Sari la conținut

Detinatori de Aprilia RSV


freeman
 Share

Postări Recomandate

km la rsv nu-s relevanti. motoarele trec de 160.000 de km fara interventii in afara de reglajul supapelor cam din 60.000 in 60.000. daca vrei confort orienteaza-te spre futura. daca vrei neaparat superbike ia-ti prima gneratie, este cel mai confortabil superbike pe care am mers vreodata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai, mobra e fix un SP dpdv al pozitiei, stilului si orientarii. Te contrazici singur.

 

Daca vrei ceva cu care sa mergi cu pasagera, cauti ceva gen Futura, VFR,ST 2-3-4, bla bla.

 

Mda,am postat fix dupa Stresu" si am zis in mare acelasi lucru :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am fost eu sa vad RSV-ul din Bucuresti...cel Factory la 3300 EUR...este varza!carenele (toate) trebuiesc revopsite, tobele sunt rupte si asimetrice in acest moment; cunosc un pic si istoria lui...a avut un alt bord spart, care a fost inlocuit de actualul proprietar, deci km nu stiu cat de reali sunt..carbonul arata destul de uzat pe ea...motorul in schimb se aude in mintile lui, doar ca se cam gatuie cand bagi mana in gaz...una peste alta...ai avea ceva bani de investit in ea...asa ca din punctul meu de vedere nu face nici pe departe 3300 EUR...mai degraba 2300...

 

Si in legatura cu SV 1000 cu fata de GSXR...eu am avut un sv1000s cumparat nou, care la nivelul meu de atunci (2005) se comporta foarte bine cu suspensia fata standard...dupa mai multi ani mi-am mai cumparat un SV1000s cu fata de GSXR..vreau sa spun ca mi-era frica cu ea pe strada...modificarea era GROAZNICA in noua configuratie...asa ca e loterie cu schimbatul ciclisticii...te-as sfatui mai bine sa schimbi modelul daca vrei mai mult...si da...RSV sau VTR reprezinta solutia (daca ramai pe V2 - si-ti recomand :))

 

Salutari!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am fost eu sa vad RSV-ul din Bucuresti...cel Factory la 3300 EUR...este varza!carenele (toate) trebuiesc revopsite, tobele sunt rupte si asimetrice in acest moment; cunosc un pic si istoria lui...a avut un alt bord spart, care a fost inlocuit de actualul proprietar, deci km nu stiu cat de reali sunt..carbonul arata destul de uzat pe ea...motorul in schimb se aude in mintile lui, doar ca se cam gatuie cand bagi mana in gaz...una peste alta...ai avea ceva bani de investit in ea...asa ca din punctul meu de vedere nu face nici pe departe 3300 EUR...mai degraba 2300...

 

Si in legatura cu SV 1000 cu fata de GSXR...eu am avut un sv1000s cumparat nou, care la nivelul meu de atunci (2005) se comporta foarte bine cu suspensia fata standard...dupa mai multi ani mi-am mai cumparat un SV1000s cu fata de GSXR..vreau sa spun ca mi-era frica cu ea pe strada...modificarea era GROAZNICA in noua configuratie...asa ca e loterie cu schimbatul ciclisticii...te-as sfatui mai bine sa schimbi modelul daca vrei mai mult...si da...RSV sau VTR reprezinta solutia (daca ramai pe V2 - si-ti recomand :))

 

Salutari!

asta e dom'le! asta doream sa aud (nu ca sfaturile celorlalti useri sunt de lasat la o parte, ba dimpotriva, multam fain pentru ele). deci motocicleta nu e, per total, in mintile ei...nu am bani, nervi si timp de bagat, deci nu-l mai caut pe om.

asa gandeam si eu, ca rsv e mai bine, modificarile la suspensie nu-s 100% sigure. falco nu-i de gasit, futura e prea grea pt mine (e una pe net...mama, mama ce frumos arata:))

multumesc de impresie, probabil ca o sa fac upgrade doar la arcuri la sv si la vara mai vad eu cu aprilia (ca sunt totusi chitit :))

cred ca o sa mai frecventez topicul asta ;), acum ma car, ca se termina ziua si eu tot la tastatura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inceteaza ,am vrut sa cumpar si eu motocicleta,nu se merita ,nervi + $ + timp bagat = not love

 

cine cumpara motocicleta din bucati o face pe barba lui

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu esti mecanic, sau daca nu ai pe cineva f priceput care sa te ajute, NU cumpara mobra care nu e in mintile ei.

 

Ca idee, poate un pic deplasat, mi-am cumparat o masina de pe Ebay. Am fost incantat de pret si am sarit peste faptul ca nu e intr-o stare f buna.Am adus trotineta la linia de plutire si... Initial m-a lasat pe autostrada, dupa ce mi-a cedat cureaua de la alternator (done). La nici 2 saptamani am ramas iar cu ea in drum dupa ce a murit alternatorul cu totul. A inceput sa bata ca o curca, pe unde opresc are grija sa-si marcheze teritoriul (chiar si in garaj, acasa). Acum e iar pe Ebay, mi-am invatat lectia.

 

Apropo de necesitatea de a proba mobra dorita, saptamana trecuta mi s-a pus pata pe un ZZR 1100. Un cunoscut al unui cunoscut isi vindea mobra. Motocicleta arata superb, avea revizia proaspat facuta, TĂźv,cauciucuri,lant,etc, noi. NU mi-a placut de nici un fel cum mergea. Desi pretul era mai mult decat ok, ceva mi-a spus ca n-o sa ne intelegem asa ca n-am dat banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai nene, lumea iti zice lucruri pertinente aici, mai bine ti-as sugera sa vezi tu direct motoru ala, nu lua de bun ce zice fiecare...

 

Poate motoru nu e asa cum zice nenea de mai sus,si el a scris alea doar de ciuda ca vanzatoru n-a vrut sa negocieze la pret,si acu i face reclama proasta (nu zic ca e asa, dar ia in calcul toate posibilitatile)...

 

Si 2300 pt un RSV din anu ala mi se par ebataie de joc, daca motorul e in mintile lui. Cat o sa va tot uitati atata la carene si la kkturi din astea....

 

corect, in mod normal m-as duce, dar nu vad ce rost ar avea sa ii faca reclama negativa doi useri despre care nu am niciun motiv sa ma indoiesc. daca e nevoie de bagat bani in ea, trebuie sa fii de acord ca mai bine decolezi iute...doar daca nu ai atelier specializat in garaj, cunostinte serioase de mecanica, prieten pe aladin sa-ti dea piese pe loc, timp de surubarit si, nu in ultimul timp, o motocicleta de rezerva cat timp 'damblaua' sta sa primeasca iar viata.

la faza cu plasticele zgariate, asta nu este un capat de tara...o vopsesti frumos (cum iti place) si gata. dar cum a cazut, sau ce fel de accidente a avut, ce altceva a avut de suferit, habar n-avem, mai ales ca el nu specifica nimic despre asta, ba, mai nou, zice ca este in stare foarte buna desi se vede pe ea ca e tavalita. plus, sa presupunem ca oamenii care au postat despre ea nu sunt rau intentionati (si nu avem motive sa credem ca ar fi, nu?) si au constatat live ce zic acolo, eu trag concluzia ca tipul e cam tepar. plus ca daca vindea o motocicleta in stare buna ii facea poze din toate pozitiile, ca asta ajuta la vanzare, nu? pana nu o vezi nu poti sa afirmi ceva, dar eu tind sa cred ca nu merita deranjul (coroborand anuntul lui si impresiile oamenilor, care se cam potrivesc in a denunta o teapa).

seara buna si multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce spuneam era la modu general

 

Sunt sigur ca ante-vorbitorii mei,cei care au zis de mobra aia, sunt sigur ca au dreptate si stiu despre ce vorbesc (adica presupun,ca nu am de unde sti sigur)

 

Dar ce ziceam era doar ca sa vezi 'the bigger picture' uneori.

 

Un motor e bine de luat in toate mintile lui,dar eu personal nu m-as uita la carene sau kkturi din astea.... Adica daca are o carena o crapatura sau fisura,gata, nu-l mai iau.

Un motor cu carenaj bun poate ascunde multe defecte si te poate lasa si ala in drum...

 

Oricum nu m-as agita nici eu cu mobra aia........vezi ca sunt prima generatie mai multe la vanzare la un pret imbatabil raportat de ce ofera japonezele la acelasi pret de pe piata moto de la noi (parerea mea)

 

 

 

Poti da mai multe detalii? Nu de alta,dar eu vreau sa-mi vand RSV ul ca sa-mi iau iarasi SV 650 N la care sa-i schimb toata fata cu una completa de gixxer.......si ce-mi zici tu,ma cam tulbura..........

 

Stii concret de pe ce gixxer era furca aia pusa pe SV1000 pe care l-ai avut? era doar furca? Eu vreau sa schimb fata cu una de gixxer complet (juguri,furca,roata,etrieri,pompa frana) tot tot in afara de bord si far.

 

Trebuie servisata furca, depinde si in ce stare era aia si cum era reglata. Avea si amortizoru spate schimbat? ca daca nu,poate nu lucrau bine deloc impreuna.......

 

Intreb pt ca fix asta vreau sa fac eu........

true...true...numai ca daca stau prea multe sa cada de pe ea si motorul nu urca in ture liber, ce sa zic...poate fi simplu sau foarte complicat. si cand dai 3300 euro, parca nu mai vrei decat sa te plimbi si continui intretinerea, nu sa stai cu moralul la pamant ca nu merge. plus ca la rar iti pot astia revoca itp-ul (au dreptul) pe motive estetice, sau semne de accident (mi s-a intamplat mie, deci stiu ce vorbesc).

vezi cu suspensia aia spate la sv, ca nu e asa usor. acolo se cam schimba calimera, ca depinde si de pozitia de prindere a amortizorului pe bascula. in primul rand trebuie sa-l gasesti la lungime, apoi pentru gama de greutate, apoi iti trebuie respectata si caracteristica arcului, care mai trebuie sa respecte si intervalul de sag si sa poata fi reglat pentru intervalul asta si in functie de ce mai cari tu (pasager adica). daca nu, atunci patesti exact ca a patit el, are un feeling groaznic. si daca pe deasupra se schimba unghiurile ciclisticii din cauze de dimensiuni (lungime) ale elementelor de suspensie, ai cam intrat in probleme mari...cobori jugurile pe furca, scade garda la sol, daca nu lucreaza bine impreuna alterezi ciclistica prea tare pe franari sau accelerari si este chiar GROAZNIC (lucru experimentat se pare si de un motociclist de-al nostru, nu numai de ce vedem pe forumuri din afara)...am auzit ca ala de zx10r e un compromis acceptabil, dar nu e 'soto'. in principiu trebuie sa vezi un specialist in suspensii care, eventual, sa-ti schimbe sectiuni si piese prin interiorul amortizorului pentru a-l dimensiona sa lucreze pe ciclistica si greutatea mobrei...si omul este de negasit pe meleagurile noastre :))))) chestia asta am vazut-o pe utube, explicata de un inginer in suspensii care asta face pentru papica (lucreaza si cu piloti profesionisti, deci ar trebui sa stie ce spune). poti sa cauti si tu, poate nu am inteles eu chiar bine si n-o fi dreaq asa negru. deci, atentie cu amortizorul spate, ca risti sa stici mai tare.

 

Ceea ce spuneam era la modu general

 

Sunt sigur ca ante-vorbitorii mei,cei care au zis de mobra aia, sunt sigur ca au dreptate si stiu despre ce vorbesc (adica presupun,ca nu am de unde sti sigur)

 

Dar ce ziceam era doar ca sa vezi 'the bigger picture' uneori.

 

Un motor e bine de luat in toate mintile lui,dar eu personal nu m-as uita la carene sau kkturi din astea.... Adica daca are o carena o crapatura sau fisura,gata, nu-l mai iau.

Un motor cu carenaj bun poate ascunde multe defecte si te poate lasa si ala in drum...

 

Oricum nu m-as agita nici eu cu mobra aia........vezi ca sunt prima generatie mai multe la vanzare la un pret imbatabil raportat de ce ofera japonezele la acelasi pret de pe piata moto de la noi (parerea mea)

 

 

 

Poti da mai multe detalii? Nu de alta,dar eu vreau sa-mi vand RSV ul ca sa-mi iau iarasi SV 650 N la care sa-i schimb toata fata cu una completa de gixxer.......si ce-mi zici tu,ma cam tulbura..........

 

Stii concret de pe ce gixxer era furca aia pusa pe SV1000 pe care l-ai avut? era doar furca? Eu vreau sa schimb fata cu una de gixxer complet (juguri,furca,roata,etrieri,pompa frana) tot tot in afara de bord si far.

 

Trebuie servisata furca, depinde si in ce stare era aia si cum era reglata. Avea si amortizoru spate schimbat? ca daca nu,poate nu lucrau bine deloc impreuna.......

 

Intreb pt ca fix asta vreau sa fac eu........

true...true...numai ca daca stau prea multe sa cada de pe ea si motorul nu urca in ture liber, ce sa zic...poate fi simplu sau foarte complicat. si cand dai 3300 euro, parca nu mai vrei decat sa te plimbi si continui intretinerea, nu sa stai cu moralul la pamant ca nu merge. plus ca la rar iti pot astia revoca itp-ul (au dreptul) pe motive estetice, sau semne de accident (mi s-a intamplat mie, deci stiu ce vorbesc).

vezi cu suspensia aia spate la sv, ca nu e asa usor. acolo se cam schimba calimera, ca depinde si de pozitia de prindere a amortizorului pe bascula. in primul rand trebuie sa-l gasesti la lungime, apoi pentru gama de greutate, apoi iti trebuie respectata si caracteristica arcului, care mai trebuie sa respecte si intervalul de sag si sa poata fi reglat pentru intervalul asta si in functie de ce mai cari tu (pasager adica). daca nu, atunci patesti exact ca a patit el, are un feeling groaznic. si daca pe deasupra se schimba unghiurile ciclisticii din cauze de dimensiuni (lungime) ale elementelor de suspensie, ai cam intrat in probleme mari...cobori jugurile pe furca, scade garda la sol, daca nu lucreaza bine impreuna alterezi ciclistica prea tare pe franari sau accelerari si este chiar GROAZNIC (lucru experimentat se pare si de un motociclist de-al nostru, nu numai de ce vedem pe forumuri din afara)...am auzit ca ala de zx10r e un compromis acceptabil, dar nu e 'soto'. in principiu trebuie sa vezi un specialist in suspensii care, eventual, sa-ti schimbe sectiuni si piese prin interiorul amortizorului pentru a-l dimensiona sa lucreze pe ciclistica si greutatea mobrei...si omul este de negasit pe meleagurile noastre :))))) chestia asta am vazut-o pe utube, explicata de un inginer in suspensii care asta face pentru papica (lucreaza si cu piloti profesionisti, deci ar trebui sa stie ce spune). poti sa cauti si tu, poate nu am inteles eu chiar bine si n-o fi dreaq asa negru. deci, atentie cu amortizorul spate, ca risti sa stici mai tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

SV-ul 1000s pe care l-am avut cu fata schimbata (cred ca era de GSXR 1000 k1) mergea foarte ok in linie dreapta, frane mult imbunatatite fata de original,insa in momentul in care incepeai sa te apleci aveai impresia ca se prabuseste...nu stiu cum era amortizorul spate, tind sa cred ca era original.Eu asa am luat motorul din Italia, nu am modificat absolut nimic la el...l-am vazut pe net, l-am platit, iar un prieten mi l-a adus in tara.mentionez ca fata de cel pe care il avusesem inainte, original, acesta modificat era praf dpdv al ciclisticii...

Acum vreau sa revin la V2, si culmea tot la SV 1000 ma gandesc, insa am sa fac urmatorul lucru:

-il iau nemodificat si adaug eu ce consider ca ii lipseste acestei motorete ca sa se apropie de ce-mi doresc; tobe (se aude superb V2-ul dezlantuit - apropos motorul este fix ce trebuie la noi), conducte frana cu camasa metalica, si arcuri progresive pt suspensia fata (Bitubo la 89 EUR pe ebay.it la care se adauga transport sau Ohlins la 129 EUR +transport).Altceva mai bun din SV 1000S nu poti sa scoti la un pret rezon...mai mult nu merita sa dai...mai bine mai strangi si iei RSV factory...care e altceva, dar sa fie in mintile ei

Sau daca ai timp si bani, te urci in avion, mergi in Italia unde baietii vand destule SV cu fata de ZX sau GSXR, insa il testezi ca sa te asiguri ca operatia a reusit, nu procedati cum am facut eu - comanda doar pe baza de poze.

 

Referitor la RSV, nu am interes sa va mint sau sa va induc in eroare, sunt fan Italiene, am avut Ducati, mi-as fi luat acel RSV la banii ceruti fara negocieri, insa pe langa starea motorului (expusa mai sus), sincer, nici omul nu imi prezenta incredere...poate sunt eu mai pretentios in ceea ce priveste calitatea umana, insa cand imi vorbeste cineva cu "Boss", plec indiferent de chilipirul pe care urmeaza sa il ratez

 

On-topic...RSV-ul aproape nou la 5900 sau ceva de genul...da, merita si ultimul Euro..atunci stii pe ce dai banii!

 

Salutari!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba fratilor, da' hai ca ceva nu se leaga......

 

eu inteleg experienta aia cu SV ul cu furca de gixxer, da' stii in ce fel era furca aia? ai desfacut-o sa vezi cum erau internele in ea?

 

Ceea ce incercati voi sa explicati cu lux de-amanunt nu e chiar asa...

 

De ce dracu atata lume pe SVRIDER isi face schimbarea asta si trece direct la furca de gixxer?

 

Inclinarea sau viteza cu care da sa se incline o motocicleta e data de multe chestii, de cauciuc de etc....

 

Iei frumos o fata completa de gixxer ( K3-1000cc sa zicem) si pui si amortizoru pe spate de pe zx10,sau care au zis baietii pe svrider ca se potriveste cel mai bine (nefiind nevoie de modificari cine stie ce)..

 

Totul se REGLEAZA pana cand motocicleta se comporta cum trebuie..

 

pui 120/70 pe fata (pt ca ai roata de gixer) si e mai sus? o cobori din juguri,nici o problema...

 

Eu mi-am coborat mxim RSV ul din juguri pt inclinare mai facila (am toate inelele alea deasupra jugului superior)..

 

Eu cred ca voi exagerati cu exemplul negativ bazat pe o experienta personala.

 

Va dau dreptate,si eu as fi circumspect...dar dracu nu e deloc asa de negru..

 

Eu nu mi schimb deloc parerea si daca dau RSV ul fix asta voi face, SV si modificarile de rigoare......

 

 

Oricum pana dau RSV ul o sa-l pun la punct bine, doar partea tehnica... ma doare-n c.u..r de carena dreapta zgariata sau de bascula infundata intr-un punct...

 

O sa-i schimb uleiul in furca si o sa ma asigur ca merge in parametri de acum..

Am ajuns la concluzia ca investitiile estetice trebuie sa vina pe locul doi raportate la cele de ordin tehnic..

 

usurel, ca se leaga...se poate face, numai ca e nevoie de banuti, asta e ideea. iar daca dai pe suspensie mai mult decat ai dat pe sv, o sa intelegi ca se leaga.

astia cand concep motocicleta pornesc de la cadru. geometria cadrului iti genereaza ciclistica, iti 'obliga' anumite valori in offset-ul furcii (care normal ca nu-s batute in cuie si pot favoriza un pilot sau altul sau un domeniu de utilizare a motocicletei sau un anume tip de circuit sa zicem, pentru pilotii de curse)...dar e vorba de variatii mici, masurate in zecimi de grad...arde-o prea tare si fie vobleaza fie o faci chopper...oricum nu face ce ai fi sperat si te mai si pune in cap. cadrul asta mai stabileste punctul de prindere a basculei, lungimea ei, articularea amortizorului dimensiunea si caracteristicile lui (si a arcului, normal) ca sa-ti dea o asieta optima. si fac ei toate astea in conditiile in care mai si armonizeaza fata cu spatele (sa lucreze bine impreuna)...chestii cu transfer de sarcina, modificarea unghiurilor pe franari sau accelerari, distributie de mase in viraje si pastrarea ciclisticii in viraje (ca se comprima suspensia cand iei o curba), cat de repede se restabileste echilibrul dupa transferurile dinamice...si ei le calculeaza si le testeaza cand le concep. noi mergem mai dupa ureche...

DECI, modificarile in cauza se pot face, ideea este ca nu e foarte simplu, necesita atentie si in ultima instanta ceva banuti. de exemplu o fata de gixxer 750 k4 (care ar fi cea mai potrivita varianta) nu vine in tara la mai putin de 1000 de euro (din ce am mai sondat si eu ebay-ul) iar cu spatele 'eheee, nu e asa simplu cum crede lumea'..daca ai nevoie de interventii specializate (repet, la noi nu cred ca sunt ateliere pentru reparat si revizuit suspensii..adica schimbat internals and shit si, chiar de ar fi, tot nu e ieftinache...in afara trebuie sa te mai gandesti la vreo 500 de euro si pentru spate). dar se poate face..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ca sa fiu ontopic...2500 SV stock + aprox 2000 schimbat suspensii = RSV Factory dupa 2004...impecabila :) si de la mama ei din fabrica..eu asa as gandi...sau VTR SP2, sau Ducati 999...

Daca vrei SV budget, ori arcuri schimbate, ori iei unul gata modificat, insa cu proba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ar fi bune, as zice ca sunt bune.

progresive sunt naspa, liniare sunt alegrea cea mai buna.

Arc progresiv dar mai tare decat arcurile stoc moi: se simte diferenta in bine.

Arcurile liniare sunt insa net superioare.

 

De ce? Pt ca se face lucrarea dupa ureche, nix calculation, nix notiuni despre suspensii, nix setup, nix dyno.... doar ca a zis producatorul bla bla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza marca? Daca da, din ce motiv?

Ce-i aia - dupa greutate? Adica daca merg tare, merg moale, mai conteaza greutatea?

Randament optim? Hmm... asta suna atat de interesant, o galusca delicioasa de marketing.

Se vorbeste mult din auzite, dupa ureche.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza marca doar daca la aceeasi constanta, arcul e din material bun - adica scuNp, fata de altii care fac arc cu spire groase si greu, adica eftin. Conteaza si la buzunar.

Inca n-ai zis nimic despre ce e ala randamanet optim. Daca te dai tare, moale la aceleasi 100 de kile, ce arcuri pui? Cum calculezi/estimezi cat ii trebuie suspensiei fata ca sa nu fie undersprung/oversprung?

Vorbim din auzite despre oameni multumiti/satisfacuti? Deci asta ar fi argumentul ultim si treaba e buna asa cum este? :)

Nu de alta, dar ca sa stiu despre ce e vorba.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ar fi bune, as zice ca sunt bune.

progresive sunt naspa, liniare sunt alegrea cea mai buna.

Arc progresiv dar mai tare decat arcurile stoc moi: se simte diferenta in bine.

Arcurile liniare sunt insa net superioare.

 

De ce? Pt ca se face lucrarea dupa ureche, nix calculation, nix notiuni despre suspensii, nix setup, nix dyno.... doar ca a zis producatorul bla bla.

dap, arcuri liniare cu rata superioara (in sensul de mai tari) si constanta. asta ar trebui sa fie suficient, in fond nu e o motocicleta de circuit. cu franele, din placute si racorduri (umbli la pompa, iar incepi cu ghicitelea). e motocicleta mai orientata catre uz stradal, iar pe strada, on the safe side, te face orice zzr daca are pilot mester, indiferent de ce miar te strofoci tu sa duci 'la limita'. modificarea hidraulicii, parerea mea, tot de specialisti ar trebui facuta daca vrei sa mergi pana acolo, dar nu cred ca are rost.

probabil ca investitia ar trebui facuta mai mult in sensul deprinderii tehnicii, ca materialul oricum e decent la majoritatea motocicletelor de generatie mai noua. nu ca niste suspensii mai ferme si frane mai bune ar strica totusi, macar si pentru incredere :)) dar si ca sa absoarba mai bine modul necioplit in care utilizam comenzile fara sa le intelegem suficient.

cu alte cuvinte, recunosc ca-s deranjat putin de aspectele astea la sv, dar trebuie sa si admit ca echiparea de pe rsv e destinata unora care cunosc mai bine cum s-o foloseasca. si daca vrei sv cu suspensii si ciclistica de rsv, solutia este de fapt un rsv si impacarea cu minusurile legate de touring. adica, sv e bun la ce a fost el gandit sa faca, poate deveni mai bun cu upgrade-uri mici si de bun simt, dar daca vrei (si poti) sa mergi mai sportiv, probabil ca ar trebui sa alegi alta motocicleta, decat sa orbecai in solutii ad-hoc. altfel risti sa obtii un travestit (adica afara gardu', inauntru leopardu' :))

baaaaaaaaaaiiii prea off-topic de tot devin postarile astea :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca aÂştept un răspuns la întrebarea: ce e randamentul optim.

Link este fix piz zero când tu foloseÂşti noțiuni despre care habar nu ai.

Este doar o constatare iar eu nu mă eschivez. Ăi-am scris pe scară valorilor care sunt cele mai bune în ordine crescătoare. La obiect despre progresive: suspensia față are mai multă nevoie de liniaritate decât de comportament progresiv. Testat. Verificat.

Cum pot intra în finețuri când tu foloseÂşti noțiuni ce par sa denote cunoÂştințe bogate dar si când întreb a treia oară ce înseamnă, nu primesc răspuns. Pune-te în locul meu.

Hai incear că un răspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu credeam că e vorba despre randamentul suspensiei, nu despre cât costă. Deci strict performanțe.

Si acolo e vorba despre un compromis în trei: confort, aderența si control, sau mai bine zis senzația de control.

Mă retrag aici, am înțeles despre ce e vorba.

 

Te dai tare - testezi. Te dai lejer, iar testezi. Nu functioneaza optim după link-uri sau din auzite. Am trecut prin asta.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marca nustiu daca conteaza, dar probabil are ceva aparte, nu? Tu mergi cu anumite placute de frana de la un anumit producator, de ce? Pai poate folosesc alte materiale, asa probabil este si aici, insa nu asta am vrut sa spun. Intre timp mi-am adus aminte si de ce marca era vorba : http://www.sonicsprings.com/catalog/index.php?cPath=31_66&osCsid=42fe4b9dcf326183c59bab1ec3c4f56d . Uita-te aici.

Cand am spus greutate, m-am referit la greutatea pilotului si nu la modul in care te dai tu. Adica daca ai 100 de kg iti iei niste arcuri care sunt pentru greutatea ta. Da vorbesc din auzite, de la unii care au incercat si s-au declarat multumiti, respectiv oameni din strainatate cat si cunocuti de ai mei. Ma indoiesc ca este efectul placebo.

dude, te contrazici in van...are dreptate omul. e drept, este si in functie de greutatea pilotului (echipat), dar si in functie de greutatea motocicletei si cum e distribuita fata/spate. insa in primul rand conteaza cum ai de gand sa folosesti motocicleta. in principiu, arcul trebuie sa satisfaca un 'sag' diferenta dintre comprimarea arcului cu si fara pilot pe motocicleta. sunt anumite intervale ale sag-ului care-ti zic daca arcul e prea tare sau prea moale pentru tine si motocicleta ta. chestia este ca si sag-ul asta difera la utilizarea normala, in regim stradal sa spunem, de utilizarea in regim de cursa. adica intervalul ala, ce valori poate lua sag-ul in functie de utilizare, este diferit (daca vrei 'randament optim'). in principiu vrei un arc mai tare pe circuit (presupunand ca te dai racing, ca despre asta e vorba, nu de plasament), in primul rand pentru ca transferurile dinamice sunt mult diferite, apoi pentru ca suprafata unui circuit e mult mai nivelata fata de ce poti intalni pe drumuri publice. adica, daca ai arcuri de circuit pe strada, o sa-ti cada plombele din gura si s-ar putea sa si topai cu motocicleta pe anumite portiuni...adica adio aderenta/control, fie si pe fondul oboselii daca nu pe fondul suspensiei prost dimensionate pentru starea drumului si pentru solicitarile dinamice de pe strada. pe strada vrei un arc o idee mai moale, ca sa poata suspensia sa absoarba variatele conditii pe care ti le ofera drumurile publice si sa nu ajungi acasa papusica pe baza de arc. asta vorbind numai despre arc, nu luam in discutie si hidraulica. cam asa sta treaba in mare, sper ca am reusit sa-mi expun parerea bine.

controversa progresiv vs rata constanta e de mult incheiata...a castigat constantul pentru ca ofera liniaritate cand lucreaza suspensia si e o bataie de cap mai putin exact cand pilotul are o gramada de treaba inainte sa se bage pe curba, plus ca e o variabila in minus cand te dai de ceasul mortii sa gasesti cel mai bun set-up. asta, normal, pentru cine percepe fineturile de genul (adica o zic si eu din auzite). dar poate e ceva ce difera de la stil la stil printre utilizatorii standard si atunci, daca le-ai testat si te impaci mai bine cu ele (ai o senzatie de control mai bun), sunt de acord ca-s de bagat...in orice caz, daca faci buf, n-o sa faci ca ai avut sau nu arcuri progresive sau constante, ci ca esti mermelea si nu te-ai ginit de ce se intampla de fapt cu mobra.

ura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am zis in felul urmator, producatorul Sonic Springs pune la dispozitia clientilor o metoda de calcul in functie de preferintele si de stilul de mers si de motocicleta folosita de fiecare in parte. Ai intrat pe linkul postat de mine ca sa vezi exact despre ce este vorba? Daca tot esti supus indoielii intra pe grupul de Sv si intreaba cine are arcuri progresive si intreaba-l daca exista o imbunatatire fata de arcurile pe care le avea inainte. Tu imi zici mie pur teoretic, dar teoria difera de practica. De asta multi dintre posesorii de SV din afara isi monteaza arcuri progresive si valve interne, doar de dragul de a le monta si nu pentru a obtine o performanta. Si multi dintre ei au si a doua sau a treia motocicleta (sunt multe Triumphuri Daytona 675, Street Triple, Ducatiuri, GSX-R-uri) deci cade teoria cum ca nu ar sti ce inseamna o suspensie mai buna. Furca de SV1000 fata de cea de 650 este reglabila full. Cea de 650 are reglaj doar de preload si nimic mai mult. Deci chiar te rog, intra pe motociclism.ro la sectiunea Sv si intreaba daca cei ce au arcuri progresive au remarcat un comportament imbunatatit in control/franare fata de arcurile stock, si apoi pentru propria convingere pune aceeasi intrebare si pe www.svrider.com .

da, am intrat si nu prea-s convins. de ce? pentru ca, spre exemplu, mai toate supersporturile de azi iti ofera arcuri destul de bune pentru a fi ajustate si pentru circuit. si nu vad de ce ar fi ale lor mai bune. si daca eu ma dau stradal dar mai am chef de o baieteala pe serpentine sau ma grabesc la servici luni dimineata, ar trebui sa schimb arcul (dupa metoda lor de calcul)...whatever, revenind la arcurile de supersport, probabil (sigur) ca pilotii de top (la profesionisti ma refer) n-o sa le tina stock. dar asta este alta poveste, pentru noi 'ailalti' arcul stock e capabil (cu exceptii desigur si din partea baietilor, ca-s unii foarte buni si din partea constructorului, cum e suzuki cu sv-ul lor). acum ce sa zic, n-o sa contrazic eu o cale care pare bine batuta, dar sincer, nu poti sa obtii performanta cu furca de sv oricat ai bibili la ea. o imbunatatesti, da indiscutabil, dar se poate imbunatati si cu arcuri constante. nu stiu sa-ti zic pe proprie piele, dar o decizie luata pe rationament m-ar impinge catre asta.

acum sincer, daca au reusit aia montand arcuri progresive sa imbunatateasca suspensia de pe gsxr, 675 si ducati, mobre scoase din nascare cu circuitu-n adn...inseamna ca mari prosti mai sunt si constructorii astia sa se zgarceasca la un arc acolo...in fine, or fi si baietii aia prea zmei sau prea hraniti si au nevoie de mai mult, nu comentez, dar de obicei nu arcul e buba.

cred si eu ca la sv se imbunatateste treaba cu un progresiv fata de stoc, problema se pune daca nu o fi mai bine un constant mai tare si de calitate.

cu alte cuvinte, nu e cearta, mai schimbam o vorba, o parere si sa nu iei nimic in nume de rau. weekend bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Bajeti, de unde-mi trag un set de ghidoane de Falco? Vreau o pozitie usor mai verticala si din cate am rascolit pe net, e cea mai convenabila (deci si 'eftina) varianta...

Sau o idee de "rise" mai ieftin pe ghidoanele mele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...