Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Ce reprezinta "Projected Firing Tip" la o bujie? Eram curios pt ca cineva mi-a oferit un ngk d8ea, fata de ce imi trebuia mie, dp9ea si am cautat pe net, gasind urmatorul link: http://faq.f650.com/FAQs/SparkPlugFAQ.htm#Spark%20Plug%20Specifications , unde am gasit corespondentul literei "e" ca fiind "Projected Firing Tip".

 

Apropo, cine imi vinde si mie 4 x dp9ea sau corespondentul lor la Champion, Denso etc? :)

 

Pentru VF750 nu cumva trebuie DPR9EA-9 sau DPR8EA-9?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

intimplator, nu toata lumea isi permite iridium. Daca sunt bune sau nu habar nu am, doar ca mi se par inutile in majoritatea cazurilor (inutil=excesiv de scump si unele normale merg tot atit de bine)

Sa pui o alta bujie decit cea indicata de constructor arata ca ar trebui sa te ocupi de timplarie si nu de mecanica.

Sa combini bujii de la producatori diferiti pe acelasi motor chiar daca sunt indicate de constructor se accepta doar ca solutie de compromis (sa ajungi acasa)

Din pacate nu am gasit Denso la nimeni sa aduca din catalog.

 

 

Stand degeaba la calculator sa stii ca nu vor aparea. Ti-am zis mai sus unde le poti gasi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai luati bujii din RO.

Luati direct din USA.Acolo se vind NGK, Denso originale, pt sigurantza maxima folositi site-uri consacrate de ani de zile. Lasati vrajeala ca Denso sint mai bune ca NGK, e doar o experientza trista cu buji contrafacute.

 

Deaia nici nu mai cumpar vreun consumabil de la magazinele din coltul strazii, multi le iau din Dragonul Roshu, etc si le vind la superpromotii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru VF750 nu cumva trebuie DPR9EA-9 sau DPR8EA-9?

Corect, DPR9EA-9 este, ai dreptate. Scrisesem de la munca, pe fuga si mi-a scapat un R. Acum, in motor am gasit 2xDPR9EA, un DPR8EA si parca un DP9EA sau ceva de genul si am zis sa caut 4 la fel, conform manualului, de obicei ei cam au dreptate. Merg si eu pe acelasi principiu ca si colegul de mai sus: asa scrie, asa fac. Motiv pt care am 'spart' uneori mai multi bani decat era necesar sau decat altii care au cautat solutia ieftina, dar pana acum nu m-a dezamagit (complet) nici un fier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa ironia si spune-ti parerea daca ai vazut cum se comporta diferite branduri pe ACELASI MOTOR.

 

 

scuze, abia acum am vazut reply-ul

 

Deci, la toate MAS moderne si care sunt cat de cat in mintile lor un set de bujii poate tine si peste 120k km, si vb despre bujii normale, Iridium nu am cumparat vre-o data si nici nu cred ca voi cumpara.

 

Cand eram tanar si nelinistit si nu desfacusem nici un motor schimbam bujiile la 10k km...

Iti garantez ca 95% din schimburile de bujii sunt complet inutile, si daca dai bujia jos dupa 100km arata fix ca aia pe care ai schimbat-o, bujiile saracele sunt cam ultimele vinovate de functionarea proasta a unui motor in schimb sunt printre primele victime .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar chiar,cum iti dai seama cand trebuie schimbate bujiile?Ceva simptome ce pot fi date exemplu?Ca si eu am cumparat 3 bujii de pe un site,sunt noi ,NGK la 12 lei bucata,insa pe cele vechi le am de vreo 20 000 de km,insa motorul merge bine,porneste la sfert.Le-am cumparat mai mult din snobism recunosc,dar acum ca am vazut acest topic,nu tin mortis sa le schimb pe astea vechi daca nu au nimic in neregula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stand degeaba la calculator sa stii ca nu vor aparea. Ti-am zis mai sus unde le poti gasi

 

esti sigur ca stii ce vorbesti? Ia cauta tu si spune-mi cite din ele gasesti:

- W20MP-U

- U27ETR

- U27ESR-N

- X24ESR-U

- W9LMR-US

- W20FPR-U

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai luati bujii din RO.

Luati direct din USA.Acolo se vind NGK, Denso originale, pt sigurantza maxima folositi site-uri consacrate de ani de zile. Lasati vrajeala ca Denso sint mai bune ca NGK, e doar o experientza trista cu buji contrafacute.

 

Deaia nici nu mai cumpar vreun consumabil de la magazinele din coltul strazii, multi le iau din Dragonul Roshu, etc si le vind la superpromotii.

Sa fii sigur ca NGK a ajuns sa puna pe site-ul oficial disclaimer si modalitati de identificare a bujiilor contrafacute fix ca se vindeau in RO din astea. Nu ca de fapt principala piata de produse contrafacute e chiar... SUA ;)

 

P.S. Sunt si in RO magazine care au deja istoric si care nu si-ar permite mizerii cu facaturi din Dragonul Rosu. Asta ca idee, asa, despre "site-urile consacrate de ani de zile"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti sigur ca stii ce vorbesti? Ia cauta tu si spune-mi cite din ele gasesti:

- W20MP-U

- U27ETR

- U27ESR-N

- X24ESR-U

- W9LMR-US

- W20FPR-U

 

 

Eu am gasit bujiile denso de care am avut nevoie la cineva care aducea piese auto si aveau cam toata gama denso. Acum ar fi chiar culmea sa stau eu sa iti caut. Dar te asigur ca sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

bujiile iridium sunt be toata jena, am dat 60 de ron pe una si dr-ul meu de 350 nu merge cu nimic mai bine decat ngk-ul ce il avea inainte. in veci altu iridium. se ancraseaza exact la fel. iar chestia cu 10000de km e pt fazani. eu am invatat la facultate ca o bujie mediocra trebuie sa mearga cam 20000km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

stie cineva ce bujii pot sa pun pe un 636 din 2002?

ma refer aici la marca DENSO,care inteleg ca sunt mai rezistente decat NGK .si de unde as putea cumpara?

multumesc.

 

stie cineva ce bujii pot sa pun pe un 636 din 2002?

ma refer aici la marca DENSO,care inteleg ca sunt mai rezistente decat NGK .si de unde as putea cumpara?

multumesc.

acum eu am NGK CR9E echivalentul DENSO=?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ngk: cr9e (normala), cr9ek (dublu electrod), cr9eix (iridium)

 

denso: U27ESR-N (normala), IU27 (iridium)

salut !

 

este sesizabila activitatea bujiei cu un electrod fata de cea cu doi electrozi ?

 

intreb pentru ca am un gsxf , bujie cu doi electrozi, daca merg pe bujii cu un electrod, o sa-mi para rau ?

 

mulumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

office@revizieOPEL.ro

ei pot aduce cam orice bujie de la denso atita timp cit importatorul (trost) o poate aduce.

 

producatorii de mobra care recomanda bujie multielectrod se lauda cu o camera de ardere special conceputa pt multielectrod. eu personal cred ca e mult marketing ca pina la urma si una multielectrod tot o scinteie da la un moment dat. incearca si tu cu una normala si vezi cum merge, la mine merge identic si cu standard si cu multielectrod, asta spre deosebire de masina care nu merge decit cu standard (la masina daca pun multielectrod imi da erori la aprindere si sta becul de check engine aprins)

 

la denso varianta multiground e cu cod ETR, dar vezi ca gasesi catalog online la denso pe site inclusiv de crossreference

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema este ca nu imi porneste !!!

prima pornire a fost sa-mi cumpar bujii noi, dar, am gasit un topic cu pornirea la gsxf primavara , l-am citit si am inteles ca asta este meteahna lor primavara ; o sa incerc maine sa le curat , si mai vad ...

 

multumesc, XorX !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare la toti bikerii,m-am gandit sa deschid acest topic cu privire la bujiile pe care le folosim.Eu sunt in dilema cu ele m-am interesat ici colo dar n-am gasit un raspuns concret.Ce bujii folositi ce fel si de care (calde sau reci)Cum imi dau seama daca sunt calde sau reci?Eu folosesc buji NGK CR9E la 34 ron /buc acum nu stiu daca sunt calde sau reci,desi am probleme cu ele,unii spun ca ar fi contrafacute;chinezarii.Sunt cele cu iridium CR9EIX care costa dublu,acum care sunt indicate sa le folosesc,unii spun ca nu am de ce sa dau o gramada de bani pentru ca nu folosesc mobra intenziv,adica pe pista si la turatii mari ( 10000rpm ).Acum nu stiu ce fel de bujii sunt indicate ieftin sau scump?.Motocicleta detinuta Suzuki GSX-R 600 an fab. 1998.Ma ajuta cineva si pe mine?Asphalt Uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

louis.de

 

Cand dai sa pornesti mobra is reci, apoi devin calde ;)

Dc nu ii explici la om care e faza cu "bujii reci si bujii calde" ?

 

 

Faza sta in felul urmator : pune bujiile recomandate de constructor si numai de acelea,nu umbli tu iarna sa ai nevoie de bujii mai calde sau in africa sa ai nevoie de bujii mai reci,una peste alta sunt de acord ca is multe contrafacute iar solutia e simpla : cumpara marci mai putin cunoscute dar de calitate si anume :NGK are mai multe sanse sa fie contrafacut,tu pune de ex denso,champion care sunt marci ok dar sunt mult mai putine sanse sa fie contrafacute,aceasi regula si la uleiuri : Motul cel mai cunoscut....aceasi regula ca si la bujii.

Sa fiu on-topic pune bujii recomandate de constructor,daca ai probleme in continuare schimba marca , daca tot ai probleme inseamna ca e de la altceva. Referitor de la ce anume vine bujie rece respectiv calda : temperatura la care bujia poate sa se autocurate aceasta este temperatura la care se face referire adica cu cat temperatura la care se autocurata este mai mare cu atat bujia este mai rece si viceversa.

Editat de Atti the Hun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt bujiile reci transfera mai multa caldura de la electrod spre chiulasa, iar cele calde mai putina. In acelasi motor o bujie mai rece decat e necesar va functiona la temperatura mai mica si nu se va curata. Una mai calda decat trebuie se va supraincalzi, va crapa izolatia electrodului sau se vor topi electrozii.

Trebuie folosite doar bujii recomandate sau echivalente. Bujii cu o clasa mai reci se pun doar cand motorul are modificari serioase nu minore gen filtru sau toba schimbate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru explicatii mai amanuntite intra aici.

Ideea de baza este ca un motor care produce multa caldura (cum ai tu) si automat multa putere, are nevoie de o bujie care se incalzeste mai greu, adica de o bujie mai rece.

Numarul trecut pe bujiile NGK cu cat este mai mare, cu atat este mai rece bujia respectiva.

Eu am folosit pe motorul meu o bujie mai rece 9 si motorul nu prea functiona cum trebuie (trebuia sa merg cu el mai turat, racing adica ca sa mearga bine)asa ca am bagat o bujie mai calda cu o clasa, 8 adica si acum merge mai bine cand merg normal cu el (dar cand ma dau la el nu mai fuge atat de tare...asa e in viata, nu poti sa le ai pe toate).

 

Concluzie: motor mare - bujie rece, motor mic bujie calda!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzie: motor mare - bujie rece, motor mic bujie calda!

nu-i buna concluzia.

 

trebuie bujie de cifra termica prescrisa. Cat spune producatorul motorului, dinala pui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal asa este, insa lucrurile se schimba cand doresti anumite performante de la motorul tau. Niciun producator nu o sa-ti spuna cum sa tunezi motorul sau cum sa-l intretii in momentul in care uzura acestuia este avansata.

De exemplu, ca sa elimini din depunerile de calamina din interiorul unui motor trebuie sa pui o bujie mai calda!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...