Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Nu-s ma nici un lean... is OK. E motor 4T, nu drujba. Tu ai scos vreodata bujiile la o masina mai noua pe injectie? Bujiile arata ca scoase din cutie, nici caramizii, nici albe nici nimic, arata nefolosite :D Cu o usoara tenta caramizie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ce preferi? Albe si consum mic sau caramizii si consum crescut. motorul mergand la fel in aman2 cazurile? :)

 

Tu ce preferi? Albe si consum mic si motor mai incins, sau caramizii si consum o idee mai mare dar motor mai putin incins (presupunand ca "la mana" nu se simt diferente in functionarea motorului)?

 

In cazul amestecului e ca in viata... "mai bine un pic mai bogat decat prea sarac!"

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai dece sa te simti flatulat, e meritul mobrei :)

 

Io asta cu culoarea la bujii, ma gandesc in felu urmator: daca mobra mere bine, treaba lor ce culoare or avea. Daca nu mere bine, culoarea bujiilor e unul din indicatorii problemei, adica iti poti da seama dupa ele daca ai prea mult aer sau prea mult gaz. De asemenea, si cand se topesc, dupa cum arata spune multe despre ce e in neregula cu motoru in sine.

 

Ce ai tu acolo as caracteriza drept "slightly lean running". Si aia e asa la multe mobre ca sa treaca de ceva norme impuse de poluare si ca sa ai un consum scazut. Ca altfel l-ai putea regla ca sa iti fie caramizii bujiile si sa consume 1 litru la sulã in plus si tot asa sa mearga mobra. Ce preferi? Albe si consum mic sau caramizii si consum crescut. motorul mergand la fel in aman2 cazurile? :)

Am întrebat de curiozitate. Mai am un prieten cu acelaşi model de troacă. A mea consumă vreo 7 jumate, nici odată sub 7, iar a lui 6 jumate, abele merse în oraş.

Diferenţele între ele sunt date de anii de fabricaţie, 03 a mea- 01 a lui şi tobele, el având sport iar eu stock. Am observat că a lui se turează o idee mai uşor şi coboară mai rapid din ture.

Ar mai fi o chestie că mie îmi zornăie puţin supapele :D la rece în primul minut după pornire, deh cred că are mai mulţi kilometri. Consumabilele schimbate(mai puţin bujiile), carburatoare sincronizate la furtun cu ulei.

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

dupa citeva exeriente proaste cu bujii ngk m-am decis sa ma comut e denso ca ngk e clar ca iau degeaba. Problema e ca nu am gasit in Bucuresti un magazin care sa aduca de la denso si care sa vinda la persoane. E un importator dar nu vinde decit la firme. Are cineva idee de unde luam denso?

 

experiente negative:

- yamaha virago, schimbat ngk vechi cu ngk noi din motiv de 10.000km . Montat ngk noi luate din reprezentanta, pornit si mers 1 zi, urmatoarea dimineata nu a mai pornit si s-a inecat. Scoase bujiile, curatate, pus la loc, pornit, mers 1 zi, urmatoarea zi identic. Pus ngk vechi la loc care merg si astazi si au peste 20.000km

- yamaha pw, schimbat ngk de pe ea din cauza ca era f ruginita si motul bujiei indoit si aproape rupt. Pus ngk nou, abia a pornit si mergea oribil. Dat jos, reglata distanta, curatat, nimic, tot prost mergea. Pus bujia veche la loc cu care merge si acum.

- dr 350 schimbat denso care pierdea scintei pe la 4000 rpm, pus ngk noua, nu mai urca in ture.

 

toate bujiile au fost luate din magazin, de la magazine diferite ca de fiecare data am zis ca mi=am luat teapa cu "facaturi". Dar se pare ca toate ngk care ajung in Romania sunt facaturi asa ca eu nu mai iau ceva. Cautam denso pentru cele 3 mobre.

Editat de XorX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu de cand am descoperit Denso, nu mai montez la nimeni NGK. Din NGK am o galeata de bujii defecte, Denso oricat le cureti tot fuctioneaza nu da scanteie in interor sau pe lateral. La 2 timpi numai Denso.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa citeva exeriente proaste cu bujii ngk m-am decis sa ma comut e denso ca ngk e clar ca iau degeaba. Problema e ca nu am gasit in Bucuresti un magazin care sa aduca de la denso si care sa vinda la persoane. E un importator dar nu vinde decit la firme. Are cineva idee de unde luam denso?

 

experiente negative:

- yamaha virago, schimbat ngk vechi cu ngk noi din motiv de 10.000km . Montat ngk noi luate din reprezentanta, pornit si mers 1 zi, urmatoarea dimineata nu a mai pornit si s-a inecat. Scoase bujiile, curatate, pus la loc, pornit, mers 1 zi, urmatoarea zi identic. Pus ngk vechi la loc care merg si astazi si au peste 20.000km

- yamaha pw, schimbat ngk de pe ea din cauza ca era f ruginita si motul bujiei indoit si aproape rupt. Pus ngk nou, abia a pornit si mergea oribil. Dat jos, reglata distanta, curatat, nimic, tot prost mergea. Pus bujia veche la loc cu care merge si acum.

- dr 350 schimbat denso care pierdea scintei pe la 4000 rpm, pus ngk noua, nu mai urca in ture.

 

toate bujiile au fost luate din magazin, de la magazine diferite ca de fiecare data am zis ca mi=am luat teapa cu "facaturi". Dar se pare ca toate ngk care ajung in Romania sunt facaturi asa ca eu nu mai iau ceva. Cautam denso pentru cele 3 mobre.

 

pe ebay, am gasit ngk, care m-au costat cu tot cu transport, mai putin decat la oricare vanzator din romania, si nu sunt facaturi, le-am schimbat la 10000 de km si nu aratau semne de uzura, cred ca daca le pun inapoi, mai merg 10000 de km. Denso nu am incercat, dar sunt sigur ca sunt la fel de bune.

Ce spui tu cu diferentele notabile la schimbarea bujiilor am patit-o si eu, dar la bujii de 7 lei(nu puneti bujii de 7 lei pe motorete :)) ) , ceea ce ma face sa cred ca ai avut bafta numai de facaturi, la rusi sunt ngk cu 3 lei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Vitan - NGK - 8-10 lei/buc

In Doraly - NGK - 1-3-5 lei/buc

In Dragonul Rosu - 10 lei cutia de 10 buc.

 

Trist este ca multi cumpara de-acolo si le vand la pret "de lista" ca fiind originale si ajung sa "fwta" brandul.

Un pic de lectura de pe site-ul oficial de EU - http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/fake/

Si video - http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/movie/16/16.html

 

Asta e valabil la toate brandurile.

 

De ex. in Dragonul Rosu am gasit ulei Castrol moto - 50 lei baxul de 12 L. Cam ce zeama va imaginati ca era in interior ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si tu ai castigat 20 de cai la un schimb de bujii?

nu,nkg-urile care se vand la noi si le spune ca sunt iridium nu au nici 20 la suta acest metal.sunt aliaje.Asta se vede cel mai bine la un motor cu carburatie.Am pus denso fabricate in SUA FOLOSITE cateva mii de KM in locul NGK-urilor aproape noi si parca era motor pe injectie,se auzea rotund,pornea la sfert.

Si NU,nu am castigat 20 cai.Povestea poate fi confirmata de mecanici de la reprezentanta,pe care ii cunosc personal,nu doar ca si client.Lasa ironia si spune-ti parerea daca ai vazut cum se comporta diferite branduri pe ACELASI MOTOR.

Probabil importatorii nostri aduc bujii facute in cine stie ce tara,folosesc materiale mai ieftine si se vede calitatea.Exista de exemplu diferenta intre Opelurile G vandute de reprezentata noi noute la noi si cele aduse din Germania...plastice de calitate mai proasta la noi,piese facute prin turcia,etc.Bujiile credeti ca nu pot fi facute la fel??

Editat de gianni_83
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici o concluzie definitiva.

Chestia cu "revitalizarea" bujiilor prin apropierea electrodului nu a tinut.

NKG C7E tin 2 iesiri si se duc. Avantajele sunt ca porneste mobra din prima pedala, daca vrei sa o vinzi, din astea pui.

NKG C8E tin cam 3-4 iesiri, dar se duc si ele. Porneste mobra mai greu dimineata.

NKG C9E de-abia la ultima iesire am pus. Mobra porneste destul de greu dimineata, fata de celelalte, dar sper sa ma tina mai mult ca si durata de viata.

 

Vorba unui antevorbitor.....facem incercari, ca mult nu costa. 30 lei per bujie X 7 bujii cumparate anul asta.....ne permitem :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...facem icercari ca mult nu costa... 30 lei per bujie X 7 bujii cumparate anul asta... ne permitem :smoke:

 

1. Reglat carburator: nivel benzina, amestec aer ca la carte.

2. Schimbat aprindere OEM cu PVL.

 

Sa auzim numai de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Ce e aprinderea PVL? Unde se gaseste, care e un pret aproximativ, daca e universala si se regleaza pentru fiecare tip de motor sau trebuie sa cer fix pentru modelul meu....informatia completa, va rog.

2. Unde gasesc bujii echivalente de la Denso, Champion, etc?

 

Se pare ca nu sunt singurul cu aceasta problema, e o problema generala a modelului, "mananca" bujii. Reglajul carburatorului e facut ca la carte, chiar dat nivelul benzinei un pic mai jos (dar bujia tot afumata iese). Asa ca, daca se gaseste cineva care crede ca are solutia la aceasta problema, ma duc cu placere la service-ul lui pentru un reglaj profi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu unu nu as recomanda iridium. la mine dupa 1 an (e drept pe un alt fel de motor :) ) au inceput sa fure scanteie...ca erau conteafacute sau nu nu pot sa garantez..as zice ca nu erau ca au fost luate de la un magazin serios din afara..dar cine stie. si nici nu am vazut cine stie ce diferenta cand le-am schimbat. parerea mea e ca nu se merita pretul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

..io am gasit un magazin langa podu' grant, unde bujia ngk e... 15 lei :blink: !!!!UNA!

..ce-o insemna asta??? :what: tzeapa mare sau...originala???

..lat. edit- ngk NOI am acum pe motor, si mi se tot ineaca... :kick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am patit nici un fel de problema cu NGK iridium... Exista si marfa contrafacuta pe piata. Site-ul NGK are o pagina pentru verificarea autenticitatii produsului.

In plus mi se pare ciudata comparatia: NGK naspa, Denso bune... mai sunt si alti producatori de bujii.

Si eu am gasit in 954 cand am schimbat bujiile, bujii de Hornet 900.... Intr-o alta Honda am gasit bujii care nu erau specificatia ei, intr-un F3 am gasit 3 feluri de bujii diferite.... Partea "buna" era ca toate bujiile erau NGK :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce reprezinta "Projected Firing Tip" la o bujie? Eram curios pt ca cineva mi-a oferit un ngk d8ea, fata de ce imi trebuia mie, dp9ea si am cautat pe net, gasind urmatorul link: http://faq.f650.com/FAQs/SparkPlugFAQ.htm#Spark%20Plug%20Specifications , unde am gasit corespondentul literei "e" ca fiind "Projected Firing Tip".

 

Apropo, cine imi vinde si mie 4 x dp9ea sau corespondentul lor la Champion, Denso etc? :)

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intimplator, nu toata lumea isi permite iridium. Daca sunt bune sau nu habar nu am, doar ca mi se par inutile in majoritatea cazurilor (inutil=excesiv de scump si unele normale merg tot atit de bine)

Sa pui o alta bujie decit cea indicata de constructor arata ca ar trebui sa te ocupi de timplarie si nu de mecanica.

Sa combini bujii de la producatori diferiti pe acelasi motor chiar daca sunt indicate de constructor se accepta doar ca solutie de compromis (sa ajungi acasa)

Din pacate nu am gasit Denso la nimeni sa aduca din catalog.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...