Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Mai exista cateva topicuri care fac referile la uleiul motorului dar nu se discuta mai amplu despre fapte si cauze concrete despre ulei cum ar fi ce se intampla daca pui alt ulei decat cel recomandat ,ce efecte ar avea daca nu schimbi uleiul la timp ,etc ,daca aveti cateva sfaturi practice si reale nu ezitati sa facem schimb de opinii.



Manualele recomanda o durata standard de schimbare a uleiului ce variaza intre 3000 si 7000 km daca e sa o luam asa cam in aceiasi perioada se recomanda sa schimbi bujiile iar in ceea ce ma priveste eu nu am mai schimbat bujiile de 12.000 de km si merg foarte bine in conditiile in care manualul recomanda sa le schimb la 3000 de km ,doar le curat periodic de calamina cu o perie de sarma moale.

 

DIn experienta mea pana acum mai mult la masini am cunoscut cazuri in care sa depasit chiar si dublu durata de schimbare a uleiului iar motorul functiona destul de bine ,in unele cazuri mai ales in masinile de servici unde pe muncitori ii cam doare in cot de starea masinii se intampla sa ramana fara ulei ,motorul s-a calat ,tractata la service din 4 litri de ulei abia daca au mai ramas 800 de grame ,s-a pus ulei nou si surpriza motorul a pornit fara prea mari probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator MosRahao

surpriza motorul a pornit fara prea mari probleme.

 

ce inseamna fara "prea mari" probleme? concret, din experienta ta. multumesc.

 

(ce motocicleta ai si la cati km parcursi ii schimbi uleiul?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata-mi si mie .. cine recomanda schimbarea bujiilor la 3000 km.

 

Cand motorul ramane fara ulei ... se gripeaza ... nu se calazeaza.

 

Cu un motor gripat ... ii pui ulei si porneste ? Serios ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista cateva topicuri care fac referile la uleiul motorului dar nu se discuta mai amplu despre fapte si cauze concrete despre ulei cum ar fi ce se intampla daca pui alt ulei decat cel recomandat ,ce efecte ar avea daca nu schimbi uleiul la timp ,etc ,daca aveti cateva sfaturi practice si reale nu ezitati sa facem schimb de opinii..........

.... am cunoscut cazuri in care sa depasit chiar si dublu durata de schimbare a uleiului iar motorul functiona destul de bine

hai sa o luam pe rand

-cand spui alt ulei decat recomandat..te referi la vascozitate si la gradele SAE?

-uleiul isi pastreaza proprietatile un nr de km in functie de anumiti factori printre care cel mai important ar fi modul de utilizare al motorului.Ex: aceeasi motocicleta, acelasi ulei, aceleasi conditiii de clima, 2 utilizatori diferiti..unul merge agresiv, sportiv, in oras cu accelarari si opriri multiple...celalalt cumpatat, foloseste motorul doar pt plimbari lungi, in afara orasului. Este evident ca in primul caz uzura uleiului va aparea mult mai curand decat in cazul al doilea.

-experimental s-a dovedit ca dupa un nr de km (mai multi sau mai putini in functie de modul de utilizare al motorului-vezi ex de mai sus) uleiul isi pierde din proprietati..in concluzie daca nu-l schimbi la timp uzura motorului se va accelera..este logic

-poate pe moment ''functiona destul de bine'' in timp uzura unor componenete va atrage si uzura altora pe principiul dominoului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu vad ce rost are topicul asta inafara faptului ca se discuta discutii!

Topicuri despre uleiuri au tot fost, ne apucam noi sa inventam roata si sa nu-l schimbam asa cum spune utilizatorul doar ca ni se pare noua ca..!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...intreb si eu pe aici. DuraLube e ok si pt moto sau doar pt masina?

vezi aici despre duralube. Parerea mea: nu pune asa ceva nici la motor nici la masina!

FTC (federal trade commission) Charges Motor Oil Additive Marketers Ads for Dura Lube Were False and Unsubstantiated, Agency Says

 

In the latest law enforcement initiative targeting ads that use deceptive performance claims to tout motor oil additives, the Federal Trade Commission has charged the marketers of Dura Lube Super Engine Treatment and Dura Lube Advanced Engine Treatment with making false and unsubstantiated advertising claims, in violation of federal law...

However, tests do not prove that Dura Lube provides these benefits and therefore the representation that tests prove that consumers will realize these benefits is false and misleading.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Tipurile de ulei recomandate pentru Yamaha Virago XV 250:

 

post-67793-0-24402600-1372600861_thumb.jpg

 

Cu mentiunea ca in cazul motocicletei mele, cel mai bine pare sa-i mearga cu un 20W50 mineral, 4T Rider, de la Repsol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista cateva topicuri care fac referile la uleiul motorului dar nu se discuta mai amplu despre fapte si cauze concrete despre ulei cum ar fi ce se intampla daca pui alt ulei decat cel recomandat ,ce efecte ar avea daca nu schimbi uleiul la timp ,etc ,daca aveti cateva sfaturi practice si reale nu ezitati sa facem schimb de opinii.

 

Manualele recomanda o durata standard de schimbare a uleiului ce variaza intre 3000 si 7000 km daca e sa o luam asa cam in aceiasi perioada se recomanda sa schimbi bujiile iar in ceea ce ma priveste eu nu am mai schimbat bujiile de 12.000 de km si merg foarte bine in conditiile in care manualul recomanda sa le schimb la 3000 de km ,doar le curat periodic de calamina cu o perie de sarma moale.

 

DIn experienta mea pana acum mai mult la masini am cunoscut cazuri in care sa depasit chiar si dublu durata de schimbare a uleiului iar motorul functiona destul de bine ,in unele cazuri mai ales in masinile de servici unde pe muncitori ii cam doare in cot de starea masinii se intampla sa ramana fara ulei ,motorul s-a calat ,tractata la service din 4 litri de ulei abia daca au mai ramas 800 de grame ,s-a pus ulei nou si surpriza motorul a pornit fara prea mari probleme.

 

Vorbesti prostii cu polonicul.

 

Arata-mi te rog 1 singur manual de motocicleta care spune ca uleiul se schima intre 3000(!!!) si 7000km. Un citat, un printscreen, ceva.

Majoritatea manualelor spun ca intervalul este 10.000 - 12.000km, nu stiu de unde ai scos tu valorile de mai sus, din legende urbane probabil.

 

Bujiile, in general se INSPECTEAZA la 24.000km si se schimba la 48.000km... cam la majoritatea motocicletelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu schimba-l tot la 12 mii . ca dai mai putini bani. te tine mai mult motorul

Manualul spune ca la 6000. (la asta de aici ) si de ce sa nu-l schimbi chiar la 5000 ?

E in spaniola . sper sa intelegi ce scrie acolo

te iei de om , saracul ...

 

 

post-73567-0-21215600-1372613676_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un shoarec zicea aici ca la 1500-2000 de km schimba uleiul...serios...eu zic sa nu-i mai puna buson ci sa faca direct un sistem de interschimbare a uleiului in mers...mereti ma...si faceti cacao...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine-n manual (manual al utilizatorului original Suzuki, tiparit, cel cu care vine motorul) scrie R(eplace) la 6000 km pt. ulei si 12000 pt. bujii.

m-am uitat mai demult la o bujie care avea sub 6000 km si uzura ambilor electrozi era clar vizibila. chiar aveam o poza macro pe undeva, dar n-o mai gasesc. in acel ritm, probabil dupa 12000 km un sfert din electrodul central ar si fost erodat. n-am ajuns sa vad ca am pus iridiu si n-am mai avut treaba cu ele.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@newbie

Arata-mi o motocicleta la care uleiul se schimba la 3000km.

 

Uite, pt Honda CBR1000.

 

 

 

Pt GSXR1000 si YamahaR1, modele sport, uleiul se schimba la 7000km conform manualului, 3000km este o aberatie.

La majoritatea Hondelor manualul da ca interval de schimb 12.000km.

post-7046-0-92067200-1372615726_thumb.jpg

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Arata-mi te rog 1 singur manual de motocicleta care spune ca uleiul se schima intre 3000(!!!) si 7000km. Un citat, un printscreen, ceva.

 

Colegul tocmai ti-a aratat manualul de la Yamaha Virago de 250, unde scrie ca se schimba la 6.000 de km.

 

3000km este o aberatie.

 

Da sau nu. Cred ca intervalele de schimb scrise in cartile noastre tehnice sunt orientative.

 

Personal, schimb uleiul cand simt ca incepe "sa agate". Asta se intampla la mine la 3-4 mii de km (deci cand ating 50-75% din numarul kilometrilor in care zice manualul motoretei mele ca trebuie folosit uleiul). Sigur, din cauza uzurii motoretei, probabil. Sau atunci cand se incalzeste afara si uleiul mai subtire pus peste iarna trebuie schimbat cu unul mai vartos. Tot motoreta imi spune cand, nu un tabel din manual...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce la BMW uleiul "longlife" se schimba la 30000km si nu la 10000km ca in grupul VAG?

Un mecanic a zis ca au materiale mai bune cei de la BMW. Asa o fi, nu stiu. Daca cartea zice 12000km si pui ulei sintetic cred ca e ok daca il schimbi la 10000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Nu cred ca japonezii au pus in manualul de utilizare (care pentru unii e biblie) niste valori orientative fix pentru acel lichid care inseamna viata pentru un motor cu ardere. Am bolduit "nu cred" pentru ca doar imi dau cu parerea, in manualul de z750 scrie sa schimb la 12000, daca eram sigur de ce ziceam, schimbam la 11999.

 

Eu cred ca da. Pentru ca nici Creatorul cred ca nu se supara daca dupa ce-i citesti Cartea, aplici ce scrie acolo mai dihai decat a zis EL... Cred.

 

In fapt, manualul tehnic e doar un tabel. De aceea il consider orientativ si asa cum spuneam, prefer sa ma folosesc de semnele motocicletei mele. Daca as fi tinut de manual ca de biblie si schimbam la 6 mii, asa cum scrie in manualul meu, pana acum motoreta era praf. De-aia zic.

 

La urma urmei, uleiul e doar un consumabil care zic eu, trebuie schimbat ori de cate ori e nevoie, nu doar citind un tabel. Inca o chestie: se recomanda ca uleiul de peste iarna, cand motocicleta nu e folosita, sa fie schimbat. Cica se altereaza stand pe loc, in motor. In acest caz, cum e corect? Astepti 2-3 ani pana faci 12 mii de km (multi dintre noi nu parcurg 12 mii de km intr-un sezon) sau il schimbi in fiecare an, chiar daca nu ai implinit 12 mii de km mersi cu acel ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca da. Pentru ca nici Creatorul cred ca nu se supara daca dupa ce-i citesti Cartea, aplici ce scrie acolo mai dihai decat a zis EL... Cred.

...

Inca o chestie: se recomanda ca uleiul de peste iarna, cand motocicleta nu e folosita, sa fie schimbat. Cica se altereaza stand pe loc, in motor. In acest caz, cum e corect? Astepti 2-3 ani pana faci 12 mii de km (multi dintre noi nu parcurg 12 mii de km intr-un sezon) sau il schimbi in fiecare an, chiar daca nu ai implinit 12 mii de km mersi cu acel ulei?

http://www.askgod.biz/
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

1. Uleiul de peste iarna se schimba numai pentru ca dupa ce a fost folosit sunt prezenti niste oxizi ca nu fac tocmai bine motorului.

2. Adica daca faci schimbul de ulei in noiembrie si imediat bagi motoretu la iernat, in martie poti merge linistit.

3. Daca motorul tau altereaza uleiul dupa 3000 de km si nu cred ca se pune problema de mers sportiv, de nspe mii de ture, atunci inseamna ca se intampla ceva acolo ce nu ar trebui.

4. Schimbul de ulei la valoarea indicata in manual dupa un mers in conditii optime ar trebui sa nu se lase cu consecinte. Altfel nu mai vad utilitatea manualului, ar putea pur si simplu sa iti dea un link de forum la cumparare.

 

1. Absolut, explicatia asta am citit-o si eu si e pertinenta, evident. Cu atat mai mult, cei ce nu reusesc sa parcurga 12 mii de km intr-un sezon e bine sa se indeparteze de litera manualului, fie de am considera si numai acest argument ca fiind valabil...

2. Fara discutie, asa este. Mie insa mi se intampla sa merg si in sezonul rece, prin oras, in zilele mai calde. De aceea prin octombrie bag un ulei mai subtire, cu care merg iarna/primavara, cat se poate sau deloc -daca vremea nu permite; cand da caldura, il schimb cu uleiul preferat, unul mai vartos. 20W50.

3. Asa cum am spus, cred ca e vorba de uzura motoretei mele. Are 23 de ani... Prefer insa sa schimb uleiul mai des decat sa ma tin ca gaia matzu` de litera manualului si sa distrug saraca motoreta.

4. Da, ar putea in toate manualele sa tipareasca un link catre acest topic!

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Belbadea

 

Intre 3000 si 7000 e 5000 si 6000.

Ii drept ca pe langa ce ai tu, un yamaha virago ii scuter. desi iti trebe tot A-ul sa o conduci. (ironic- stiu)

Eu nu am zis ca se schimba uleiul la 3000, nu am sustinut asa ceva deci nu ma certa pe nedrept:)

Deci revenind, la scuterul meu se schimba dupa carte la 6000, dar cum deja am facut vreo 3000 din aprilie si abia acum incep sa umblu mai mult cu ea cred ca am sa-l schimb. (ca tot acolo mi-i)

Cred ca Festina Lente are dreptate. daca scuterul da semne ca ar trebui sa il schimbi - il schimbi .nu ?

Pace si voie buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce la BMW uleiul "longlife" se schimba la 30000km si nu la 10000km ca in grupul VAG?

Un mecanic a zis ca au materiale mai bune cei de la BMW. Asa o fi, nu stiu. Daca cartea zice 12000km si pui ulei sintetic cred ca e ok daca il schimbi la 10000.

Are si grupul VAG ulei LongLife (Specific 504. 507.)

Uleiul LL are un TBN mai mare, adica o "rezerva" de vascozitate.

Insa nu comparati intervalul de schimb la moto si auto, moto are turatie dubla, deci frecare dubla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul LL are un TBN mai mare, adica o "rezerva" de vascozitate.

 

-TBN-''toatal base number'' nu are nici o treaba cu vascozitatea..este capacitatea de a tampona acizii care se formeaza in motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Belbadea

 

Intre 3000 si 7000 e 5000 si 6000.

Ii drept ca pe langa ce ai tu, un yamaha virago ii scuter. desi iti trebe tot A-ul sa o conduci. (ironic- stiu)

Eu nu am zis ca se schimba uleiul la 3000, nu am sustinut asa ceva deci nu ma certa pe nedrept:)

Deci revenind, la scuterul meu se schimba dupa carte la 6000, dar cum deja am facut vreo 3000 din aprilie si abia acum incep sa umblu mai mult cu ea cred ca am sa-l schimb. (ca tot acolo mi-i)

Cred ca Festina Lente are dreptate. daca scuterul da semne ca ar trebui sa il schimbi - il schimbi .nu ?

Pace si voie buna

 

Pace si voie buna, nu m-am luat de tine, m-am luat de Piratu.

 

E si vina mea, eu am avut numai motorete Honda la care m-a interesat intervalul de schimb si la astea Honda vad ca e dat la 12.000km..

Ieri am cautat manualele de Yamha (am luat R1 ca e cea mai uzitata de lume) si la aia am vazut ca era dat la 7000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...