Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Vreau si eu informatia asta daca se poate gasi pe undeva.

Cand cautam cu ceva timp in urma informatii de ce ar trebui sa dau cel putin triplu pe bujii, am gasit un american care a comparat pe dyno o motocicleta cu bujii 'normale' si iridium! I-am trimis mail sa imi dea mai multe informatii si mi-a raspuns ceva de genu: cand sunt noi, bujiile cu 'miez de cupru' aduc o crestere f mica initiala a puterii, in schimb dupa cateva mii de km pierd in fata celor iridium care sunt mai 'stabile' din aceste punct de vedere! deci e simplu: cele 'normale' se uzeaza mai rapid!

 

Pai te-a informat dumnealui direct.. :D , nu iei informatia de buna?

Da, aici ai dreptate, era doar o informatie, nu s-a demonstrat nimic!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 977
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Teoretic vorbind: 'Copper core spark plugs has like 3X the electrical conductivity and 2.5X the thermal conductivity of Iridium'! e simplu, totul in gasesti in tabelul lui Mendeleev! :crack:

tu esti greu de cap si nici nu vrei sa recunosti ca ai gresit! miezul e de cupru si la cele cu iridium. next...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a demonstrat ca motorul chiar are cu 2-3 cai in plus decat daca ar fi folosite cele cu 'iridium'!

Sau maxim 6 cai frumosi daca pui si un sticker cu K&N

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Lipton, nu aduci nimic bun la aceasta discutie, nici o parere nimic? sau nici nu stiai ca bujiile care unii le numesc normale de fapt sunt bujii cu 'miez de cupru'?!?

 

Aduc ceva bun acum: nu aveti de gand sa terminati cu zvonistica asta de 2 lei cum ca bujiile iridium nu merg bine pe carburatie ? NGK a introdus bujiile iridium in 1994, cand moto pe injectie erau cateva BMW-uri, CX-ul si Aspencade-ul de la Honda si Z-ul de 1300 de la Kawasaki.

 

Daca tot te intereseaza asa mult materialele de ce nu ne spui ca iridiumul are cea mai ridicata temperatura de topire, e de 6 ori mai tare decat platina si mult mai rezistent la coroziune ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, stressule ai partiala dreptate in legatura cu miezul de cupru! la o bujie iridium, varful este din iridum, iar cele normale au un strat de nickel! hai sa o luam altfel pentru initiatorul topicului: merita sa cumpere iridium?! eu zic ca NU! nu merita banii!

@Lipton:nu am zis ca nu merg pe carburatie, din contra! eu am pus in balanta si am ales. e simplu!



aici este rezistivitatea electrica a ambelor materiale:

0.143 106/cm Ω Nickel

 

0.197 106/cm Ω Iridium Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aduc ceva bun acum: nu aveti de gand sa terminati cu zvonistica asta de 2 lei cum ca bujiile iridium nu merg bine pe carburatie ?

pai nu a zis nimeni ca nu merg pe carburatie:)

 

lumea a zis ca in cazul in care ai carburatia reglata prost, sau dereglata, bujia cu iridiu se uda mai repede fata de aia clasica.

daca ai carburatia boboc poti sa pui si bujie cu treliu nu doar cu iridiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu a zis nimeni ca nu merg pe carburatie:)

 

lumea a zis ca in cazul in care ai carburatia reglata prost, sau dereglata, bujia cu iridiu se uda mai repede fata de aia clasica.

daca ai carburatia boboc poti sa pui si bujie cu treliu nu doar cu iridiu.

 

Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze.

 

Asta e topic tehnic sau de sto ? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Tiranspider Dau un exemplu: CRF250r, pe carburatie. de fabrica avea urmatoarele jiglere pe chart-ul de altitudine 0-300m. mainjet 160, slowjet 40! pe ea avea montat mainjet 172, slowjet 48! Avea amestecul extrem de bogat! bujia iridium de fabrica era neagra si plina de calamina! ghici ce: tot pornea din 3-4 pedale!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da, stressule ai partiala dreptate in legatura cu miezul de cupru! la o bujie iridium, varful este din iridum, iar cele normale au un strat de nickel! hai sa o luam altfel pentru initiatorul topicului: merita sa cumpere iridium?! eu zic ca NU! nu merita banii!

@Lipton:nu am zis ca nu merg pe carburatie, din contra! eu am pus in balanta si am ales. e simplu!

 

aici este rezistivitatea electrica a ambelor materiale:

0.143 106/cm Ω Nickel

 

0.197 106/cm Ω Iridium

bun. si ce diametru au varfurile iridium fata de cele normale? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, la aspectul asta ai iar dreptate! DAR, dar daca luam asa, la cate sute de mii de volti trec prin bujie, luam suprafata si conductibilitatea electrica a materialului....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Tiranspider Dau un exemplu: CRF250r, pe carburatie. de fabrica avea urmatoarele jiglere pe chart-ul de altitudine 0-300m. mainjet 160, slowjet 40! pe ea avea montat mainjet 172, slowjet 48! Avea amestecul extrem de bogat! bujia iridium de fabrica era neagra si plina de calamina! ghici ce: tot pornea din 3-4 pedale!

amestec bogat nu inseamna carburator dereglat :) inseamna carburator reglat pe amestec bogat

 

doar in cazul dereglarii carburatiei apare fenomenul de condensare lichida si aderare la suprafata metalica. treliul conduce curentul catre masa in loc sa mearga prin electrodul de iridiu si sa faca scanteie.

o bujie fleasca nu e tot una cu o bujie cu depuneri de calamina.

in alta ordine de idei tinand cont ca bujiile is impereceate 2x2, daca o bujie se uda, implicit pune la masa si scanteia de la bujia legata in paralel pe bobina. astfel motorul merge din doi in doi pe o bobina

 

Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze.

 

Asta e topic tehnic sau de sto ? :crack:

pai eu ce zic. degeaba pui bujie de aia sau de aia daca ai carburatia zdrente. mergi cu carburatoarele ,montate pe mobra in prealabil, la verificat sincronizat apoi o sa poti pune minuni de alea cu treliu strontiu.

in ceea ce priveste distributia, citez

" imi zornaia rau lantul de la distributie, dupa ce am schimbat uleiul zgomotul a disparut "

 

la cutia de viteze alta e buba. de obicei cand o cutie de viteze caraie e din cauza becului de a 5-a

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

amestec bogat nu inseamna carburator dereglat :) inseamna carburator reglat pe amestec bogat

 

doar in cazul dereglarii carburatiei apare fenomenul de condensare lichida si aderare la suprafata metalica. treliul conduce curentul catre masa in loc sa mearga prin electrodul de iridiu si sa faca scanteie.

o bujie fleasca nu e tot una cu o bujie cu depuneri de calamina.

in alta ordine de idei tinand cont ca bujiile is impereceate 2x2, daca o bujie se uda, implicit pune la masa si scanteia de la bujia legata in paralel pe bobina. astfel motorul merge din doi in doi pe o bobina

 

pai eu ce zic. degeaba pui bujie de aia sau de aia daca ai carburatia zdrente. mergi cu carburatoarele ,montate pe mobra in prealabil, la verificat sincronizat apoi o sa poti pune minuni de alea cu treliu strontiu.

in ceea ce priveste distributia, citez

" imi zornaia rau lantul de la distributie, dupa ce am schimbat uleiul zgomotul a disparut "

 

la cutia de viteze alta e buba. de obicei cand o cutie de viteze caraie e din cauza becului de a 5-a

 

nu-i chiar asa. scanteia alege calea cu cea mai mica rezistenta. doua bujii n-or sa aiba niciodata aceeasi rezistenta, dupa logica asta ar trebui sa mearga motoarele prin excelenta "din doi in doi" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i chiar asa. scanteia alege calea cu cea mai mica rezistenta. doua bujii n-or sa aiba niciodata aceeasi rezistenta, dupa logica asta ar trebui sa mearga motoarele prin excelenta "din doi in doi" :)

pai eu ce zic, rezistenta e mai mica la aia fleasca

deci daca ai un carburator dereglat si uda bujia, trage dupa el si bujia pereche de aia e bine sa faci carburatia apoi sa pui de aia cu trel... iridiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu ce zic, rezistenta e mai mica la aia fleasca

deci daca ai un carburator dereglat si uda bujia, trage dupa el si bujia pereche de aia e bine sa faci carburatia apoi sa pui de aia cu trel... iridiu

chiar si intre doua bujii "ne-fleasca" una o sa aiba rezistenta mai mica, deci dupa logica pe care ai expus-o ar trebui sa nu mearga bobinele duble. cand de fapt merg bine-merci! :))) uite caz practic la o vechitura vai mama ei, sa nu zicem ca e cine-stie-ce tehnologie acolo in cea bobina, chiar e legata in banda textila. dnepr. sincronizarea cilindrilor se facea prin punerea unei pipe "la masa".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar si intre doua bujii "ne-fleasca" una o sa aiba rezistenta mai mica, deci dupa logica pe care ai expus-o ar trebui sa nu mearga bobinele duble. cand de fapt merg bine-merci! :))) uite caz practic la o vechitura vai mama ei, sa nu zicem ca e cine-stie-ce tehnologie acolo in cea bobina, chiar e legata in banda textila. dnepr. sincronizarea cilindrilor se facea prin punerea unei pipe "la masa".

ba merg, pentru ca is devazate la aprindere, practic ele cele doua dau scanteie in acelasi timp dar una aprinde alta nu.si merg normal. eu ma refer la altceva , in caz de nefunctionalitate a unei bujii o face si pe cealalta sa nu mearga sau sa mearga slab.

 

chiar si intre doua bujii "ne-fleasca" una o sa aiba rezistenta mai mica, deci dupa logica pe care ai expus-o ar trebui sa nu mearga bobinele duble. cand de fapt merg bine-merci! :))) uite caz practic la o vechitura vai mama ei, sa nu zicem ca e cine-stie-ce tehnologie acolo in cea bobina, chiar e legata in banda textila. dnepr. sincronizarea cilindrilor se facea prin punerea unei pipe "la masa".

oricum rezistenta e diferita si e data de lungimea fisei, dar asta e alta poveste :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai ca-s diferite rezistentele ar trebui sa nu mearga decat una. in plus daca pui o fisa la masa cealalta va merge fara probleme...

pai nu are cum ca se descarca scanteia pe acolo pe unde intampina rezistenta mai mica, si in bujia pereche ajunge doar surplusul de tensiune care nu incape pe fisa pusa la masa. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze.

 

Asta e topic tehnic sau de sto ? :crack:

nu e "de sto" lipton, si scz daca asta ti se pare

Sunt incepator, am vrut sa imi pornesc motorul acum 2 sapt si m-am lovit de un "refuz" din partea lui. am inecat-o de cateva ori intr-o perioada foarte scurta de timp iar un prieten mi-a recomandat sa le schimb. de asta am postat aici pt ca voiam sa stiu si parerile voastre. oricum pana acum s-a vorbit numai in contradictoriu .. asa ca inca nu sunt lamurit in totalitate in privinta schimbarii bujiilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa facem sa fie mai simplu:

plusuri bujii iridium: 'viata' indelungata. pornire mai usoara la 'rece' (dar daca nu ai carburatoarele curate si reglate, nu vor face minuni). astea sunt marile plusuri ale bujiilor iridium!

minusuri:costul!

 

cine crede ca au minusuri/plusuri sa adauge!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa facem sa fie mai simplu:

plusuri bujii iridium: 'viata' indelungata. pornire mai usoara la 'rece' (dar daca nu ai carburatoarele curate si reglate, nu vor face minuni). astea sunt marile plusuri ale bujiilor iridium!

minusuri:costul!

 

cine crede ca au minusuri/plusuri sa adauge!

si eu ce spanacul lui Popey Marinarul zic de ceva vreme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai zis ca se ineaca mai repede! Nu are legatura inecatul ci cu carburatoarele uzate sau jigloare infundate! ceva in genul: motocicleta nu porneste din diferite motive! hai sa pun iridium si va porni! nu, nu e asa!

ps: de cand am motociclete nu am reusit sa inec niciuna! de ce oare?!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am zis ca se ineaca mai repede daca are carburatoarele dereglate.

daca pune iridiu pe un motor cu carburatia facuta e ok



pai nu a zis nimeni ca nu merg pe carburatie:)

 

lumea a zis ca in cazul in care ai carburatia reglata prost, sau dereglata, bujia cu iridiu se uda mai repede fata de aia clasica.

daca ai carburatia boboc poti sa pui si bujie cu treliu nu doar cu iridiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...