Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Calamina fiind numa pe capu pistonului si a supapelor? Atunci desfaci motorul si il cureti. Nu am auzit pe nimeni sa puna alta bujie ca sa scape de calamina :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Concluzie: motor mare - bujie rece, motor mic bujie calda!

eu zic asa:

motor mare - pui ce zice-n manual

motor mic - pui ce zice-n manual

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

EPIC :laugh:

 

Calamina in exces se curata alternand mersul linistit cu forja si folosind benzina aditivata. Nici eu n-am auzit de folosirea bujiilor mai calde in scopul asta.

Am mai auzit de o metoda, sa pulverizezi apa in admisii in timp ce merge motorul, nu cu galeata... da asa mai putina; din cauza diferentei mari de temperatura dintre apa si ce e in camera de ardere, s-ar desprinde calamina si s-ar duce afara pe evacuare.

 

Sincer, nu am incercat niciodata asta si nici n-as incerca-o, mi se pare trasa rau de par :) Mai degraba as curata pistoanele/supapele cu ultrasunete... De fapt as schimba motoru cu totul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o chestie pe care-am observat-o.

doua bujii diferite, una da scinteie mult mai vizibila, ca intensitate si culoare.

ceva diferente tre' sa fie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se baga calgon (pastile) in rezervor, da nu multe, cat sa mai incapa si putina benzina in rezervor.

 

 

EPIC :laugh:

 

 

Am mai auzit de o metoda, sa pulverizezi apa in admisii in timp ce merge motorul, nu cu galeata... da asa mai putina; din cauza diferentei mari de temperatura dintre apa si ce e in camera de ardere, s-ar desprinde calamina si s-ar duce afara pe evacuare.

 

Sincer, nu am incercat niciodata asta si nici n-as incerca-o, mi se pare trasa rau de par :) Mai degraba as curata pistoanele/supapele cu ultrasunete... De fapt as schimba motoru cu totul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin tot ce s-a zis, esti cu lectia invatata in cateva cuvinte "ce spune manualul si NUMAI ce zice manualul",daca nu merge o marca,incerci alta cum ti-am zis din cauza ca nimic numai e "original" cum era pe vremuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, nu am incercat niciodata asta si nici n-as incerca-o, mi se pare trasa rau de par

Din ce am mai citit eu se pare ca nu e trasa de par deloc ideea,fenomenul se observa si in cazul motoarelor care ard si HHO rezultand si ceva apa.

Referitor la bujii, dupa cum s-a spus aparent e simplu te uiti in manual si vezi ce trebuie , de multe ori in manuale is date 3 tipuri de bujii una standard, una mai rece si una mai calda in functie de modul si mediul in care folosesti motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

louis.de

 

Cand dai sa pornesti mobra is reci, apoi devin calde ;)

 

 

De ce esti ironic?asta stiam si eu.

 

Ok,am inteles - multam fain de indrumari.Asphalt Uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calamina fiind numa pe capu pistonului si a supapelor? Atunci desfaci motorul si il cureti. Nu am auzit pe nimeni sa puna alta bujie ca sa scape de calamina :)

 

De scapat total nu scapi, dar se elimina din ea!

La motoarele uzate este recomandat sa se creasca temperatura bujiilor cu o clasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De scapat total nu scapi, dar se elimina din ea!

La motoarele uzate este recomandat sa se creasca temperatura bujiilor cu o clasa.

la motoarele uzate este recomandata RK!

si o spun din proprie experienta cu actualul meu motor!poti sa te si caci in el daca papa ulei grav.

Editat de Black_wolf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la motoarele uzate este recomandata RK!

si o spun din proprie experienta cu actualul meu motor!poti sa te si caci in el daca papa ulei grav.

 

Nu papa ulei deloc,adica RK mai detaliat ..... ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe site-ul NGK scrie ca trecerea de la o bujie data la una cu o cifra mai rece se face doar in cazul unui tuning care adauga 100CP. Daca se refera probabil la o masina cu 4 cilindri, ar fi justificat la un tuning care aduce un plus de 25CP/cilindru. O asemenea crestere de putere o obtii cu cresterea compresiei, atunci poti arde eficient un combustibil cu CO mai ridicat => mai multa caldura. Sau supraalimentare cu turbina, oricum iese un exces de caldura.

 

La 2T am mai auzit ca ar merge o bujie o treapta mai rece cand mergi gen autostrada, adica mult timp cu gazul la maxim, ceea ce e oricum un regim distructiv pentru un 2T. Poate o diferenta de o treapta la motoare ce merg iarna in Siberia fata de cele ce merg la ecuator, desi la 450grade in cilindru prea mica diferenta fata de ce e afara. Si toate astea la motoare racite pe aer, ca la cele racite cu lichid nu exista nicio justificare sa schimbi bujia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu papa ulei deloc,adica RK mai detaliat ..... ?

ai raspunsesem lui Dany

la mine a trebuit segmentat motorul.la tine daca nu maninca ulei nu e nevoie.

RK =reparatie capitala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Porneste greu , nu merge rotund , consuma mult , nu accelereaza cand trebuie sau merge bine numai intr-o anumita gama de turatie !

Revenint la titlul topicului , variantele Iridium sunt cu mult peste celelalte indifent ca ar avea 2/4 / jdemii de contacte anod . Pornire perfecta , consum mic , nu necesita incalzire , accelerare f buna in orice regim de turatii ...

Pentru cei care au 1-2 bujii chiar se merita , tinand cont de faptul ca la auto iridium-urile rezista cam 90.000 , la moto sunt cma 40.000 - 60.000 , in functie de cum sunt folosite , iar pentru 4 bujii trebuie sa stai bine cu banii ( setul de 4 depaseste 200 ron ) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba cred ca da. de fapt sigur da . CO se refera in mod clar la continutul de octani al unui carburant ( se poate extinde discutia cu privire la octani) folosit la motoarele cu aprindere prin scanteie. cifra cetanica este continutul de cetani al unui carburant folosit la motoarele cu aprindere prin comprimare. in nici un caz un combustibil care are cifra cetanica ... nu o sa poata fi folosit la motoare cu aprindere prin scanteie , practic cetanii sunt responsabili de aprinderea amestecului carburant in raport cu presiunea si temperatura. octanul nu o sa faca treaba asta nici cu ordinul procuraturii :laugh:

 

i-ai bagat in ceatza cu asta. MAS si MAC. :))))))

 

o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto

Mesaj completat

 

nu de alta dar am avut o problema acum vreo 2 saptamani ,imi murea motorul in mers si cand am scos bujiile nu erau cele care trebuiau motocicletei,si sunt curios daca asta era cauza

 

e honda, e normal sa faca asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Salutare tuturor!! dupa cum spune si titlul, ma confrunt cu o dilema de cv timp in privinta bujiilor. detin o Honda Cbr f2 ( an fabricatie 1994), momentan sta pe dreapta, la garaj undeva la tara. Acum cv vreme am vrut sa o pornesc , m-am lovit de foarte multe rateuri si dat la automat binenteles ca s-a dus si bateria, apoi am incarcat-o am incercat de 2-3 ori si a murit din nou, ajungand la ideea ca cnv a umblat la ea si a tras de gaz si s-a inecat.Intr-un final am reusit sa o pornesc( foarte putin timp) cu curent de la masina dupa care s-a oprit brusc motorul in momentul in care am tras de gaz, fiind neincalzita. Acum cv vreme un prieten mi-a recomandat sa trec de la bujii iridium ( fiind carburatie) la cele normale.Ce imi recomandati ? sa fac schimbul asta sau sa raman cu iridium ??

Multumesc anticipat si Asfalt uscat va doresc !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, din foarte multe experiente de la diferite persoane, e un proces de trial and error mai mult. La unele motoare se comporta excelent, merg fara probleme, la altele vin la pachet cu sfinti si alte soiuri de manifestari ceresti. Si asta e o parere pe care am auzit-o si de la oameni mult mai avizati in a da sfaturi decat mine. Daca reusesti intr-un final sa o pornesti, si totul merge ok dupa ce se incalzeste, ok. Daca nu, incearca cu unele normale si vezi care sunt mai ok. Si sunt destul de sigur ca vei mai auzi parerea asta si de la altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

minunea aia de bujie cu electrozi de iridiu te scuteste de multe minuni. ( are scanteie mai viguroasa, electrodul se descompune mai greu.. etc) dar trebuie musai sa ai carburatie boboc. tre sa ai carburatia boboc pt ca bujia cu electrozi de iridiu se uda mult mai repede raportatr la o bujie normala..

 

in cazul tau, pune bujii normale, pana sa le pui ventileaza cilindrii, ai grija sa ai suficienta zeama in baterie si... spor :)

in plus hondele f2 f3 is recunoscute pentru dureri de cap cand vrei sa le pornesti primavara ( sau la temperaturi sub grafic )

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...