mrwwwhite Postat Aprilie 23, 2012 Autor Share Postat Aprilie 23, 2012 (editat) Nu ma mai suport si pun intrebarea nesimtita: ... cat a costat pana acum distractia si de unde atatea resurse financiare, avand in vedere ca sunteti destul de tineri, totusi ?! ... eu nu ma vad chiulind un an de acasa ! ... ce e drept, am si doua odrasle salut, petrica crosetam de mult la ideea de a posta despre bani, mai ales pentru a spune si noi ce au spus altii inaintea noastra: ca sa pleci nu banii sunt problema; desigur, ca sa continui, situatia se complica... inca o aluzie - semnificativa - pana la mai multe detalii: in multe tari din africa de vest cumperi mancare gatita de la 'resturantele' stradale (ambulante sau doar gen tanti-cu-oale-aburinde) in functie de cati bani ai sau cati vrei sa dai, si de fiecare data mancarea e indestulatoare. Iar overlanderii sunt niste animale ciudate, si foarte diferite: unii prefera sa faca bush camp timp de doua luni cu banii cu care altii stau la hotel cateva zile. Cat despre "mai departe" - le din titlul threadului, Africa de Est, inevitabil si daca ne gasim surse pentru a finanta, lumea pana ii dam roata Dar hai sa vorbim despre asta cand o sa fie ceva concret. Salutari! Mi a placut foarte mult acest comentariu (pe un alt forum): "...si acum ma intreb, daca as avea tot timpul din lume, buget nelimitat si cea mai dedicata mobra, as face-o si eu?" Editat Aprilie 23, 2012 de mrwwwhite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Aprilie 23, 2012 Share Postat Aprilie 23, 2012 salut (din nou) Ionut, Ana, sunt mai tehnic defel si nu ma pricep la texte, iar la adus laude nici atat . toata treaba asta pe care o faceti inspira multa lume, si ma bucur sa vad inca o data confirmat ca nu banii sunt marea problema. de fapt...cine are de plecat si de satisfacut setea asta de a vedea stie foarte bine. bravo voua pentru cum va faceti drumul, iar Ana... un exemplu de urmat multumim pentru timpul si efortul de a imparti virtual totul cu noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Aprilie 26, 2012 Autor Share Postat Aprilie 26, 2012 (editat) Doua sute saptezeci si cinci de rasarituri Calatorim de mai bine de 9 luni de-a lungul si de-a latul celui mai vechi continent si leagan al umanitatii. Dupa cum stiti deja, calatoria noastra nu e o cursa contra cronometru. Am incept in Maroco, unde am condus de pe culmile muntilor Atlas pana la marginea Saharei. Al traversal teritoriile aflate sub amenintare terorista din Sahara Occidentala si Mauritania si am intrat in Mali pe faimoasa Route de l' Espoir. Dupa vibrantele Burkina Faso si Togo, am intrat in Benin, patria voodoo. In Nigeria, liderul economic si cultural al Africii de Vest, am lucrat ca voluntari in cadrul unuia dintre cele mai de succes proiecte de reproducere in captivitate a primatelor din lume. In Camerun am trait prima cumpana - defectarea motocicletei. Dupa exoticul Gabon am traversat in goana Congo, incercand sa evitam granitele 'fierbinti' in preajma unei controversate runde electorale in Republica Democrata Congo (Zair). In toiul paranoiei politice colective, Angola a inchis granitele, asa ca am traversat peste 2000 km de off-road, strabatand, timp de 4 saptamani, in mijlocul neinduratorului sezon plios congoles, drumul catre Lubumbashi, capitala cuprului african. In Zambia si Namibia am intalnit Africa romantica, de la cascada Victoria, pana in Etosha, una dintre rezervatiile cu cea mai mare concentratie de animale salbatice de pe continent, din Namib Naukluft, cel mai 'batran' desert de pe planeta, pana la canionul Fish River, al doilea ca marime din lume. Aventura a avut si momente dificile. In Mali ne-a fost confiscate pasapoartele de politisti corupti, in Maroc ne-a fost furat GPS-ul, iar in Camerun am trait intr-o comunitate izolata, cu minime resurse financiare si de hrana. Am reparat un pod cu ajutorul satenilor in Congo si am reparat in stil african lantul rupt in Zair. Am fost intepati de muste TseTse si am suferit de malarie. Am mancat - uneori fara voie - de la porc spinos, la kudu, oryx, camila, lacuste si larve. Am vizitat medina din Meknes, Fes, Marrakech, ruinele romane din Volubilis, cea mai mare structura din chirpici din lume in Djenne si fabulosul tinut arhaic Dogon. Am innoptat in sate traditionale in Mali, Benin, Congo, RDC si intr-un kraal Himba in Namibia, dar l-am intalnit si pe fostul presedinte si eminenta cenusie a Nigeriei, Olusegun Obasanjo. Am campat pe taramul elefantilor de desert si am fost liberi. Am urcat Muntele Cameroon si in inima padurii ecuatoriale din Nigeria, am coborat in canioanele marelui Zambezi si ne-am catarat pe iconicul Table Mountain. Into The World este un proiect in lucru. Cu fiecare zi invatam mai mult, incercati sau rasplatiti de fiecare kilometru parcurs. Fie ca povestea noastra non-eroica de calatori cu buget redus sa inspire pe oricine a visat sa iasa din rutina cotidiana. 9 luni de Africa in cifre: Calatoria Tari traversate: 20 (Romania, Serbia, Croatia, Slovenia, Italia, Maroc, Sahara Occidentala, Mauritania, Mali, Burkina Faso, Togo, Benin, Nigeria, Camerun, Gabon, Congo Brazzaville, Congo Kinshasa, Zambia, Namibia, Africa de Sud) Zile petrecute in calatorie: 275 (10.06.2011 - 11.03.2012) Nopti dormite in cort: 182 (minus 1 in mason, 2 pe back, 90 in pat - dintre care 57 in timpul voluntariatului in Nigeria) Distanta parcursa cu motocicleta: 32 300 kilometers Distanta parcursa tractat de alt vehicul: 370 km Distanta parcursa cu mijloace de transport in comun (autobuz): 600 km Distanta parcursa cu un autoturism: 750 km - cu family Vidal in Camerun, cand motocicleta nu functiona Distanta parcursa impreuna cu alti motociclisti: 550 km (50km cu James si Bryce @ www.bloodsweatandbeards.com; 500 km cu Reiner din Cape Town) Distanta parcursa impreuna cu un alt autoturism: 3600 km ( 700 km in Congo cu Alper & Esther + 2900 km in RDC cu fam. Vidal) Combustibil folosit: 1776 l Echipe de overlanderi intalnite: 7 (Nadine & Roger cu Toyota Land Cruiser, Elvetia; Liana & Denis cu Toyota Land Cruiser, Franta; Oli & Emily cu Land Rover Defender, UK; Franck pe moto, Germania, Julien pe Yamaha Super Tenere, Franta; fam. Vidal cu Land Rover Defender, Franta; Alper & Esther cu Toyota Land Cruiser, Germania; James & Bryce pe BMW 650 GS, Africa de Sud) Recorduri inregistrate Cel mai economic consum: 4.5% @ viteza medie de 90 km/h off-road Cel mai putin economic consum: 6.5% @ viteza medie de 120 km/h pe asfalt Cea mai ridicata temperatura ziua: +46C (114.8F) (Nouadibou-Nouakchott road, Mauritania) Cea mai scazuta temperatura ziua : +11C (Ring Road, Cameroon) Numar maxim de km parcursi intr-o zi: 810 (Fish River Canyon Namibia - Cape Town R.S.A.) Numar maxim de ore de condus intr-o zi: 13 (Gabon) Viteza maxima: 147 km/h Altitudine maxima atinsa pe jos: 4090 m (Mount Cameroon, Cameroon) Altitudine maxima atinsa pe motocicleta: 3050 m (Imilchil, High Atlas, Morocco) Intretinere Ulei de motor folosit: 9 l Schimburi fitru ulei: 1 Filtru de aer curatat: 10x Schimburi cauciuc fata: 2 Schimburi cauciuc spate: 2 Pene de cauciuc: 0 Schimburi de placute frana fata: 2 Schimburi de placute frana spate: 4 Schimburi de discuri frana spate: 1 Schimburi pinion: 1 Schimburi lant: 2 Spalat echipament moto: 7x Spalat motocicleta: 5x Spalat cort: 1x Spalat saltele: 2x Tuns: 4x Probleme Cazaturi offroad: le-am pierdut sirul pe pista Kinshasa - Lubumbashi Cazaturi pe asfalt: 0 Accidente usoare: 0 Opriri de catre echipaje de politie: 5 (excluzand punctele de control si bariele Armatei, care estimam ca au fost peste 100 doar in Maroc+Sahara Occidentala, si peste 100 in Nigeria) Amenzi radar: 3, neachitate (Sahara Occidentala, Zambia) Probleme tehnice majore: 2 (ambreiaj ars pe pista Ekok - Mamfe, Camerun; lant rupt - RDC) Probleme tehnice minore: 9 (lant uzat anormal cu garnituri lipsa si zale rigide - Maroc; top box de plastic rupt si reparat in Togo; slidere de cauciuc la etrieri fisurate - de inlocuit in Africa de Sud; levier frana spate rupt - sudat in Kamina, RDC; oglinda dreapta rupta- RDC; schimbator viteze uzat - RDC; rama cutii deformata - Congo; cutie aluminiu sparta - RDC; bidon metalic combustibil spart - RDC; anvelopa fata fisurata de la uzura avansata - RDC) Echipament degradat: 9 (cort - fisurat, hidroizolatie dezlipita; saltele - valve defecte; saci rezistenti la apa fisurati; husa moto fisurata, hidroizolatie dezlipita; casca - prize de aer crapate sau rupte; 1 pereche manusi facuta praf; pantaloni moto desirati; Kinddle returnat cu defect de fabricatie; GPS defectat - Burkina Faso; invertor defectat - Namibia) Probleme de sanatate: 5 (rau de altitudine - Ana @ Mt. Cameroon; malaria - Ana @ DRC; malaria - Ionut @ Namibia; piscatura albina - Ionut @ Maroc; muscatura caine - Ionut @ Togo; deshidratare - Ionut @ Mauritania, Mali & Camerun; rani ulceroase - amandoi @ RDC; 3 unghii cazute - Ana @ Mt. Cameroon; contuzii cauzate de cazaturile offroad - Ionut) Obiecte furate: 3 (GPS - Maroc; mobil - autobuz in Camerun; radio - RDC) Obiecte pierdute: 15 (briceag + fluier - Maroc, tricou - Togo; 2 cuie cort - Camerun; bara de fixare cutie laterala - Congo Brazzaville; periute dinti + pasta + floss + sac - Zambia; bidoane apa termoizolate - Mauritania, Mali, Nigeria; patent - DRC) Bani & Vize Cea mai scumpa benzina: 2600 Franci Congolezi/l (2,15 Euro/l) - RDC Cea mai ieftina benzina: 65 Naira/liter (0,31 Euro/l) - DDC Cea mai scumpa cazare: 25 Euro - Kiffa, Mauritania Cea mai ieftina cazare: 20 Dirhami Marocani (1,79 Euro) - camping langa Meknes, Maroc (bushacampingul e gratis) SIM-uri locale cumparate: 4 (Maroc, Mauritania, Nigeria, Camerun) Tari in care functioneaza Vodafone roaming: 5 (Maroc, Nigeria, RDC, Zambia, Namibia) Tari pentru care cetatenii romani nu au nevoie de viza: 3 (Maroc, Togo, Zambia) Editat Aprilie 26, 2012 de mrwwwhite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lydieekoto Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 Calatorie placuta in continuare, fara incidente si ............mii de vise indeplinite!Sau de indeplinit.Desigur nu a fost o calatorie de afaceri in care sa te simti rege dar nici nu aveti ce regreta.Cuvintele sunt inutile in aceste momente ,dar aveti toata admiratia din partea mea pt ceea ce faceti.Asteptam in continuare cu entuziasm noi reportaje de la fata locului.Asfalt uscat si salutari cu farul fara incidente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eclipsaus Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 (editat) Am citit topicul cu entuziasm, mai ceva ca un roman de aventura. Fascinant! Sunteti unii din putini romani, care ne face sa ne mandrim ca suntem romani! Succes in continuare si sa ajungeti cu bine acasa. Editat Aprilie 26, 2012 de eclipsaus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Aprilie 28, 2012 Autor Share Postat Aprilie 28, 2012 Flashback Camerun - Tractat pe drumul Ekok - Mamfe cu ambreiajul prajit http://vimeo.com/41110568 http://vimeo.com/41110567 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Aprilie 30, 2012 Share Postat Aprilie 30, 2012 Flashback Camerun - Tractat pe drumul Ekok - Mamfe cu ambreiajul prajit http://vimeo.com/41110568 http://vimeo.com/41110567 eu am cazut de fiecare data cand am mers tractat mai mult de 50 de metrii. oricum, pare apetisant drumul acela. am sa il trec pe lista alba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Aprilie 30, 2012 Autor Share Postat Aprilie 30, 2012 Lasam fitzele de orasean la o parte Charl locuieste in Cape Town si este pasionat de motociclete. Am putea spune ca e un preot urban. Ne-a citit povestile pe advrider.com si ne-a invitat la pranz. Ce descoperire! In zilele urmatoare Charl avea sa devina o sursa de incredere pentru orientarea in Cape Town: contacte pentru a gasi cazare in casa de surferi, Trac Mac, chiar si un garaj al unui amic care sa imi permita sa lucrez la moto gratuit si in liniste. Insa partea cea mai tare a fost tripul pe care l-am facut impreuna cu Charl si alti doi localnici catre centrul tarii. Startul s-a dat la un racoros 6 dimineata, asa ca am facut ochi la 5. Dupa Ceres traficul s-a stins, casele de albi si cotetele de negri au lasat locul tufelor imense de protea - floarea nationala a Africii de Sud - iar drumul s-a ingustat in curbe care ne-au impins inainte, prin pasul Bainskloof si Katbakkies. Ride-ul a fost prea misto ca sa ne oprim sa facem poze: adrenalina pura, ac de par dupa ac de par, peretele de stanca din ce in ce mai la buza prapastiei, pe alocuri atat de strans, incat nu ar fi fost suficient loc pentru a trece doua motociclete una pe langa cealalta. Taramul babuinilor: in cojoace de iarna, camuflati printre busteni uscati de toamna tarzie. In zare, norii se risipeau sub soare, si incepeam sa zarim vastul peisaj salbatic catre care ne indreptam. Cum am atins macadamul, am inceput sa frematam toti trei, eu, Ana si Tenere, bucurandu-ne de libertatea ragasita. Orasul era departe, ne simteam din nou nomazi, si lumea, cat vedeam cu ochii, era a noastra. Ne-am aliniat motoarele pe drum si ne-am lasat ochii hai-hui peste intiderea de pustiu si lumina. Mergeam intr-acolo, si era bine. In mijlocul pustietatii, doi frati hippioti si-au construit o casa din saci de ceapa, au sapat un put si au inaltat o pompa eoliana care scoate apa sarata din piatra seaca. La o aruncatura de bat de barlogul lor eco, au deschis un magazin in care vand gemuri si fursecuri de casa si bere de ginger, iar alaturi o carciuma simpatica pentru drumetii care se ratacesc pe aceste coclauri pierdute in nicaieri. Fratele mai mic Rooibosul e din partea casei, si merge cu tematica "agricola" pe care am apreciat-o cu ochi de arhitect plecat into the world. Un detaliu fain: gratiile la ferestre, facute din furci! Steagul fostei republici sud-africane, din perioada apartheidului (pe care multi o regreta mai mult sau mai putin pe fata) Ne-am bucurat de popas Mai departe urma sa mergem pe drumuri separate: cei trei vor continua spre est inca o o zi, pentru a se intoarce dupa weekend. Iar noi mergeam sa exploram nitel locatia unuia dintre cele mai interesante happeninguri din lume: versiunea africa a celebrului Burning Man. Africa Burns are loc la sfarsitul lui aprilie, cand caldura dementa din desert se potoleste cat sa permita unei colonii de artisti si oarecare sa instaleze o colonie temporara. La sfarsitul festivalului creatiile sunt incinerate, pentru a permite inspiratiei sa renasca din cenusa, reinventata, re-creata, anul urmator. Cerberul acestei comunitati aparte vine din Malawi si se numeste Bernard. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Aprilie 30, 2012 Autor Share Postat Aprilie 30, 2012 Lasam fitzele de orasean la o parte Charl locuieste in Cape Town si este pasionat de motociclete. Am putea spune ca e un preot urban. Ne-a citit povestile pe advrider.com si ne-a invitat la pranz. Ce descoperire! In zilele urmatoare Charl avea sa devina o sursa de incredere pentru orientarea in Cape Town: contacte pentru a gasi cazare in casa de surferi, Trac Mac, chiar si un garaj al unui amic care sa imi permita sa lucrez la moto gratuit si in liniste. Insa partea cea mai tare a fost tripul pe care l-am facut impreuna cu Charl si alti doi localnici catre centrul tarii. Startul s-a dat la un racoros 6 dimineata, asa ca am facut ochi la 5. Dupa Ceres traficul s-a stins, casele de albi si cotetele de negri au lasat locul tufelor imense de protea - floarea nationala a Africii de Sud - iar drumul s-a ingustat in curbe care ne-au impins inainte, prin pasul Bainskloof si Katbakkies. Ride-ul a fost prea misto ca sa ne oprim sa facem poze: adrenalina pura, ac de par dupa ac de par, peretele de stanca din ce in ce mai la buza prapastiei, pe alocuri atat de strans, incat nu ar fi fost suficient loc pentru a trece doua motociclete una pe langa cealalta. Taramul babuinilor: in cojoace de iarna, camuflati printre busteni uscati de toamna tarzie. In zare, norii se risipeau sub soare, si incepeam sa zarim vastul peisaj salbatic catre care ne indreptam. Cum am atins macadamul, am inceput sa frematam toti trei, eu, Ana si Tenere, bucurandu-ne de libertatea ragasita. Orasul era departe, ne simteam din nou nomazi, si lumea, cat vedeam cu ochii, era a noastra. Ne-am aliniat motoarele pe drum si ne-am lasat ochii hai-hui peste intiderea de pustiu si lumina. Mergeam intr-acolo, si era bine. In mijlocul pustietatii, doi frati hippioti si-au construit o casa din saci de ceapa, au sapat un put si au inaltat o pompa eoliana care scoate apa sarata din piatra seaca. La o aruncatura de bat de barlogul lor eco, au deschis un magazin in care vand gemuri si fursecuri de casa si bere de ginger, iar alaturi o carciuma simpatica pentru drumetii care se ratacesc pe aceste coclauri pierdute in nicaieri. Fratele mai mic Rooibosul e din partea casei, si merge cu tematica "agricola" pe care am apreciat-o cu ochi de arhitect plecat into the world. Un detaliu fain: gratiile la ferestre, facute din furci! Steagul fostei republici sud-africane, din perioada apartheidului (pe care multi o regreta mai mult sau mai putin pe fata) Ne-am bucurat de popas Mai departe urma sa mergem pe drumuri separate: cei trei vor continua spre est inca o o zi, pentru a se intoarce dupa weekend. Iar noi mergeam sa exploram nitel locatia unuia dintre cele mai interesante happeninguri din lume: versiunea africa a celebrului Burning Man. Africa Burns are loc la sfarsitul lui aprilie, cand caldura dementa din desert se potoleste cat sa permita unei colonii de artisti si oarecare sa instaleze o colonie temporara. La sfarsitul festivalului creatiile sunt incinerate, pentru a permite inspiratiei sa renasca din cenusa, reinventata, re-creata, anul urmator. Cerberul acestei comunitati aparte vine din Malawi si se numeste Bernard. Resturi de anul trecut sau creatii in lucru zac in arsita. Am baut o bere cu baietii care o ard in asa numitul 'Stonehenge' - ne-ar fi placut sa fie sfarsit de aprilie si sa ne alaturam hoardei de 5000 de creativi. Poate cu alta ocazie… Aveam de facut cale intoarsa catre Cape Town, si i-am dat bice, topind pneurile pe intinderea de pietris si lumina. La intrarea in Peninsula Capului am vazut pentru prima data dupa multi ani oceanul Indian: aglomerat de valuri, mai cald si mai albastru decat fratele sau Atlantic, nisipurile adunate la tarm insa la fel de luminiscente si ireale. In lumina apusului muntele si-a intors umerii colturosi catre noi, i-am admirat pletele de fynbos si i-am cazut prada, re-indragostiti, fermecati. Eram acasa in Cape Town, prea tarziu pentru a intra la Capul Bunei Sperante peste care spiritul capitalist apus o usturatoare taxa de intrare, nu prea tarziu insa pentru a ne distra pe curbele nebunesti de pe Chapman's Peak. Drive-ul s-a incheiat in golful nostru linistit, de unde am zarit inca, in intunericul noptii, silueta muntelui 'masa'. Inainte sa cadem lati de oboseala am remarcat cu ultimul neuron ramas activ ca am parcurs peste 600 de kilometri, multi off-rad. Pe nesimtite, ceea ce acum luni de zile era un accident, incepe sa devina o obisnuinta: limita de anduranta s-a modificat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto_maniac Postat Aprilie 30, 2012 Share Postat Aprilie 30, 2012 Deosebit de frumos descris iar pentru initiativa voastra de a face aceasta "long way down" calatorie, toata admiratia si respectul. Pozele de asemenea merita puse in reviste la cat sunt de reusite. Inca nici n-am apucat sa citesc efectiv si sa vad decat 1/4 din tot dar e aventura curata ceea ce ati facut voi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Mai 1, 2012 Autor Share Postat Mai 1, 2012 (editat) Deosebit de frumos descris iar pentru initiativa voastra de a face aceasta "long way down" calatorie, toata admiratia si respectul. Pozele de asemenea merita puse in reviste la cat sunt de reusite. Inca nici n-am apucat sa citesc efectiv si sa vad decat 1/4 din tot dar e aventura curata ceea ce ati facut voi. Multumim!!! Ne mai flexam si muchii (Andreea, am facut hikeurile astea cu tine in gand, daca ai sughitat intens timp de doua zile, iarta-ne, dar o vom mai face!) De cand am ajuns in surf house am cam pus castile in cui. Era timpul, ne-am zis, sa facem o schimbare de ritm. Cel mai fain lucru in Cape Town este muntele: in mai putin de jumatate de ora poti fi din centrul aglomerat in mijlocul naturii. Nenumarate trasee duc catre culmile mangaiate de nori, semet inaltate deasupra celor doua oceane. Am facut doua dintre aceste trasee. Primul urcus l-am inceput in Hout Bay. Hout Bay Harbor Zak nu e in poza pentru ca era mereu cu o suta de metri inaintea noastra. Poteca fu pietroasa dar domoala, serpuind pe panta acoperita cu un strat complicat de fynbos (tufe marunte). Acestea sunt plante endemice, peste 80% din cele 8,500 de specii alcatuind cel mai mic, dar cel mai divers dintre cele 6 imperii florale din lume. Densitatea speciilor de plante pe metru patrat este cea mai mare din lume aici; depasing chiar si Amazonul! Fynbos Poteca ne-a dus la un izvor: ne-am umplut sticlele si am reluat urcusul. Pasind catre nori, cu privirea adapata de un orizont acvatic ireal, ascultam de sus cum oceanul sapa necontenit in maluri, re-intrupand, remodeland. In urma valurilor, nisipul ramane marturie enigmatica a fortei apei. Dorsala de rechin straluci inca o data aurie in apus. Dar spectacolul abia incepea. Eram singuri, doar vibratia muschilor sub pielea arsa de vant marturisind despre o materialitate cumva uitata in orele de extaz montan. Plapandul nostru vehicul de carne si oase coplesit de asceza. Ne dizolvasem, obositi, dar prezenti cu fiecare celula, in supa energetica care ne ametise si ne hranise deopotriva. Fericire pura, dar odata ajunsi inapoi in oras, ne-am intors la obiceiurile barbare. Dand uitarii episodul cvasi-spiritual in fata unei farfurii uleioase cu taitei thailandezi. Table Mountain Desigur ca nu putea pleca din Cape Town fara sa urcam pe iconicul Table Mountain. Dominand de la 1086 metri inaltime, acesta se afla in inima imperiului floral al Capului, un ecosistem de solutii ingenioase, dar nu mai putin estetice, de adaptare a plantelor la conditiile dificile de clima si relief. De pe faleza de langa casa, silueta muntelui ne ademenise zile intregi. I-am cedat vrajei. Grupul nostru numara 5: nemtoiaca Dorothee, recent absolventa in domeniul hotelier, aflata aici pentru un internship ca manager al casei de surf si fun. Luna viitoare va fi in Majorca. Guilaume este din Lyon, si se afla la sfarsitul unui an sabatic in care a calatorit, alaturi de prietena lui, din Insula Pastelui pana in Vanuatu. Se afla aici pentru a se bucura de valuri, la kite-surf, impreuna cu un amic din sud, Stephane. Cu cei doi am comunicat cel mai bine in toata perioada: calarind de ceva timp, Gui era mai aproape de starea noastra de spirit, chiar daca stia mai bine decat noi cand va ajunge acasa, si unde era acel 'acasa'. Poteca de piatra urca abrupt, cu ametitoarea perspectiva a golfului consolandu-ne pentru efortul intens. Soarele a stors litri de transpiratie si minerale din noi, in scurt timp nimeni nu mai avea nici o gura de apa. Nota catre sine - sporovaiala in timp ce urci pe munte, nu chiar cea mai buna idee. De sus oceanul parea si mai ademenitor. Dar albastrul e mincinos si lumina inselatoare; apele sunt reci ca gheata si curentii pre puternici pentru a ne bucura de plaje. Norii s-au rostogolit atunci peste vale. Drama s-a risipit la aparitia unui elicopter, care ne-a amintit ca suntem turisti, si nu fiinte celeste, ca suntem consumatorii unui produs, si nu zei. Incursiunea noastra spirituala alimentata de truda fizica si asaltul de senzatii asupra bietelor noastre trupuri fusese efemera. Pentru a ne potoli setea intram, usor nauci, intr-o cafenea cocotata chiar pe culme. Preturi de aeroport, ambianta de fitze, o animalie in decorul desavarsit al muntelui. Am inregistrat cinic paradoxul, ne-am umplut stomacurile cu lichidele create de savanti in laborator in amintirea portocalelor verii, si am decis sa nu trisam cu telecabine. Vom cobori, asa cum am urcat, pe jos. Cu muschii tremurand, cu sucurile bolborosing in burti, dar cu mintile imbatate de epicuriana zi, am ajuns in doar 45 de minute acolo de unde plecasem. Parcagiul nu era de zarit, plecat sa ruleze probabil inca o babaroasa. Revenisem cu picioarele pe pamant, sufletele insa ne ramasesera suspendate, mai sus, si evident ca am rezolvat 'dezechilibrul' cu un pahar de vin rosu sud-african, excelent ca de obicei. Editat Mai 1, 2012 de mrwwwhite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Mai 2, 2012 Share Postat Mai 2, 2012 Urmaresc aceasta poveste, acest basm devenit realitate, cu o placere maniacala si orgasme vizuale si intelectuale continue, de la primul post pana in prezent. A devenit un drog periculos si astept mereu cu sufletul la gura sa postati si sa ne aratati si noua o farama din colosala voastra aventura. Multumim pentru ce faceti, multumim pentru ca ne faceti sa fim mandri ca suntem romani, multumim pentru ca sunteti! Mult succes si putere in continuare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Mai 11, 2012 Share Postat Mai 11, 2012 Orice as spune sigur s-a mai spus in materie de laude si felicitari. Multumesc, m-ati facut sa visez din nou! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 sunt atat de multe cuvinte de lauda pt voi incat nici nu stiu de unde sa incep si nici nu ar fi de ajuns toate limbile din lume ca sa exprime multumirile pe care le meritati pt ca impartiti aceasta aventura colosala cu noi. Va multumesc din suflet! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Mai 15, 2012 Autor Share Postat Mai 15, 2012 Cu susul in jos Cape Town - Cape Agulhas 01- 10/04 Primii colonisti care s-au aventurat in marile sudului au fost sedusi de frumusetea peninsulei Capului Bunei Sperante: flori nemaivazute, ierburi aromate, paduri, elefanti, hipopotami. Intre timp epoca pastorala a apus, populatiile indigene Khoi s-au risipit, turmele de animale salbatice au fost exterminate si o mare parte din vegetatia endemica a fost indepartata, pentru a face loc proiectelor industriale si rezidentiale. Dar orasul, unul dintre putinele din lume, ca Rio si Hong Kong, care se mai bucura de o pozitionare geografica de exceptie, si-a pastrat farmecul. Inca putin in Cape Town si am fi prins radacini. Pentru multi over-landeri Cape Town reprezinta finalul triumfal al calatoriei de-a lungul Africii. Pentru noi insa, cel mai important port de marfa din emisfera sudica a fost doar baza logistica unde am incercat sa ne organizam cat mai bine ceea ce aveam de facut mai departe. Nu am gasit joburi - pe o piata a muncii rigid reglementata, nici sprijin financiar printre businessurile locale, nu am gasit unde sa reparam cortul si nici solutii pentru geanta facuta armonica si indreptata cu ciocanul in Congo. In plus, iarna sudica isi facea deja simtita prezenta in Western Cape. Frigul, ploaia si vantul au fost doar argumente in plus ca sa ne facem bagajele. Nu inainte de a ne lua ramas bun de la James la o degustare de vinuri si branza la podgoria Fairview, Stellenbosch (una dintre cele mai renumite regiuni vinicole din Africa de Sud). Pentru ca solul e gras si clima blanda si pentru ca legislatia permite mixarea soiurilor si tehnicilor de maturare, e foarte greu sa dai gres, fie si cu un vin de supermarket in Africa de Sud. Dupa ferma Fairview a urmat un ride impreuna catre 'casa' pe Bainskloof Pass, intr-un apus ca un Cabernet Sauvignon maturat. Ultimul mic dejun in Cape Town l-am luat cu Charl, care mai pastrase in maneca un as: cele mai bune oua Benedict din oras. Cand ne cautam o camera de inchiriat in Cape Town cineva ne-a spus de Clarence Drive, drumul de coasta dintre Gordon Bay si Hermanus ca fiind mai frumos decat Chapman's Peak. Abia acum aveam ocazia sa ne convingem de asta: apelei Indianului atat de albastre, tarmurile curbate, golf dupa golf, iar pe buza haului, soseaua, neteda, serpuita. Din cand in cand oprim sa ascultam oceanul si sa numaram norii. Aproape in fiecare golf zarim in valurile inspumate surferi care o ard la soare. Viata e frumoasa aici! Am continuat pe R44 pana in Gansbaai, unde am tras la un fish & chips, apoi am dat asfaltul pe un drum solid de pietris care taie Parcul National Agulhas, direct catre punctul cel mai sudic al continentului African. Te-ai astepta la o geografie extrordinara intr-un astfel de reper, dar tarmul e plat si o poteca de lemn duce pana la placuta celebra. Ajunsi in punctul catre care marsam de luni de zile am simtit o strangere de inima amestecata cu voiosie. Unde calatorul se asteapta la o scena extraordinara, tarmul e plat, modest impestritat cu flori suculente, iar valurile bat scurt si sec. Am bifat poza obligatorie, dar la capatul pamantului gravitatia asculta de alte reguli … Un capitol incheiat, chipuri, locuri, peripetii de care ne va fi din ce in ce mai dor. Din Capul Agulhas drumul nostru merge, macar o vreme, doar in sus, spre nord. Zvastica, Omul de Fier si Magicianul - Partea I Couchsurfing: Garden Route, Port Elizabeth, Somerset East 11 - 15/04 Plecasem de la Cap Agulhas in voie buna. Dar in emisfera sudica deja se intuneca devreme si seara e atat de frig incat imi ingheata mainile pe ghidon (am pierdut manusile Dainese de mult, in Windhoek, iar cele de rezerva s-au scorojit de la caldura si pur si simplu nu ma mai incap). In Africa de Sud - am fost sfatuiti de nenumarate ori - nu e safe sa campam oriunde, nu ca ar fi multe terenuri ne-ingradite cu sarma ghimpata. Campsite dupa campsite insa, in seara accea, nu ma gasit nimic deschis, decat un hotel obosit unde tariful ar fi fost in jur de 60 de euro pentru doua paturi. Cand am ajuns in Bredasdorp deja era noapte. Am vazut niste motoare parcate in fata unui pub, The Pink Piano, si am intrat sa cerem un sfat. Daca nu esti genul care intra in vorba cu necunoscuti care iti ofera ospitalitatea, nu are rost sa bati drumul pana in sud-Africa. In tara asta trebuie sa uiti de prejudecati si sa nu te astepti la nimic. Noi asta am facut, pentru ca noi astia suntem, si am fost rasplatiti, si cu rele, dar mai ales cu bune. Poate ca natiunea asta eterogena are probleme la capitolul coabitare pasnica, dar structura multi-polara a societatii a dus la nenumarate 'adaptari', tot atatea lectii de viata pentru cineva care vine dintr-o tara ca Romania. Aici oamenii se pot retrage la periferia vietii sociale, unde isi contruiesc propriul univers si isi cultiva unele dintre cele mai interesante hobby-uri. O sa incercam sa impartasim cate ceva din experienta noastra de nomad pe canapelele sud-africanilor, cat de obiectiv putem. La drum! In Cape Town am fost gazduiti de un evreu cool, care lucreaza in industria cinematografica si de prietena lui romanca. Apoi, in loc sa dam peste tineri care trag liniute de coca, asa cum fusesem preveniti, am fost primiti de un cuplu crestin de Afrikaner. Comunitatea de motociclisti insa a compensat dezamagirea - cu informatii valoroase si ture faine. La 300 de km de Cape Town, in The Pink Piano din Bredasdorp, grupul posesorilor de 'vitezane' nu promitea nimic grozav. Vestimentatie din piele neagra, insigne cu zvastica, tunsori soldatesti si o tipa cu cizme pana la genunchi si machiaj goth. Ne-am baut ceaiul si berea, cat gasca se sfatuia in Afrikaans. Cateva telefoane mai tarziu, tipul de langa noi, ne face o oferta de nerefuzat, zambind pe sub mustata: suntem invitati sa dormim la el acasa, tocmai a vorbit cu sotia si cei doi copii, care sunt incantati sa ne primeasca. JJ, posesor de GSXR de 1000, este mecanic la centrul national de testare si service al industriei aviatice militare din Africa de Sud. Sotia lui preda engleza la un liceu mixt. Ne-am intins pana tarziu in noapte, la pahar dupa pahar de povesti. Dimineata am facut schimb de adrese si ne-am luat, cu regret, ramas bun. Multumim JJ! Inca o dovada ca aparentele inseala… Coasta Oceanului Indian (Garden Route) este renumita ca unul dintre traseele cele mai frumoase pentru sofat din lume. Nu ne-am lamurit de ce: autostrada e aglomerata si obositoare, ca sa vezi faimoasele golfuri din cartile postale trebuie sa faci de fiecare data zeci de kilometri dus-intors pana la ocean. Drumul merge de fapt la mare distanta de tarm si partea pitoreasca se intampla in statiunile de vacanta care sunt insirate pe litoral. Am mai cotit pe unde am putut ca sa mirosim briza si sa vedem oceanul, insa nu aveam in plan sa risipim timp si bani prin pensiunile cochete: eram asteptati in Port Elizabeth. In 1488 Bartolomeo Diaz era primul european care ajungea in Mossel Bay. Ne-am oprit cat sa comunicam cu gazdele de diseara si sa mancam ceva. Orasul este incantator, dar scump. Am tras la o cafenea simpatica, detinuta de arhitecti. Localnicii ne-au trimis la Sea Gipsy pentru a gusta din faimoasele stridii locale, insa nu se compara cu ce am mancat in Walvis Bay! Pe Garden Route - atunci cand nu e full de masini Dupa Knysna, plictisiti de moarte de autostrada, am facut stanga catre Route 62. In cativa kilometri eram singuri pe un R340, un drum superb de pietris. Contrastul era prea tare: aer curat, muntii acoperiti de vegetatie, cascade supurande, traseu sinuos. In prima oara ne-am oprit de cateva ori sa facem poze, apoi pur si simplu am uitat. Drumul - prin trecatoarea Pince Albert - arata cam asa: Odata muntele traversat, am iesit in Route 62, care taie drept zona deluroasa si cateva parcuri nationale. Insa se facea foarte repede noapte, asa ca nu am apucat sa vedem mare lucru. Am facut plinul si am completat ce aveam la pachet cu de-ale gurii dintr-un supermarket. In Port Elizabeth am ajuns dupa 8. Gazda noastra ne urmarea aventura inca de anul trecut si ne invitase sa ne arate imprejurimile. Nu stiam nimic despre Bernard, cu atat mai mare surpriza sa aflam ca este unul dintre putinii oameni din lume care a terminat - nu doar o data - cea mai dificila competitie sportiva de anduranta din lume: Ironman. 3,8 km inot in ocean, 180 de km ciclism, 42,2 km maraton, doar numerele astea insirata sunt de ajuns pentru a intimida pe oricine. Dar nu si pe Bernard, care are in palmares zeci de triatloane si competitii de inot si doua competitii Ironman terminat cu timpi impresionanti: ceva peste 11 ore, cand recordul mondial depaseste 8 ore si limita este de 17! Astfel de performante impun disciplina si antrenamente dure, dar pentru Bernard, perfectionist si pasionat, un astfel de regim de viata este normal. Am petrecut cateva zile insorite cu un cuplu 'de fier', pentru ca iubita lui Bernard, Sharmyn, a terminat si ea de doua ori cu lauri faimoasa competitie. Exemplul lor de curaj si generozitate ramane unul dintre cele mai emotionante din calatorie. Cu Bernard si Sharmyn Port Elizabeth este al treilea port de cargo ca marime din Africa de Sud, edificat de-a lungul lagunei si fortului din 1799, dar botezat oficial abia la sosirea colonistilor britanici in 1820. Englezii au esuat la tarmul insorit, unde briza neimblazita framanta dunele. In prezent orasul formeaza, impreuna cu Uitenhage centrul industriei automobilistice din Africa de Sud, iar in golful Nelson Mandela se organizeaza an de an in aprilie competitia Ironman. Plajele pustii sunt minunate pentru picnic, asa ca ne-am executat, cu pui fript si o sticla de Merlot. Putinele locuinte rustice care au supravietuit modernizarii sunt exploatate turistic Zone de agrement si mall-uri chic sunt aliniate la litoral. De pe terasa unei cafenele cu wifi zarim comercianti ambulanti de suveniruri africane de duzina, denumite peiorativ - incepand cu Zambia - 'curios'. Nu degeaba Port Elizabeth este poreclit 'Orasul prietenos': un alt cuplu de motociclisti ne oferise gazduire dupa ce ne urmarisera calatoria pe advrider.com. Asa ca am luat cina impreuna, noi doi si Bernard la Terry si Dorianne, o seara prea scurta insa pentru cate lucruri ne-am descoperit in comun, pasiunea pentru natura si faptul ca Terry este unul dintre cei mai cunoscuti arhitecti din oras fiind doar cateva dintre ele. Dar Bernard planuise pentru noi o iesire la tara, pe ferma tatalui sau, care s-a retras la 73 de ani pe pamanturile parintesti, la cateva zeci de kilometri de Somerset East. De neratat! Ne-am suit pe cai: noi pe Tenere, Bernard pe un BMW R1100 S din anii 80', si, dupa 150 de km de asfalt si o gustare cu fructe de cactus, am tras in fata domeniului Avon Heights. Casa e plina de amintiri si obiecte pretioase: scaune pliante de serie mica executate pentru armata britanica in anii 30', fotografii de familie, mobila vintage si o bucatarie cu un sarm inefabil Printre micile comori de familie se numara si un Harley din 1932, unul dintre cele 1137 dintr-un lot produs special pentru armata britanica. Visul lui Bernard este ca intr-o buna zi sa redea viata 'mostrului'. Cel mai pretios secret este insa cascada de la ferma, un loc care iti taie rasuflarea. Am pus berile, taraneste, la rece in apa limpede ca cristalul si am incins un braai adevarat. O gasca relaxata Si cascada, care formeaza la baza mai multe locuri bune de baie Tot ce e bun are si un sfarsit Incheiat insa cu un drum pana la spitalul de stat in Somerset East, pentru ca tatal lui Bernard s-a renit intr-o piatra. Am asteptat trei ore sa ii fie suturata plaga, timp in care ne-am convins ca un spital de tara nu e departe de nivelul Municipalului din Bucuresti Nu degeaba Port Elizabeth este poreclit 'Orasul prietenos': un alt cuplu de motociclisti ne oferise gazduire dupa ce ne urmarisera calatoria pe advrider.com. Asa ca am luat cina impreuna, noi doi si Bernard la Terry si Dorianne, o seara prea scurta insa pentru cate lucruri ne-am descoperit in comun, pasiunea pentru natura si faptul ca Terry este unul dintre cei mai cunoscuti arhitecti din oras fiind doar cateva dintre ele. Dar Bernard planuise pentru noi o iesire la tara, pe ferma tatalui sau, care s-a retras la 73 de ani pe pamanturile parintesti, la cateva zeci de kilometri de Somerset East. De neratat! Ne-am suit pe cai: noi pe Tenere, Bernard pe un BMW R1100 S din anii 80', si, dupa 150 de km de asfalt si o gustare cu fructe de cactus, am tras in fata domeniului Avon Heights. Casa e plina de amintiri si obiecte pretioase: scaune pliante de serie mica executate pentru armata britanica in anii 30', fotografii de familie, mobila vintage si o bucatarie cu un sarm inefabil Printre micile comori de familie se numara si un Harley din 1932, unul dintre cele 1137 dintr-un lot produs special pentru armata britanica. Visul lui Bernard este ca intr-o buna zi sa redea viata 'mostrului'. Cel mai pretios secret este insa cascada de la ferma, un loc care iti taie rasuflarea. Am pus berile, taraneste, la rece in apa limpede ca cristalul si am incins un braai adevarat. O gasca relaxata Si cascada, care formeaza la baza mai multe locuri bune de baie Tot ce e bun are si un sfarsit Incheiat insa cu un drum pana la spitalul de stat in Somerset East, pentru ca tatal lui Bernard s-a renit intr-o piatra. Am asteptat trei ore sa ii fie suturata plaga, timp in care ne-am convins ca un spital de tara nu e departe de nivelul Municipalului din Bucuresti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magarusulmarius Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 bravo ! o experienta unica de viata,,,si ce frumos este in doi cand priveam prin ce greutati ati trecut,,,prin ce noroaie ati trecut, ma gandeam : "astia ori sunt nebuni ori sunt genii" dar raportam totul la mine, fiindca n-as avea curajul sa fac asa ceva multumim pt efortul de a impartasi calatoria cu noi, cat despre poze,sunt minunate, in spatele fiecareia sta o creatie salutari de acasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Mai 25, 2012 Autor Share Postat Mai 25, 2012 Zvastica, Omul de Fier si Magicianul - Partea II Couchsurfing in East London & Durban 16 - 27/04 Am plecat de la ferma Avon Heights intr-o dimineata rece, incotosmanati cu tot ce am gasit prin bagaje. Drumul de-a latul muntelui, apoi printre fanete si pe poteci pietroase de tara ne-a luat o buna parte din zi. Spre dupa-amiaza am regasit asfaltul, am luat inca un pranz de pui si legume (mancarea de supermarket e chiar ok in AS), apoi am mers intins pana in Gonubie. Chiar si pe drumurile singuratice de tara bietele animale salbatice cad victime traficului Un cartier de provincie pentru negri si metisi Amicul nostru din Cape Town a fost primul care ne-a sugerat sa ne intalnim cu un anume Metal Jockey, 'tartorul' comunitatii moto sud-africane. In Port Elizabeth am primit acelasi sfat, in unanimitate. Aventurile moto ale lui MJ fac valva pe advrider.com. Asa ca i-am batut la poarta si am petrecut o seara impreuna. Tipul face mai mult decat cinste legendei. Ca sa nu mai vorbim de nevasta si copil. Nu am avut decat o seara de braai la dispozitie, dar a fost una pe cinste! Multumim, Metal Jockey & co. Daca intr-o zi o sa am un plod, sper sa am curaj sa fac in continuare ceea ce iubesc, sa il/o leg de motocicleta si sa raman cine sunt. Am plecat la jumatatea diminetii si pe drum am hotarat sa tragem tare: 675 km pana in Durban. Noroc ca drumurile sunt foarte bune! Am traversat repede pitorescul Transkei, desi am intalnit multe STOP-uri si drumuri in lucru. In zare Drakensberg si Lesotho promiteau aventuri viitoare. Soarele si-a vazut de treaba, insa odata disparut sub orizont, am cazut prada unui vant rece care ne-a patruns pana in oase. Incepeam sa ne facem un obicei din a ajunge la destinatie pe intuneric; am intrat in Kloof, o suburbie la cativa km de Durban pe la 8 seara, dupa ce am depasit o naluca, dar si o imagine familiara la periferia metropolei. In 1497, in ziua de Craciun, Vasco da Gama ajungea pe aceste tarmuri pe care avea sa le boteze Natal. In prezent Durban este cel mai mare port industrial de marfa din Africa de Sud si o mecca pentru turisti. Noi venisem insa doar datorita unui telefon neasteptat. Dupa toate aparentele, aveam sa ne incheiem traseul pe canapelele unor compatrioti. Martin si Camelia sunt stabiliti de 20 de ani in Durban. la scurt timp dupa revolutia din '89 au pariat pe libertate si au castigat. Astazi sunt si cetateni sudafricani si duc o viata confortabila, care le-a permis sa calatoreasca si sa viseze la o aventura over-land de-a lungul coastei de est a Africii, din Caoe Town pana in Cairo si Bucuresti. Intamplator au aflat de prezenta noastra de la consulatul roman si, cum in cateva zile urmau sa isi transforme visul in realitate, ne-au invitat sa ne cunoastem si sa impartim povesti si planuri de drum. Amanuntul surpriza insa a fost faptul ca Andrei, fiul lui Martin si al Cameliei, este magician. Foarte tanar, foarte talentat. Ca sa fiti vrajiti de poate cele mai tari numere de magie insa, trebuie sa luati avionul pana in Durban. Iubita lui Andrei, Candace - jumatate femeie, jumatate zana, de profesie terapeut Am fost primiti cu ospitalitate romaneasca: supa de perisoare… Slana si ceapa rosie… Romanii sunt printre putinii albi care savureaza amassi (lapte batut african). Localnicii il mananca cu mamaliga (pap). Audrey, o angajata la curatenie, care locuieste cu chirie (cam 35 de euro/luna) in apropiere de cartier. Durban are tot: cartier de afaceri, agrement, plaje cu ape calde numai bune pentru surferi, parcuri nationale pentru escapade pe jos si cafenele sarmante pe Florida Road. Atmosfera urbana O lampa din sticle de lapte intr-un bar in Durban Stadionul King Senzangakhona, contruit cu ocazia Cupei Mondiale din 2010 (capacitate 80,000 locuri) Biserica Scientologica nu putea rata un centru financiar de talia Durban-ului Sud Africa detine cea mai mare corporatie care fabrica bere din lume. Cat ne-am organizat bagajele si ne-am pregatit pentru continuarea calatoriei pe coasta de est, ne-am zis ca dam o fuga, fara bagaje, pana in Sani Pass si Lesotho. Am legat doar cortul si saltelele de Tenere, am umplut un rucsac cu mancare si am pornit pe sosea inspre regatul alpin. Esec total! La doar 50 de km de granita am observat ca guma Heidenau de pe spate se de-lamina, si in curand o bucata considerabila de cauciuc s-a dezlipit. Hai sa ne riscam pana la frontiera, ne-am spus, dar ajunsi la ghiseu, situatia parea dezastruoasa. Dovada: Ar fi fost inutil sa ne aventuram asa in Lesotho, o tara pastorala unde in cazul unei pene riscam tot felul de complicatii. Asa ca ne-am intors cu coada intre picioare in Durban, un pic cam sifonati, chiar daca drumul la vale e superb. Cu siguranta ne vom intoarce pentru a termina ce am inceput Norocul nostru a fost ca ne aflam in zona Durban: baietii de la Bike Gear Port Elizabeth de unde luasem cauciucul au fost ultra rapizi si ne-au facut legatura cu Gear Up in Umhlanga, unde in cateva ore problema era rezolvata, gratis. Pentru ca nu am gasit Heidenau pe stoc, am ales Michelin Anakee 2, cu care speram sa ajungem pana in Europa. Din pacate asta inseamna ca ne vom abtine de la drumuri nebunesti. Dar Calatorului ii sta bine cu drumul. Asa ca bagajele odata facute si moto gata de aventura, ne-am luat luat la revedere de la Martin & Camelia. Multumim, prieteni, drum bun si noroc in calatorie! Lesotho Lesotho (care se traduce approximative 'tinutul oamenilor care vorbesc Sesotho) este singurul stat independent situat la peste 1000 de metri. Cel mai jos punct (1400 metri) de aici detine recodrul mondial de altitudine. Exuberanta asta geologica este efectul unor evenimente tectonice care au creat un relief cu maxime de peste 3000 de metri. Cea mai populara intrare in regat este o legenda off-road: Pasul Sani, pe care aveam sa-l abordam pentru a doua oara. Primul tur terminat cu o saptamana in urma in abandon, din cauza gumei spate. De data asta eram iar incarcati la maxim, si am plusat, indreptandu-ne catre Lesotho pe un drum diferit, de pietris, prin Pasul Hella Hella. La sugestia inspirata a lui John @ Gear Up Umhlanga. Imediat curbele si aerul tare de munte ne-au inveselit. Muntii, drumul pieptis de piatra spre Sani - le-am regasit pe toate asa cum le lasasem. Aveam insa de negociat vantul care batea cu putere. Sani este chiar atat de frumoasa cum se spune, nu e o legenda, e o obsesie. Multi ii cad prada. Cum era 27 aprilie - sarbatoare publica in Africa de Sud, aniversarea primelor alegeri multi-rasiale democratice - locul era plin de sud-africani veniti cu masinile de teren si motoarele. Multe 1200 GS si multe enduro, tipii cu bagaje putine si gazul la maxim! Problema a fost vantul: neobisnuit de puternic, incat de multe ori aproape ne-a dat jos. Cam iritant sa fim depasiti pe motoare de masinile care nu au avut pre mult de furca din cauza rafalelor. La vreo 2 km de trecatoare am oprit langa un biker care se odihnea ingrijorat de tovarasii ramasi in urma, dupa ce luasera deja cateva trante. 'O iau pe jos, macar o bucata de drum' a zis Ana, cu gandul de a face si niste poze cu mine in chinurile urcusului. 'Mai bine pe picioare decat sa cadem pe bolovanii astia!' 'Incearca sa convingi o masina sa te duca pana sus' am mormait in timp ce Ana a inceput sa urce, pas cu pas, aproape maturata de rafale. Cateva minute mai tarziu i-am dat si eu gaz, constient ca o cazatura pe un astfel de teren si cu prapastia cascata la buza drumului ar putea fi un dezastru. Inevitabilul insa s-a produs in al doilea ac de par: pur si simplu vantul m-a dat jos si doar cu ajutorul unul sofer amabil am reusit sa ridicam cele 400 de kile de metal si bagaje. Ultima parte a urcusului m-a tinut in priza, au fost unele dintre cele mai intense minute pe care le-am trait pe motorul asta. La frontiera ne-am negociat intrarea in stil african. Dupa ce am terminat cu afacerile 'murdare', ne-am bagat la caldurica in cel mai inalt (si cel mai scump) bar din Africa. In curte ai fi zis ca e reuniune BMW si Yamaha, motoarele grupate, bineinteles, pe bisericute. Cu berea in sange, urmatoarea bucla abrupta s-a dovedit dificila. Cazatura a indoit si mai tare cutia stanga, care abia se mai poate inchide acum. Panorama insa facea toti banii. Am trecut pe langa multe case de piatra, camuflate in munte. Pe alocuri unii sateni indraznesc sa iasa din tiparul traditional, renuntand la forma circulara (care rezista bine la vantoasele din Lesotho), in favoarea unor case 'moderne', rectangulare. Economia locala se bazeaza pe pastoritul oilor si vacilor, insa recent, tara a inceput sa conteze tot mai mult pe turism. Initiativele sunt inca modeste, croite pe cererea sud-africanilor, dar deja se prefigureaza efectele viitoare ale turismului de masa (cum ar fi statiunile de ski din est). Lesotho este o tara mica cu o economie fragila, si ar putea fi profund afectata de globalizare si consumerism. Taranii de azi ar putea deveni cersetorii si vanzatorii de nimicuri de maine. Ar fi frumos sa nu se intample asa. Localnicii umbla infasurati in paturi groase de lana, cu cizme de cauciuc in picioare si caciuli trase peste fata. Majoritatea pe jos, unii pe magarus. Pe la 6 seara inca nu gasisem un loc de campat si deja era prea cancer si prea plin de lume ca sa punem cortul oriunde. Pe bezna ne-a fost mai greu sa gasim o solutie pentru la noapte: abia 6 km mai jos am dat peste o luminita care vestea ceva ce arata a pensiune. Fara electricitate, dar avea apa incalzita la boiler pe gaz, asa ca ne-am incropit o cina la lumina lumanarilor. Vinul pe care il caram din Cape Towm pentru prietenii din Abuja a fost sacrificat si el. Eram epuizati: eu de condus si ridicat motoreta de pe jos, Ana de urcat in cizmele de touring, asa ca am dormit ca pietrele sub toate paturile pe care le-am gasit in dormitorul in care restul paturilor erau goale. A doua zi am primit o noua portie de aventura. Am inceput destul de devreme, ne-am fiert ovazul si ceaiul, ne-am impachetat lucrurile in timp ce un om canta la setolo-tolo, si pe la 8 jumate eram deja pe cai. Mai intai a trebuit sa facem cale intoarsa pana la drumul principal. Care o vreme a fost asfaltat chiar ok. Apoi am tras tare pe 25 km de pietris, ca sa ne potolim pe urmatorii 35 de km de gropi nisipoase, dar cu muchii tari, o veste proasta pentru furca. Am revenit pe pietris, apoi pe asfalt, si curbele au redevenit o placere. Am condus de placere, cu aerul limpede in plamanii nostri si ai motorului. A fost o zi lunga in sa - 10 ore petrecute intre 2500 si 3283 metri altitudine. Drumul memorabil, dar asta a insemnat si ca vreme de 300 de km a fost ger. Ne-am intrebat cum fac localnicii sa reziste frigului, probabil ca paturile de lana isi fac treaba. Lumina in Lesotho e unica, iar norii fug peste culmile pustii. Am trecut multe paraie, unele abia picurand la buza stancilor. Putine case ascunse in munte, si inca mai putini oameni, timizi si tacuti. Cine isi lauda consumul si aderenta pe drumurile astea nu s-a bucurat de ele cu adevarat. Lesotho are multe locuri de explorat: ne-am oprit in unul dintre ele ca sa luam o gustare de pranz, si am calcat in resturile de la pranzul altora. KFC-ul a pus gheara pe tot subcontinentul african, chiar si pe catunele cele mai marunte. La granita cu Africa de Sud, ultima imagine din regatul alpin a fost cu oi mitoase. In cateva luni lana lor va fi transformata in colectia primavara-vara in stil Lesotho. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shooty13cris Postat Mai 25, 2012 Share Postat Mai 25, 2012 Fabulos ! Frumoasa si salbatica Africa asta ! Succes in continuare ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Mai 27, 2012 Autor Share Postat Mai 27, 2012 Johannesburg Johannesburg 28/04 - 10/05 Rau famat, cu cea mai mare rata a criminalitatii din lume, Johannesburg se afla pe ruta noastra inspre Botswana. Un stop necesar pentru a ne dota cu piese de schimb pentru partea a doua a turului Africii si pentru a aplica la cateva vize in vecina Pretoria (capitala de jure a RAS). Tot ce stiam despre Johannesburg anunta un loc insalubru si nesigur, infractori negri printre gunoaie, ceva cam asa: Dar capitala de facto a RAS arata mai curand asa: Energia vibranta a hubului industrial si comercial al tarii ne-a captivat. Aveam nevoie de un loc in care sa stam pentru cateva zile, si cu proverbialul noroc al calatorului, am nimerit peste unii dintre cei mai faini oameni pe care i-am intalnit pana acum. Mircea, prietenul si gazda din Abuja, sugerase inca din septembrie trecut sa mergem la ei. David, Sam & Layla, impreuna cu amicul Roberto si 'mortalii' caini Vincent & Kelly ne-au facut sa ne simtim ca acasa: numai voie buna, mancare excelenta, braaiuri nemaipomenite si o atmosfera de familie. Multumim, prieteni! Joburg este supranumit 'orasul de aur' din cauza industriei mineritului. In curand aveam sa ne facem o idee de amploarea afacerii. De la terminarea apartheid-ului, companiile, banii si albii au abandonat cladirile din centrul de afaceri si isi construiesc incet incet un altul in Sandton, un cartier de fitze. Asa ca centrul 'istoric' nu arata prea bine: cladiri prost intretinute, locuite ilegal, geamuri sparte. Efectele previzibile ale unei tranzitii nu foarte domoale catre o administratie noua, ne-educata si ne-pregatita sa faca fata volumului de responsabilitate. Dar semnele pozitive ale schimbarii se vad peste tot, si ca sa avem o prespectiva de ansamblu, am urcat pe 'acoperisul Africii', pe platforma panoramica a turnului Carlton. Si am vazut metropola O textura urbana care aminteste de New York, siganlistica stradala de calitate, amenajari pietonale, infrastructura in curs de reorganizare, transport urban haotic, dar functional Am trecut si pe langa Soccer City (fostul Stadion FNB, renovat pentru Cupa Mondiala) Acesta este Soweto Cel mai celebru loc din Africa de Sud si din Johannesburg este insa Soweto, celebra suburbie de unde a inceput si a fost purtata lupta impotriva apartheid-lui. Soweto este un acronim, compus in epoca underground din cuvintele 'south' (sud) 'western' (vest) si 'township' (cartier). Istoria locului incepe in anii '30, cand primii oameni au fost mutati fortat in cartierul Orlando, in cadrul procedurilor de eliminare a 'zonelor negre' din centrul Johannesburg-ului. In 1976 Soweto a fost locul de nastere a frondei tinerilor, care mai tarziu a cuprins intreaga Africa de Sud. Mega-suburbia de azi este locuita de peste 2 milioane de oameni de-tribalizati, care vorbesc propriul dialect si afiseaza un stil urban propriu, departe de imaginea din trecut. Pana in Joburg ni s-a spus ca Soweto e prea periculos, dar familia Jones, care s-a mutat din Durban pentru a locui in eclecticul oras al tuturor oportunitatilor, s-a dovedit mai cu picioarele pe pamant, si ne-a invitat intr-o plimbare de sambata, ca ne vedem singuri cum sta treaba. Fara arma la picior, fara paranoia, fara false asteptari. Daca te astepti la mizerie si bande de delicventi, Soweto dezamageste. Strazile sunt asfaltate, casele variaza de la din ce in ce mai putine baraci improvizate, pana la vile de bun gust. Am vazut capitale africane care aspira la un astfel de context urban, ca sa nu mai vorbim de anumite orase de pe la noi. In fata restaurantului celebru in toata lumea - parcare pazita si un autcar de turisti care benchetuiau inauntru la un fantastic bufet agrementat cu muzica live. Mancarea: fusion sud-african cu bucatarie zulu si xhosa. Chiar si inghetata cu fructe la desert. Noua nu ni s-a parut deloc inspaimantator. Ne-a placut in special atchar, o salata iute de morcovi murati. Casa lui Mandela nu ne-a inspaimantat mai mult. E adevarat ca a fost reconstruita si transformata intr-un mic muzeu demn de orice tara occidentala. Asta i-a luat ceva din autenticitate. Se afla la intersectia strazilor Vilakazi si Ngakane, chiar in Orlando Vest, cartierul cu care a inceput istoria Soweto, unde mai exista cateva baruri traditionale (shebeen), din pacate si acestea adaptate pentru turismul de masa. Casa a fost construita in 1945 si Mandela s-a mutat in ea in 1976, insa locuit aici sporadic, intorcandu-se pentru 11 zile dupa eliberarea din inchisoare din Insula Robben in 1990. Nascut in 1918 in Mvezo, langa Qunu, fiul mainii drepte a sefului din Tembe, Nelson Mandela a fost de mic educat in Transkei pentru a deveni la randul sau o capetenie. Mai tarziu va deveni membru fondator al ligii de tineret a ANC, actualul partid la putere in RAS. Rolul sau in reformarea partidului in anii '40 si in initierea luptei pentru incetarea apartheid a fost esential. In 1994 Mandela a devenit primul presedinte democratic ales in sufragiu multi-rasial si personalitatea-cheie pentru a unifica o tara si o administratie puternic divizate. Astazi castigatorul din 1993 al premiului Nobel pentru pace (distinctie pe care o imparte cu fostul presedinte sud-african de Klerk) este unanim recunoscut ca un pacifist si negociator de elita. In 'The Long Walk to Freedom' Nelson Mandela vorbeste despre aceasta prima locuinta din Soweto: ' Era departe de a fi ceva grandios, dar a fost primul meu camin cu adevarat al meu si am fost mandru de el. Un barbat nu este barbat decat atunci cand are o casa a sa.' Sunt nu unul, ci chiar doua shopping mall-uri in Soweto. Iar cel mai infricosator lucru despre Soweto din zilele noastre este probabil bungee-ul dintre cele doua turnuri de apa mazagalite de artistii graffitti locali Calatorului ii sta bine cu drumul OK, eram plimbati, odihniti, mancati, cu macar o viza rezolvata. Mai aveam de lipit cortul, in care ploua de luni de zile, asa ca am luat niste musama din mall-ul indian si am tras niste prenandez. Nimeni nu se bucura de ramas bun Un ultim potje de miel - tocana traditionala gatita cu orele la ceaun Si o luna bizar de stralucitoare, se pare ca nu a mai fost asa de sute de ani Apus peste Johannesburg… Ne va fi dor de acest skyline. Sponsori de unde nu ne asteptam Aproape doua luni in Africa de Sud au lasat urme in contul nostru si pe starea noastra de spirit. Incurajati de amicul Gui aproape ca incepusem sa credem ca lumea corporatista va cadea pe spate afland cum am ajuns lana aici fara nici un fel de sprijin. Bineinteles ca nu a fost asa. Cautarea de sponsori ne-a umplut de amaraciune, ca atunci cand ne asteptam mai putin, sa dam peste oameni grozavi, generosi, pozitivi. Multumim Linex Yamaha - reprezentanta Yamaha in Johannesburg, pentru service gratuit al motocicletei. Multumim lui Danny, Roger, mecanicului Jacques si intregii echipe! Multumim Yamaha Africa de Sud pentru piesele de schimb oferite gratuit (kit ambreiaj, placute frana, discuri frana fata). Multumim Arai Africa de Sud pentru service gratuit si un vizor nou pentru casca mea Tour X3. Multumim Bike Gear, Porth Elizabeth pentru seturile de chingi elastice ROK si perna Air Hawk. De asemenea multumim: lui Wayne (pentru geanta impermeabila HB), revistei Dirt & Trail pentru intervieu (www.dirtandtrail.co.za), Gear Up Durban (pentru service si amabilitate), multumim comunitatii moto care ne-a sprijinit: Charl, Bernard, Terry & Doryanne; si nu in ultimul rand gazdelor noastre: Iulia, Carla & Charl, JJ, Eric, Bernard, Martin & Camy, precum si fantasticilor Jones. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KOKIX Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 langa unu din copaci langa care ati facut poza voi a facut poza si un alt prieten ac vreo 4 ani ! felicitari ! motorul mananca si benzina cu plumb ? ca mai e si de aia.. un grup de 5 franceji sau intors cu bmw anul trecut inapoi ca nu era buna benzina.. suces .. ceva normal pt africa.. daca traim in lux suntem cam nesimptiti ! e mai frumos acolo! si se traeste mai bine la noi asa ca nu va mai vaitati ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bobozauru Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 Urmaresc "serialul" de mai mult timp si-mi doresc sa nu se mai termine!! Imi dau seama ca nu pot decat sa va felicit si sa va urez drum bun in continuare! Ce poze, ce narator!!!.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CuCun Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 inca o data... wowwwwwwww(ca n-am cuvinte ) ce atragatoare pare Africa de Sud Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Iunie 2, 2012 Autor Share Postat Iunie 2, 2012 inca o data... wowwwwwwww(ca n-am cuvinte ) ce atragatoare pare Africa de Sud Stiu, ti se pare absurd (copyright pentru titlu ii apartine genialei formatii E.M.I.L. o adevarata sursa de inspiratie pentru noi) Una dintre cele mai des repetate intrebari este: care e tara preferata in Africa? Nu, nu e Africa de Sud. Stiu, ti se pare absurd, dar lasa-ne sa-ti spunem de ce. Stau la masa cu Ionut, cu Iulia si cu Zak la unul dintre nenumaratele carciumi care servesc mancare thai alaturi de sushi si chinezesti. Un concept 3 in 1, o specialitate capetoniana care dezamageste. Localurile arata de fitze, meniul de sushi contine incercari de a fi original acolo unde simplitatea e regina. Daca bei si o bere, ai cheltuit bugetul pe o zi a unei familii congoleze de 5. Ma codesc sa comand, pentru ca aproape totul este mai mult decat ne putem permite sa dam pe o masa. Si ma oftic, in loc sa dau naibii pentru o seara contabilitatea calatoriei noastre care incepe, de cand ne-am intors in capitalism, sa fie o povara. Dar in Cape Town nu e usor. Banii Locul e prea misto: plaje superbe, sosele perfecte, o gramada de optiuni pentru ture pe iconicul munte. Pe Long Street sunt puzderie de baruri si cluburi de noapte. Oceanul atrage ca un magnet fanii sporturilor extreme. Dar bugetul nostru de calatori nu poate acoperi astfel de tentatii. Aventura noastra ne-a indepartat de stilul de viata urban, am lasat in urma cariera si un program aglomerat pentru a vagabonda si pentru a fi mai aproape de lucruri simple si de natura. Desigur ca in ultimele doua luni a inceput sa ne bantuie gandul de a ne stabili undeva, iar Cape Town a pus paie pe foc. Toale la moda, oameni la patru ace, gadgeturi, un cerc vicios: fa bani, ca sa ii cheltui pe chestii de care nu ai nevoie. In aparenta relaxat, Cape Town e seducator, dar sub coaja de glamour e doar o alta capcana citadina. Nu pentru asta am condus 32,000 km. Ca sa citam o revista locala: ' toate lucurile faine care ne fac sa venim in cel mai grozav oras din Africa au un pret. Poate intr-o zi, cand vom fi bogati, ne vom intoarce sa locuim aici, dar nu ne vom imbogati niciodata daca ramanem aici acum." Paradigma urbana E ceva nelinistitor in cartierele de lux gen Hout Bay si Clifton: locuintele minimaliste cu panorama la ocean, masinile de epoca tipla parcate pe peluza, mallurile enorme, bistrourile chic, joggerii si ciclistii imbracati din cap pana in picioare in echipament ultimul racnet. Negri zaresti numai la intersectii: spaland parbrize sau vanzand iarba. Cartierele lor au denumiri care implica ceva temporar, fiecare colt de strada are cate un semn care interzice comertul stradal. Negrii traiesc la limita societatii, iar albii o ard regeste intr-un fel de statiune balneara de chill. Consumerism Banul e rege: safari de lux, proprietati imobiliare, restaurante cu stele Michelin. Asta inseamna sa supravietuiesti intr-o metropola. Iar noi, in loc sa tragem pentru cariera si bani, ne-am irosit timpul si economiile vagabondand. Hmmm … Stil de viata In lungile ore de condus, nu putem face conversatie unul cu altul si ne-am adaptat unei vieti superficiale in sine, pentru ca exclude atatea. Nu ne putem 'specializa', trebuie sa fim buni la orice, gata pentru orice. Nu putem cara tot ce ne-ar trebui, nu avem un dulap cu provizii, unul cu haine sau un raft cu carti. Treaba noastra e sa supravietuim: in principal asta inseamna cautat hrana si adapost. Daca am putea sa retinem intensitatea vietii de pe drum si sa o retraim in fiecare zi, fiecare leguma ar fi un motiv de fericire, fiecare dus un miracol. Dar asta e blestemul obisnuintei. Inapoi in oras, am inceput sa luam iar totul de bun, ploaia enerveaza iar ploaie plus natura inseamna pentru citadin 'noroi'. Libertate In oras ti se spune de peste tot: 'STAI', 'CUMPARA', IMPRUMUTA', 'INCEARCA ACUM', 'SUNA'. In mod contrar, rutina noastra de pe drum este reglata de soare. Rasaritul a devenit o obisnuinta, luni de zile ne-am hranit cu energia vitala a naturii, fericiti doar ca traim. Ne place aventura de ne ne cauta un loc in care sa punem cortul in fiecare noapte, sa facem focul, sa ne fierbem ceva pe resoul de campanie. In Africa de Sud, ca in multe tari 'civilizate', sa dormi in natura e aproape imposibil. Sunt, desigur, vaste teritorii inca neingradite unde nomadul cu experienta se poate rataci in voie, dar majoritatea turistilor nici macar nu isi doresc asta. Daca nu ne trebuie decat un petec de pamant unde sa punem capul, de ce ne-am alinia in stil sub-urban in dreptul unui numar si al unui bransament la utilitati? Hrana De cand am reintrat in lumea sunetelor municipale, avem stomacul punga la gandul ca hrana se gaseste numai in supermarketuri. De fiecare data cand torn niste sos de soia, adaug 'zahar, colorant caramel (poate fi modificat geenetic), glucoza, soia, sare, faina de grau, acid citric, regulator de aciditate, guma de xanthan, propylene glycol alginate si antioxiadant EDTA'. Din Zambia mancarea a devenit din ce in ce mai inselatoare, facuta sa seduca, o victorie sinistra a aparentelor asupra aromelor. Pietele autentice au fost exterminate demult. Atentie, asta se intampla in Romania chiara acum. Fiecare cartier are mallul sau. Ambalajele produselor contin obsedant mesaje de genul: 'lapte adevarat', 'branza adevarata', chiar si 'branza rasa manual'. Pe cand 'mancare adevarata'? Chiar si un orasel ca Springbok are tot ce-i trebuie unui consumator model: supermarketuri, fast fooduri si loto. Dar exista si mancare super buna aici: vinurile sunt excelente. Carnea de vita e de top, garniturile clasice sunt piureul de dovleac sau de spanac. Tocana locala (potje) este inspirata din curryurile indiene si se mananca cu pap (mamaliga africana). Preferatul nostru a fost biltong, carne cruda, condimentata si uscata pentru care fiecare familie are reteta proprie. Securitate Vestigiile apartheidului marcheaza profund tara: natiunea asa zisa 'curcubeu' are o gramada de probeme de integrare, securitate si segregare rasiala. In timp ce trecutul inca nu a fost acceptat si inteles, prezentul e dominat de dicriminare inversa, iar viitorul promite un mai bine nesigur. Oamenii s-au obisnuit sa traiasca in paranoia: garduri electrice, gratii chiar si in interiorul casei, patrule armate pe strazi, multi poseada propria arma acasa. Traditiile tribale de a regla conflicte prin violenta au fost absobite in normalitate. Iar epidemia HIV este combatuta cu declaratii inepte ale unor 'specialisti' care indeamna populatia sa faca dus dupa sex, sa manance anumite legume sau chiar sa practice pedofilia. Oamenii Ce cautam aici? Orbiti de luminile oraselor, vom uita de stele? Am plecat de acasa ca sa ne eliberam de rutina, materialism si un destin previzibil. Ca sa ne traim un vis: sa calatorim in jurul lumii. Nu avem niste talente atletice deosebite, pur si simplu incercam sa exploram independent locurile in care ajungem, sa intram in contact cu localnicii si sa le cunoastem obiceiurile. Astfel intalnim oameni, si nu personaje de buletin de stiri. Dar am plecat si pentru a ne re-educa, pentru a fi inspirati de nou si pentru a pune totul in perspectiva. Pentru noi Africa de Sud nu e nici cea mai frumoasa, nici cea mai buna tara, dar aici am intalnit unii dintre cei mai faini oameni. Si nu va fie teama, chiar daca pot fi nationalisti si chiar agresivi, sud-africanii sunt extraordinari de calzi si ospitalieri. Africa de Sud nu te poate lasa indiferent. Noi ne-am atasat nitel si am petrecut, cu bune si cu rele, aproape 2 luni acolo. The Computer Says No Credeam ca s-a terminat calvarul vizelor? Ei bine, nu. Pe coasta de est or fi drumuri si - pare-se - plin de turisti, dar si 'chichite': in majoritatea parcurilor nationale nu se poate intra decat cu masina si pe niste preturi aiuritor de piperate, Sudanu-rile tocmai s-au re-apucat de galceava, iar Etiopia aproape ca nu mai acorda deloc vize (fostele 'puncte cheie' nu mai functioneaza). Decat rezidentilor din tari africane, sau celor care aplica acasa, in tara de origine (in Europa). Telefonul fara fir insa zbarnaie, si am aflat de accidente ca Pretoria si Harare, unde niste turisti au reusit sa primeasca, fara un efort deosebit, scriu ei, permis de intrare. Le-am luat pe rand: Pretoria Ambasada acorda vize numai rezidentilor, in urma unui interviu cu dl. consul am fost sfatuiti sa ne prelungim viza pentru Africa de Sud pana la 6 luni. La Home Affairs e nebunie curata: cozi invernale, sute de emigranti disperati, si noi, care solicitam o stampila pentru a aplica pentru o alta stampila. Cert e ca aplicatiile ne-ar fi fost acceptate, fara certitudinea unui succes, iar procesarea actelor dureaza 30 de zile lucratoare!!!!!!!!!!!!!!!! Intorsi la Ambasada Etiopiei am reusit sa vorbim cu amabila dna. ambasadoare, insa nici dansa nu ne-a putut ajuta. In urma unui telefon in Addis, ne-a sugerat sa incercam totusi in Nairobi, unde stim ca majoritatea over-landerilor sunt refuzati. Vom vedea… Harare Desi Mugabe si Ceausescu au ars-o multa vreme prieteni la catarama, cetatenii romani au nevoie de viza de intrare in Zimbabwe. Surpriza: viza e si scumpa (aproape 60 de euro) si incomod de obtinut in Joburg (sa zicem ca putea rezolva cu 'rezervarile' la hotel, dar dureaza 7-10 zile lucratoare!). Doua telefoane in Harare la Ambasada Etiopiei ne-au convins de inutilitatea demersului: in Harare nu se acorda vize decat rezidentilor. Solutii: am contactat ambasada etiopiana din Viena (unde se pare ca Romania e arondata), serviciul imigrari din Etiopia (pentru a confirma aceasta informatie), precum si misiunea diplomatica romaneasca in Addis Ababa. Mai jos, raspunsul romanilor, singurul pe care l-am primit pana acum: Bună ziua! Găsiți, ataÂşate, toate informațiile privind obținerea vizei etiopiene. Viza de intrare în Etiopia este cu atât mai necesară cu cât intrați pe cale terestră Âşi nu cu avionul. Întrucât acordarea vizei este prerogativa suverană a unui stat, nu putem interveni de cât în cazul posesorilor de paÂşapoarte diplomatice Âşi de serviciu. În cazul vizei etiopiene, afirmația este cu atât mai valabilă cu cât această țară se află într-o zonă de conflict prelungit (Somalia, Sudan, Eritreea). În Etiopia au avut loc, în ultima perioadă, atentate cu bombe sau cu arme, în ianuarie, 5 turiÂşti europeni au fost uciÂşi etc etc. Din acest motiv, autoritățile etiopiene sunt foarte atente la acordarea vizei de intrare, mai ales când intrarea se face pe cale terestră. După părerea noastră, calea cea mai sigură o constituie obținerea vizei la Ambasada Etiopiei în țara în care vă aflați. Conform regulilor internaționale, ambasada Etiopiei în care vă aflați are datoria de a vă primi solicitarea dv. de viză. De asemenea, cererea dv. de viză poate fi sprijinită de către misiunea diplomatică a României care este în măsură a garanta scopul turistic-sportiv al solicitării dv, cu atât mai mult cu cât, în mod normal, Âşefii celor două misiuni diplomatice s-au întîlnit deja, probabil, în cadrul acțiunilor diplomatice. Vă atragem atenția că deplasarea cu motocicleta în interiorul Etiopiei poate reprezenta riscuri majore pentru securitatea dv. Vă dorim mult succes. [end quote] PS. Documentul nu contine, desigur, atasamente. Botswana - Intre cer si Pamant Titlu alternativ - "In Botswana scoatem (cuvant urat)" Treceam in sfarsit frontiera catre o tara in care redeveneam iberi sa campam in siguranta, dar asta a insemnat ceva bataie de cap. Pentru ca Africa de Sud e o tara exemplara, am adunat cuminti facturile si ne-am prezentat la ghiseu sa colectam nu mai putin de 60 de euro de TVA. Dar biroul era inchis de mult si ni s-a sugerat sa mergem pentru asta in Pretoria. In fine. Dupa asta am facut dute vino intre cele doua posturi de politie: nici intr-o tara, nici intr-alta nimeni nu vroia sa ne stampileze nouile pasapoarte temporare. Cireasa pe coliva au fost taxele (de drum, permis si asigurare) pentru Botswana: nu mai putin de 240 de (cuvant urat)! cand deja terminasem toata tevatura si eram departe de zona de vama, am descoperie insa ca biroul in care facusem schimbul valutar pentru taxe ne sponsorizase fara voie. Primisem dublul banilor cuveniti, si faptul era consumat. Benzina costa 8,9 (cuvant urat)/l. Nu mai e nevoie sa explicam de ce simpla pomenire a monedei nationale din Botswana ne distreaza pe noi romanii, merita mentionat doar ca in setswana, lingo-ul local, cuvantul desemneaza reverata ploaie care aduce viata. Ceva important intr-o tara care e 80% desert (Kalahari). De fapt cle doua sensuri nu sunt complet antagoniste. Drumul de-a curmezisul Botswanei e cum se stie: plat, infinit, plictisitor, drept. Asfaltul correct strabate catune risipite in teritoriul de praf si desert. Suricatele stau la o barfa pe marginea drumului. Si cand totul e cum nu se poate mai monoton, peisajul devine supra-realist. Trecem pe langa Makgadikgadi, cea mai mare albie salina naturala din lume, 12,000 km patrati. Ne gandim la cat de ingust ne e habitatul terestru. Conditiile propice vietii vor exista pe pamant timp de doar 10% din viata planetei. Oceanele acopera mai mult de doua treimi din suprafata Terrei, insa imagineaza-ti ca acum mii de ani chiar si aceasta intindere stearpa era un vast lac pe care triburile San l-au vazut. In sezonul ploios iarba de savana acopera albia si migratia marilor turme de animale transforma acest desert intr-un tablou in miscare. Makgadikgadi nu poate fi traversat cu motorul, decat pe zonele mai mici, cum ar fi acest pan, Mopipi, unde ne puteam auzi cugetand. Nori de praf in argila gri Read more: http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2010/10/29/TR2U1EGKNC.DTL&ao=all#ixzz1w8gjlnbI De la independenta din 1966, Botswana s-a bucurat de pace si democratie, o exceptie fericita in Africa sub sahariana. Peste 500,000 km patrati sunt locuiti de sub 2 milioane de oameni, asa singuratatea e un fel de a fi. Asta insemna si ca nu vom mai exaspera publicul cand luam apa din pompe sau cand ne cumparam de-ale gurii de la tarabe. Cam asa aratase ultima masa in Africa de Sud: Cand marcasem si 50,00 de km pe bord Dupa de ne incepusem ziua la 10 grade Celsius, mult prea congelati ca sa ne putem misca din loc inainte de 7.30 … … am incheiat ziua leoarca de transpiratie in Maun, poarta de intrare a turistilor in Delta Okavango. Orasul prea civilizat ca sa dormim in tufe, asa ca am tras la campul Old Bridge Backpackers. Atributul din nume nu are nimic de-a face cu fenomenul de a calatori cu un rucsac in spate si buget modest. Se refera doar la faptul ca se poate campa in locul respectiv si ca uneori exista dormitoare comune. Construit cu mai putini bani decat similarul Ngepi (campul cu hipopotam din Namibia), locul - prost intretinut si cam scump - emitea in schimb pretentii de spatiu de chill. Obisnuit sa dormim in natura, am pus cu greu geana pe geana in atmosfera de petrecere si muzica care bubuia dinspre bar. Venisem insa aici doar ca sa vedem delta, cu barca (mokoro) sau cu avionul. Am vizitat toate companiile aviatice din Maun si preturile ne-au dat pe spate, iar distractia cu barca dureaza cateva zile. Spre seara abandonasem, cand am cunoscut doi calatori din Munchen, care ne-au ajutat sa ne indeplinim visul. Asa ca in dimineata urmatoare noi doi, impreuna cu Dominic si Stefan, ne prezentam in gluma de aeroport pentru un penibil de scrupulos control de securitate. Pe pista se facea smotru la greu Cateva date simpatice despre zbor: avionul, un Cessna 206 capabil sa duca pana la 5 pasageri la bord. Consum: 1 l kerosen/minut. Interval maxim de zbor: 5 ore. In cele 45 de minute de survol am parcurs 228,82 km, acoperind o suprafata de 109,707 ha wcu viteza maxima de 300 km/h. Pilotul Andras este american si de gasca, afland ca pentru noi doi era primul zbor cu un obiectiv usor, ne-a propus ceva mai aventuros. Decolare in forta, apoi cateva viraje ametitoare si eram in al noualea cer. Toata lumea vibra de la adrenalina. La un moment dat toate G-urile astea m-au terminat, iar Andras a considerat ca cel mai bun leac e sa imi dea avionul pe mana. Am mentionat ca toata faza se intampla la cateva sute de metri deasupra deltei Okavango, unul dintre cele mai fabuloase locuri din lume? Cu o suprafata de 16,000 km patrati, Delta este una dintre putinele care nu sunt generate la varsarea intr-o apa. Mai intai falia Gumare schimba inclinatia albiei raului Okavango, astfel ia nastere Delta. Raul se imparte in trei brate principale, apoi in altele, nenumarate, secundare. Falia Thamalakane 'inchide' Delta, asa ca raul Okavango nu mai ajunge niciodata la ocea, partial evaporat, partial absorbit de Kalahari. Delta este un mozaic complex. Nenumarata lagune si canale taiate perpendicula de o retea radiala de poteci create de animale. In jurul acestor zone sunt movile circulare unde cresc nuferi si papirus, acestea sunt 'insulele' Deltei. In fine, spre margini sunt zone non-inundabile, acoperite cu iarba. Vazusem Delta in Ferbruarie de departe, din Namibia. Acum sezonul ploios trecuse, si ca niste ucenici ai celebrului Yann Artus Bertrand, incercam sa avem o imagine de ansamblu. Am asistat la numeroase scene intime: elefanti si girafe traversand mlastinile si iazurile, cate un elefant adult singuratic, hipopotami pascand sau dormind sub apa, turme de zebre si antilope, un crocodil lenevind la soare, o familie de rinoceri, stoluri de pasari bucurandu-se de acest paradis terestru. Culorile si texturile de apa, cer si pamant, cicatricile verii alcatuiau un peisaj fabulos Schimbarea de anotim dezvaluia alte detalii ale vastului ecosistem semi-acvatic. Te las sa privesti pozele care sunt o prea modesta imagine a realitatii. Dupa o dimineata asa de plina, nemtii ne-au scos la un nesscaffe, sa ne mai limpezim mintile. O ocazie sa mai sporovaim cu pilotul nostru, care e multumit de job si de orelele acumulate, dar nerabdator sa gaseasca un post mai banos in Europa. Ce bine ca drumul catre zambia de-a latul Botswanei e monoton. Aveam nevoie de ragazul asta sa digeram amintirile din Delta. Am trecut repede pe langa pan-urile Nxai si Makgadikgadi si pe langa baobabii batrani de mii de ani. Stiam ca drumul ca trece prin parcul national Chobe si printr-un coridor de migratie a animalelor salbatice catre traverseaza dinspre Zimbabwe. Asa ca am campat la distanta confortabila de limita e securitate si am facut un foc de tabara, preventiv. A fost unuk dintre cele mai frumoase locuri in care am dormit. Animati de rasaritul de soare, ne-am pregatit de intalnirea cu animalele. Dar drumul e in lucru, asa ca utilajele si operatiunea monstru au perturbat dramatic traiectoria faunei. Am vazut totusi cateva familii de elefanti, pe langa antilope, porci salbatici, elani si multe multe specii de pasari. E de neinteles cum s-au adaptat acesti uriasi blanzi la prezenta si nestavilitul apetit pentru teritoriu ale omului. La frontiera ne-am intalnit cu un grur de sud-africani echipati si para-echipati, pana in dinti. Ne-am inghesuit pe bac pentru 15 minute de traversare a fluviului Zambezi. Un grup de mokoro fshermen a trecut in forta, amintindu=ne de sportivii cu caiacele din Durban, Numai ca oamenii de fata nu o fac din placere, ci de nevoie. Inapoi in Zambia eram inapoi in Africa neagra: haos total la frontiera, peste tot 'intermediari' si 'bine-voitori' de profesie. Am trecut ca si neobservati pe langa tot show0uk sud-african. Daca la granita nu am platit nimic, in Livingstone am pierdut 160 (cuvant urat) pe mana unui bisnitar. Ssta e Africa, orice eroare se plateste. Supermarketul SPAR fusese intre timp inaugurat, asa ca inarmati cu mancare din piata si giftuiti cu pui si orez, am pornit piezis inspre Rapid 14. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Iunie 3, 2012 Share Postat Iunie 3, 2012 stupide si inutile regulile cu vizele. sunt invidios pe cei care calatoreau acum 70 de ani: era si mai putin riscant si mai simplu, deoarece in multe tari inca nu se aflase ce e aia o "viza". acum se iau toti prea in serios si iti cer 1000 de documente pentru o banala vizita turistica cu motocicleta, de parca ai aduce in tara lor un dinozaur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Iunie 4, 2012 Autor Share Postat Iunie 4, 2012 stupide si inutile regulile cu vizele. sunt invidios pe cei care calatoreau acum 70 de ani: era si mai putin riscant si mai simplu, deoarece in multe tari inca nu se aflase ce e aia o "viza". acum se iau toti prea in serios si iti cer 1000 de documente pentru o banala vizita turistica cu motocicleta, de parca ai aduce in tara lor un dinozaur. Clar si eu... Africa acum 70 de ani. Nici nu pot sa mi imaginez! Interesul scade cu dimensiunea "vehiculului": camion, 4x4, motocicleta, bicicleta. ____________________________________________________________________________________________________________ Praf, sudoare si acatiste in Zambia In Livingstone taxiurile turcoaz somau. Dar pe drumul de pamant catre Nsogwe, mirosea a cascada Victoria si la un moment dat i-am zarit si jetul de aburi, o treime fata de februarie. Aveam emotii. Pentru prima data in aceasta calatorie, ne intorceam intr-un loc cunoscut, unde stiam numele oamenilor si fiecare coltisor. Aici aveam un trecut, si ne intorceam ca sa revedem prieteni si sa punem bazele unui viitor. Pentru ca internetul e o gluma in Joburg, sosirea noastra a fost o surpriza de mare efect. Bucurosi sa le fim din nou oaspeti, prietenii nostri ne-au intampinat cu vesti bune. Parintii Laurei isi incheiau primul lor sejur in Zambia planuind cum sa revina mai repede. Cate ceva se schimbase insa: Culorile erau tomnatice, mult ruginiu si auriu. Timpul lasase urme aici, ca si peste noi, totul parea mai limpede, cum speram sa fie si cautarile noastre. Insa Zambezi era mai involburat si mai nestavilit, plajele de asta vara inundate. Apusurile erau asa cum ni le aminteam, cele mai frumoase din lume. Eram 'acasa'. Dar numai pentru trei nopti, cat sa stam cu prietenii, sa ne spalam si organizam bagajele. La baza ne aflam in plin sezon. Seara in care am ajuns noi a coincis cu sosirea fondatorului Overland. Phil ne-a povestit cum dupa ce a servit in aramata sud-africana, a calatorit independent timp de 6 ani in peste 40 de tari, apoi a fost intructor pentru expeditiile Camel Trophy. In 1999 a ous bazele Overland impreuna cu sotia sa Sharon, dedicandu-se misionariatului, pionieratului umanitar si proiectelor de dezvoltare economica in comunitati izolate din punct de vedere geografic. Cuplul celor doi fuseses desemnat unua dintre cele 30 de voci emergente in SUA pentru munca desfasurata in tarile lumii a treia. Acum cativa ani, Pete a participat la o expeditie Overaland in Amazon, apoi a venit pentru scurt timp la baza din Zambia. Anul urmator a stat la baza 3 luni, iar anul urmator 7. Din 2012 s-a hotarat sa se mute in Zambia. Pete este tartorul garajului si fan moto. 'Daca ai ceva de facut, te pot ajuta' mi-a oferit. Orin urmare am fabricat un nou sistem de prindere pentru scutul care se rupsese deja de doua ori (Lumbumbashi si Namibia), si am sudat la esapament ca sa mai reduc din zgomot. Vremea sa plecam a venit pe nesimtite. Laura a avut dreptate; e aiurea sa ne tot luam ramas bun, data viitoare trebuie sa facem cumva si sa ramanem mai mult, sau de tot. Cum ne pregateam sa o luam insore Lusaka, Pete a fost convocat in teritoriu. Un camion aflat in misiune era blocat undeva in Nyhawa, de cateva zile bune monstrul trebuie impins ca sa porneasca. Era o treaba de o zi, dus-intors. 'Veniti si voi', ne-a propus Pete, 'campam in sat cu echipa, asa vedeti si ce se intampla intr-o misiune, iar a doua zi puteti urca catre nord'. Zis si facut. In Zima, 90 km dupa Livingstone, am iesit de pe asfalt pe pietris pana in Nyhawa central. Am intrebat in stanga si in drepta, noroc cu sotia pastorului, care a banuit correct ca echipa era Siamundele. Misionarii erau integrati de o saptamana in comunitate: mergeau pe jos cu orele prin arsita, ajutau satenii la treburi prin gospodarie, organizau activitati extra scolare si jocuri, chiar si un meci de fotbal. Biserica e importanta in Africa. Oamenii pastreaza credinte animiste, dar se intalnesc si se manifesta plenar in cadrul religios, incorporand in ritualurile de divinatie muzica, dans, ba chiar dramaturgie, cum am vazut prin RDC (in Mission Kalonda). Fiecare sat mai mare are insa si vraciul sau, care se ocupa cu 'desfacutul' vrajilor, in fapt cu spolierea si manipularea naivilor de ocazie. Copiii din zambia profunda, pe care abia de data asta o intalneam, erau cam la fel ca cei din Congo. Mai linistiti si mai timizi, desigur, insa tot atat de sinceri si avizi de contact. Cel mai important lucru care le lipseste e informatia: multi oameni nu stiu ca ii doare caoul pentru ca abia au baut un pahar de apa pe zi in plina vara, sau ca trebuie sa manance si altceva decat porumb crud sau nshima (proteine ieftine ca fasolea ajuta). Sunt multe de facut. In aceasta regiunea a Zambiei etnia dominanta e Tonga, care incheie ziua cu un ritual: un dans in jurul focului gen 'perinita' folosind fusta africana 'shetenge'. Am participat la ceva similar in Gabon. Dupa o zi plina (off road, dans) am topit marshmallow in foc, l-am indesat intre doi biscuiti si o bucata de ciocolata, si gata 'smore'-ul (de la 'give me some more'). Un desert american de tabara, dupa care am cazut franti. De cand plecasem din Cape Town vremea continua sa se incalzeasca, dar zilele erau din ce in ce mai scurte. Se intuneca deja pe la 6.30 seara, iar diminetile erau inca prea reci. De data asta insa ne-am trezit mai vioi ca de obicei, pentru ca Pete nascocise o noua aventura. Jako si Amber si-au lasat in urma cu peste 10 ani patriile: el Africa de Sud, ea America. De 6 ani traiesc impreuna cu copiii lor, Jakob si Jeremiah, intr-un colt de lume departe de orice. Au fondat un orfelinat si un institul prescolar, isi vad de treaba. Catinel, dar asezat, si sigur. Aflati mai mult aici: www.missionoflovezambia.org. Amici cu Pete, urma sa-i vizitam. Aveam doar o harta schitata de pastor si stiam ca pe Jako il cheama pe Jako. Ne bazam pe localnici sa ne ghideze. 70 de kilometri am muncit la drum, 3 ore de praf si nisip. Tipul asta de teren e denumit 'bumbac' in jargonul sud-african. Cand e ud te scufunzi ca intr-o mlastina, dar noroiul nu se inchide la loc, iar odata uscat e tare ca betonul, tre' sa-l spargi ca sa treci peste. Ironia a fost de-a lungul drumului: numai plantatii de bumbac. Asa trebuie sa fie Kinshasa - Lubumbashi pe uscat. M-as baga sa-l fac din nou, si cu pasager. Traversarea in sezon umed a fost nebunie curata. In Zambia aceleasi deviatii, poteci ca sa ocolesti poteca, fara eroii anonimi din Congo, care trudesc la drum. Cel mai importat aspect insa care separa Zambia de Zair este ca satenii tonga pot ajunge, dupa ceva kilometri, la drumul principal, care e asfaltat. Adica pot primi provizii si medicamente. In plus, in multe sate sunt pompe de apa, ceea ce face oamenii mai putini vulnerabili la seceta. Sezonul umed nu e atat de lung si neindurator ca in RDC, iar guvernul nu atat de corupt, incat banii mai ajung si in constructii, iar proiectele umanitare se pot desfasura cat de cat. Revenind la drum… Pete avea niste probleme cu presiunea in cauciucuri. La Jako am dat o raita si am imbucat ceva. Inca 40 de km de 'bumbac', iar in Kalomo ne-am despartit de Pete. A trebuit sa dormim intr-un land de buruiei inalte, inca ceva ce ne-a amintit de Zair. Dimineata cortul era leoarca de roua. Eram afara din Lusaka a doua zi inainte de pranz. Cumparaturi facute (pui, ovaz, ulei Motul de la Ali Boats Yamaha). Estul tarii e aproape tropical, mai verde si pitoresc. Traversand raul Luangwa ne-am gandit in treacat la cele doua parcuri nationale in care nu avem voie sa intram - trebuie sa fie faine. Decat sa bantuim la periferia parcurilor, ne grabeam sa trecem frontiera cu Mozambique. Rasaritul fusese la 5.10 seara, rasaritul era dat de GPS la 5.56 dimineata. La 5 si un sfert orizontul se imbujora deja. Cortul ud. Si frig, de scoteam aburi oe gura. Aveam un sistem ca sa speriem creaturile de prin tufe, cu un bat lung, mai ales ca stiam de la localnici ca sunt serpi si seara ne vizitase campingul un rozator. 'Dopuri" pentru esapament confectionasem din berile de la cina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.