Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Multumesc tuturor de sfaturi. Luasem o cheie de 16 pe la vreo 7Roni dar nu prindea bujia. Acum cred ca e buna cheia dar mai trebuie polizata un pic pt. ca ar putea fi prea groasa.

Numai bine si multumesc inca o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 5 months later...
De multe ori neglijată, bujia este esențială pentru buna funcționare a motocicletei. În plus, explicăm Âşi cifra octanică.

 

CiteÂşte mai mult

Cifra octanică a benzinei vă arată cât de mult poate fi comprimat combustibilul înainte de a se aprinde spontan. Când amestecul se aprinde din cauza compresiei, Âşi nu din cauza scânteii de la bujie, se produce fenomenul numit detonare, care poate defecta motorul.

 

 

 

 

 

 

creca faci o mica confuzie intre octanica si cetanica .

iar detonarea are alte cauze decat cea mentionata de tine. cand amestecul se aprinde din cauza compresiei se numeste autoaprindere.detonarea apare in conditii de temperatura inalta undeva la sfarsitul admisiei si inceputul comprimarii cand amestecul carburant se aprinde de la depunerile de calamina . termenul de detonare vine de la faptul ca in momentul aprinderii amestecului ( dupa cum am spus undeva la sfarsitul admisiei si inceputul compresiei)una din supape este partial deschisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o alta cauza a detonatiei ar mai fi aprinderea in puncte diferite ( tot de la calamina) in care amestecul carburant este comprimat .... , supapele fiind inchise, si pornesc 2 fronturi de"flacara " una provocata in "adancul camerei de ardere" si cea provocata de scanteia bujiei....

si tot asa ..... fise incorect puse pe 2 si 3., avans la aprindere mare (mas ,ruptor distribuitor)

 

 

etc

:D numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

fenomenul de detonare apare in general doar la benzina proasta (CO 95) sau si la benzina buna (CO 98, 100)? Intreb fiindca eu la a mea ii pun de obicei 100 insa de cateva ori am fost nevoit sa ii pun 95 si am auzit ceva zgomote ciudate; de atunci evit cu desavarsire sa ii mai pun 95.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

DETONAREA APARE LA TEMPERATURI MARI, NORMAL. CAUZA E O COMBINATIE INTRE CIFRA OCTANICA MICA A BENZINEI SI RAPORT DE COMPRESIE MARE. E O ARDERE NEUNIFORMA VIOLENTA. ADICA FLACARA NU SE PROPAGA LINIAR DE LA BUJIE, CI CU UNDE DE SOC DIN MAI MULTE PUNCTE. CU TOATA VIOLENTA NU PRODUCE O PUTERE MAI MARE DECT CEA NORMALA A MOTORULUI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si avansul poate influenta detonarea si multe alte lucruri ,poate fi o situatie complexa numai cineva cu experienta poate determina asta insa totul se reduce la temperatura din cilindru a exploziei daca este prea mare apare e o problema bujia spune multe etc etc mecanica grea deh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VA SALUT

Am o problema imi intrerupe intre 5000-7000 si nush de ce sa ma leg.

In manualul de reparatii al motocicletei tipul de bujii e cr9e iar eu am pe ea cr9evx(asa am cumparato)cica sunt cu platina si multi miau spus ca asta ar fi problema.

Ce imi recomandati sa schimb bujiile sau sa mai dau un sfert de tura la aer,carb. sunt reglate la 2 ture.

MULTUMESC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca nu mai trage / are un gol de putere dar daca ar folosi search ar gasi in mare parte cum sa rezolve problema.

Bujile acelea nu sunt cu platina sunt cu IRIDIUM dar asta aflai tot cu SEARCH

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fenomenul de detonare apare in general doar la benzina proasta (CO 95) sau si la benzina buna (CO 98, 100)? Intreb fiindca eu la a mea ii pun de obicei 100 insa de cateva ori am fost nevoit sa ii pun 95 si am auzit ceva zgomote ciudate; de atunci evit cu desavarsire sa ii mai pun 95.

vaca mea (batrana) mere mai bine cu 95 decat cu 98 si parca si consuma mai putin cu 95 dect cu 98. :blink:

Ce te face sa crezi ca, capritza ta e mai sensibila? :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:eek:

Am pus mai demult pozele astea cu tot cu explicatia problemei bujiei, aici:

http://www.urbanriders.ro/forum/index.php?showtopic=1368

(am facut atunci si un topic pe forumul asta, la rubrica service, parca)

:)

sursa: www.dansmc.com

 

UP cu topicul ca vine promotie noua de incepatori.

bravo mane...buna initiativa sa faci UP unui asa topic :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Detonatia are ca si cauza numai avansul incorect, si apare in momentul in care scanteia vine ceva mai repede, cand pistonul nu a ajuns inca la TDM (adica inca este in urcare); din acest motiv, este o creste foarte mare si brutala de presiune in camera de ardere, care cauzeaza detonatia; intr-adevar, avansul incorect poate avea mai multe cauze, dal la motoarele pe injectie in general majoritatea acestor cauze sunt "corectate" de senzorul de detonatie (knock sensor) care ii spune ECU-ului sa intarzie scanteie cu cateva grade. Cat despre benzine, nu cred ca este inca vreun producator care sa recomande cifre octanice de peste 95, la fel cum nu cred nici ca la noi s-ar gasi ceva de peste 98 :banana:

Bujia la fel, trebuie sa fie cea recomandata de producator daca nu au fost aduse modificari motorului (marirea raportului de compresie, etc).

Daca sunt modificari, atunci intr-adevar probabil va trebui o bujie mai "rece", da deja discutiile sunt mult mai aprofundate si nu sunt multi oameni care fac fata, si de aceea sie u ma voi opri aici :cheers:

Numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea cu 95, 98, 100 super + super ++++ tin in mare masura de marketing. Eu nu am inteles de ce in austria aia au 2 tipuri de benzina: normala (CO90) si SUPER (CO 95). La noi nici vorba de CO90 si asa daca bagi de 95 se zice ca faci economie :rolleyes:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De multe ori neglijată, bujia este esențială pentru buna funcționare a motocicletei. În plus, explicăm Âşi cifra octanică.

 

CiteÂşte mai mult

daca ai o bujie noua(curata ) consumul este mai mic ?

si daca ai un filtru de aer sprort cum e cu - compresia , stica motorul cu timpu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca motorul este in stare tehnica buna, bujia ar trebui sa mearga atat cat recomanda producatorul fara probleme. De acolo in sus, deja pot sa apara probleme, la fel cum pot sa apara daca sunt probleme la motor (amestec incorect, avans incorect, consum de ulei, etc); evident ca atunci poate creste si consumul.

 

despre filtrul de aer sport s-au scris foarte multe, mai ales pe forumurile de masini, dar aplicatiile sunt aceleasi si la motociclete:

Filtrele de aer sport (dar numai de calitate - de exemplu K&N), nu strica motorul, nu lasa sa treaca mizeria, etc. Are 2 mari avantaje: daca este intretinut corespunzator, intr-adevar este mai putin restrictiv decat filtrele de aer clasice, si mai ales nu trebuie inlocuit :rolleyes:

Dar repet, doar cele de calitate. Am pe masina K&N de 30.000 km, si clapeta de acceleratie este curata, traseul de admisie la fel.

 

p.s. scuze de offtopic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am si eu nevoie de niste buji pentru un kawasaki 500GPZ din 1992 cred ca este bujiile nu da bine schanteie sau poate sa fie si alceva ma poate sa ajute cineva daca sand bujiile sami spuneti din care sa iau va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate gasesti aici

http://www.manualedereparatie.info/categorii/kawasaki.html

sau mai cauta pe forum, este un topic unde poti sa afli exact ce tip de bujii ai nevoie, pentru foarte multe tipuri de motocicleta.

si nu te supara, mai editeaza putin inainte sa postezi...nu sae prea intelege ce vrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze.,editez...prietene, tu abia scrii romaneste(nu vreau sa-mi imaginez cum vorbesti) si vrei sa fii ajutat in legatura cu problema ta ?

Editat de razvanusv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...