Sari la conținut

Compresie la motor


petrica
 Share

Postări Recomandate

Din plictiseala ... am fos astazi cu Matilda (CB450S) la mecanic, cu scop precis de a face un test de compresie la motor.

Mi-am zis : ,,... hai sa vedem, cat mai are compresia, acum cand mai are putin si face 82000km ? " ...zis si facut ! Am mers la mecanic, am dat bujiile jos, a montat aparatul la fiecare cilindru, pe rand si la ambii cilindrii valoarea a fost aceeasi: 6 kg/cm2 sau 90 psi

In spacificatiile tehnice pentru Honda CB450S PC17, pentru Compression este data valoarea 9,3 - 1 si aici deja am intrat in ceata ! :unsure: Nu-mi dau seama cum se raporteaza acesti 6km/cm2 sau 90psi, la valoarea de 9,3-1.

 

Cu alte cuvinte, rog pe cineva care stie cu ce se mananca chestiilea astea de presiune sa-mi zica si mie daca e de bine sau de rau !

Mentionez ca Matilda functioneaza perfect si acest test l-am facut .......... din plictiseala !

 

Multumesc frumos ! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6kg/cm2 e aproximativ 6 bari. Compresia tre sa fie 9 bari.

Deci mobra ta nu are compresie.

 

Masurarea compresiei oricum nu prea are mare relevanta, decat ca sa se observe dezechilibre intre cilindri.

Compresia in timpul functionarii motorului este mult mai mare, aproape de valoarea normala, dar pe aia nu prea ai cum sa o masori.

Daca zici ca merge perfect, nu ai de ce sa te agiti, pt km ei e foarte bine.

Daca vrei sa ajungi cu compresia la 9 din nou, iti recomand un schimb de segmenti/pistoane. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6kg/cm2 e aproximativ 6 bari. Compresia tre sa fie 9 bari.

Deci mobra ta nu are compresie.

Un set de segmenti noi plus cuzineti si are si compresie... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunea e forta raportata la suprafata.

 

Ce ai tu acolo tre doar sa convertesti la bari sau la ce iti da in manual.

 

6 kilogram-force/square centimeter = 5.883 99 bar

 

90 pound/square inch = 6.205 281 552 bar

 

Dar, cred ca pentru asta trebuie sa ai motorul rece, benzina inchisa si acceleratia data la maxim, baterie buna. Ceva nu ai facut tu acolo de ti-a iesit numai atata.

 

Iti zice in manual mai multe despre cum se verifica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6kg/cm2 e aproximativ 6 bari. Compresia tre sa fie 9 bari.

Deci mobra ta nu are compresie.

 

Acum ce sa zic ? Saraca, ea functioneaza foarte ok, porneste din prima oricand si la orice ora, din martie si pana acum am facut aproape 10000km si nu da semne ca nu ar mai face de 4-5 ori pe atat !

Uleiul il mai papa ... cam 75-100ml la 1000km, dar acum ce sa zic ?! ... am avut eu mobre mult mai pretentioase ce consumau de 3-4 ori pe atat si nu aveau nici macar jumate din rulajul asteia !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca scriam, un set nou. :D

Ma bucur ca suntem de acord... :D

 

Acum ce sa zic ? Saraca, ea functioneaza foarte ok, porneste din prima oricand si la orice ora, din martie si pana acum am facut aproape 10000km si nu da semne ca nu ar mai face de 4-5 ori pe atat !

Uleiul il mai papa ... cam 75-100ml la 1000km, dar acum ce sa zic ?! ... am avut eu mobre mult mai pretentioase ce consumau de 3-4 ori pe atat si nu aveau nici macar jumate din rulajul asteia !

De aia si papa ulei...scapa compresie,se spune ca orice motor care se da la ulei trage mai bine... scapa focul pe langa cilindru in jos,cand urca cilindrul trage si gaze de ulei pe care le baga in admisie si il arde,bagand un set nou il faci sa nu mai scape compresia in baie,oricum nu cred ca ea as de scump un set nou de segmenti si cuzineti pt mobra ta,oricum trebuie verificati si cilindrii in interior sa nu aibe ceva belele !!!Numa bine!

Editat de obeapaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dar, cred ca pentru asta trebuie sa ai motorul rece, benzina inchisa si acceleratia data la maxim, baterie buna. Ceva nu ai facut tu acolo de ti-a iesit numai atata.

 

Iti zice in manual mai multe despre cum se verifica.

 

Aaaa ... pai stai asa ! Mobra era fiarta ca abia venisem de la drum ! Benzina a fost inchisa, bateria e foarte buna, iar acceleratia nu stiam ca trebuie deschisa la maxim !

 

Mi sa mai parut o chestie suspecta ca mecanicul nu a infiletat acel ,,manometru" pentru ca acesta nu se infileteaza, ci are un con de cauciuc ce ar etanseiza foarte bine ! El impingea serios pe scula, dar nu cred ca poate garanta ca nu a scapat putin pe langa !

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaaa ... pai stai asa ! Mobra era fiarta ca abia venisem de la drum ! Benzina a fost inchisa, bateria e foarte buna, iar acceleratia nu stiam ca trebuie deschisa la maxim !

 

Mi sa mai parut o chestie suspecta ca mecanicul nu a infiletat acel ,,manometru" pentru ca acesta nu se infileteaza, ci are un con de cauciuc ce ar etanseiza foarte bine ! El impingea serios pe scula, dar nu cred ca poate garanta ca nu a scapat putin pe langa !

Ziceai ca papa ulei...citeste ce am scris mai sus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-s reparator, dar logica si manualul de la GSF & GS500 zice ca motorul trebuie sa fie cald. so...

Nici eu nu is reparator dar logica mea zice ca trebuie sa fie rece. Ca, cald poa sa fie si la 60 de grade si la 100 de grade. Si pentru temperaturi diferite ai presiuni diferite. Corect?

 

Dar daca zice ca motoru rece, la temp camerei, cat a fii aia, 20 de grade sau mai stiu eu, apai e rece. Oricum valoarea asta in manual e data de referinta. Zice ca sa testezi la temp de x grade, cu acceleratia deschisa la maxim, ca sa nu mai opuna si aia rezistenta. Si (mie in manual cel putin) iti mai da si 3 valori: f buna, buna si slaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ... iata ce zice la manual !

Oricum nu ma astept eu ca dupa 80000km sa am aceeiasi compresie ca un motor nou, insa voi repeta testul asa cum scrie la manual si cu un aparat de masura ce se infileteaza in locasul bujiei !

post-10224-0-02438500-1314703652_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca doar nu a fost luata compresia cum trebuie.

Si fara suparare cel ce ia compresia si nu deschide acceleratia la maxim cred ca este incepator in ale mecanicii.

Fa rost de un compresmetru care se infileteaza si o sa ai surpize (placute)!!!

Iar consumul de ulei nu este mare daca ia 100 de grame la 1000km am vazut si mai rau si mergeau motoretele de sareau pistoanele.

Respect

Editat de NASU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca doar nu a fost luata compresia cum trebuie.

Si fara suparare cel ce ia compresia si nu deschide acceleratia la maxim cred ca este incepator in ale mecanicii.

Fa rost de un compresmetru care se infileteaza si o sa ai surpize (placute)!!!

Iar consumul de ulei nu este mare daca ia 100 de grame la 1000km am vazut si mai rau si mergeau motoretele de sareau pistoanele.

Respect

 

... si eu sunt de aceeasi parere ! Momentan caut un aparat de masura care se poate infileta in locasul bujiei, insa nu cred ca am sanse la mine in oras ! Aparate din alea exista, insa (cica) nu se potrivesc la filetul asta de bujie ce am eu ! Mai caut si o sa-mi fac singur testul, pentru ca motocicleta prea merge bine, cat despre consumul de ulei cand aveam LC8, ala halea 150-200ml/1000km si motorul avea un rulaj in jur de 20000km, iar de DR 800Big ce sa zic ? ...... un drum pana pe litoral si inapoi (~700km) ma costa, in afara benzinei si 1(unu) litru de ulei ..... si motorul ala nu avea mai mult de 40000km.

 

In concluzie, revin cu info dupa ce fac rost de un aparat ,,cu filet".

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aparatele respective sunt pentru toate filetele, adica se gasesc aparate cu furtunul adaptat pt orice tip de bujie, la Louis costa vreo 14 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aparatele respective sunt pentru toate filetele, adica se gasesc aparate cu furtunul adaptat pt orice tip de bujie, la Louis costa vreo 14 euro.

De 14 eur iti indica si citirea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ala halea 150-200ml/1000km si motorul avea un rulaj in jur de 20000km, iar de DR 800Big ce sa zic ? ......

Cu cat are mai putini cilindri motorul cu atat papa mai mult ulei. Din cauza ca sunt putini cilindri, 1 sau 2, sunt si mari cu diametrul mare, pelicula de ulei pe zona mare, usor de "halit" de catre motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat are mai putini cilindri motorul cu atat papa mai mult ulei. Din cauza ca sunt putini cilindri, 1 sau 2, sunt si mari cu diametrul mare, pelicula de ulei pe zona mare, usor de "halit" de catre motor.

 

Putin off-topic. Se intampla ceva rau cu motorul daca consuma mult ulei si mergi asa cu el? Ma refer la mers cu nivelul de ulei ok, completat cand trebuie. Al meu ia cam 100ml/100km si de vreo 5 mii km asa merg cu el. Intotdeauna cu ulei de completat dupa mine, cam la 200-250km ii mai bag 2-300ml. De la uleiul ars se formeaza ceva depuneri care te faulteaza in timp?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am compresiometru luat de pe louis cu filet de 10mm, cât gaura din chiuloasă. Cu toate astea n-am reuşit să-l înfiletez acolo nici mort. Cică ar trebui încă o reducţie făcută lafel ca bujia.

 

În schimb am reuşit să iau compresia, cu un compresiometru fără filet, cu măciucă dinaia de gumă în capăt, doar pe primul şi ultimul cilindru. N-am avut acces la cilindrii 2 şi 3. Pe primul am obţinut 12,8 şi ultimul 13. Tre' să mă sperii ?

 

Menţionez că-mi bat şi supapele la rece şi consumă cu un litru doi în plus de benzină,în schimb ulei deloc :D

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. nu mai fa service-ul la brutarie, dentist sau coafor, se face la mecanic.

2. in manual scrie daca e vorba de compresia la rece sau la cald.

3. ce trebuie sa se incalzeasca (segmenti, cilindri, supape) se incalzeste suficient si in 2 minute de mers la ralanti. diferenta dintre compresia masurata la rece si dupa motor tinut la ralanti 2 minute e imensa.

4. trebuie scoase toate bujiile cind masori, astfel incit sa se poata invirti repede motorul.

5. bateria tre' sa fie OK, daca dupa zgomot scade turatia e posibil sa nu mai fie relevant.

6. acceleratia se tine blana cind testezi. tu masori acolo presiunea maxima pe care o poate mentine cilindrul respectiv. lasind acceleratia inchisa pur si simplu ingreunezi admisia aerului si ceea ce masori nu e presiunea maxima, ci o presiune oarecare, rezultatul fiind irelevant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok:

1. nu mai fa service-ul la brutarie, dentist sau coafor, se face la mecanic.

2. in manual scrie daca e vorba de compresia la rece sau la cald.

3. ce trebuie sa se incalzeasca (segmenti, cilindri, supape) se incalzeste suficient si in 2 minute de mers la ralanti. diferenta dintre compresia masurata la rece si dupa motor tinut la ralanti 2 minute e imensa.

4. trebuie scoase toate bujiile cind masori, astfel incit sa se poata invirti repede motorul.

5. bateria tre' sa fie OK, daca dupa zgomot scade turatia e posibil sa nu mai fie relevant.

6. acceleratia se tine blana cind testezi. tu masori acolo presiunea maxima pe care o poate mentine cilindrul respectiv. lasind acceleratia inchisa pur si simplu ingreunezi admisia aerului si ceea ce masori nu e presiunea maxima, ci o presiune oarecare, rezultatul fiind irelevant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin ...

 

... am facut-o cu propria manutza (ca baietii) ! Am gasit compresmetru d'ala cu filet si m-am pus pe treaba, respectand toate conditiile ce se cereau prin manual, pentru verificarea testului de compresie.

 

Rezultatul il puteti vedea in poza atasata ! :banana:

In concluzile, Matilda e batrana, dar face ciorba destul de buna ! La peste 80000km are un raport de compresie de aproape 11kg/cm2 ... din 12kg/cm2 cat scrie la manual ! Asa ca mai avem multe drumuri de batut impreuna !

 

Va multumesc pentru consiliere !

petrica

 

P.S. Sincer ma cam ofticam, pentru ca in octombrie am planuit o tura pana in Grecia !

post-10224-0-29669900-1314715145_thumb.jpg

post-10224-0-68553600-1314715177_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...