Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 996
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@Tiranspider Dau un exemplu: CRF250r, pe carburatie. de fabrica avea urmatoarele jiglere pe chart-ul de altitudine 0-300m. mainjet 160, slowjet 40! pe ea avea montat mainjet 172, slowjet 48! Avea amestecul extrem de bogat! bujia iridium de fabrica era neagra si plina de calamina! ghici ce: tot pornea din 3-4 pedale!

amestec bogat nu inseamna carburator dereglat :) inseamna carburator reglat pe amestec bogat

 

doar in cazul dereglarii carburatiei apare fenomenul de condensare lichida si aderare la suprafata metalica. treliul conduce curentul catre masa in loc sa mearga prin electrodul de iridiu si sa faca scanteie.

o bujie fleasca nu e tot una cu o bujie cu depuneri de calamina.

in alta ordine de idei tinand cont ca bujiile is impereceate 2x2, daca o bujie se uda, implicit pune la masa si scanteia de la bujia legata in paralel pe bobina. astfel motorul merge din doi in doi pe o bobina

 

Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze.

 

Asta e topic tehnic sau de sto ? :crack:

pai eu ce zic. degeaba pui bujie de aia sau de aia daca ai carburatia zdrente. mergi cu carburatoarele ,montate pe mobra in prealabil, la verificat sincronizat apoi o sa poti pune minuni de alea cu treliu strontiu.

in ceea ce priveste distributia, citez

" imi zornaia rau lantul de la distributie, dupa ce am schimbat uleiul zgomotul a disparut "

 

la cutia de viteze alta e buba. de obicei cand o cutie de viteze caraie e din cauza becului de a 5-a

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

amestec bogat nu inseamna carburator dereglat :) inseamna carburator reglat pe amestec bogat

 

doar in cazul dereglarii carburatiei apare fenomenul de condensare lichida si aderare la suprafata metalica. treliul conduce curentul catre masa in loc sa mearga prin electrodul de iridiu si sa faca scanteie.

o bujie fleasca nu e tot una cu o bujie cu depuneri de calamina.

in alta ordine de idei tinand cont ca bujiile is impereceate 2x2, daca o bujie se uda, implicit pune la masa si scanteia de la bujia legata in paralel pe bobina. astfel motorul merge din doi in doi pe o bobina

 

pai eu ce zic. degeaba pui bujie de aia sau de aia daca ai carburatia zdrente. mergi cu carburatoarele ,montate pe mobra in prealabil, la verificat sincronizat apoi o sa poti pune minuni de alea cu treliu strontiu.

in ceea ce priveste distributia, citez

" imi zornaia rau lantul de la distributie, dupa ce am schimbat uleiul zgomotul a disparut "

 

la cutia de viteze alta e buba. de obicei cand o cutie de viteze caraie e din cauza becului de a 5-a

 

nu-i chiar asa. scanteia alege calea cu cea mai mica rezistenta. doua bujii n-or sa aiba niciodata aceeasi rezistenta, dupa logica asta ar trebui sa mearga motoarele prin excelenta "din doi in doi" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i chiar asa. scanteia alege calea cu cea mai mica rezistenta. doua bujii n-or sa aiba niciodata aceeasi rezistenta, dupa logica asta ar trebui sa mearga motoarele prin excelenta "din doi in doi" :)

pai eu ce zic, rezistenta e mai mica la aia fleasca

deci daca ai un carburator dereglat si uda bujia, trage dupa el si bujia pereche de aia e bine sa faci carburatia apoi sa pui de aia cu trel... iridiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu ce zic, rezistenta e mai mica la aia fleasca

deci daca ai un carburator dereglat si uda bujia, trage dupa el si bujia pereche de aia e bine sa faci carburatia apoi sa pui de aia cu trel... iridiu

chiar si intre doua bujii "ne-fleasca" una o sa aiba rezistenta mai mica, deci dupa logica pe care ai expus-o ar trebui sa nu mearga bobinele duble. cand de fapt merg bine-merci! :))) uite caz practic la o vechitura vai mama ei, sa nu zicem ca e cine-stie-ce tehnologie acolo in cea bobina, chiar e legata in banda textila. dnepr. sincronizarea cilindrilor se facea prin punerea unei pipe "la masa".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar si intre doua bujii "ne-fleasca" una o sa aiba rezistenta mai mica, deci dupa logica pe care ai expus-o ar trebui sa nu mearga bobinele duble. cand de fapt merg bine-merci! :))) uite caz practic la o vechitura vai mama ei, sa nu zicem ca e cine-stie-ce tehnologie acolo in cea bobina, chiar e legata in banda textila. dnepr. sincronizarea cilindrilor se facea prin punerea unei pipe "la masa".

ba merg, pentru ca is devazate la aprindere, practic ele cele doua dau scanteie in acelasi timp dar una aprinde alta nu.si merg normal. eu ma refer la altceva , in caz de nefunctionalitate a unei bujii o face si pe cealalta sa nu mearga sau sa mearga slab.

 

chiar si intre doua bujii "ne-fleasca" una o sa aiba rezistenta mai mica, deci dupa logica pe care ai expus-o ar trebui sa nu mearga bobinele duble. cand de fapt merg bine-merci! :))) uite caz practic la o vechitura vai mama ei, sa nu zicem ca e cine-stie-ce tehnologie acolo in cea bobina, chiar e legata in banda textila. dnepr. sincronizarea cilindrilor se facea prin punerea unei pipe "la masa".

oricum rezistenta e diferita si e data de lungimea fisei, dar asta e alta poveste :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai ca-s diferite rezistentele ar trebui sa nu mearga decat una. in plus daca pui o fisa la masa cealalta va merge fara probleme...

pai nu are cum ca se descarca scanteia pe acolo pe unde intampina rezistenta mai mica, si in bujia pereche ajunge doar surplusul de tensiune care nu incape pe fisa pusa la masa. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze.

 

Asta e topic tehnic sau de sto ? :crack:

nu e "de sto" lipton, si scz daca asta ti se pare

Sunt incepator, am vrut sa imi pornesc motorul acum 2 sapt si m-am lovit de un "refuz" din partea lui. am inecat-o de cateva ori intr-o perioada foarte scurta de timp iar un prieten mi-a recomandat sa le schimb. de asta am postat aici pt ca voiam sa stiu si parerile voastre. oricum pana acum s-a vorbit numai in contradictoriu .. asa ca inca nu sunt lamurit in totalitate in privinta schimbarii bujiilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa facem sa fie mai simplu:

plusuri bujii iridium: 'viata' indelungata. pornire mai usoara la 'rece' (dar daca nu ai carburatoarele curate si reglate, nu vor face minuni). astea sunt marile plusuri ale bujiilor iridium!

minusuri:costul!

 

cine crede ca au minusuri/plusuri sa adauge!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa facem sa fie mai simplu:

plusuri bujii iridium: 'viata' indelungata. pornire mai usoara la 'rece' (dar daca nu ai carburatoarele curate si reglate, nu vor face minuni). astea sunt marile plusuri ale bujiilor iridium!

minusuri:costul!

 

cine crede ca au minusuri/plusuri sa adauge!

si eu ce spanacul lui Popey Marinarul zic de ceva vreme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai zis ca se ineaca mai repede! Nu are legatura inecatul ci cu carburatoarele uzate sau jigloare infundate! ceva in genul: motocicleta nu porneste din diferite motive! hai sa pun iridium si va porni! nu, nu e asa!

ps: de cand am motociclete nu am reusit sa inec niciuna! de ce oare?!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am zis ca se ineaca mai repede daca are carburatoarele dereglate.

daca pune iridiu pe un motor cu carburatia facuta e ok



pai nu a zis nimeni ca nu merg pe carburatie:)

 

lumea a zis ca in cazul in care ai carburatia reglata prost, sau dereglata, bujia cu iridiu se uda mai repede fata de aia clasica.

daca ai carburatia boboc poti sa pui si bujie cu treliu nu doar cu iridiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ps: de cand am motociclete nu am reusit sa inec niciuna! de ce oare?!

 

Poate pentru ca toate stiau sa inoate?...

 

Lasand gluma la o parte, la motoarele pe carburatie clasica bujiile irridium nu ofera nici un castig in performanta (putere, consum, etc...) ci doar, si aici o sa revin, longevitate sporita.

 

Irridium-ul este mai dur, are punctul de topire mai ridicat, proprietati superioare de conducator electric...etc., fapt ce a permis reducerea diametrului electrodului pentru concentrarea mai buna a scanteii. Bujiile irridium au nevoie de un curent mai mic pentru initierea scanteii. Din acest motiv, motoarele concepute sa functioneze cu bujii irridium au bobinele mai mici (in general bobine independente pe fiecare cilindru, incastrate in pipe) si nu vor functiona (bine) cu bujii clasice. Reciproca nu e valabila, insa alte avantaje (sesizabile) in afara longevitatii nu sunt evidente.

 

Oricum, longevitatea este discutabila. O bujie irridium va fi mai longeviva doar daca motorul functioneaza in parametri normali: temperatura, compresie, lipsa detonatiilor... etc. altfel, desi electrodul va rezista mai bine abuzurilor materialul ceramic izolant poate ceda prematur si creea probleme, exact ca la orice alta bujie normala.

 

Desi fara legatura directa cu subiectul dezbatut, este interesant de reamintit ca la motoarele 4L cu 2 bobine de inductie (wasted spark) si bujii clasice este recomandat ca bujiile de pe fiecare bobina sa fie inversate intre ele din timp in timp. Explicatia este polarizarea curentului - faptul ca bujiile fiind plasate pe ambele capete ale secundarului bobinei, una va lucra cu curent pozitiv iar cealalta cu curent negativ. Fara a intra in detalii tehnice insipide, ... practic la bujiile polarizate negativ se va uza electrodul central pe cand le celelelate cel de la masa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

Desi fara legatura directa cu subiectul dezbatut, este interesant de reamintit ca la motoarele 4L cu 2 bobine de inductie (wasted spark) si bujii clasice este recomandat ca bujiile de pe fiecare bobina sa fie inversate intre ele din timp in timp. Explicatia este polarizarea curentului - faptul ca bujiile fiind plasate pe ambele capete ale secundarului bobinei, una va lucra cu curent pozitiv iar cealalta cu curent negativ. Fara a intra in detalii tehnice insipide, ... practic la bujiile polarizate negativ se va uza electrodul central pe cand le celelelate cel de la masa.

pai da, asta din cauza ca, privind din punctul de vedere al unui electrician curentul "ba e , ba nu e", iar din punctul de vedere osciloscop, curentul e o sinusoida care trece ba la + ba la - . . io creca din cauza asta la motoarele 4l cu bujiile legate cate doua pe bobina, cand e partea pozitiva a alternantei pe o bujie si face scanteie, pe bujia alalta e partea negativa a semialternantei si face contrascanteie. dupa cum bine stim scanteia afecteaza electrodul central iar contrascanteia electrodul de masa.

asta fiind motivul pentru care cercetatorii japonezi au creat bujia fara electrod de masa. nemaifiind electrod de masa contrascanteia nu are ce sa afecteze :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://shop.yoshimura-jp.com/en/product/syousai.php?id=1684



Contrascanteia asta... e o figura de stil? Ca nu am mai auzit de ea pana acum :)

pai e simplu: se compune din "actiune" la care se adauga "contra"

 

actiune - contraactiune
masuri - contramasuri
manevre - contramanevre

cazuri speciale intalnim in urmatoarele situatii:

medic-paramedic

trasnet-paratrasnet :blink:

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate pentru ca toate stiau sa inoate?...

 

Lasand gluma la o parte, la motoarele pe carburatie clasica bujiile irridium nu ofera nici un castig in performanta (putere, consum, etc...) ci doar, si aici o sa revin, longevitate sporita.

 

Irridium-ul este mai dur, are punctul de topire mai ridicat, proprietati superioare de conducator electric...etc., fapt ce a permis reducerea diametrului electrodului pentru concentrarea mai buna a scanteii. Bujiile irridium au nevoie de un curent mai mic pentru initierea scanteii. Din acest motiv, motoarele concepute sa functioneze cu bujii irridium au bobinele mai mici (in general bobine independente pe fiecare cilindru, incastrate in pipe) si nu vor functiona (bine) cu bujii clasice. Reciproca nu e valabila, insa alte avantaje (sesizabile) in afara longevitatii nu sunt evidente.

 

Oricum, longevitatea este discutabila. O bujie irridium va fi mai longeviva doar daca motorul functioneaza in parametri normali: temperatura, compresie, lipsa detonatiilor... etc. altfel, desi electrodul va rezista mai bine abuzurilor materialul ceramic izolant poate ceda prematur si creea probleme, exact ca la orice alta bujie normala.

 

Desi fara legatura directa cu subiectul dezbatut, este interesant de reamintit ca la motoarele 4L cu 2 bobine de inductie (wasted spark) si bujii clasice este recomandat ca bujiile de pe fiecare bobina sa fie inversate intre ele din timp in timp. Explicatia este polarizarea curentului - faptul ca bujiile fiind plasate pe ambele capete ale secundarului bobinei, una va lucra cu curent pozitiv iar cealalta cu curent negativ. Fara a intra in detalii tehnice insipide, ... practic la bujiile polarizate negativ se va uza electrodul central pe cand le celelelate cel de la masa.

Da, le-am invatat sa inoate! :crack: faza cu bobinele si reciproca pica! cbr 600f4 foloseste bujii 'normale', cbr 600 f4i bujii iridium- ambele au aceleasi bobine de inductie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, le-am invatat sa inoate! :crack: faza cu bobinele si reciproca pica! cbr 600f4 foloseste bujii 'normale', cbr 600 f4i bujii iridium- ambele au aceleasi bobine de inductie!

desi in aparenta sunt la fel, I-ul din terminatie ne arata nouadespre ce e vorba de fapt.

carele va sa zica, la "i" in carcasa de bobina de inductie clasica, este strecurat undercover un balast de ala slim. aaaa scuzati bujie. aaa nu, bobina.. bobina fiind slim e ok pentru bujiuce cu iridiu, dar fiind pitita in carcasa de bobina mare, bujia normala nu sesizeasa inselaciunea si se incapataneaza sa functioneze ca si cum ar avea bobina noirmala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...