Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

nu sunt eu mecanic, dar sunt sigur ca nu din cauza ca ai schimbat uleiul ai patit ce ai patit... si cu motul 300v tot se strica. toate uleiurile isi fac treaba, mai bine sau mai putin bine, un nr de km mai mare sau mai mic... dar atata timp cat ai ulei la nivel, schimbat cand isi pierde proprietatile de ungere, un motor bun nu are ce sa pateasca. au mai zis si altii, un ulei mai prost strica motorul in timp, in multi, multi km. nu ca ai pus acum repsol in loc de motul s-a dus tot... ca nu avea nisip in el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

motoreta de care ai avut si tu un pic mai evoluat...(la care sudai pistoane si scurtai lanturile de distributie)

:10:

pai tipul ala de mororeta nu merge cu nici un fel de ulei, ia-ti si tu un altceva.. :D (credeam ca ti-ai luat si altceva)

 

Corect Manule.Sa va povestesc?Motor in toate mintile folosit numai 300v,schimb repsol 10w60 motorul functioneaza mizer,3000km se sparge cutia ,desfac motor,cuzineti praf,inlocuit nou cuzineti,segmenti,semeringuri supape,pompa ulei,cutie sh,ulei Castrol 10w40-5000km pe autostrada 190km/h se blocheaza motor,2 biele afara,pistoane calate.Schimbat motor sh 50 000km revizuit complet 300v, 7000km si inca merge impecabil.Dar parca as incerca si Bel-Ray.

 

Eu merg cu repsol 10w40 sintetico - ala cel ma ieftin, scrie sintetico pe el dar nu e full-sinth, e blend... - de vreo 4 ani, daca nu 5. Bagat si in VFR si in Transalp, schimbat la 10.000km si n-am avut probleme. Ba' l-am recomandat si la 2 prieteni, unu cu TA600 si altul cu TA650 si nici aia n-au avut probleme.

 

Eu sper ca voi luati in considerare si ideea ca nu-i de la ulei, eu unul nu pot sa cred ca repsolul vandut in romania e altceva decat in cehia.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu repsol 10w40 sintetico - ala cel ma ieftin, scrie sintetico pe el dar nu e full-sinth, e blend... - de vreo 4 ani, daca nu 5. Bagat si in VFR Honda si in Transalp Honda, schimbat la 10.000km si n-am avut probleme. Ba' l-am recomandat si la 2 prieteni, unu cu TA600 Honda si altul cu TA650 Honda si nici aia n-au avut probleme.

 

Honda e honda bre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

haideti sa va spun logica simplista dupa care eu nu dau importanta aspectului asta.

ati auzit multa lume sa despice firu-n paispe la uleiurile de masini? da frate, toate femeile posesoare de masini pe care le cunosc numai asta birfesc la un suc. tu fata, lasa barbatii, zi ce ulei pui la Matiz.

si crapa masinile alea? a, da, vine acum argumentu' ca-s alte turatii, ca e ambreiaj umectat nu stiu ce. orice turatii ar fi la motor, o masina la care se schimba uleiul cind (daca) ii trasneste posesorului, e probabil mai f.ututa decit un ulei "prost". in plus, cum dreq o fi reusind astia sa faca la moto uleiuri mai smechere, cu (hmhm) protectie suplimentara, si cam la aceleasi preturi (un Motul 5100 la oferta nu e mult mai scump ca un ulei de masina generic). apoi, cu ambreiajul. eu am manualul original, Suzuki de la mama lui pt. motor si nu scrie decit specificatia API. nu zice nici macar sa fie special de moto. zice sa fie "premium", atit.

SUNT alte turatii...

si da crapa masini destul de des din cauza intretinerii slabe.

ca si motociclete...

 

eu recomand / folosesc uleiuri mai bune / mai scumpe pe ideea: mai bine dau cativa leuti in pus la ulei decat sa repar ceva. si le schimb repede din acelasi motiv...

am mers cu Suzzie pe Motorex Formula 10w40 si 15w50 si Legend, pe Motul 3000, pe Motul 5100 15w50... sunt similare ca feeling si ca aspect la 5000 la schimb.

 

... beter safe then sorry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am bagat in VFR in ultimii doi ani Motul 7100 10w40 si nu am avut probleme .La ultimul schimb (septembrie2013) am bagat acelasi ulei si surprizaaaaaa!!! Nu mai schimba vitezele cum trebuie, agata in vitelele 2 si 3+ zgomote la pornire !!! Dupa mai multe verificari si pareri ascultate , am descis sa schimb din nou uleiul si sa pun Bel Ray.Din clipa aia problemele au incetat, totul a mers ceas. Nu stiu ce sa spun, singura exp[licatie plauzibila este aceea ca uleiul Motul a fost contrafacut. Voi ce parere aveti ? PS. Uleiul il cumparasem de pe internet, sursa necunoscuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am bagat in VFR in ultimii doi ani Motul 7100 10w40 si nu am avut probleme .La ultimul schimb (septembrie2013) am bagat acelasi ulei si surprizaaaaaa!!! Nu mai schimba vitezele cum trebuie, agata in vitelele 2 si 3+ zgomote la pornire !!! Dupa mai multe verificari si pareri ascultate , am descis sa schimb din nou uleiul si sa pun Bel Ray.Din clipa aia problemele au incetat, totul a mers ceas. Nu stiu ce sa spun, singura exp[licatie plauzibila este aceea ca uleiul Motul a fost contrafacut. Voi ce parere aveti ? PS. Uleiul il cumparasem de pe internet, sursa necunoscuta.

motul 7100 10w-40 MA sau MA2?...MA2 pare o idee mai subtire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu repsol 10w40 sintetico - ala cel ma ieftin, scrie sintetico pe el dar nu e full-sinth, e blend... - de vreo 4 ani, daca nu 5. Bagat si in VFR si in Transalp, schimbat la 10.000km si n-am avut probleme. Ba' l-am recomandat si la 2 prieteni, unu cu TA600 si altul cu TA650 si nici aia n-au avut probleme.

 

Confirm ca Repsol Moto Sintetico 10w40 e destul de ok, un amic il foloseste de ani de zile pe Bandit 600 fara nici o problema.

 

Eu am folosit pe Hornet initial Castrol Grand-Prix. Am fost multumit insa cand am facut urmatorul schimb, nu se gasea la nici un magazin in perioada respectiva si mecanicul mi-a recomandat Motul 7100, insa imediat motorul a inceput sa scoata sunete ciudate. Sezonul curent am folosit Repsol Moto Racing iar zgomotele au disparut. Nu am probleme cu schimbatul vitezelor, cu nimic. Pe viitor cred ca tot pe Repsol voi merge.

 

Oare cum a luat o astfel de amploare mitul Motul in Romania? Pe toate forum-urile e ca si bicarbonatul de sodiu, bun la orice :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vorbeam de Romania si nu de mers normal.Vorbeam de temperaturi de 20 iarna si 40 vara si de spanuri zilnice de 100 de km si teste pe circuit,vorbeam de 10 de motoare care-mi trec zilnic prin mana si la mers normal nu au nimic nici cu ulei de la bunica,ci doar crapa cand o cumpara urmatorul.Vorbim vorbe vorbite .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motul 7100 10w-40 MA sau MA2?...MA2 pare o idee mai subtire.

MA2, am zis si eu sa fiu in trend :(

 

salut! am placerea de a detine o cbr 600 f3 si nu sunt cu totul lamurit ce ulei ar fi mai bun...am mai folosit motul 7100 10w40...exista o combinatie mai buna?

Bel- Ray

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MA si MA2 sunt norme de compatibilitate a uleiului cu ambreiajul umed. Ambele sunt compatibile.

MA2 ofera o frecare mai buna intre placile ambreiajului, MA este norma clasica pentru ambreiaj umed.

NOTA: a nu se intelege ca MA2 repara ambreiaje duse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

am citit in cartea motocicletei ca trebuie ulei 10W 40 dar nu scrie nimic mai mult, sunt multe tipuri.. help me :(



am citit in cartea motocicletei ca trebuie ulei 10W 40 dar nu scrie nimic mai mult, sunt multe tipuri.. help me :(

nu stiu ce ulei sa ii bag. ajutati-ma va rog :(

post-67969-0-56661300-1387909704_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cartea motocicletei scrie ca trebuie 10w40.. dar sunt cateva tipuri.. care este mai bun ? si cand se incalzeste motorul(uleiul) nu stiu exact.. se aude un clampanit in treapta 1 si 2. dar trage foarte bine, nu sare, nu nimic. ajutati-ma va rog :(

post-67969-0-15513200-1387913870_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cartea motocicletei scrie ca trebuie 10w40.. dar sunt cateva tipuri.. care este mai bun ? si cand se incalzeste motorul(uleiul) nu stiu exact.. se aude un clampanit in treapta 1 si 2. dar trage foarte bine, nu sare, nu nimic. ajutati-ma va rog :(

 

Diagrama de vascozitati pentru uleiurile de motor pe care le poti folosi da mai multe informatii:

pot sa pui 10W40, 10W 50, 15W 50, 20W 50.

Daca mergi doar drumuri lungi poti pune 10W 40. Daca mergi si in aglomeratie - oras, mers din semafor in semafor pui o cifra de vascozitate mai mare: 10W 50, 15W 50, sau 20w 50.

Primavara si toamna (si iarna daca mergi cand e foarte frig) pui 10W 40. Cum a venit caldura, treci pe 15W 50.

 

"Clampanitul" poate sa fie de la un lant de transmisie cu uzura inegala sau prost reglat. Poate sa fie si din motor dar incepe sa veriffici ce e mai simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yamahar1st

motorul tau l-am vazut si cu 10W40 si cu 15W50. la 50 ai bonus ca-l face si mai silentios. de mers, merge cu orice si restul e trancaneala de forum, nimeni nu are cum sa masoare uzura decit daca e profesionist in domeniu.

 

la temperaturi de Romania eu i-as pune un 15W50 Repsol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudat ...la mine o fost fix invers .Cu MA2 ambreiajul "prindea mai sus" ...am si calat motorul de vreo doua ori dupa schimbul de ulei :)

Acum nu stiu ,posibil sa fie si de la vascozitatile diferite........ MA era de W40 ,MA2 e de W50. Posibil sa fie si asta dar diferenta la ambreiaj e sesizabila !

 

MA si MA2 sunt norme de compatibilitate a uleiului cu ambreiajul umed. Ambele sunt compatibile.

MA2 ofera o frecare mai buna intre placile ambreiajului, MA este norma clasica pentru ambreiaj umed.

NOTA: a nu se intelege ca MA2 repara ambreiaje duse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut, am un Hornet 600 PC34 din 2000, 53000 km, vreau sa ii fac schimbul de ulei si initial vroiam sa sa pun Motul 7100. Am vorbit cu un mecanic si el mi-a recomandat 300v. Am ales ca vascozitate 10w40 deoarece asta scrie in manualul de reparatii. Precizez ca folisesc motorul in afara orasului si de multe ori turometrul meu merge pana in capat... Raman la Motul 7100 sau trec la 300 v? Sper ca am postat unde trebuie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manual am da acolo este specificat doar ca 15 w 40 sau 10 w 40

si nemultumit cu raspunsul asta ai decis sa mai intrebi niste necunoscuti cu pregatire mecanica oarecare ,responsabilitate zero si interes si mai mic....

 

daca-ti zic ca 10w50 e superior in absolut orice conditii o sa-mi raspunzi ca tie in manual te-au pus sa alegi intre 15w40 si 10w40

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...