Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am scris aici de patania mea cu Motul 5100:

/index.php?/topic/37237-suzuki-v-strom-dl-6501000/?p=3254143

 

Anul asta am pus Castrol Grand-Prix de la Louis si nu am avut nici o problema cu el. L-am pus la 39350 si acum am 44200 si a scazut nivelul putin, de la maxim pana pe la 2/3 din maxim. Plus ca nu merge ca tractorul cand se incinge motorul in oras si nici nu tzacane dupa ce-l pornesc (motorul n-a fost pornit din 22 iulie pana in 15 august si imediat ce l-am pornit suna frumos, si l-am accelerat putin sa vad daca tzacane sus la supape si nimic - mergea brici.

 

Alte chestii:

Weekend-ul trecut - 5Oct aveam de mesterit la masina (schimbat ulei, filtre si niste bielete) si am schimbat si uleiul la celalalt motor al meu - Nonda Dominator 650.

Dominatorul avea in el ulei Procycle de la Louis - 20W50 si era cam si timpul sa-l schimb plus ca mai dau cate o tura pe frig si nu vreau sa-l chinui cu ulei prea gros.

M-am trezit de dimineata si erau 3 grade afara. Am scos bidoanele de ulei din garaj sa vad de care am si cat am din fiecare.

Asadar aveam 4 bidoane cu uleiuri:

20W50 Procycle - deschis in Iulie

10W40 Motul 5100 - deschis in toamna 2012

10W40 Castrol Grand Prix - deschis in Februare

10W40 Shell sintetic deschis in Februarie

 

Si eram curios sa vad la 3 grade cum e distribuita vascozitatea:

Cel mai subtire era Shell, apoi Castrol - destul de apropiat de vascozitate cu Shell, apoi Motul foarte gros - aproape la fel de gros ca si Procycle 20W50, si cel mai vascos Procycle.

 

Chiar daca Motul-ul este 10W40 la 3 grade dimineata avea vascozitatea mai apropiata de uleiul 20W50 decat de cele 10W40.

 

vezi ca uleiul dintr-un bidon deschis oxideaza in 6 luni/un an in functie de tipul lui (long-life sau nu) deci comparatia ta nu e neaparat relevanta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca uleiul dintr-un bidon deschis oxideaza in 6 luni/un an in functie de tipul lui (long-life sau nu) deci comparatia ta nu e neaparat relevanta :)

zici tu? a fost ambalat in vid sau pasteurizat? :)) am un bidon de ulei (de servo) deschis de vreo 2 ani si n-are nici pe dracu, arata, miroase si se simte la fel ca atunci cand a fost dezvirginat. il verific fara sa vreau periodic, cand mai completez pt ca mi-e lene sa schimb un furtun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu parere de rau dar foarte putine sfaturi ..efective sau pareri avizate.

fara pretentia ca am o experienta mare cu asta, treaba la mine sta cam asa

- ulei - motul 5100 si 7100 , cronologic.

- pus pe honda - incepant cu monolindru ( scuter ) 125 si terminand cu xx1100 ( 4 in linie), - 125, 650 (tot mononocilindru), 997 ( V2, varadero), 1137 ( 4 in linie ).

- atat injectie cat si carburatie

- mers turing cu putina" blana"

- km parcursi - peste 8 schimburi pe fiecare mobra ( un schimb = nr de km din manual impartit la 2 ( doi ) - ca e romania si sunt drumuri grele )

- perioada de timp - 7 ani si zeci de mii de km.

- Consum - 0 sau foarte putin sesizabil, deci nu se pune - ma rog, e honda deci nu e suprizantor

- comportare motor - ireprosabila , cutie etc.

- aspect ulei uzat - cand am mers afara din tara , in vest, arata ca nou, doar putin mai inchis la culoare, cand am mers in Ro + europa de este - mult mai " inchis " la culoare.

- comportament la regim greu ( bucuresti,peste 30 grade, vara ) - impecabil ( ma rog, eu nu prea " stau " in trafic ) - ma refer doar la scuter si monocilindru, cu "vacile" nu am ce cauta in oras.

 

Incercat ( din considerente personale) si motorex - (sincer nu stiu codul , era echivalentul lui 7100 ) - diferente practice nule ( nu discutam de " placebo" care e baza se pare la noi ).

Observatii in timp - singura diferenta - acustica intre momentul in care uleiul e " 0 km " si apropierea schimbarii., dar si aia foarte mica.

 

Mentionez ca aceste remarci se aplica unui stil de mers normal spre economic si in in nici un caz pista/ss.etc.

 

Ca idee de stil de mers - un set de placute de frana ~ 40.000 , un kit de lant 20 .000 - 30.000., cauciucurile schimbate din motive extene dar daca as fi mers pana la capat presupun un 20,000 - 30.000.

 

Sfatul meu ar fi unul singur - uleiul se schimba la 1/2 din ce scrie in carte daca vorbim de romania. A se cumpara doar din surse oficiale/de incredere.

 

Daca se respecta asta motorul va deveni ca si oala Zepter , transmis generatiilor urmatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca toata lumea foloseste Motul si alte chestii scumpe.

 

Nu toata lumea, doar cei care scriu pe forum.

 

Eu n-am cumparat in viata mea Motul. Eu folosesc Repsol, Valvoline si Motorex, sunt mai ieftine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Nu toata lumea, doar cei care scriu pe forum.

 

Eu n-am cumparat in viata mea Motul. Eu folosesc Repsol, Valvoline si Motorex, sunt mai ieftine.

da,Belbodi,dar tu nu iei uleiu din Romania...

 

Cu Repsol schimb vitezele cu ranga,cu Valvoline mi-a bubuit ambielaju,cu Motorex troncane toate in motor si face span in ulei...Cu Motul nimic din astea.

asa ca ce ulei sa iau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da,Belbodi,dar tu nu iei uleiu din Romania...

 

Cu Repsol schimb vitezele cu ranga,cu Valvoline mi-a bubuit ambielaju,cu Motorex troncane toate in motor si face span in ulei...Cu Motul nimic din astea.

asa ca ce ulei sa iau?

Sa stii ca exact impresia asta am avut-o si eu. 7100 am acum in tdm, dar nu prea l-am plimbat, iar acum am bagat Aral de auto in VF si merge ok, desi nu prea l-am testat f mult. Oricum, la 1500-2000 km il schimb. Desi am vazut ca baietii de la ambulanta moto au adus un tip nou de ulei, comparabil la pret cu aral-ul pe care il lauda, poate il incerc la anul, dar mai am inca un bidon de 7100 plin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow, inca se mai descopera roata!

Pai, intai a fost patrata de piatra, dupa cat de cat rotunda de piatra, dupa de lemn .... dupa de 'fer/aliaj' cu cauciuc, acum asteptam sa fie 'roata-less' (oare snowmobilele intra aici? :D)

 

M-am exprimat si eu gresit, alta marca :) Si ideea a fost scrisa gresit, ma apucasem cu niste hartii pe la munca si a iesit anapoda.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma apucasem cu niste hartii pe la munca si a iesit anapoda.

43.gif atentie la forum, lasa munca!

 

si on: eu ramin vesnic uimit ce forum de tribologi e asta. cum se arunca cu evaluari de uleiuri in stinga si-n dreapta. toti pot trasa curba cuplu vs turatie numai stind cu c.uru-n sa. se fac topuri imediat, ala e mai bun ca celalalt si al treilea e fix intre ele. cit de habarnist pot sa fiu, eu credeam ca rolul unui ulei e (in principal) sa minimizeze uzura, chestie pe care nu stiu cum o masori fara echipament specializat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutiile despre uleiuri sunt pur subiective. Cu ala parca troncane, cu altul parca schimba mai greu vitezele... Orice ulei adecvat pentru motorul respectiv ai folosi, nu se strica motorul in cateva mii de km. Diferentele de calitate intre ele nu pot fi asa mari. Mai rar cineva foloseste acelasi tip de ulei pe toata durata de viata a motorului, sa poti sa spui ca "uite, am mers cu uleiul X si a tinut motorul 150 000km" Si chiar si asa, tot nu poti trage o concluzie ce ulei e mai bun, ca nu sunt doua motoare utlizate identic.

Eu daca vad un motor care a mers cu un ulei o perioada lunga si e in mintile lui pot trage concluzia ca e suficient de bun si il pot folosi cu incredere. Si aici mai e o problema, ca la cativa ani producatorii schimba uleiurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu orice ulei nimeresc.

In vara i-am oripilat pe cei de pe topicul pasionatilor de VFR povestindu-le ce cocktail meserias de 2L Repsol, 0,6L Valvoline si 0,6L Motul am in motor.

Mai pe scurt am facut un schimb cu 3L de ulei obtinut prin scurgerea tuturor resturilor din bidoanele din garaj. (am mai schimbat si pt altii si bidoanele cu 0,3 - 0,4L pe fund mi-au ramas) :D

 

In viata vietilor mele nu am simtit nici o diferenta in mersul motocicletelor vis-a-vis de ulei.



De masini nici nu mai vorbesc.. :))



La transalpul care imi papa ulei completam cu 5W30 auto Valvoline, ca de-ala aveam.

Motocicleta aia are peste 150.000km si inca merge, stiu unde se afla dupa ce am vandut-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact ma.

cum zicea cineva, toti cred zvonurile de la colt de bloc, nimeni nu-l crede pe purtatorul de cuvint oficial.

un test oficial, un "engine oil 101" n-ar citi nimeni. birfa de forum e mai faina, nu articole plictisitoare cu grafice.

eu nu cred ca exista vreun alt parametru care sa fie corelat cu zgomotul si alti factori usor masurabili cu cele 6 simturi amarite ale noastre in afara ce viscozitatea fizica, aia in centistokes, nu doar indicele nominal de viscozitate. si eu am avut Repsol 15W50, motorul clar mult mai silentions (si la racite pe aer/ulei se simte, neexistind camasa de racire in jurul cilindrului). probabil e o coincidenta, ca pur si simplu e 15W50.

 

BB, eu te-am luat la faza asta. am avut cocktail Motul 7100/Repsol/Mobil 1 de masina (huo!). resturile ramase de la schimburile din trecut, fix ca tine. rat biking FTW. asta nu inseamna ca sint toate la fel, sigur nu sint, dar evaluarea e un subiect pt. profesionistii din domeniu, restul sint baliverne de omorit timpul.

 

e drept, trebuie sa schimb discurile de ambreiaj, dar cred ca e doar coincidenta ca s-a dus.

 

(ba chiar a inceput sa patineze la destul timp dupa acea tura de ulei)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am amuzat ca am strans cam 2.7L din resturi de Valvoline si Repsol (parca si ceva castrol) si mai imi trebuia putin sa fac cei 3.2L .. si mai aveam un bidon neinceput de ceva motul 7100w..ala era verde fosforescent. Am completat cu de-ala ce era sa fac. :D

 

Cand l-am pus in bidonul principal a colorat tot amestecul intr-un verziu fosforescent dragut. :)))

 

 

Aparitia semnelor de uzura ale ambreiajului la schimbul de ulei este cat se poate de normala, uleiul nou spala ambreiajul si este un pic mai "alunecos" decat cel vechi, daca ambreiaju era aproape de patinare, cu ulei nou patineaza clar. Am patit si eu asta si am mai auzit la altii si e cat se poate de logic.



Normal ca uleiurile nu sunt exact la fel, dar daca combini nu faci decat sa obtii on mix cu proprietati si de colo si de colo, poate chiar mai bun decat cele din care ai facut amestecul luate individual!

Bine, nu zic ca ar trebui sa fie un obicei, dar cei care au resturi de ulei n-ar trebui sa ezite sa le amestece si sa le foloseasca, mai ales daca sunt acelasi indice de viscozitate, si chiar daca nu sunt, nu conteaza. Daca amesteci un 15w50 cu 10w40 in raport 1:1 o sa obtii un ulei cu viscozitate undeva intre cele doua, mai gros ca 10w40 dar mai subtire ca 15w50 - e elementar - asa fac si producatorii cand stabilesc un grad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

haideti sa va spun logica simplista dupa care eu nu dau importanta aspectului asta.

ati auzit multa lume sa despice firu-n paispe la uleiurile de masini? da frate, toate femeile posesoare de masini pe care le cunosc numai asta birfesc la un suc. tu fata, lasa barbatii, zi ce ulei pui la Matiz.

si crapa masinile alea? a, da, vine acum argumentu' ca-s alte turatii, ca e ambreiaj umectat nu stiu ce. orice turatii ar fi la motor, o masina la care se schimba uleiul cind (daca) ii trasneste posesorului, e probabil mai f.ututa decit un ulei "prost". in plus, cum dreq o fi reusind astia sa faca la moto uleiuri mai smechere, cu (hmhm) protectie suplimentara, si cam la aceleasi preturi (un Motul 5100 la oferta nu e mult mai scump ca un ulei de masina generic). apoi, cu ambreiajul. eu am manualul original, Suzuki de la mama lui pt. motor si nu scrie decit specificatia API. nu zice nici macar sa fie special de moto. zice sa fie "premium", atit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect Manule.Sa va povestesc?Motor in toate mintile folosit numai 300v,schimb repsol 10w60 motorul functioneaza mizer,3000km se sparge cutia ,desfac motor,cuzineti praf,inlocuit nou cuzineti,segmenti,semeringuri supape,pompa ulei,cutie sh,ulei Castrol 10w40-5000km pe autostrada 190km/h se blocheaza motor,2 biele afara,pistoane calate.Schimbat motor sh 50 000km revizuit complet 300v, 7000km si inca merge impecabil.Dar parca as incerca si Bel-Ray.

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...