Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Corect!

Nu mai lua aminte la toți idioții care-ți spun să reglezi amestecul! Cască bine ochii când pui cheia pe bujie, că de aceea ii spargi porțelanul exterior!

Ce treabă are, imbecililor, amestecul din cilindru cu porțelanul exterior?

Stați toți jos, aveți nota 3 la mecanică!

esti bata! cum ce treaba are????

 

dar cat de bou tre sa fii sa le spargi cu cheia si sa nu simti sau sa vezi? Pai daca se incing ca dracu si electrodul central se dilata, cam ce crapa? Nu ceramica din jurul lui??

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 977
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

esti bata! cum ce treaba are????

 

dar cat de bou tre sa fii sa le spargi cu cheia si sa nu simti sau sa vezi? Pai daca se incing ca dracu si electrodul central se dilata, cam ce crapa? Nu ceramica din jurul lui??

Motorul unei naked este destul de "aerisit"fata de o sportiva sau de un motor de auto,la alea de ce nu se incinge bujiile ??????

Intr-o poza se vede clar ca capatul metalic este stramb,poti sa o pui si pe aragaz si sa o incalzesti pana la rosu si tot nu se va stramba,ce dracu nici bujiile romanesti Sinterom nu crapa de la caldura.

 

Mesaj completat

Corect!

Nu mai lua aminte la toți idioții care-ți spun să reglezi amestecul! Cască bine ochii când pui cheia pe bujie, că de aceea ii spargi porțelanul exterior!

Ce treabă are, imbecililor, amestecul din cilindru cu porțelanul exterior?

Stați toți jos, aveți nota 3 la mecanică!

Sefu !!! eu am stiut lectia de ce imi dati 3 :unsure: macar un 5 de trecere asa ... :polite:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Adolff SS, ia lamureste situatia aici si zi adevarul, tu le spargi??

haideti ma ce naiba , alte treburi mai bune nu am de facut cu banii decat sa -i dau pe bujii !!!!

1 ) bujiile eu le infiletez cu mana apoi le fixez doar cu cheia si nu le strang ( le pot desface si cu motorul cald cand totul e dilatat )

2 ) pipa de la bujie nu are urme de lovituri iar motorul sta in curte in fata casei si am lumina cu senzori de miscare si 2 pittbulli , care e atat de prost ca sa se riste !!! la servici sta in fata usii adica doar intorc capul oricand si vad ce se intampla

3 ) ambele bujii din poze provin de la cilindrul fata , una crapata acum aprox. 1 luna iar cealalta este cea cu care am inlocuit-o crapata cand am facut topicul asta si este vorba de un motor 2V la 95 grade cu 2 carb. si numai 1 bujie per' cilindru :unsure:

4 ) electrodul este indoit la ambele bujii si nu pot sa-mi dau seama cum ( am presupus ca de la vreo piatra sarita , dar coincidenta ar fi prea mare )

5 ) Bujiile le cumpar de la MY MOTO , si ar fi de cacao sa vanda bujii NGK fabricate in Kazakstan sau nu stiu unde

ESTE PRIMA OARA CAND PATESC ASA CEVA LA UN MOTOR IAR EXPERIENTA LA SCHIMBAT BUJII AM MORMANE , MONSTERUL NU IL VAND DOAR PT ASA CEVA ( SAU DELOC ) ASA CA AM SA-I DAU DE CAP !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Motorul unei naked este destul de "aerisit"fata de o sportiva sau de un motor de auto,la alea de ce nu se incinge bujiile ??????

Intr-o poza se vede clar ca capatul metalic este stramb,poti sa o pui si pe aragaz si sa o incalzesti pana la rosu si tot nu se va stramba,ce dracu nici bujiile romanesti Sinterom nu crapa de la caldura.

 

Mesaj completat

 

Sefu !!! eu am stiut lectia de ce imi dati 3 :rolleyes: macar un 5 de trecere asa ... :huh:

Ai zis tu ceva de amestec?

Eu nu am văzut.. aÂşa că nu intri în aceeaÂşi categorie cu restul retardaților "amestecului".

 

Mesaj completat

haideti ma ce naiba , alte treburi mai bune nu am de facut cu banii decat sa -i dau pe bujii !!!!

1 ) bujiile eu le infiletez cu mana apoi le fixez doar cu cheia si nu le strang ( le pot desface si cu motorul cald cand totul e dilatat )

2 ) pipa de la bujie nu are urme de lovituri iar motorul sta in curte in fata casei si am lumina cu senzori de miscare si 2 pittbulli , care e atat de prost ca sa se riste !!! la servici sta in fata usii adica doar intorc capul oricand si vad ce se intampla

3 ) ambele bujii din poze provin de la cilindrul fata , una crapata acum aprox. 1 luna iar cealalta este cea cu care am inlocuit-o crapata cand am facut topicul asta si este vorba de un motor 2V la 95 grade cu 2 carb. si numai 1 bujie per' cilindru :huh:

4 ) electrodul este indoit la ambele bujii si nu pot sa-mi dau seama cum ( am presupus ca de la vreo piatra sarita , dar coincidenta ar fi prea mare )

5 ) Bujiile le cumpar de la MY MOTO , si ar fi de cacao sa vanda bujii NGK fabricate in Kazakstan sau nu stiu unde

ESTE PRIMA OARA CAND PATESC ASA CEVA LA UN MOTOR IAR EXPERIENTA LA SCHIMBAT BUJII AM MORMANE , MONSTERUL NU IL VAND DOAR PT ASA CEVA ( SAU DELOC ) ASA CA AM SA-I DAU DE CAP !!

Păi retarzii ăia de la MYMOTO numai căcaturi contrafăcute vând, că Âşeful lor e pus pe îmbogățire. Nu mai lua de la dobitocii ăia, chiar nu se merită. Încearcă să elimini orice intermediar român, ăÂştia sunt mai răi decât țiganii. E sfatul meu. Tu, faci cum crezi. E treaba ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as masura mai intai macar de curiozitate temperatura din zona bujiei sa vad daca nu cumva sunt diferente mari de temperatura intre cei 2 cilindri. Poti sa masori cu un multimetru deala ieftin (daca nu ai ceva mai performant) dotat cu termocuplu, valoare exacta nu are asa mare importanta ci diferenta dintre cilindri, daca cel la care se sparge bujia e mult mai fierbinte probabil ai un amestec prea sarac in cil respectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la Louis ai cautat ???

da au doar iridium .....care ma cam lasa rece !!!

Mesaj completat

Eu as masura mai intai macar de curiozitate temperatura din zona bujiei sa vad daca nu cumva sunt diferente mari de temperatura intre cei 2 cilindri. Poti sa masori cu un multimetru deala ieftin (daca nu ai ceva mai performant) dotat cu termocuplu, valoare exacta nu are asa mare importanta ci diferenta dintre cilindri, daca cel la care se sparge bujia e mult mai fierbinte probabil ai un amestec prea sarac in cil respectiv.

nu am posibilitatea sa fac asta .........dar am sa fac carburatia la inceputul sezonului viitor , pana atunci voi folosi bujii de ducati 750 ss ca merg binisor

Editat de adolf_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cifra octanica chimic privind se defineste prin compararea comportarii benzinei cu cea a unui amestec etalon, format din hidrocarburi cu proprietati antidetonante opuse. Drept hidrocarbura care detoneaza usor, adica are rezistenta la autoaprindere mica, se foloseste normal heptanul (C7H16 ), caruia i se atribuie, in mod conventional cifra octanica CO = 0. Drept hidrocarbura care detoneaza greu, adica are rezistenta la autoaprindere mare, se foloseÂşte izooctanul (2,2,4-trimetilpentan) (C8H18 ), caruia i se atribuie, in mod conventional cifra octanica CO = 100. Cifra octanica este definita de procentul de izooctan in volumul amestecului etalon - in cazul nostru benzina... Oricum nu trebuie inteles ca benzina este formata dintr-un amestec de n-heptan si izooctan in proportia respectiva. De asemenea, valoarea CO = 100 nu este limitativa, exista combustibili cu rezistenta la detonatie mai mare decat izooctanul, adica cu CO mai mare ca 100. Exemple de astfel de combustibili sunt benzina folosita in curse, benzina de aviatie (de exemplu AvGas), gazul petrolier lichefiat (GPL) sau alcoolul (de exemplu etanolul are CO/R = 129).

 

Ridicarea cifrei octanice se poate face si prin aditivare cu diferite substante, dintre care cele mai cunoscute sunt tetraetilul de plumb (TEP), Metil-terț-butil-eterul (MTBE) si toluenul. TEP, folosit in „benzina cu plumb” se descompune usor in radicali care reactioneaza cu combustibilul si oxigenul in primele faze ale aprinderii, incetinind aprinderea, cu un efect de ridicare a cifrei octanice. Din pacate, TEP este toxic, iar utilizarea sa a fost limitata dupa 1970. Mai este folosit la benzinele de aviatie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in afara de o lovitura sau o diferenta brusca de temperatura nu prea ar avea altceva ce sa fie problema,iar faptul ca se intampla doar la cilindrul din fata poate fi legat de socul termic(trecerea cu motorul cald prin apa)bujia de la primul cilindru e cea mai expusa.....daca ai fise care acopera total bujia verifica-le sa nu fie crepate

 

doar parerea mea,o zi buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Salutare,

 

Ma roade o treaba, referitor la fisele de la bujii. Sa zicem ca la un moment dat, vine vremea sa le schimb... Si-atunci nu vreau sa ma duc la BMW ca sa imi dea aia un scor cu 3 de zeroo in coada, si caut alternative pe la magazinele de piese auto...

 

Acuma, pe langa lungime, de ce mai is caracterizate fisele / pipele? Am incercat sa le masor cu ohmetrul, da mie nu imi indica nimic, poate nu am scala potrivita pt asa valoare a rezistentei.

 

Care aveti detalii concrete, is binevenite. La fel sfaturi incepand de la sarma de cupru care o legam de la bobina la bujie la MZ-ul lu tata pana la fisele alea transparente (OCC) prin care se vede "scanteia?".

 

Cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu multe fise au inseriate o rezistenta. In alte cazuri acea rezistenta este inseriata in bujie. ( daca te uiti in codurile ngk ai sa vezi )

Sistemul de aprindere cred ca a fost gandit sa functioneze optim pentru o anumita valoare a rezistentei. Daca pui fise cu alte valori s-ar putea sa nu mearga la fel de bine ca cele originale. Daca ai masurat fisa originala cu ohmmetrul si nu-ti arata nimic e posibil sa fie intrerupta din constructia ei, sa aiba in interior un fel de eclator adica o intrerupere in conductor suficient de mica astfel incat daca tensiunea depaseste o anumita valoare curentul trece mai departe prin arc electric.

Chestia asta se folosea pe vremuri cand nu se prea gaseau bujii peste tot, la cele cu probleme se monta un nasture intre bujie si fisa, prin gaurile lui se treceu 2 sarme una legata la bujie una la fisa. Prin spatiul ala mic dintre gauri se forma un arc electric intre cele 2 sarme. Nu stiu explicatia fenomenului dar se pare ca in cazul bujiilor cu probleme aceasta metoda functioneaza. Eu faceam ceva asemanator cand nu-mi pornea cate un cilindru din cauza unei bujii proaste/afumate: ridicam putin fisa astfel incat intre capatul ei si capatul bujiei sa se formeze o scanteie. De cele mai multe ori functiona si pornea cilindrul respectiv apoi puneam fisa la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca la fise conteaza foarte mult izolatia si nu conductorul interior.

Mi se pare foarte putin probabil sa se intrerupa conductorul interior undeva la mijloc, de obicei se intrerupe la capete, ori cel din bobina ori cel din pipa.

Dar, ce se deterioreaza in timp este izolatia, si asta face ca scanteia sa fuga aiurea din fisa pe cadru sau pe motor, depinde cum e rutata fisa de la bobina pana la bujie. Si asa de multe ori conductorul interior e super OK, dar scanteia strapunge izolatia si se duce la dracu in alte parti in loc sa ajunga unde trebuie adica intre electrozii bujiei.

@Dan Cata, nu stiu daca ai ce sa masori relevant, mai ales cu rezistenta mare inseriata, intotdeauna daca o fisa e suspecta e bine sa o schimbi si cu asta ai rezolvat. Chiar nu ai ce repara la o fisa daca are capetele turnate. Daca ai capete mufabile, atunci da, poti schimba firul cu unul mai nou si cu izolatia in ordine, neimbatranita.

Mesaj completat

Acum imi dau seama ca nu te-am lamurit prea tare, tu vrei sa stii cand e necesar sa schimbi fisele.

Dupa parerea mea trebuie schimbate cand le imbatraneste izolatia in asa fel incat tensiunea mare o strapunge.

 

O metoda usoara de a vedea daca fisa e OK este sa o observi pe motorul functionand in intuneric. Daca observi orice mica scanteie zburand aiurea din fisa spre cadru/motor atunci rezulta clar ca acea fisa nu-si mai face treaba.

La fel, daca in timpul functionarii scoti o fisa (la monocilindru e mai greu :cheers: dar daca e cu 2 bujii pe cilindru se poate) din bujie si observi scantei sarind din fisa pe cadru/motor, iar acea fisa e compromisa, nu de tot, dar mai are putin ... Scanteia in cazul asta ar trebui sa apara intre pipa si cadru/motor..sau deloc.

 

Nota. Daca te apuci de astfel de experimente foloseste manusi izolatoare bune, scanteile alea te "zguduie" teribil :D. Eu am probat. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Ma roade o treaba, referitor la fisele de la bujii. Sa zicem ca la un moment dat, vine vremea sa le schimb... Si-atunci nu vreau sa ma duc la BMW ca sa imi dea aia un scor cu 3 de zeroo in coada, si caut alternative pe la magazinele de piese auto...

 

Acuma, pe langa lungime, de ce mai is caracterizate fisele / pipele? Am incercat sa le masor cu ohmetrul, da mie nu imi indica nimic, poate nu am scala potrivita pt asa valoare a rezistentei.

 

Care aveti detalii concrete, is binevenite. La fel sfaturi incepand de la sarma de cupru care o legam de la bobina la bujie la MZ-ul lu tata pana la fisele alea transparente (OCC) prin care se vede "scanteia?".

 

Cele bune.

 

Nu sunt electrician si nici nu mi-a placut fizica, de aceea unde scriu "ohm" trebuie un omega (de ala grecesc), care nu se afla pe tastatura mea :cheers: :

la mine pipa trebuie sa aiba rezistenta 10kohm la 20 grade celsus

Fisa se masoara impreuna cu bobina si intre + bobinei si capatul fisei rezistenta secundara sa fie 10,4 - 15,6 kohm iar rezistenta primara inte + si - bobinei 3,4-4,6 ohm

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt electrician si nici nu mi-a placut fizica, de aceea unde scriu "ohm" trebuie un omega (de ala grecesc), care nu se afla pe tastatura mea :D :

la mine pipa trebuie sa aiba rezistenta 10kohm la 20 grade celsus

Fisa se masoara impreuna cu bobina si intre + bobinei si capatul fisei rezistenta secundara sa fie 10,4 - 15,6 kohm iar rezistenta primara inte + si - bobinei 3,4-4,6 ohm

:cheers:

valorile indicate de tine sunt rezistentele infrasurarilor primare si secundare ale unei bobine duplex, si da, astea ar trebui sa fie valorile.

 

ceea ce ma intereseaza pe mine sa aflu sunt valorile ce caracterizeaza o fisa, adeca de unde iese din bobina si pana ce ajunge la bujie. asta ca sa am alternative, in afara de cea OEM in cazul unui eventual schimb. pana acuma toate is bune si frumoase, bobina merge ok (e noua!), fisele is fac treaba, bujiile la fel, dar daca ar fii sa imi pice o fisa, sa pot s ama duc la un magazin de piese auto si sa le zic la aia ca uite, vreau o fisa care sa aiab atatia ohmi pe metru liniar sau ce alte marimi caracterizeaza o fisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D

valorile indicate de tine sunt rezistentele infrasurarilor primare si secundare ale unei bobine duplex, si da, astea ar trebui sa fie valorile.

 

ceea ce ma intereseaza pe mine sa aflu sunt valorile ce caracterizeaza o fisa, adeca de unde iese din bobina si pana ce ajunge la bujie. asta ca sa am alternative, in afara de cea OEM in cazul unui eventual schimb. pana acuma toate is bune si frumoase, bobina merge ok (e noua!), fisele is fac treaba, bujiile la fel, dar daca ar fii sa imi pice o fisa, sa pot s ama duc la un magazin de piese auto si sa le zic la aia ca uite, vreau o fisa care sa aiab atatia ohmi pe metru liniar sau ce alte marimi caracterizeaza o fisa.

tocmai asta am zis, dar masurarea se face separat pt pipa iar fisa se masoara impreuna cu bobina... asa scrie la manual... manualu' japonez :cheers: ...

Citisem undeva ca fisele pot avea parametrii diferiti functie de curentul care trece prin ele, deci de producatorul mobrei

Gasisem parametrii si pt TCI (CDI la altii), pick-up coil... pt toate la 20 grade Celsius

... stii cum e, curentu' mai "vine" si cu cocoloase :lol:

 

 

Mesaj completat

http://www.romimoto-piese.ro/category/1030...76?show=gallery

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai asta am zis, dar masurarea se face separat pt pipa iar fisa se masoara impreuna cu bobina... asa scrie la manual... manualu' japonez :( ...

Citisem undeva ca fisele pot avea parametrii diferiti functie de curentul care trece prin ele, deci de producatorul mobrei

Gasisem parametrii si pt TCI (CDI la altii), pick-up coil... pt toate la 20 grade Celsius

... stii cum e, curentu' mai "vine" si cu cocoloase :baldy:

 

 

Mesaj completat

http://www.romimoto-piese.ro/category/1030...76?show=gallery

de ce se ia curentul in casa? pt ca e alternativ :cheers: cand vine cand nu vine :(

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca am dat peste acest topic si eu vroiam sa imi schimb fisele si eram in dubiu daca sa comand originale,dar acum m`am lamurit multumesc !Dar am o intrebare care ma roade rau si sper cineva priceput sa imi poata raspunda concret daca una sau doua fise in cazul prietenului meu (twin spark) pierd scanteie,fura curent undeva este posibil a se intampla ceva cu bobina(ele) a se arde sau ceva de genul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca am dat peste acest topic si eu vroiam sa imi schimb fisele si eram in dubiu daca sa comand originale,dar acum m`am lamurit multumesc !Dar am o intrebare care ma roade rau si sper cineva priceput sa imi poata raspunda concret daca una sau doua fise in cazul prietenului meu (twin spark) pierd scanteie,fura curent undeva este posibil a se intampla ceva cu bobina(ele) a se arde sau ceva de genul ?

nu ar trebui sa se arda nimic, doar ca scanteia nu se mai formeaza la capatul bujiei ci mai incoace pe traseu, adeca unde tii rupta si cadrul/blocul motor/masa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ar trebui sa se arda nimic, doar ca scanteia nu se mai formeaza la capatul bujiei ci mai incoace pe traseu, adeca unde tii rupta si cadrul/blocul motor/masa.

bun atunci ai idee de ce s`ar strica o bobina ? care ar fi cauzele ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun atunci ai idee de ce s`ar strica o bobina ? care ar fi cauzele ?

pai una ti-o zic eu concret, ca mi s-a intamplat - am spalat mobra cu presiune si am insistat in zona conectorilor de la bobina. a doua zi nu a mai pornit mobra, pana ce nu am luat alta bobina BOSCH originala, echivalentul a 100 eur :|

 

altceva... banuiesc ca supraincalzirea... infasurare primara are multe spire si cea secundara putine. ma gandesc ca s-ar putea incalzi si sa se topeasca emailu de pe bobina si sa sintre in scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...