Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dar voi din ce cauza intindeti periodic lantul? Fiindca dupa parerea voastra nu e stricat si n-aveti motive sa umblati acolo.

 

E de bun simt sa iti dai seama ca mersul cu amestec sarac scurteza viata unui motor. In ce proportie, habar n-am.

 

Sa nu-mi spuneti ca suneti genul de oameni care pentru chestii banale va duceti cu motocicleta la mecanic, dar pe forum mai lasati cate un sfat.

Mie doar mecanicul imi intinde lantul, eu cel mult il curat si in ultimul timp l-am curatat atat de prost ca a murit cam la 10,000 km :unsure:

Sau te adresai doar mecanicilor moto de pe forum? Ca astia sunt rupti cu munca in sezonul asta si nu prea apuca sa intre pe forum ca de exemplu trebuie sa-mi schimbe mie lantul zilele astea cand vine lantul ala :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai de verificat asa :

 

1. Daca sunt bujiile pentru motocicleta corecta - heat range.

2. Avansul

3. Amestecul.

4. Colierele care prind carburatoarele de motor ( vezi sa nu traga ceva aer pe acolo )

5. Supapele sa nu deschida cum trebuie.

6. Vezi si lichidu de racire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de verificat se verifica oarecum simplu, de modificat nu prea ai cum decat la cele cu cdi aftermarket programabil, referitor la transplant, am fix aceeasi problema de 2 zile, se da un 2v, bujii iridium, filtru k&n, toba sport, merg cu configuratia asta de 1 an, toate bune pana m-am gandit sa curat carbelitoarele, verificat membranele inclusiv cele de air cut off si sunt intregi, nu am atins surubul de sincronizare, nu m-am atins de pozitia plutitoarelor, doar am dat niste spray si am suflat cat am putut fara aer comprimat, pus la loc, rateuri la greu pe deccelerare si bujii albe, surubele de aer sunt deschise la 3,5 ture, daca le mai inchid da rateuri si mai rau.

bujiile aveau culoarea perfect cafenie inainte de curatare :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avansu se verifica cu pizdolu de verificat avansu si de modificat depinde de mobra.

Ori prin CDI programabil, cum zicea cineva mai sus ori daca mobra permite, prin schimbarea pozitiei senzorilor de aprindere, care poa' sa fie cu efect HALL sau pick-up coils. La mine de exemplu pot modifica pozitia senzorilor destul de usor ;)

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai aratati-mi bre si mie unde e surubul de reglat avansul la japonezele cu aprindere cu senzor....

daca ati sti cat l-am cautat.....

a, si fereastra aia unde se verifica cu stroboscopu'...

Editat de draku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, de verificat merge la transalp, dar daca nu ai CDI aftermarket nu poti modifica/regla nimic.

 

E normal sa fie bujii mai albicioase la Transalp, mai zic odata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avansul se modifica sau nu dar bujiile noastre tot albe sunt :)

 

relith, la tine e putin diferita problema fiindca ai rateuri cand inchizi acceleratia. Mai mult ca sigur s-a infundat ceva cand ai umblat pe acolo. Poate niste aer comprimat ar rezolva problema. :)

 

belbody, inteleg ca tu ai avut doua motoare cu bujii deschise la culoare dar bujiile de pe motorul meu au fost cafenii iar acum sunt albe. Ceva s-a schimbat si incerc sa-mi dau seama ce anume.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filtrul de aer si am mai zis, atentie mare la airbox cum e prins de carburi si daca acele coliere chiar strang sau ajung la maxim, par stranse dar ele nu strang cauciucul pe gatul carbului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la mobra mea (FJ1200) merge tot sarac, cu bujiile cam albe.

pana acum nu da semne ca ar avea greturi, avand in vedere ca e racit cu aer

 

@reltih

parerea mea e ca trebuie sa verifici in special orificiile din spatele clapetei de acceleratie. unul in care iese canalul de la "pilot screw" si celalalt care este foarte apropiat de punctul de inchidere a clapetei. orificiile respective (si canalele) sunt responsabile, printre altele, cu livrarea combustibilului pe decelerare (cand se inchide clapeta)

daca ai rateuri pe decelerare inseamna ca ai amestec sarac in acel moment.

probabil ca atunci cand te-ai apucat de curatat/suflat carburatoarele, au intrat ceva mizerii in canalele respective

asa cum s-a mai spus, niste aer comprimat te-ar ajuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carbelitoarele de Transalp au o membrana speciala care previne rateurile pe decelerare care se numesc "air-cut-off membranes". Sunt pozitionate in lateral dar multi nici macar nu stiu ca exista. Ei, la o moto mai veche de 10 ani acele membrane sunt oale si ulecele, adica varza si nu inchid nici un aer pe decelerare...

Un kit de reparatie rezolva problema, chiar am vazut ca in topicul de sus de membrane acelea se gasesc de cumparat.

 

asa arata:

 

88H009.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai ce am zis ca toate 4 membranele sunt impecabile :P chiar daca mobra e din 94, nu au nici macar o gaurica cat un varf de ac, o sa incerc sa le suflu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

membranele inchid aerul, ca sa creasca debitul de benzina asa incat amestecul sa nu devina sarac

daca membranele sunt ok, se presupune ca isi fac treaba si inchid aerul

daca insa canalizatiile de care ziceam mai devreme sunt infundate (si asa se poate presupune, avand in vedere ca rateurile au aparut dupa operatiunea de curatare), se poate intampla ca amestecul sa fie totusi sarac

este parerea mea, asa cum am mai spus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La transalp tendinta generala e sa fie albe bujiile, am patit si eu si nu mi-am batut capul ever, la ambele motoare pe care le-am avut.

 

In plus, daca inainte au fost albe si apoi ai facut ceva reglaje, abia dupa mult timp o sa ajunga la culoarea caramizie, dupa cateva sute de km. Nu-ti bate capul, sfatul meu

 

Negre n-o sa le faca niciodata.. nici daca papa tone de ulei sau daca dai nivelul in carburi la maxim.

 

 

In general la motoarele in V au tendinta de a albi bujiile.Ideea e ca ciclul motor,detenta e ajutata un pic de celalat piston ,ceea ce inseamna ca nu depune calamina si in plus nu e albul ala de rateu,e un fel alb inchis la culoare.Lasa-le asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc, mă simt flatat :D

N-ai dece sa te simti flatulat, e meritul mobrei :)

 

Io asta cu culoarea la bujii, ma gandesc in felu urmator: daca mobra mere bine, treaba lor ce culoare or avea. Daca nu mere bine, culoarea bujiilor e unul din indicatorii problemei, adica iti poti da seama dupa ele daca ai prea mult aer sau prea mult gaz. De asemenea, si cand se topesc, dupa cum arata spune multe despre ce e in neregula cu motoru in sine.

 

Ce ai tu acolo as caracteriza drept "slightly lean running". Si aia e asa la multe mobre ca sa treaca de ceva norme impuse de poluare si ca sa ai un consum scazut. Ca altfel l-ai putea regla ca sa iti fie caramizii bujiile si sa consume 1 litru la sulã in plus si tot asa sa mearga mobra. Ce preferi? Albe si consum mic sau caramizii si consum crescut. motorul mergand la fel in aman2 cazurile? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...