mishutz Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Desi nu sunt un novice in ale astora cu roti, am reusit sa-mi dau cu tesla peste c..ie si sa inversez bornele la baterie. Am vrut s-o pornesc cu o baterie mai ok decat cea cu care merg vara si am facut-o lata. Acum nu mai are curent nici pe contact, nici pe nimic.. Sigurantele sunt bune. Ce putea sa se arda?? De unde sa incep cautarile? Cumva in contactul in care se baga cheia este buba? Tin sa precizez ca aveam contactul pus, fara lumini aprinse sau ceva. Am atins borna doar pentru o secunda, nu am tinut-o mai mult. Astept parerile voastre. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Cel mai probabil s-a ars CDI-ul; incearca sa faci rost de altul pentru o proba si ai grija la borne de data asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Verifica siguranta de langa releul de la electromotor. La majoritatea motocicletelor se arde acea siguranta, ar trebui sa fie o siguranta de cel putin 30A. Bafta!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 +1 pt NASU Cum ai verificat sigurantele? Cu ochiul? Ca se poate sa arate bine dar sa fie futate Si mai ai siguranta aia mare principala, ia-o si pe aia cu aparatu de masurat Nu ai ars nimic important. Or facut astia protectii pentru cazu de genul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Am patit si eu ceva asemanator. Din neatentie am pus o baterie extra, invers. Eu am pus-o in paralel, bateria de motorului era montata, am pus-o pe a 2-a pe bornele celei de pe motor. S-a lasat cu scantei mari, singura victima o fost bateria de pe motocicleta. Nu s-a ars nimic, m-a derutat faptul ca nu mai misca nimic dupa si sigurantele erau in regula, problema fiind bateria moarta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
giucu Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Mi s-a intamplat si mie la scuter, cand dadeam la automat imi invartea bendixul invers si ma tot stresam de ce oare.....pana cand mi-am dat seama ce prostie mare am facut,din fericire nu s-a ars nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 (editat) Mergi traseul bornei de "+" si sub un capac de cauciuc(ar trebui sa fie rosu) gasesti o siguranta mare 30-35A, separat. Nu te pacali cu tabloul de sigurante mici 5-10A. Nu are cum sa arda CDI, un circuit va fi intotdeauna protejat. Pune aparat de masura pe sigurante, nu la ochi, te poti pacali si pe baterie, trebuie sa ai minim 12,2V. Editat Februarie 15, 2012 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 (editat) Eu am facut la fel la masina. S-a ars apoi ori siguranta la releul de incarcare (daca are) sau chiar releul de incarcare. Oricum, nu a fost atat de grav precum am crezut, nu are rost sa te impacientezi. Aah, am uitat sa zic ca am incercat sa o pornesc de cateva ori La masini este mai nasol, se poat arde ceva calculatoare si chiar grupul de diode din alternator. Editat Februarie 15, 2012 de NASU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 (editat) Daca nu ti se mai aprinde nimic pe bord s-a dus master fuse-ul. Il gasesti in cartea motocicletei. La ZZR-ul meu e pe dreapta, deasupra CDI-ului intr-un cub de plastic. E o siguranta de 30 de A. O inlocuiesti pe aia, dai la demaror. Daca pleaca demarorul era siguranta, daca nu ai alte probleme mai grave. Pentru orice eventualiate, gaseste fusebox-ul (de obicei sub sa) si inlocuieste sigurantele de acolo. Am uitat sa zic sa verifici si incarcarea bateriei sa fie peste 12.6V. Daca e mai mica s-ar putea sa nu plece motorul. Daca e sub 12 n-o sa plece sigur (dar macar ti se aprinde bordul). L.E: Stai linistit, nu esti primul fraer care l-a prajit ca fraerul. Eu de exemplu, cand am ramas prima data fara baterie am chemat un pireten cu masina sa-mi dea de la el. Prietenul, sa-i zicem George, a lasat-o pe nevasta-sa sa lege bornele cat el tinea motorul cald. Care nevasta a legat plusul la minus la bateria lui si siguranta mea a facut ca popcornu. Problema era ca nu ajungeam la ea si nici surubelnite n-aveam sa dau carena jos, asa ca am pus-o pe doamna sa se jegoseasca pe maini si sa scoata blocul de sub carena, sa pot schimba eu siguranta. Editat Februarie 15, 2012 de bogdan192 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Trasesul este asa:shaua jos,baterie,Borna de plus,releul de pornire,conector rosu sub el siguranta de 30 A ...aia este arsa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat Februarie 15, 2012 Autor Share Postat Februarie 15, 2012 Pai am pus alta siguranta mare si la prima vedere tot nu are curent pe nimic. Mi-e sa nu se fi dus contactul acolo unde bagi cheia. Ca nu am tensiune pe nimic, si nu prea cred sa treaca toate prin CDI ca sa se arda ( claxon, faruri.. ). Alte idei? Cine stie sigur ca ma rezolva, pun mobra in duba si vin la el, platesc, cinste, etc.. Numa' s-o fac ca tare prost ma simt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Pai am pus alta siguranta mare si la prima vedere tot nu are curent pe nimic. Mi-e sa nu se fi dus contactul acolo unde bagi cheia. Ca nu am tensiune pe nimic, si nu prea cred sa treaca toate prin CDI ca sa se arda ( claxon, faruri.. ). Alte idei? Cine stie sigur ca ma rezolva, pun mobra in duba si vin la el, platesc, cinste, etc.. Numa' s-o fac ca tare prost ma simt. Ai gasit acea siguranta de 30A, verde,si dupa ce ai schimbat-o tot nu merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat Februarie 15, 2012 Autor Share Postat Februarie 15, 2012 Da. Am luat una din comert tot de 30A si nu a mers, desi nu sunt foarte sigur pe cea noua pentru ca e mai panarama calitativ, o merge sa pun bucati de cablu in loc de sigurante pentru a elimina macar dilema asta? Lasa un numar de telefon pentru a suna pe maine, in caz ca nu ii dau de cap. COntactul cum il pe direct? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 poti pune pt verificare un "strap" adica o buc de cablu. vezi sa faca contact! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 (editat) Da. Am luat una din comert tot de 30A si nu a mers, desi nu sunt foarte sigur pe cea noua pentru ca e mai panarama calitativ, o merge sa pun bucati de cablu in loc de sigurante pentru a elimina macar dilema asta? Lasa un numar de telefon pentru a suna pe maine, in caz ca nu ii dau de cap. COntactul cum il pe direct? Intrebare: Ce tensiune ai in baterie? Pune o surubelnita intre cele doua borne de 6 de la releu de pornire si vezi daca se invarte electromotorul. Apropo este motorul tau? Editat Februarie 15, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 (editat) Da. Am luat una din comert tot de 30A si nu a mers, desi nu sunt foarte sigur pe cea noua pentru ca e mai panarama calitativ, o merge sa pun bucati de cablu in loc de sigurante pentru a elimina macar dilema asta? Lasa un numar de telefon pentru a suna pe maine, in caz ca nu ii dau de cap. COntactul cum il pe direct? vezi sa nu fi schimbat siguranta care e pusa acolo de rezerva!!! cea pe care ai schimbato era arsa? ai verificat? Editat Februarie 15, 2012 de hannspree Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat Februarie 15, 2012 Autor Share Postat Februarie 15, 2012 Adica langa electromotor sunt 2 sigurante de 30A?? Una undeva in mufa aia, si una sub ea, pusa de a se folosi in caz de se arde cealalta?? Pe cea de sub mufa am vazut-o si am si schimbat-o )) Adica am schimbat-o pe cea de rezerva??? Ma fac de ras in cazul asta ca tare's blonda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 pasul unu imprumuta/cumpara un multi-metru. o sa te ajute si la masurat sigurantele si la masurat tensiunea bateriei. apoi faci ce spun baietii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Februarie 16, 2012 Share Postat Februarie 16, 2012 vezi sa nu fi schimbat siguranta care e pusa acolo de rezerva!!! cea pe care ai schimbato era arsa? ai verificat? Asta este tare!!! Adica langa electromotor sunt 2 sigurante de 30A?? Una undeva in mufa aia, si una sub ea, pusa de a se folosi in caz de se arde cealalta?? Pe cea de sub mufa am vazut-o si am si schimbat-o )) Adica am schimbat-o pe cea de rezerva??? Ma fac de ras in cazul asta ca tare's blonda Acum sa sui motocicleta pe platforma sa vi la bucuresti este aiurea rau pe zapada asta. Unde este motocicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat Februarie 16, 2012 Autor Share Postat Februarie 16, 2012 Calarasi.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Februarie 16, 2012 Share Postat Februarie 16, 2012 Calarasi.. Ai gasit siguranta? Era arsa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat Februarie 16, 2012 Autor Share Postat Februarie 16, 2012 Am rezolvat. Era siguranta. Am pus una de 15A pana imi iau una de 30A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varugica Postat Februarie 16, 2012 Share Postat Februarie 16, 2012 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 16, 2012 Share Postat Februarie 16, 2012 OFF 3 pagini iti spune lumea ca este o siguranta si tu nimic BATMAN,BATMAN! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Februarie 16, 2012 Share Postat Februarie 16, 2012 hahhaah am făcut scurt cu cheia de 10 (la intruder bateria se află într-un loc cu adevărat imposibil) între borne Âşi burta mobrei... săptămâna trecută... nix, nici siguranța nu s-a ars... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.