Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

 

Banuiesc ca nu ai 4 in linie, si zici asta ?

Google - 954 moto - gen. Crezi ca as glumi sau nu m-as interesa inainte bine ce bag in mobra? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Google - 954 moto - gen. Crezi ca as glumi sau nu m-as interesa inainte bine ce bag in mobra? :)

Pai mai sint uni de pe aici, care sustin ca fac 15000 pe an si ca merg si pe autostrada cu 200+ si in oras de urca apa la 130 si lauda uleiul , dar nu zic in ce moto l-au bagat, ca una e un sport si alta un V2 cum zice colegu, dar daca tu zici ca e ok uleiul asta, eu te cred pe cuvint eu nu l-am incercat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica una e un sport si alta un V2, ce, un V2 nu poate sa fie si sport???...

Ba........... tu esti motociclist de tastatura sau ? ca vad ca postari ai destule, har domnului. p.s. vezi ca te-a ajutat colegu cu ceva idei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mai mare per ansamblu, ca si cuzinetii sint mai largi, rezulta ca apasarea pe milimetru patrat nu se modifica.

Corect, cuzinetii si orice misca se proiecteaza in functie de sarcini ca sa se respecte rezistentele admisibile ale materialelor.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mai mare per ansamblu, ca si cuzinetii sint mai largi, rezulta ca apasarea pe milimetru patrat nu se modifica.

 

De acord, principiul este de altfel valabil si in cazul motoarelor de turatie unde cursa pistoanelor este mai scurta astfel incat, raportat la unitatea de timp suprafa de frecare dintre pistoane (segmenti) si cilindri este aceeasi...

 

Ce am vrut eu sa punctez este ca nu uleiul in sine face diferenta ci tehnologia (marimea, forma, structura, compozitia, etc., materialelor) folosita intr-un motor.

» Post actualizat in 20 Dec 2015 23:28

Corect, cuzinetii si orice misca se proiecteaza in functie de sarcini ca sa se respecte rezistentele admisibile ale materialelor.

 

... asta-i din seria "iarna nu-i ca vara"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V am mai spus, cind uleiul se face prea subtire, apare uzura sporita, acea pelicula dintre vilbrochen si cuzinet, se poate fisura. Plus ca apar jocuri prea mari, e vorba de sutimi de mm. De aceea e foarte importanta calitatea uleiului. La 16 000ture/min, se poate intimpla ca uleiul sa nu mai aibe timp sa adere pe suprafata metalului. La 3000tr/min, cu cit merge o masina standart, orice ulei are tot timpul sa unga toate piesele din motor. Marturisesc ca nu stapinesc bine teoria functionarii motoarelor termice , despre uzura lor , insa practic stiu ca turatia mare duce la cresterea frecarilor, automat la cresterea temperaturii- ridicarea temperaturii uleiului- subtierea sa, rezulta...? Ghici!

 

O supersportiva merge cu orice ulei standart pt moto, numai sa nu turezi motorul peste 8-9000ture.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa ma laud, dar mi-a cam mancat zilele tribologia in facultate si rezumand as putea spune ca dintr-o eticheta obisnuita, ba chiar nici dintr-o fisa tehnica a uleiului nu putem trage niste concluzii radicale asupra calitatii unor uleiuri.

 

D-asta se folosesc standardele, SAE, API, JASO etc. Uleiurile se testeaza in conditiile specifice si primesc anumite clasificari.

 

Ca exista pe piata si produse contrafacute e altceva.

 

La ce bani circula in industria auto/moto e extrem de riscant pt un producator de uleiuri sa se joace cu conformitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un detaliu interesant este ca unele uleiuri d-astea ieftine nu au omologarile luate, ci exista doar mentiunea MEETS standard JASO specifications, fara o serie corecta de omologare.

Daca aveti impresia ca cineva poate 'simti' un ulei prost, va inselati amarnic...uzura este capatata in timp, iar faptul ca multa lume nu cunoaste kilometrajul real nu este o scuza ca sa folosim uleiuri de rahan.

Eu personal nu am reusit sa dau nici un motor in spaima, dar uleiul pe care il folosesc nu este nici auto, nici de 100 de lei 4 litri si niciodata semi-sintetic in vitezane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un detaliu interesant este ca unele uleiuri d-astea ieftine nu au omologarile luate, ci exista doar mentiunea MEETS standard JASO specifications, fara o serie corecta de omologare.

 

Eu personal nu am reusit sa dau nici un motor in spaima, dar uleiul pe care il folosesc nu este nici auto, nici de 100 de lei 4 litri si niciodata semi-sintetic in vitezane.

True, numai ca fisa tehnica la 10w50-ul sintetic despre care am intrebat eu nu este cu "meets" ci dimpotriva. M-am tot uitat, de curiozitate, prin documentatia tehnica:

http://mol.hu/en/lubricants-autochemicals/motorcycles/engine-oils/mol-dynamic-moto-4t-racing-10w-50

 

Asa ca sa citim intai inainte sa ne ghidam doar dupa preturi ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Din seria ulei sintetic cu baza... petrol!

 

Cu sarbatorile astea si restul problemelor personale am tot amanat sa schimb uleiul la conserva (nu gaseam pe stoc ce vroiam eu) si cum am drumuri lungi de facut (4-500km/zi) zilele trecute am decis sa intru in primul service cu preturi decente si sa pun ceva din gama de mijloc, pe principiul ca orice ulei mediocru proaspat e mai bun decat unul de top uzat (mult).

 

Am gasit asadar un service ce colaborau cu Castrol si am programat un schimb de "Castrol Magnatec 5W30(A5 - Diesel)" si bineinteles, filtrul aferent. Cat stateam la o cafea in sala de asteptare ca sa-mi vina randul, pustiulica de la ghiseu ma intreaba daca nu vreau mai bine sa bag "Edge"... pentru "numai vreo 30 lire in plus" (o suma nu tocmai exagerata avand in vedere ca in barca mea intre 7L de ulei). Ii zic ca sa ma lase cateva minute sa-mi fac temele si revin cu un refuz, zicand ca nu ma coafeaza pachetul de aditivi de la Edge (nu am filtru DPF) si ca oricum, baza este oarecum comuna, ambele fiind uleiuri... minerale. Cu un zambet superior pustiulica imi scuipa un "you are very wrong sir" si-mi baga sub nas bidoanele de la ambele tipuri, intepand cu aratatorul inscriptia "full synthetic"... Ii zic, daca eu iti demonstrez ca sunt cel putin amestec mineral, dai o bere? Si ca sa nu mai pierd timpul, ii bag sub nas telefonul cu .pdf-ul "safety datasheet" descarcat de pe pagina oficiala Castrol. Pustiulica inghite in sec si dispare iar eu credeam ca discutia s-a terminat. Da' de unde, m-am trezit pe cap cu vreo 3 sefi care faceau spume la gura cum mi-am permis sa le denigrez cosmelia, afirmand ca fac service cu uleiuri minerale cand scrie clar pe cutii "full synthetic" ... si asa mai departe. Stiind ca datorita posibilelor alegatii de ordin legislativ nu aveam cum sa ajungem la o concluzie comuna am renuntat si le-am zis sa-mi bage uleiul pe care l-am comandat initial si sa ma anunte cand e gata si cu asta basta!

 

Am atasat doar extrasul cu compozitia chimica a celor doua tipuri de ulei Castrol 5W30, Magnatec si Edge

 


post-11356-0-03144600-1452354838_thumb.png

post-11356-0-56825100-1452354848_thumb.png

 

Interesant e ca, din motive evidente, in Germania acelasi "Magnatec 5W30" este etichetat drept HC - Synthese (HC - Hydro Cracking)

 

post-11356-0-43712000-1452355290_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dar ENEOS, "Nr. 1 in Japonia"? :what: Ca, vorba aia, e campion MotoGP!

Am vazut ca suntt 3 sortimente, City Max 10W30 si 10W40 (semisintetic) la cca 24 si 28 lei/1l si Ultra Racing 15W50 (sintetic) la ~46 lei/1l.

City ar fi chiar ieftin, Racing se apropie ca pret de uleiurile cu renume, poate ar fi avantajul ambalajului de 1l, cumperi cat ai nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! o intrebare scurta si la obiect.

Honda cbr 600F din 2000

Km totali aproximativ 70mii

 

Ce ulei recomandati ? am auzit fel si fel de afirmatii nedemonstrate sau ne testate...

Motul 10W40 7100 100% sintetic ?

Motul 15w50 7100 100% sintetic ?

Bel-Ray 10w40 Full Sintetic ?

Bel-Ray 15w50 Full Sintetic ?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si chiar ai impresia ca aici vei primi raspunsuri bazate pe o ratiune tehnica?

Da...probabil pentru a amana un RK la motor tinand cont de jocurile cauzate de uzura...15w50 folosit pe timpul verii este varianta corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si chiar ai impresia ca aici vei primi raspunsuri bazate pe o ratiune tehnica?

Da...probabil pentru a amana un RK la motor tinand cont de jocurile cauzate de uzura...15w50 folosit pe timpul verii este varianta corecta.

Multumesc ! asta vroiam sa aud....deci e mult mai bine sa ii bag 15w50 pe timpul verii unde sunt temperaturi peste 35grade....comparativ cu uzura motorului...ma gandesc daca ii bag 10w40 o sa fie prea subtire...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...