Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

bah, fiva-r ideeile de ras , diferenta dintre bujiile iridium si cele standard este urmatoarea: iridiumul functioneaza muuult mai bine in ture mari, adicatelea la curse, cand esti pe linia dreapta cu gazul deschis la blana si in tzaspe mii de ture(fiecare troaca cu turele ei) bujia normala clacheaza si face arc electric chestiune care iti taie putin din power. de aia trece ala cu iridium pe langa tine si intra primul in viraj ;) in res...plm, se comporta ca o bujie normala. La injectie se recomanda iridium deoarece cantitatea si amestecul de carburant este controlata electronic nu ca la carburatie, pe inceractelea din acul de dozaj si jiglerul principal.

 

o alta tampenie (zic eu) este sa afirmi ca daca iti trage cineva de gaz iti ineaca motoreta cand ea e echipata standard cu carburatoare vacumatice FARA POMPA DE SPRITZ . Veti ramarca ca: daca demontati cutia filtrului de aer si trageti de acceleratie cu motorul oprit shuberele nu se clintesc la carburatoarele vacumatice.

 

ps: exista pentru cbr-uri o linie de carburatoare keihin fcr care costa vreo 1500-2000euro, asta daca vrei sa faci o fenta si sa le rupi fashu astora cu fente de rr 2012 2013 dar tre sa te tna si franele dupaia :))))

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 993
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

in acest topic minunat am aflat ca iridium au scanteie mai proasta decat cele normale...

:lol:

 

Inainte sa razi, te poti interesa care material are conductibilitate electrica mai buna!

Platinum and Iridium Plugs

Platinum and Iridium plugs perform at a lower level than copper spark plugs, because they are less conductive and they tend to overheat. However, the overall longevity of these two types of metal is better than copper plugs

 

Esti amuzant cateodata, dar incearca sa te documentezi inainte sa induci oamenii in eroare!

 

@Lipton, nu aduci nimic bun la aceasta discutie, nici o parere nimic? sau nici nu stiai ca bujiile care unii le numesc normale de fapt sunt bujii cu 'miez de cupru'?!?

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa razi, te poti interesa care material are conductibilitate electrica mai buna!

Platinum and Iridium Plugs

Platinum and Iridium plugs perform at a lower level than copper spark plugs, because they are less conductive and they tend to overheat. However, the overall longevity of these two types of metal is better than copper plugs

 

Esti amuzant cateodata, dar incearca sa te documentezi inainte sa induci oamenii in eroare!

 

is curios de unde ai citit tampenia asta! :) vezi ca toate au miezul din cupru de fapt... auzi tu la el conductibilitate mai buna! sau stai, crezi ca cele normale au electrodul expus din cupru? :))))))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bah, fiva-r ideeile de ras , diferenta dintre bujiile iridium si cele standard este urmatoarea: iridiumul functioneaza muuult mai bine in ture mari, adicatelea la curse, cand esti pe linia dreapta cu gazul deschis la blana si in tzaspe mii de ture(fiecare troaca cu turele ei) bujia normala clacheaza si face arc electric chestiune care iti taie putin din power. de aia trece ala cu iridium pe langa tine si intra primul in viraj ;) in res...plm, se comporta ca o bujie normala. La injectie se recomanda iridium deoarece cantitatea si amestecul de carburant este controlata electronic nu ca la carburatie, pe inceractelea din acul de dozaj si jiglerul principal.

 

o alta tampenie (zic eu) este sa afirmi ca daca iti trage cineva de gaz iti ineaca motoreta cand ea e echipata standard cu carburatoare vacumatice FARA POMPA DE SPRITZ . Veti ramarca ca: daca demontati cutia filtrului de aer si trageti de acceleratie cu motorul oprit shuberele nu se clintesc la carburatoarele vacumatice.

 

ps: exista pentru cbr-uri o linie de carburatoare keihin fcr care costa vreo 1500-2000euro, asta daca vrei sa faci o fenta si sa le rupi fashu astora cu fente de rr 2012 2013 dar tre sa te tna si franele dupaia :))))

 

Singurul avantaj major al bujiilor iridium este longevitatea si scanteia mai "concentrata', in plus ai dreptate nu dau 'rateuri' sa zic asa la ture mari!

 

Nu a zis nimeni nimic de carburatoarele vacuumatice! Banuiesc ca mai toata lumea stie cum functioneaza.....

PS: FCR-urile vin montate din fabrica din anii '90 pe Kawasaki ZX7RR! ce legatura are asta cu topicul?!

 

.

 

is curios de unde ai citit tampenia asta! :) vezi ca toate au miezul din cupru de fapt... auzi tu la el conductibilitate mai buna! sau stai, crezi ca cele normale au electrodul expus din cupru?

Asta e o intrebare pur si simplu inutila!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce e inutila? si totusi vrei sa spui de unde ai scos tampenia aia cu bujiile normale? :) mai ales cand producatorii de iridium dau si teste facute intre bujiile normale si iridium unde se vad diferente clare in avantajul celor din urma din toate punctele de vedere? :)

Editat de Performance Solutions
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic vorbind: 'Copper core spark plugs has like 3X the electrical conductivity and 2.5X the thermal conductivity of Iridium'! e simplu, totul in gasesti in tabelul lui Mendeleev! :crack:

 

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru initiatorul topicului: vrei ca bujiile sa reziste dublu, pornire la rece mai usoara, ralanti mai stabil, 'poate' consum mai mic, cumpara iridium! Eu am ajuns la concluzia ca nu merita banii! mai bine carburatia facuta cum trebuie si fise noi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

. S-a demonstrat ca motorul chiar are cu 2-3 cai in plus decat daca ar fi folosite cele cu 'iridium'!

 

Vreau si eu informatia asta daca se poate gasi pe undeva.

Pai te-a informat dumnealui direct.. :D , nu iei informatia de buna?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau si eu informatia asta daca se poate gasi pe undeva.

Cand cautam cu ceva timp in urma informatii de ce ar trebui sa dau cel putin triplu pe bujii, am gasit un american care a comparat pe dyno o motocicleta cu bujii 'normale' si iridium! I-am trimis mail sa imi dea mai multe informatii si mi-a raspuns ceva de genu: cand sunt noi, bujiile cu 'miez de cupru' aduc o crestere f mica initiala a puterii, in schimb dupa cateva mii de km pierd in fata celor iridium care sunt mai 'stabile' din aceste punct de vedere! deci e simplu: cele 'normale' se uzeaza mai rapid!

 

Pai te-a informat dumnealui direct.. :D , nu iei informatia de buna?

Da, aici ai dreptate, era doar o informatie, nu s-a demonstrat nimic!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic vorbind: 'Copper core spark plugs has like 3X the electrical conductivity and 2.5X the thermal conductivity of Iridium'! e simplu, totul in gasesti in tabelul lui Mendeleev! :crack:

tu esti greu de cap si nici nu vrei sa recunosti ca ai gresit! miezul e de cupru si la cele cu iridium. next...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a demonstrat ca motorul chiar are cu 2-3 cai in plus decat daca ar fi folosite cele cu 'iridium'!

Sau maxim 6 cai frumosi daca pui si un sticker cu K&N

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Lipton, nu aduci nimic bun la aceasta discutie, nici o parere nimic? sau nici nu stiai ca bujiile care unii le numesc normale de fapt sunt bujii cu 'miez de cupru'?!?

 

Aduc ceva bun acum: nu aveti de gand sa terminati cu zvonistica asta de 2 lei cum ca bujiile iridium nu merg bine pe carburatie ? NGK a introdus bujiile iridium in 1994, cand moto pe injectie erau cateva BMW-uri, CX-ul si Aspencade-ul de la Honda si Z-ul de 1300 de la Kawasaki.

 

Daca tot te intereseaza asa mult materialele de ce nu ne spui ca iridiumul are cea mai ridicata temperatura de topire, e de 6 ori mai tare decat platina si mult mai rezistent la coroziune ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, stressule ai partiala dreptate in legatura cu miezul de cupru! la o bujie iridium, varful este din iridum, iar cele normale au un strat de nickel! hai sa o luam altfel pentru initiatorul topicului: merita sa cumpere iridium?! eu zic ca NU! nu merita banii!

@Lipton:nu am zis ca nu merg pe carburatie, din contra! eu am pus in balanta si am ales. e simplu!



aici este rezistivitatea electrica a ambelor materiale:

0.143 106/cm Ω Nickel

 

0.197 106/cm Ω Iridium Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aduc ceva bun acum: nu aveti de gand sa terminati cu zvonistica asta de 2 lei cum ca bujiile iridium nu merg bine pe carburatie ?

pai nu a zis nimeni ca nu merg pe carburatie:)

 

lumea a zis ca in cazul in care ai carburatia reglata prost, sau dereglata, bujia cu iridiu se uda mai repede fata de aia clasica.

daca ai carburatia boboc poti sa pui si bujie cu treliu nu doar cu iridiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu a zis nimeni ca nu merg pe carburatie:)

 

lumea a zis ca in cazul in care ai carburatia reglata prost, sau dereglata, bujia cu iridiu se uda mai repede fata de aia clasica.

daca ai carburatia boboc poti sa pui si bujie cu treliu nu doar cu iridiu.

 

Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze.

 

Asta e topic tehnic sau de sto ? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Tiranspider Dau un exemplu: CRF250r, pe carburatie. de fabrica avea urmatoarele jiglere pe chart-ul de altitudine 0-300m. mainjet 160, slowjet 40! pe ea avea montat mainjet 172, slowjet 48! Avea amestecul extrem de bogat! bujia iridium de fabrica era neagra si plina de calamina! ghici ce: tot pornea din 3-4 pedale!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da, stressule ai partiala dreptate in legatura cu miezul de cupru! la o bujie iridium, varful este din iridum, iar cele normale au un strat de nickel! hai sa o luam altfel pentru initiatorul topicului: merita sa cumpere iridium?! eu zic ca NU! nu merita banii!

@Lipton:nu am zis ca nu merg pe carburatie, din contra! eu am pus in balanta si am ales. e simplu!

 

aici este rezistivitatea electrica a ambelor materiale:

0.143 106/cm Ω Nickel

 

0.197 106/cm Ω Iridium

bun. si ce diametru au varfurile iridium fata de cele normale? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, la aspectul asta ai iar dreptate! DAR, dar daca luam asa, la cate sute de mii de volti trec prin bujie, luam suprafata si conductibilitatea electrica a materialului....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Tiranspider Dau un exemplu: CRF250r, pe carburatie. de fabrica avea urmatoarele jiglere pe chart-ul de altitudine 0-300m. mainjet 160, slowjet 40! pe ea avea montat mainjet 172, slowjet 48! Avea amestecul extrem de bogat! bujia iridium de fabrica era neagra si plina de calamina! ghici ce: tot pornea din 3-4 pedale!

amestec bogat nu inseamna carburator dereglat :) inseamna carburator reglat pe amestec bogat

 

doar in cazul dereglarii carburatiei apare fenomenul de condensare lichida si aderare la suprafata metalica. treliul conduce curentul catre masa in loc sa mearga prin electrodul de iridiu si sa faca scanteie.

o bujie fleasca nu e tot una cu o bujie cu depuneri de calamina.

in alta ordine de idei tinand cont ca bujiile is impereceate 2x2, daca o bujie se uda, implicit pune la masa si scanteia de la bujia legata in paralel pe bobina. astfel motorul merge din doi in doi pe o bobina

 

Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze.

 

Asta e topic tehnic sau de sto ? :crack:

pai eu ce zic. degeaba pui bujie de aia sau de aia daca ai carburatia zdrente. mergi cu carburatoarele ,montate pe mobra in prealabil, la verificat sincronizat apoi o sa poti pune minuni de alea cu treliu strontiu.

in ceea ce priveste distributia, citez

" imi zornaia rau lantul de la distributie, dupa ce am schimbat uleiul zgomotul a disparut "

 

la cutia de viteze alta e buba. de obicei cand o cutie de viteze caraie e din cauza becului de a 5-a

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

amestec bogat nu inseamna carburator dereglat :) inseamna carburator reglat pe amestec bogat

 

doar in cazul dereglarii carburatiei apare fenomenul de condensare lichida si aderare la suprafata metalica. treliul conduce curentul catre masa in loc sa mearga prin electrodul de iridiu si sa faca scanteie.

o bujie fleasca nu e tot una cu o bujie cu depuneri de calamina.

in alta ordine de idei tinand cont ca bujiile is impereceate 2x2, daca o bujie se uda, implicit pune la masa si scanteia de la bujia legata in paralel pe bobina. astfel motorul merge din doi in doi pe o bobina

 

pai eu ce zic. degeaba pui bujie de aia sau de aia daca ai carburatia zdrente. mergi cu carburatoarele ,montate pe mobra in prealabil, la verificat sincronizat apoi o sa poti pune minuni de alea cu treliu strontiu.

in ceea ce priveste distributia, citez

" imi zornaia rau lantul de la distributie, dupa ce am schimbat uleiul zgomotul a disparut "

 

la cutia de viteze alta e buba. de obicei cand o cutie de viteze caraie e din cauza becului de a 5-a

 

nu-i chiar asa. scanteia alege calea cu cea mai mica rezistenta. doua bujii n-or sa aiba niciodata aceeasi rezistenta, dupa logica asta ar trebui sa mearga motoarele prin excelenta "din doi in doi" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...