Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Un amic de-al meu, om cu bani, cu picioarele pe pamant si cu capul pe umeri, a trecut prin 3 experiente cu KTM, ca sa ajunga acum sa detina o Honda si un BMW, ambele noi

L-am intrebat de ce. A spus ca da, cu KTM e fun, e power, e sensation, dar la orice sunet anormal (si KTM scoate destule, zice el) avea o strangere de inima

Fiecare are o poveste cu un cunoscut care... Eu prefer sa ma raportez la experientele proprii, sunt la al doilea KTM si nici primul (un 640 Adventure din 2005) nici cel de acum (1190 Adv R 2014) nu mi-au dat probleme. Dar am fost si sunt atent la intretinere.

Singurul sunet care ma enerveaza la KTM (si singurul pe care il aud) este cricul central care bate cand te dai mai tare offroad. As fi curios sa stiu ce sunete auzea prietenul tau.

In Europa vedem destul de des africane din 1988, 1995 sau 1999 care circula fara probleme, cu proprietari satisfacuti

Poate ca nu stiu eu, dar puteti sa-mi aratati un KTM din 1988 sau 1995 care sa ofere acelasi lucru?

 

E o problema de perspectiva aici.

 

Intrebarea nu are tehnic sens, in 1988 KTM nici nu exista (ma refer la ceea ce este KTM acum, o firma care a luat fiinta in 1994 sau 95).

 

AfricaTwin au avut si ele probleme la inceput, s-au rezolvat si acum oamenii isi amintesc partea buna a lucrurilor. Sunt componente care erau identice la KTM 950 si AfricaTwin, dar cumva pe net se pomeneste doar de problemele la KTM.

De cadrul care se rupea la GoldWing acum cativa ani nu zice nimeni nimic. De VFR-urile care rugineau, la fel. Din nou, de problemele AT-ului de prima generatie: liniste.

 

Toti cei care lauda "legendara fiabilitate Honda" vor avea niste surprize intresante cu acest AT in primii ani, cred eu.

 

950 a fost primul motor bicilindru de la KTM. A avut niste boli ale copilariei, dar daca pui in perspectiva, viteza cu care cei de la KTM le-au rezolvat a fost foarte mare. 990 si versiunile de la sfarsit de generatie erau deja foarte solide.

Din acest punct de vedere, eu zic ca e de admirat la KTM viteza si focus-ul cu care au ajuns de la o firma europeana tipica (sfarsit de ani '90), care producea doar monocilindre, la un producator fiabil.

 

1190 a avut cateva probleme in primul an (airbox-ul ne-etansat fiind chiar jenant), dar nimic "catastrofic" (vezi cadrul de GoldWing), si toate rezolvabile usor (cu conditia sa stii de existenta lor). Iar acum, oricat nu le convine unora, 1190 este o motocicleta foarte solida si fara probleme.

 

Motorul RC8 in sine este extrem de solid si nu are probleme de fiabilitate (a fost un test Motorrad de 50K Km foarte ilustrativ). Adica o firma europeana poate face un motor sport care sa fie si fiabil si sa ofere 150 CP fara probleme multi ani.

Aratati cu degetul spre performantele slabe ale CRF1000L, mai ales catre cei "numai" 100 CP, pe care CRF1000L ii va oferi fara probleme multi ani

Honda nu prea ïmpinge" motoarele la limita, asa cum face KTM ca sa atraga adepti

 

Sunt doua concepte diferite, filosofii diferite, pentru motociclisti diferiti

 

Chestia asta cu cei 100 de CP ca sa nu ai probleme nu o prea inteleg. Este abordarea tipic japoneza: motoare sub-tunate, si apoi le zicem "fiabile". Pai ce e asa impresionant sa fii fiabil in conditiile astea. Fiabil pt mine inseamna sa ai aceeasi performanta cu concurenta si sa fii mai fiabil.

Din nou, povestile astea cu fiabilitatea s-au cam fumat. Realitatea este ca europenii (Ducati, KTM, Triumph, BMW) fac motociclete la un nivel mare de performanta, care sunt fiabile. Singura problema este pretul, si aici va fi de fapt singura diferenta la AT.

 

Pentru ca in realitate AT-ul asta concureaza direct V-Strom-ul de 1000. Exact cum la BMW vs KTM decizia se ia de multe ori in functie de capacitatile offroad, si in zona de 1000 si segmentul corespunzator de pret se vor bate Honda si Suzuki.

E adevarat, pt cei care sunt interesati doar de partea offroad, noul AT poate fi foarte bine o alegere in loc de KTM 1190 Adv R.

 

E exact motocicleta pe care o vroiam acum un an, cand stateam si oscilam intre un 990 Adv second hand si un 1190 Adv R nou. Ce vroiam eu de fapt era un 990 Adv cu ABS modern si electronica de pe 1190. Eram, ca si tine, convins ca 150 de cai sunt o prostie si mi se parea ca cei de la KTM merg intr-o directie gresita. Daca AT-ul ar fi existat atunci, ar fi fost cap de lista. Am ales 1190 pt siguranta, mai ales ca merg mult si cu pasager. Si dupa ce am mers (adica am avut o experienta concreta in loc de speculatii de net), am trecut in tabara cealalta. E foarte placut sa ai putere de sport-tourer pe sosea.

Link to post
Share on other sites

citeste ce scrie GAMO de noul 1290

raman la parerea ca KTM nu va avea prea curand fiabilitatea unei Honde

daca ma voi insela, bravo lor!

Unde? M-am uitat pe thread-ul lui si nu am vazut nimic negativ. Mi-a scapat poate ceva?

Link to post
Share on other sites

citeste ce scrie GAMO de noul 1290

raman la parerea ca KTM nu va avea prea curand fiabilitatea unei Honde

daca ma voi insela, bravo lor!

 

Asa pot sa vin si eu din tabara opusa:

puteti sa cititi ce scrie Bognad03 de Honda lui, pe topicul de AT.

Si eu raman la parerea ca Honda nu va fi prea curand asa de performanta si fun ca motoarele din EU.

Daca ma insel, o sa cumpar una :)

 

 

In schimb imi place ce a scris digitallysane :

 

"Fiabil pt mine inseamna sa ai aceeasi performanta cu concurenta si sa fii mai fiabil."

 

indiferent de cine o fabrica EU sau Estul

Edited by Hosszu Toll
Link to post
Share on other sites

Pentru ca in realitate AT-ul asta concureaza direct V-Strom-ul de 1000. Exact cum la BMW vs KTM decizia se ia de multe ori in functie de capacitatile offroad, si in zona de 1000 si segmentul corespunzator de pret se vor bate Honda si Suzuki.

E adevarat, pt cei care sunt interesati doar de partea offroad, noul AT poate fi foarte bine o alegere in loc de KTM 1190 Adv R.

 

E exact motocicleta pe care o vroiam acum un an, cand stateam si oscilam intre un 990 Adv second hand si un 1190 Adv R nou. Ce vroiam eu de fapt era un 990 Adv cu ABS modern si electronica de pe 1190. Eram, ca si tine, convins ca 150 de cai sunt o prostie si mi se parea ca cei de la KTM merg intr-o directie gresita. Daca AT-ul ar fi existat atunci, ar fi fost cap de lista. Am ales 1190 pt siguranta, mai ales ca merg mult si cu pasager. Si dupa ce am mers (adica am avut o experienta concreta in loc de speculatii de net), am trecut in tabara cealalta. E foarte placut sa ai putere de sport-tourer pe sosea.

 

Bai nene, cum poti sa spui ca AT ul asta concureaza de fapt cu V-Stromul de 1000. Tu cand spui asta vezi doar motorizarea si caii putere? Ciclistica,suspensiile, franele, rotile, cadrul in rest tie nu ti spun nimic despre pedigree ul sau scopul unei motociclete?

 

V-strom concureaza mai degraba cu Multistrada 1200, cu Caponord 1200, cu Stelvio 1200 (Supertenere 1200 poate)..

 

E foarte placut sa ai putere de sport-tourer pe sosea dar la o motocicleta adv puterea nu inseamna totul. Mai sunt oameni care pun accent mai mare pe suspensie si frane, decat pe putere...

» Post actualizat in 12 Aug 2015 09:55

Asa pot sa vin si eu din tabara opusa:

puteti sa cititi ce scrie Bognad03 de Honda lui, pe topicul de AT.

Si eu raman la parerea ca Honda nu va fi prea curand asa de performanta si fun ca motoarele din EU.

Daca ma insel, o sa cumpar una :)

 

 

In schimb imi place ce a scris digitallysane :

 

"Fiabil pt mine inseamna sa ai aceeasi performanta cu concurenta si sa fii mai fiabil."

 

indiferent de cine o fabrica EU sau Estul

 

ce anume spun eu despre Honda mea pe topicul de AT?

Link to post
Share on other sites

Bai nene, cum poti sa spui ca AT ul asta concureaza de fapt cu V-Stromul de 1000.

Bai nene sa le spui celor cu care te joci tu in spatele blocului.

Tu cand spui asta vezi doar motorizarea si caii putere? Ciclistica,suspensiile, franele, rotile, cadrul in rest tie nu ti spun nimic despre pedigree ul sau scopul unei motociclete?

Concurenta se face pe segment de pret. Au aceeasi cilindree, approx aceeasi putere si approx acelasi pret. Orientare diferita, scop diferit, exact ca si BMW vs KTM. E remarcabil cum reusesti la fiecare postare sa demonstrezi doar ca esti un ignorant guraliv.

 

 

V-strom concureaza mai degraba cu Multistrada 1200, cu Caponord 1200, cu Stelvio 1200 (Supertenere 1200 poate)..

 

E foarte placut sa ai putere de sport-tourer pe sosea dar la o motocicleta adv puterea nu inseamna totul. Mai sunt oameni care pun accent mai mare pe suspensie si frane, decat pe putere...

Foarte inteligent sa zici asta vorbind de o motocicleta cu suspensii WP excelente, frane Brembo si cel mai performant ABS din clasa ei. Vezi mai sus, partea despre ignoranta agresiva.

Link to post
Share on other sites

Despre ce motor e vorba aici ? Ati amestecat Honda cu BMW si ati aruncat si KTM-ul in oala . O sa iasa o BMondaTM din ele . Honda nu are cum sa dea jos din sa un BMW-ist dupa 200.000 km si sa-l convinga de faptul ca noua Africa Twin este ce isi doreste . La fel si in cazul celor de la KTM . Este vorba de un nou produs in portofoliul Honda venit putin cam tarziu sa satisfaca un anumit grup de clienti si o anumita categorie de motociclisti .

Unul precum X care este la al doilea GS si are si cu acesta 80.000 km facuti in regim de touring nu da doi bani pe noua Africa Twin . Poate sunt unii care nici macar nu au bagat de seama ca a aparut noua Africa Twin . Dar eu , de exemplu , limitat material si posesor de Africa Twin imi doresc asa ceva . Imi place . Este frumoasa , este noua , se numeste tot Africa Twin si are din fabrica chestii de mult ravnite printre posesorii de Africa Twin . Isi merita bani chiar daca nu cred sa-i adun ptr una noua . Probabil ca voi continua la un moment dat cu un RD07 mai nou si pe urma , daca varsta si sanatatea nu o sa stabileasca alte prioritati poate si o noua Africa Twin second hand .

P.S : daca intra 6 din 6 v-am spart retina cu NOUA Africa Twin :crack:

Link to post
Share on other sites

P.S : daca intra 6 din 6 v-am spart retina cu NOUA Africa Twin :crack:

Vezi ca eu promisesem ca daca intra 6 din 6 am zis ca iau cate-un ciuruc din asta la toti "prietenii melei", deci gandeste-te si la aproapele tai de la BV.

Link to post
Share on other sites

Vezi ca eu promisesem ca daca intra 6 din 6 am zis ca iau cate-un ciuruc din asta la toti "prietenii melei", deci gandeste-te si la aproapele tai de la BV.

S-a marcat conasule . LE rupem retina :crack:

A , intrebare . Tu joci ? Eu nu :crack:

Link to post
Share on other sites

Eu caut un SuperTenere de generatie noua, preferabil mai usor, preferabil non-BMW si non-KTM, si mobra asta pare a fi destul de potrivita.

 

Roti de 21 / 18, garda la sol respectabila (putin peste 800gs sau ST-ul vechi), cursa a suspensiilor decenta, greutate 208 kg la gol (comparabila cu ST-ul vechi).

 

Dar e cam scumpa... Oricum as lua-o, nu imi pot justifica achizitionarea unei mobre de ~13000 eur (cheala + crashbar + scut) pe care sa o exploatez cum exploatez mobra actuala.

 

Inca astept (si sper la) un Tenere bicilindric de la Yamaha. Care ar trebui sa fie mai usor si mai ieftin (< 10.000).

 

 

Link to post
Share on other sites

supertenere si 208 kg nu au nici o legatura. 208kg are tenereul umed si roti 21/17, supertenere are inca 40-50 kg si roti 19/...

Edited by yuk
Link to post
Share on other sites

Eu caut un SuperTenere de generatie noua, preferabil mai usor, preferabil non-BMW si non-KTM, si mobra asta pare a fi destul de potrivita.

 

Roti de 21 / 18, garda la sol respectabila (putin peste 800gs sau ST-ul vechi), cursa a suspensiilor decenta, greutate 208 kg la gol (comparabila cu ST-ul vechi).

 

Dar e cam scumpa... Oricum as lua-o, nu imi pot justifica achizitionarea unei mobre de ~13000 eur (cheala + crashbar + scut) pe care sa o exploatez cum exploatez mobra actuala.

 

Inca astept (si sper la) un Tenere bicilindric de la Yamaha. Care ar trebui sa fie mai usor si mai ieftin (< 10.000).

 

f bun rationamentul :) (tu nu ai deja XTZ1200? S10 nu e noul supertenere din 2010? )

» Post actualizat in 12 Aug 2015 18:34

supertenere si 208 kg nu au nici o legatura. 208kg are tenereul umed si roti 21/17, supertenere are inca 40-50 kg si roti 19/...

 

XTZ1200 il vad ca pe un Caponord, eu zic ca in liga aia joaca...

Link to post
Share on other sites

supertenere si 208 kg nu au nici o legatura. 208kg are tenereul umed si roti 21/17, supertenere are inca 40-50 kg si roti 19/...

 

XTZ 750, caci despre dansa este vorba, are 203 kg gol. Tenere-ul nou este prea greu pentru un monocilindru.

Din partea mea, ar fi suficient ca Yamaha sa puna motorul de pe MT07 pe cadrul de tenere, pentru a obtine o mobra de succes, care ar putea sa coste ~8000 Eur noua.

 

 

f bun rationamentul :) (tu nu ai deja XTZ1200? S10 nu e noul supertenere din 2010? )

» Post actualizat in 12 Aug 2015 18:34

 

XTZ1200 il vad ca pe un Caponord, eu zic ca in liga aia joaca...

 

Acum observ ca la mine la profil scrie "S10", nu mai tin minte care a fost rationamentul :laugh: . Este vorba despre "true supertenere", xtz 750.

Link to post
Share on other sites

Din partea mea, ar fi suficient ca Yamaha sa puna motorul de pe MT07 pe cadrul de tenere, pentru a obtine o mobra de succes, care ar putea sa coste ~8000 Eur noua.

 

Pai poate reuseste vre-un particular mai inginer.

Link to post
Share on other sites

Pai poate reuseste vre-un particular mai inginer.

 

ideea e buna dar nu stiu cum e etajata cutia de viteze pe motorul MT-07. am testat-o pe strada si mi-a placut motorizarea si rapoartele cutiei, are reprize bune. in schimb mi s-a parut un naked prea inghesuit, eu venind de la TDM 850..

» Post actualizat in 13 Aug 2015 11:08

oare o sa fie la test mobra asta?

Link to post
Share on other sites

Ca sa fie o motocicleta adevarata, XTZ 750 trebuia facuta de Honda

 

Pai va fi. Si se va numi CRF1000L. Adevarata noua ST :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

"have some hope, there is speculation that yamaha wants to make a FJ-07/FJ-09 adventure variant perhaps in the next few years. and since the fj-07 weighs 397lb wet you can be dam sure that an adventure variant would weigh close to the same. if yamaha did this i would probably buy it immediately.


i was originally gonna buy the crf1000L BFP, even put a deposit down for one, however that bike is WAY to heavy for any real off road so i took my deposit back and made a crf500L instead haha


the sad part of my build is that i used all honda components........ the only thing i had to custom make ( apart from the front faring) was the modified frame, and a slightly modified air box, thats it. shame on you honda."

 

Sursa aici: http://advrider.com/index.php?threads/crf500l-full-build-thread.1077236/page-12 post 237. Un topic foarte misto, care merita citit/văzut integral.

Link to post
Share on other sites

Sunt incepator cu Africana 650 care are peste 200 kile si nu ma plang ca o muiere cum fac aia pe advrider.. (si da, ma duc foarte offroad cu ea).

 

Sunt niste oameni extraordinari acolo dar in general o gramada de PIZ.DE care doar se plang.... ca nu le-a facut Honda lor...motocicleta visurilor...

 

Nu-i convine, sa-si ia ce vrea....atata 'bitching''......

Edited by Bogdan03
Link to post
Share on other sites

Da mă stim, tu faci super enduro, si de obicei mai vin unii cu naked-uri si speed-uri cu tine, iar pt a nu fi prea usor pt tine mai pui aprox 200kg pe mobra, pt ca nu s-a inventat un teren destul de accidentat pt tine si super mobra ta.

 

Daca ai pune un pic degetul la tâmpla [in loc sa bati in taste], a se nota ca accest gest are de obicei o legatura directa cu sinapsele[asta pt cine e capabil de asa ceva], ti-ai fi dat seama ca nenea care a scris chestia aia, a fost in stare sa-si construiasca singur o mobra, pe care nici un producator nu pare a fi capabil sau interesat sa o produca. Cumva pare atat de mult mai capabil decat tine, incat pe graficul pe care e desenat el tu nici nu te vezi. Asa ca poate e cazul sa-ti bagi mintile in cap si inainte sa-i gratulezi pe altii cu epitete de gen PIZ.DE poate ar trebui sa-ti vezi lungul nasului.

 

Apropo, te-ai prins cum e cu oglinzile sau vrei sa-ti mai explic si eu?

 

P.S.

 

Intrebarea de mai sus e retorica.

Link to post
Share on other sites

 

Stai dracu' calm ca faci vreun anevrism :crack:

Oamenii nu inteleg cateva aspecte in ce priveste constructia.

1 - motor mare nu se pupa cu conceptul "usor" (daca ai motorul mare, nu are cum sa fie si usor)

2 - performante la greutate mica nu se pupa cu conceptul "fiabilitate si intretinere ieftina"

3 - calitate si tehnica nu se pupa cu conceptul "ieftin"

 

Just my 2 cents,pennys sau ce mai vreti voi (botswana dimes). Iar astia asa de maxim de nemultumiti de Honda, sa ia frumos si sa faca din piese,ca nu-i greu,daca aveau 16.000 de coco de dat pe motor, au si de unde sa incropeasca o strutocamila din suspensii WP de pe KTM, si cadru si motor de Honda.

Link to post
Share on other sites

Iar astia asa de maxim de nemultumiti de Honda, sa ia frumos si sa faca din piese,ca nu-i greu,daca aveau 16.000 de coco de dat pe motor, au si de unde sa incropeasca o strutocamila din suspensii WP de pe KTM, si cadru si motor de Honda.

 

Cât de greu era sa dai si tu clic pe linkul ala din postul meu ? Exact despre asta este vorba.

Link to post
Share on other sites

Cât de greu era sa dai si tu clic pe linkul ala din postul meu ? Exact despre asta este vorba.

Nu te enerva mai tare, ca n-ai de ce, stiu linkul de mai demult. A,ca nu am pus un "sa faca cum a facut nenea din link" sorry, sunt obosit si plictisit la munca. Era o recomandare pentru toti care tot se supara aici pe Honda ca nu face aia sau ailalta. Producatorii scot ce vor ei sa vrea clientii ca doar e "democratie".

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...