stulewa Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) bah, fiva-r ideeile de ras , diferenta dintre bujiile iridium si cele standard este urmatoarea: iridiumul functioneaza muuult mai bine in ture mari, adicatelea la curse, cand esti pe linia dreapta cu gazul deschis la blana si in tzaspe mii de ture(fiecare troaca cu turele ei) bujia normala clacheaza si face arc electric chestiune care iti taie putin din power. de aia trece ala cu iridium pe langa tine si intra primul in viraj in res...plm, se comporta ca o bujie normala. La injectie se recomanda iridium deoarece cantitatea si amestecul de carburant este controlata electronic nu ca la carburatie, pe inceractelea din acul de dozaj si jiglerul principal. o alta tampenie (zic eu) este sa afirmi ca daca iti trage cineva de gaz iti ineaca motoreta cand ea e echipata standard cu carburatoare vacumatice FARA POMPA DE SPRITZ . Veti ramarca ca: daca demontati cutia filtrului de aer si trageti de acceleratie cu motorul oprit shuberele nu se clintesc la carburatoarele vacumatice. ps: exista pentru cbr-uri o linie de carburatoare keihin fcr care costa vreo 1500-2000euro, asta daca vrei sa faci o fenta si sa le rupi fashu astora cu fente de rr 2012 2013 dar tre sa te tna si franele dupaia ))) Editat Martie 4, 2013 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 in acest topic minunat am aflat ca iridium au scanteie mai proasta decat cele normale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 in acest topic minunat am aflat ca iridium au scanteie mai proasta decat cele normale... La fel cum nu e bine sa stai la vila, deoarece spatiul e prea mare si te trage curentul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) in acest topic minunat am aflat ca iridium au scanteie mai proasta decat cele normale... Inainte sa razi, te poti interesa care material are conductibilitate electrica mai buna! Platinum and Iridium Plugs Platinum and Iridium plugs perform at a lower level than copper spark plugs, because they are less conductive and they tend to overheat. However, the overall longevity of these two types of metal is better than copper plugs Esti amuzant cateodata, dar incearca sa te documentezi inainte sa induci oamenii in eroare! @Lipton, nu aduci nimic bun la aceasta discutie, nici o parere nimic? sau nici nu stiai ca bujiile care unii le numesc normale de fapt sunt bujii cu 'miez de cupru'?!? Editat Martie 4, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 Inainte sa razi, te poti interesa care material are conductibilitate electrica mai buna! Platinum and Iridium Plugs Platinum and Iridium plugs perform at a lower level than copper spark plugs, because they are less conductive and they tend to overheat. However, the overall longevity of these two types of metal is better than copper plugs Esti amuzant cateodata, dar incearca sa te documentezi inainte sa induci oamenii in eroare! is curios de unde ai citit tampenia asta! vezi ca toate au miezul din cupru de fapt... auzi tu la el conductibilitate mai buna! sau stai, crezi ca cele normale au electrodul expus din cupru? ))))))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) bah, fiva-r ideeile de ras , diferenta dintre bujiile iridium si cele standard este urmatoarea: iridiumul functioneaza muuult mai bine in ture mari, adicatelea la curse, cand esti pe linia dreapta cu gazul deschis la blana si in tzaspe mii de ture(fiecare troaca cu turele ei) bujia normala clacheaza si face arc electric chestiune care iti taie putin din power. de aia trece ala cu iridium pe langa tine si intra primul in viraj in res...plm, se comporta ca o bujie normala. La injectie se recomanda iridium deoarece cantitatea si amestecul de carburant este controlata electronic nu ca la carburatie, pe inceractelea din acul de dozaj si jiglerul principal. o alta tampenie (zic eu) este sa afirmi ca daca iti trage cineva de gaz iti ineaca motoreta cand ea e echipata standard cu carburatoare vacumatice FARA POMPA DE SPRITZ . Veti ramarca ca: daca demontati cutia filtrului de aer si trageti de acceleratie cu motorul oprit shuberele nu se clintesc la carburatoarele vacumatice. ps: exista pentru cbr-uri o linie de carburatoare keihin fcr care costa vreo 1500-2000euro, asta daca vrei sa faci o fenta si sa le rupi fashu astora cu fente de rr 2012 2013 dar tre sa te tna si franele dupaia ))) Singurul avantaj major al bujiilor iridium este longevitatea si scanteia mai "concentrata', in plus ai dreptate nu dau 'rateuri' sa zic asa la ture mari! Nu a zis nimeni nimic de carburatoarele vacuumatice! Banuiesc ca mai toata lumea stie cum functioneaza..... PS: FCR-urile vin montate din fabrica din anii '90 pe Kawasaki ZX7RR! ce legatura are asta cu topicul?! . is curios de unde ai citit tampenia asta! vezi ca toate au miezul din cupru de fapt... auzi tu la el conductibilitate mai buna! sau stai, crezi ca cele normale au electrodul expus din cupru? Asta e o intrebare pur si simplu inutila! Editat Martie 4, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) de ce e inutila? si totusi vrei sa spui de unde ai scos tampenia aia cu bujiile normale? mai ales cand producatorii de iridium dau si teste facute intre bujiile normale si iridium unde se vad diferente clare in avantajul celor din urma din toate punctele de vedere? Editat Martie 4, 2013 de Performance Solutions Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) Teoretic vorbind: 'Copper core spark plugs has like 3X the electrical conductivity and 2.5X the thermal conductivity of Iridium'! e simplu, totul in gasesti in tabelul lui Mendeleev! Editat Martie 4, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 S-a demonstrat ca motorul chiar are cu 2-3 cai in plus decat daca ar fi folosite cele cu 'iridium'! Vreau si eu informatia asta daca se poate gasi pe undeva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 Pentru initiatorul topicului: vrei ca bujiile sa reziste dublu, pornire la rece mai usoara, ralanti mai stabil, 'poate' consum mai mic, cumpara iridium! Eu am ajuns la concluzia ca nu merita banii! mai bine carburatia facuta cum trebuie si fise noi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 4, 2013 Admin Share Postat Martie 4, 2013 . S-a demonstrat ca motorul chiar are cu 2-3 cai in plus decat daca ar fi folosite cele cu 'iridium'! Vreau si eu informatia asta daca se poate gasi pe undeva. Pai te-a informat dumnealui direct.. , nu iei informatia de buna? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) Vreau si eu informatia asta daca se poate gasi pe undeva. Cand cautam cu ceva timp in urma informatii de ce ar trebui sa dau cel putin triplu pe bujii, am gasit un american care a comparat pe dyno o motocicleta cu bujii 'normale' si iridium! I-am trimis mail sa imi dea mai multe informatii si mi-a raspuns ceva de genu: cand sunt noi, bujiile cu 'miez de cupru' aduc o crestere f mica initiala a puterii, in schimb dupa cateva mii de km pierd in fata celor iridium care sunt mai 'stabile' din aceste punct de vedere! deci e simplu: cele 'normale' se uzeaza mai rapid! Pai te-a informat dumnealui direct.. , nu iei informatia de buna? Da, aici ai dreptate, era doar o informatie, nu s-a demonstrat nimic! Editat Martie 4, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 Multumesc pt informatie. Nu l.u.v, nu am intrebat cu malitie. Nu de data asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 Teoretic vorbind: 'Copper core spark plugs has like 3X the electrical conductivity and 2.5X the thermal conductivity of Iridium'! e simplu, totul in gasesti in tabelul lui Mendeleev! tu esti greu de cap si nici nu vrei sa recunosti ca ai gresit! miezul e de cupru si la cele cu iridium. next... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) S-a demonstrat ca motorul chiar are cu 2-3 cai in plus decat daca ar fi folosite cele cu 'iridium'! Sau maxim 6 cai frumosi daca pui si un sticker cu K&N Editat Martie 4, 2013 de JCDenton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 @Lipton, nu aduci nimic bun la aceasta discutie, nici o parere nimic? sau nici nu stiai ca bujiile care unii le numesc normale de fapt sunt bujii cu 'miez de cupru'?!? Aduc ceva bun acum: nu aveti de gand sa terminati cu zvonistica asta de 2 lei cum ca bujiile iridium nu merg bine pe carburatie ? NGK a introdus bujiile iridium in 1994, cand moto pe injectie erau cateva BMW-uri, CX-ul si Aspencade-ul de la Honda si Z-ul de 1300 de la Kawasaki. Daca tot te intereseaza asa mult materialele de ce nu ne spui ca iridiumul are cea mai ridicata temperatura de topire, e de 6 ori mai tare decat platina si mult mai rezistent la coroziune ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) Da, stressule ai partiala dreptate in legatura cu miezul de cupru! la o bujie iridium, varful este din iridum, iar cele normale au un strat de nickel! hai sa o luam altfel pentru initiatorul topicului: merita sa cumpere iridium?! eu zic ca NU! nu merita banii! @Lipton:nu am zis ca nu merg pe carburatie, din contra! eu am pus in balanta si am ales. e simplu! aici este rezistivitatea electrica a ambelor materiale: 0.143 106/cm Ω Nickel 0.197 106/cm Ω Iridium Editat Martie 4, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 Aduc ceva bun acum: nu aveti de gand sa terminati cu zvonistica asta de 2 lei cum ca bujiile iridium nu merg bine pe carburatie ? pai nu a zis nimeni ca nu merg pe carburatie:) lumea a zis ca in cazul in care ai carburatia reglata prost, sau dereglata, bujia cu iridiu se uda mai repede fata de aia clasica. daca ai carburatia boboc poti sa pui si bujie cu treliu nu doar cu iridiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 pai nu a zis nimeni ca nu merg pe carburatie:) lumea a zis ca in cazul in care ai carburatia reglata prost, sau dereglata, bujia cu iridiu se uda mai repede fata de aia clasica. daca ai carburatia boboc poti sa pui si bujie cu treliu nu doar cu iridiu. Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze. Asta e topic tehnic sau de sto ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 @Tiranspider Dau un exemplu: CRF250r, pe carburatie. de fabrica avea urmatoarele jiglere pe chart-ul de altitudine 0-300m. mainjet 160, slowjet 40! pe ea avea montat mainjet 172, slowjet 48! Avea amestecul extrem de bogat! bujia iridium de fabrica era neagra si plina de calamina! ghici ce: tot pornea din 3-4 pedale! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 Da, stressule ai partiala dreptate in legatura cu miezul de cupru! la o bujie iridium, varful este din iridum, iar cele normale au un strat de nickel! hai sa o luam altfel pentru initiatorul topicului: merita sa cumpere iridium?! eu zic ca NU! nu merita banii! @Lipton:nu am zis ca nu merg pe carburatie, din contra! eu am pus in balanta si am ales. e simplu! aici este rezistivitatea electrica a ambelor materiale:0.143 106/cm Ω Nickel 0.197 106/cm Ω Iridium bun. si ce diametru au varfurile iridium fata de cele normale? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 ok, la aspectul asta ai iar dreptate! DAR, dar daca luam asa, la cate sute de mii de volti trec prin bujie, luam suprafata si conductibilitatea electrica a materialului.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 nu trec sute de mii de volti. dar da, pentru a evalua puterea scanteii conteaza si suprafata si conductibilitatea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 @Tiranspider Dau un exemplu: CRF250r, pe carburatie. de fabrica avea urmatoarele jiglere pe chart-ul de altitudine 0-300m. mainjet 160, slowjet 40! pe ea avea montat mainjet 172, slowjet 48! Avea amestecul extrem de bogat! bujia iridium de fabrica era neagra si plina de calamina! ghici ce: tot pornea din 3-4 pedale! amestec bogat nu inseamna carburator dereglat inseamna carburator reglat pe amestec bogat doar in cazul dereglarii carburatiei apare fenomenul de condensare lichida si aderare la suprafata metalica. treliul conduce curentul catre masa in loc sa mearga prin electrodul de iridiu si sa faca scanteie. o bujie fleasca nu e tot una cu o bujie cu depuneri de calamina. in alta ordine de idei tinand cont ca bujiile is impereceate 2x2, daca o bujie se uda, implicit pune la masa si scanteia de la bujia legata in paralel pe bobina. astfel motorul merge din doi in doi pe o bobina Daca ai carburatia dereglata si incerci sa rezolvi problema schimband bujiile...mai trebuie sa schimbi marca de ulei ca sa "elimini" uzura distributiei, sau a cutiei de viteze. Asta e topic tehnic sau de sto ? pai eu ce zic. degeaba pui bujie de aia sau de aia daca ai carburatia zdrente. mergi cu carburatoarele ,montate pe mobra in prealabil, la verificat sincronizat apoi o sa poti pune minuni de alea cu treliu strontiu. in ceea ce priveste distributia, citez " imi zornaia rau lantul de la distributie, dupa ce am schimbat uleiul zgomotul a disparut " la cutia de viteze alta e buba. de obicei cand o cutie de viteze caraie e din cauza becului de a 5-a Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 amestec bogat nu inseamna carburator dereglat inseamna carburator reglat pe amestec bogat doar in cazul dereglarii carburatiei apare fenomenul de condensare lichida si aderare la suprafata metalica. treliul conduce curentul catre masa in loc sa mearga prin electrodul de iridiu si sa faca scanteie. o bujie fleasca nu e tot una cu o bujie cu depuneri de calamina. in alta ordine de idei tinand cont ca bujiile is impereceate 2x2, daca o bujie se uda, implicit pune la masa si scanteia de la bujia legata in paralel pe bobina. astfel motorul merge din doi in doi pe o bobina pai eu ce zic. degeaba pui bujie de aia sau de aia daca ai carburatia zdrente. mergi cu carburatoarele ,montate pe mobra in prealabil, la verificat sincronizat apoi o sa poti pune minuni de alea cu treliu strontiu. in ceea ce priveste distributia, citez " imi zornaia rau lantul de la distributie, dupa ce am schimbat uleiul zgomotul a disparut " la cutia de viteze alta e buba. de obicei cand o cutie de viteze caraie e din cauza becului de a 5-a nu-i chiar asa. scanteia alege calea cu cea mai mica rezistenta. doua bujii n-or sa aiba niciodata aceeasi rezistenta, dupa logica asta ar trebui sa mearga motoarele prin excelenta "din doi in doi" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.