Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

da am le pot face si sa pun aici

 

Hai cu pozele alea...

» Post actualizat in 20 Aug 2016 08:38

De ce automat se considera ca, atunci cand motorul consuma un anumit tip de ulei, acel ulei e prost si va fi evitat pe viitor?

 

Pentru ca asa functioneaza miturile!

 

Imi aduc aminte de pe la inceputul anilor '90 de mitul conform caruia prospat aparutele (pe piata neaosa) uleiuri multigrad cu detergenti si alti aditivi de curatare erau distrugatoare de motoare de Dacia 1300. In principiu faptul era real, majoritatea celor care dupa o indelungata utilizare a monogradului neaditivat M30 sau M40 au trecut pe Shell (parca asta a fost printre primele pe piata) 20W40, intr-un interval relativ scurt s-au trezit cu motoarele calate. Si bineinteles, unica si evidenta cauza o reprezenta noul ulei "capitalist".

 

Mai tarziu insa s-a descoperit adevarata cauza a fenomenului, uleiul monograd neaditivat permitea formarea de depuneri de produse post-combustie in cantitati apreciabile. La schimbare, detergentii noilor uleiuri multigrad au dizolvat aceste depuneri insa datorita cantitatilor extrem de mari, agentii inhibare si inmagazinare au fost grosier depasiti, uleiul transformandu-se intr-o masa vascoasa ca smoala... blocand canalele de ungere. Un pic si mai tarziu a aparut si recomandarea ca trecerea de la uleiul comunist la cel capitalist sa fie insotita de o spalare temeinica... insa degeaba, mitul fusese creeat, multi dintre "mecanicii cu basca" stramba si acum din nas cand aud de Shell sau Castrol.

 

Cam tot asa si cu comentariile de aici despre Mo®tul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imediat dupa ce am bagat acest Motul a trebuit sa reglez injectia motorului ca nu mai statea relantiul care scazuse bine de tot.

Mie imi suna ciudat asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi suna ciudat asta.

 

Ti se pare ciudat pentru ca de fapt este vorba despre o mica greseala de exprimare...

 

 

adisis, on 20 Aug 2016 - 05:48, said:snapback.png

Imediat dupa ce am bagat acest Motul a trebuit sa reglez injectia motorului ca nu mai statea relantiul care scazuse bine de tot.

 

Daca schimbi din "scazuse" in "cazuse" si eventual completezi cu "in baia de ulei" o sa iasa cum trebuie, adica:

 

Imediat dupa ce am bagat acest Motul a trebuit sa reglez injectia motorului ca nu mai statea relantiul care cazuse bine de tot, in baia de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti se pare ciudat pentru ca de fapt este vorba despre o mica greseala de exprimare...

Trecand peste asta, fizic e posibil asa ceva? (lasand la o parte cazurile grave care sa zicem ca pot avea ca si consecinta treaba asta). Vorbesc serios, eu unul nu pot intelege asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este parea mea ce am scris de Motul pe modelul meu de motor boxer.Am pus Motul ca am vazut la un service ce servisesaza aproape numai Bmw ca ei bagau acest ulei.

Si l-am mai pus de curiozitate ca sunt multe pareri pro si contra pe aceasta marca;nu imi venea sa cred ca e slab calitativ,asa ca am incercat.

De ce pe alte marci de uleiuri nu sunt atatea comentarii rele sau bune?

Pe alte motoare poate e potrivit ,nu contest asta, fiecare vede dupa ce-l utilizeaza.

Ma gandesc ca poate nu facea presiunea care trebuie in motor si de aia si problema cu relantiul de care am zis.Daca cineva isi explica mai bine cauza sunt dispus sa ascult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ma gandesc ca poate nu facea presiunea care trebuie in motor si de aia si problema cu relantiul de care am zis.

Asta intra la cazuri grave. Daca iti scadea presiunea incat sa iti afecteze relantiul, nu mai faceai motor din ala. In cel mai rau caz, ma gandesc sa fi mancat asa mult ulei, incat sa dai peste cap lambda (oxigen putin?), dar nu cunosc functionarea in detalii a sistemului si ma gandesc ca e o afirmatie mult prea exagerata, atat din partea mea cat si din partea ta.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut baieti! Va cer si eu o opinie.

 

Detin de curand o motocicleta Yamaha XJ6N 2010, care la momentul achizitionarii avea ulei schimbat recent, roz, parfumat, nou. Tin sa cred ca e Motul.

 

Problema este ca in momentul in care motorul este incalzit bine incepe sa intre mai greu in N, din treapta 1, am si un pic de "dragging", adica cu ambreiaju apasat in treapta 1 tot da sa plece foarte usor, iar acest lucru se intampla numai cand apa este peste 90 grade, sub aceasta temperatura totul este ok.

 

Mi s-a spus ca uleiul ar fi de vina, oricum voiam sa-l schimb insa vreau sa fac o alegere buna, poate scap de acest efect.

 

Va rog o recomandare, si sunt curios daca s-a mai lovit cineva de problema asta la un motor similar. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti! Va cer si eu o opinie.

 

Detin de curand o motocicleta Yamaha XJ6N 2010, care la momentul achizitionarii avea ulei schimbat recent, roz, parfumat, nou. Tin sa cred ca e Motul.

 

Problema este ca in momentul in care motorul este incalzit bine incepe sa intre mai greu in N, din treapta 1, am si un pic de "dragging", adica cu ambreiaju apasat in treapta 1 tot da sa plece foarte usor, iar acest lucru se intampla numai cand apa este peste 90 grade, sub aceasta temperatura totul este ok.

 

Mi s-a spus ca uleiul ar fi de vina, oricum voiam sa-l schimb insa vreau sa fac o alegere buna, poate scap de acest efect.

 

Va rog o recomandare, si sunt curios daca s-a mai lovit cineva de problema asta la un motor similar. Multumesc!

La tine cred ca ambreiajul e de vina , nare treaba uleiul.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Posibil, nu zic nu, insa la doar 13.000 km cam greu sa se duca ambreiajul. Si as vrea sa vad daca se rezolva ceva prin schimbarea uleiului.

Daca zici ca bagi treapta 1 si se misca in fata tin s-a cred ca nu e reglat ambreiajul cum trebuie .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil, nu zic nu, insa la doar 13.000 km cam greu sa se duca ambreiajul. Si as vrea sa vad daca se rezolva ceva prin schimbarea uleiului.

nu "se duce" se pot deforma placile de otel si "agata"..

 

bineteles ca pot fi mai multe caze printre care si uleiul, baga silkolene

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu "se duce" se pot deforma placile de otel si "agata"..

 

bineteles ca pot fi mai multe caze printre care si uleiul, baga silkolene

 

Am inteles, pai o sa incep cu uleiul, ca este cea mai putin costisitoare varianta si vad apoi daca se rezolva ceva. 10w40 este recomandat la motorul meu, raman la norma asta sau pot incerca altceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai putin costisitoare este verificarea jocului de la maneta. si nu este recomandat doar 10w40 la motorul tau, in manual ai de la 5w30 pana la 20w50 cu combinatiile dintre ele, daca mergi in oras mult ia 10w15

asa este, m-am exprimat eu gresit. merg 70% extern 30% oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w50 am vrut sa spun! :))) mergi pe 10w40, scapa de mizeria aia de mo®tul!

Ok :)))))))))

» Post actualizat in 25 Sep 2016 08:09

Gata, am schimbat uleiul cu Silkolene 15w50, s-a simtit o inbunatatire in schimbarea treptelor insa problema s-a rezolvat prin desfacerea ambreiajului, reglaj, repozitionarea a doua placi care erau puse invers. Acum totul este ok si nu mai am probleme nici cand temp sare de 90 grade. Totul s-a rezolvat prin baietii de la Grant Service!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Hello! Sunt incepator si mi am luat o honda cbf125 (anul 2014). Este venita din Anglia si uleiul e uzat. Nu stiu ce ulei sa folosesc. L am gasit pe acesta: http://www.motonetro.ro/catalog/motocicleta/honda/125/cbf-125/?good_detail=ulei-de-motor-exp-synthetic-ester-blend-4t-10w-40-747d15e05228b92f36f0ac5d84a659bdm si cu filtrul: http://www.piesemotociclete.com/catalog/motocicleta/honda/125/cbf-125/?good_detail=filtru-de-ulei-6af8f4f14650b07387dc33d966d1f2a0m dar nu stiu daca e ok. Ajutooor! ;( Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...