giucu Postat Februarie 7, 2012 Share Postat Februarie 7, 2012 Salutare,am constatat ca intinzatorul meu de lant e la ultima linie aproape, trebuie schimbat doar lantul?...sau trebuie sa schimb tot chitul(lant +pinioane)pinioanele nu par sa fie ascutite?(am sa fac maine o poza si cu pinioanele si o sa va arat)multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Februarie 7, 2012 Share Postat Februarie 7, 2012 Salutare,am constatat ca intinzatorul meu de lant e la ultima linie aproape, trebuie schimbat doar lantul?...sau trebuie sa schimb tot chitul(lant +pinioane)pinioanele nu par sa fie ascutite?(am sa fac maine o poza si cu pinioanele si o sa va arat)multumesc Lantul cu siguranta trebuie schimbat. Iar daca pinioanele nu au urma de uzura( nu sunt ascutite) nu trebuiesc schimbate, dar asta vezi dupa ce dai lantul jos, vezi ca cotele de uzura le gasesti in manualul de reparatie. Respect!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 7, 2012 Share Postat Februarie 7, 2012 (editat) Lantul cu siguranta trebuie schimbat. daca a avut lant de ala "universal"(al meu avea 120 zale si imi trebuia 110) si mesterul nu a scos suficiene zale la montajul kitului ? nu mai stiu exact , dar lantul 520 daca masori (subler)un interval de 10 intervale trebuie sa fie maxim 150 mm ... adica distanta intre rola 1 si rola 11(10 intervale si 9 role) ... se fac mai multe masuratori ca sa sti daca e intins uniform ...sau nu Deci intinzatorul nu spune totul... ... numara zalele si consulta manualul ori specificatiile unui kit de lant pt motorul tau Editat Februarie 7, 2012 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioska tm Postat Februarie 7, 2012 Share Postat Februarie 7, 2012 Salutare,am constatat ca intinzatorul meu de lant e la ultima linie aproape, trebuie schimbat doar lantul?...sau trebuie sa schimb tot chitul(lant +pinioane)pinioanele nu par sa fie ascutite?(am sa fac maine o poza si cu pinioanele si o sa va arat)multumesc chit de lant inseamna pinioane (fata-spate)+ lant, io am schimbat complect se se faca uzura uniform, lant,pinioane ; ele merg inpreuna totdeauna .asfalt... uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 7, 2012 Share Postat Februarie 7, 2012 Salutare,am constatat ca intinzatorul meu de lant e la ultima linie aproape, trebuie schimbat doar lantul?...sau trebuie sa schimb tot chitul(lant +pinioane)pinioanele nu par sa fie ascutite?(am sa fac maine o poza si cu pinioanele si o sa va arat)multumesc daca schimbi numai lantul este ca si cum ai duce prezervativu' la vulcanizare , ca si carpeala poti schimba un pinion asa ca sa lungesti boala , dar dupa cum zici pinioanele par bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Februarie 7, 2012 Share Postat Februarie 7, 2012 ai motor de 104 CP, moto care cu usurinta ajunge la 200km/h, vrei sa faci carpeala?. lantul este 525, diferenta la bani intre kit complet si doar lantul nu cred ca este 30%(poate chiar mai putin). nu se schimba doar lantul, este o uzura si pe pinioane chiar daca tu nu iti dai seama de asta, daca pinioanele sunt asccutite inseamna ca a trecut demult de stadiul uzat, a ajuns la foarte uzat, junghi, jaf, etc. ca idee: cu mult timp in urma, prima japoneza, lant uzat inegal, pe cric se vedea pe o zonalantul intins maxim, la o jumatate de tura lantul larg. schimbat doar lantul(pinioanele nu erau ascutite, ochiometric bune), simptomele la fel. pana nu am scchimbat tot chitul nu s-a modificat nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Februarie 8, 2012 Share Postat Februarie 8, 2012 daca a avut lant de ala "universal"(al meu avea 120 zale si imi trebuia 110) si mesterul nu a scos suficiene zale la montajul kitului ? Nu exista asa ceva, se poate intampla ca atunci cand schibi lantul ,sa nu fi atent si sa nu numeri cate zale a avut vechiul lant, atunci exista posibilitatea sa pui lant cu 120 de zale in loc de 110 dar nu vei putea sa pleci cu motocicleta asa pentru simpul fapt ca nu vei putea intinde lantul conform specificatiilor. Un lant se poate strica fara sa distruga pinioanele daca a fost intins necorespunzator si sa mers cu pasager atunci , datorita suprasoolicitarii se poate uza prematur si trebuie schimbat. Respect!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 8, 2012 Share Postat Februarie 8, 2012 Daca te uiti in imaginea de mai sus si pui in mintea ta intinzatorul la maxim spre partea de nou ca sa zic asa ai sa observi ca o sa ajunga prima linie de pe intinzator fix la buza de terminare a basculei, deci, dupa mine tu mai ai pana sa iti ajunga la capat chit-ul de lant. Linia de pe bascula poate sa fie doar un semna suplimentar care te ajuta sa centrezi roata bine stanga dreapta, nu neaparat semnul de baza. Under mai pui ca sevede inca gaura in care trebuie sa culiseze bascula in spate, deci mai ai lejer pana sa se termine chit-ul. Bineinteles ca (tipic forumului) lumea a inceput deja cu contradictii pe tema asta da nici unu nu spune ca nu i-a ajuns omului inca lantul la capat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
giucu Postat Februarie 8, 2012 Autor Share Postat Februarie 8, 2012 Daca te uiti in imaginea de mai sus si pui in mintea ta intinzatorul la maxim spre partea de nou ca sa zic asa ai sa observi ca o sa ajunga prima linie de pe intinzator fix la buza de terminare a basculei, deci, dupa mine tu mai ai pana sa iti ajunga la capat chit-ul de lant. Linia de pe bascula poate sa fie doar un semna suplimentar care te ajuta sa centrezi roata bine stanga dreapta, nu neaparat semnul de baza. Under mai pui ca sevede inca gaura in care trebuie sa culiseze bascula in spate, deci mai ai lejer pana sa se termine chit-ul. Bineinteles ca (tipic forumului) lumea a inceput deja cu contradictii pe tema asta da nici unu nu spune ca nu i-a ajuns omului inca lantul la capat. da....loc ar mai fii,probabil proprietarul care a avuto ia pus un lant mai mare sau cine stie?....nu bate si nu zornaie!merge bine in general Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Februarie 8, 2012 Share Postat Februarie 8, 2012 (editat) In cazul in care numarul de zale este standard si distanta intre pini respecta uzura din manual, vezi si pinioanele daca sunt standard, eu am pus unul cu un dinte mai mic pe fatza si a trebuit sa starg destul de mult roata in spate. Editat Februarie 8, 2012 de florin.radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
giucu Postat Februarie 8, 2012 Autor Share Postat Februarie 8, 2012 Trebuie sa mentionez k pinionul de pe fata are -1dinte fata de cel original,sa fii ajuns din cauza asta intinzatorul la maxim? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Februarie 8, 2012 Share Postat Februarie 8, 2012 -1 nu e chiar asa radical... acum neah, la o adica, poti sa scurtezi lantul cu cateva zale... eu am facut treaba asta in asteptare de kit nou dar era prea pe duca, am ajuns cu el la max din nou inainte sa-mi vina kitul... oricum, marcajul de pe bascula nu e litera de lege neaparat... daca-ti mai permite filetul te mai duci, daca nu-ti permite poti sa nici nu "epuizezi" marcajul ( cazul meu la XJ ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Februarie 8, 2012 Share Postat Februarie 8, 2012 (editat) un dinte muta semnul cu 2 liniutze, plus sau minus, ca medie. Daca ai mai putini dinti s-a dus 2 linii in spate, e chiar foarte bine, ai mai multa tractiune pe roata spate la iesirea din viraje. Mai fa o verificare, suspenda roata spate si verifica intinderea lantului invirtind de roata, trebuie sa fie intins uniform pe toata lungimea lui.Dintii uzati se vad de la distantza, nu trebuie sa fii specialist.Nu uita sa=l speli(nu-l imbaia in motorina) inainte de fiecare ungere, 500km. Editat Februarie 8, 2012 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 9, 2012 Share Postat Februarie 9, 2012 una si cu una fac 2. carpeli cu schimbat parti din kitul de lant merg la motoare de cross, etc, nu la vitezane ( ba nici acolo) un lant uzat merge mult si bine doar ca te f... la creieri prin zornaiala si nu mai merita uns ca iti arunca tot uleiul rapid. dupa limita de uzura normala ( data de semnele alea) , kitul de lant se shimba ( pinion, foaie, lant). lantul se verifica usor - se pune pe central si se invarte roata usor- daca e uzat inegal, chair daca ai inca" semne" , e cam dus. daca nu te deranjeaza sdranganeala , mai poti sa mergi ( pe barba ta) personal la bijuteriile astea mari nu m-as juca cu nimic din ce inseamna cale de rulare( kit de lant,frana . caucioace). am testat pe pielea mea ( pe o hondita slr ) variante de "carpeala" ca nu imi venise kitu lde lant si dura - am pus doar lant si a tinut cam 5000 km ( din cauza uzurii inegale lant/foaie s-a " dus" si el). totul e mega simplu, nu mai pune urechea la " variante" si "tiganeli", pune kit de lant nou, pune si un ungator de lant ( envetual marca HArea de pe aci ) si ne vedem peste 40.000 - .50.000 km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 9, 2012 Share Postat Februarie 9, 2012 (editat) Ma oameni buni lui nu ii trebuie kit de lant nou voi chiar nu intelegeti, tot il sfatuiti sa schimbe cu totul desi nu e cazul sa il schimbe macar, daca are pinionul de atac cu -1 automat ii arunca axul un pic mai in spate deci cum se prezinta la el acum e super ok(atata timp cat nu e intins inegal lantul). Daca ar pune pinionul standard pe motor i-ar da axul undeva pe la jumatatea caii de culisare a axului pe bascula ... dupa mine kit-ul omului e intr-o super stare, unde mai pui ca sunt motoare la care kit-ul standard de nou arunca axul rotii aproape la jumatatea basculei. Editat Februarie 9, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 9, 2012 Share Postat Februarie 9, 2012 Zicea omul ca o sa puna poze cu pinionul si foaia, vad ca ne tine in suspans! Hai baga pozele sa ne dumirim si noi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Februarie 9, 2012 Share Postat Februarie 9, 2012 Ma oameni buni lui nu ii trebuie kit de lant nou voi chiar nu intelegeti, tot il sfatuiti sa schimbe cu totul desi nu e cazul sa il schimbe macar, daca are pinionul de atac cu -1 automat ii arunca axul un pic mai in spate deci cum se prezinta la el acum e super ok(atata timp cat nu e intins inegal lantul). Daca ar pune pinionul standard pe motor i-ar da axul undeva pe la jumatatea caii de culisare a axului pe bascula ... dupa mine kit-ul omului e intr-o super stare, unde mai pui ca sunt motoare la care kit-ul standard de nou arunca axul rotii aproape la jumatatea basculei. La mine kit-ul de lanț a venit direct la jumate, da' la hornet e nesimțit de lungă cursa axului. Că tot se discută de kit-uri, trebuie să mai lungesc lanțul dacă pun -1 pe față Âşi +4 pe spate ? Axul e la jumate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Februarie 9, 2012 Share Postat Februarie 9, 2012 Giucule, o alta metoda simpla sa verifici daca lantu-i dus, este urmatoarea: cu motocicleta pe cric, agata cu mana lantul de pe la jumatatea pinionului de la roata spate si trage de el. Daca in timp ce e tras poti vedea aproximativ 1/3 din inaltimea dintilor pinionului(din zona de unde tragi lantul) insamna ca-i pe duca. Poti face verificarea asta cu lantul in mai multe pozitii. Si de curiozitate, cand iti iei kit nou (lant+pinioane) repeta verificarea asta de mai sus si ai sa vezi cat de perfect sta lantul pe pinion. Atasez si o poza sa intelegi mai clar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
giucu Postat Februarie 9, 2012 Autor Share Postat Februarie 9, 2012 Gata nu va mai tin in suspans dar pe frigu asta nici aparatu foto nu mai functioneaza...sper sa va faceti o idee ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Februarie 9, 2012 Share Postat Februarie 9, 2012 Lasă-l aÂşa pretenaÂş. Încă o chestie ca să verifici cât e de uzat, când e aproape de sfârÂşitul vieții, tre' să îl întinzi frecvent. Eu la driÂşca de 125 când era gata lanțul în întindeam mai des decât îl ungeam, se întindea în prostie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 9, 2012 Share Postat Februarie 9, 2012 (editat) Lasă-l aÂşa pretenaÂş. Încă o chestie ca să verifici cât e de uzat, când e aproape de sfârÂşitul vieții, tre' să îl întinzi frecvent. Eu la driÂşca de 125 când era gata lanțul în întindeam mai des decât îl ungeam, se întindea în prostie. Editat Februarie 9, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 10, 2012 Share Postat Februarie 10, 2012 Din ce am vazut in poze, foaia pare in regula (pe partea care se vede) dar pinionul? Lantul nu pare uzat prea rau (proba cu intinsul) dar este posibil sa ai un lant mai lung decat ce trebe pus pe motorul tau. Ar trebui sa-i numeri "ochiurile" (rolele) ca sa fii sigur de asta. Spor la numarat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Februarie 10, 2012 Share Postat Februarie 10, 2012 (editat) Măcar la forum să am 10. Deobicei pinionul din faţă se uzează cu mult mai repede decât cel de pe faţă, făcând un număr mult mai mare de rotaţii decât cel din spate. Pozele cu ăla trebuiau să fie, nu cu cel de pe spate. Editat Februarie 10, 2012 de Chivu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
giucu Postat Februarie 10, 2012 Autor Share Postat Februarie 10, 2012 Maine am sa fac 2-3 poze si la pinion.....va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 11, 2012 Share Postat Februarie 11, 2012 Nu exista asa ceva, se poate intampla ca atunci cand schibi lantul ,sa nu fi atent si sa nu numeri cate zale a avut vechiul lant, atunci exista posibilitatea sa pui lant cu 120 de zale in loc de 110 dar nu vei putea sa pleci cu motocicleta asa pentru simpul fapt ca nu vei putea intinde lantul conform specificatiilor. Un lant se poate strica fara sa distruga pinioanele daca a fost intins necorespunzator si sa mers cu pasager atunci , datorita suprasoolicitarii se poate uza prematur si trebuie schimbat. Respect!!! voiam sa spun ca daca ai nevoie de 110 zale si ai un lant de 120 din care scoti numai 8 sau 9 , exista posibilitatea ca intinzatoru' de lant sa arate ca ala din prima poza Măcar la forum să am 10. Deobicei pinionul din față se uzează cu mult mai repede decât cel de pe față, făcând un număr mult mai mare de rotații decât cel din spate. Pozele cu ăla trebuiau să fie, nu cu cel de pe spate. eu l-am schimbat pe ala mic pe la vreo 20 mii si a mai mers cam 5-6 mii ... cu gresare automata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.