Sari la conținut

Intrebari de inceput


pasatux
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor!

 

Momentan sunt pe o kawasaki gpz 500 , si as vrea sa-mi achizitionez un cruiser , sau ceva in genu asta .

Problema e ca nu am avut ocazia sa incerc nici unul , nu stiu ce senzatii/sentimente procura iar despre ergonomie si confort nici atat.

 

Scriind aici as vrea sa aflu daca primele voastre ore pe un astfel de motor v-au facut sa suferiti in vreun fel (gen: dureri de spate , fund , febra musculara de vreun fel etc.).

 

Pun intrebarea asta deoarece am o lejera sciatica (2 crize/an), iar astfel de detalii ma interseaza.

 

Am 1.83 /85 kg , si as vrea sa plec la drum lung pe un astfel de motor (bagaje , cort , prietena etc..) , confortul e indispensabil.

 

Va multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.In primul rand ca un cruiser poate sa iti dea dureri de spate (acum depinde si de model si de unde sunt pozitionate scaitele). Daca ai probleme cu spatele chiar nu recomand un cruiser.

 

2.La drum lung nu o sa fi multumit (decat daca te menajeaza 80km/h), cand treci de 100 incepe sa te dranjeze curentul de aer, si chiar daca iti pui parbriz, tot o sa te deranjeze destul de mult

Avantajul este ca poti sa cari cu ea (trusa scule in fata pe furca, un bagaj mic gen izopren pe ghidon, giozdan pe rezervor, genti laterale, pasager si un rucsac sau box in spatele pasagerului... si daca te straduiesti, mai intra cate ceva pe ici pe colo, dar nu va fi foarte comod

 

3.Centru de greutate jos, manevrabilitate mai mica fata de o vitezana sau un tourer, reactii ceva mai lente datorita pozitiei pe care o s-o ai si a pizitionarii comenzilor (acum nu o sa-ti ia 1 min sa ajungi la frana, dar este putin mai lent (desi acest lucru poate fi neglijabil pt ca in timp o sa te mai obisnuiesti)

 

4.Pt ce vrei tu, adica multe calatorii cu pasager si bagaje, dar si o pozitie cat mai comoda, iti recomand un tourer (Honda VFR800, o alegere foarte buna, sau daca ai multi bani, o Yamaha FJR 1300 sau niste BMW-uri de 1100, 1150, 1200(cauti BMW dupa asta si vezi si motocicletele), sau TDM 850/900)

Dar la fel de bine poti alege si un Enduro (BMW F650GS, Aprilia Pegaso 650, Honda Dominator, Honda TransAlp, AfricaTwin) si asa nu vei fi limitat la sosea, poti sa faci si off-road si drum forestier)

Editat de Sharky66
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in plus, te ia amorteala de b uci dupa aproximativ 1 ora de stat in sa; avantaul e ca dupa 1,5 ore iti poti lua suturi fara sa te mai deranjeze.

Serios vorbind, cruiser nu merita sa-ti iei decit daca e singurul tip de moto ce-ti place ca design, designul fiind singurul lucru remarcabil la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahoi, cauta ceva care are pe spate dubla suspensie, pentru ca amortizeaza mai mult shockurile. Eu am Yamaha Dragstar de 1100cc si are doar simpla suspensie si crede-ma ca ca simt toate denivelarile dar ideea e ca ma simt bine pe el, mi-a facut si @Darian seaua mai confortabila si ma lejera si nu sunt chiar asa de puternice shockurile pentru ca se amortizeaza destul de bine.

Bafta!

Editat de IceLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm, da. Un cruiser iti amorteste c.uru' dupa ceva kilometri (nu multi), iti afecteaza coloana clar din cauza pozitiei, iti amorteste mainile.

 

Dar.... e genul de motoreta care ori iti place, ori nu-ti place.

 

Functionalitatea si confortul tinde spre nul. Si eu am probleme cu coloana si nu cu crize de doua ori pe an ci de doua ori pe luna. Pana acum ceva timp cand am inceput kinetoterapia si aproape am rezolvat. Cu crizele.

 

Nu ma voi da jos de pe cruiser decat mort. Si atunci cu ranjetul inghetat pe fata. :friends: :crack:

 

Deci daca nu esti pasionat 100% nu-ti lua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a cam zis ce era de zis, fiecare a punctat foarte bine cate ceva.

Si eu mi-am inceput "cariera" de motociclist convins ca-s "cioparist" pana la moarte. La fel acuz si eu niste probleme cu spatele, si pur si simplu nu ma simt bine la un drum lung pe cruiser. Imi place in oras zvacul ala pana pe la 50-60 km/h, dar problemele pe care le aveam dinainte de a deveni motociclist, pur si simplu nu ma lasa. Asa ca m-am orientat catre motoare al caror triunghi GHIDON - SA - SCARITE este mai functional, adica imparte greutatea corpului intre punctele amintite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata treaba este relativa iar durerile de spate nu sunt obligatorii . Am parcurs si 650 de km intr-o zi si nu pot sa spun ca am suferit prea tare cu spatele . Conteaza intradevar seaua si pozitia pe care o ai pe ea . In schimb nu sunt intotdeauna deacord cu comenzile avansate deoarece consider ca fabricantii au ales sa puna scaritele acolo unde trebuie cat sa fie cat mai confortabila pozitia si sa nu dea dureri de poponeata si spate . Consider ca , cu cat ai o pozitie mai apropiata de cea pe care o ai pe un scaun cu atat ar trebui sa stai mai confortabil . Incearca sa te urci pe mai multe modele de cruisere si sa vezi pe care stai mai bine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru informatii , notez cu voie buna.

Vroiam sa fac Traseul Franta=>Romania; Romania=> Franta , deci habar nu am peste ce drumuri voi da. Ideea e sa pot trece pe acolo pe unde harta rutiera ma indruma, iar confortu' e indispensabil. Mie imi plac cruiser-ele ca aspect.atitudine , de altfel e ceea ce m-a facut sa dau permisul. Si ma gandeam ca ar fi genial sa pot imbina utilul cu placutul.

 

Pasionat 100% ? , inca nu stiu , dar daca voi incerca poate ma voi indragosti .

/

Concluzie: Pana acum optez pentru TDM pentru aspectele practice , dar asta nu ma impiedica sa incerc cateva cruisere pana ma decid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:disappointed: offf vad ca sunt aici "piloti" care dau sfaturi aiurea (cei care n-au condus cruiser la drum lung si o pozitie mai potrivita, mai ales sharky66, si alti)

domnilor... aici e sectiunea cruiser/chopper/power cruiser. piloti sunt cei care detin aceste tipi de motociclete, sunt in masura sa dea sfaturi mult mai bune.

 

pt Shark66:

 

1. eu am probleme cu coloana. nu pot sa stau mai mult in picioare 15-20 min nemiscat ca ma doare spatele si conduc un power-cruiser (VL1500), adica o motocicleta potrivita pt mine ca pozitie si ca comfort! am spatar si sea "modificata" (producatori sunt nesimtiti ca nu vor sa faca sei comode, din motive de marketing)

 

2. ZAU?! nu e comod la drum lung?! :blink: 12 ore -> 650 km pe zi bucuresti <-> thassos eu si pasagera si bagaje. c`mon! sunt multi care s-au plimbat in afara tarii cu cruisere/choppere, multi km. si in legatura cu parbiz.... poftim?! explica cum am mers fara probleme si constant la 180-190 km/h cu parbiz potrivit si cu sau fara deflectoare ...fara efort. nici nu am strans mainii pe ghidon tare. lejer si eu fumez cu tigara in gura.

 

3. centru de greutate ai zis corect.... dar restu poftim?! aici e vorba de EXPERIENTA! e vorba de o plimbare, o calatorie. nu "pista de circuit". ia incearca sa conduci un HD Heritage sa vezi ce manevrabilitate are. eu am impresia ca nu ai condus un cruiser, si mai dai sfaturi, chiar daca ai condus dar ff putini km fara sa faci "skill", fiecare motocicleta e diferita, fiecare persoana e diferita. fiecare cu placerile lui.

 

4. eu il recomand pe Pasatux nite modele de cruiser-touring: HD Electra Glide/Road King/Heritage, Kawasaki VN1700 Nomad/Voyager/Classic, VN900 Classic, Suzuki VL1500(cu accesori potrivite)/C1500/C1800RT/C800 , Honda VTX1300/Shadow si Yamaha XVS si V-Star Tourer/etc. cel mai important e sa probeze toate modele, aici e vorba de pozitie si de comoditate (poate ca Pasatux nu ii sta bine pe VL1500 dar poate sa stea bine pe VN 900 classic perfect! cu accesori)

 

Jeryco a zis bine! :cheers:

 

e unu aici pe forum care a calatorit Romania - Anglia(sau Irlanda) cu Yamaha Virago.

acum 2 saptamani, prietenul meu a calatorit 4.000 km tot cu Virago https://picasaweb.google.com/115444971715075759549/ROHUADRO

 

atentie: seaua in pozitie inclinata sau putin dreapta in functie de motocicleta, pozitia ghidonului potrivit, comenzile intr-o pozitie buna si comoda cel mai bine e sa iei cu talpite, nu cu bete. (poti sa mai misti picioarele mai in fata, mai in spate etc), parbriz adevarat si spatar.

 

PS: eu as alege fara ezitare un VN1700 Voyager. parerea mea.

PS2: orice calatorie e obositoare, dar sa fie placuta si sa dormi linistit la noapte, normal ca te "doare" fundu daca nu misti fundu in 3 ore.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un BMW R1200RT, Honda Goldwing, sau un Harley-Davidson FLHTCUI. Bani sa ai ca oferta este.

 

Eu am un BMW R1100RT de vanzare. Are si risere de ghidon ca sa stai cat mai drept sa poti lua socurile vertical nu aplecat.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

nici aici nu scapasm de intelepciunea ta???? :wacko: :wacko: :wacko:

 

 

parca ti-a mai spus cineva sa o lasi mai moale cu sfaturile la sectiunea service, vrei sa iti spuna cineva sa o lasi mai moale la sfatuiri in general???

 

in afara de "f"-ul ala ai facut macar 1000 de km pe altceva????sa poti sa dai sfaturi in ce priveste comoditatea???

 

daca da... adu argumente solide " io cu motorul ala , dupa 500 de km am simtit aia.."

daca nu... "am presimtit eu in pipilica ca daca mergi pe cruiser vine un pitic si iti fute cu ciocanul in coloana vertebala.."

 

 

cristoase

 

 

ia si tu exemplu de la postul lui zappy sau cryangel...

 

 

 

 

auzi ..sa torni acid :wacko: :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scriind aici as vrea sa aflu daca primele voastre ore pe un astfel de motor v-au facut sa suferiti in vreun fel (gen: dureri de spate , fund , febra musculara de vreun fel etc.).

Am 1.83 /85 kg , si as vrea sa plec la drum lung pe un astfel de motor (bagaje , cort , prietena etc..) , confortul e indispensabil.

Cruiserele sunt facute pentru drumuri lungi si foarte lungi,ca de-aia le zice cruisere.

Pozitia corpului fiind una relaxata, ai un confort deosebit la viteze moderate,eu intelegand prin asta pana-n 130/140 la ora,de-aici in sus incepand sa simti curentul cum te trage catre inapoi,dar sunt doua variante de-a scapa si de inconvenientul asta: 1- windshield (parbriz); 2- sissy bar(spatar) si pentru tine,ca pilot + o casca integrala buna (varianta agreata de catre mine).

Ca si stabilitate sunt exceptionale,avand centrul de greutate foarte jos,lucru de care iti dai seama cel mai bine pe ploaie(acvaplanarea este foarte redusa) si pe vant puternic,in rafale,mai ales din lateral(nici capu' nu te doare).

Ca manevrabilitate n-o sa ai nici un fel de probleme,coarnele avand unghiul de viraj mult mai mare decat la celelalte tipuri de motoare.

Daca ai si portbagaj iti poti lua un sac de 80 L de pe Louis in care iti poti pue cam tot ce vrei. Adaugand si o pereche de coburi generoase ,isi poate lua si prietena ta jumatate de sifonier + trusa de machiaj(eu merg mereu cu sotia mea,stiu cum e cu femeile... :s4289: ).

Cat despre amorteli,dureri de spate etc... sunt valabile mai mult pentru pasager atunci cand mergi pe drumuri ceva mai proaste,in Ramania asta fiind, inca, o mare problema.Cruiserele sunt, intr-adevar ,mari iubitoare de asfalt.Tu, stand intre suspensii, nu vad de ce ai avea probleme.

Am 1.84, 80 kg, cruisere in ultimii 70.000 km, si probabil, pentru inca multi km de-acum inainte, negasind pan-acum nici un motiv de-a schimba categoria asta de motoare.

:peace:

Editat de Bart Bz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic Bart are dreptate , practic unii isi iau cruisere prea mari sau prea mici pentru ei , isi pun ghidon si comenzi avansate care arata bine dar fac ca pozitia pe mobra sa fie nu tocmai cea mai confortabila etc . O pozitie corecta pe un cruiser trebuie sa fie o pozitie cu spatele drept , unghiul dintre coapse si gambe sa fie de aprox 90 de grade iar mainile sa fie relaxate atunci cand stai mai mult timp cu ele pe ghidon . Revin la ideea initiala , toata treaba este relativa :)in situatia asta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsurile astea ma incurajeaza, iau note , iau note .

 

Cat despre profilul meu , depasesc rar 100 km/h si sunt mai mult relax , ador vibratiile si sunetul motorului ce difera de clasicele aspiratoare sportive , si mai ales atitudinea de "nu-mi pasa" .

 

Am totusi un buget limitat la 5000 euroi cel mult , echipamentele le am deja . Deci iese din discutie marca harley davidson (cu parere de rau) si goldwingurile.

Aveam in vizor un virago 1100 ( daca sunt posesori pe aici as ruga sa se exprime) , dragstar 1100 , VN 900 ( Fara 800 ca e pe lant) . Cylindreele superioare ma tem ca nu vor avea destul de buna autonomie (adica as dori sa pot merge mai mult de 200 km cu un plin) iar in calatoriile lungi e un detaliu important .

 

Sper ca nu cer prea mult , va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uita de virago daca ai ochit pe Dragstar XVS1100, o motocicleta care simti cum toarce. consum 5-5,5% un consum bun zic. poti sa faci plinu peste 200 km.

VN900 o motocicleta buna si economica. injectie, curea....

 

probeaza-le.... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va inteleg pasiunea pt cruisere, si dupa pareea mea sunt singurele "motociclete", dar sa nu exageram.

Daca gindim la rece:

nici un cruiser nu se va compara la ciclistica cu un sport

nici un cruiser nu se va compara la manevrabilitate cu un supermoto

nici un cruiser nu se va compara la functionalitate cu un enduro

nici un cruiser nu se va compara la confort cu un touring/enduro-touring

 

in rest, cruiserele sunt cele mai "bengoase" mobre, si abia astept sa am banii necesari pentru un cross-bones :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca gindim la rece:

nici un cruiser nu se va compara la ciclistica cu un sport

nici un cruiser nu se va compara la manevrabilitate cu un supermoto

nici un cruiser nu se va compara la functionalitate cu un enduro

nici un cruiser nu se va compara la confort cu un touring/enduro-touring

Tocmai de aceea, nici o motocicleta nu se va compara cu un cruiser.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai de aceea, nici o motocicleta nu se va compara cu un cruiser.

 

pe principiul honda nu-i suzuki. :friends:

 

poti compara un cruiser cu altul :P

 

singurul mod in care poti fi sigur e sa testezi o astfel de moto. Nu stiu cine ti-ar da-o pt o tura de ...100km sa zicem? sau hai, 50 sa nu exageram.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La statura ta cred ca ar fi mai potrivit XVS 1100 desi viroaga de 1100 mi se pare infinit mai frumoasa . Urca pe amandoua si vezi cujm te simti pe ele . Daca nu ai bani de viroaga de 1100 uita-te si la cea de 750 ... un pret mediu de 2300 - 3000 de euroi iar un exemplar destul de nou si in stare f buna in Germania este aprox 4000. Cu negociere si drum cred ca iesi undeva la 4300 - 4500 euro .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine a spus colegul despre producatori ca fac sei de rahat.Eu pe scandura mea dupa 100km faceam pauza de ,,noada"..Apoi o sclipire de inteligenta a neuronilor (cei doi) m-au facut sa imi pun scarite pe crash-bar..Eeeeeeeeeeeee..alta mancare ..pozitie lejera..am bagat si 200 fara oprire DAR la 200 km ,,pauza ca doare noada"..Apoii alta sclipire de inteligenta m-a facut sa scurtez timpul parcurgerii celor 200km prin montarea unui parbriz.. :banana: Daca inainte imi masam sfarcurile in curentul de aer ff puternic ..acum la 130-140 pot spune ca mi-as aprinde o tigare (din pacate nu mai fumez..asta este..nu toata lumea este perfecta).Un parbriz bine ,,reglat" face toti banii.Acum simt niste gadilaturi prin teasta ,semn ca cei doi neuroni s-au pus pe treaba ..concluzia: trimit seaua la Darian ca sa o transforme dintr-o scandura intr-o canapea de vis ..poate chiar si un spatar (oricum eu nu am scarite la pasager si nu merg cu pasager) .Asa cum este seaua mea daca pun rucsacul in spate pot sta rezemat ,iar in cazul asta nu mai trebuie decat sa cresc putin capacitatea rezervorului ca de opriri nici vorba.

 

Bine a spus colegul despre producatori ca fac sei de rahat.Eu pe scandura mea dupa 100km faceam pauza de ,,noada"..Apoi o sclipire de inteligenta a neuronilor (cei doi) m-au facut sa imi pun scarite pe crash-bar..Eeeeeeeeeeeee..alta mancare ..pozitie lejera..am bagat si 200 fara oprire DAR la 200 km ,,pauza ca doare noada"..Apoii alta sclipire de inteligenta m-a facut sa scurtez timpul parcurgerii celor 200km prin montarea unui parbriz.. :banana: Daca inainte imi masam sfarcurile in curentul de aer ff puternic ..acum la 130-140 pot spune ca mi-as aprinde o tigare (din pacate nu mai fumez..asta este..nu toata lumea este perfecta).Un parbriz bine ,,reglat" face toti banii.Acum simt niste gadilaturi prin teasta ,semn ca cei doi neuroni s-au pus pe treaba ..concluzia: trimit seaua la Darian ca sa o transforme dintr-o scandura intr-o canapea de vis ..poate chiar si un spatar (oricum eu nu am scarite la pasager si nu merg cu pasager) .Asa cum este seaua mea daca pun rucsacul in spate pot sta rezemat ,iar in cazul asta nu mai trebuie decat sa cresc putin capacitatea rezervorului ca de opriri nici vorba.

 

Am uitat sa mentionez ca am 175cm iar astazi si numai astazi am 84 km numai muschi unul si unul... :banana: (ma bucur si eu ca sunt la cura de slabire si functioneaza).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La statura ta cred ca ar fi mai potrivit XVS 1100 desi viroaga de 1100 mi se pare infinit mai frumoasa . Urca pe amandoua si vezi cujm te simti pe ele . Daca nu ai bani de viroaga de 1100 uita-te si la cea de 750 ... un pret mediu de 2300 - 3000 de euroi iar un exemplar destul de nou si in stare f buna in Germania este aprox 4000. Cu negociere si drum cred ca iesi undeva la 4300 - 4500 euro .

 

Pai ca look imi place si mie mai mult virago , si mi se pare confortabila saua (mai groasa si mai moale) . Dar sunt constient ca e posibil sa am picioarele impachetate deoarece e compacta. Tre sa decid intre ce inima-mi dicteaza si aspectele practice , ca deh , nu le putem avea pe toate (desi ideal ar fi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...