Sari la conținut

problema sasiu la 60-70 km/h


Andrei_D
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Problema se manifesta astfel: doar intre 60 si 70 km/h, simt ghidonul cum se misca sus-jos, de parca drumul ar fi valurit. Bineinteles ca nu doar ghidonul se misca, ci toata partea din fata a motocicletei dar nu cunosc cauza. Chiar daca merg singur sau cu pasager+bagaje, se comporta identic. Am ridicat motocicleta pe central, janta nu bate iar talonul cauciucului este corect iesit la linie, deci nici cauciucul nu bate. Presiunea este de 2 atmosfere, rulmentii verificati, buni. Motocicleta este cumparata de curand si nu stiu daca roata a fost echilibrata.

 

Voi ce credeti ca este?

 

 

PS: nu am motocicleta langa mine ca sa pot incerca diverse, deci vorbim vorbe. Adun o serie de idei si intr-o sambata imi fac timp si verific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi cu echilibratul, dar daca ai verificat tot ce ar putea cauza asta e posibil sa iti intre cumva in rezonanta (turatia rotilor, vibratia transmisa in sasiu de carte roti din cauza cauciucurilor, vibratia motorului), cauta alti posesori de motor ca al tau si intreaba, eventual daca ar avea vreunul cauciucurile tale ar fi perfect.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva asemanator am eu la roata spate, am intradevar janta intrun anumit loc un pic indoita, insa a mers perfect pe vechiul cauciuc... Asa ca verifica problema la roata, cauciucul sa stea bine pe janta, janta sa fie dreapta, rulmentii... etc

 

Scuze m am grabit sa dau sfaturi pe care l ai facut deja... poate ar trebui sa incerci sa o echilibrezi... acolo sigur iese la iveala problema in caz ca este la roata fata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Problema se manifesta astfel: doar intre 60 si 70 km/h, simt ghidonul cum se misca sus-jos, de parca drumul ar fi valurit. Bineinteles ca nu doar ghidonul se misca, ci toata partea din fata a motocicletei dar nu cunosc cauza. Chiar daca merg singur sau cu pasager+bagaje, se comporta identic. Am ridicat motocicleta pe central, janta nu bate iar talonul cauciucului este corect iesit la linie, deci nici cauciucul nu bate. Presiunea este de 2 atmosfere, rulmentii verificati, buni. Motocicleta este cumparata de curand si nu stiu daca roata a fost echilibrata.

 

Voi ce credeti ca este?

 

 

PS: nu am motocicleta langa mine ca sa pot incerca diverse, deci vorbim vorbe. Adun o serie de idei si intr-o sambata imi fac timp si verific.

Anvelopa fata!

S-a rupt armatura in interior,groapa lovitura etc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Problema se manifesta astfel: doar intre 60 si 70 km/h, simt ghidonul cum se misca sus-jos, de parca drumul ar fi valurit. Bineinteles ca nu doar ghidonul se misca, ci toata partea din fata a motocicletei dar nu cunosc cauza. Chiar daca merg singur sau cu pasager+bagaje, se comporta identic. Am ridicat motocicleta pe central, janta nu bate iar talonul cauciucului este corect iesit la linie, deci nici cauciucul nu bate. Presiunea este de 2 atmosfere, rulmentii verificati, buni. Motocicleta este cumparata de curand si nu stiu daca roata a fost echilibrata.

 

Voi ce credeti ca este?

 

 

PS: nu am motocicleta langa mine ca sa pot incerca diverse, deci vorbim vorbe. Adun o serie de idei si intr-o sambata imi fac timp si verific.

 

Ai plumbi pe janta?

Cauciucul din ce an este? Daca e foarte dezechilibrata roata si prinzi o turatie critica, face urat, Daca treci rapid peste 70 la ora, gaz maxim, o mai simti cum face?

E plauzibil si ce zice Geo dar ar trebui sa o simta si pe franare, cand se incarca puernic roata fata.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ridic motocicleta si invart roata, nu se observa nimic ciudat. Roata este stransa bine pe ax, am fost atent.

 

Cauciucul este un Metzeller Tourance din 2005.

 

Plumbi are si presupun ca au fost pusi odata cu caucicul nou dar nu am verificat daca intr-adevar roata este echilibrata. O sa verific, se verifica usor.

 

Nu elimin armatura rupta dar nu sunt probleme la franare puternica/moderata/slaba; se comporta normal.

 

Problema se simte doar intre 60 si 70 km/h si nu conteaza daca accelerez puternic sau normal ca sa dispara. Cum am trecut de 67-69 km/h, dispare. La 60-63 km/h as zice ca se simte cel mai rau.

 

 

 

 

Din ce spuneti voi, cel mai posibil este ca roata fata sa nu fie echilibrata, apoi ca armatura sa fie rupta. O sa verific echilibrarea, o s-o echilibrez daca este nevoie si daca tot nu se rezolva, o sa schimb cauciucul.

 

Multumesc frumos! Daca mai aveti si alte idei, sunt binevenite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunea in roata? Eu am bagat o data 3 bari pe fata pe o guma mult prea uzata (se vedeau sarmele) si imi vobla. Am scazut la 2.5 si era in regula. Acu am guma ~ buna si tot la 3 bari o tin, da asta nu vobleaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, este Transalp-ul lui Marian. Fostul proprietar a mers asa cu el, ne-a spus ca are problema asta. Este posibil sa aiba nevoie doar de o echilibrare. Daca nu se rezolva asa, avem un cauciuc de rezerva, il montam, echilibram si o scoatem la o tura. Cand voi afla care a fost cauza, o sa scriu pe topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Am schimbat cauciucul cu unul bun, am echilibrat si am scos-o la o tura. Se comporta identic. Cand am deschis topicul am scris ca janta nu bate. M-am uitat atent si janta are bataie cam 3 mm, pe verticala, intr-un singur loc. Acum problema se explica. Spitele nu au fost retensionate la timp, cam 80 % din ele sunt slabe, le misc cu mana si cred ca la prima groapa mai sanatoasa janta s-a deformat. Daca spitele aveau tensiunea corecta, cred ca roata era buna si acum. Multumesc pentru ajutor si idei. Toate cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Nu stiu,dar mi-a spus ca e o problema a acestui model cu voblajul la 60-70 in treapta 5

Nu prea imi venea sa cred ce mi-a spus dar am citit topicul deschis de tine si mi-am amintit de ce mi-a spus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Adaug ceva pentru altii care vor avea problema asta, am schimbat uleiul din telescoape si nu se mai simte nimic, problema a disparut. Uleiul este mai gros, 15W, manualul zicand 7,5W (sau 10W, nu mai tin minte). Janta este vinovata dar pana o schimb, e bine asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...