Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Revin cu o intrebare: la mine in carte uleiul recomandat este 5w-40 dar mi se pare 5ul ala cam mic, as merge pe un 10, mai ales in miezul verii. Pe de alta parte acum agata intre 1 si 2 si la semafor mi-e foarte greu sa o trec pe N, am mers pe ceva mobre si parca la nici una nu mi-a fost asa de greu sa gasesc Neutralul, banuiesc o vascozitate mai mare de 5, cum e in carte, dar nu stiu exact ce are in burta, uleiul fiind schimbat acum circa 1000km de fostu' apropitar.

 

Mobretu' in discutie este un Tuono V4, 2012. Exploatarea este una civilizata cu ocazionalele sprinturi dar fara insistat pe redline, si eventual un trackday ici-colo la nivel super-amator de plimbare cu picioarele pe jos.

 

Deci, 5w-40 sau 10w-40? :what:

5-u ala care ti se pare mic e ca avionu de pe pista, e doar parerea ta ca e prea mic sau ca nu decoleaza ....parerea ta e demonstrat ca are valoare doar in universul tau . motocicleta este din realitate

 

eu as pune 5w40, n-o sa-ti eplic exact motivul, n-o sa ia foc cu 10w40 dar oricum tu stii mai bine , simti,ai pareri si alte sindroame.

 

la cutie este o problema generala a modelului se rezolva repede si ieftin

 

sau psdelu a pus 20w50 cum zice ca a pus si in k1200r ... LOL probabil ca ii bate distrbutia la rece si s-a gandit el ca merge ca la dacie ...doar ca la dacie bagai valvolina SI O VINDEAI ! :)

 

nu m-am hotarat daca ti-am raspuns ca sa faci exact invers cum iti spun eu pentru ca asta e parerea ta si o sa-mi demonstrezi tu ca merge si cu 10w pt ca 5w e prea mic ..

 

pampam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Drept sa-ti spun tot spre 5w ma gandeam si eu ca asa zice la carte si agata acum pe la neutral, iti multumesc pentru raspuns. Vezi de treaba ca nu sunt d-ala de ma incapatanez sa demonstrez eu contrariul in detrimentul propriu, ca nu sunt tampit. Stiu sa recunosc un sfat bun cand il vad, indiferent de aciditatea presarata, nu e broblem, sunt baiat mare.

 

Incep sa ma obijnuiesc cu stilul tau mai smuls asa, asta nu inseamna ca suntem prieteni, toate bune :peace:

 

In schimb sunt interesat de rezolvarea problemei specifice de la cutie, ia baga detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia de la Cesar care este distribuitor fuchs silkone

sau de la fratii oprean(lubrifuchs) importatorul Fuchs in RO, sau din uk de pe opieoils uleiul acesta Silkolene PRO 4 Plus 5w-40

http://www.opieoils.co.uk/p-1143-silkolene-pro-4-plus-5w-40-ultimate-ester-full-synthetic-bike-engine-oil.aspx

http://www.lubrifuchs.ro/index.php?route=product/product&product_id=237

Editat de lexu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o intrebare: la mine in carte uleiul recomandat este 5w-40 dar mi se pare 5ul ala cam mic, as merge pe un 10, mai ales in miezul verii. Pe de alta parte acum agata intre 1 si 2 si la semafor mi-e foarte greu sa o trec pe N, am mers pe ceva mobre si parca la nici una nu mi-a fost asa de greu sa gasesc Neutralul, banuiesc o vascozitate mai mare de 5, cum e in carte, dar nu stiu exact ce are in burta, uleiul fiind schimbat acum circa 1000km de fostu' apropitar.

 

Mobretu' in discutie este un Tuono V4, 2012. Exploatarea este una civilizata cu ocazionalele sprinturi dar fara insistat pe redline, si eventual un trackday ici-colo la nivel super-amator de plimbare cu picioarele pe jos.

 

Deci, 5w-40 sau 10w-40? :what:

 

La modelul tau si multe RSV4, punctul neutru e buba din alta parte, nu uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modelul tau si multe RSV4, punctul neutru e buba din alta parte, nu uleiul.

 

Unde mai exact, daca esti amabil.

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, la Tuono a mea din 2005 si eu ma chinui sa gasesc N.

M-am obisnuit sa ma prefac ca eliberez maneta de ambreaj (80%) si o strang la loc, in acelasi timp ridic din a 1-a spre N, si majoritatea cazurilor merge

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cunoscuta problema, si ras-discutata pe topicul Aprilia. Nu vreau sa para ca am descoperit eu America :)

 

N-are nici o treaba, daca chiar voiai, spuneai. Merci fain oricum,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lenesule :)

 

Asta a fost o replica rautacioasa. Daca as fi stiu CE SA CAUT da, eram lenes.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare:

Am un Honda Dominator, care are doar racire pe aer, nu are radiator de ulei - uleiul se afla in cadru.

I-am montat un ceas de ulei in loc de buson/joja.

 

Daca merg pe autostrada (cam 50 de km pot merge acum) uleiul sta cam asa:

90km/h - trece putin de 100grade

100km/h - aproape de 110 grade

120km/h - trece de 120 grade

 

Sa ma risc sa merg cu el la 120 de grade? sau is sanse sa il distrug? ca la 90/100 pe autostrada e plictisitor rau de tot.

 

Oricum uleiul se schimba la 3000km - asa zice cartea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Intrebare: daca iau uleiul si il torn in motorul unei masini(polo 1.2 2007), e de rau? De mult am vrut sa fac asta dar nu am facut.

A facut cineva?

Alea "special" pentru auto au ceva aditivi in plus si cam atat....

 

Depinde de regimul de exploatare al masinii, dar principial (99%) nu are ce sa strice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

   

 

nu mai scrie tampenii pe net, te rog! :) ambreiajele moto nu mai patineaza nici cu mama uleiului auto "energy conserving" din '79-'80 incoace! :) asta unu la mana! doi la mana uleiul moto are si aditivi EP (extreme pressure) pentru cutie...

fara misto, imi arati si mie intr-o fisa tehnica de ulei , ce denumire au aditivii EP?

tot ce am citit la uleiuri moto de multe ori sunt niste basini de uleiuri hidrocracate, compozitie de multe ori , mai slaba, decat cea auto

normele Jasoma sunt doar norme auto preluate, cu referire strict la patinare ambreiaj si nu impun altceva: uzura, consum, sludge

prefer sa bag in mobra un ulei auto cinstit decat o mizerie etichetata "pt moto" cu marketing mincinos

ps: fara discutii interminabile despre ulei auto vs moto( a fost un topic acum cativa ani si am postat acolo normele ACEEA, API, JASOMA)

 

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...