Sari la conținut

Un motor, O problema, 0 mecanici !


reltih
 Share

Postări Recomandate

nu stiu cum trebuie sa arate acea pompa de spritz si nici daca are asa ceva, in afara de jiglere, cui pontou, plutitor si membrane nu prea mai ai ce demonta de pe carburatoarele astea, daca stiti voi cum arata eu sunt bucuros sa le mai desfac inca o data sa verific si asta :rolleyes:

Duda cu socul tras face rau oricum motorul fiind cald, am incercat si varianta asta :friends:

Editat de reltih
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 117
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am dat cu spray dupa ce am demontat membranele si oricum au mai fost desfacute acu cateva zile si nu erau fisurate, mersi de sugestie :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"motorul trage normal, nu da rateuri pe evacuare, porneste la sfert si se comporta ca un motor normal pana in momentul in care tragi de gaz foarte brusc de la 3500 - 4000 rpm in special in treptele 3-4 si foarte rar in a 5-a, practic atunci are o ezitare ca si cum nu i-ar veni suficienta benzina, senzatia este ca si cum ai ramane fara benzina si

dureaza o secunda, dupa ce se balbaie si trece de acel prag de o secunda se tureaza normal si merge normal."

 

Aceeasi simptoma o prezinta si f-ul meu de ceva vreme. Spre deosebire de TA, se intampla in treapta 4-5 si doar la ture mai lungi (>200km). Mi s-a intamplat de 4-5 ori pana acum. Sunt curios cum vei rezolva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei, mersi ca m-ai lamurit cu pompa de spritz, dupa fiecare test am scos bujiile si erau uscate si albicioase, amestecul fiind un pic spre sarac, iar la 2 bujii pe cilindru chiar nu cred ca o tzara mai multa benzina ar putea pune probleme de ardere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaa, bun, am lamurit-o, transalpu nu are asa ceva :blbl: iti pun o poza cu acele de transalp

 

ceva m-a pus pe ganduri insa, mi-a mai zis cineva ieri de chestia cu pompa de spritz si va intreb acu' nu cumva de asta face ? ca nu are ?

poate asa fac toate dracu si oi fi eu mai satanist :scratch:

 

cine imi da un transalp in teste ? promit sa-l fac sa dea'n nas :banana:

post-41938-0-69576400-1334735383_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai spus-o si pe topicul lui Valentin, si o repet si aici, poate-poate...

 

Asadar... aceeasi problema o am si eu la Fazer600 din '99. Motocicleta a stat un an pe bara si apoi am pus-o la punct. Eh, dupa schimbul firesc de consumabile, am bagat si o reglare/curatare/sincronizare la carburatoare. Inainte de toata tarasenia asta, consumul meu in oras era cam de 8,5. Dupa reglajul de carburi, consumul a scazut pe la 6.5 in oras la mers normal si undeva spre 7,5 la un mers mai agresiv/turat. Problema a aparut la drum lung, cand intr-a sasea, la 130-140 km/h, turatie constanta, bag mana-n gaz blana. Atunci are o exitare ca si cum nu ar mai avea deloc putere, si apoi tasneste si merge normal. La fel se intampla si la viteza mai mare, gen constant 170-180 km/h - ezita cand mai bag mana-n gaz, dar parca nu asa mult ca la viteza mai mica. Am vorbit cu baietii care mi-au sincronizat carburile si mi-au zis ca am o membrana fisurata pe unde trage aer fals si au lasat aerul aproape la minimum. Daca accelerez progresiv si schimb in ture inalte, ezitarea nu mai apare si accelereaza calumea. Luna viitoare dau comanda de membrane (la mine costa cam 120 E setul de 4 membrane cu tot cu transport - de asta am amanat atat de mult schimbarea lor) si le fac o vizita baietilor sa le monteze si sa regleze din nou carburile sa vedem ce iese.

 

Ma gandesc ca tu daca ai toate alea ok, sa ii dai un pic mai multa benzina, vezi ce se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca nu e solutie ceea ce spun, dar poate va da o idee. Stiu trei KLE-uri care au acelasi simptom. Noi nu prea ne-am batut capul sa o rezolvam, doar am constatat-o. Se manifesta cam in orice treapta pe la 5500 rpm. Pe mine nu ma deranjeaza. Cand merg pe modul "veteran" n-am nevoie de zvac, iar pe modul "satanist" oricum nu scad sub 7-8000 rpm. Mobrele de care zic n-au probleme vizibile de carburatie sau aprindere si au intre 40000 si 110000 km. la bord.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Metal Heart, astazi cand scap de la munca, daca nu ploua desfac iar carburile si incerc sa maresc nivelul plutitoarelor, alta varianta de imbogatire a amestecului la transalp nu stiu.

Astazi de dimineata venind spre munca am facut si testul cu busonul scos, insa fara rezultat, dar va dau o noua tema, azi a fost mai frig decat de obicei dimineata si am constatat ca nu facea, de abia cand m-am apropiat de munca si s-a incalzit cat de cat motoru a inceput simptomul, acu ma gandesc ca la rece merge oricum mai bogat sau e ceva care lucreaza termic :baldy:

 

Discurile de ambreiaj cum sunt? Nu au obosit?

Patrick, ambreiajul a fost schimbat anul trecut si din cate imi dau eu seama nu patineaza inca, de asemenea motoreta nu se tureaza in gol ca si cand ar patina ambreiajul.

Editat de reltih
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Pegaso-ul meu nu face asa ceva... dar, la CDI-ul de Pegaso, BMW F 650... etc, CDI-ul comuta electronic avansul la aprindere in jurul turatiei de 4000 rpm.

Daca si la tine e tot asa, banuiesc ca asta este explicatia, mai ales ca ai alt cdi decat cel original.

In cazul asta nu ai ce sa ii faci... doar sa ii dai in goarna dupa turatia respectiva... sau mult mai inainte.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cdi este de la ignitech si functioneaza ireprosabil

 

Ce harta de aprindere ai pe CDI-ul Ignitech?

 

Din ce am observat eu hartile celor de la Ignitech au avansul mai mic decat cel standard, probabil pentru a evita detonatiile si problemele "legale" ce ar putea surveni in urma inlocuirii CDI'ului...

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yo4hgx cdi-ul ignitech este fix cum l-am primit, desi e programabil nu m-am jucat la el, totusi nu a facut asa si anul trecut avand acelasi cdi.

km453 si eu stiu de ce te tot ajunge saracia dar tot din principiu nu-ti spun cum sa scapi de ea :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yo4hgx cdi-ul ignitech este fix cum l-am primit, desi e programabil nu m-am jucat la el, totusi nu a facut asa si anul trecut avand acelasi cdi.

 

Am inteles, desi am incercat sa citesc cu atentie se pare ca acest detaliu mi'a scapat. Atunci probabil ramane sa te concentrezi pe carburatie...

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema am sesizat-o pe la km700 cand m-am gandit ca ar trebui sa ma dau un pic la ea sa vad si eu cum trage, de Multam !

 

Draga forumistule,

 

cine ti-a zis tie ca la 700 de km dupa resegmentare poti sa te "dai la motor" ca sa vezi ce poate face?

Daca nu ti-a zis nimeni si ai facut-o pe barba ta, afla ca ai facut o maaaare magarie!

Un motor resegmentat trebuie sa parcurga o perioada de rodaj. Perioada asta de rodaj se calculeaza in functie de

tipul de segmenti folositi la resegmentare. Daca ai bagat segmenti aftermarket, trebuie sa urmezi specificatiile producatorilor, referitor la rodaj. O sa-ti zica acolo un numar de kilometri in care nu ai voie sa ajungi la "linia rosie" adica la turatia la care motorul tau are puterea cea mai mare. Daca ai bagat segmenti OEM atunci trebuie sa mergi pe mana lui nenea Honda care, in manual o sa-ti zica cum sa rodezi motorul (e acelasi rodaj ca si in cazul in care motorul este nou).

Oricum, in ambele cazuri, nu ai voie sa ajungi cu motorul in regimul maximal de lucru (putere maxima) in prima mie de km, pentru ca risti griparea motorului. Faptul ca ai schimbat uleiul la 600 de km este deja un lucru rau, acesta trebuia schimbat muuult mai repede, adica pe la 300 de km si apoi pe la 1600 km. Trebuie schimbat si filtrul de ulei la fiecare schimb, dar asta banuiesc ca ai facut-o!

Cel mai clar simptom ca motorul tau nu este rodat este tocmai asta, ca are ezitari de putere cand il soliciti. Las-o moale, schimba-i uleiul si filtrul din nou, nu-l mai tura si mergi cu el normal pana pe la 1500 de km.

Poti sa rejetezi carburatorul, cat vrei tu! Poti sa te joci la amestec, la cui la orice ca tot nu o sa mearga bine motorul pana nu se va roda complet!

Asta e, daca ma crezi , bine, daca nu iar e bine!

Spor la rodat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai scris destul de mult si ti-as da si dreptate, insa cine a pomenit ceva de linie rosie ? ti se pare ca de la 3500 la 4000 e forja avand in vedere ca intra pe rosu aproape de 9000 ? cu motoru se merge in regim de 4000 / 4500 de ture cat se poate de constant si fara accelerari bruste, daca tu imi dovedesti ca la 700 de km doar pt ca am vrut sa vad cum trage am bagat mana in ea la 3500 si a urcat doar 1000 de ture iti afecteaza segmenti sau rodaj, jur pe rosu ca desfac maine motoru si mananc segmentii aia.

iar ca acum fac niste teste in acelasi fel la 3500 o ciupesc si nici macar nu ajunje la 4000 ca sa-mi dau seama ca inca mai face, crezi tu ca afecteaza rodajul, eu fac ca tine si o las in pace.

un motor chiar si nerodat nu are voie sa faca asa ceva, ever !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turatia in sine nu este importanta, atata timp cat este sub linia rosie. Important este timpul cat este tinut motorul la acea turatie si sarcina de pe motor! La 4500 rpm ai aproape tot cuplul disponibil, dar puterea motorului e abia la jumate.

Ideea de baza la rodaj nu este turatia, ci regimul in care exploatezi motocicleta.Trebuie sa schimbi des vitezele pentru ca motorul sa nu "lucreze" mult si sa sa supraincinga .

Faptul ca ai mers atat timp (700 km) cu o turatie sub 3500 rpm poate determina aparitia unui fenomen numit "glazing" (glazurare) cilindrilor. Adica se depune pe peretele cilindrului un strat subtire de ulei care datorita temperaturii oxideaza si ramane acolo.In acest moment rodajul segmentilor ia sfarsit (nu se mai poate realiza) si motorul o sa consume mult ulei. Partea proasta este ca aces fenomen nu poate fi "reparat" decat prin honuire (adica demontarea cilindrilor!).

Un alt aspect important este uleiul folosit in rodaj. Uleiul sintetic este total contraindicat pentru perioada de rodaj. Trebuie de asemenea reverificat jocul termic dupa aproximativ 800 km de roadaj si pe la 1000 km trebuie reverificata strangerea chiulasei.

 

Deci nu faptul ca l-ai dus la 4000 ture a fost rau, ci faptul ca nu l-ai turat pentru scurte perioade de timp, pana sub linia rosie (adica maxim 8000 rpm)!

 

alexen asta abereaza pe tot forumul, nu a mers in viata lui cu un motor cu 0km sau cu unul cu RK , rodajul la segmentare(doar) e arhi suficient 500km si schimbul de ulei aferent.

 

 

Tu de unde stii lucrurile astea, cred ca stiu destule lucruri despre rodaj incat sa-mi exprim o parere pe topicul asta!

Ce-i drept, eu am rodat motoare Wankel, dar nah...la motoarele in V e mai complicat :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Faptul ca ai mers atat timp (700 km) cu o turatie sub 3500 rpm poate determina aparitia unui fenomen numit "glazing" (glazurare) cilindrilor. Adica se depune pe peretele cilindrului un strat subtire de ulei care datorita temperaturii oxideaza si ramane acolo.In acest moment rodajul segmentilor ia sfarsit (nu se mai poate realiza) si motorul o sa consume mult ulei.

 

intreb si eu ca baiatul de mai sus ...Rili ? oau....:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu de unde stii lucrurile astea, cred ca stiu destule lucruri despre rodaj incat sa-mi exprim o parere pe topicul asta!

Ce-i drept, eu am rodat motoare Wankel, dar nah...la motoarele in V e mai complicat :)))

daca la un banal schimb de segmenti rodezi 1500 km atunci la un motor nou cat se face rodajul? mi se pare o aberatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uau ! Rili?

Yes!

 

 

intreb si eu ca baiatul de mai sus ...Rili ? oau....:)

Of course my horse!

 

daca la un banal schimb de segmenti rodezi 1500 km atunci la un motor nou cat se face rodajul? mi se pare o aberatie

 

La un motor nou rodajul este facut de catre fabricant, pe standuri, in fabrica! Cu toate acestea, in prima mie de km (adica dupa ce este vandut motorul montat pe motocicleta) trebuie sa respecti indicatiile dealer-ului referitoare la un nou rodaj, care se face in complet de aceasta data (adica motor + cutie + tren de rulare ).

Cand schimbi segmentii, practici faci ce face fabrica doar ca tu nu ai stand de rodaj! Asa ca trebuie sa faci rodajul motorului montat pe motocicleta, tot 1000 km!

post-13388-0-60604900-1334768290_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...