Sari la conținut

upside down


Postări Recomandate

Ma confrunt cu o problema la genul asta de furca. Dupa trei luni si jumatate de stationare pe cricul central, la primul drum, una din jambe a inceput sa curga hotarat. Nu facusem nimic in toamna pt conservare ne stiind ca este necesar. Rezultatul s-au schimbat simeringurile in garantie, dar culmea, pe cele vechi nu se vede niciun fel de uzura ochiometric sau prin masuratori. Discutand cu prietenii mai priceputi spun ca trebuia jamba unsa inainte de stationare pt ca simeringurile sa nu adere la partea cromata, iar primele curse ale suspensiei sa nu se faca pe uscat. A mai patit cineva asa ceva? Voi cum procedati cu genul asta de suspensie. La ce sa ma mai astept in viitor. Cu suspensiile clasice nu am avut probleme in afara celor clasice de uzura a simeringurilor si eventual a bucsilor si schimbul regulat de ulei. Motorul la care fac referire este ST 1200/ 2010 si 31000 km.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am auzit de asa problema si explicatia lu aia de la service mi se pare trasa de par. Ma indoiesc ca in manual la orice mobra upside down iti zice sa le ungi inainte sa faci suspensia sa lucreze.

 

Nu i-ar trebui nici un fel de atentie speciala, simeringurile erau poate de slaba calitate. Daca explicatia lu aia de la repr. ar fi valida, inseamna ca ar trebui unse toate furcile inainte de sezon :)

 

Ah, si daca le ungeai, nu iti mai dadeai seama unde e uns de tine si unde a curs furca, si aia de la reprezentanta te trimiteau la plimbare pe motiv ca nu curge, doar ai uns-o tu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....nu se vede niciun fel de uzura ochiometric sau prin masuratori.

 

Cum ai masurat uzura ssimeringurilor? Sunt foarte curios!

Faza cu unsu cu unsoare...e fabulatie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am furca USD la Yamaha mea din 1848. Nu i-am facut niciodata o intretinere speciala inafara de schimbat simeringurile cand a inceput unul sa planga. A trecut apoi de doua ierni fara sa aiba probleme. E drept ca nu a stat pe cric central fiindca nu are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu unsul jambei poate avea un sambure de adevar, la furcile clasice pelicula de ulei depusa pe jambe se aseaza in final pe simering, la cele upside down se poate ca din cauza gravitatiei pelicula de ulei sa se scurga lasand simeringul uscat intr-o parte. Cateva compriamari in perioada de conservare ar putea fi echivalent cu unsul ma gandesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei de la service nu au inca nicio explicatie. Simeringurile vechi si noi sunt la fel vizual si masurate cu sublerul electronic. Teoria cu posibila cauza este a unor prieteni, diferiti, care separat mi-au dat aceasta posibila cauza. Unul dintre ei a patit ceva similar la o motocicleta super intretinuta de circuit, nemiscata din loc mai multe luni.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu unsul jambei poate avea un sambure de adevar, la furcile clasice pelicula de ulei depusa pe jambe se aseaza in final pe simering, la cele upside down se poate ca din cauza gravitatiei pelicula de ulei sa se scurga lasand simeringul uscat intr-o parte. Cateva compriamari in perioada de conservare ar putea fi echivalent cu unsul ma gandesc.

Asa suna sfatul complet, jambe usor unse sau cateva curse ale suspensiei din timp in timp. Ungerea nu cu "unsoare", ci cu ulei de amortizor, WD40, sau ulei siliconic.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe perioada iernii se recomanda comprimarea amortizoarelor pentru a nu se 'usca' semeringurile. asta e valabila pentru toate motocicletele, nu numai upside-down! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe perioada iernii se recomanda comprimarea amortizoarelor pentru a nu se 'usca' semeringurile. asta e valabila pentru toate motocicletele, nu numai upside-down! :cheers:

Practic ce inseamna asta? Chiar face cineva asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simeringurile vechi si noi sunt la fel vizual si masurate cu sublerul electronic.

nu vei vedea niciodata la ochi si nici prin masuratori semeringurile stricate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzura in cuzineti!

Cand moto sta pe o parte presiunea pe cuzineti,/ semeringuri nu este.verticala ceva uzura face sa tina semeringul presat pe o parte( sa zic asa) deformandu-l oval.Asa ca prima functionare ar putea sa curga,la fel poate sa se stabilizeze in timp.

Sau pur si simplu calitatea proasta a cauciugului,respectiv elasticitati lui,din semering.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

peste iarna sau o perioada mai lunga de stationare este indicat sa o tii pe standuri

 

nu are nici un efect asupra furcii (telescoapelor) faptul ca sta pe stand sau pe roata.

pentru cauciucuri este clar mai bine sa stea pe standuri.

 

oricum asta cu upside down care curge pe idee de nemiscare e socanta... alta treaba nu ai in afara sezonului decat sa misti mobra :crack:

astept cu interes un defect pregnant care sa aiba ca si cauza faptul ca nu o mangai o perioada mai mare de timp :unsure: (mobra - ca despre ea e vorba - :grinbandit: )

Editat de Eliadar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vei vedea niciodata la ochi si nici prin masuratori semeringurile stricate

Hai nu exagera. Am desfacut simeringuri de furca care nu curgeau, dar aveau mai multe zeci de mii de km si se vedea la ochi uzura. Muchia de etansare nu mai era vie, era aplatizata cateva zecimi. La cele in discutie ne-am uitat cu lupa in soare mai multi si nu am vazut nici o diferenta. A dracului chestie si suspensiile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ohlins... :) nu stiu daca in manualul de ducati spune dar in unele manuale de ohlins spune sa le misti periodic sau sa dai cu spray/vaselina siliconica atunci cand sunt destinse la maxim inaintea conservarii :)

 

 

mai citeste odata ce am scris aici. e o chestie tipica ohlins, restul sunt tot felul de prostii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai nu exagera. Am desfacut simeringuri de furca care nu curgeau, dar aveau mai multe zeci de mii de km si se vedea la ochi uzura. Muchia de etansare nu mai era vie, era aplatizata cateva zecimi. La cele in discutie ne-am uitat cu lupa in soare mai multi si nu am vazut nici o diferenta. A dracului chestie si suspensiile astea.

acu exagerezi tu ,cateva zecimi inseamna ca guma nu mai atinge jamba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevaru' e ca se vad la ochiometru simeringurile obosite. E plauzibila si explicatia lui TNG cu ovalizarea momentana care a permis trecerea uleiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

acu exagerezi tu ,cateva zecimi inseamna ca guma nu mai atinge jamba

Interiorul simeringului masurat liber este cu cel putin 1mm mai mic decat diamertul jambei. Cateva zecimi uzura din buza de etansare in mod normal nu conteaza, este compensata de strangerea arcului. Zona crepusculara!!! Deocamdata s-au schimbat toate simeringurile si unde curgea si unde nu, iar in weekend vad ce se mai intampla. Probabil nu vor mai curge. Intrebarea era pe la anu in iarna. Sigur le voi unge si am sa le mai misc din cand in cand.

Evident dupa cateva sute de km problema pare ca s-a rezovat. Nu mai curge nimic. Am devenit paranoic si la fiecare oprire verific.

Am mai gasit asta. A folosit cineva metoda/scula? Si eventual cu ce rezultate?

http://sealmate.net/

Filmuletul este destul de explicit.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare ...

 

Eu acum cand o sa scot moto de la iernat dupa 2 luni si 2 saptamani ... ar fi bine daca as unge jamba ? Adica sa nu amorseze pe uscat ?

 

E furca USD ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interiorul simeringului masurat liber este cu cel putin 1mm mai mic decat diamertul jambei. Cateva zecimi uzura din buza de etansare in mod normal nu conteaza, este compensata de strangerea arcului. Zona crepusculara!!! Deocamdata s-au schimbat toate simeringurile si unde curgea si unde nu, iar in weekend vad ce se mai intampla. Probabil nu vor mai curge. Intrebarea era pe la anu in iarna. Sigur le voi unge si am sa le mai misc din cand in cand.

Evident dupa cateva sute de km problema pare ca s-a rezovat. Nu mai curge nimic. Am devenit paranoic si la fiecare oprire verific.

Am mai gasit asta. A folosit cineva metoda/scula? Si eventual cu ce rezultate?

http://sealmate.net/

Filmuletul este destul de explicit.

Functioneaza daca faci asta imediat ce vezi primele semne de ulei. Am experimentat odata cu un plastic ce respecta aproximativ forma si marimile. Dar nu cred ca functioneaza de 5 ori la rand, ca sa faci 80.000 cu niste simeringuri. Am indoieli ca functioneaza la furcile neserviceate de 40.000. Ce scot eu din ele, mizerie si uleiuri ce seamana mai mult cu apa murdara .....

 

Ca si concluzie parerea mea e ca functioneaza, ca metoda de avarie, pana iti faci timp (pt multi motociclisti, banii) sa faci revizia de furca.

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curios este ca la mine uleiul era curat, ca nou, iar simeringurile nu aveau nicio urma de uzura comparate cu cele noi. Mizeria in spatele simeringurilor lipsea cu desavarsire.Mi-a comandat un prieten scula din plastic si saptamana viitoare soseste. Daca sufera careva de aceeasi boala acord tratament gratuit pt verificarea eficientei.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...