Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu folosesc mos2 de la liqui-moly de vreo 4 ani in motor. nu mi-a patinat nici un ambreiaj pana acum...

 

Asta este un alt mare subiect controversat... nu cred ca are rost sa alunecam pe aceasta panta.

 

Cred ca depinde de foarte multe variabile, putere/cuplu motor, tipul de exploatare... etc. Concret, si eu am folosit ulei auto la motorul meu si la un moment dat a inceput sa'mi patineze ambreajul desi discurile de frictiune aveau inca grosimea peste cea minima. Este insa posibil ca arcurile sa se fi decalit... insa nu o sa stiu niciodata deoarece am schimbat tot kitul de ambreaj cu unul nou, tip EBC si, desi am continuat sa folosesc ulei auto am avut grija sa fie standard SG/SH.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

API SG este un standard "vechi", de pe vremea cand normele de poluare nu erau atat de restrictive si nu se impusese inca folosirea exclusiva a benzinei fara plumb, respectiv a convertizoarelor catalitice.

 

In ceea ce ne priveste, standardele mai noi au impus producatorilor de uleiuri limitarea drastica a continutului de fosfor (care distruge metalele nobile din compozitia covertizoarelor catalitice) astfel ca, pentru a compensa, a trebuit marit continutul de molibden (incompatibil cu ambreajul in baie de ulei al motocicletelor). De altfel se poate observa usor ca majoritatea uleiurilor etichetate ca dedicate moto apartin standardelor SG/SH.

 

Ride Safe!

 

 

L.E. APM (active protection molecules) se refera probabil la procedeul de la Castrol (Magnatec) de a amesteca un ulei mineral cu o oarecare cantitate de ulei sintentic de grupa V (esteri), care are caracteristica de a adera la metal mai bine decat celelalte si de a oferi astfel o pelicula film mai rezistenta in timp, ce reclama o protectie sporita la pornirile dupa intervale lungi.

 

Cu alte cuvinte uleiul meu SJ respecta standardele mai noi, fata de SG care este un "model" mai vechi, iar APM este un atu in comparatie cu cel SG. ==> Si cel mai important lucru, pentru mine, nu este nici o problema in a le combina.

 

Nu inteleg, insa, de ce mai exista uleiuri SG, daca nu intrunesc conditiile impuse de noile standarde.

 

Multumesc

Marcel

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noile standarde API impun anumite restrictii in special datorita noilor normelor de poluare... iar producatorii de uleiuri au fost obligati sa se conformeze acestora prin gasirea altor metode de realizare a uleiurilor. Asta nu inseamna neaparat ca uleiurile "noi" sunt neaparat mai bune decat cele "vechi", in special cand ne referim la conditiile specifice motoarelor de motociclete. Tocmai de aceea probabil standardele mai vechi, SG/SH sunt inca "tolerate", mai ales ca ponderea motocicletelor si respectiv a impactului asupra mediului este mult mai mica decat in cazul autoturismelor.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

As fi recunoscator daca mi-ar putea spune cineva unde gasesc cele mai bune preturi la ulei Motul (5100 10w40) si la filtre de ulei. :cheers:

Rog raspunsuri pe Pm deoarece mi-am dat seama abia acum ca am cam plasat gresit topicul.

Editat de Impostorul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

daca vrei ulei te indrepti spre liqui-moly sau silkolene, primul fiind mai bun si mai ieftin. daca vrei riscuri de turcisme iti iei motul sau castrol. daca vrei original si prost iei motorex/bel-ray...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei ulei te indrepti spre liqui-moly sau silkolene, primul fiind mai bun si mai ieftin. daca vrei riscuri de turcisme iti iei motul sau castrol. daca vrei original si prost iei motorex/bel-ray...

La cate am citit despre astea am luat-o razna deja.Nu mai poti avea incredere in nimic, toti ridica in slavi diferite tipuri de ulei.

 

Deja am gasit Motul, dar data viitoare o sa incerc la motoreta de teren ce mi-ai recomandat(ca trebuie sa schimb des uleiul la aia si mi-ar conveni mai mult sa dau mai putin pe ulei ).

 

Mersi oricum ! :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat de des trebuie sa-l schimbi ? Eu tot motul bag ca nu prea gasesc ceva sa gasesc mereu acelasi ulei.. si nu prea stiu care ar fi bun pentru motreta mea, deci ptr 10-15 lei in + cumpar motul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei ulei te indrepti spre liqui-moly sau silkolene, primul fiind mai bun si mai ieftin. daca vrei riscuri de turcisme iti iei motul sau castrol. daca vrei original si prost iei motorex/bel-ray...

Am auzit si eu ca Motul se falsifica la greu, da stii ceva din surse sigure?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista reprezentanta motul in buc,nu cred ca isi permit sa vanda falsuri,doar ca cine stie prin ce tara o fi facut!

eu personal imi cumparam numai de la reprezentanta,chiar daca e ceva mai scump dar nu aveam emotii!acum merg pe silkolene pro4 race,un ulei super bun,15 e litrul!

ca fapt divers,singurul ulei auto de pe piata romaneasca care mai e de la mama lui,e aral! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista reprezentanta motul in buc,nu cred ca isi permit sa vanda falsuri,doar ca cine stie prin ce tara o fi facut!

eu personal imi cumparam numai de la reprezentanta,chiar daca e ceva mai scump dar nu aveam emotii!acum merg pe silkolene pro4 race,un ulei super bun,15 e litrul!

ca fapt divers,singurul ulei auto de pe piata romaneasca care mai e de la mama lui,e aral! :cheers:

 

 

si liqui-moly ;) n-au decat o fabrica in germania si tot acolo se si imbuteliaza! in plus, 5 litri de full-sintetic (asa au ei, 1 l si 5 l) pt. moto costa 150-160 de lei de la distribuitori. :) silkolene la fel, e un ulei extraordinar de bun dpmdv. adica la rsv cutia e precisa dar butucanoasa. ca sa schimbi treapta trebuie sa fii ceva mai ferm decat la japoneze. cu silkolene cutia s-a transformat intr-una de japo. :) liqui-moly se comporta la fel de bine la capitolul cutie dar parca-parca e ceva mai silentios motorul. nu-s 100% sigur de asta totusi ca merg 90% din timp cu muzica in casti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit si eu ca Motul se falsifica la greu, da stii ceva din surse sigure?

 

Ce nu realizeaza cei care iti vand alt ulei argumentand ca "Motul e contrafacut" este faptul ca recunosc printre cuvinte ca Motulul "original" e mai bun decat uleiul lor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La inceputul sezonului am facut schimbul de ulei. Am bagat Motul 7100 10w40. Ma declar extrem de nemultumit :(

pai la GSXR tu pui 7100?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E mai greu de testat in service sau de motociclist acasa, daca uleiu sau de motor e de cea mai buna calitate sau nu. In schimb uleiul de furca nu minte. Imi servisez suspensia fata in fiecare an iar in primavara, dupa ce am servisat-o cu cel mai scump Motul de furca, am gasit binecunoscutul "namol" din jambe. Eu demontez furcile complet si le spal pana le fac bec, apoi le montez la loc si pun uleiul deci n-a ramas ulei alterat dinainte. Deci motul alterat in jambe, dupa 1500 de km de pista, doar intr-un an. Asta in conditiile in care manualele de servis recomanda schimbul la doi ani/24.000 km. Cam nasol...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E mai greu de testat in service sau de motociclist acasa, daca uleiu sau de motor e de cea mai buna calitate sau nu. In schimb uleiul de furca nu minte. Imi servisez suspensia fata in fiecare an iar in primavara, dupa ce am servisat-o cu cel mai scump Motul de furca, am gasit binecunoscutul "namol" din jambe. Eu demontez furcile complet si le spal pana le fac bec, apoi le montez la loc si pun uleiul deci n-a ramas ulei alterat dinainte. Deci motul alterat in jambe, dupa 1500 de km de pista, doar intr-un an. Asta in conditiile in care manualele de servis recomanda schimbul la doi ani/24.000 km. Cam nasol...

De Bell Ray ce stii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul de motor e bun sau foarte bun - la fel cu rezervele de rigoare, ca nu ai cum sa-l testezi in service. Spre deosebire de Motul care nu face uleiuri proaste, Bel Ray nu e zgomotos.

Despre uleiul de furca am sa ma pronunt la anul, dupa inca un sezon de exploatare. Daca si asta se altereaza repede, recurg la varianta sigura dar scumpa Kayaba, Ohlins, etc.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zgomotos la ce? la mine nu ai cum sa faci diferente de zgomot. singurul lucru remarcat la Motul e ca dupa 2-3000Km cutia incepe sa fie rigida, si foarte greu de scos pe liber. dar si in schimbatul treptele de viteza se comporta ciudat.

 

sezonul asta am un schimb de Motul, sezonu urmator, poate voi incerca Bell Ray sau poate si ce zici tu: Kayaba, Ohlins.

 

ai ideie ce preturi au?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...