pasatux Postat Septembrie 30, 2011 Share Postat Septembrie 30, 2011 Salut tuturor! Momentan sunt pe o kawasaki gpz 500 , si as vrea sa-mi achizitionez un cruiser , sau ceva in genu asta . Problema e ca nu am avut ocazia sa incerc nici unul , nu stiu ce senzatii/sentimente procura iar despre ergonomie si confort nici atat. Scriind aici as vrea sa aflu daca primele voastre ore pe un astfel de motor v-au facut sa suferiti in vreun fel (gen: dureri de spate , fund , febra musculara de vreun fel etc.). Pun intrebarea asta deoarece am o lejera sciatica (2 crize/an), iar astfel de detalii ma interseaza. Am 1.83 /85 kg , si as vrea sa plec la drum lung pe un astfel de motor (bagaje , cort , prietena etc..) , confortul e indispensabil. Va multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sharky66 Postat Septembrie 30, 2011 Share Postat Septembrie 30, 2011 (editat) 1.In primul rand ca un cruiser poate sa iti dea dureri de spate (acum depinde si de model si de unde sunt pozitionate scaitele). Daca ai probleme cu spatele chiar nu recomand un cruiser. 2.La drum lung nu o sa fi multumit (decat daca te menajeaza 80km/h), cand treci de 100 incepe sa te dranjeze curentul de aer, si chiar daca iti pui parbriz, tot o sa te deranjeze destul de mult Avantajul este ca poti sa cari cu ea (trusa scule in fata pe furca, un bagaj mic gen izopren pe ghidon, giozdan pe rezervor, genti laterale, pasager si un rucsac sau box in spatele pasagerului... si daca te straduiesti, mai intra cate ceva pe ici pe colo, dar nu va fi foarte comod 3.Centru de greutate jos, manevrabilitate mai mica fata de o vitezana sau un tourer, reactii ceva mai lente datorita pozitiei pe care o s-o ai si a pizitionarii comenzilor (acum nu o sa-ti ia 1 min sa ajungi la frana, dar este putin mai lent (desi acest lucru poate fi neglijabil pt ca in timp o sa te mai obisnuiesti) 4.Pt ce vrei tu, adica multe calatorii cu pasager si bagaje, dar si o pozitie cat mai comoda, iti recomand un tourer (Honda VFR800, o alegere foarte buna, sau daca ai multi bani, o Yamaha FJR 1300 sau niste BMW-uri de 1100, 1150, 1200(cauti BMW dupa asta si vezi si motocicletele), sau TDM 850/900) Dar la fel de bine poti alege si un Enduro (BMW F650GS, Aprilia Pegaso 650, Honda Dominator, Honda TransAlp, AfricaTwin) si asa nu vei fi limitat la sosea, poti sa faci si off-road si drum forestier) Editat Septembrie 30, 2011 de Sharky66 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Septembrie 30, 2011 Share Postat Septembrie 30, 2011 in plus, te ia amorteala de b uci dupa aproximativ 1 ora de stat in sa; avantaul e ca dupa 1,5 ore iti poti lua suturi fara sa te mai deranjeze. Serios vorbind, cruiser nu merita sa-ti iei decit daca e singurul tip de moto ce-ti place ca design, designul fiind singurul lucru remarcabil la el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Septembrie 30, 2011 Share Postat Septembrie 30, 2011 (editat) Ahoi, cauta ceva care are pe spate dubla suspensie, pentru ca amortizeaza mai mult shockurile. Eu am Yamaha Dragstar de 1100cc si are doar simpla suspensie si crede-ma ca ca simt toate denivelarile dar ideea e ca ma simt bine pe el, mi-a facut si @Darian seaua mai confortabila si ma lejera si nu sunt chiar asa de puternice shockurile pentru ca se amortizeaza destul de bine. Bafta! Editat Septembrie 30, 2011 de IceLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Octombrie 1, 2011 Share Postat Octombrie 1, 2011 Hm, da. Un cruiser iti amorteste c.uru' dupa ceva kilometri (nu multi), iti afecteaza coloana clar din cauza pozitiei, iti amorteste mainile. Dar.... e genul de motoreta care ori iti place, ori nu-ti place. Functionalitatea si confortul tinde spre nul. Si eu am probleme cu coloana si nu cu crize de doua ori pe an ci de doua ori pe luna. Pana acum ceva timp cand am inceput kinetoterapia si aproape am rezolvat. Cu crizele. Nu ma voi da jos de pe cruiser decat mort. Si atunci cu ranjetul inghetat pe fata. Deci daca nu esti pasionat 100% nu-ti lua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 1, 2011 Share Postat Octombrie 1, 2011 S-a cam zis ce era de zis, fiecare a punctat foarte bine cate ceva. Si eu mi-am inceput "cariera" de motociclist convins ca-s "cioparist" pana la moarte. La fel acuz si eu niste probleme cu spatele, si pur si simplu nu ma simt bine la un drum lung pe cruiser. Imi place in oras zvacul ala pana pe la 50-60 km/h, dar problemele pe care le aveam dinainte de a deveni motociclist, pur si simplu nu ma lasa. Asa ca m-am orientat catre motoare al caror triunghi GHIDON - SA - SCARITE este mai functional, adica imparte greutatea corpului intre punctele amintite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Octombrie 1, 2011 Share Postat Octombrie 1, 2011 Toata treaba este relativa iar durerile de spate nu sunt obligatorii . Am parcurs si 650 de km intr-o zi si nu pot sa spun ca am suferit prea tare cu spatele . Conteaza intradevar seaua si pozitia pe care o ai pe ea . In schimb nu sunt intotdeauna deacord cu comenzile avansate deoarece consider ca fabricantii au ales sa puna scaritele acolo unde trebuie cat sa fie cat mai confortabila pozitia si sa nu dea dureri de poponeata si spate . Consider ca , cu cat ai o pozitie mai apropiata de cea pe care o ai pe un scaun cu atat ar trebui sa stai mai confortabil . Incearca sa te urci pe mai multe modele de cruisere si sa vezi pe care stai mai bine . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pasatux Postat Octombrie 1, 2011 Autor Share Postat Octombrie 1, 2011 Va multumesc pentru informatii , notez cu voie buna. Vroiam sa fac Traseul Franta=>Romania; Romania=> Franta , deci habar nu am peste ce drumuri voi da. Ideea e sa pot trece pe acolo pe unde harta rutiera ma indruma, iar confortu' e indispensabil. Mie imi plac cruiser-ele ca aspect.atitudine , de altfel e ceea ce m-a facut sa dau permisul. Si ma gandeam ca ar fi genial sa pot imbina utilul cu placutul. Pasionat 100% ? , inca nu stiu , dar daca voi incerca poate ma voi indragosti . / Concluzie: Pana acum optez pentru TDM pentru aspectele practice , dar asta nu ma impiedica sa incerc cateva cruisere pana ma decid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Octombrie 1, 2011 Share Postat Octombrie 1, 2011 offf vad ca sunt aici "piloti" care dau sfaturi aiurea (cei care n-au condus cruiser la drum lung si o pozitie mai potrivita, mai ales sharky66, si alti) domnilor... aici e sectiunea cruiser/chopper/power cruiser. piloti sunt cei care detin aceste tipi de motociclete, sunt in masura sa dea sfaturi mult mai bune. pt Shark66: 1. eu am probleme cu coloana. nu pot sa stau mai mult in picioare 15-20 min nemiscat ca ma doare spatele si conduc un power-cruiser (VL1500), adica o motocicleta potrivita pt mine ca pozitie si ca comfort! am spatar si sea "modificata" (producatori sunt nesimtiti ca nu vor sa faca sei comode, din motive de marketing) 2. ZAU?! nu e comod la drum lung?! 12 ore -> 650 km pe zi bucuresti <-> thassos eu si pasagera si bagaje. c`mon! sunt multi care s-au plimbat in afara tarii cu cruisere/choppere, multi km. si in legatura cu parbiz.... poftim?! explica cum am mers fara probleme si constant la 180-190 km/h cu parbiz potrivit si cu sau fara deflectoare ...fara efort. nici nu am strans mainii pe ghidon tare. lejer si eu fumez cu tigara in gura. 3. centru de greutate ai zis corect.... dar restu poftim?! aici e vorba de EXPERIENTA! e vorba de o plimbare, o calatorie. nu "pista de circuit". ia incearca sa conduci un HD Heritage sa vezi ce manevrabilitate are. eu am impresia ca nu ai condus un cruiser, si mai dai sfaturi, chiar daca ai condus dar ff putini km fara sa faci "skill", fiecare motocicleta e diferita, fiecare persoana e diferita. fiecare cu placerile lui. 4. eu il recomand pe Pasatux nite modele de cruiser-touring: HD Electra Glide/Road King/Heritage, Kawasaki VN1700 Nomad/Voyager/Classic, VN900 Classic, Suzuki VL1500(cu accesori potrivite)/C1500/C1800RT/C800 , Honda VTX1300/Shadow si Yamaha XVS si V-Star Tourer/etc. cel mai important e sa probeze toate modele, aici e vorba de pozitie si de comoditate (poate ca Pasatux nu ii sta bine pe VL1500 dar poate sa stea bine pe VN 900 classic perfect! cu accesori) Jeryco a zis bine! e unu aici pe forum care a calatorit Romania - Anglia(sau Irlanda) cu Yamaha Virago. acum 2 saptamani, prietenul meu a calatorit 4.000 km tot cu Virago https://picasaweb.google.com/115444971715075759549/ROHUADRO atentie: seaua in pozitie inclinata sau putin dreapta in functie de motocicleta, pozitia ghidonului potrivit, comenzile intr-o pozitie buna si comoda cel mai bine e sa iei cu talpite, nu cu bete. (poti sa mai misti picioarele mai in fata, mai in spate etc), parbriz adevarat si spatar. PS: eu as alege fara ezitare un VN1700 Voyager. parerea mea. PS2: orice calatorie e obositoare, dar sa fie placuta si sa dormi linistit la noapte, normal ca te "doare" fundu daca nu misti fundu in 3 ore..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RENEGADE Postat Octombrie 1, 2011 Share Postat Octombrie 1, 2011 Un BMW R1200RT, Honda Goldwing, sau un Harley-Davidson FLHTCUI. Bani sa ai ca oferta este. Eu am un BMW R1100RT de vanzare. Are si risere de ghidon ca sa stai cat mai drept sa poti lua socurile vertical nu aplecat. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Octombrie 1, 2011 Share Postat Octombrie 1, 2011 nici aici nu scapasm de intelepciunea ta???? :wacko: parca ti-a mai spus cineva sa o lasi mai moale cu sfaturile la sectiunea service, vrei sa iti spuna cineva sa o lasi mai moale la sfatuiri in general??? in afara de "f"-ul ala ai facut macar 1000 de km pe altceva????sa poti sa dai sfaturi in ce priveste comoditatea??? daca da... adu argumente solide " io cu motorul ala , dupa 500 de km am simtit aia.." daca nu... "am presimtit eu in pipilica ca daca mergi pe cruiser vine un pitic si iti fute cu ciocanul in coloana vertebala.." cristoase ia si tu exemplu de la postul lui zappy sau cryangel... auzi ..sa torni acid :wacko: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bart Bz Postat Octombrie 1, 2011 Share Postat Octombrie 1, 2011 (editat) Scriind aici as vrea sa aflu daca primele voastre ore pe un astfel de motor v-au facut sa suferiti in vreun fel (gen: dureri de spate , fund , febra musculara de vreun fel etc.). Am 1.83 /85 kg , si as vrea sa plec la drum lung pe un astfel de motor (bagaje , cort , prietena etc..) , confortul e indispensabil. Cruiserele sunt facute pentru drumuri lungi si foarte lungi,ca de-aia le zice cruisere. Pozitia corpului fiind una relaxata, ai un confort deosebit la viteze moderate,eu intelegand prin asta pana-n 130/140 la ora,de-aici in sus incepand sa simti curentul cum te trage catre inapoi,dar sunt doua variante de-a scapa si de inconvenientul asta: 1- windshield (parbriz); 2- sissy bar(spatar) si pentru tine,ca pilot + o casca integrala buna (varianta agreata de catre mine). Ca si stabilitate sunt exceptionale,avand centrul de greutate foarte jos,lucru de care iti dai seama cel mai bine pe ploaie(acvaplanarea este foarte redusa) si pe vant puternic,in rafale,mai ales din lateral(nici capu' nu te doare). Ca manevrabilitate n-o sa ai nici un fel de probleme,coarnele avand unghiul de viraj mult mai mare decat la celelalte tipuri de motoare. Daca ai si portbagaj iti poti lua un sac de 80 L de pe Louis in care iti poti pue cam tot ce vrei. Adaugand si o pereche de coburi generoase ,isi poate lua si prietena ta jumatate de sifonier + trusa de machiaj(eu merg mereu cu sotia mea,stiu cum e cu femeile... ). Cat despre amorteli,dureri de spate etc... sunt valabile mai mult pentru pasager atunci cand mergi pe drumuri ceva mai proaste,in Ramania asta fiind, inca, o mare problema.Cruiserele sunt, intr-adevar ,mari iubitoare de asfalt.Tu, stand intre suspensii, nu vad de ce ai avea probleme. Am 1.84, 80 kg, cruisere in ultimii 70.000 km, si probabil, pentru inca multi km de-acum inainte, negasind pan-acum nici un motiv de-a schimba categoria asta de motoare. Editat Octombrie 1, 2011 de Bart Bz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Octombrie 2, 2011 Share Postat Octombrie 2, 2011 Teoretic Bart are dreptate , practic unii isi iau cruisere prea mari sau prea mici pentru ei , isi pun ghidon si comenzi avansate care arata bine dar fac ca pozitia pe mobra sa fie nu tocmai cea mai confortabila etc . O pozitie corecta pe un cruiser trebuie sa fie o pozitie cu spatele drept , unghiul dintre coapse si gambe sa fie de aprox 90 de grade iar mainile sa fie relaxate atunci cand stai mai mult timp cu ele pe ghidon . Revin la ideea initiala , toata treaba este relativa :)in situatia asta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pasatux Postat Octombrie 3, 2011 Autor Share Postat Octombrie 3, 2011 Raspunsurile astea ma incurajeaza, iau note , iau note . Cat despre profilul meu , depasesc rar 100 km/h si sunt mai mult relax , ador vibratiile si sunetul motorului ce difera de clasicele aspiratoare sportive , si mai ales atitudinea de "nu-mi pasa" . Am totusi un buget limitat la 5000 euroi cel mult , echipamentele le am deja . Deci iese din discutie marca harley davidson (cu parere de rau) si goldwingurile. Aveam in vizor un virago 1100 ( daca sunt posesori pe aici as ruga sa se exprime) , dragstar 1100 , VN 900 ( Fara 800 ca e pe lant) . Cylindreele superioare ma tem ca nu vor avea destul de buna autonomie (adica as dori sa pot merge mai mult de 200 km cu un plin) iar in calatoriile lungi e un detaliu important . Sper ca nu cer prea mult , va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Octombrie 3, 2011 Share Postat Octombrie 3, 2011 uita de virago daca ai ochit pe Dragstar XVS1100, o motocicleta care simti cum toarce. consum 5-5,5% un consum bun zic. poti sa faci plinu peste 200 km. VN900 o motocicleta buna si economica. injectie, curea.... probeaza-le.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Octombrie 4, 2011 Share Postat Octombrie 4, 2011 va inteleg pasiunea pt cruisere, si dupa pareea mea sunt singurele "motociclete", dar sa nu exageram. Daca gindim la rece: nici un cruiser nu se va compara la ciclistica cu un sport nici un cruiser nu se va compara la manevrabilitate cu un supermoto nici un cruiser nu se va compara la functionalitate cu un enduro nici un cruiser nu se va compara la confort cu un touring/enduro-touring in rest, cruiserele sunt cele mai "bengoase" mobre, si abia astept sa am banii necesari pentru un cross-bones Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Octombrie 5, 2011 Share Postat Octombrie 5, 2011 Daca gindim la rece: nici un cruiser nu se va compara la ciclistica cu un sport nici un cruiser nu se va compara la manevrabilitate cu un supermoto nici un cruiser nu se va compara la functionalitate cu un enduro nici un cruiser nu se va compara la confort cu un touring/enduro-touring Tocmai de aceea, nici o motocicleta nu se va compara cu un cruiser. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Octombrie 5, 2011 Share Postat Octombrie 5, 2011 Tocmai de aceea, nici o motocicleta nu se va compara cu un cruiser. pe principiul honda nu-i suzuki. poti compara un cruiser cu altul singurul mod in care poti fi sigur e sa testezi o astfel de moto. Nu stiu cine ti-ar da-o pt o tura de ...100km sa zicem? sau hai, 50 sa nu exageram. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Octombrie 5, 2011 Share Postat Octombrie 5, 2011 La statura ta cred ca ar fi mai potrivit XVS 1100 desi viroaga de 1100 mi se pare infinit mai frumoasa . Urca pe amandoua si vezi cujm te simti pe ele . Daca nu ai bani de viroaga de 1100 uita-te si la cea de 750 ... un pret mediu de 2300 - 3000 de euroi iar un exemplar destul de nou si in stare f buna in Germania este aprox 4000. Cu negociere si drum cred ca iesi undeva la 4300 - 4500 euro . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Octombrie 5, 2011 Share Postat Octombrie 5, 2011 Bine a spus colegul despre producatori ca fac sei de rahat.Eu pe scandura mea dupa 100km faceam pauza de ,,noada"..Apoi o sclipire de inteligenta a neuronilor (cei doi) m-au facut sa imi pun scarite pe crash-bar..Eeeeeeeeeeeee..alta mancare ..pozitie lejera..am bagat si 200 fara oprire DAR la 200 km ,,pauza ca doare noada"..Apoii alta sclipire de inteligenta m-a facut sa scurtez timpul parcurgerii celor 200km prin montarea unui parbriz.. Daca inainte imi masam sfarcurile in curentul de aer ff puternic ..acum la 130-140 pot spune ca mi-as aprinde o tigare (din pacate nu mai fumez..asta este..nu toata lumea este perfecta).Un parbriz bine ,,reglat" face toti banii.Acum simt niste gadilaturi prin teasta ,semn ca cei doi neuroni s-au pus pe treaba ..concluzia: trimit seaua la Darian ca sa o transforme dintr-o scandura intr-o canapea de vis ..poate chiar si un spatar (oricum eu nu am scarite la pasager si nu merg cu pasager) .Asa cum este seaua mea daca pun rucsacul in spate pot sta rezemat ,iar in cazul asta nu mai trebuie decat sa cresc putin capacitatea rezervorului ca de opriri nici vorba. Bine a spus colegul despre producatori ca fac sei de rahat.Eu pe scandura mea dupa 100km faceam pauza de ,,noada"..Apoi o sclipire de inteligenta a neuronilor (cei doi) m-au facut sa imi pun scarite pe crash-bar..Eeeeeeeeeeeee..alta mancare ..pozitie lejera..am bagat si 200 fara oprire DAR la 200 km ,,pauza ca doare noada"..Apoii alta sclipire de inteligenta m-a facut sa scurtez timpul parcurgerii celor 200km prin montarea unui parbriz.. Daca inainte imi masam sfarcurile in curentul de aer ff puternic ..acum la 130-140 pot spune ca mi-as aprinde o tigare (din pacate nu mai fumez..asta este..nu toata lumea este perfecta).Un parbriz bine ,,reglat" face toti banii.Acum simt niste gadilaturi prin teasta ,semn ca cei doi neuroni s-au pus pe treaba ..concluzia: trimit seaua la Darian ca sa o transforme dintr-o scandura intr-o canapea de vis ..poate chiar si un spatar (oricum eu nu am scarite la pasager si nu merg cu pasager) .Asa cum este seaua mea daca pun rucsacul in spate pot sta rezemat ,iar in cazul asta nu mai trebuie decat sa cresc putin capacitatea rezervorului ca de opriri nici vorba. Am uitat sa mentionez ca am 175cm iar astazi si numai astazi am 84 km numai muschi unul si unul... (ma bucur si eu ca sunt la cura de slabire si functioneaza). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pasatux Postat Octombrie 13, 2011 Autor Share Postat Octombrie 13, 2011 La statura ta cred ca ar fi mai potrivit XVS 1100 desi viroaga de 1100 mi se pare infinit mai frumoasa . Urca pe amandoua si vezi cujm te simti pe ele . Daca nu ai bani de viroaga de 1100 uita-te si la cea de 750 ... un pret mediu de 2300 - 3000 de euroi iar un exemplar destul de nou si in stare f buna in Germania este aprox 4000. Cu negociere si drum cred ca iesi undeva la 4300 - 4500 euro . Pai ca look imi place si mie mai mult virago , si mi se pare confortabila saua (mai groasa si mai moale) . Dar sunt constient ca e posibil sa am picioarele impachetate deoarece e compacta. Tre sa decid intre ce inima-mi dicteaza si aspectele practice , ca deh , nu le putem avea pe toate (desi ideal ar fi). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.