Sari la conținut

Motocicleta enduro-adventure si daca se poate si touring


Postări Recomandate

"Mi se pare penibil sa car o mobra cu platforma. Vreau sa ma bucur de fiecare km facut ata pe off cat si pe on si asta exclude masina si platforma."

 

Asta e o idee preconceputa, precum si cea cu orele de functionare. De ex., cand mergi de la cabana A la cabana B pe jos, in drumetie, hiking, te interesezi cti km sunt intre cele doua cabane? Nu. Te interesezi cate ore sunt intre cele doua cabane. Asa si cu schimbul de ulei la capre.

La caratul caprei cu masina nu vad decat un singur dezavantaj: acela de a te intoarce de unde ai plecat. Nu poti face o traversare. La fel ca la hiking cand te duci cu masina la munte. Cu mobra de enduro-touring e ca si cum te-ai duce cu trenul la hiking.

Repet, DRZ, WR-R, CRF250L, XR400, XT350 etc, se justifica daca ar fi singura mobra din dotare. Cu ele nu veti face offroadul pe care il visati (chiar daca nu e vorba de concursuri, ci doar de drumuri mai grele si plaiuri mioritice) iar la sectiunea touring veti ofta dupa vaca de acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 353
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am avut si cross pur sange, si vaco'camilo'strut de 180 kg (XT), si XR 400, care nu e nici in car nici in caruta, urmatoarea va fi WR 450. De ce ? Pai cu un motor puternic poti merge si incet, dar cu un motor slab nu poti merge tare...asta una la mana. :stuck:

Doi la mana, conteaza greutatea, e adevarat, dar pt mine ( care hai sa zicem ca am un deceniu de coclau ) nu e asa de importanta, pe cat e skill'ul. Daca stii sa mergi pe dealuri, rape, etc, nu o sa te afecteze acele 10-15 kg in plus, pt ca, si asta trebuie subliniat, NU trebuie sa pleci pe deal cu ideea de a te tavali. Stiti vorba aia...unde nu poti, pune pusca jos. Niciodata nu m'am hazardat cu XR'u de exemplu, sa o bag in cotloanele unde intrau EXCuri de 200 sau SX'uri de 450, ca nu as mai fi putut FIZIC sa scot mobra de acolo.

Peisagistica poti face cu orice motor, asta v'o spun clar. Cum au facut baieti cu speed'uri si cum am facut eu cu BMW'ul Transalpina pe vremea cand nu era 1 metru patrat de asfalt, si nu le'am pus jos, cred ca o poate face si altii.

Enduro touring, merge de la 150 kg / mobra in sus. Iar enduro/ hard enduro, stim cu totii cu ce se mananca.

 

Daca XR'ul de 400 ar fi avut electromotor, nu l'as fi dat niciodata.

 

In concluzie, recomand un WR 450 accesorizat de rallye raid/ enduro tourin..cum vrei sau daca esti tare scula in bascula...ia un XR650R cu pornire la burton

 

Cu vitica, crezand ca e capra, o sa o mani spre pereti pana o sa faca buf. .. .si cu asta Andrei a spus tot. :10:

Ca fapt divers, din ce am apucat eu sa descopar: un 250 4T te ajuta sa iti cizelezi tehnica, sa inveti sa te dai pe dealuri, e mai iartator, iti permite sa inveti sumbustlucuri ( wheelie, stopie, sa o intorci pe o roata, figuri dintr'astea), dar cand incepi sa simti gustul de powerslide'uri, de exemplu, treci la urmatorul nivel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La caratul caprei cu masina nu vad decat un singur dezavantaj: acela de a te intoarce de unde ai plecat. Nu poti face o traversare. La fel ca la hiking cand te duci cu masina la munte. Cu mobra de enduro-touring e ca si cum te-ai duce cu trenul la hiking.

 

Tu vorbesti de enduro si iesire de o zi. Cristache cauta o varianta mai usoara decat vaca pentru ture mai lungi - pana la 2-3 saptamani. Te bagi cu EXC-ul?

 

PS: Mai, oamenilor, daca topicul e la sectiunea asta si nu la sectiunea de enduro si cross... mai e cazul sa veniti cu recomandari de mobre care se cara pe platforma?

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles ca ma bag. Dar car EXC-ul cu platforma. Hi, hi, hi.

 

Daca te-ai da cu capra in timpul liber, vei dezvolta skill-uri care iti vor folosi si la vaca pe offroad. Cristache are noul Tenere. Singurele mai potente in offroad dar care pot face si touring ar fi 690, XR650 sau LC4. Eu nu vad rostul sa detii un XT660Z, un XR400 si un DRZ sau WR-R. A avea o vaca si o vitica e la fel de inutil ca a avea o capra si o vitica.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles ca ma bag. Dar car EXC-ul cu platforma. Hi, hi, hi.

 

Nu-i rau, cari si bagajele de la restu? :D Ahh... si niste lazi de bere... clar e o idee...

 

Daca te-ai da cu capra in timpul liber, vei dezvolta skill-uri care iti vor folosi si la vaca pe offroad. Cristache are noul Tenere. Singurele mai potente in offroad dar care pot face si touring ar fi 690, XR650 sau LC4. Eu nu vad rostul sa detii un XT660Z, un XR400 si un DRZ sau WR-R. A avea o vaca si o vitica e la fel de inutil ca a avea o capra si o vitica.

 

Eu inteleg ca Cristache vrea sa renunte la 1 sau ambele curente daca gaseste ceva intre.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Nu-i rau, cari si bagajele de la restu?"

 

 

 

Ce? Merg cu Charlie si Ewan cumva?

 

Vinde Tenere-ul? Cu cat? Ma intereseaza.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Balanta este in favoarea DRZ-ului...

 

Balanta cred ca indica bine.

Legat de WR-ul lui ERU, nu prea stiu ce sa zic. M-am dat si eu putin cu un Wakasaki de 250 (daca nu ma insel, cred un KLX) si mi s-a parut total lipsit de putere. Parca ziceai ca merge cu baterii de telecomanda. Acum nu stiu daca WR-ul ala e mai tare, dar mult mai tare n-are cum sa fie. Oricum, pentru ce vrei tu cu mobra asta, nu cred ca-i bine. Acu' sa nu ma inteleaga ERU gresit si sa sara la beregata mea ca mi-e frica :blbl:, dar daca ai si distante de mers pe sosea, cu "jucaria" aia te cam apuca spumele. Si asta o spune unu' care nu se da tare pe sosea.

Una peste alta, pentru o mobra intre 250 si 500 care sa indeplineasca cerintele tale, DRZ-ul S e o varianta foarte buna. Sincer, cu riscul ca-l voi enerva :bounce: , i-as recomanda si lui ERU sa se uite mai bine la mobra asta ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de WR-ul lui ERU, nu prea stiu ce sa zic. M-am dat si eu putin cu un Wakasaki de 250 (daca nu ma insel, cred un KLX) si mi s-a parut total lipsit de putere. Parca ziceai ca merge cu baterii de telecomanda. Acum nu stiu daca WR-ul ala e mai tare, dar mult mai tare n-are cum sa fie. Oricum, pentru ce vrei tu cu mobra asta, nu cred ca-i bine.

 

cele 2 250-uri de care vorbesti sunt in alte ligi... aia cu care te-ai dat tu are vreo 21 de cai si wr-ul e peste 30... furca fatza de la wr e cea de pe f. de altfel, diferentele se reflecta si in pret ( 5200 vs 7300 ). la putere seaca pe hartie mai degraba wr-ul e in liga cu xr400 ( nu comentez de cuplu si unde il da, dar ala il rezolvam oricum toti cu pinioane / foi ).

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cele 2 250-uri de care vorbesti sunt in alte ligi... aia cu care te-ai dat tu are vreo 21 de cai si wr-ul e peste 30... furca fatza de la wr e cea de pe f. de altfel, diferentele se reflecta si in pret ( 5200 vs 7300 ). la putere seaca pe hartie mai degraba wr-ul e in liga cu xr400 ( nu comentez de cuplu si unde il da, dar ala il rezolvam oricum toti cu pinioane / foi ).

 

Nu am DRZ si nici nu fac reclama ca n-am de ce, dar intre un motor de 400 care scoate 30 si ceva de cai si unul de 250 care scoate o putere similara, eu il aleg p-ala de 400.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer....cred ca da.

E usoara, e puternica, are consum decent, pe sha cred ca as pune o blana de miel, i'as intari subframe'ul spate pt surplusul de bagaje, as cauta o modalitate de a pune mai multa benzina cu mine, doar ca exista un aspect foarte important...cati kilometri vrei sa parcurgi in 3 saptamani si cel mai important...pe UNDE ?

 

Iar daca vreti sa imi spuneti de fiabilitate, astept pareri ce draga inima. Nu am avut, nu ma pot pronunta.

Daca cere mentenanta ''cartea de service'' la fiecare 1000 de km...da'i foc ! In alea 3 sapt. nu cred ca merge Cristache''racing''.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am DRZ si nici nu fac reclama ca n-am de ce, dar intre un motor de 400 care scoate 30 si ceva de cai si unul de 250 care scoate o putere similara, eu il aleg p-ala de 400.

 

DRZ scoate mai mult, nu scriam de el mai devreme. Eu ziceam ca la putere seaca pe hartie WR250R e in liga cu XR400R ( ca deh, e conceptie veche rau ultimu).

 

Eu cred ca ambele variante selectate de Cristache sunt ok ( una e motoreta conceptie mai veche - pre 2000 ) si una e motoreta conceptie 2008. Pana sa le testezi pe ambele in relativ aceleasi conditii nu stiu daca iei o decizie clar informata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Balanta cred ca indica bine.

Legat de WR-ul lui ERU, nu prea stiu ce sa zic. M-am dat si eu putin cu un Wakasaki de 250 (daca nu ma insel, cred un KLX) si mi s-a parut total lipsit de putere. Parca ziceai ca merge cu baterii de telecomanda. Acum nu stiu daca WR-ul ala e mai tare, dar mult mai tare n-are cum sa fie. Oricum, pentru ce vrei tu cu mobra asta, nu cred ca-i bine. Acu' sa nu ma inteleaga ERU gresit si sa sara la beregata mea ca mi-e frica :blbl:, dar daca ai si distante de mers pe sosea, cu "jucaria" aia te cam apuca spumele. Si asta o spune unu' care nu se da tare pe sosea.

Una peste alta, pentru o mobra intre 250 si 500 care sa indeplineasca cerintele tale, DRZ-ul S e o varianta foarte buna. Sincer, cu riscul ca-l voi enerva :bounce: , i-as recomanda si lui ERU sa se uite mai bine la mobra asta ;)

 

M-am dat cu DRZ-ul am mai spus . Si nu mi-a placut . A avut Extremussky unul pt ceva timp si m-am dat cu el destul cat sa-mi fac o parere. Suspensia la fel de varza ca la BMW-ul meu ceea ce in fapt e si mai naspa ca e mai usoara mobra deci ar fi trebuit sa se simta ceva numai din asta . Ciclistica mie nu mi-a placut. Anul trecut prin iarna gasisem un DRZ la bani ok si arata ca nou mai ales ca se nescuse SM si capatase roti de cross ulterior avea deci si furca USD insa am inteles ca furca aia nu e chiar ok pt ca e gandita de SM.

Asa acum cu riscul sa-mi sara in cap si fanii Suzy cat de retard tre sa fii ca producat manager la o firma fabricanta de mobre sa pui pe SM furca USD iar pe modelul dedicat de enduro sa lasi saracia aia de furca de la 1900 toamna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer....cred ca da.

E usoara, e puternica, are consum decent, pe sha cred ca as pune o blana de miel, i'as intari subframe'ul spate pt surplusul de bagaje, as cauta o modalitate de a pune mai multa benzina cu mine, doar ca exista un aspect foarte important...cati kilometri vrei sa parcurgi in 3 saptamani si cel mai important...pe UNDE ?

 

Iar daca vreti sa imi spuneti de fiabilitate, astept pareri ce draga inima. Nu am avut, nu ma pot pronunta.

Daca cere mentenanta ''cartea de service'' la fiecare 1000 de km...da'i foc ! In alea 3 sapt. nu cred ca merge Cristache''racing''.

 

Ok, exercitiu de cautare atunci - are cineva habar de oameni care sa fi facut 3000 de km intr-o excursie, oriunde, dintr-un sut, fara desfacut motor si probleme tehnice, decat cu eventual schimb de ulei cu WRxF-uri, EXC-uri sau CRF-uri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Ok, exercitiu de cautare atunci - are cineva habar de oameni care sa fi facut 3000 de km intr-o excursie, oriunde, dintr-un sut, fara desfacut motor si probleme tehnice, decat cu eventual schimb de ulei cu WRxF-uri, EXC-uri sau CRF-uri?"

 

Eu am facut 150 de ore cu EXC doar cu un schimbat de simering de pompa de apa in primele iesiri. Cati kilometrii inseamna 150 de ore? Se pune?

 

Noul Tenere e perfect pt enduro-touring. La fel si decedatul LC4 sau 690 (cu accesorii touring, evident). Chiar nu inteleg de ce promovati motoretele astea de facut naveta cu ele la rangul de enduro - touring.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am dat cu DRZ-ul am mai spus . Si nu mi-a placut . A avut Extremussky unul pt ceva timp si m-am dat cu el destul cat sa-mi fac o parere. Suspensia la fel de varza ca la BMW-ul meu ceea ce in fapt e si mai naspa ca e mai usoara mobra deci ar fi trebuit sa se simta ceva numai din asta . Ciclistica mie nu mi-a placut.

 

Asta cu mobra de imprumut si datul cu ea e discutabila... tre' sa nimeresti mobra reglata bine, reglata pentru tine si oricum esti in mood de mers pe mobra ta... adica altceva o sa ti se para dubios daca n-ai schimbat mobre ca pe ciorapi... Eu daca ma urc pe mobra lui Cristache ( reglata altfel ) de pe mobra mea mi se pare dubios, si e acelasi model doar ca reglat altfel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie inteles ca mai sunt si oameni pe care nu-i intereseaza absolut deloc hard enduro, orgolii, competitii, pante si vai care mai de care. lasand la o parte motor, suspensii, ciclistica, nici macar gumele de cross/ enduro nu fac parte din alegerea acestui segment de motociclisti deci....un dr de 350 terminat de zile cu cauciucuri de enduro/cross urca mai bine (in 90% din cazuri) decat orice alt motor echipat cu gume 60 on 40 off. omu vrea sa se plimbe pe strada si sa urce pe un munte pe drum, poteca sau pe langa daca se poate, daca nu, nu-i nicun bai. in urmatorii 500-1000 de km tot mai gaseste ceva abordabil pt pregatirea sau motocicleta pe care o are.

nu are niciun rost exc-ul cu anvelope metzeller tourance.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da urmatoarea problema:

 

Am 85 de kile, 1.75m, 46 de ani, noul Tenere de 660 si vechea Honda XR 400...Si as vrea o motocicleta facuta din astea doua...adica:

 

In jur de 100 de kile

Rezervor generos-poate sa fie si after market...

250-500cm3

Viteza de croaziera 110-120km/h

Cursa suspensii mare-250-300

Revizii rare sau acceptabile

Pornire la buton...

Daca se poate model recent

Ma mai gandesc eu la ceva...

 

O sa va ganditi ce e cu topicul asta de rahat, dar este despre enduro touring adventure, cu accent pe enduro spre adventure...stiu ca s-a mai discutat si nu exista o asa motocicleta si sa citesc ce s-a mai scris pe alte topicuri...dar mai dati-va o data cu parerea...

 

Pe unde am fost plecat as fi vrut o moto mai usoara sa ma scoata din situatiile mai grele si la sfarsitul zilei sa fiu mai odihnit...

Legaturile pe asfalt niciodata nu le-am facut in mare viteza...110-120 era viteza optima-cand era soseaua dreapta...

Bagaje niciodata nu am carat intratat sa o indoi, deci fara cutii, doar ceva bagaje soft(textile)...

 

Acum astept parerile voastre...multumesc.

 

 

 

 

Ceva de genul asta...

post-7547-0-11912500-1350071915_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe la min 11.30 se vede diferenta...la o trecere dificila pt 12GS si normala pt KTM...

 

Interesant filmuletul asta, mai ales pt cei care ziceau ca atata off-road cat poti face cu un GS poti face si cu o Hayabusa sau un naked; vad ca aici de bine de rau trece cam pe unde trece si KTM-ul respectiv.

Si as zice ca, tinand cont de proportii, o face cu brio, avand in vedere ca rider-ul KTM-ului pare mai experimentat; dar mai vad un aspect destul de important zic eu: KTM-ul are anvelope dedicate enduro in timp ce ADV-ul are doar asa-zisele street-enduro... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie inteles ca mai sunt si oameni pe care nu-i intereseaza absolut deloc hard enduro, orgolii, competitii, pante si vai care mai de care. lasand la o parte motor, suspensii, ciclistica, nici macar gumele de cross/ enduro nu fac parte din alegerea acestui segment de motociclisti deci....un dr de 350 terminat de zile cu cauciucuri de enduro/cross urca mai bine (in 90% din cazuri) decat orice alt motor echipat cu gume 60 on 40 off. omu vrea sa se plimbe pe strada si sa urce pe un munte pe drum, poteca sau pe langa daca se poate, daca nu, nu-i nicun bai. in urmatorii 500-1000 de km tot mai gaseste ceva abordabil pt pregatirea sau motocicleta pe care o are.

 

:10:

 

Deci, mai exista si unii care inteleg ca exista si alte tipuri de oameni, nu numai cu dorinte identice cu ale lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noul Tenere e perfect pt enduro-touring..

 

Mda, eu nu inteleg... eu am aproape 50k cu modelul asta, Cristache are si el vreo 2 ani de cand o are... conteaza la ceva?

 

Nu zic ca nu e buna, daca crapa si am doar 1 optiune in momentul de fatza tot la Yamaha in poarta bat, dar motivele sunt si legate de pret, faptul ca pot sa merg si cu pasager si bagajele de rigoare pt ture in 2 destul de lejer...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...