Sari la conținut

Mi-am Luat Botezul Azi.....


dubici
 Share

Postări Recomandate

scurt:

 

drum: nu stiu cum se numeste strada dintre turda si arcul de triumf- inainte de semafor

banda din dreata pe care eram eu era libera. Un bou cu logan a schimbat banda fara sa se uite sau sa semnalizeze exact cand eram la 2 m de el... eu mergeam cam cu 40-50km/h.

 

am zis ca decat sa intru in el si sa ma imprastii pe acolo mai bine o culc.

 

rezultatul: eu pe asfalt cu motorul, el pe drum fara sa opreasca sa se uite desi a vazut ce a facut.

 

rani: julitura in genunchi drept, o umflatura pe gamba stanga. Daca nu aveam manusile si protectii la coate cred ca era ceva mai groasa- la mana dreapta cred ca imi lasam ceva carne pe asfalt daca nu aveam manusa ....

 

 

Asa ca asfalt uscat, si cat mai putini prosti pe el..... :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca era mai bine (d.p.d.v. financiar) sa-l atingi...o urma de vopsea pe masina lui si o reclamatie la politie...rezolva reparatia motorului...evident...puteai sa te fi lovit mai tare deci..poate mai bine asa...

 

Urat oricum...imi pare rau pt ce ai patit dar...asa sunt romanii...si mie mi-a lovit cineva masina (un taxi) si a plecat...ce pot sa fac?CASCO si...ratele imi cresc la anul si uite asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea este ca ai ales varianta ce-a mai gresita.

 

Niciodata nu am culcat motorul. Am intrat cu el. Doar e fier.

 

La tine era asa:

 

1. trebuia sa presupui prin absurd ca melteanul se va teleporta pe banda ta

2. manevra de evitare era tangentiala cu masina.

 

Daca nu te loveai si nu cadeai, te duceai pana la primul semafor si ii aratai oglinda lui pe jos.

Chiar daca o loveai si cadeai, aveai cum sa recuperezi bani de la politie, ala lua amenda ... etc.

 

Nu va mai aruncati aiurea de pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are si aruncatu logica lui, mai ales cand nu ai pe unde sa eviti si ai viteza mare. Dar atunci lasi motoru sa se duca in conserva si te arunci pe tine :hug:

Daca tu ai culcat motorul iar acesta s-a oprit pana in conserva, insemna ca s-ar fi oprit si mai repede pe 2 roti.

La viteze de oras (50 , 40, 30 in functie de aglomeratie) , daca nu ai unde eschiva, o frana sanatoasa cu motorul perfect drept si fara panica, e cea mai buna solutie pentru ca nu pot rezulta decat 2 situatii : te opresti pina in obstacol si rasuflii usurat dupa care bagi si scoti sau te opresti in obstacol dar impactul are loc la o viteza foarte mica, iar tu nu patesti nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca este vorba de experienta...si eu am avut ezitari d-astea, bine ca s-a terminat cu bine si am avut loc sa trec. Ieri era sa intru in plin intr-un papuc care mi-a taiat calea, a dat sa intre pe o strada, s-a blocat de unu cu 4x4 care intrase gresit si manevra dihania. S-a oprit de-a curmezisul pe Liviu Rebreanu si aveam loc numai pe linia de tramvai, veneam cu un 70 - 75, frana fata si spate violenta si am evitat intrand pe linia de tramvai care deja ma furase...nu mai zic ca am lasat niste urme de frane de vreo 15 metrii ( atat a fost franarea ) si cand m-am dus dupa ala i-am zis ceva de mama si tata si alte prostii : "si acum ce vrei sa ne batem? " - mi-am tras viziera si el imediat tzup in masina ca deh...dadea in mine ca la fasole cu toate protectiile pe care le aveam pe mine.

 

Daca pateam asta acum o luna, eram deja in spital probabil sau culcam motoru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are si aruncatu logica lui, mai ales cand nu ai pe unde sa eviti si ai viteza mare. Dar atunci lasi motoru sa se duca in conserva si te arunci pe tine :hug:

 

CORECT !!!

Eu asa am facut ! honditza mea a facut cunostinta cu un BMW iar eu cu asfaltul. Practic, am culcat-o pe partea dreapta si ea s-a dus taras si s-a izbit in laterala BMW-ului.

Cred ca ma sifonam mult mai rau daca ma izbeam, chiar si in franare, in masina aia (pe asfalt era destul de mult nisip).

 

Btw, eu am rezolvat "amiabil" treaba pe loc. Fara politie si alte probleme d'astea. E mai putin ortodox dar am scutit timp si nervi. Omul isi recunoaste fapta, se evalueaza pagubele de comun acord sau se apeleaza la o terta persoana, se plateste si gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca nu a fost mai rau!! Nu ai facut foarte bine, dar pisici, e de inteles, in fractiunea aia de secunda numai la cum sa-ti iei banii de reparatii te gandesti, :hug:

Hai asfalt uscat si aveti grija ca s-au vorbit toti prostii si toate proastele sa iasa cu masina in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

La viteze de oras (50 , 40, 30 in functie de aglomeratie) , daca nu ai unde eschiva, o frana sanatoasa cu motorul perfect drept si fara panica, e cea mai buna solutie pentru ca nu pot rezulta decat 2 situatii : te opresti pina in obstacol si rasuflii usurat dupa care bagi si scoti sau te opresti in obstacol dar impactul are loc la o viteza foarte mica, iar tu nu patesti nimic.

 

 

Perfect de acord: am patit-o cu unu care a iesit mai tare de pe o straduta, a franat brusc cand m-a vazut, eu ma uitam la el, sa nu cumva sa imi taie fata, cu toate ca oprise si nu am observat ca in fata erau masini care stateau la stop (coada era mult mai mare ca in oricare zi si nu ma asteptam sa fie pana acolo), asa ca in momentul in care m-am uitat in fata, am constatat ca mai am putin si intru in cel din fata, asa ca am pus frana violent, si cu toate ca mi-a derapat urat spatele (am prins noroi uscat de la altul ce iesise de pe aceeasi strada de pe care vrea sa iasa ala), am reusit sa o tin pe roti si sa ma "proptesc" la viteza mica in bara spate a unui Logan. Avarii: Logan - bara un pic zgariata; Tiganca mea - aripa fata un pic indoita la cantul din fata si urechile de prindere de pe furca fisurate la sudurile din fata. Urmari? Omul s-a uitat la mine, a zis ca nu e nimic. Ii era frica initial sa nu fie mai grav, ca tocmai il pusese la vanzare, dar dupa ce a vazut "avariile", s-a urcat in masina si a plecat mai departe. Ma gandesc ca in cazul in care m-as fi aruncat de pe motor, cand am realizat ca totusi impactul e inevitabil, sigur as fi avut daune mai mari, atat la motor cat si fizic, iar lu ala cu Loganul cred ca i-as fi facut varza spatele. Vinovat am fost clar eu, cum am si recunoscut imediat. Lipsa de experienta si-a spus cuvantul (am folosit, asa cum ma obisnuisem, doar frana spate, abia dupa incidentul ala am inceput sa folosesc si fata), dar mie instinctul mi-a dictat sa incerc pana la capat sa opresc motorul.

 

Dar sa revenim la tine, dubici: bine ca nu a fost mai grav.

Editat de legionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect de acord: am patit-o cu unu care a iesit mai tare de pe o straduta, a franat brusc cand m-a vazut, eu ma uitam la el, sa nu cumva sa imi taie fata, cu toate ca oprise si nu am observat ca in fata erau masini care stateau la stop (coada era mult mai mare ca in oricare zi si nu ma asteptam sa fie pana acolo), asa ca in momentul in care m-am uitat in fata, am constatat ca mai am putin si intru in cel din fata, asa ca am pus frana violent, si cu toate ca mi-a derapat urat spatele (am prins noroi uscat de la altul ce iesise de pe aceeasi strada de pe care vrea sa iasa ala), am reusit sa o tin pe roti si sa ma "proptesc" la viteza mica in bara spate a unui Logan. Avarii: Logan - bara un pic zgariata; Tiganca mea - aripa fata un pic indoita la cantul din fata si urechile de prindere de pe furca fisurate la sudurile din fata. Urmari? Omul s-a uitat la mine, a zis ca nu e nimic. Ii era frica initial sa nu fie mai grav, ca tocmai il pusese la vanzare, dar dupa ce a vazut "avariile", s-a urcat in masina si a plecat mai departe. Ma gandesc ca in cazul in care m-as fi aruncat de pe motor, cand am realizat ca totusi impactul e inevitabil, sigur as fi avut daune mai mari, atat la motor cat si fizic, iar lu ala cu Loganul cred ca i-as fi facut varza spatele. Vinovat am fost clar eu, cum am si recunoscut imediat. Lipsa de experienta si-a spus cuvantul (am folosit, asa cum ma obisnuisem, doar frana spate, abia dupa incidentul ala am inceput sa folosesc si fata), dar mie instinctul mi-a dictat sa incerc pana la capat sa opresc motorul.

 

Dar sa revenim la tine, dubici: bine ca nu a fost mai grav.

mai baiete ,am pierdut 10 minute din viata,ca sa nu aflu nimic.Asfalt uscat. :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baiazide majoritatea culca motorul... Ai mai putzine sanse sa iti rupi oasele...

Oricum daca zici ca e botezul, welcome printr-e noi.. :hug:

 

1. culci motorul

2. inertia face ca motorul sa se duca pe fosta traiectorie, adica spre masina

3. pilotul face cunostiinta cu asfaltul si se duce pe aceeasi traiectorie, spre motocicleta (care se duce spre masina)

4. DACA intri in motor, e cam nasol

5. DACA te opresti de la frecare, aveai timp destul sa te opresti si cu motorul

 

Decizia e la punctele 4 si 5. Tine de franele, de timpul de reactie si de aprecierea fiecaruia.

 

Personal la mine e cam asa:

 

1. gaz si manevra de evitare daca in microsecunda aia am procesat informatiile asa.

2. frana si impact daca nu se poate varianta 1. Ai sansa sa sari peste autovechicul imediat inainte de impact. Eu asa am facut anul trecut si am scapat super ok cu 3 vanatai (motorul muci, dar eu ok).

 

PS: chiar vorbesc din experienta. Nu sunt pilot, nu sunt cine stie ce scula de bascula de motociclist, dar am ceva km si un gram de experienta in accidente si in tot felul de situatii nasoale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5. DACA te opresti de la frecare, aveai timp destul sa te opresti si cu motorul

 

Chiar sunt curios referitor la acest punct.

...un om este mai usor decat o motocicleta + un om pe ea, un om are pata ce contact cu asfaltul mult mai mare decat o motocicleta, pielea (costumul de protectie al motociclistului) are aproximativ aceeasi aderenta ca si cauciucul ?!

 

Personal... cred ca un om imbracat in combinezon din piele se opreste mai repede decat o motocicleta pe franare. :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai baiete ,am pierdut 10 minute din viata,ca sa nu aflu nimic.Asfalt uscat. :hug:

 

 

Auzi, m-am cam saturat de tampeniile tale si de atacurile tale puerile. Daca ai ceva de spus, spune, referitor la subiect. Daca nu stii sa citesti si ti-a trebuit 10 minute ca sa citesti o chestie care se citeste in 2-4 minute, e problema ta. Eu ti-am mai dat odata un numar de telefon pe care sa-l folosesti. Ti-l mai dau o data, poate l-ai pierdut sau credeai ca glumesc: SPITALUL PROF. DR. AL. OBREGIA, Sos. Berceni nr. 10-12, sector 4 , Tel. 334.51.75; 334.49.93; 334.42.66; Fax 334.71.64. Poate ei vor reusi sa te ajute, pana la urma.

 

@all: Scuze de off-topic, dar m-am cam saturat de personajul asta atoatestiutor, chiar cu riscul de a-mi lua warn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auzi, m-am cam saturat de tampeniile tale si de atacurile tale puerile. Daca ai ceva de spus, spune, referitor la subiect. Daca nu stii sa citesti si ti-a trebuit 10 minute ca sa citesti o chestie care se citeste in 2-4 minute, e problema ta. Eu ti-am mai dat odata un numar de telefon pe care sa-l folosesti. Ti-l mai dau o data, poate l-ai pierdut sau credeai ca glumesc: SPITALUL PROF. DR. AL. OBREGIA, Sos. Berceni nr. 10-12, sector 4 , Tel. 334.51.75; 334.49.93; 334.42.66; Fax 334.71.64. Poate ei vor reusi sa te ajute, pana la urma.

 

@all: Scuze de off-topic, dar m-am cam saturat de personajul asta atoatestiutor, chiar cu riscul de a-mi lua warn.

iar am pierdut timpul.....citesc greoi,sunt mos.succes. :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am invatat o chestie in trafic: NU DEPASESC PE DREAPTA CAND COLOANA SE DEPLASEAZA mai ales dc pe zona pe care merg are loc si o masina (ca latime de banda ma refer). Dc totusi ma hotarasc sa o fac, dau claxon in timp ce incep manevra de depasire, incadrare, etc. In tot acest timp ma uit cu coada ochiului in oglinda lui laterala ca sa vad unde-i este privirea. Plus ca tot timpul cand fac o manevra ma uit si dupa posibilitatile de evitare (ma refer la spatiu) in caz ca se hotaraste sa faca o miscare gresita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auzi, m-am cam saturat de tampeniile tale si de atacurile tale puerile. Daca ai ceva de spus, spune, referitor la subiect. Daca nu stii sa citesti si ti-a trebuit 10 minute ca sa citesti o chestie care se citeste in 2-4 minute, e problema ta. Eu ti-am mai dat odata un numar de telefon pe care sa-l folosesti. Ti-l mai dau o data, poate l-ai pierdut sau credeai ca glumesc: SPITALUL PROF. DR. AL. OBREGIA, Sos. Berceni nr. 10-12, sector 4 , Tel. 334.51.75; 334.49.93; 334.42.66; Fax 334.71.64. Poate ei vor reusi sa te ajute, pana la urma.

 

@all: Scuze de off-topic, dar m-am cam saturat de personajul asta atoatestiutor, chiar cu riscul de a-mi lua warn.

intre noi fie vorba corect se scrie ,,ti-au trebuit"(cele 10 minute)nu ,,ti-a trebuit".Bafta. :hug:

 

Auzi, m-am cam saturat de tampeniile tale si de atacurile tale puerile. Daca ai ceva de spus, spune, referitor la subiect. Daca nu stii sa citesti si ti-a trebuit 10 minute ca sa citesti o chestie care se citeste in 2-4 minute, e problema ta. Eu ti-am mai dat odata un numar de telefon pe care sa-l folosesti. Ti-l mai dau o data, poate l-ai pierdut sau credeai ca glumesc: SPITALUL PROF. DR. AL. OBREGIA, Sos. Berceni nr. 10-12, sector 4 , Tel. 334.51.75; 334.49.93; 334.42.66; Fax 334.71.64. Poate ei vor reusi sa te ajute, pana la urma.

 

@all: Scuze de off-topic, dar m-am cam saturat de personajul asta atoatestiutor, chiar cu riscul de a-mi lua warn.

mi-ai ,,dat "3 numere bre, (de telefon)si unul de fax. la revedere:baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5. DACA te opresti de la frecare, aveai timp destul sa te opresti si cu motorul

 

Chiar sunt curios referitor la acest punct.

...un om este mai usor decat o motocicleta + un om pe ea, un om are pata ce contact cu asfaltul mult mai mare decat o motocicleta, pielea (costumul de protectie al motociclistului) are aproximativ aceeasi aderenta ca si cauciucul ?!

 

Personal... cred ca un om imbracat in combinezon din piele se opreste mai repede decat o motocicleta pe franare. :hug:

 

Nem.

Motocicleta are o greutate de 3-4 ori mai mare decat a tipului in combinezon.

Motocicleta e pe franare, tipul in combinezon e in sliding.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. frana si impact daca nu se poate varianta 1. Ai sansa sa sari peste autovechicul imediat inainte de impact. Eu asa am facut anul trecut si am scapat super ok cu 3 vanatai (motorul muci, dar eu ok).

Ai dreptate dar ce faci daca este o duba sau chiar un papuc carosat cum mai sari peste ???

Conteaza foarte mult si norocul pe care il ai in astfel de situatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io l-am culcat si au rezultat: 2 coaste + 1 clavicula rupta. Bineinteles ca eram echipat corespunzator:tricou + bermude.

 

Nasol. Zi-mi ce crezi ca se intampla daca nu il culcai.

 

Conteaza foarte mult si norocul pe care il ai in astfel de situatii.

 

True!

 

Dar decat sa ma infig SUB fiare mai bine ma lipesc de duba ca o musca de un geam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam viteza cam 70/h si motorul s-a infipt in stilpul din dreapta spate al masinii (ala a facut stinga in fata mea venind din sens invers). Posibilitati:

 

1. Saream peste masina da' la viteza pe care o aveam si "echipamentul" pe care-l purtam cred ca se rupeau mai multe oase la aterizare.

2. Ma izbeam in masina (cea mai probabila varianta), pt ca motorul s-a izbit in partea cea mai inalta a masinii (nu capota fata sau portbagajul) si cred de asemenea ca putea fi mai nasol doarece la viteza aia impactul frontal era destul de puternic.

 

Off topic Cel mai bine este sa o culci. daca intri in plin riscul sa faci un traumatism fatal este foarte mare( cap, splina, ficat, sd mediastinal etc), oasele se repara.

 

@baiazid Greutatea nu impacteaza lungimea franei, coeficientul de frecare da. Problema este cum franezi de urgenta si stapanesti motocicleta, ca esti pe 2 roti si aluneci in lateral daca se blocheaza rotile, nu esti cu RABA

 

On topic - dubici, welcome in.

bine ca nu a fost mai rau si incearca sa mergi cand e mai liber, e mult prea devreme sa te bagi in aglomeratia de dimineata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Loud pipes saves lives. Ia sa fi duduit tu un pic din toba, sa vezi cum te auzea si nu mai tragea de-ampulea

2. Franarea trebuie stapanita la perfectie (fata SI SPATE !, nu doar fatza).

3. Daca hotarasti ca te arunci de pe motor, atunci vorba lui Baiazid, da-i-o si melteanului cu motorul, atinge-l, etc. , ca altfel ramai cum ai patit-o tu acum: si lovit si indoit motorul. Si-l repari pe banii tai. :hug:

4. Ochii cat cepele, mai ales in zonele in care nu ai loc "de fuga", cum e in cazul de fatza: bordura pe dreapta.

5. Welcome to the club si sa nu mai auzim de evenimente neplacute.

 

Salut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: de ce nu s-a folosit claxonul in secunda 2?

 

Constatare: dupa doi ani de motociclism nu am avut parte de nici o cazatura in trafic dar pot spune cu mana pe inima, dupa multe altercatii ca: IMPACTUL cu masina este nedorit dar sanatos din punct de vedere legal. Ramane de apreciat in cateva fractiuni de secunda (fatale pt. un incepator) daca: o culci sau intri. DAR aici depinde foarte mult de viteza. Asa ca, mare atentie!

 

Inca o data: folositi cat puteti de mult, pana la paranoia, claxonul.

 

 

Oricum, bine ca nu a fost mai rau! A contat mult viteza mica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...