Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Uleiul moto nu este aditivat (de aceea oxideaza mai repede decat cel auto) si determina o uzura precoce. Cel auto la moto protejeaza motorul ,ajuta cutia de viteze dar distruge ambreiajul prin aditivi de alunecare . Dar cum zici ,cu 200 euro cumperi la Cielo un motor sau poti lua un kit de lant !

 

Cred ca esti gresit informat. Uleiul de motor pentru motocicleta este foarte foarte aditivat cu exceptia unei clase de aditivi care l-ar scoate in afara standardelor JASO MA.

Un ulei moto de calitate nu oxideaza (pastand proportiile) nici mult mai repede nici mult mai incet decat un ulei auto (benzina) de calitate comparabila(sa zicem pt corectitudine, uleiul de acelasi tip al aceluiasi producator).

Se vorbeste mult despre oxidare (desi nimeni nu are cum sa masoare lucrul asta) si mult mai putin despre "fuel dilution" care strica mult mai repede un ulei de motor. Mai ales la motoare vechi, cu chiulase niciodata servisate si sistem de alimentare lasat la voia intamplarii. Ce sa facem... asa e la romani :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Trebuia sa mentionez ca la aditivi de alunecare ma refer - gen MoS2 . Oricum ,vorbeam de aditivarea uleiului in contextul rezistentei la oxidare ,nu de aditivare in general .

Calitatile uleiurilor se masoara in laboratoare dedicate acestui lucru ,nimeni nu-si permite sa tina un laborator + laborant pt a face 2...3 teste/an .In schimb persoanele juridice ,da.

Intamplator ,firma la care lucrez are un astfel de laborator si ingineri chimisti ca laboranti . Acum ,teste tot eu trebuie sa fac dar am acces la aparatura pt determinarea clasei de vascozitate ,dilutia uleiului ,rezistenta la forfecare ,onctuozitatea - toate cu uleiuri folosite .

Pt fuel dilution ai nas si ochii ; daca iau obiceiul de-a interpreta mot a mot ,deduc ca motoarele noi nu mai au chiuloasa ,iar daca nu au chiuloasa nu mai au nici bujii si bobine de inductie de unde rezulta un motor MAC ,dar si diesele au chiuloasa .Deci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca din cand in cand faci pe desteptul dupa care faci si pe prostul :)

Cum masori volumul de combustibil diluat in ulei, la ochi? Dar la nas?

Din punctul meu de vedere, esti nostim, indiferent ce explicatie vei avea :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima data raspunde la intrebare : Au sau nu motoarele termice noi chiuloasa ? - ca din ce povestesti rezulta ca numai motoarele vechi ar avea .

Benzina in ulei se poate determina dupa timpul de scurgere ,dupa dobandirea experientei in domeniu si dupa cum se scurge de pe joja (sa nu ma intrebi ce-i aia!) ; acestea simultan cu amusinarea probei . Si in conditii de laborator tot asa se procedeaza numai ca cu ajutorul instrumentelor calibrate iar rezultatul e interpretat conform tabelelor/grafic .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motofree, spui o grămadă de abureli, tati.

Am scris chiulase ne-servisate. Citeşte cu atenţie.

Pot sa bag mâna in foc, ca nu înţelegi de ce am scris fuel dilution si chiulasa nasoală in acelaşi context :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gn77b ,tocmai ziceam ca in lab nu-i nevoie sa mirosi ...

In sfarsit te-ai prins ce se intampla cand scoti cuvintele din context ... pt asta ti-am aplicat aceeasi schema pe care mi-ai aplicat-o mai devreme -vad ca nu-ti place rezultatul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fim sanatosi si sa traim mult si bine sa vedem cati kmfac eu cu masina cu uleiul uzat de la moto.Pana acum am 2 sezoane si peste 20000km cu ulei uzat.Si motorul nu papa ulei la 180kkm atentie numai pe gpl.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea-s motoare de 250 000 + asa ca mai ai un pic .

Pirate ,acela e un tabel eronat ,cu uleiurile se poate sa aiba dreptate ca daca e cu ambreiaj uscat poti folosi ulei de masina .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fim sanatosi si sa traim mult si bine sa vedem cati kmfac eu cu masina cu uleiul uzat de la moto.Pana acum am 2 sezoane si peste 20000km cu ulei uzat.Si motorul nu papa ulei la 180kkm atentie numai pe gpl.

Tu chiar vorbesti serios cand spui ca folosesti uleiul uzat de la moto la masina? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu chiar vorbesti serios cand spui ca folosesti uleiul uzat de la moto la masina? :blink:

Stiu pe cineva care folosea Agip parca la motor si dupa 4-5000 cand il schimba il baga in masina, dacie ce e drept dar fata de un ulei ieftin(ca vb aia e dacie) cu uleiul uzat de moto se comporta foarte ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu pe cineva care folosea Agip parca la motor si dupa 4-5000 cand il schimba il baga in masina, dacie ce e drept dar fata de un ulei ieftin(ca vb aia e dacie) cu uleiul uzat de moto se comporta foarte ok.

Uleiul moto se uzeaza mult mai repede decat uleiul auto..uleiul uzat este ulei uzat care nu mai are proprietatile necesare (lubrifiere, detergent, antioxidant, etc)..nu inteleg care este logica sa-l pui la masina? la Dacie? am avut Dacie o gramada ani si am trat-o cu respect..niciodata nu m-a lasat in drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris ca pun si un l de ulei bun.Un set de segmenti si cuzineti nu stiu daca sunt 200 lei pt cielo care nu e departe de dacie.Am un amic cu dacie din 2001 si daca a-ti vedea ce amestecuri de uleiuro face v-ati cruci si are km multo si neumblat in motor.Nu isi mai face mustrari ca uleiul nu se amesteca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana ajunge arda motorul - atunci ce face :pacaleste pe careva si-i ia banii ? Sau repara motorul/cumpara altul cu 200e? Din punctul meu de vedere ,de 200e bag benzina de ma duc 3000km . Si nu stau cu 'utilajul' pe dreapta o saptamana !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris ca pun si un l de ulei bun.Un set de segmenti si cuzineti nu stiu daca sunt 200 lei pt cielo care nu e departe de dacie.Am un amic cu dacie din 2001 si daca a-ti vedea ce amestecuri de uleiuro face v-ati cruci si are km multo si neumblat in motor.Nu isi mai face mustrari ca uleiul nu se amesteca.

emylyo.. un bidon de 4l elf 20w50 costa 80-100 lei (pretul a 6-7 pachete de tigari)..nu cred ca cineva nu-si permite sa faca un schimb de ulei la dacie..un alt aspect..in momentul in care esti proprietar de masina, motocicleta, etc, trebuie sa iei in calcul si niste cheltuieli de intretinere..asta este.Repet..niciodata nu mi-am batut joc de fier pt ca tot ce am avut am cumparat prin munca mea si prin sacrificii..nu am primit nimic gratis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rob_debruce ,uleiul moto se uzeaza se uzeaza mai repede deoarece si motoarele in care e folosit lucreaza mai greu ,turatii si temperaturi mai mari,forte de compresiune si forfecare mai mari .

La masini compresia e de 6...10 :1 iar la motoare e de 10...19 :1 . Aceasta afirmatie in sprijinul celor enumerate de mine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce motocicleta are raport de compresie 19:1? Raportul de compresie e putin mai mare la unele motociclete pentru ca motoarele sunt suprapatrate si se poate face asta, dar si la benzinarele aspirate 11:1 e comun. 19:1 e compresie de diesel. Nici macar la dieselurile moderne nu mai vezi asa ceva.

Oricum nu are legatura cu uzura uleiului.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masini compresia e de 6...10 :1 iar la motoare e de 10...19 :1 . Aceasta afirmatie in sprijinul celor enumerate de mine .

gresit..raportul de compresie este mai mare la diesel care au si o cursa mai lunga a pistonului cu turatii mai mici...de aseamenea raportului de compresie mai mare este necesar ca sa se obtina temperaturi si presiuni mai mari in urma compresiei pt autoaprinderea motorinei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De niste experimente facute de altii mai destepti decat noi..am sa caut articolul si o sa intelegi.

 

Pai uleiul moto se uzeaza mai repede in motorul de motocicleta, asta e normal.

Dar ai vreun studiu in care se testeaza ulei moto in motor de masina si comparat cu ulei auto pus in acelasi motor de masina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai uleiul moto se uzeaza mai repede in motorul de motocicleta, asta e normal.

Dar ai vreun studiu in care se testeaza ulei moto in motor de masina si comparat cu ulei auto pus in acelasi motor de masina?

:) nu am.. eu ziceam ca este pointless sa pui un ulei care deja este uzat in motorul de la masina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia e cam asa din ce stiu, nu zic ca e litera de lege, dar am mai vorbisti cu oameni care lucreaza in petrochimie si am mai si citit documentatii si articole:

 

Pe vremuri antice si de demult, acu vreo 20-30 de ani, se folosea doar ulei mineral. Ala era ieftin de obtinut, din petrol prin rafinare. Suficient de bun insa la uleiul mineral moleculele nu sunt uniforme, sunt unele mai mari, unele mai mici - neuniformitatea asta moleculara nu-i confera proprietati uniforme si de durata. Uleiul mineral se uzeaza repede si nu-si poate pastra vascozitatea pe o plaja mare de temperatura.

Ca sa compenseze acest neajuns chimistii au incercat sa otina un produs de sinteza, numit ulei sintetic. Uleiul sintetic, fiind fabricat efectiv prin procedee chimice pornind de la diverse alte hidrocarburi (gaze naturale, petrol si alte materii organice) are molecula uniforma si proprietati fizice si chimine mult mai stabile, si pe plaja de temperatura si in timp.

 

Acum, cand pui intr-un motor ulei proaspat, fie el mineral sau sintetic, are cam aceleasi proprietati, singura diferenta e ca cel sintetic o sa reziste mai mult timp.

De obicei, producatorii de masini care recomanda ulei sintetic longlife.. prevad pentru acel ulei un interval de schimb de 20.000 chiar 25.000km.

La motociclete se pune tot ulei full sintetic mai nou, desi la modele mai vechi se recomanda semisintetic sau mineral.

 

Daca tu pui un ulei de calitate, full sintetic.. intr-o motocicleta si-l folosesti 3000-5000km.. acel ulei nu e nici macar la jumatatea perioadei lui de folosire, ar mai merge mult si bine.

De-aia nu cred ca are vreo treaba daca scoti ulei uzat din motoreta, folosit putin, si-l pui la o masina. N-o sa se intample absolut nimic. Uleiul ala inca e foarte bun.

 

Cat despre amestecat uleiuri... nu cred ca exista persoane care inca au complexe de-astea. Toata lumea ar trebui sa stie ca in orice motor la un schimb raman pe putin 500ml din uleiul vechi. Unde? Intins pe peretii motorului. Ala se amesteca de fiecare data cu uleiul nou pus in motor.

Am mai zis de 456 de milioane de ori pe acest forum, in standardele API, la litera h parca, exista o conditie ca uleiurile sa fie miscibile cu alte uleiuri din aceeasi clasa. Fara sa fie aprobat de API nu se comercializeaza nimic. Si conditia e pusa de pe la standardul SC, SD, adica acum 20 de ani, la ora actuala au ajuns la SL, SN.. (fiecare nou standard este si mai restrictiv decat cele anterioare lui.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...