FadeToBlack Postat Ianuarie 5, 2016 Share Postat Ianuarie 5, 2016 Interesant. Și cum au ieșit studiile tale comparative? Cam cu cât mai nesigure sunt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Ianuarie 5, 2016 Share Postat Ianuarie 5, 2016 Ar fi mai bine sa lasi ironiile nejustificate. /index.php?/topic/731011-i-believe-i-can-fly/&do=findComment&comment=4042599 Ca idee, nu anul de fabricatie mi se pare cea mai relevanta caracteristica a unei casti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FadeToBlack Postat Ianuarie 5, 2016 Share Postat Ianuarie 5, 2016 (editat) Înțelegi ce vrei. Trebuie să fie și oameni care își iau țeapă cu căști "expirate". O zi faină! Uite si de ce se recomanda schimbarea, ca sa nu vorbim pe opinii. "The five-year replacement recommendation is based on a consensus by both helmet manufacturers and the Snell Foundation. Glues, resins and other materials used in helmet production can affect liner materials. Hair oils, body fluids and cosmetics, as well as normal "wear and tear" all contribute to helmet degradation. Petroleum based products present in cleaners, paints, fuels and other commonly encountered materials may also degrade materials used in many helmets possibly degrading performance. Additionally, experience indicates there will be a noticeable improvement in the protective characteristic of helmets over a five-year period due to advances in materials, designs, production methods and the standards. Thus, the recommendation for five-year helmet replacement is a judgment call stemming from a prudent safety philosophy." Editat Ianuarie 5, 2016 de FadeToBlack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FadeToBlack Postat Ianuarie 5, 2016 Share Postat Ianuarie 5, 2016 (editat) Gandeste-te altfel, daca ti se pare ca va fi super OK dupa un anumit numar de ani. "Glues, resins and other materials used in helmet production can affect liner materials" -- Chit ca a stat in depozit, materialele alea constructive au avut contact cu mediul -- umezeala, variatii de temperatura, si alti factori. Sau, gandeste-te ce inseamna un an pe raft pentru o casca, cati oameni au probat-o cu sau fara cagula, cat de atenti au fost cu ea, samd. Multiplica asta cu 5. Daca vei da un search pe Google, ai sa gasesti motociclisti de prin afara care au spus ca nu au fost lasati sa intre pe pista cu casti mai vechi de cinci ani. Nu cred ca-s cu capul aia care cer asta, sigur au vazut destule cazaturi. Probabil e OK, probabil ca nu, dar, ca si la mancarea veche, nimeni nu-si mai asuma raspunderea ca e OK de folosit. Din punctul meu de vedere, daca iei un bun care e facut sa te protejeze ar fi bine sa iei ceva de calitate care sa si poata fi folosit in conditii de siguranta mult timp. La casti sunt destule optiuni mai recente, incat nu cred ca are sens ca cineva sa discute despre a cumpara o casca facuta acu cinci ani. Eu ce am zis la inceput a fost ca cine cumpara un grafic vechi sa aiba in considerare ca e casca propriu-zisa veche. Mai departe, fiecare intelege ce vrea. PS: O paralela. Anvelopele se recomanda a se schimba la cinci ani de la fabricatie. Unii producatori (Continental, daca nu ma insel, e unul dintre ei) ca daca is stocate super OK merge si pana la 10 ani limita asta. Daca cineva vrea sa foloseasca o anvelopa doar un an, sau stie ca nu va tine mult, atunci nu vad problema. Dar cand vorbim de cinci ani de utilizare, parca nu are sens sa te zgarcesti si sa iei o vechitura. La fel si cu castile vechi. Daca is folosite putin, nu vad problema. Insa nu cred ca sunt multi oameni care le schimba des. Sunt unii colegi de forum care isi pun intrebari daca sa spele interioarele; dupa o vara imi imaginez cat de OK pot fi... Editat Ianuarie 5, 2016 de FadeToBlack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Ianuarie 5, 2016 Share Postat Ianuarie 5, 2016 Colegu', "liner materials" se refera la captuseala... captuseala care in nici un caz nu afecteaza cu ceva siguranta oferita de casca, poate doar confortul. Cred ca exagerezi putin, din explicatiile tale o casca veche e mai fragila decat paharele de cristal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FadeToBlack Postat Ianuarie 5, 2016 Share Postat Ianuarie 5, 2016 Nu zic că e fragilă. Cred doar că e riscant de folosit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cooldeep Postat Ianuarie 6, 2016 Share Postat Ianuarie 6, 2016 1 cine tine o casca 5 ani sa o foloseasca, eu in maxim 3 ani ma plictisesc de ea. 2 de ce se discuta pe topicul despre casti scorpion despre alti producatori? 3 de ce de cateva zile se discuta baliverne ? va rog reveniti on topic. Daca doriti sa discutati despre ipoteze teoretice sigur exista alt topic. cat despre discutia offtopic, acolo in "paste"urile alea se vb si despre uleiul din par, farduri si alte baliverne, in principal despre materialul interior si e vorba despre casti purtate. Intr-o casca socul este absorbit de acel polisteren nu de plasticul ala exterioar (care poate imbtarneste la soare, dar cu siguranta nu in magazin) si cel mai important lucru nici o casca fie ea produsa acu o saptamana nu te protejeaza daca nu o porti pe cap legata.si ca sa fim offtopic in continuare. In alpinism si discipline conexe se interzice (vorba vine) folosirea corzilor mai vechi de 5 ani. Acum vreo 15 ani am primit o coarda veche de peste 20. Am dus-o la un test static si surpriza, in loc de ~1800 de kg cat tinea de noua mai tinea undeva la 1600. Am mai folosit apoi coarda aia ? normal, inca cativa ani buni.... Materialele imbatranesc, unele mai repede, altele mai incet. Caldura si razele UV sunt cei mai puternici catalizatori. In magazin/depozit cam greu sa gasesti astfel de catalizatori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FadeToBlack Postat Ianuarie 6, 2016 Share Postat Ianuarie 6, 2016 (editat) Imi place ca tu ai venit cu niste numere in discutia asta. Ti-a fost simplu sa testezi cat de OK era coarda. Cum faci asta cu o casca fara a trebui sa o arunci dupa? Ca idee, care sigur se aplica si la Scorpion ca sa nu (mai) fim offtopic:). Impactul e amortizat de polistiren, dar daca dai cu capul de ceva contondent/ascutit prima bariera de rezistenta e coaja. Castile se testeaza si la penetrare/strapungere, iar acolo polistirenul (EPS-ul) nu e facut sa preia din impact, ci coaja trebuie sa isi faca treaba. Pe strada te poti izbi de multe chestii cu forme ciudate, cum ar fi pietre, garduri, stalpi, borduri, etc. Toate componentele conteaza, functioneaza cat mai bine impreuna. Si daca dai cu capul de asfalt "lin" pana te opresti coaja aia tot lucreaza ca sa te protejeze (ca idee, asigura un coeficient de frecare cat mai mic ca sa nu se opreasca capul fortat la alunecare, si, prin asta, sa pui prea multa presiune pe gat sau cap). PS: Daca cineva considera ca sunt prea offtopic comentariile astea, sa fie mutate intr-un thread nou daca nu s-a discutat deja subiectul. Daca sunt irelevante sau nimeni nu invata nimic din ele se pot sterge. O zi buna! Editat Ianuarie 6, 2016 de FadeToBlack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ionut Lucian Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 (editat) Cum bine zicea Kevinn mai sus,nu cred ca vechimea castii conteaza intrun acccident (nu am cazut pana acum,dar din ce am vazut in alte cazuri)ci viteza si alte chestii.Cum ziceai,pe strada poti da cu capul de garduri,stalpi....daca le iei in plin,nu cred ca mai conteaza vechimea castii.... Editat Ianuarie 8, 2016 de Ionut Lucian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ionut Lucian Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 Sau poate cineva un pinlock? E nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omu79 Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 (editat) Pentru ce model(e) e pinlock-ul? LE. Scuze. Am vazut pozele acum Pret? Editat Ianuarie 8, 2016 de omu79 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ionut Lucian Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 (editat) Scuze, am uitat de pret .130 lei Editat Ianuarie 8, 2016 de Ionut Lucian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabizxc Postat Ianuarie 11, 2016 Share Postat Ianuarie 11, 2016 A aparut de curand Exo 510. Are cinvea idee daca se inchide cu double D ring, ca si Exo 1200? Am inteles ca ar cantari cam 1500 g si ca ar costa cam 200 de euro( la motoemotion.ro) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FadeToBlack Postat Ianuarie 13, 2016 Share Postat Ianuarie 13, 2016 (editat) Pe site la Scorpion apare "micrometric Automatic chinstrap buckle for quick release and precise adjustment". Deci e cu clichet. Editat Ianuarie 13, 2016 de FadeToBlack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefan Tataru Postat Ianuarie 29, 2016 Share Postat Ianuarie 29, 2016 As dori sa achizitionez o casca SCORPION EXO 300 AIR . Stiti ceva despre modelul asta? Ce sistem de intercom se poate monta pe genul asta de casca ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Ianuarie 29, 2016 Share Postat Ianuarie 29, 2016 (editat) ... Editat Ianuarie 29, 2016 de warlock Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Necsanu Marius Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 Salut! As fi interesat sa achizitionez in curand o noua casca si ma gandeam la un Scorpion Exo 510...ceva pareri? Am vazut ca e acreditat doar DOT,nu si ECE...oare cat e de safe?de asemenea,sistemul ala cu pernute cu aer,e ok?sau pierde presiune?vazusem pe net pe cineva care se plangea ca in 15 minute se desumfla..si intrebarea 3: cam cat e de zgomotoasa?eu am un nolan n86 acum si ma dispera zgomotul pe naked...Astept parerile voastre...Mersi fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ionut Lucian Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 (editat) Salut,eu mi-am luat in iarna o Scorpion Exo-410 Air Slicer,este comoda,viziera tratata anti-aburire isi face treaba f bine(nu ai nevoie de pinlock),este usoara,sistemul cu pernute nu l-am folosit.Cat despre zgomot,pot sa zic doar atat:e prima oara dupa 1 an cand aud sunetul motorului in mers (mi s-a parut cam ciudat la inceput:) ),inainte avusesem o casca mtr.La capitolul safe am auzit ca sunt destul de bune....sper sa nu o testez si la asta ). Editat Februarie 25, 2016 de Ionut Lucian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Necsanu Marius Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 Ma bucur sa aud asta..bine, exo 410 din ce stiu e acreditata ECE...510 e doar DOT...m-am documentat si nu ar fi mare diferenta practic intre ECE si DOT....Difera la niste nivele la care oricum probabil daca te izbesti la viteza aia esti terci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ionut Lucian Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 Exact...asa ca ia ceva in care te simti comfortabil si care sa iti placa. A,si am uitat o chestie care nu mi-a placut...avand in vedere ca modelul meu nu are ochelari de soare (nu stiu daca 510 are),vine doar cu viziera clara,a trebuit sa cumpar separat una fumurie pt soare (gasesti pe louis). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emypavel Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 (editat) Salutare prieteni. In calitate de importatori ai castilor Scorpion Exo in Romania, va informam ca, in acest moment avem pe stoc peste 150 de casti din modelele EXO 410, noul EXO 510 (preponderent), EXO 1200, EXO 2000 EVO si EXO 920 flip up. Ne dorim ca in viitorul apropiat sa acoperim aproape toata gama, inclusiv cele off road. Va punem la dispozitie de asemenea, acesorii si piese de schimb. Preturile castilor EXO 510 vor beneficia si de o reducere pentru lansare.Pentru orice fel de intrebari privitoare la caracteristicile castilor, asteptam telefonul vostru la nr. 0756 113 111.Speram ca saptamana aceasta sa finalizam actualizarea intregii game. O veti gasi pe http://www.motoemotion.ro/brands/scorpion-exo/Veti putea vedea si incerca noil modele si la SMAEB 2016. Asfalt uscat Emilian Pavel Management- MOTOEMOTION» Post actualizat in 25 Feb 2016 09:35 Ma bucur sa aud asta..bine, exo 410 din ce stiu e acreditata ECE...510 e doar DOT...m-am documentat si nu ar fi mare diferenta practic intre ECE si DOT....Difera la niste nivele la care oricum probabil daca te izbesti la viteza aia esti terci... Salutare Marius. Exo 510 este acreditata ECE pt Europa. Avem confirmarea acestei ceritificari de la producator. DOT este pt SUA. Oricum, la nivel de siguranta toate sunt omologate. Apoi, cat rezista casca, din pacate nu rezista celelalte parti ale corpului... dar nu ne gandim la asta, nu ? ...ne bucuram de pasiunea noastra. Una peste alta, este o casca care ne-a impresionat si ne-a convins sa devenim reprezentatii lor in Romania. Toate cele bune. Editat Februarie 25, 2016 de emypavel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
burtmacklin Postat Martie 4, 2016 Share Postat Martie 4, 2016 (editat) Salut, Imi poate spune cineva va rog daca Scorpion Exo 500 Air se potriveste pentru forma mai rotunda a unui cap? In unele teste apare ca e pentru capete mai ovale si ca ar strange la tample, pe alte siteuri apare ca recomandata pentru round-oval. Si daca aveti sfaturi/recomandari pentru unde se pot vedea/testa, ar fi binevenite. Imi caut o prima casca, as vrea sa merg intr-un magazin sa probez, dar nu gasesc nimic la indemana in zona - Bucuresti. Daca as comanda din tara, exista posibilitatea schimbarii castii daca e prea mica, fara dureri de cap (la figurat ) ? Din ce am masurat, eu am 57 cm, pic undeva intre marimi (55-56 S, 57-58 M), plus forma capului mai rotunda si imi e destul de greu sa-mi dau seama de ce am nevoie. Mersi. Editat Martie 4, 2016 de burtmacklin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 4, 2016 Share Postat Martie 4, 2016 (editat) Kronau moto, au magazinul la Budapesta, poti sa probezi acolo. Si daca vrei sa comanzi, o poti face tot la ei, comanda de pe louis.de Editat Martie 4, 2016 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
burtmacklin Postat Martie 5, 2016 Share Postat Martie 5, 2016 Am inteles, mersi. Ei le aduc la preturile de pe louis.de? Exo 500 pe louis era 130e, la kronau apare la 200e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 5, 2016 Share Postat Martie 5, 2016 Le aduc la preturile de pe louis, fara cost de transport, dar la un curs valutar ceva mai mare. Per total, iesi cam la acelasi pret, diferenta fiind ca nu faci absolut nimic pana nu vine casca. Daca te duci la ei, vorbeste cu fetele alea si vezi pretul final. Eu m-am dus la ei, am probat exo500... M era mic, L era ok, desi port M in mod normal. Stiam deja cam cat ma costa daca o comand eu de pe louis, mi-au facut calculul si era diferenta de cativa lei. Un alt avantaj este ca, daca ai probleme cu casca, o duci inapoi si ei o trimit pe cheltuiala lor in Germania. De preferat sa ai cutia pt asta... Daca iti iei casca, iti recomand sa strangi suruburile de la ochelarii de soare inainte de orice... am postat cu 1-2 pagini in urma cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.