Sari la conținut

S-o dus filetu' baii de ulei


Lupu
 Share

Postări Recomandate

Aseara ma apuc sa schimb uleiul la noul fer.

Cand desfac busonul observ cu stupoare si nervozitate ca se desurubeaza numai si numai la cheie, pana la capat. Deja ma gandesc - oh fackin shet asta a fost bagat stramb, baga-mi-as sa imi bag... Dupa ce il dau jos de tot ma uit mai bine la el si nu-mi pare a fi surub de buson ci mai degraba un surub care tine volanta pe axul conic. In fine, las uleiu' sa curga si dupa ce se potoleste incerc sa il bag usor la loc de unde l-am scos dar - ti-ai gasit - intra 2 ganguri si se bloca, iesea numai cu cheia inapoi, cu tot cu bucatele de filet. Caut un buson cu alt pas care intra lejer cu mana dar cand sa pun cheia pe el spre sfarsit - canci - da in gol. Il dau afara cu bucati de aluminiu - spire din filet. Bag de dumnezei, de pomelnice, de vii si morti si arunc cu busonul vechi cat colo.

E clar - careva l-a bagat cu japca pe principiul "lasa ma ca o sa se chinuie altu' cu el data viitoare".

 

Ei, ei ce-i de facut?

Ce vreau eu sa fac - am un buson de GSXR 1000 (cu magnet in cap :P) care foarte putin mai mare in diametru decat fostul "buson". Vreau sa iau un tarod corespunzator sa-i dau filet peste ramasitele aluia vechi si apoi sa-l infig pe-asta.

E ok? Are sanse sa tina "lucrarea"? N-am chef sa ma trezesc cu busonul ejectat la 100 si ceva la ora si cu ulei pe roata spate. Ar avea urmari mai mult sau mai putin dezastruoase. :wacko:

 

Solutia "optima" ar fi sa dau in plm baia jos si sa ma duc cu ea la un meseriash dar - la dreacu s-o ia are cam multe suroabe, garnitura, tre' sa dau galeriile jos, ufff... greu.

 

Orice sfat e binevenit! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu personal am reusit sa imi stric filetul la baie. Rezolvarea a fost: un fielt nou, mai mare putin si un buson conic. Nu mai am treaba cu garnituri si bine-nteles strang cu simt. Initial strang cat vad ca merge si daca mai curge, mai strang. Magnetul l-am dat jos de pe cel vechi si l-am prins pe cel nou. Spre sa te ajute informatia. P.s. Noul filet l-a facut un domn direct pe motor, nu am scos motorul sau ceva. Maxim se poate lasa pe o parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara ma apuc sa schimb uleiul la noul fer.

Cand desfac busonul observ cu stupoare si nervozitate ca se desurubeaza numai si numai la cheie, pana la capat. Deja ma gandesc - oh fackin shet asta a fost bagat stramb, baga-mi-as sa imi bag... Dupa ce il dau jos de tot ma uit mai bine la el si nu-mi pare a fi surub de buson ci mai degraba un surub care tine volanta pe axul conic. In fine, las uleiu' sa curga si dupa ce se potoleste incerc sa il bag usor la loc de unde l-am scos dar - ti-ai gasit - intra 2 ganguri si se bloca, iesea numai cu cheia inapoi, cu tot cu bucatele de filet. Caut un buson cu alt pas care intra lejer cu mana dar cand sa pun cheia pe el spre sfarsit - canci - da in gol. Il dau afara cu bucati de aluminiu - spire din filet. Bag de dumnezei, de pomelnice, de vii si morti si arunc cu busonul vechi cat colo.

E clar - careva l-a bagat cu japca pe principiul "lasa ma ca o sa se chinuie altu' cu el data viitoare".

 

Ei, ei ce-i de facut?

Ce vreau eu sa fac - am un buson de GSXR 1000 (cu magnet in cap :P) care foarte putin mai mare in diametru decat fostul "buson". Vreau sa iau un tarod corespunzator sa-i dau filet peste ramasitele aluia vechi si apoi sa-l infig pe-asta.

E ok? Are sanse sa tina "lucrarea"? N-am chef sa ma trezesc cu busonul ejectat la 100 si ceva la ora si cu ulei pe roata spate. Ar avea urmari mai mult sau mai putin dezastruoase. :wacko:

 

Solutia "optima" ar fi sa dau in plm baia jos si sa ma duc cu ea la un meseriash dar - la dreacu s-o ia are cam multe suroabe, garnitura, tre' sa dau galeriile jos, ufff... greu.

 

Orice sfat e binevenit! :cheers:

 

Pentru linistea ta da baia jos si fa operatia ca la "carte".

 

Varianta cu reparatia peste vechiul filet ar putea fi Ok, dar o sa stai cu morcovul dupa tine tot timpul.

 

Cel mai sigur data baia jos, eventual curatata gaura (trecut la urmatoarea cota "convenabila") filet nou + 2-3 busoane custom.

 

Mult succes!

 

PS: transmite niste urari de bine vanzatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai de gand sa tii mobra, da baia jos ca nu e asa greu, cu ocazia asta o si cureti daca o avea mizerie in ea.

Daca n-ai chef sa o dai jos, dupa ce dai filet, fa-ti o chestie subtire la 90 de grade, cu care sa aduni spanul din baie (in jurul gaurii). Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai de gand sa tii mobra, da baia jos ca nu e asa greu, cu ocazia asta o si cureti daca o avea mizerie in ea.

Daca n-ai chef sa o dai jos, dupa ce dai filet, fa-ti o chestie subtire la 90 de grade, cu care sa aduni spanul din baie (in jurul gaurii). Spor!

 

 

io zic sa mergi pe la cesar, e priceput in filete, si alte cele ;)

il lasi pe el sa-si bata capul, si stii sigur ca iese treaba bine, n-ai stres ca o sa mai scape/curga, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No bun. Deci diseara ii dau baia jos. Aia e. Better safe than sorry. :cheers:

O sa trec de la M12 cat era la M14 si aia e...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta tarod potrivit pt busonul de gsxr. daca este destul material pt noul filet dai bataie linistit, nu se intampla nimic. daca il strangi si nu curge stai linistit ca nu-l vei pierde, nicioata in baie nu o sa ai presiune sa-l arunce afara, poti sa-i dai si 200, presiunea e aceeasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

carene,radiator,galerii jos

demontezi baia,si la sudura

refiletezi,si montezi la loc cu garn veche

gar.tine ca este din grafit cu silicon nu au treaba.

 

Suzuki este recunoscut ca sufera la filetul de la baie ,problema din constructie.Este drept ca se exagereaza cu strangerea fiind principalul motiv.

Cuplu strangere 23 nm

ps. nu te juca,or ce scurgere pe roata spate o sa o gasesti,si daca mai esti si pe viraj....

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se rezolva fara sa demontezi baia de ulei. Pana acum am facut asta la cel putin 20 de motociclete diferite, cu o conditie - "gulerul" pe care e facut filetul interior pe care se infileteaza busonul sa fie "suficient" de gros.

Pe pas fin nu e nevoie sa fie majorata/alezata gaura. Cu grija si putina experienta se poate obtine perpendicularitate aproape perfecta doar cu tarodul mai mare. Recomand (dooh!) garnitura noua :D

Despre ce motoreta e vorba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba despre un Kawa ZR-7. Baia e "ca la Nipru", are cateva suroabe de jur-imprejur si trebuiesc date galeriile la o parte (cred) ca sa iasa deci n-ar fi o mare filosofie. De garnitura mi-e mai grija in schimb.

Doar busonul pe care il am e de GSX-R 1000, M14 cu pas 1.25. La mine pe ZR este (a fost de fapt :P) M12x1.5.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gar.tine ca este din grafit cu silicon nu au treaba.

 

 

Recomand (dooh!) garnitura noua :D

 

 

Fara nici o suparare si va rog sa nu o considerati o lipsa de respect: care dintre voi doi are dreptate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba despre un Kawa ZR-7. Baia e "ca la Nipru", are cateva suroabe de jur-imprejur si trebuiesc date galeriile la o parte (cred) ca sa iasa deci n-ar fi o mare filosofie. De garnitura mi-e mai grija in schimb.

Doar busonul pe care il am e de GSX-R 1000, M14 cu pas 1.25. La mine pe ZR este (a fost de fapt :P) M12x1.5.

fi pus tampitul de la care ai luat-o un prezon de roata ;)) acolo la plezneala si a muit baia . Se face lejer daca e de la M12x1,5 la M14x1.25 (ca la bujie cu pas mai fin cum ar trebui sa fie toate filetele de busoane), si scapi de tigania aia mica de surup, doar sa fie gulerul suficient de gros, dar probabil ca este.

Cat desppre curs, daca-i "ca la Nipru" isi marcheaza doar teritoriul

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten imi recomanda buson conic care cica isi va face loc "cu japca" si ca "n-ai treaba cu el apoi". WTF is this? Stie cineva mai multe? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gar.tine ca este din grafit cu silicon nu au treaba.
Recomand (dooh!) garnitura noua :D

 

Fara nici o suparare si va rog sa nu o considerati o lipsa de respect: care dintre voi doi are dreptate?

 

 

UP!

Editat de Batranu`
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara nici o suparare si va rog sa nu o considerati o lipsa de respect: care dintre voi doi are dreptate?

 

Eu vorbeam despre buson nou - mai mare. Geo despre acelasi buson. Fiecare are dreptate,a decvat la metoda aleasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba despre un Kawa ZR-7. Baia e "ca la Nipru", are cateva suroabe de jur-imprejur si trebuiesc date galeriile la o parte (cred) ca sa iasa deci n-ar fi o mare filosofie. De garnitura mi-e mai grija in schimb.

Doar busonul pe care il am e de GSX-R 1000, M14 cu pas 1.25. La mine pe ZR este (a fost de fapt :P) M12x1.5.

 

Am avut si eu motocicleta ca a ta. Se rezolva relativ usor zic eu cu baia pe motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten imi recomanda buson conic care cica isi va face loc "cu japca" si ca "n-ai treaba cu el apoi". WTF is this? Stie cineva mai multe? :cheers:

cum dracu' sa fie OK cu filet conic, ce e conducta de gaz?! Se ia se da jos, se majoreaza la fi cat zice strungarul se iau tarozii la rand si aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Coane ... lungeste mobra pe o parte si majoreaza gaura, apoi fileteaz-o cu un numar mai mare ( acelasi pas) si merge unsa ! Pune niste vaselina pe spiral si pe tarod si dai bataie ca acu' se termina vara !

Hai ca esti baiat iscusit, stiu eu ! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

curata gaura cu un burghiu bun tinand cont de masura lui...faci un calcul simplu ca sa stii exact ce burghiu trebuie sa folosesti pt filetul dorit..de exemplu:daca vrei filet de 10 faci 10x8=80 adika pentru o gaura cu filet de 10mm ai nevoie de gaura la burghiu de 8 daca vrei filet de 12mm faci 12x8=9,6 adika burghiu de 9,6 pentru filet de 12mm(daca faci gaura mai mare risti sa faci un filet slab ..)...indicat cred ca este sa folosesti lere pt masurarea pasului la noul buson ca sa stii exact ce tarod sa folosesti...la ochi e greu s avezi diferentza intre un pas de 1,25 mm si 1,50 mm...eu personal am facut refiletari dinastea la greu.. si toate au tzinut si tzin inca...si daca ai mana nu-ti trebe nici un strungar...spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...