Andrei_D Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 Salut! Problema se manifesta astfel: doar intre 60 si 70 km/h, simt ghidonul cum se misca sus-jos, de parca drumul ar fi valurit. Bineinteles ca nu doar ghidonul se misca, ci toata partea din fata a motocicletei dar nu cunosc cauza. Chiar daca merg singur sau cu pasager+bagaje, se comporta identic. Am ridicat motocicleta pe central, janta nu bate iar talonul cauciucului este corect iesit la linie, deci nici cauciucul nu bate. Presiunea este de 2 atmosfere, rulmentii verificati, buni. Motocicleta este cumparata de curand si nu stiu daca roata a fost echilibrata. Voi ce credeti ca este? PS: nu am motocicleta langa mine ca sa pot incerca diverse, deci vorbim vorbe. Adun o serie de idei si intr-o sambata imi fac timp si verific. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 (editat) Vezi cu echilibratul, dar daca ai verificat tot ce ar putea cauza asta e posibil sa iti intre cumva in rezonanta (turatia rotilor, vibratia transmisa in sasiu de carte roti din cauza cauciucurilor, vibratia motorului), cauta alti posesori de motor ca al tau si intreaba, eventual daca ar avea vreunul cauciucurile tale ar fi perfect. Editat Noiembrie 24, 2011 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4mihai Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 Ceva asemanator am eu la roata spate, am intradevar janta intrun anumit loc un pic indoita, insa a mers perfect pe vechiul cauciuc... Asa ca verifica problema la roata, cauciucul sa stea bine pe janta, janta sa fie dreapta, rulmentii... etc Scuze m am grabit sa dau sfaturi pe care l ai facut deja... poate ar trebui sa incerci sa o echilibrezi... acolo sigur iese la iveala problema in caz ca este la roata fata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 Asa am patit eu la roata spate,juca roata pe ax ,se slabisera prezoanele de prindere.Deci vezi de asemenea sa nu iti joace roata putin stanga dreapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 Iti zice Cezar ce si cum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 Salut! Problema se manifesta astfel: doar intre 60 si 70 km/h, simt ghidonul cum se misca sus-jos, de parca drumul ar fi valurit. Bineinteles ca nu doar ghidonul se misca, ci toata partea din fata a motocicletei dar nu cunosc cauza. Chiar daca merg singur sau cu pasager+bagaje, se comporta identic. Am ridicat motocicleta pe central, janta nu bate iar talonul cauciucului este corect iesit la linie, deci nici cauciucul nu bate. Presiunea este de 2 atmosfere, rulmentii verificati, buni. Motocicleta este cumparata de curand si nu stiu daca roata a fost echilibrata. Voi ce credeti ca este? PS: nu am motocicleta langa mine ca sa pot incerca diverse, deci vorbim vorbe. Adun o serie de idei si intr-o sambata imi fac timp si verific. Anvelopa fata! S-a rupt armatura in interior,groapa lovitura etc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 (editat) Daca ridici motocicleta de fata si invarti de roata , privind din fata se observa ceva ? Editat Noiembrie 24, 2011 de NASU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 Salut! Problema se manifesta astfel: doar intre 60 si 70 km/h, simt ghidonul cum se misca sus-jos, de parca drumul ar fi valurit. Bineinteles ca nu doar ghidonul se misca, ci toata partea din fata a motocicletei dar nu cunosc cauza. Chiar daca merg singur sau cu pasager+bagaje, se comporta identic. Am ridicat motocicleta pe central, janta nu bate iar talonul cauciucului este corect iesit la linie, deci nici cauciucul nu bate. Presiunea este de 2 atmosfere, rulmentii verificati, buni. Motocicleta este cumparata de curand si nu stiu daca roata a fost echilibrata. Voi ce credeti ca este? PS: nu am motocicleta langa mine ca sa pot incerca diverse, deci vorbim vorbe. Adun o serie de idei si intr-o sambata imi fac timp si verific. Ai plumbi pe janta? Cauciucul din ce an este? Daca e foarte dezechilibrata roata si prinzi o turatie critica, face urat, Daca treci rapid peste 70 la ora, gaz maxim, o mai simti cum face? E plauzibil si ce zice Geo dar ar trebui sa o simta si pe franare, cand se incarca puernic roata fata. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 Mai ales pe franare,cum spune Cesar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Noiembrie 25, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2011 Daca ridic motocicleta si invart roata, nu se observa nimic ciudat. Roata este stransa bine pe ax, am fost atent. Cauciucul este un Metzeller Tourance din 2005. Plumbi are si presupun ca au fost pusi odata cu caucicul nou dar nu am verificat daca intr-adevar roata este echilibrata. O sa verific, se verifica usor. Nu elimin armatura rupta dar nu sunt probleme la franare puternica/moderata/slaba; se comporta normal. Problema se simte doar intre 60 si 70 km/h si nu conteaza daca accelerez puternic sau normal ca sa dispara. Cum am trecut de 67-69 km/h, dispare. La 60-63 km/h as zice ca se simte cel mai rau. Din ce spuneti voi, cel mai posibil este ca roata fata sa nu fie echilibrata, apoi ca armatura sa fie rupta. O sa verific echilibrarea, o s-o echilibrez daca este nevoie si daca tot nu se rezolva, o sa schimb cauciucul. Multumesc frumos! Daca mai aveti si alte idei, sunt binevenite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 Presiunea in roata? Eu am bagat o data 3 bari pe fata pe o guma mult prea uzata (se vedeau sarmele) si imi vobla. Am scazut la 2.5 si era in regula. Acu am guma ~ buna si tot la 3 bari o tin, da asta nu vobleaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Noiembrie 25, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2011 vezi prima postare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 Baga 2.5 atm Daca tot asa face, schimba guma aia ca oricum e din 2005. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bike me Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 rulmenti la jug,ghidon...ai?poti sa verifici si pe acolo sa nu fie joc pe undeva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 27, 2011 Share Postat Noiembrie 27, 2011 Andrei, ce motocicleta e asta de care spui ca vibreaza la 60 - 70? Doar nu o fi Transalp? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Noiembrie 27, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 27, 2011 Ba da, este Transalp-ul lui Marian. Fostul proprietar a mers asa cu el, ne-a spus ca are problema asta. Este posibil sa aiba nevoie doar de o echilibrare. Daca nu se rezolva asa, avem un cauciuc de rezerva, il montam, echilibram si o scoatem la o tura. Cand voi afla care a fost cauza, o sa scriu pe topic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 9, 2012 Autor Share Postat Aprilie 9, 2012 Am schimbat cauciucul cu unul bun, am echilibrat si am scos-o la o tura. Se comporta identic. Cand am deschis topicul am scris ca janta nu bate. M-am uitat atent si janta are bataie cam 3 mm, pe verticala, intr-un singur loc. Acum problema se explica. Spitele nu au fost retensionate la timp, cam 80 % din ele sunt slabe, le misc cu mana si cred ca la prima groapa mai sanatoasa janta s-a deformat. Daca spitele aveau tensiunea corecta, cred ca roata era buna si acum. Multumesc pentru ajutor si idei. Toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 E cunoscuta problema asta la TA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 10, 2012 Autor Share Postat Aprilie 10, 2012 Care problema? Slabirea spitelor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Aprilie 10, 2012 Share Postat Aprilie 10, 2012 Nu stiu,dar mi-a spus ca e o problema a acestui model cu voblajul la 60-70 in treapta 5 Nu prea imi venea sa cred ce mi-a spus dar am citit topicul deschis de tine si mi-am amintit de ce mi-a spus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat August 25, 2012 Autor Share Postat August 25, 2012 Adaug ceva pentru altii care vor avea problema asta, am schimbat uleiul din telescoape si nu se mai simte nimic, problema a disparut. Uleiul este mai gros, 15W, manualul zicand 7,5W (sau 10W, nu mai tin minte). Janta este vinovata dar pana o schimb, e bine asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.