Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Nr de km nu inseamna neaparat uzura. Daca s-a schimbat uleiul la timp, si de calitate, nu poate fi vorba de o asa uzura incat sa fie nevoie de un ulei mai vascos.

Din facturile de De reiese ca pana in 60.000km la Transalp sa folosit 20-40, de la 60.000km sa trecut la 10-40. Dar asta nu sa facut in functie de uzura, ci mai degarba de domeniul de utilizare, cred.

post-89476-0-53844800-1453744561_thumb.jpg

post-89476-0-54998400-1453744562_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

un prieten a incercat 15w50 bel-ray si mi.a spus ca la parada de la constanta i.a pornit electro ventilatorul decat o data si acum 2 ani cand a avut motul 5100 in ea i.a plecat electro ventilatorul de 3 ori...deci tind sa cred ca cel de la bel-ray 15w50 este mai bun decat motul 10w40 5100....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are plaja mai mare, merge de la temperaturi mai scazute. 15W50 e mai vascos atat la rece (primul nr) cat si la cald (sl doilea nr). La mobra mea in manual da 10W40 intre -10℃ si +40 (si ceva)℃, 15W50 intre 0 si +50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inseamna ca daca bag 15w50 (dat de constructorul italian cand ingheata sa nu o pornesc. Daca vreau sa merg cu motorul la sub 0 gtafe sa ii bag 10w40 nu?? Dar la 10w50?? Cum se comporta?? Unde gasesc tabel cu valori 15w50 10w50 si 15w40 10w40?

Editat de Adrian Pintea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Cred ca trec pe 10w50. Eu in carte am scris 15w50 si motorul e 2v 750cc naked,nu stiu daca asta influenteaza cu ceva.

» Post actualizat in 25 Jan 2016 21:05

Ah...inca ceva. Am gasit motul 300v 15w50 la 220 lei. Merita sa pun motul 300V cu dublu ester sau raman la 7100 full syntetic??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah.. uleiurile.. o eterna nebuloasa.

In general la V-uri se recomanda ulei cu cifre > (adica 15w50 in loc de "standardul" 10w40). Insa 15w50 e de obicei ulei mineral sau cu baza minerala in timp ce 10w40 e de obicei semi-sintetic. Un 10w50 e in marea maj a cazurilor sintetic si teoretic ar fi mai bun decat 15w50 sau 10w40 pt ca are caracteristici mai bune sau la fel comparativ cu cele 2 tipuri de ulei. Acum insa mai exista un aspect si anume faptul ca pt a acoperi o plaja mai mare de vascozitate (intre temperatura mica si mare) se introduc ceva modificatori de vascozitate care din ce am citit eu nu lubrifiaza.

Pt Adrian Pintea: daca nu circuli la temp scazute poti pune linistit 15w50. Mai important decat pretul uleiului e sa-l schimbi mai des. Mai bine un ulei mai ieftin schimbat mai des decat unul scump schimbat mai rar. Am folosit si 10w60 si 10w50 si cel putin Cepsa 10w50 nu recomand la nimeni.

In general plaja la uleiuri se alege si functie de racirea motorului si regimul de mers. Eu am avut marea majoritate a motocicletelor racite pe aer si in cazul folosirii in oras e mai bine un 10w50 decat un 10w40. Pt cele cu racire pe apa 10w40 e ok (de altfel e si cea mai recomandata varianta de uleiuri de catre producatori).

Editat de Cooler
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si totusi..?

Dar ENEOS, "Nr. 1 in Japonia"? :what: Ca, vorba aia, e campion MotoGP!

Am vazut ca suntt 3 sortimente, City Max 10W30 si 10W40 (semisintetic) la cca 24 si 28 lei/1l si Ultra Racing 15W50 (sintetic) la ~46 lei/1l.

City ar fi chiar ieftin, Racing se apropie ca pret de uleiurile cu renume, poate ar fi avantajul ambalajului de 1l, cumperi cat ai nevoie.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folsoit ENEOS 10w40 chiar la ultimul schimb.. e un ulei ok... n-as zice insa ca e fantastic, dar la cat costa s-ar putea sa fie excelent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah.. uleiurile.. o eterna nebuloasa.

In general la V-uri se recomanda ulei cu cifre > (adica 15w50 in loc de "standardul" 10w40). Insa 15w50 e de obicei ulei mineral sau cu baza minerala in timp ce 10w40 e de obicei semi-sintetic. Un 10w50 e in marea maj a cazurilor sintetic si teoretic ar fi mai bun decat 15w50 sau 10w40 pt ca are caracteristici mai bune sau la fel comparativ cu cele 2 tipuri de ulei. Acum insa mai exista un aspect si anume faptul ca pt a acoperi o plaja mai mare de vascozitate (intre temperatura mica si mare) se introduc ceva modificatori de vascozitate care din ce am citit eu nu lubrifiaza.

Pt Adrian Pintea: daca nu circuli la temp scazute poti pune linistit 15w50. Mai important decat pretul uleiului e sa-l schimbi mai des. Mai bine un ulei mai ieftin schimbat mai des decat unul scump schimbat mai rar. Am folosit si 10w60 si 10w50 si cel putin Cepsa 10w50 nu recomand la nimeni.

In general plaja la uleiuri se alege si functie de racirea motorului si regimul de mers. Eu am avut marea majoritate a motocicletelor racite pe aer si in cazul folosirii in oras e mai bine un 10w50 decat un 10w40. Pt cele cu racire pe apa 10w40 e ok (de altfel e si cea mai recomandata varianta de uleiuri de catre producatori).

Multumesc mult. Am decis sa raman totusi la 15w50 si marca de aceasta data va fii Ipone ( pe unde am intreat mi-au apus ca e mai bunicel ca motul, dar lumea prefera motul deoarece numai de brandul acesta au auzit).

Imi poti spune te rog, daca stii, Ipone fullpower katana 15w50 sau ipone katana r4000 rs 15w50??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare in legatura cu schimbul de ulei. Din informatiile ce circula pe net si pe siteurile oficiale, toti producatorii incurajeaza schimbul de ulei la sfasit de sezon , inainte de "hiberbare" indiferent de Km facuti. Referitor la cazul meu, eu am facut schimbul la inceput de sezon dar nu am facut mai mult de 5000km, tin sa precizez ca uleiul este Motul 300v de 10w40 full sintetic. Intrebarea mea este (evident pentru viitor, fiindca acum este la hibernat cu uleiul de anul trecut in ea): Uleiul schimba la numarul de km facuti? (10.000km) sau la sfarsit de sezon dupa cum recomanda producatorii de uleiuri indiferent de nr. de km? ( producatorii recomanda din ratiuni pur materiale? sau chiar este ok sa cricul pana 10.000km.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine nu se mai oprea ventilatorul in Durmitor, baga continuu. la urmatorul schimb incerc si eu bel-ray. De unde il luati voi?

Ia legatura cu userul metricmotion

Editat de Adixgl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folsoit ENEOS 10w40 chiar la ultimul schimb.. e un ulei ok... n-as zice insa ca e fantastic, dar la cat costa s-ar putea sa fie excelent.

Merci.

Uleiul utilizat isi schimba ph-ul, devenind acid. E recomandat sa il schimbi anual chiar daca nu are nr de km si la sfarsitul sezonului ca sa nu zaca ala acid in motor. Daca pui ulei proaspat poate sa stea oricat atata timp cat nu circuli, nu are ce sa-l contamineze, sta aproape ca in bidon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine nu se mai oprea ventilatorul in Durmitor, baga continuu. la urmatorul schimb incerc si eu bel-ray. De unde il luati voi?

vorbeste cu Cesar si pimP din Bucuresti.

Editat de lexu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci.

Uleiul utilizat isi schimba ph-ul, devenind acid. E recomandat sa il schimbi anual chiar daca nu are nr de km si la sfarsitul sezonului ca sa nu zaca ala acid in motor. Daca pui ulei proaspat poate sa stea oricat atata timp cat nu circuli, nu are ce sa-l contamineze, sta aproape ca in bidon.

Eu schimb uleiul la masina nu mai devreme de 1.5 ani,asta de prin 2007, aceeasi masina. Toti papagalii ma invata sa-l schimb nu mai tirziu de 1 an, eu nu-i ascult. Si la 170 000km, masina porneste la -17 grd la juma de cheie. E adevarat ca numai Motul ii pun. Cind acidu' o sa corodeze cilindrii , va anunt!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masina nu ierneaza ca si motocicleta, schimbarea PH.ului se produce in timp, nu in timpul functionarii normale. De fapt, datorita condensului care se formeza in cilindrii si prezentei sulfului ca reziduu in urma arderii, rezulta un compus acid sulfuric care se scurge in baia de ulei si contamineaza uleiul. Motul semisinttetic sau sintetic are in compozitie aditivi care spala depunerile de sulf si nu lasa sa se produca aceasta reactie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masina nu ierneaza ca si motocicleta, schimbarea PH.ului se produce in timp, nu in timpul functionarii normale. De fapt, datorita condensului care se formeza in cilindrii si prezentei sulfului ca reziduu in urma arderii, rezulta un compus acid sulfuric care se scurge in baia de ulei si contamineaza uleiul. Motul semisinttetic sau sintetic are in compozitie aditivi care spala depunerile de sulf si nu lasa sa se produca aceasta reactie.

Deci in concluzie e ok sa stau cu acelasi ulei pana la 10.000km? :) avand in vedere ca e uleiul e full sintetic..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masina sau la moto? La moto trebuie înlocuit uleiul înainte de iernat daca se apropie numărul ala de km, nu lăsat pana la primavara cu zmacu' ala in el.

Daca mai ai peste 5000km facuti cu el, atunci depinde de tine cat vrei sa iti ingrijesti motocicleta. Io nu mă pronunt aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai n-ai zis ca Motul "spala depunerile de sulf"? Bine, oricat ar spala orice depuneri tot acolo raman daca nu scurgi uleiul din motor, doar ca sedimenteaza bine pana in primavara...

Condens apare datorita schimbarilor repetate de temperatura, procesul de degradare a uleiului incepand de la prima pornire a motorului.

Fiecare face cum crede, la una din conserve am uleiul de 2 ani jumate si 15000km, e galben si frumos. Nu-l schimb ca ar insemna 1/4 din valoarea masinii :P

La mobra l-am schimbat de cum am adus-o acasa, ierneaza cu ulei proaspat. Iar un om de service ar trebui sa recomande schimbarea uleiului moto la fiecare sfarsit de sezon indiferent de km. SA RECOMANDE am zis!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La moto trebuie înlocuit uleiul înainte de iernat daca se apropie numărul ala de km, nu lăsat pana la primavara cu zmacu' ala in el.

 

Poti sa argumentezi de ce?

» Post actualizat in 27 Jan 2016 09:32

Deci in concluzie e ok sa stau cu acelasi ulei pana la 10.000km? :) avand in vedere ca e uleiul e full sintetic..

 

Intervalul de service recomandat de producator este 8000 de mile (peste 12.000 de km). Tu ce zici? :)

 

 

 

 

La mobra l-am schimbat de cum am adus-o acasa, ierneaza cu ulei proaspat. Iar un om de service ar trebui sa recomande schimbarea uleiului moto la fiecare sfarsit de sezon indiferent de km. SA RECOMANDE am zis!

 

Cu ce sunt diferite doua motoare (masina - motocicleta) care stau? :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...