Sari la conținut

CBR 600 F4 moare la relanti


Oryon
 Share

Postări Recomandate

De ceva vreme am problema asta, initial am schimbat bateria si a fost ok o vreme (in care nu am mers prea mult) dar se pare ca problema a revenit.

 

In momentul in care motorul este cald si intra ventilatorul in functiune, astfel avand toti consumatorii porniti (far, semnal, stop frana, ventilator), la relanti rabla va tinde sa moara. La inceput mai putin sesizabil, cu cat stau mai mult cu cat efectul va fi mai pronuntat pana va crapa intr-un final apoteotic.

 

Acu', rationamentul meu este urmatorul. Rog a-mi spune daca am gandit bine :)

 

Motocicleta incarca. Turata nu mai moare, si porneste in regula dupa ce moare. Daca ii infig un voltmetru in borne, tensiunea e undeva pe la 12.8 in mod normal, dar scade pe la 11.5 cu toti consumatorii in functiune. Sa fie o problema cu releul/statorul chiar daca incarca? Releul se incinge ceva, nu-mi dau seama daca e normal (frige ceva, poti tine mana pe el cu putin strans din dinti). E oarecum evident ca daca ii mai scot din consumatori (sting farul) problema dispare intr-o oarecare masura.

 

Ce e de facut? Am auzit de idei de genul montat radiator/ventilator pe releu, dar parca n-as face asa ceva, incat motorul n-a facut intotdeauna asa, deci mi se pare ca doar as evita problema in loc s-o rezolv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa iti incarca intre 13.8-14.4V.Verifica pe toata plaja de turatie cum incarca.La mine la 1500 ture incarca cu 14.4V si dupaia fluctueaza intre 14.4-14V.

Nu conteaza cati consumatori iti intra,daca sunt cei originali nu trebuie sa fie vreo problema.Totusi poti sa verifici daca ai contacte oxidate la vrun consumator(asta daca faci o legatura intre muritul motorului si pornitul consumatorului).

Ai grija la sistemul de incarcare ca poti sa zici "pa-pa" la baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ai exact aceeasi problema ca mine si inca alti cativa posesori de F4 de pe forum. De vara trecuta incerc si eu sa ii dau de cap. Releul incarca,am verificat si curatat ventilatorul,incercat cu baterie noua,schimbat bujii,refacut carburatie, acum e in stadiul de verificat instalatie electrica...poate releul pierde curent cand se incalzeste,poate ii trebuie unul mai mare,poate bobinele de inductie se dilata prea mult la cald si moare vreun cilindru cand e la relanti si atunci da si ea sa moara,am mai auzit ca ar putea fi din cdi cand se incalzeste...dar chiar asa,atatea F4 uri cu buba asta si nu reusim sa o rezolvam? The curse of tuthankamon F4,wtf...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat cu aparatul pe borne in ture si n-are probleme. Turata un pic sare in 14+ fara probleme. Singurul consumator care nu e original e farul (xenon) dar il am de ceva vreme si n-a facut probleme multa vreme dupa instalare. Sigur fac o legatura intre consumatori si muritul motorului. Mi se pare ca si cum n-ar avea destul curent la relanti sa le sustina pe toate (se vad inclusiv becurile in bord scazand in intensitate) si incepe sa dea aprinderea rateuri (???).

 

Cu releul pierzand curent nu stiu ce sa zic. O fi posibil sa nu mai functioneze in conditii optime pe masura ce se incinge. Si atunci e un semn ca trage sa moara si trebuie schimbat? Sincer ma asteptam sa nu mai incarce si sa crape bateria daca era o problema cu incarcarea. Dar de incarcat clar incarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si io am avut problema asta si rezolvarea (la mine) am spus-o pe alt topic. alt releu + alta baterie... dar ca sa nu dai banii pe un releu nou imprumuta unu de la vreun prieten si vezi cum se manifesta :)

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si io am avut problema asta si rezolvarea (la mine) am spus-o pe alt topic. alt releu + alta baterie... dar ca sa nu dai banii pe un releu nou imprumuta unu de la vreun prieten si vezi cum se manifesta :)

 

bafta

Dupa multiple teste am ajuns la concluzia ca pe langa bateria noua,trebuie un nou releu. Inainte scadea incarcarea numai dupa ce se incingea mai tare,pornea ventilatorul si aveam si ceilalti consumatori. Se pare ca acum releleul a obosit si mai tare...

Spune-mi te rog de unde ai luat releul de incarcare si la ce pret? Ma gandeam sa pun un releu mai mare si sa il adaptez,ca honda tare prost a gandit cand au pus releul asta mic..,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul de fata marimea nu conteaza. cred ca tu te referi la faptul ca ai vazut relee cu radiator de racire, nu sunt sigur dar la modelul tau ai releu fara radiator, din cauza asta ti se pare mic. il schimbi cu unul cu aripioare de racire si ii mai pui si un ventilator, prelungesti viata releului cu mult. am vreo 3 relee prin garaj, daca te int da-mi pm si iti fac tot montajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa multiple teste am ajuns la concluzia ca pe langa bateria noua,trebuie un nou releu. Inainte scadea incarcarea numai dupa ce se incingea mai tare,pornea ventilatorul si aveam si ceilalti consumatori. Se pare ca acum releleul a obosit si mai tare...

Spune-mi te rog de unde ai luat releul de incarcare si la ce pret? Ma gandeam sa pun un releu mai mare si sa il adaptez,ca honda tare prost a gandit cand au pus releul asta mic..,

 

mie mi l-a cumparat cineva de pe ebay (UK) daca ai cont sau cunosti pe cineva care are si iti poate lua

RELEU INCARCARE

 

LE. poti sa iei legatura cu userul Garcya si uite si un topic cu anuntul lui /index.php?/topic/600380-piese-si-accesorii-moto-din-anglia/

 

bafta

Editat de Clever
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi l-a cumparat cineva de pe ebay (UK) daca ai cont sau cunosti pe cineva care are si iti poate lua

RELEU INCARCARE

 

LE. poti sa iei legatura cu userul Garcya si uite si un topic cu anuntul lui /index.php?/topic/600380-piese-si-accesorii-moto-din-anglia/

 

bafta

 

Am si eu F4, i-am dat releul jos de pe cadrul unde vine prins, am sters bine peretele si spatelele releului, i-am aplicat pasta termoconductoare(de la coolere pt. procesor). Cand l-am dat jos pe perete era deja un strat de mizerie, praf. Mentionez ca releul nu e cu aripioare de racire. pana acum nu ma plang.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu F4, i-am dat releul jos de pe cadrul unde vine prins, am sters bine peretele si spatelele releului, i-am aplicat pasta termoconductoare(de la coolere pt. procesor). Cand l-am dat jos pe perete era deja un strat de mizerie, praf. Mentionez ca releul nu e cu aripioare de racire. pana acum nu ma plang.

Am schimbat si bateria si releul, am luat unul cu radiator si momentan pare sa fie ok:) releul nu mai functiona bine dupa ce se incalzea..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Okay, update. Verificat incarcarea temeinic cu un amic si minimum minimorum voltaj care iese din baterie cu toti consumatorii porniti e 12,6 / 12,8. 14+ la relanti cu nici un consumator. Mie mi se pare ca incarca perfect. Releul e unul aftermarket cu aripioare de racire, etc.

 

Nici un scurt in sistem, nimic. Ce am observat mai dubios in schimb e ca stopul de frana suge circa 3 amperi + 1 amper pozitie, ceea ce mi se pare absolut imens. In momentul de fata singura ipostaza in care mai moare e cu toti consumatorii porniti daca tin frana.

 

Bizar.

 

Urmeaza data jos toata fata si instalatia electrica luata la puricat.

 

Pana una alta merg cu un singur bec pe stopul spate si nu mai face, cel putin aparent. Lol.

Editat de Oryon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3A nu e deloc enorm, in general becurile de frana au 21W, cum tu ai 2 becuri, deci teoretic 42W, la 12V asta inseamna un curent de 3.5A.

Eu cred ca problema ta e releul, bateria sau ambele. Unele baterii inainte sa moara de tot se comporta foarte ciudat si genereaza masuratori eronate si/sau functionarea defectuoasa a releului. La fel se intampla si cu releele, inainte sa moara de tot merg cu intermitente mai ales cand se incalzesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3A nu e deloc enorm, in general becurile de frana au 21W, cum tu ai 2 becuri, deci teoretic 42W, la 12V asta inseamna un curent de 3.5A.

Eu cred ca problema ta e releul, bateria sau ambele. Unele baterii inainte sa moara de tot se comporta foarte ciudat si genereaza masuratori eronate si/sau functionarea defectuoasa a releului. La fel se intampla si cu releele, inainte sa moara de tot merg cu intermitente mai ales cand se incalzesc.

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok:

:D subscriu!

cu releul si bateria noi problema a disparut! long live TNG :ok:

cauta totusi sa nu ai si vreun scurt pe fire, cum eu initial aveam niste depozite de carbune pe bobinajul de la ventilator. succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D subscriu!

cu releul si bateria noi problema a disparut! long live TNG :ok:

cauta totusi sa nu ai si vreun scurt pe fire, cum eu initial aveam niste depozite de carbune pe bobinajul de la ventilator. succes!

Sar-mana! :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Aceeasi problema o am si eu... Initial nu mai incarca deloc, asa ca am schimbat releul de incarcare cu unul de suzuki cu aripioare de racire (nu zuzuki-ul are aripioare de racire ci releul :blbl: ). S-a rezolvat problema cu incarcarea dar acum dupa ce porneste ventilatorul, la relanti, da sa moara motorul (12,5-12,8 V). In mers, trebuie sa merg cu farul stins sau cu motorul turat daca porneste ventilatorul pentru a evita acea balbaiala datorata consumului mare. Am incercat cu alta baterie dar problema a ramas aceeasi. Cu ce releu de incarcare ati rezolvat problama(cei care au rezolvat-o)? O sa verific si eu ventilatorul dar mi-e cam greu sa cred ca asta ar fi motivul consumului mare. Daca ati gasit si alte solutii, astept sfaturi :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 6 months later...

Aceeasi problema o am si eu. Sau mai bine zis CBR-ul meu....

 

Am imbunatatit situatia initial cu un regulator de tensiune de suzuki, am adaugat si un ventilator foarte mic, dar tot se manifesta urat.

Dupa ce am cumparat o baterie Varta noua(ytx9-bs) situatia a ramas aceeasi.

Am hotarat sa cumpar un regulator SH de honda CBR F4i care are si elementi de racire(aripioare) si am reusit iar sa imbunatatesc situatia, dar nu am rezolvat problema complet.

 

Am inteles ca prin utilizarea unei baterii Yuasa se poate rezolva perfect problema! Desi mi se pare absurd.... Vreo parere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce treaba are marca baterii???Cu bujiile cum stai?



Schimba-i bujiile.Ele cand se uzeaza la temperaturi mari incep sa nu mai lucreze si daia da sa iti "moara" motorul.O sa vezi ca am dreptate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

mai degraba par a fi spire in scurt in statorul magnetoului de la descrierea voastra (daca se schimba regulatoru si tensiunea e tot sub 13 V). Se poate verifica cu un aparat de masura dupa valorile date in manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...