Taz Asg Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 @Tiranspider Dau un exemplu: CRF250r, pe carburatie. de fabrica avea urmatoarele jiglere pe chart-ul de altitudine 0-300m. mainjet 160, slowjet 40! pe ea avea montat mainjet 172, slowjet 48! Avea amestecul extrem de bogat! bujia iridium de fabrica era neagra si plina de calamina! ghici ce: tot pornea din 3-4 pedale! amestec bogat nu inseamna carburator dereglat inseamna carburator reglat pe amestec bogat doar in cazul dereglarii carburatiei apare fenomenul de condensare lichida si aderare la suprafata metalica. treliul conduce curentul catre masa in loc sa mearga prin electrodul de iridiu si sa faca scanteie. o bujie fleasca nu e tot una cu o bujie cu depuneri de calamina. in alta ordine de idei tinand cont ca bujiile is impereceate 2x2, daca o bujie se uda, implicit pune la masa si scanteia de la bujia legata in paralel pe bobina. astfel motorul merge din doi in doi pe o bobina Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze. Asta e topic tehnic sau de sto ? pai eu ce zic. degeaba pui bujie de aia sau de aia daca ai carburatia zdrente. mergi cu carburatoarele ,montate pe mobra in prealabil, la verificat sincronizat apoi o sa poti pune minuni de alea cu treliu strontiu. in ceea ce priveste distributia, citez " imi zornaia rau lantul de la distributie, dupa ce am schimbat uleiul zgomotul a disparut " la cutia de viteze alta e buba. de obicei cand o cutie de viteze caraie e din cauza becului de a 5-a Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 amestec bogat nu inseamna carburator dereglat inseamna carburator reglat pe amestec bogat doar in cazul dereglarii carburatiei apare fenomenul de condensare lichida si aderare la suprafata metalica. treliul conduce curentul catre masa in loc sa mearga prin electrodul de iridiu si sa faca scanteie. o bujie fleasca nu e tot una cu o bujie cu depuneri de calamina. in alta ordine de idei tinand cont ca bujiile is impereceate 2x2, daca o bujie se uda, implicit pune la masa si scanteia de la bujia legata in paralel pe bobina. astfel motorul merge din doi in doi pe o bobina pai eu ce zic. degeaba pui bujie de aia sau de aia daca ai carburatia zdrente. mergi cu carburatoarele ,montate pe mobra in prealabil, la verificat sincronizat apoi o sa poti pune minuni de alea cu treliu strontiu. in ceea ce priveste distributia, citez " imi zornaia rau lantul de la distributie, dupa ce am schimbat uleiul zgomotul a disparut " la cutia de viteze alta e buba. de obicei cand o cutie de viteze caraie e din cauza becului de a 5-a nu-i chiar asa. scanteia alege calea cu cea mai mica rezistenta. doua bujii n-or sa aiba niciodata aceeasi rezistenta, dupa logica asta ar trebui sa mearga motoarele prin excelenta "din doi in doi" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 nu-i chiar asa. scanteia alege calea cu cea mai mica rezistenta. doua bujii n-or sa aiba niciodata aceeasi rezistenta, dupa logica asta ar trebui sa mearga motoarele prin excelenta "din doi in doi" pai eu ce zic, rezistenta e mai mica la aia fleasca deci daca ai un carburator dereglat si uda bujia, trage dupa el si bujia pereche de aia e bine sa faci carburatia apoi sa pui de aia cu trel... iridiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 pai eu ce zic, rezistenta e mai mica la aia fleasca deci daca ai un carburator dereglat si uda bujia, trage dupa el si bujia pereche de aia e bine sa faci carburatia apoi sa pui de aia cu trel... iridiu chiar si intre doua bujii "ne-fleasca" una o sa aiba rezistenta mai mica, deci dupa logica pe care ai expus-o ar trebui sa nu mearga bobinele duble. cand de fapt merg bine-merci! )) uite caz practic la o vechitura vai mama ei, sa nu zicem ca e cine-stie-ce tehnologie acolo in cea bobina, chiar e legata in banda textila. dnepr. sincronizarea cilindrilor se facea prin punerea unei pipe "la masa". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 chiar si intre doua bujii "ne-fleasca" una o sa aiba rezistenta mai mica, deci dupa logica pe care ai expus-o ar trebui sa nu mearga bobinele duble. cand de fapt merg bine-merci! )) uite caz practic la o vechitura vai mama ei, sa nu zicem ca e cine-stie-ce tehnologie acolo in cea bobina, chiar e legata in banda textila. dnepr. sincronizarea cilindrilor se facea prin punerea unei pipe "la masa". ba merg, pentru ca is devazate la aprindere, practic ele cele doua dau scanteie in acelasi timp dar una aprinde alta nu.si merg normal. eu ma refer la altceva , in caz de nefunctionalitate a unei bujii o face si pe cealalta sa nu mearga sau sa mearga slab. chiar si intre doua bujii "ne-fleasca" una o sa aiba rezistenta mai mica, deci dupa logica pe care ai expus-o ar trebui sa nu mearga bobinele duble. cand de fapt merg bine-merci! )) uite caz practic la o vechitura vai mama ei, sa nu zicem ca e cine-stie-ce tehnologie acolo in cea bobina, chiar e legata in banda textila. dnepr. sincronizarea cilindrilor se facea prin punerea unei pipe "la masa". oricum rezistenta e diferita si e data de lungimea fisei, dar asta e alta poveste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 tocmai ca-s diferite rezistentele ar trebui sa nu mearga decat una. in plus daca pui o fisa la masa cealalta va merge fara probleme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 tocmai ca-s diferite rezistentele ar trebui sa nu mearga decat una. in plus daca pui o fisa la masa cealalta va merge fara probleme... pai nu are cum ca se descarca scanteia pe acolo pe unde intampina rezistenta mai mica, si in bujia pereche ajunge doar surplusul de tensiune care nu incape pe fisa pusa la masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 tu vorbesti serios? )))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skizzo Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze. Asta e topic tehnic sau de sto ? nu e "de sto" lipton, si scz daca asta ti se pare Sunt incepator, am vrut sa imi pornesc motorul acum 2 sapt si m-am lovit de un "refuz" din partea lui. am inecat-o de cateva ori intr-o perioada foarte scurta de timp iar un prieten mi-a recomandat sa le schimb. de asta am postat aici pt ca voiam sa stiu si parerile voastre. oricum pana acum s-a vorbit numai in contradictoriu .. asa ca inca nu sunt lamurit in totalitate in privinta schimbarii bujiilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) hai sa facem sa fie mai simplu: plusuri bujii iridium: 'viata' indelungata. pornire mai usoara la 'rece' (dar daca nu ai carburatoarele curate si reglate, nu vor face minuni). astea sunt marile plusuri ale bujiilor iridium! minusuri:costul! cine crede ca au minusuri/plusuri sa adauge! Editat Martie 4, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 hai sa facem sa fie mai simplu: plusuri bujii iridium: 'viata' indelungata. pornire mai usoara la 'rece' (dar daca nu ai carburatoarele curate si reglate, nu vor face minuni). astea sunt marile plusuri ale bujiilor iridium! minusuri:costul! cine crede ca au minusuri/plusuri sa adauge! si eu ce spanacul lui Popey Marinarul zic de ceva vreme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) Tu ai zis ca se ineaca mai repede! Nu are legatura inecatul ci cu carburatoarele uzate sau jigloare infundate! ceva in genul: motocicleta nu porneste din diferite motive! hai sa pun iridium si va porni! nu, nu e asa! ps: de cand am motociclete nu am reusit sa inec niciuna! de ce oare?! Editat Martie 4, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 am zis ca se ineaca mai repede daca are carburatoarele dereglate. daca pune iridiu pe un motor cu carburatia facuta e ok pai nu a zis nimeni ca nu merg pe carburatie:) lumea a zis ca in cazul in care ai carburatia reglata prost, sau dereglata, bujia cu iridiu se uda mai repede fata de aia clasica. daca ai carburatia boboc poti sa pui si bujie cu treliu nu doar cu iridiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 ps: de cand am motociclete nu am reusit sa inec niciuna! de ce oare?! Poate pentru ca toate stiau sa inoate?... Lasand gluma la o parte, la motoarele pe carburatie clasica bujiile irridium nu ofera nici un castig in performanta (putere, consum, etc...) ci doar, si aici o sa revin, longevitate sporita. Irridium-ul este mai dur, are punctul de topire mai ridicat, proprietati superioare de conducator electric...etc., fapt ce a permis reducerea diametrului electrodului pentru concentrarea mai buna a scanteii. Bujiile irridium au nevoie de un curent mai mic pentru initierea scanteii. Din acest motiv, motoarele concepute sa functioneze cu bujii irridium au bobinele mai mici (in general bobine independente pe fiecare cilindru, incastrate in pipe) si nu vor functiona (bine) cu bujii clasice. Reciproca nu e valabila, insa alte avantaje (sesizabile) in afara longevitatii nu sunt evidente. Oricum, longevitatea este discutabila. O bujie irridium va fi mai longeviva doar daca motorul functioneaza in parametri normali: temperatura, compresie, lipsa detonatiilor... etc. altfel, desi electrodul va rezista mai bine abuzurilor materialul ceramic izolant poate ceda prematur si creea probleme, exact ca la orice alta bujie normala. Desi fara legatura directa cu subiectul dezbatut, este interesant de reamintit ca la motoarele 4L cu 2 bobine de inductie (wasted spark) si bujii clasice este recomandat ca bujiile de pe fiecare bobina sa fie inversate intre ele din timp in timp. Explicatia este polarizarea curentului - faptul ca bujiile fiind plasate pe ambele capete ale secundarului bobinei, una va lucra cu curent pozitiv iar cealalta cu curent negativ. Fara a intra in detalii tehnice insipide, ... practic la bujiile polarizate negativ se va uza electrodul central pe cand le celelelate cel de la masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Desi fara legatura directa cu subiectul dezbatut, este interesant de reamintit ca la motoarele 4L cu 2 bobine de inductie (wasted spark) si bujii clasice este recomandat ca bujiile de pe fiecare bobina sa fie inversate intre ele din timp in timp. Explicatia este polarizarea curentului - faptul ca bujiile fiind plasate pe ambele capete ale secundarului bobinei, una va lucra cu curent pozitiv iar cealalta cu curent negativ. Fara a intra in detalii tehnice insipide, ... practic la bujiile polarizate negativ se va uza electrodul central pe cand le celelelate cel de la masa. pai da, asta din cauza ca, privind din punctul de vedere al unui electrician curentul "ba e , ba nu e", iar din punctul de vedere osciloscop, curentul e o sinusoida care trece ba la + ba la - . . io creca din cauza asta la motoarele 4l cu bujiile legate cate doua pe bobina, cand e partea pozitiva a alternantei pe o bujie si face scanteie, pe bujia alalta e partea negativa a semialternantei si face contrascanteie. dupa cum bine stim scanteia afecteaza electrodul central iar contrascanteia electrodul de masa. asta fiind motivul pentru care cercetatorii japonezi au creat bujia fara electrod de masa. nemaifiind electrod de masa contrascanteia nu are ce sa afecteze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Contrascanteia asta... e o figura de stil? Ca nu am mai auzit de ea pana acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 (editat) http://shop.yoshimura-jp.com/en/product/syousai.php?id=1684 Contrascanteia asta... e o figura de stil? Ca nu am mai auzit de ea pana acum pai e simplu: se compune din "actiune" la care se adauga "contra" actiune - contraactiune masuri - contramasurimanevre - contramanevre cazuri speciale intalnim in urmatoarele situatii: medic-paramedic trasnet-paratrasnet Editat Martie 5, 2013 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Ai si-o pozã cu ea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 =))))))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Ai si-o pozã cu ea? am pus link Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 ba ce tari sunteti...)))cand vreau sa ma binedispun..doar imi arunc ochii pe topicurile astea..si uahh..ce bine rad... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Poate pentru ca toate stiau sa inoate?... Lasand gluma la o parte, la motoarele pe carburatie clasica bujiile irridium nu ofera nici un castig in performanta (putere, consum, etc...) ci doar, si aici o sa revin, longevitate sporita. Irridium-ul este mai dur, are punctul de topire mai ridicat, proprietati superioare de conducator electric...etc., fapt ce a permis reducerea diametrului electrodului pentru concentrarea mai buna a scanteii. Bujiile irridium au nevoie de un curent mai mic pentru initierea scanteii. Din acest motiv, motoarele concepute sa functioneze cu bujii irridium au bobinele mai mici (in general bobine independente pe fiecare cilindru, incastrate in pipe) si nu vor functiona (bine) cu bujii clasice. Reciproca nu e valabila, insa alte avantaje (sesizabile) in afara longevitatii nu sunt evidente. Oricum, longevitatea este discutabila. O bujie irridium va fi mai longeviva doar daca motorul functioneaza in parametri normali: temperatura, compresie, lipsa detonatiilor... etc. altfel, desi electrodul va rezista mai bine abuzurilor materialul ceramic izolant poate ceda prematur si creea probleme, exact ca la orice alta bujie normala. Desi fara legatura directa cu subiectul dezbatut, este interesant de reamintit ca la motoarele 4L cu 2 bobine de inductie (wasted spark) si bujii clasice este recomandat ca bujiile de pe fiecare bobina sa fie inversate intre ele din timp in timp. Explicatia este polarizarea curentului - faptul ca bujiile fiind plasate pe ambele capete ale secundarului bobinei, una va lucra cu curent pozitiv iar cealalta cu curent negativ. Fara a intra in detalii tehnice insipide, ... practic la bujiile polarizate negativ se va uza electrodul central pe cand le celelelate cel de la masa. Da, le-am invatat sa inoate! faza cu bobinele si reciproca pica! cbr 600f4 foloseste bujii 'normale', cbr 600 f4i bujii iridium- ambele au aceleasi bobine de inductie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Da, le-am invatat sa inoate! faza cu bobinele si reciproca pica! cbr 600f4 foloseste bujii 'normale', cbr 600 f4i bujii iridium- ambele au aceleasi bobine de inductie! desi in aparenta sunt la fel, I-ul din terminatie ne arata nouadespre ce e vorba de fapt. carele va sa zica, la "i" in carcasa de bobina de inductie clasica, este strecurat undercover un balast de ala slim. aaaa scuzati bujie. aaa nu, bobina.. bobina fiind slim e ok pentru bujiuce cu iridiu, dar fiind pitita in carcasa de bobina mare, bujia normala nu sesizeasa inselaciunea si se incapataneaza sa functioneze ca si cum ar avea bobina noirmala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 @tiranspider esti penibil..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.