un om perfect normal. Dar se pare ca sunt din ce in ce mai putini...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum spunea si dl. Moldovan, asta e o situatie mai mult gri decat alba sau neagra. Cert este ca exista niste reguli de circulatie si norme de conducere preventiva care prescriu o conduita ce ar trebui urmata si nu dezbatuta si interpretata:

 

art Art. 48, OUG 195/2002:

 

"Conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze in functie de conditiile de drum, astfel incat sa poata efectua orice manevra in conditii de siguranta."

 

Art. 56

 

"La apropierea de o intersectie conducatorul de vehicul trebuie sa circule cu o viteza care sa ii permita oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participantilor la trafic care au acest drept."

 

(Nu zice daca e vorba de o intersectie dirijata sau nedirijata => e vb. de amandoua...daca il coroboram cu art. 48 => exact ce iti spune instructorul si grilele din testul de carnet cu privire la subiect, adica redu viteza inainte de trecerile de pietoni care printre altele se mai intalnesc si in intersectii)

 

Concluziile, in mare:

 

1. Cand nu ai vizibilitate, redu viteza;

2. Cand esti inaintea unei treceri de pietoni nesemaforizata, redu viteza;

3. Cand esti in fata unei treceri de pietoni semaforizata si ai verde, daca nu ai vizibilitate redu viteza;

4. Cand circuli cu mobra pe strada si ai impresia ca dupa curba foarte stransa un tampit poate stationa neregulamentar si ai risca sa intri in el, redu viteza...e acelasi lucru, conducere preventiva.

 

Sincer mie mi se rupe in 14 cum circula altii, fix treaba lor. Oricum, selectia naturala functioneaza dar e destul de nasol cand bagi ghiuleaua in alte persoane care pe de-o parte poate comit o greseala...pe de alta ele n-au dat examen de carnet, examen pe care se presupune ca tu motociclistule l-ai luat (fiind mai breaz ca aia care se dau fara carnet, in scheme) si deci ar trebui sa stii mai bine sa-ti indeplinesti responsabilitatile pe care le implica plimbatul cu cele 200 kg< de fier de sub posteriorul tau.

 

(Ca intr-un exemplu de mai sus, as dori sa vad cum i se poate explica unui parinte ca i-ai despicat capul, ca o nuca de cocos, copilului sau de clasa a 4a pe trecerea de pietoni pentru ca "N-a invatat la scoala ca nu se trece pe rosu?")

 

Numai bine si sanatate.

 

P.S. In afara legitimei aparari (si in acel caz nu e chiar asa simplu), in Romania uciderea unei alte persoane nu poate justificata prin nici o ("nicio", whatever...) prevedere normativa, asa ca NU "poti sa-l calci daca trece pe rosu, da-l dreaku de sinucigas". Nici macar statul nu isi rezerva dreptul de a ucide asa ca nu vad de ce o persoana ar face-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...