Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Reciteste-ti amprenta aia cu motocicleta ca amanta si masina ca sclava si ai sa intelegi.Motorul de cielo il poti lua complet si bun la cateva milioane,pe cand unul de busa de la 1500-2000 de euro in sus.Am inteles si o sa ai pun acest ulei pe masina de sacrificiu dispus chiar si sa crap ceva in motor desi nu cred dupa atatea pareri pro.Si da...baiatul nu merge cu benzina din peco de 6 lei...ci cu benzina la jumatate de pret.Si culmea ca masina chiar merge-recent a facut un drum de 1100km fara capota ridicata. :bigstar:

 

Tot respectul pentru grija ce o porti motocicletei. Norocos urmatorul proprietar al busei :ok:

Si eu donez uleiul scos dupa schimb 5-6000km unui vecin si ii merge masina "brici", dupa spusele lui. (are o dacie si un alfa, sper ca in dacie il pune :) A fost de fata cand schimbam uleiul si parca-l aud cu striga la mine: "ba de ce dai uleiu afara daca nu e negru! ia uitel doamne cum arunca asta bunatate de ulei"

Parerea mea este ca merge sa-l pui in masina si nici nu risti sa strici ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Scuze... scrisesem din amintiri stravechi :)

Stiam ca 5100 este "cu o clasa mai jos ca 7100" dar nu mai tineam minte delimitarea.

Deci 5100 semisintetic iar 7100 si 300V sintetic. Multam... sper sa nu mai uit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt emylyo

Ai acum in moto un ulei f bun.Lunile care au trecut nu l-au afectat.Lasa-l in motor,si mergi cu el.Pt linistea ta,jumatate din cat mergi tu inainte sa-l schimbi in mod normal.De rest v-a beneficia Cielo sau cine vrei tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfat.Faptul ca dupa 2800 km cu schimbul anterior(si stat in motor 9 luni) am gasit pe surubul de la baie cu magnet cat negru sub unghie mal decantat.Practic santul din jurul magnetului era plin cu acea depunere.Mi s-a spus ca din cauza ca am folosit 10w60 si ca este prea gros pentru mobra mea.Eu cand am pus acel ulei m-am gandit ca este recomandat pt busa deoarece este un motor mare care se supraincalzeste imediat,temperaturi mari vara la noi,momente in care merg cu viteza o perioada mai lunga pe autoband,ulei mai gros si pelicula mai stabila la temperaturi ridicate in functionare.Acest schimb de tranzit are rolul de a curata motorul si de a mai elimina din cele 3-400 grame de ulei 10w60 ce mai raman in motor la un schimb.In plus tin foarte mult la agregatul meu si ai dau ce este mai bun.Ce m-a facut sa bag ulei la masina?Asta iarna aveam in Cielo Ecotec euro 3 ulei Aral 5w40.A fost primul si ultimul schimb de ulei Aral pe care l-am facut si il voi mai face la o masina.Dupa 5000km dimineata la -1 grad bateau culbutori 10-20 secunde.Dupa 3 zile de repetari am scos cu seringa 200ml ulei si am completat cu ...ce am gasit in garaj.Am mai gasit doar Motul 300v 15w50.Toata iarna nu mi-a mai clantanit nimic desi am pornit motorul si la -22 grade si pe benzina a pornit la a treia cheie.Am mai facut 4000 km si motorul merge ca uns.Acum urmeaza experimentul.O sa las uleiul pana va incepe sa consume din el.Sunt curios dupa cati km se va intampla asta.Tinand cont ca mi-am mai luat o masina sunt dispus sa vad cat de bun este Motulul si sa sacrific chiar motorul la aceasta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hello,

 

V-as ruga un sfat la o problema care nu ma lasa sa dorm linistit :).

 

Am comandat ulei Castrol 20W40, conform cartii tehnice. In motor intra 5 litri, prin urmare am primit un bidon de 4 litri si unul de 1 litru. Pana aici toate bune.

 

Problema (daca e o problema !) este ca bidoanele nu sunt identice, iar uleiul din ele difera putin si in specificatii. Nu am luat bidonul de 1 litru si l-am comandat din nou, gandinduma ca ar putea fi o greseala ...insa a venit la fel.

 

Specificatiile inscrise pe cele doua bidoane sunt :

 

Bidonul de 4 litri : SAE 20W-40; API SG; JASO T 903:2006 - MA - 2

Bidonul de 1 litru : SAE 20W-40; API SJ; JASO MA - 2 (T 903:2006)

In plus, pe bidonul de 1 litru este inscriptionat APM (active protection molecules), pe cel de 4 litri nu este inscriptionat acest lucru.

 

 

Atasat si foto cu bidoanele respective.

 

Multumesc

Marcel

post-68256-0-72289000-1331577113_thumb.jpg

Editat de marcelm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hello,

 

V-as ruga un sfat la o problema care nu ma lasa sa dorm linistit :).

 

Am comandat ulei Castrol 20W40, conform cartii tehnice. In motor intra 5 litri, prin urmare am primit un bidon de 4 litri si unul de 1 litru. Pana aici toate bune.

 

Problema (daca e o problema !) este ca bidoanele nu sunt identice, iar uleiul din ele difera putin si in specificatii. Nu am luat bidonul de 1 litru si l-am comandat din nou, gandinduma ca ar putea fi o greseala ...insa a venit la fel.

 

Specificatiile inscrise pe cele doua bidoane sunt :

 

Bidonul de 4 litri : SAE 20W-40; API SG; JASO T 903:2006 - MA - 2

Bidonul de 1 litru : SAE 20W-40; API SJ; JASO MA - 2 (T 903:2006)

In plus, pe bidonul de 1 litru este inscriptionat APM (active protection molecules), pe cel de 4 litri nu este inscriptionat acest lucru.

 

 

Atasat si foto cu bidoanele respective.

 

Multumesc

Marcel

 

pune fara griji.....nu baga etichetele in seama prea mult....la acelasi tip de ulei

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul fiind de la acelasi producator este compatibil unul cu altul. Chiar si vascozotatile diferite sunt compatibile, adica poti amesteca un 10 w 40 cu un 15 w 50 (sa zicem sintetice amandoua). O sa ai un ulei mixt care are vascozitatea cuprinsa intre cele doua vascozitati. Repet, uleiuri de la acelasi producator si acelasi tip (sintetic/semisintetic/mineral)

Concluzie- baga fara grija!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfat.Faptul ca dupa 2800 km cu schimbul anterior(si stat in motor 9 luni) am gasit pe surubul de la baie cu magnet cat negru sub unghie mal decantat.Practic santul din jurul magnetului era plin cu acea depunere.Mi s-a spus ca din cauza ca am folosit 10w60 si ca este prea gros pentru mobra mea.Eu cand am pus acel ulei m-am gandit ca este recomandat pt busa deoarece este un motor mare care se supraincalzeste imediat,temperaturi mari vara la noi,momente in care merg cu viteza o perioada mai lunga pe autoband,ulei mai gros si pelicula mai stabila la temperaturi ridicate in functionare.Acest schimb de tranzit are rolul de a curata motorul si de a mai elimina din cele 3-400 grame de ulei 10w60 ce mai raman in motor la un schimb.In plus tin foarte mult la agregatul meu si ai dau ce este mai bun.Ce m-a facut sa bag ulei la masina?Asta iarna aveam in Cielo Ecotec euro 3 ulei Aral 5w40.A fost primul si ultimul schimb de ulei Aral pe care l-am facut si il voi mai face la o masina.Dupa 5000km dimineata la -1 grad bateau culbutori 10-20 secunde.Dupa 3 zile de repetari am scos cu seringa 200ml ulei si am completat cu ...ce am gasit in garaj.Am mai gasit doar Motul 300v 15w50.Toata iarna nu mi-a mai clantanit nimic desi am pornit motorul si la -22 grade si pe benzina a pornit la a treia cheie.Am mai facut 4000 km si motorul merge ca uns.Acum urmeaza experimentul.O sa las uleiul pana va incepe sa consume din el.Sunt curios dupa cati km se va intampla asta.Tinand cont ca mi-am mai luat o masina sunt dispus sa vad cat de bun este Motulul si sa sacrific chiar motorul la aceasta.

 

5w40 la cielo? cartea tehnica ce viscozitate recomanda ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

API SG este un standard "vechi", de pe vremea cand normele de poluare nu erau atat de restrictive si nu se impusese inca folosirea exclusiva a benzinei fara plumb, respectiv a convertizoarelor catalitice.

 

In ceea ce ne priveste, standardele mai noi au impus producatorilor de uleiuri limitarea drastica a continutului de fosfor (care distruge metalele nobile din compozitia covertizoarelor catalitice) astfel ca, pentru a compensa, a trebuit marit continutul de molibden (incompatibil cu ambreajul in baie de ulei al motocicletelor). De altfel se poate observa usor ca majoritatea uleiurilor etichetate ca dedicate moto apartin standardelor SG/SH.

 

Ride Safe!

 

 

L.E. APM (active protection molecules) se refera probabil la procedeul de la Castrol (Magnatec) de a amesteca un ulei mineral cu o oarecare cantitate de ulei sintentic de grupa V (esteri), care are caracteristica de a adera la metal mai bine decat celelalte si de a oferi astfel o pelicula film mai rezistenta in timp, ce reclama o protectie sporita la pornirile dupa intervale lungi.

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu folosesc mos2 de la liqui-moly de vreo 4 ani in motor. nu mi-a patinat nici un ambreiaj pana acum...

 

Asta este un alt mare subiect controversat... nu cred ca are rost sa alunecam pe aceasta panta.

 

Cred ca depinde de foarte multe variabile, putere/cuplu motor, tipul de exploatare... etc. Concret, si eu am folosit ulei auto la motorul meu si la un moment dat a inceput sa'mi patineze ambreajul desi discurile de frictiune aveau inca grosimea peste cea minima. Este insa posibil ca arcurile sa se fi decalit... insa nu o sa stiu niciodata deoarece am schimbat tot kitul de ambreaj cu unul nou, tip EBC si, desi am continuat sa folosesc ulei auto am avut grija sa fie standard SG/SH.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

API SG este un standard "vechi", de pe vremea cand normele de poluare nu erau atat de restrictive si nu se impusese inca folosirea exclusiva a benzinei fara plumb, respectiv a convertizoarelor catalitice.

 

In ceea ce ne priveste, standardele mai noi au impus producatorilor de uleiuri limitarea drastica a continutului de fosfor (care distruge metalele nobile din compozitia covertizoarelor catalitice) astfel ca, pentru a compensa, a trebuit marit continutul de molibden (incompatibil cu ambreajul in baie de ulei al motocicletelor). De altfel se poate observa usor ca majoritatea uleiurilor etichetate ca dedicate moto apartin standardelor SG/SH.

 

Ride Safe!

 

 

L.E. APM (active protection molecules) se refera probabil la procedeul de la Castrol (Magnatec) de a amesteca un ulei mineral cu o oarecare cantitate de ulei sintentic de grupa V (esteri), care are caracteristica de a adera la metal mai bine decat celelalte si de a oferi astfel o pelicula film mai rezistenta in timp, ce reclama o protectie sporita la pornirile dupa intervale lungi.

 

Cu alte cuvinte uleiul meu SJ respecta standardele mai noi, fata de SG care este un "model" mai vechi, iar APM este un atu in comparatie cu cel SG. ==> Si cel mai important lucru, pentru mine, nu este nici o problema in a le combina.

 

Nu inteleg, insa, de ce mai exista uleiuri SG, daca nu intrunesc conditiile impuse de noile standarde.

 

Multumesc

Marcel

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noile standarde API impun anumite restrictii in special datorita noilor normelor de poluare... iar producatorii de uleiuri au fost obligati sa se conformeze acestora prin gasirea altor metode de realizare a uleiurilor. Asta nu inseamna neaparat ca uleiurile "noi" sunt neaparat mai bune decat cele "vechi", in special cand ne referim la conditiile specifice motoarelor de motociclete. Tocmai de aceea probabil standardele mai vechi, SG/SH sunt inca "tolerate", mai ales ca ponderea motocicletelor si respectiv a impactului asupra mediului este mult mai mica decat in cazul autoturismelor.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

As fi recunoscator daca mi-ar putea spune cineva unde gasesc cele mai bune preturi la ulei Motul (5100 10w40) si la filtre de ulei. :cheers:

Rog raspunsuri pe Pm deoarece mi-am dat seama abia acum ca am cam plasat gresit topicul.

Editat de Impostorul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

daca vrei ulei te indrepti spre liqui-moly sau silkolene, primul fiind mai bun si mai ieftin. daca vrei riscuri de turcisme iti iei motul sau castrol. daca vrei original si prost iei motorex/bel-ray...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei ulei te indrepti spre liqui-moly sau silkolene, primul fiind mai bun si mai ieftin. daca vrei riscuri de turcisme iti iei motul sau castrol. daca vrei original si prost iei motorex/bel-ray...

La cate am citit despre astea am luat-o razna deja.Nu mai poti avea incredere in nimic, toti ridica in slavi diferite tipuri de ulei.

 

Deja am gasit Motul, dar data viitoare o sa incerc la motoreta de teren ce mi-ai recomandat(ca trebuie sa schimb des uleiul la aia si mi-ar conveni mai mult sa dau mai putin pe ulei ).

 

Mersi oricum ! :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat de des trebuie sa-l schimbi ? Eu tot motul bag ca nu prea gasesc ceva sa gasesc mereu acelasi ulei.. si nu prea stiu care ar fi bun pentru motreta mea, deci ptr 10-15 lei in + cumpar motul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei ulei te indrepti spre liqui-moly sau silkolene, primul fiind mai bun si mai ieftin. daca vrei riscuri de turcisme iti iei motul sau castrol. daca vrei original si prost iei motorex/bel-ray...

Am auzit si eu ca Motul se falsifica la greu, da stii ceva din surse sigure?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista reprezentanta motul in buc,nu cred ca isi permit sa vanda falsuri,doar ca cine stie prin ce tara o fi facut!

eu personal imi cumparam numai de la reprezentanta,chiar daca e ceva mai scump dar nu aveam emotii!acum merg pe silkolene pro4 race,un ulei super bun,15 e litrul!

ca fapt divers,singurul ulei auto de pe piata romaneasca care mai e de la mama lui,e aral! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista reprezentanta motul in buc,nu cred ca isi permit sa vanda falsuri,doar ca cine stie prin ce tara o fi facut!

eu personal imi cumparam numai de la reprezentanta,chiar daca e ceva mai scump dar nu aveam emotii!acum merg pe silkolene pro4 race,un ulei super bun,15 e litrul!

ca fapt divers,singurul ulei auto de pe piata romaneasca care mai e de la mama lui,e aral! :cheers:

 

 

si liqui-moly ;) n-au decat o fabrica in germania si tot acolo se si imbuteliaza! in plus, 5 litri de full-sintetic (asa au ei, 1 l si 5 l) pt. moto costa 150-160 de lei de la distribuitori. :) silkolene la fel, e un ulei extraordinar de bun dpmdv. adica la rsv cutia e precisa dar butucanoasa. ca sa schimbi treapta trebuie sa fii ceva mai ferm decat la japoneze. cu silkolene cutia s-a transformat intr-una de japo. :) liqui-moly se comporta la fel de bine la capitolul cutie dar parca-parca e ceva mai silentios motorul. nu-s 100% sigur de asta totusi ca merg 90% din timp cu muzica in casti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit si eu ca Motul se falsifica la greu, da stii ceva din surse sigure?

 

Ce nu realizeaza cei care iti vand alt ulei argumentand ca "Motul e contrafacut" este faptul ca recunosc printre cuvinte ca Motulul "original" e mai bun decat uleiul lor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...