Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Acum exact nu tin minte dar raportat la Castrol e 75% din pret .

De 1500 lei cumpar 7 schimburi cu filtru - de fapt ce vrei sa zici? Obisnuesti sa pui un 0 asa,numai?

Cristidb , am vazut K75 cu 364000km la bord care inca functiona ... era de 'dincolo' si de asemenea era de la o institutie (motorul e alb cu verde si inca avea girofar si sirena) . Poti sa afirmi acelasi lucru despre un CBR de la noi ( luat tot pe firma ,tot de la 0km parcursi ,tot cu factura din reprezentanta) dar care a functionat cu consumabile care se gasesc la noi ? Hai ca CBR-ul nu e BMW si nu tine peste 300 000km dar la 200 000 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probabil sunt si CBR-uri, dar au ramas la 30 000km pe bord :) O sa postez aici cand ajung la 200 000km. Era un clip cu un CBR pe youtube, un tip din America, a dat km peste cap de 2 ori, si era in mile.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se practica si la nemti (la 30 000) ; d'aia se vand asa bine bordurile after . La ei TUV-ul opreste tot ce misca pe drum ,selectiv, pe cand la noi ARR-ul numai camioane/dube/papuci/Dacii 1300 ;motociclete nu. Sa ne spuna unul dintre noi ,care a fost oprit de ARR si testat - neamtul i-ti face puterea la roata,gaze,lumini . Inclusiv se leaga daca ai semnalizatoare/elemente de caroserie (carene/parbriz) neomologate pe acel motor (nu apar in fahrzeugbrief - CIV-ul nostru) ;i-ti ia talonul si incepe sa povesteasca de zeci de oiro.

Cu datul peste cap a kilometrajului pot sa te rezolv acum ,am autofiletanta la 220 . Si daca vrei in mile ,aduci bord in mile . Si-n Ardeal ,la aia inceti se stie care-i mersul la iutub - de unde crezi ca provine expresia 'scoala iutub'? :welcome:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa mao multe teste si sfaturi de la persoane avizate(Cesar este una si-i multumesc pe aceasta cale)eu procedez cam asa cu uleiul.Toamna la inchidere de sezon ai dau drumul la ulei cu motorul cald si il las sa se scurga 24 ore.Pun acelasi ulei300v 10w40 si un filtru si il las peste iarna(adica 5-6 luni),pornind moto de cateva ori in cateva luni cate 10-15 minute.Cand da firul ierbii dau drumul la ulei,pun filtru kn si acelasi tip de ulei tot 10w40.In luna iulie sau sfarsitul lui iunie cand temperatura ambientala creste ziua peste 30 de grade si moto incepe sa mai ciupeasca ulei de la mers sportiv si solicitari completez cu acelasi tip de ulei,dar 15w50.Uleiul care a stat in motor peste iarna il bag in masina si va asigur ca aceasta zice sarutmana cu asa ceva in motor,ba chiar atinge turatii si viteze nebanuite.Intervalul de schimb?Nu fac mai mult de 5000 pe an,completez cateva sute de grame,dar si pun ulei primavara un pic peste minim ca sa pot completa ulterior cu cel mai gros,e suzuki si papa Motul300v(7100 nu il halea),motocicleta nu o folosesc tocmai batraneste,se mai incinge la o defilare,o plimbare prin oras.La masina uleiul il folosesc din primavara pana toamna tarziu si fac peste 10000km,toamna bag schimbul uzat din moto cu un L de ulei nou.Si merge de minune.Astfel nu ma risc sa bag in masina Aral#o mizerie,Mobil#turcia,Castrol#Bv,iar moto merge cu ce e mai bun.Iar la masina un motor bun e 200e asa ca nu agit,e un prapadit de cielo.Cu banii de pe busa pot lua 2-3 troace de cielo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu scursul uleiuleui mai multe ore (peste noapte) e ok daca ti-o poti permite .Despre Motul nu pot sa zic ca am aceasi parere deoarece mi-am motulit un motor (cuzinet topit) .

Uleiul moto nu este aditivat (de aceea oxideaza mai repede decat cel auto) si determina o uzura precoce. Cel auto la moto protejeaza motorul ,ajuta cutia de viteze dar distruge ambreiajul prin aditivi de alunecare . Dar cum zici ,cu 200 euro cumperi la Cielo un motor sau poti lua un kit de lant !

Cu iernatul procedez altfel :daca sa motorul cateva luni ,bateria vine cu mine ,calez toate cele si bag un pic de ulei in capul cilindrilor . Primavara instalez bateria (incarcata anterior) ,desfac legaturile si buton! Porneste din prima ,mai fumega un pic dar nesemnificativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa mao multe teste si sfaturi de la persoane avizate(Cesar este una si-i multumesc pe aceasta cale)eu procedez cam asa cu uleiul.Toamna la inchidere de sezon ai dau drumul la ulei cu motorul cald si il las sa se scurga 24 ore.Pun acelasi ulei300v 10w40 si un filtru si il las peste iarna(adica 5-6 luni),pornind moto de cateva ori in cateva luni cate 10-15 minute.Cand da firul ierbii dau drumul la ulei,pun filtru kn si acelasi tip de ulei tot 10w40.In luna iulie sau sfarsitul lui iunie cand temperatura ambientala creste ziua peste 30 de grade si moto incepe sa mai ciupeasca ulei de la mers sportiv si solicitari completez cu acelasi tip de ulei,dar 15w50.Uleiul care a stat in motor peste iarna il bag in masina si va asigur ca aceasta zice sarutmana cu asa ceva in motor,ba chiar atinge turatii si viteze nebanuite.Intervalul de schimb?Nu fac mai mult de 5000 pe an,completez cateva sute de grame,dar si pun ulei primavara un pic peste minim ca sa pot completa ulterior cu cel mai gros,e suzuki si papa Motul300v(7100 nu il halea),motocicleta nu o folosesc tocmai batraneste,se mai incinge la o defilare,o plimbare prin oras.La masina uleiul il folosesc din primavara pana toamna tarziu si fac peste 10000km,toamna bag schimbul uzat din moto cu un L de ulei nou.Si merge de minune.Astfel nu ma risc sa bag in masina Aral#o mizerie,Mobil#turcia,Castrol#Bv,iar moto merge cu ce e mai bun.Iar la masina un motor bun e 200e asa ca nu agit,e un prapadit de cielo.Cu banii de pe busa pot lua 2-3 troace de cielo.

pentru ce mai pui ulei nou in motor iarna..mereti ma...bine ca nu schimbati uleiul lunar....azi maine il schimbati zilnic...ca cica se altereaza stand in motor...si alte legende stupide...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu uleiul uzat de la moto in masina e maxima. Evident de mai bun decat Aral, Mobil si Castrol care-s mizerii.

nu critica daca nu stii. filtrat prin piine e chiar ok.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha ,d'aia vrei sfarsitul Horneturilor ,ai consumat dat prin paine si acum vederea nu te prea ajuta ... .

Bica ,uleiul chiar se altereaza stand in motor numai ca nu ne putem da seama , nici dupa cum merge motorul (ca nu avem acces la dinamometru) si nici dupa miros/gust . Raportat la cel alimentar termenul e 'rinced' ; la ala detectezi starea dupa intepaturile de la ficat (sau ce o fi prin zona ,nu-s doctor si daca mai apuci ca de obicei se lasa cu o toxiinfectie alimentara) .

In motor ,uleiul alterat si folosit asa devine fluid ca apa ,nu mai are onctuozitate si cand ii dai drumul observi pilitura la greu in el ,curge un fel de ulei 'metalizat' (noroc ca la motociclete distanta e prea mica intre gura de scurgere si vasul colector ca te-ai si stropii) .



Asta nu inseamna ca faci schimbul zilnic/la o saptamana ,la intervalul prescris de fabricant pt tipul de motocicleta iar cine doreste sau stie ca a tras de motor cu 15...20% mai repede .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul moto nu este aditivat (de aceea oxideaza mai repede decat cel auto) si determina o uzura precoce. Cel auto la moto protejeaza motorul ,ajuta cutia de viteze dar distruge ambreiajul prin aditivi de alunecare . Dar cum zici ,cu 200 euro cumperi la Cielo un motor sau poti lua un kit de lant !

 

Cred ca esti gresit informat. Uleiul de motor pentru motocicleta este foarte foarte aditivat cu exceptia unei clase de aditivi care l-ar scoate in afara standardelor JASO MA.

Un ulei moto de calitate nu oxideaza (pastand proportiile) nici mult mai repede nici mult mai incet decat un ulei auto (benzina) de calitate comparabila(sa zicem pt corectitudine, uleiul de acelasi tip al aceluiasi producator).

Se vorbeste mult despre oxidare (desi nimeni nu are cum sa masoare lucrul asta) si mult mai putin despre "fuel dilution" care strica mult mai repede un ulei de motor. Mai ales la motoare vechi, cu chiulase niciodata servisate si sistem de alimentare lasat la voia intamplarii. Ce sa facem... asa e la romani :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuia sa mentionez ca la aditivi de alunecare ma refer - gen MoS2 . Oricum ,vorbeam de aditivarea uleiului in contextul rezistentei la oxidare ,nu de aditivare in general .

Calitatile uleiurilor se masoara in laboratoare dedicate acestui lucru ,nimeni nu-si permite sa tina un laborator + laborant pt a face 2...3 teste/an .In schimb persoanele juridice ,da.

Intamplator ,firma la care lucrez are un astfel de laborator si ingineri chimisti ca laboranti . Acum ,teste tot eu trebuie sa fac dar am acces la aparatura pt determinarea clasei de vascozitate ,dilutia uleiului ,rezistenta la forfecare ,onctuozitatea - toate cu uleiuri folosite .

Pt fuel dilution ai nas si ochii ; daca iau obiceiul de-a interpreta mot a mot ,deduc ca motoarele noi nu mai au chiuloasa ,iar daca nu au chiuloasa nu mai au nici bujii si bobine de inductie de unde rezulta un motor MAC ,dar si diesele au chiuloasa .Deci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca din cand in cand faci pe desteptul dupa care faci si pe prostul :)

Cum masori volumul de combustibil diluat in ulei, la ochi? Dar la nas?

Din punctul meu de vedere, esti nostim, indiferent ce explicatie vei avea :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima data raspunde la intrebare : Au sau nu motoarele termice noi chiuloasa ? - ca din ce povestesti rezulta ca numai motoarele vechi ar avea .

Benzina in ulei se poate determina dupa timpul de scurgere ,dupa dobandirea experientei in domeniu si dupa cum se scurge de pe joja (sa nu ma intrebi ce-i aia!) ; acestea simultan cu amusinarea probei . Si in conditii de laborator tot asa se procedeaza numai ca cu ajutorul instrumentelor calibrate iar rezultatul e interpretat conform tabelelor/grafic .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motofree, spui o grămadă de abureli, tati.

Am scris chiulase ne-servisate. Citeşte cu atenţie.

Pot sa bag mâna in foc, ca nu înţelegi de ce am scris fuel dilution si chiulasa nasoală in acelaşi context :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gn77b ,tocmai ziceam ca in lab nu-i nevoie sa mirosi ...

In sfarsit te-ai prins ce se intampla cand scoti cuvintele din context ... pt asta ti-am aplicat aceeasi schema pe care mi-ai aplicat-o mai devreme -vad ca nu-ti place rezultatul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fim sanatosi si sa traim mult si bine sa vedem cati kmfac eu cu masina cu uleiul uzat de la moto.Pana acum am 2 sezoane si peste 20000km cu ulei uzat.Si motorul nu papa ulei la 180kkm atentie numai pe gpl.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea-s motoare de 250 000 + asa ca mai ai un pic .

Pirate ,acela e un tabel eronat ,cu uleiurile se poate sa aiba dreptate ca daca e cu ambreiaj uscat poti folosi ulei de masina .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fim sanatosi si sa traim mult si bine sa vedem cati kmfac eu cu masina cu uleiul uzat de la moto.Pana acum am 2 sezoane si peste 20000km cu ulei uzat.Si motorul nu papa ulei la 180kkm atentie numai pe gpl.

Tu chiar vorbesti serios cand spui ca folosesti uleiul uzat de la moto la masina? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu chiar vorbesti serios cand spui ca folosesti uleiul uzat de la moto la masina? :blink:

Stiu pe cineva care folosea Agip parca la motor si dupa 4-5000 cand il schimba il baga in masina, dacie ce e drept dar fata de un ulei ieftin(ca vb aia e dacie) cu uleiul uzat de moto se comporta foarte ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu pe cineva care folosea Agip parca la motor si dupa 4-5000 cand il schimba il baga in masina, dacie ce e drept dar fata de un ulei ieftin(ca vb aia e dacie) cu uleiul uzat de moto se comporta foarte ok.

Uleiul moto se uzeaza mult mai repede decat uleiul auto..uleiul uzat este ulei uzat care nu mai are proprietatile necesare (lubrifiere, detergent, antioxidant, etc)..nu inteleg care este logica sa-l pui la masina? la Dacie? am avut Dacie o gramada ani si am trat-o cu respect..niciodata nu m-a lasat in drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris ca pun si un l de ulei bun.Un set de segmenti si cuzineti nu stiu daca sunt 200 lei pt cielo care nu e departe de dacie.Am un amic cu dacie din 2001 si daca a-ti vedea ce amestecuri de uleiuro face v-ati cruci si are km multo si neumblat in motor.Nu isi mai face mustrari ca uleiul nu se amesteca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana ajunge arda motorul - atunci ce face :pacaleste pe careva si-i ia banii ? Sau repara motorul/cumpara altul cu 200e? Din punctul meu de vedere ,de 200e bag benzina de ma duc 3000km . Si nu stau cu 'utilajul' pe dreapta o saptamana !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...