Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

In cartea mea de service scrie asa:

-de la 15 grade Celsius in jos trebuie pus 10w30

-de la 5 grade Celsius in sus trebuie pus 20w40.

 

Eu am fost magar si am cumparat pentru sezonul viitor ceva de mijloc, 15w50 semisintetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cred ca la coltul blocului stai tu si vinzi ce vinzi. de aia cunosti atit de bine.

eu unul nu te-am jignit, dar daca atita poti, ce sa fac.

de motulul tau, nu prea am auzit ca m-au interesat firme de gen aral sau castrol.iar la aral si castrol 20w50 este numai mineral.

informeaza-te ceiutzule.

 

Nu te-am jignit cu nimic, ai scris o prostie si atat, toti mai gresim cateodata. Expresia cu mecanicul de la coltul blocului iti apartine.

Iar eu trebuie sa cunosc foarte bine ce vand, pentru ca trebuie sa raspund la toate intrebarile care incep cu "De ce..."

Pentru 20W50 exista pe piata o cerere de ulei mineral, in special pentru motociclete din anii '90, cu motor in V longitudinal, racite pe aer, unde cilindrul din spate are intotdeauna o racire defectuoasa, fiind obturat de cel din fata. Asta nu inseamna ca nu se face 20W50 sintetic.

Un posesor de motocicleta trebuie sa cunoasca vascozitatea recomandata si atat, restul informatiilor ar trebui sa ii fie oferite de cei care ii furnizeaza/schimba uleiul. In practica nu se intampla asa. Daca nu va intereseaza sa cititi "(aproape)totul despre uleiuri" nu mai vizitati topicul, nu il umpleti de bascalii ca sa se piarda informatie esentiala.

La Banditul tau producatorul recomanda ulei SAE 10W40 cu norma API SF (1988) sau SG (1993). In piata exista la aceste caracteristici ulei mineral, semisintetic, sintetic, cu norma JASO MA sau MB. De care pui ? Argumenteaza.

Si apropo de producator, daca ai primul model de Bandit (Kult-ul), recomandarile producatorului in ceea ce priveste uleiul sunt vechi de...15 ani! Nu s-a schimbat vascozitatea :laugh: , pui tot 10W40, dar normele API au ajuns la SN (2010).

 

http://www.upmpg.com/motor_oil_rate_gas.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca postul meu afost sters si nu inteleg motivul..in fine,era vorba despre munca unui om, userul yo4hgx pe care-l stimez si care nici nu sustine tampenii si nici habarnist nu este.Sa auzim de bine.

Edit: daca te-aidocumenta mai bine ai vdea ca Aral este un ulei mediocru (intra pe forumul vw si ai sa vezi acolo probleme cu aral) iar Castrol este facut in locatii dubioase despre care nu mai scrie nimic si este ambalat la bidoane in orice dugheana.Exista si alte uleiuri, Bardahl,FUCHS Silkolene, despre care poate nu ai auzit dar asta nu inseamna ca nu exista sau ca nu sunt cunoscute de altii.Si da exista si ulei sintetic 20w50 uite aici Mobil20W-50 V-Twin full synthetic.

daca nu ti-ai dat seama, nu de yo4hgx faceam misto !

aral mediocru? singurul ulei fabricat si imbuteliat exclusiv in germania. iar ce scriu aia pe forum, nu ma prea intereseaza... si nu cred ca li s-au stricat vw-urile de la ulei tocmai aral. eu il folosesc la mai multe auto/moto de veo 15 ani si nu am ce ma plinge. dar poate pretenii tai de pe forum vw is mai calificati. sfatuieste-i sa bage bardahl fuchs sau silikolene.

si inca ceva: nu iau drept bune postari de pe forumuri si nici de wiki!

iar castrol se ia numai ce e facut in germania...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu ti-ai dat seama, nu de yo4hgx faceam misto !

aral mediocru? singurul ulei fabricat si imbuteliat exclusiv in germania. iar ce scriu aia pe forum, nu ma prea intereseaza... si nu cred ca li s-au stricat vw-urile de la ulei tocmai aral. eu il folosesc la mai multe auto/moto de veo 15 ani si nu am ce ma plinge. dar poate pretenii tai de pe forum vw is mai calificati. sfatuieste-i sa bage bardahl fuchs sau silikolene.

si inca ceva: nu iau drept bune postari de pe forumuri si nici de wiki!

iar castrol se ia numai ce e facut in germania...

1.De aia exista forumuri pt ca cei care au o anumita experienta cu un produs sa o expuna.Daca intereseaza pe cineva, bine, daca nu iarasi bine dar nu postam sa ne aflam in treaba si sa crestem nr. de posturi.Daca nu te intereseaza ce scrie pe forumuri (si motociclism.ro este tot un forum de disctii) nu trebuie sa le accesezi, sunt altii interesati.

2.Pe VW forum nu sunt ''prietenii mei'' desi as fi fost onorat, si da in general sunt oameni mult mai calificati decat experienta ta personala.Daca nu sti despre ce este vorba nu trebuie sa jignesti.Nu vorbesc despre forumul bmw unde sunt cam toti cu capul mic si creierul subdimensionat.

3.Nu sfatuiesc pe nimeni nimic in legatura cu uleiul.Las pe altii mai calificati, ascult, ma documentez, invat si din experienta altora si trag concluzii.

Cam atat..ma retrag din discutia asta care deja degenereaza in penibil.O seara buna in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am fost magar si am cumparat pentru sezonul viitor ceva de mijloc, 15w50 semisintetic.

 

Cam asta e alegerea ideala pentru tara noastra. Si eu tot 15W50 bag.

Cred ca anul asta bag 15W40 ca e mai stabil si eu nu prea imi forjez mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce pot sa-ti spun este ca personal am livrat exact acum un an pe vremea asta, vreo 6 bax-uri de Motul 300V 15W50 echipei Vectra. Se pregateau sa plece la Dakar. Nici nu au vrut sa auda de alt ulei. Oare nu e bun ? Hai sa fim seriosi ! Iti mai pot da exemple cate vrei din motocross si nu numai.

Sunt de parere ca si Motorex este un ulei foarte bun. Un argument este faptul ca este uleiul de prima umplere la KTM si asta spune multe. Sa spui insa ca Motul e "porcarie"...mi se pare total nefundamentat.

Fiecare producator are in gama o paleta larga de uleiuri...important este sa comparam "mere cu mere"

 

In fine...discutiile de acest gen sunt interminabile....fiecare foloseste ce crede el de cuviinta.

 

Bafta !

 

 

 

Pentru motocicleta ta eu ti-as sugera Motul...este chiar uleiul pe care il recomanda Suzuki, inclusiv in manualul de service.

ce ai livrat nu are nici o legatura cu ce s-a folosit :)))) daca imi amintesc eu bine se merge cu CASTROL :) asa ca... e posibil sa fi ramas acasa in debara motulul... esti distribuitor motul?

 

eu am testat, am pus motul 300v, am pierdut cursa pentru ca imi patina ambreajul cand se incalzea tare. schimbat ulei in ziua 2 >>> NO PROBLEM, deci... da-mi o explicatie te rog!

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ai livrat nu are nici o legatura cu ce s-a folosit :)))) daca imi amintesc eu bine se merge cu CASTROL :) asa ca... e posibil sa fi ramas acasa in debara motulul... esti distribuitor motul?

 

eu am testat, am pus motul 300v, am pierdut cursa pentru ca imi patina ambreajul cand se incalzea tare. schimbat ulei in ziua 2 >>> NO PROBLEM, deci... da-mi o explicatie te rog!

 

Iti spun eu ca ce am livrat...aia s-a folosit. Intamplator sunt prieten bun cu Marcel de vreo 16 ani, si cu Liviu...in fine, nu are rost sa intram in alte detalii. Daca stii tu mai bine decat Liviu ce s-a folosit...bravo tie !

 

In rest ...repet ce am mai spus : Motorex nu are cum sa fie un ulei rau din moment ce este "prima umplere" la KTM.

 

Iar eu povesti cu "patinat ambreiajul de la 300V"...nu "halesc". Iti pot da si eu exemple cu motoare care faceau ca toti dracii cu Motorex in ele. dar astea sunt discutii prostesti si fara sfarsit.

 

Legat de intrebarea ta...DA... sunt distribuitor Motul. Te intereseaza o oferta ? :lol:

 

Bafta :cheers:

Editat de MotoMax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti spun eu ca ce am livrat...aia s-a folosit. Intamplator sunt prieten bun cu Marcel de vreo 16 ani, si cu Liviu...in fine, nu are rost sa intram in alte detalii. Daca stii tu mai bine decat Liviu ce s-a folosit...bravo tie !

 

In rest ...repet ce am mai spus : Motorex nu are cum sa fie un ulei rau din moment ce este "prima umplere" la KTM.

 

Iar eu povesti cu "patinat ambreiajul de la 300V"...nu "halesc". Iti pot da si eu exemple cu motoare care faceau ca toti dracii cu Motorex in ele. dar astea sunt discutii prostesti si fara sfarsit.

 

Legat de intrebarea ta...DA... sunt distribuitor Motul. Te intereseaza o oferta ? :lol:

 

Bafta :cheers:

 

CORECT!

Bine spus,poate s-a lamurit cat de cat si baiatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(ma refeream la suspensii, nu la depuneri)

si eu am un TDI de multi ani, nu-mi vine sa tin mai mult de 10k un schimb de ulei dar nici nu am bagat "long life"

 

oricum eu il "simt" cand trebuie schimbat, daca ticaie mai mult de 3-4 sec dimineata il schimb, si asta se intimpla aproape de 10k km cu castrol gtx 10w40

cu long life dai cheie si pleci , dupa 30 mii il scimbi ... eu al 5lea schimb de la 110 la 240 mii km ;)

pune un ulei si filtre de calitate ! nu da banii pe manopera de 3 ori :nono: ... iesi mai ieftin iar motorul se simte mai bine , tot uleiul e trecut prin filtru , care depuneri ? fratilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti spun eu ca ce am livrat...aia s-a folosit. Intamplator sunt prieten bun cu Marcel de vreo 16 ani, si cu Liviu...in fine, nu are rost sa intram in alte detalii. Daca stii tu mai bine decat Liviu ce s-a folosit...bravo tie !

 

In rest ...repet ce am mai spus : Motorex nu are cum sa fie un ulei rau din moment ce este "prima umplere" la KTM.

 

Iar eu povesti cu "patinat ambreiajul de la 300V"...nu "halesc". Iti pot da si eu exemple cu motoare care faceau ca toti dracii cu Motorex in ele. dar astea sunt discutii prostesti si fara sfarsit.

 

Legat de intrebarea ta...DA... sunt distribuitor Motul. Te intereseaza o oferta ? :lol:

 

Bafta :cheers:

 

tu nu halesti, eu nu am vrut sa cred dar am patit, acuma na, explica tu de ce am mai mers inca un an cu ambreajul ala...

 

da-mi o oferta pe PM, ca am cereri ;)

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io pun (cuvant urat) de vaca in loc de ulei, si la moto si la masina.

 

 

Ma pis pe toate topicurile despre ulei! :grinbandit:

 

cat esti de destept, vrei sa fi capitanul nostru???

unii oameni schimba pareri,impresii despre anumite produse... nu inteleg atitudinea ta fata de o discutie deschisa.

cauti zazanie sau te-ai plictisit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io pun (cuvant urat) de vaca in loc de ulei, si la moto si la masina.

 

 

Ma pis pe toate topicurile despre ulei! :grinbandit:

Asta DA, replica de om inteligent :blink:

On topic..confirm ce a spus stulewa despre motul (7100), mi-a patinat si mie ambreiajul, cel putin o data pe iesire, la Suzuki.N-am vrut sa fiu subiectiv dar am vazut ca si altii au avut aceeasi problema, asa ca la primavara schimb firma, Bardahl scrie pe Suzuki :wink: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fac ceva pe topicurile voastre despre ulei!

 

Una e sa discuti de... salate, de exemplu. Mie imi place salata de rosii cu ceapa, mie salata.. beuf. PLM.

 

Dar sa discuti si sa ai opinii despre "produse" petroliere sau de sinteza mi se pare pura ... ....

E ca si cum ar discuta babele despre prezervative, copiii de 5 ani despre sex, fotbalistii despre ecuatii diferentiale.

 

Am scris tone de randuri despre NEimportanta uleiurilor folosite in motoare de m-am saturat. Am venit cu exemple personale, cu studii de la API, cu pdf-uri care descriu negru pe alb ca NU CONTEAZA, toate au aceleasi proprietati, despre care mai mult de jumatate dintre cei care scriu habar nu au.

Legat de produs pe piata e ca si cum ai discuta de pasta de dinti, care e mai buna, sau despre sapun, dau despre curent electric. "Koaie, la tine curentu acasa e mai bengos? Ca al meu e bengos rau... Da' apa, apa ta la chiuveta cum e?"

 

In plm intelijentii lu peste...

 

Asta DA, replica de om inteligent :blink:

On topic..confirm ce a spus stulewa despre motul (7100), mi-a patinat si mie ambreiajul, cel putin o data pe iesire, la Suzuki.N-am vrut sa fiu subiectiv dar am vazut ca si altii au avut aceeasi problema, asa ca la primavara schimb firma, Bardahl scrie pe Suzuki :wink: .

Schimba ambreiajul!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi maistre cum gresesti?

 

am scris mai sus ca am schimbat doar uleiul si s-a rezolvat problema, ambreajul functionand perfect in urmatorul an in conditii de curse nu labareala pe strada...

de aici am tras concluzia ca e o problema la tipul ala de ulei... ai tu alta rezolvare?

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....

Apa de la robinet difera foooooooooarte mult in functie de tara, poluarea solului, statii de filtrare la intrare, statii de epurare la iesire. Chiar si cu curentul e discutabil ce zici tu acolo.

 

Faptul ca tu nu simti niciodata cum sta treaba nu inseamna ca nu se poate ca unii sa fi avut asemenea experiente.

Motul 300V este singurul ulei cu care am simtit ca patineaza ambreiajul, doar imediat dupa ce l-am pus. Am crezut ca trebuie sa schimb ambreiajul dar s-a potolit. Am mai mers de atunci inca vreo 10.000km si ambreiajul nu are nimic.

 

Nici mie nu-mi plac discutiile astea despre ulei si cred ca niciunul nu se pricepe destul incat sa zica ca unul e bun si altul e prost. Dar asta nu inseamna ca fabulam si ca nu s-a intamplat asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niko, faza cu ambreiajul care patineaza cand pui ulei NOU (nu conteaza de care) este CLASICA si am explicat-o de nenumarate ori.

 

Uleiul nou este muuult mai vascos si "alunecos" decat cel vechi. Plus, uleiul are rol de detergent. Cand il pui nou intr-un motor spala tot si depune tot in filtrul nou. Daca ambreiajul nu patina cu uleiul vechi, cand ii pui ulei nou coeficientul de frecare intre placi scade putin datorita proprietatilor mai bune de ungere ale uleiului nou si datorita "curateniei" instaurate. Asta e tot. Restul e can can.

 

De asemenea, un ambreiaj care e pe duca, se vede imediat cand pui ulei nou si tocmai din cauza descrisa mai sus.

 

De asemenea, Niko, tu crezi ca pe un motor cu ambreiaj NOU, abia instalat, va exista vreo patinare, INDIFERENT de ce ulei pui in el? Iti garantez ca NU!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niko, faza cu ambreiajul care patineaza cand pui ulei NOU (nu conteaza de care) este CLASICA si am explicat-o de nenumarate ori.

 

Uleiul nou este muuult mai vascos si "alunecos" decat cel vechi. Plus, uleiul are rol de detergent. Cand il pui nou intr-un motor spala tot si depune tot in filtrul nou. Daca ambreiajul nu patina cu uleiul vechi, cand ii pui ulei nou coeficientul de frecare intre placi scade putin datorita proprietatilor mai bune de ungere ale uleiului nou si datorita "curateniei" instaurate. Asta e tot. Restul e can can.

 

De asemenea, un ambreiaj care e pe duca, se vede imediat cand pui ulei nou si tocmai din cauza descrisa mai sus.

 

De asemenea, Niko, tu crezi ca pe un motor cu ambreiaj NOU, abia instalat, va exista vreo patinare, INDIFERENT de ce ulei pui in el? Iti garantez ca NU!

Bine,atunci cum iti explici ca la celelalte tipuri nu mi-a facut asa? Nici macar la Motul 7100 sau Motul 5100? Tot noi au fost si alea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine,atunci cum iti explici ca la celelalte tipuri nu mi-a facut asa? Nici macar la Motul 7100 sau Motul 5100? Tot noi au fost si alea!

 

Se intampla la momente diferite in timp. Daca aveai 2 motociclete identice si la una patina si la alata nu, atunci da, te credeam, dar asa ceva nu e posibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: nah bine, il schimbi mai incolo. Pune apa, vezi ca nu o sa mai patineze..

 

Plm, daca socotesti bine un set de discuri costa cam cat un schimb de ulei bun.. dar unii is caposi. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu tot pe a ta o ti.... acum ce sa zic, te vei comvinge singur cand vei intampina problema...

dupa ce mi-a patinat, si al draqu a patinat fix cand am vrut sa sar peste un sant cu namol... va dati seama ce s-a intamplat... am stat vreo ora, s-a racit si apoi eram nevoit sa intru in orice baltoaca pentru a raci motorul. daca se incalzea peste o anumita temperatura patina mizeria. aceasta problema a disparut total a doua zi cand am schimbat uleiul si am mers 80% pa acelas traseu. treaba asta s-a intamplat acum cativa ani la prima cupa Xcape bacau.

faptul ca nu sunt singurul care acuza aceasta problema intareste ideea unei probleme la acest ulei.

 

explicatie te rog :D

 

PS: nu am citit celelalte topicuri despre ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...