Sari la conținut

Am inversat polaritatea la borne


mishutz
 Share

Postări Recomandate

Desi nu sunt un novice in ale astora cu roti, am reusit sa-mi dau cu tesla peste c..ie si sa inversez bornele la baterie.

Am vrut s-o pornesc cu o baterie mai ok decat cea cu care merg vara si am facut-o lata.

Acum nu mai are curent nici pe contact, nici pe nimic.. Sigurantele sunt bune. Ce putea sa se arda?? De unde sa incep cautarile? Cumva in contactul in care se baga cheia este buba?

Tin sa precizez ca aveam contactul pus, fara lumini aprinse sau ceva. Am atins borna doar pentru o secunda, nu am tinut-o mai mult. Astept parerile voastre. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1 pt NASU

 

Cum ai verificat sigurantele? Cu ochiul? :) Ca se poate sa arate bine dar sa fie futate ;) Si mai ai siguranta aia mare principala, ia-o si pe aia cu aparatu de masurat :)

 

Nu ai ars nimic important. Or facut astia protectii pentru cazu de genul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit si eu ceva asemanator. Din neatentie am pus o baterie extra, invers. Eu am pus-o in paralel, bateria de motorului era montata, am pus-o pe a 2-a pe bornele celei de pe motor. S-a lasat cu scantei mari, singura victima o fost bateria de pe motocicleta. Nu s-a ars nimic, m-a derutat faptul ca nu mai misca nimic dupa si sigurantele erau in regula, problema fiind bateria moarta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-a intamplat si mie la scuter, cand dadeam la automat imi invartea bendixul invers si ma tot stresam de ce oare.....pana cand mi-am dat seama ce prostie mare am facut,din fericire nu s-a ars nimic :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi traseul bornei de "+" si sub un capac de cauciuc(ar trebui sa fie rosu) gasesti o siguranta mare 30-35A, separat. Nu te pacali cu tabloul de sigurante mici 5-10A. Nu are cum sa arda CDI, un circuit va fi intotdeauna protejat.

Pune aparat de masura pe sigurante, nu la ochi, te poti pacali si pe baterie, trebuie sa ai minim 12,2V.

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am facut la fel la masina. S-a ars apoi ori siguranta la releul de incarcare (daca are) sau chiar releul de incarcare. Oricum, nu a fost atat de grav precum am crezut, nu are rost sa te impacientezi.

Aah, am uitat sa zic ca am incercat sa o pornesc de cateva ori bash.gif

La masini este mai nasol, se poat arde ceva calculatoare si chiar grupul de diode din alternator.

Editat de NASU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ti se mai aprinde nimic pe bord s-a dus master fuse-ul. Il gasesti in cartea motocicletei. La ZZR-ul meu e pe dreapta, deasupra CDI-ului intr-un cub de plastic. E o siguranta de 30 de A. O inlocuiesti pe aia, dai la demaror. Daca pleaca demarorul era siguranta, daca nu ai alte probleme mai grave. Pentru orice eventualiate, gaseste fusebox-ul (de obicei sub sa) si inlocuieste sigurantele de acolo.

 

Am uitat sa zic sa verifici si incarcarea bateriei sa fie peste 12.6V. Daca e mai mica s-ar putea sa nu plece motorul. Daca e sub 12 n-o sa plece sigur (dar macar ti se aprinde bordul).

 

L.E: Stai linistit, nu esti primul fraer care l-a prajit ca fraerul. Eu de exemplu, cand am ramas prima data fara baterie am chemat un pireten cu masina sa-mi dea de la el. Prietenul, sa-i zicem George, a lasat-o pe nevasta-sa sa lege bornele cat el tinea motorul cald. Care nevasta a legat plusul la minus la bateria lui si siguranta mea a facut ca popcornu. Problema era ca nu ajungeam la ea si nici surubelnite n-aveam sa dau carena jos, asa ca am pus-o pe doamna sa se jegoseasca pe maini si sa scoata blocul de sub carena, sa pot schimba eu siguranta.

Editat de bogdan192
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am pus alta siguranta mare si la prima vedere tot nu are curent pe nimic. Mi-e sa nu se fi dus contactul acolo unde bagi cheia. Ca nu am tensiune pe nimic, si nu prea cred sa treaca toate prin CDI ca sa se arda ( claxon, faruri.. ). Alte idei?

 

Cine stie sigur ca ma rezolva, pun mobra in duba si vin la el, platesc, cinste, etc.. Numa' s-o fac ca tare prost ma simt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am pus alta siguranta mare si la prima vedere tot nu are curent pe nimic. Mi-e sa nu se fi dus contactul acolo unde bagi cheia. Ca nu am tensiune pe nimic, si nu prea cred sa treaca toate prin CDI ca sa se arda ( claxon, faruri.. ). Alte idei?

 

Cine stie sigur ca ma rezolva, pun mobra in duba si vin la el, platesc, cinste, etc.. Numa' s-o fac ca tare prost ma simt.

Ai gasit acea siguranta de 30A, verde,si dupa ce ai schimbat-o tot nu merge?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Am luat una din comert tot de 30A si nu a mers, desi nu sunt foarte sigur pe cea noua pentru ca e mai panarama calitativ, o merge sa pun bucati de cablu in loc de sigurante pentru a elimina macar dilema asta? Lasa un numar de telefon pentru a suna pe maine, in caz ca nu ii dau de cap. COntactul cum il pe direct?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Am luat una din comert tot de 30A si nu a mers, desi nu sunt foarte sigur pe cea noua pentru ca e mai panarama calitativ, o merge sa pun bucati de cablu in loc de sigurante pentru a elimina macar dilema asta? Lasa un numar de telefon pentru a suna pe maine, in caz ca nu ii dau de cap. COntactul cum il pe direct?

Intrebare:

Ce tensiune ai in baterie?

Pune o surubelnita intre cele doua borne de 6 de la releu de pornire si vezi daca se invarte electromotorul.

Apropo este motorul tau? :D

post-15340-0-54753200-1329323835_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Am luat una din comert tot de 30A si nu a mers, desi nu sunt foarte sigur pe cea noua pentru ca e mai panarama calitativ, o merge sa pun bucati de cablu in loc de sigurante pentru a elimina macar dilema asta? Lasa un numar de telefon pentru a suna pe maine, in caz ca nu ii dau de cap. COntactul cum il pe direct?

vezi sa nu fi schimbat siguranta care e pusa acolo de rezerva!!!

cea pe care ai schimbato era arsa? ai verificat?

Editat de hannspree
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica langa electromotor sunt 2 sigurante de 30A?? Una undeva in mufa aia, si una sub ea, pusa de a se folosi in caz de se arde cealalta?? :D

Pe cea de sub mufa am vazut-o si am si schimbat-o :))) Adica am schimbat-o pe cea de rezerva??? Ma fac de ras in cazul asta ca tare's blonda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi sa nu fi schimbat siguranta care e pusa acolo de rezerva!!!

cea pe care ai schimbato era arsa? ai verificat?

Asta este tare!!!

 

Adica langa electromotor sunt 2 sigurante de 30A?? Una undeva in mufa aia, si una sub ea, pusa de a se folosi in caz de se arde cealalta?? :D

Pe cea de sub mufa am vazut-o si am si schimbat-o :))) Adica am schimbat-o pe cea de rezerva??? Ma fac de ras in cazul asta ca tare's blonda

Acum sa sui motocicleta pe platforma sa vi la bucuresti este aiurea rau pe zapada asta.

Unde este motocicleta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hahhaah

 

am făcut scurt cu cheia de 10 (la intruder bateria se află într-un loc cu adevărat imposibil) între borne Âşi burta mobrei... săptămâna trecută... nix, nici siguranța nu s-a ars...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...